Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ski » 16. jul 2021, 10:25

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 10:15
emenike skrev:
16. jul 2021, 10:13
Havde godt set mig varm på ham dengang vi skulle erstatte Würtz og Risgård, men hvor vi så hentede PO og Fossum i stedet. Ingen tvivl om at han er stabil og en god leder centralt på banen, men spørgsmålet er om han er for højt oppe i alderen nu til at være interessant for os (bliver 32 til vinter).
Superspiller, der også er en trussel fra distancen. Ham kunne jeg godt se i AaB. Går altid forrest. Har både teknik og pondus.
Men den bliver nok ikke helt let, hvis det skulle være ham.
Han har 2 år tilbage af kontrakten med Sønderjyske.

Men han ville bringe noget ro og boldspil til midtbanen. Så ham må de gerne hente.
Så ville Pedro også kunne koncentrere sig mere om oprydder rollen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 10:37

Ski skrev:
16. jul 2021, 10:25
Men den bliver nok ikke helt let, hvis det skulle være ham.
Han har 2 år tilbage af kontrakten med Sønderjyske.

Men han ville bringe noget ro og boldspil til midtbanen. Så ham må de gerne hente.
Så ville Pedro også kunne koncentrere sig mere om oprydder rollen.
Tjoh, han var jo den afgående træners mand. Med den massive uro der har været i Sønderjyske kan man ikke fortænke nogen spillere i at ville væk, og det er lidt svært for klubben at holde på spillere der ikke vil være der. Det de har brug for nu er ro på bagsmækken - det kunne godt foranledige et salg.
Enig i at han kunne være et godt bud til midtbanen, hvor vi har Pedro, et upcoming talent og så 2 relativt perspektivløse spillere rendende.

Der skal simpelthen noget mere fodbold ind på den centrale midtbane.

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bros » 16. jul 2021, 10:43

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 10:37
Ski skrev:
16. jul 2021, 10:25
Men den bliver nok ikke helt let, hvis det skulle være ham.
Han har 2 år tilbage af kontrakten med Sønderjyske.

Men han ville bringe noget ro og boldspil til midtbanen. Så ham må de gerne hente.
Så ville Pedro også kunne koncentrere sig mere om oprydder rollen.
Tjoh, han var jo den afgående træners mand. Med den massive uro der har været i Sønderjyske kan man ikke fortænke nogen spillere i at ville væk, og det er lidt svært for klubben at holde på spillere der ikke vil være der. Det de har brug for nu er ro på bagsmækken - det kunne godt foranledige et salg.
Enig i at han kunne være et godt bud til midtbanen, hvor vi har Pedro, et upcoming talent og så 2 relativt perspektivløse spillere rendende.

Der skal simpelthen noget mere fodbold ind på den centrale midtbane.
Hvis vi får Albæk vil jeg være meget tilfreds :) han er en klar ledertype ,en god bold spiller med masser af rutine. så stik ham en 2 års kontrakt og lad ham lære fra sig til vores unge drenge.
Med ham ombord tror jeg vores midtbane som er ret middel ville kunne løfte sig markant.
Så go for It Inge

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2021, 10:44

Bros skrev:
16. jul 2021, 10:43
Julgranen skrev:
16. jul 2021, 10:37
Ski skrev:
16. jul 2021, 10:25
Men den bliver nok ikke helt let, hvis det skulle være ham.
Han har 2 år tilbage af kontrakten med Sønderjyske.

Men han ville bringe noget ro og boldspil til midtbanen. Så ham må de gerne hente.
Så ville Pedro også kunne koncentrere sig mere om oprydder rollen.
Tjoh, han var jo den afgående træners mand. Med den massive uro der har været i Sønderjyske kan man ikke fortænke nogen spillere i at ville væk, og det er lidt svært for klubben at holde på spillere der ikke vil være der. Det de har brug for nu er ro på bagsmækken - det kunne godt foranledige et salg.
Enig i at han kunne være et godt bud til midtbanen, hvor vi har Pedro, et upcoming talent og så 2 relativt perspektivløse spillere rendende.

