Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 21:46

Hanga skrev:
27. aug 2021, 21:37
Inge bekræfter i nedtakten at han tror og håber at kunne præsentere en ny spiller, en man har måttet ventet på da spilleren håbede på noget større. Ikke noget om position. Lød omvendt ikke til at der var et salg på vej i denne omgang, men nævner januar vinduet som en mulighed.
Ja, han sagde vel, at der ER bud på nogle af vores spillere, men at pengene ikke er gode nok, samt at man er villig til at holde på dem for at få kontinuitet.
Så vi skyder nok Fossum og/eller Ferreira af i et godt januar-salg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2021, 22:18

Pastorius skrev:
27. aug 2021, 21:45
TK-allez skrev:
27. aug 2021, 21:42
Hanga skrev:
27. aug 2021, 21:37
Inge bekræfter i nedtakten at han tror og håber at kunne præsentere en ny spiller, en man har måttet ventet på da spilleren håbede på noget større. Ikke noget om position. Lød omvendt ikke til at der var et salg på vej i denne omgang, men nævner januar vinduet som en mulighed.
Fremragende. Han går forhåbentlig ind ved siden af Pedro på den centrale midtbane så :thumbsup:
Med de advarsler Pedro og Højholt rager til sig, skal vi simpelthen have en forstærkning ind. På wingback holder det nok heller ikke med Børsting som reserve i to sider. En karantæne og en skade på de pladser og så ser det lidt tyndt ud.
Med så offensive wingbacks kunne vi egentlig lave en to-i-en transfer ved at hente en offensiv kantspiller. Brentford og landsholdet spiller jo f.eks. 3-5-2 med en offensiv kantspiller i den ene side. Fik vi nu en offensiv højre benet spiller kunne han egentlig både dække en af de tre forreste pladser og en wing(back). Jeg håber klart på noget gennembrudsstyrke og fart som det primære og er det så en kanttype der også kan spille en offensiv wing/wingback i den ene side synes jeg det er givet bedre ud end at hente en backup til backen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Himmerland » 27. aug 2021, 23:06

3 asiat i streg, kan man så blive fri for at høre om vi skal have en ny Højer back ?
Vi skal have den CM.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 27. aug 2021, 23:13

I det interview med Inge på TV3sport, siger han :” vi har fornemmelsen af at vi nærmer os nogle, og så tror vi også at det sker”.
Nogle, lyder jo altså som flere og ikke bare en spiller. Men det kan jo selvfølgelig også være citatet er skrevet forkert. Lyder i hvert fald spændende og jeg tror ikke vi skal vente helt til tirsdag før den bliver meldt ud. Når han melder sådan ud, så vil jeg ikke være overrasket hvis den bliver gjort officiel henover weekenden

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brodernumsi » 27. aug 2021, 23:29

Himmerland skrev:
27. aug 2021, 23:06
3 asiat i streg, kan man så blive fri for at høre om vi skal have en ny Højer back ?
Vi skal have den CM.
3 asiater på Højborg plads? ;)

Det er også et stykke tid siden, nogen havde en ny højre back, som deres største ønske.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2021, 23:44

Brodernumsi skrev:
27. aug 2021, 23:29
Himmerland skrev:
27. aug 2021, 23:06
3 asiat i streg, kan man så blive fri for at høre om vi skal have en ny Højer back ?
Vi skal have den CM.
3 asiater på Højborg plads? ;)

Det er også et stykke tid siden, nogen havde en ny højre back, som deres største ønske.
Det interessante her er jo

1) Spiller vi en spillestil der bare passer Pallesen bedre og det er en varig forbedring?
2) Er det en midlertidig top på formkurven?

Jeg håber selvføgelig det sidste, men jeg synes stadig vi uagtet at holdet fungerer godt og at konceptet er godt implementeret kan se nogle store mangler i Palle. Med den rolle vores wing(back)s har skal de faktisk være bedre i opspillet i fht. at spille andre med det samme når det kan skabe en større chance og også kunne sætte en mand på andre måder end ved at komme fri til indlæg. Det kan Palle ikke og jeg tvivler på det kommer. Jeg synes Palle gør det rigtigt rigtigt godt lige nu og jeg kan godt lide ham, men der er altså stadig store mangler.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af bonanza » 28. aug 2021, 01:12

Jakobsen skrev:
27. aug 2021, 23:44
Brodernumsi skrev:
27. aug 2021, 23:29
Himmerland skrev:
27. aug 2021, 23:06
3 asiat i streg, kan man så blive fri for at høre om vi skal have en ny Højer back ?
Vi skal have den CM.
3 asiater på Højborg plads? ;)

Det er også et stykke tid siden, nogen havde en ny højre back, som deres største ønske.
Det interessante her er jo

1) Spiller vi en spillestil der bare passer Pallesen bedre og det er en varig forbedring?
2) Er det en midlertidig top på formkurven?

