Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Eksil » 27. aug 2021, 09:27

Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Himmerland » 27. aug 2021, 09:28

Himmerland skrev:
27. aug 2021, 09:19
Inge udtaler til dagens udgave af Nordjyske, at vi ved hvad/hvem vi vil ha, og vi panikker ikke hvis det glipper, og ender med lotto kuponer istedet. Det forløb vi har pt. Er præcis det sammen som vi havde med Hilje.

Mon ikke vi først kan forvente noget på sidste dagen 5 min i lukke tid.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f3f4bc79ff

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 09:29

Himmerland skrev:
27. aug 2021, 09:19
Inge udtaler til dagens udgave af Nordjyske, at vi ved hvad/hvem vi vil ha, og vi panikker ikke hvis det glipper, og ender med lotto kuponer istedet. Det forløb vi har pt. Er præcis det sammen som vi havde med Hilje.

Mon ikke vi først kan forvente noget på sidste dagen 5 min i lukke tid.
Så fik han også afkræftet nogle spekulationer, der har kørt herinde. Jeg har det helt fint med, at man ikke henter noget, hvis alle muligheder glipper. Der er ingen grund til at fylde op, bare for at gøre det. Dog tror jeg ikke, vi ender uden en signing mere.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 09:30

Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2021, 09:35

Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Kakeeto er blevet forlænget i vinter, hvis jeg husker ret. Og det er mit klare indtryk, at han er blevet forlænget fordi han giver noget sorgløshed og humør til truppen. Ikke fordi han nødvendigvis er i spil til de enkelte kampe vi spiller. Kakeeto kommer formentlig til at fortsætte i AaB en rum tid endnu, men får næppe meget mere end pokalkampe og enkelte kampe her og der.

Ift Magnus, så er han en spillertype man kan finde 12 af på dusinet. Der kan sagtens være interesserede klubber derude, men kan ikke forestille mig, at der bliver betalt overgangssum, når man alligevel kan få ham gratis om et år, og man sikkert kan finde en god del spillere med samme niveau der står uden kontrakt.
Jeg synes sådan set også, at Magnus er en fin nok indskiftningsspiller i de kampe hvor vi skal forsvare en føring de sidste 15-20 minutter. For sæsonen kan han være fint brugbar, men vi skal ikke ud i en situation hvor han evt. starter inde jævnligt. Efter sæsonen kan han så finde på noget andet, og vi kan måske bruge pengene på en yngre profil
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 27. aug 2021, 09:36

troelsh skrev:
27. aug 2021, 08:59
bamsen7 skrev:
27. aug 2021, 07:38
Bare for der sker lidt herinde i stedet for det evige diskuteren om alt andet end transfers, så smider jeg nogen navne.
Det er ikke navne jeg på nogen måder har hørt rygtet til os, bare noget jeg personligt selv mener kunne være spændene, skandinaviske og med lidt farvede briller ville kunne lade sig gøre :)

Ghayas Zahid
Fredrik Haugen
Vajebah Sakor

Ret mig endelig hvis det er fuldstændig ude i hampen :) :)
Tilføjer lige følgende til listen :-):

Fredrik Ulvestad
Gustav Wikheim
Samuel Armenteros
Men er det virkelig spillere på 25-30, man skal kaste sine penge efter?

Det er meget begrænset hvad AaB kan forvente af tilgange fra egen avl til Superligaholdet de næste par sæsoner. Derfor bør man have fokus på langsigtede transfers, der kan sikre en god pipeline de næste 2-4 år samt kan generere indtægter ift. videresalg.

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Freddie » 27. aug 2021, 09:39

Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Robert Kakeeto tjener ikke mere end en nyansat bankelev, som Lynge ville have sagt. Måske 10-15% af hvad de dyreste tjener.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 09:40

jonas386 skrev:
27. aug 2021, 09:35
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Kakeeto er blevet forlænget i vinter, hvis jeg husker ret. Og det er mit klare indtryk, at han er blevet forlænget fordi han giver noget sorgløshed og humør til truppen. Ikke fordi han nødvendigvis er i spil til de enkelte kampe vi spiller. Kakeeto kommer formentlig til at fortsætte i AaB en rum tid endnu, men får næppe meget mere end pokalkampe og enkelte kampe her og der.