Der skal simpelthen noget mere fodbold ind på den centrale midtbane.
Hvis vi får Albæk vil jeg være meget tilfreds :) han er en klar ledertype ,en god bold spiller med masser af rutine. så stik ham en 2 års kontrakt og lad ham lære fra sig til vores unge drenge.
Med ham ombord tror jeg vores midtbane som er ret middel ville kunne løfte sig markant.
Så go for It Inge
Var mere hooked på Albæk for et par år siden. Han er ved at nærme sig has-been alderen og vi har brug for en mere langsigtet løsning for mig at se.
Spilleretypen er dog helt rigtig, men jeg tvivler ærligtalt på, at to år i SE har gjort ham bedre - nok nærmere omvendt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Uldahl » 16. jul 2021, 10:45

baresi skrev:
16. jul 2021, 08:35
Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:07
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 22:46
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
For et halvt år siden var han tæt på et Ligue 1-skifte. Han har et markant større potentiale - det kan alle vist se.
Randers gik med en 1. divisions spiller fra Norge til knap en halv million i stedet for Magnus.

At få Pedro tilbage på sporet mentalt og spillemæssigt vil være som at få en ny spiller.
jeg tror han kommer. Han har haft en svær tilvænning med Cifu. Men synes du / I ikke at han er set bedre og bedre ud her i træningskampene. Hans indskiftninger har været positive og synes specielt hans power i presspillet og som "irritationsmoment" for modstanderen har været godt.
Jeg tror sgu han vinder pladsen tilbage.
Enig. Husker også han i et interview udtalte at han aldrig havde trænet så hårdt før, det sammen med det missede skifte. Ny spille stil, og en meget krævende træner kan sagtens være grunden til hans form nedgang. Han skal nok komme tilbage som fast starter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mephisto2 » 16. jul 2021, 11:01

Nogen der ved, hvorfor det trækker ud med vores ven fra Serbien? Er der ulver i mosen??

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af 9520AaB » 16. jul 2021, 11:07

Julgranen skrev:
Ski skrev:
16. jul 2021, 10:25
Men den bliver nok ikke helt let, hvis det skulle være ham.
Han har 2 år tilbage af kontrakten med Sønderjyske.

Men han ville bringe noget ro og boldspil til midtbanen. Så ham må de gerne hente.
Så ville Pedro også kunne koncentrere sig mere om oprydder rollen.
Tjoh, han var jo den afgående træners mand. Med den massive uro der har været i Sønderjyske kan man ikke fortænke nogen spillere i at ville væk, og det er lidt svært for klubben at holde på spillere der ikke vil være der. Det de har brug for nu er ro på bagsmækken - det kunne godt foranledige et salg.
Enig i at han kunne være et godt bud til midtbanen, hvor vi har Pedro, et upcoming talent og så 2 relativt perspektivløse spillere rendende.

Der skal simpelthen noget mere fodbold ind på den centrale midtbane.
MC har vi to altid været enige om ikke er hverken top 4,6 eller 8 materiale. Men hvis den anden perspektivløse er Højholt, skal vi så ikke lige give ham 1 år mere før vi melder ham ude??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 11:16

9520AaB skrev:
16. jul 2021, 11:07
MC har vi to altid været enige om ikke er hverken top 4,6 eller 8 materiale. Men hvis den anden perspektivløse er Højholt, skal vi så ikke lige give ham 1 år mere før vi melder ham ude??
Jeg mente nu Kakeeto, men okay. Troede det var ret åbenlyst hvem jeg hentydede til med upcoming talent :-)

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bong » 16. jul 2021, 11:18

Mephisto2 skrev:
16. jul 2021, 11:01
Nogen der ved, hvorfor det trækker ud med vores ven fra Serbien? Er der ulver i mosen??
Når spilleren selv deler nyhederne, så tænker jeg at den er hjemme. Nogle har gættet på indrejseregler og corona-karantæne som forklaring.
A slightly more sophisticated hooligan...

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. jul 2021, 11:20

Sidste vindue blev Kamara jagtet. Til ca 5 mill.

