Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5372
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 14. aug 2021, 17:16

jonas386 skrev:
14. aug 2021, 16:35
Jeg er sådan set ikke uenig, Rosenberg, men man må også give, at det ikke er alverden der skulle have været anderledes før de sidste par sæsoner som helhed havde set meget mere interessant ud.

Medaljer og europæisk efter den fine 2015/16 sæson, en pokal og europæisk kvalifikation efter 19/20 sæsonen, eller et enkelt mål mere i 2018 sæsonen (mener jeg), der ville have sendt os i mesterskabslutspil i en sæson hvor Sønderjyske tog sølv, hvilket lige så godt kunne have været os i den sæson.

Det er næppe tilfældigt, at det ikke gik sådan, og det er måske et symptom, at vi ofte har været lige ved og næsten at gøre en sæson rigtig interessant, men alligevel endt med noget man helst bare vil glemme. Men der er minimum tre sæsoner der isoleret set kunne være set som sæsoner, hvis små ting havde været anderledes
Nuvel, det er da rigtigt, at der et par gange har været marginaler. Men marginaler er jo netop, at det kan tippe begge veje. Og nej, det er nok ikke helt tilfældigt, at det ikke et tippet AaB's vej de tre sæsoner. Med pokalfinalen sidste år som den helt store anti-triumf.

Var det dig, der et andet sted skrev, at AaB ofte virker til at leve på held frem for målrettethed? For det er jo lidt af det samme: Vi satser på, at det går, men det gør det så bare ikke åbenbart.

Min pointe var blot ift transfermarkedet, at nogen i AaB har sat AaB i en situation, hvor det for nye spillere vil være mere interessant at vælge fucking Randers end os. Og så galt havde jeg bare aldrig troet, det ville blive.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5260
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2021, 17:20

jonas386 skrev:
14. aug 2021, 16:35
Jeg er sådan set ikke uenig, Rosenberg, men man må også give, at det ikke er alverden der skulle have været anderledes før de sidste par sæsoner som helhed havde set meget mere interessant ud.

Medaljer og europæisk efter den fine 2015/16 sæson, en pokal og europæisk kvalifikation efter 19/20 sæsonen, eller et enkelt mål mere i 2018 sæsonen (mener jeg), der ville have sendt os i mesterskabslutspil i en sæson hvor Sønderjyske tog sølv, hvilket lige så godt kunne have været os i den sæson.

Det er næppe tilfældigt, at det ikke gik sådan, og det er måske et symptom, at vi ofte har været lige ved og næsten at gøre en sæson rigtig interessant, men alligevel endt med noget man helst bare vil glemme. Men der er minimum tre sæsoner der isoleret set kunne være set som sæsoner, hvis små ting havde været anderledes
Det er jo kvaliteten og retningen, der ikke har været der over tid. Det er ikke tilfældigt når vi i så mange år kun har været tæt på lige næjagtigt at opnå vores mål med der yderste af neglene. Klubben har været dårligt drevet i mange år og det bliver ikke godt før man erkender det og bygger noget op over nogle år. Mange penge kan selvfølgelig ændre en del, men jeg vil faktisk hellere at man holder fast i en retning og understøtter den ordentligt. Det er nødvendigt for at indfri klubbens potentiale.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af degn » 16. aug 2021, 14:07

Der er godt nok stille……

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 16. aug 2021, 14:39

degn skrev:
16. aug 2021, 14:07
Der er godt nok stille……
ALT for stille, dælme ik mange rygter!! 🙈

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2021, 14:51

Mr Gold skrev:
16. aug 2021, 14:39
degn skrev:
16. aug 2021, 14:07
Der er godt nok stille……
ALT for stille, dælme ik mange rygter!! 🙈
Jeg er ikke så nervøs for de manglende rygter, men jeg synes der er mange klubber der endnu lurerpasser, så det kan blive hektisk til sidst, og det kan sagtens ende med at der nogen der bliver sorteper. Indtil det modsatte er bevist stoler jeg dog på at Inge har styr på lortet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 16. aug 2021, 15:27

Pastorius skrev:
16. aug 2021, 14:51
Mr Gold skrev:
16. aug 2021, 14:39
degn skrev:
16. aug 2021, 14:07
Der er godt nok stille……
ALT for stille, dælme ik mange rygter!! 🙈
Jeg er ikke så nervøs for de manglende rygter, men jeg synes der er mange klubber der endnu lurerpasser, så det kan blive hektisk til sidst, og det kan sagtens ende med at der nogen der bliver sorteper. Indtil det modsatte er bevist stoler jeg dog på at Inge har styr på lortet.
Heller ik nervørs, savner det bare. Tror de sidste par dage i vinduet bliver crazy generelt!!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af bedstefar » 16. aug 2021, 15:38