Ift Magnus, så er han en spillertype man kan finde 12 af på dusinet. Der kan sagtens være interesserede klubber derude, men kan ikke forestille mig, at der bliver betalt overgangssum, når man alligevel kan få ham gratis om et år, og man sikkert kan finde en god del spillere med samme niveau der står uden kontrakt.
Jeg synes sådan set også, at Magnus er en fin nok indskiftningsspiller i de kampe hvor vi skal forsvare en føring de sidste 15-20 minutter. For sæsonen kan han være fint brugbar, men vi skal ikke ud i en situation hvor han evt. starter inde jævnligt. Efter sæsonen kan han så finde på noget andet, og vi kan måske bruge pengene på en yngre profil
Jeg tror heller ikke Kakeeto smutter. Det er cirka et år siden han forlængede.

Vi fik penge for Kasper P, Wessam og Thellufsen. Der bør være mulighed for at få noget. Og enig i, at han slet ikke skal starte jævnligt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Eksil » 27. aug 2021, 09:44

Freddie skrev:
27. aug 2021, 09:39
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Robert Kakeeto tjener ikke mere end en nyansat bankelev, som Lynge ville have sagt. Måske 10-15% af hvad de dyreste tjener.
Det er meget muligt han er billig i drift, men så vil jeg hellere give pladsen til en u-holdsspiller. Synes det er en mærkelig tilgang i et elitemiljø at have så udpræget en bredtespiller, hvor det virker svært at se en vej på holdet mere permanent.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 09:50

Yankee skrev:
27. aug 2021, 09:36
troelsh skrev:
27. aug 2021, 08:59
bamsen7 skrev:
27. aug 2021, 07:38
Bare for der sker lidt herinde i stedet for det evige diskuteren om alt andet end transfers, så smider jeg nogen navne.
Det er ikke navne jeg på nogen måder har hørt rygtet til os, bare noget jeg personligt selv mener kunne være spændene, skandinaviske og med lidt farvede briller ville kunne lade sig gøre :)

Ghayas Zahid
Fredrik Haugen
Vajebah Sakor

Ret mig endelig hvis det er fuldstændig ude i hampen :) :)
Tilføjer lige følgende til listen :-):

Fredrik Ulvestad
Gustav Wikheim
Samuel Armenteros
Men er det virkelig spillere på 25-30, man skal kaste sine penge efter?

Det er meget begrænset hvad AaB kan forvente af tilgange fra egen avl til Superligaholdet de næste par sæsoner. Derfor bør man have fokus på langsigtede transfers, der kan sikre en god pipeline de næste 2-4 år samt kan generere indtægter ift. videresalg.

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.
Har vi råd til de andres talenter, som er tæt på førsteholdet? Og hvis ja, har holdet råd til det? Der mangler noget kvalitet på førsteholdet og så håber jeg, man holder øje med unge spillere med kort tid tilbage af kontrakten.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Lomaha » 27. aug 2021, 09:53

Uldahl skrev:
25. aug 2021, 15:00
Lomaha skrev:
25. aug 2021, 14:54
Uldahl skrev:
25. aug 2021, 12:39
jonas386 skrev:
25. aug 2021, 12:10
R Rosenberg skrev:
25. aug 2021, 11:29
Måske der virkelig ikke sker en skid. Måske Inge allerede har lukket købsmappen. Måske vi sidder og venter og drømmer og håber, men virkeligheden er, at Inge slet ikke arbejder på indkøb.

Således vil @baresi blive friteret i olie af et par specifikke debattører herinde.

I øvrigt enig i, at alle rygter, selv de mest bizarre, er velkomne.
Tror ikke rigtigt på at vi får mere. Jeg tror desværre at Inge er helt oprigtig når han mener at midtbanen er som den skal være.

Truppen er alt for tynd, og så snart vi skal tage fra bænken er det stort set kun spillere der hører til i 1. Division vi kan vælge imellem
Er ret overbevist om vi henter en til offensiven der kan gå direkte ind i start opstillingen, som Inge har meldt ud. Men vi skal nok vente til den sidste dag i vinduet før det sker, vi er langt fra at første valg af gode spillere. Plus vi ikke kan tilbyde en stor lønpakke.