Dette vindue er der handlet for ca tilsvarende beløb.
Prip 2 og Makaric 3.5.

Prip er, så vidt jeg husker, højt på listen over chanceskabende spillere og har leveret fint med mål for Horsens. Dernæst har vi Makaric, som lige har leveret en kanon sæson - serbisk topscorer og 3 landsholdskampe.

Det er nogle stabile køb, synes jeg. Spørgsmålet er så, om vi har flere penge eller skal til at se på frie transfers.

Jeg er komplet ligeglad med alle andre pladser. Vi SKAL have forstærket vores centrale midtbane. Vi kan simpelthen ikke gennemføre en superliga sæson med Magnus, Højholdt og Ferreira. ! til 2 gode spillere skal ind på den centrale midt, hvilket også vil aflaste det centrale forsvar og få dem til at se en anelse bedre ud.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 11:33

Bong skrev:
16. jul 2021, 11:18
Når spilleren selv deler nyhederne, så tænker jeg at den er hjemme. Nogle har gættet på indrejseregler og corona-karantæne som forklaring.
Ja, serbiske medier meldte også allerede i går, at det kun var praktik og et obligatorisk lægetjek der resterede. Alt andet er klappet af.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2021, 11:46

Svært at tro på, at Sønderjyske vil sælge til en direkte konkurrent. De har tilmed råd til at afslå bud på Albæk. Han ender jo nok i Spezia.

Ham Martin Ovenstad er nok mere sandsynlig, selvom han ikke er lige så god på papiret.
Endvidere er Alexander Fransson også mere realistisk imo.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2021, 11:48

Iøvrigt pudsigt med Ferreira og Magnus C. Den ene er genial, den anden ikke.
Der er blot ½ års forskel på de to. Den ene har spillet over 100 superligakampe, Den anden mestendels portugisisk 2. Division.

Jeg tror, trods Ferreiras absurde topniveau, at det er først den kommende sæson som vil vise, hvem af de to, der kan slide sig til toppen. Og om man kan lide det eller ej, synes Magnus at være et halvt skridt foran.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 11:48

FIDEL skrev:
16. jul 2021, 11:46
Endvidere er Alexander Fransson også mere realistisk imo.
Ikke nu hvor han har forlænget med Norrköping til udgangen af sæsonen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 11:54

FlæskeFrank skrev:
16. jul 2021, 11:48
Iøvrigt pudsigt med Ferreira og Magnus C. Den ene er genial, den anden ikke.
Der er blot ½ års forskel på de to. Den ene har spillet over 100 superligakampe, Den anden mestendels portugisisk 2. Division.

Jeg tror, trods Ferreiras absurde topniveau, at det er først den kommende sæson som vil vise, hvem af de to, der kan slide sig til toppen. Og om man kan lide det eller ej, synes Magnus at være et halvt skridt foran.
Nej, den ene var genial, da han spillede op til sit bedste. På sit nuværende, og på Magnus' generelle niveau, er der ingen af dem der skal spille i start 11'eren for AaB.

Ene og alene ud fra en betragtning af, at det er dybt problematisk for holdet med så mange uprovokerede fejl, langsomme opspil og mangel på evne til at styre spillet.
At begge så har flagret rundt som hund i et spil kegler når det kommer til at passe defensive opgaver - den ene fordi han løber som om han har spændt en campingvogn efter sig (og inden nogen anmelder mit indlæg, så er det ikke en sviner, men en konstatering af at returløb og opsamling i returrum, samt generel bevægelighed går alt, alt for trægt), og dermed ofte taber markeringer, og den anden fordi han har taget for store risici i sit spil, gør blot at de begge udgør en markant risiko når de spiller.
Dels for at vi kommer til at spille for langsomt, og dels for at vi ikke får taget modstandernes pres af.
Vi SKAL have fundet bedre løsninger derinde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2021, 11:55

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 11:48
FIDEL skrev:
16. jul 2021, 11:46
Endvidere er Alexander Fransson også mere realistisk imo.
Ikke nu hvor han har forlænget med Norrköping til udgangen af sæsonen.
Tjo, men stadig realistisk, vil jeg mene. Og han kender Hiljemark.
Har du nogle andre bud på en ny midt?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 11:58

FIDEL skrev:
16. jul 2021, 11:55
Tjo, men stadig realistisk, vil jeg mene. Og han kender Hiljemark.
Har du nogle andre bud på en ny midt?
Vi skal jo bruge en ny central midtbane nu, og ikke om et halvt år.