Mr Gold skrev:
16. aug 2021, 15:27
Pastorius skrev:
16. aug 2021, 14:51
Mr Gold skrev:
16. aug 2021, 14:39
degn skrev:
16. aug 2021, 14:07
Der er godt nok stille……
ALT for stille, dælme ik mange rygter!! 🙈
Jeg er ikke så nervøs for de manglende rygter, men jeg synes der er mange klubber der endnu lurerpasser, så det kan blive hektisk til sidst, og det kan sagtens ende med at der nogen der bliver sorteper. Indtil det modsatte er bevist stoler jeg dog på at Inge har styr på lortet.
Heller ik nervørs, savner det bare. Tror de sidste par dage i vinduet bliver crazy generelt!!
Crazy som altid vel. Mon ikke vi skal hen til næstsidste eller sidste dag før vi får en spiller en to ind. Så ingen grund til at holde f5 knappen nede :D :thumbsup:

Har du hørt noget nyt @baresi?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6099
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2021, 15:59

Det lader til, at Zekhnini er klar for Molde. Så ham kan vi godt glemme.

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af donjuul84 » 16. aug 2021, 17:10

Med henblik på at fcn har solgt deres første keeeper kunne man så forstille sig Andreas Hansen ryger den vej eller hvad tænker folk om det?

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Reyad » 16. aug 2021, 17:13

De har allerede lejet en erstatning i Werder Bremen. Så tror ikke de er interesseret i denne omgang.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 16. aug 2021, 21:13

Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2021, 21:19

FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 21:13
Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket
Vi SKAL have en central midt mere. Vi bliver så ringe, når vi skifter en af dem ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 16. aug 2021, 21:20

Pastorius skrev:
16. aug 2021, 21:19
FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 21:13
Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket
Vi SKAL have en central midt mere. Vi bliver så ringe, når vi skifter en af dem ud.
Spot on. To gode kampe ændrer ikke på at midtbanen stadig er tynd. Og dem der er på bænken kan ikke lægge en aflevering eller vende med bolden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 16. aug 2021, 21:21

Pastorius skrev:
16. aug 2021, 21:19
FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 21:13
Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket
Vi SKAL have en central midt mere. Vi bliver så ringe, når vi skifter en af dem ud.
Men det behøver måske ikke at være en kæmpe profil alligevel.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 16. aug 2021, 21:33

Prica22 skrev:
16. aug 2021, 21:21
Pastorius skrev:
16. aug 2021, 21:19
FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 21:13
Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket
Vi SKAL have en central midt mere. Vi bliver så ringe, når vi skifter en af dem ud.
Men det behøver måske ikke at være en kæmpe profil alligevel.
Jeg kan godt forstå at man bliver fristet til at tænke sådan efter de sidste par kampe. Og jeg er også selv meget imponeret over Højholt og Pedro. MEN op til AGF kampen havde Pedro ikke spillet fra start i evigheder og hans niveau i foråret var jo tæt på katastrofalt. Højholt har jeg længe haft et godt øje til, men igen - før AGF kampen havde han jo ikke brændt igennem på noget tidspunkt.
Det ser ud til at komme nu - antijinx - men det vil stadig gavne hans udvikling at få en rigtig stærk konkurrent inde centralt. Han skal nok få masser af spilletid, selv med ankomsten af en stærk profil

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2021, 21:37

Prica22 skrev:
16. aug 2021, 21:21
Pastorius skrev:
16. aug 2021, 21:19
FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 21:13
Super dejligt med en sejr idag over Vejle. Så desværre ikke selv kampen, men kan læse mig til at både Højholt og Pedro igen spillede en rigtig fin kamp centralt. Det til trods håber jeg virkelig stadig at en dygtig CM står højt på Inges liste. Pedro vil få karantænedage og har indtil for kun 2 kampe siden været en skygge af sig selv. Højholt er stadig ung og vil svinge i niveau. En rigtig stærk CM vil skærpe konkurrencen centralt yderligere og holde alle skarpe.
Yderligere vil en ekstra offensiv spiller pynte. En kreativ spiller med masser af fart er ønsket
Vi SKAL have en central midt mere. Vi bliver så ringe, når vi skifter en af dem ud.
Men det behøver måske ikke at være en kæmpe profil alligevel.
Nej, "bare" på niveau med Højholt og Pedro. Så kan profilen være en der kan banke den ind igen og igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 16. aug 2021, 22:02

Er virkelig spændt på, hvad der sker de næste 14 dage!

Flere spillere er trådt i karakter. Ikke mindst Fossum som jeg har bandet og svovlet over mange gange.
Men også Thelander og Ross ser forrygende ud.
Rinne ser også virkelig virkelig stærk ud.
Tror sagtens det kan ende med et salg af en af de 4.

Og så kan det måske åbne for indkøb på en endnu højere hylde.

En ting er sikkert. Inge må IKKE læne sig tilbage fordi det går godt nu! Han skal arbejde sten hårdt på at gøre noget, som er godt, endnu bedre.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 16. aug 2021, 22:24

Gaarde6 skrev:
16. aug 2021, 22:02
Er virkelig spændt på, hvad der sker de næste 14 dage!

Flere spillere er trådt i karakter. Ikke mindst Fossum som jeg har bandet og svovlet over mange gange.
Men også Thelander og Ross ser forrygende ud.
Rinne ser også virkelig virkelig stærk ud.
Tror sagtens det kan ende med et salg af en af de 4.