Jeg håber selvføgelig det sidste, men jeg synes stadig vi uagtet at holdet fungerer godt og at konceptet er godt implementeret kan se nogle store mangler i Palle. Med den rolle vores wing(back)s har skal de faktisk være bedre i opspillet i fht. at spille andre med det samme når det kan skabe en større chance og også kunne sætte en mand på andre måder end ved at komme fri til indlæg. Det kan Palle ikke og jeg tvivler på det kommer. Jeg synes Palle gør det rigtigt rigtigt godt lige nu og jeg kan godt lide ham, men der er altså stadig store mangler.
Hvilke mangler henviser du til? Jeg synes Pallesen har lagt rigtig meget af det som debatsiden har kritiseret ham for på, siden systemet skiftede fra 4 back kæde til 3 back kæde med wingbacks. Det er i dag 3. kamp i træk han laver et assist. Der er også andre kvalitetsindlæg fra ham i løbet af kampen, og han er involveret og aktiv alle kampe og hele kampen uden at vise tegn på træthed. Med AaBs budget, kan jeg ikke se hvor de skal gå hen og finde et realistisk emne til at slå Pallesen af holdet med den form han har vist udner Cifuentes. Den åbenlyse mangel er stadig en højre benet offensiv spiller, og den sekundærer er den centrale midtbane. Signer vi til sidstnævnte, som der er flere herinde der nævner som den position vi mangler mest, så er der nogle af de nuværende spillere der kommer kraftigt i overskud. Derfor bør det ikke være førsteprioritet, medmindre der er mulighed for at afhænde f.eks. Magnus Christensen.

Derudover må Iver Fossum være ved at spille sig godt og grundigt op i salgspris. Ham skal vi altså have en tung pose og en stærk erstatning for.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mikki89 » 28. aug 2021, 08:02

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... ra-dag-et/
Hér er Inge også citeret for at sige nogle spillere. Det bliver nogle spændende sidste dage af transfervinduet.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af kkoldsoe » 28. aug 2021, 10:00

Julius Eskesen arbejder på at komme væk fra Sønderjyske. Ham kunne jeg godt se i AaB. Talentfuld teknisk god midtbanespiller, men han ville nok skulle kæmpe lidt om pladsen centralt. Han kan dog også spille fløj. Bliver ikke brugt rigtigt i Sønderjyske og er røget på bænken.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af JacobKoustrup » 28. aug 2021, 10:04

Mikki89 skrev:
28. aug 2021, 08:02
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... ra-dag-et/
Hér er Inge også citeret for at sige nogle spillere. Det bliver nogle spændende sidste dage af transfervinduet.
Det kunne være spændende med mere end èn spiller. Dog tror jeg at Inge mener at de "nogle" er nogen han vælger imellem. Altså at man nok forhandler med 2-3 spillere og ser hvem det lykkes med. Men det kan sagtens være jeg tager fejl

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Uldahl » 28. aug 2021, 10:10

Tror det er en 8er og en hurtig høje bennet kant der kommer ind. Fossum dur ikke som afløser på 8eren det er kun af nød når han spiller der, vi kommer til at savne hans løb i feltet når han spiller 8er.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 28. aug 2021, 10:34

kkoldsoe skrev:
28. aug 2021, 10:00
Julius Eskesen arbejder på at komme væk fra Sønderjyske. Ham kunne jeg godt se i AaB. Talentfuld teknisk god midtbanespiller, men han ville nok skulle kæmpe lidt om pladsen centralt. Han kan dog også spille fløj. Bliver ikke brugt rigtigt i Sønderjyske og er røget på bænken.
Det tvivler jeg på. Alt snak går på klare forstærkninger og det er Eskesen ikke.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 28. aug 2021, 11:09

NYT NYT NYT:
Jeg har lige hørt at AaB arbejder konkret på at hente 2 forstærkninger og at den ene af dem skulle være lukket med alle formalia på plads, kun underskrift og lægetjek, men at det er nu, og at vi godt kan glæde os.
og der er en mere på vej hvis de ender med at blive enige om de sidste ting.
Udover det kan der være et salg på vej af fossum som åbentbart har haft en fast bejler, men hvor IAO har været hård og haft en min. grænse for hvornår et salg er interessant for AaB og Fossum. IAO er vist ikke for sjov at lave business med.

Vi skal vist glæde os her henover weekenden. Der bliver oprustet. Jeg hører mange positivt vibrationer derude i FELTEN :-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. aug 2021, 11:14

baresi skrev:
28. aug 2021, 11:09
NYT NYT NYT:
Jeg har lige hørt at AaB arbejder konkret på at hente 2 forstærkninger og at den ene af dem skulle være lukket med alle formalia på plads, kun underskrift og lægetjek, men at det er nu, og at vi godt kan glæde os.
og der er en mere på vej hvis de ender med at blive enige om de sidste ting.
Udover det kan der være et salg på vej af fossum som åbentbart har haft en fast bejler, men hvor IAO har været hård og haft en min. grænse for hvornår et salg er interessant for AaB og Fossum. IAO er vist ikke for sjov at lave business med.