Jeg tror ikke på Inge handler i panik hvis vi ikke lykkes med at hente en offensiv forstærkning, Han lader sig ikke nøje med mindre, og vurdere truppen god nok til top 6. Hvilket jeg er enig i, men top 4 kræver en forstærkning eller 2.
Eller håber på, at alle de andre sælger deres spillere så dyrt, at det smadrer deres hold....
Hvad mener du ???
Jeg mener, at vi kan håbe på, at FCK, FCM og de andre sælger deres bedste spillere, så deres hold forringes og de skal bruge en masse tid på at spille nye spillere ind - mens vi kører løs med dem vi har (og satser på, at de er bedre)?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 27. aug 2021, 10:00

Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:50

Har vi råd til de andres talenter, som er tæt på førsteholdet? Og hvis ja, har holdet råd til det? Der mangler noget kvalitet på førsteholdet og så håber jeg, man holder øje med unge spillere med kort tid tilbage af kontrakten.
Det kommer nok an på hvor tidligt man er ude og timing ift. kontraktudløb. De tre nævnte er måske svære cases, men bør AaB ikke kunne være med på de største talenter fra mindre jyske klubber? Hvis man kan hente norske A-landsholdsspillere bør man også kunne hente jyske U19-landsholdsspillere.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Freddie » 27. aug 2021, 10:02

Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:44
Freddie skrev:
27. aug 2021, 09:39
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Robert Kakeeto tjener ikke mere end en nyansat bankelev, som Lynge ville have sagt. Måske 10-15% af hvad de dyreste tjener.
Det er meget muligt han er billig i drift, men så vil jeg hellere give pladsen til en u-holdsspiller. Synes det er en mærkelig tilgang i et elitemiljø at have så udpræget en bredtespiller, hvor det virker svært at se en vej på holdet mere permanent.
Der vil altid være en spillere, der er i bunden af hierakiet. Hvis Kakeeto forsvandt, hvad han ikke gør, kaster du dig jo bare over en anden.
Kakeeto har trods alt været på banen i 43 kampe, og mon ikke også han kan aflaste en anden, når der skal spilles pokalkamp på Fyn. Så sent som i forårets udekamp mod Brøndby spillede han fuld tid, og han har vundet 17 kampe med AaB. Det tal er kun marginalt dårligere, end det Lukas Andersen kan fremvise. Men nok om det.

https://aabsport.dk/holdet/spillertrupp ... rt-Kakeeto

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af troelsh » 27. aug 2021, 10:09

Yankee skrev:
27. aug 2021, 09:36
troelsh skrev:
27. aug 2021, 08:59
bamsen7 skrev:
27. aug 2021, 07:38
Bare for der sker lidt herinde i stedet for det evige diskuteren om alt andet end transfers, så smider jeg nogen navne.
Det er ikke navne jeg på nogen måder har hørt rygtet til os, bare noget jeg personligt selv mener kunne være spændene, skandinaviske og med lidt farvede briller ville kunne lade sig gøre :)

Ghayas Zahid
Fredrik Haugen
Vajebah Sakor

Ret mig endelig hvis det er fuldstændig ude i hampen :) :)
Tilføjer lige følgende til listen :-):

Fredrik Ulvestad
Gustav Wikheim
Samuel Armenteros
Men er det virkelig spillere på 25-30, man skal kaste sine penge efter?

Det er meget begrænset hvad AaB kan forvente af tilgange fra egen avl til Superligaholdet de næste par sæsoner. Derfor bør man have fokus på langsigtede transfers, der kan sikre en god pipeline de næste 2-4 år samt kan generere indtægter ift. videresalg.