Og så kan det måske åbne for indkøb på en endnu højere hylde.

En ting er sikkert. Inge må IKKE læne sig tilbage fordi det går godt nu! Han skal arbejde sten hårdt på at gøre noget, som er godt, endnu bedre.
Enig i at alle 4 har gjort det rigtig godt og at de måske alle er interessante for andre og større klubber. Skulle vi komme ud i at en af dem ryger, så håber jeg faktisk det bliver Fossum - til trods for at han gør det rigtig godt pt.
Men dels tror jeg at en stor del af vores øjeblikkelige optur skyldes en rigtig stærk defensiv. Rinne, Thelander og Ross har efterhånden spillet rigtig mange kampe sammen og det giver bare en kæmpe ro op igennem holdet når den del er på plads.
Men nok så vigtigt: jeg anerkender fuldt ud at Fossum gør det rigtig, rigtig godt lige pt, men i forhold til den profil han er indkøbt til at være, så synes jeg stadig ikke han rent spillemæssigt har overbevist mig. Han er alt for ofte for anonym og fremstår ikke som en leder på banen. Han scorer en del mål for os og det er et kæmpe plus, men jeg tror at Inge kan finde noget bedre med den transfer indtægt som Fossum kan indbringe. Plus at han vejer tungt i lønbudgettet

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af BoT » 16. aug 2021, 23:07

FlemmingG skrev:
16. aug 2021, 22:24
Gaarde6 skrev:
16. aug 2021, 22:02
Er virkelig spændt på, hvad der sker de næste 14 dage!

Flere spillere er trådt i karakter. Ikke mindst Fossum som jeg har bandet og svovlet over mange gange.
Men også Thelander og Ross ser forrygende ud.
Rinne ser også virkelig virkelig stærk ud.
Tror sagtens det kan ende med et salg af en af de 4.

Og så kan det måske åbne for indkøb på en endnu højere hylde.

En ting er sikkert. Inge må IKKE læne sig tilbage fordi det går godt nu! Han skal arbejde sten hårdt på at gøre noget, som er godt, endnu bedre.
Enig i at alle 4 har gjort det rigtig godt og at de måske alle er interessante for andre og større klubber. Skulle vi komme ud i at en af dem ryger, så håber jeg faktisk det bliver Fossum - til trods for at han gør det rigtig godt pt.
Men dels tror jeg at en stor del af vores øjeblikkelige optur skyldes en rigtig stærk defensiv. Rinne, Thelander og Ross har efterhånden spillet rigtig mange kampe sammen og det giver bare en kæmpe ro op igennem holdet når den del er på plads.
Men nok så vigtigt: jeg anerkender fuldt ud at Fossum gør det rigtig, rigtig godt lige pt, men i forhold til den profil han er indkøbt til at være, så synes jeg stadig ikke han rent spillemæssigt har overbevist mig. Han er alt for ofte for anonym og fremstår ikke som en leder på banen. Han scorer en del mål for os og det er et kæmpe plus, men jeg tror at Inge kan finde noget bedre med den transfer indtægt som Fossum kan indbringe. Plus at han vejer tungt i lønbudgettet
Altså du vil sælge Fossum; vores klart bedste spiller??!!! Og så tror du, Inge kan finde bedre spiller billigere???

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 373
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af bonanza » 17. aug 2021, 00:06

Det er som om at debatten igen er lidt afsporet. Med de folk der er trådt i karakter, er det ikke utænkeligt at det bliver en udfordring at finde en central midtbaneprofil inden for budgettet, som kan gå direkte ind og forbedre truppen. Vi har 5-6 spillere til 2 pladser, og hvis Pedro og Højholt holder dampen oppe er jeg ikke som sådan urolig.
Jeg håber aldeles ikke at Iver Fossum bliver solgt, medmindre vi snakker +20-25 millioner. Han er nærmest med i alle vores mål, og ham kan vi ikke bare gå ud og erstatte fra den ene dag til den anden, så der skal penge på bordet.

Jeg tror at det vi ser nu er, at Inge sidder og lurepasser den frem mod vinduets afslutning. Jeg tror også at det der er prioriteret er henholdsvis en højrebenet offensivspiller og en central midtbane i den nævnte rækkefølge. Vi skal tilføre flere mål i vinudet og det må være prioriteten. Inge trækker den som med Hiljemark til slutningen af vinduet. Hvis vi ikke får nogen ind, har vi stadig en trup hvor stortset alle er i spil, og hvor der pt foregår en tilfredsstillende udvikling i spil og individuelle præstationer. Kan vi sætte nogle flere sejre sammen nu, så har kollektivet nedbrudt den start-stop rytme vi har kørt rundt i alt alt for længe. Med 3 clean sheets i træk, må alle anti-Granli folkene vel også snart æde deres ord. Den 3-back kæde, virker stærk nok til top 5 i mine øjne. Det er andre steder på banen hvor vi har brug for mere bredde.

Låst