Vi skal vist glæde os her henover weekenden. Der bliver oprustet. Jeg hører mange positivt vibrationer derude i FELTEN :-)
F5-tasten allerede løs

Edit: TAK
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2021, 11:18

Positioner? Et eller andet? :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af TK-allez » 28. aug 2021, 11:19

baresi skrev:
28. aug 2021, 11:09
NYT NYT NYT:
Jeg har lige hørt at AaB arbejder konkret på at hente 2 forstærkninger og at den ene af dem skulle være lukket med alle formalia på plads, kun underskrift og lægetjek, men at det er nu, og at vi godt kan glæde os.
og der er en mere på vej hvis de ender med at blive enige om de sidste ting.
Udover det kan der være et salg på vej af fossum som åbentbart har haft en fast bejler, men hvor IAO har været hård og haft en min. grænse for hvornår et salg er interessant for AaB og Fossum. IAO er vist ikke for sjov at lave business med.

Vi skal vist glæde os her henover weekenden. Der bliver oprustet. Jeg hører mange positivt vibrationer derude i FELTEN :-)
Hvad mon vi kan kræve for Fossum?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 28. aug 2021, 11:20

Gad godt man have fossum indtil Lucas var klar igen. Han er vigtig for vores spil når han spiller som igår hvor han kan få bolden selv om han er presset og komme ok vidre med den.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2021, 11:22

gravballe skrev:
28. aug 2021, 11:20
Gad godt man have fossum indtil Lucas var klar igen. Han er vigtig for vores spil når han spiller som igår hvor han kan få bolden selv om han er presset og komme ok vidre med den.
Enig. Det er en oplagt midlertidig løsning, og som kan give Lucas ro og mag til at finde tilbage på sit høje niveau
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 28. aug 2021, 11:22

og så har jeg en generelt kommentar. Jeg har læst mange steder om IAO og AaBs gøren og laden på transfermarkedet, at man har været useriøs, og at der foregår "trælse" ting ude på anlægget og at det "slet" ikke fungerer. Ikke herindefra, men fra de sociale medier, ude i den virkelige verden mm.
Jeg kan bare kun sige at jeg har et helt og aldeles andet indtryk.
I CIFU er der en stålfast mand der arbejder 24/7 (jeg har ikke altid været enige i hans dispositioner, men indsats og sammenholdet med spillerne er bare på plads.
IAO, laver et monsterjob, vi har efter hvad jeg hører aldrig haft så seriøs en tilgang til scouting, data, vedholdenhed, og ikke mindst at sælge hele AaB pakken. Samtlige spillere planlægges 6-12 mdr i forvejen, der er alen lange lister med emner der er pre screenet, og man har en vild seriøs tilgang til tingene.

Alle kan lave fejl, men IAO er igang med et monsterjob i de vinduer vi har haft og dem der kommer, oprydning, indkøb, salg. Der er en ekstrem klar plan for hver enkelt spiller både ind og ud og det at der ligger så præcis en plan er alfa omega.

Der er synergi i hele projektet. I hvert tilfælde er det både det jeg hører og ikke mindst selv synes :-)
Jeg tror på INGE, og @Julgranen Cifu vinder også mit indpas :danmarkfan: :P :innocent:

KOM SÅ INGE - MANDAG bliver sjov.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 28. aug 2021, 11:24

TK-allez skrev:
28. aug 2021, 11:19
baresi skrev:
28. aug 2021, 11:09
NYT NYT NYT:
Jeg har lige hørt at AaB arbejder konkret på at hente 2 forstærkninger og at den ene af dem skulle være lukket med alle formalia på plads, kun underskrift og lægetjek, men at det er nu, og at vi godt kan glæde os.
og der er en mere på vej hvis de ender med at blive enige om de sidste ting.
Udover det kan der være et salg på vej af fossum som åbentbart har haft en fast bejler, men hvor IAO har været hård og haft en min. grænse for hvornår et salg er interessant for AaB og Fossum. IAO er vist ikke for sjov at lave business med.

Vi skal vist glæde os her henover weekenden. Der bliver oprustet. Jeg hører mange positivt vibrationer derude i FELTEN :-)
Hvad mon vi kan kræve for Fossum?
ved bare at han kun sælges hvis handlen er præcis som AaB ønsker, ellers bliver han, så sælges han, så tror jeg både afløseren er klar og økonomien er god. Sælges han ikke, skal vi jo ikke klage med det niveau han har lige nu. :-)

Låst