Hvorfor ikke gå efter Isak Steiner i Sønderjyske, Sofus Berger i Viborg eller Asbjørn Bøndergaard i Silkeborg? Spillere, der er lige på nippet til deres Superliga-gennembrud og snart kunne give konkurrence på hhv. højre wingback, central midt og kanten.
Spændende debat, det kunne være fedt hvis vi kunne gafle nogle af konkurrenternes upcomings, der løber mange spændende talenter rundt i den danske liga, men Inge har dog netop sagt at vi leder efter nu er spillere der vil forstærke start 11-eren.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Uldahl » 27. aug 2021, 10:11

Lomaha skrev:
27. aug 2021, 09:53
Uldahl skrev:
25. aug 2021, 15:00
Lomaha skrev:
25. aug 2021, 14:54
Uldahl skrev:
25. aug 2021, 12:39
jonas386 skrev:
25. aug 2021, 12:10
R Rosenberg skrev:
25. aug 2021, 11:29
Måske der virkelig ikke sker en skid. Måske Inge allerede har lukket købsmappen. Måske vi sidder og venter og drømmer og håber, men virkeligheden er, at Inge slet ikke arbejder på indkøb.

Således vil @baresi blive friteret i olie af et par specifikke debattører herinde.

I øvrigt enig i, at alle rygter, selv de mest bizarre, er velkomne.
Tror ikke rigtigt på at vi får mere. Jeg tror desværre at Inge er helt oprigtig når han mener at midtbanen er som den skal være.

Truppen er alt for tynd, og så snart vi skal tage fra bænken er det stort set kun spillere der hører til i 1. Division vi kan vælge imellem
Er ret overbevist om vi henter en til offensiven der kan gå direkte ind i start opstillingen, som Inge har meldt ud. Men vi skal nok vente til den sidste dag i vinduet før det sker, vi er langt fra at første valg af gode spillere. Plus vi ikke kan tilbyde en stor lønpakke.

Jeg tror ikke på Inge handler i panik hvis vi ikke lykkes med at hente en offensiv forstærkning, Han lader sig ikke nøje med mindre, og vurdere truppen god nok til top 6. Hvilket jeg er enig i, men top 4 kræver en forstærkning eller 2.
Eller håber på, at alle de andre sælger deres spillere så dyrt, at det smadrer deres hold....
Hvad mener du ???
Jeg mener, at vi kan håbe på, at FCK, FCM og de andre sælger deres bedste spillere, så deres hold forringes og de skal bruge en masse tid på at spille nye spillere ind - mens vi kører løs med dem vi har (og satser på, at de er bedre)?
Ahh Ok tak for uddybningen. :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 10:12

Hvis vi skal ud i lottokuponer a la Nkada. Kunne et bud, så ikke være Eskild Dall, tidligere Silkeborg nu Ajax ?

Han er 18 år, fik ikke spillet sidste år pga. corona og nedlukning af hans turneringsfelt.

Han spiller venstrekantagtig, højrefod og skulle være relativ hurtig. Jeg ved ikke om han er omskolet det år, som Ajax har haft ham. Men tænker, at Ajax nok har en del spillere, som mangler kamptræning og derfor nok udlejes. og Eskild Dall var noget hypet i forbindelse med skiftet.

Ajax udlejede jo Viktor Jensen ud i den forgangne sæson til superligaen, så måske de er åbne overfor endnu en udlejning til superligaen.

Og jo jeg har læst Inge Andre, men reelt siger han vel bare, at vi kun vil hente gode spillere. Så tror stadig der måske landes en "ikke-profil", hvis pladsen vurderes at være lidt tynd.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 27. aug 2021, 10:14

Yankee skrev:
27. aug 2021, 10:00
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:50

Har vi råd til de andres talenter, som er tæt på førsteholdet? Og hvis ja, har holdet råd til det? Der mangler noget kvalitet på førsteholdet og så håber jeg, man holder øje med unge spillere med kort tid tilbage af kontrakten.
Det kommer nok an på hvor tidligt man er ude og timing ift. kontraktudløb. De tre nævnte er måske svære cases, men bør AaB ikke kunne være med på de største talenter fra mindre jyske klubber? Hvis man kan hente norske A-landsholdsspillere bør man også kunne hente jyske U19-landsholdsspillere.
Vi kan godt. Spørgsmålet er bare, om vi har råd til det sportsligt. Fossum går ind og gør en forskel fra start, det er mere tvivlsomt med Berger fx.