Nej, ikke sådan lige umiddelbart. Situationen har ændret sig lidt for Tronstad i Vitesse, ellers kunne han være et emne. Rønning Ovenstad som en anden var inde på har ikke alderen med sig, men var bl.a. på rundens hold sidste runde i Eliteserien. OK spiller, men ikke på det niveau vi nok kigger på.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2021, 12:09

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 11:58
FIDEL skrev:
16. jul 2021, 11:55
Tjo, men stadig realistisk, vil jeg mene. Og han kender Hiljemark.
Har du nogle andre bud på en ny midt?
Vi skal jo bruge en ny central midtbane nu, og ikke om et halvt år.

Nej, ikke sådan lige umiddelbart. Situationen har ændret sig lidt for Tronstad i Vitesse, ellers kunne han være et emne. Rønning Ovenstad som en anden var inde på har ikke alderen med sig, men var bl.a. på rundens hold sidste runde i Eliteserien. OK spiller, men ikke på det niveau vi nok kigger på.
Jo, men det kan jo være en case ligesom Okore, hvor der forlænges, men samtidig arbejder hans agent på, at han skal videre.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af san » 16. jul 2021, 12:10

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 11:54
FlæskeFrank skrev:
16. jul 2021, 11:48
Iøvrigt pudsigt med Ferreira og Magnus C. Den ene er genial, den anden ikke.
Der er blot ½ års forskel på de to. Den ene har spillet over 100 superligakampe, Den anden mestendels portugisisk 2. Division.

Jeg tror, trods Ferreiras absurde topniveau, at det er først den kommende sæson som vil vise, hvem af de to, der kan slide sig til toppen. Og om man kan lide det eller ej, synes Magnus at være et halvt skridt foran.
Nej, den ene var genial, da han spillede op til sit bedste. På sit nuværende, og på Magnus' generelle niveau, er der ingen af dem der skal spille i start 11'eren for AaB.

Ene og alene ud fra en betragtning af, at det er dybt problematisk for holdet med så mange uprovokerede fejl, langsomme opspil og mangel på evne til at styre spillet.
At begge så har flagret rundt som hund i et spil kegler når det kommer til at passe defensive opgaver - den ene fordi han løber som om han har spændt en campingvogn efter sig (og inden nogen anmelder mit indlæg, så er det ikke en sviner, men en konstatering af at returløb og opsamling i returrum, samt generel bevægelighed går alt, alt for trægt), og dermed ofte taber markeringer, og den anden fordi han har taget for store risici i sit spil, gør blot at de begge udgør en markant risiko når de spiller.
Dels for at vi kommer til at spille for langsomt, og dels for at vi ikke får taget modstandernes pres af.
Vi SKAL have fundet bedre løsninger derinde.
Godt nok et langt indlæg om vores forfærdelige midtbane, ikke en sviner men kun en linje om 2 valget til pladsen pt.
" og den anden fordi han tager for store risici i sit spil "
Tak for kaffe

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jul 2021, 12:18

FIDEL skrev:
16. jul 2021, 11:46
Svært at tro på, at Sønderjyske vil sælge til en direkte konkurrent. De har tilmed råd til at afslå bud på Albæk. Han ender jo nok i Spezia.

Ham Martin Ovenstad er nok mere sandsynlig, selvom han ikke er lige så god på papiret.
Endvidere er Alexander Fransson også mere realistisk imo.
Fransson vil være en god leder til holdet!
Hvis det ikke lige bliver ham, så håber jeg, at Inge leder efter en spiller på det niveau og med samme kvaliteter.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Låst