Man skal være tidligere ude eller holde øje med kontraktudløb imo. Jeg synes jo man skulle tage at holde øje med akademierne i top 5 ligaer. Der er massere skandinaver, der aldrig går hele vejen til førsteholdet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Eksil » 27. aug 2021, 10:18

Freddie skrev:
27. aug 2021, 10:02
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:44
Freddie skrev:
27. aug 2021, 09:39
Prica22 skrev:
27. aug 2021, 09:30
Eksil skrev:
27. aug 2021, 09:27
Vil håbe, at man kan få Magnus Christensen eller Robert Kakeeto ud i dette vindue.

Begge er i kanten af truppen og allerede midt i 20erne, hvor jeg ikke forventer at de løfter niveauet yderligere.

Prisen bør ligge lige omkring en kasse Landkær.
Enig. MC burde man dog kunne få noget for, hvor Kakeeto nok nærmere er en case, hvor man bare skal finde nogen, der vil have ham.
Robert Kakeeto tjener ikke mere end en nyansat bankelev, som Lynge ville have sagt. Måske 10-15% af hvad de dyreste tjener.
Det er meget muligt han er billig i drift, men så vil jeg hellere give pladsen til en u-holdsspiller. Synes det er en mærkelig tilgang i et elitemiljø at have så udpræget en bredtespiller, hvor det virker svært at se en vej på holdet mere permanent.
Der vil altid være en spillere, der er i bunden af hierakiet. Hvis Kakeeto forsvandt, hvad han ikke gør, kaster du dig jo bare over en anden.
Kakeeto har trods alt været på banen i 43 kampe, og mon ikke også han kan aflaste en anden, når der skal spilles pokalkamp på Fyn. Så sent som i forårets udekamp mod Brøndby spillede han fuld tid, og han har vundet 17 kampe med AaB. Det tal er kun marginalt dårligere, end det Lukas Andersen kan fremvise. Men nok om det.

https://aabsport.dk/holdet/spillertrupp ... rt-Kakeeto
Jeg skrev netop enten MC eller Kateeto, da de udfylder den samme plads og rolle. Fjernede man begge kunne det blive sårbart.

Kateeto har været anvendt i 43 kampe over seks år, dog er en god del som indskifter. Han har spillet 2000 minutter i SL, samt 420 minutter i pokalen. Samlet set er det 26-27 hele kampe over den periode.

Edit - Synes ikke jeg "kaster mig over" nogen. Konstaterer bare at der nok bør fjernes en backup midtbanespiller.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 27. aug 2021, 10:21

Prica22 skrev:
27. aug 2021, 10:14
Vi kan godt. Spørgsmålet er bare, om vi har råd til det sportsligt. Fossum går ind og gør en forskel fra start, det er mere tvivlsomt med Berger fx.

Man skal være tidligere ude eller holde øje med kontraktudløb imo. Jeg synes jo man skulle tage at holde øje med akademierne i top 5 ligaer. Der er massere skandinaver, der aldrig går hele vejen til førsteholdet.
Helt klart - problemet er bare at Fossum dårligt nok tjener sin egen pris hjem. Selv nu hvor han har gang i en fremragende periode, er han jo ikke for alvor et salgsobjekt. Og hvis han ikke bliver solgt i denne uge eller til januar så begynder hans kontraktudløb i 2023 at nærme sig. Kan man forlænge med ham eller står vi med endnu en Rinne-situation?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 10:27

Yankee skrev:
27. aug 2021, 10:21
Helt klart - problemet er bare at Fossum dårligt nok tjener sin egen pris hjem. Selv nu hvor han har gang i en fremragende periode, er han jo ikke for alvor et salgsobjekt. Og hvis han ikke bliver solgt i denne uge eller til januar så begynder hans kontraktudløb i 2023 at nærme sig. Kan man forlænge med ham eller står vi med endnu en Rinne-situation?
Jeg er ret sikker på at man sælger ham til januar. Det var fra start en stor investering, og vi er heldige hvis den går i nul.
Bortset fra det sidste trekvart år har han ikke for alvor overbevist ifht. at vi købte ham som en norsk "Lucas".

Låst