Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gentleman Finn » 1. sep 2021, 00:42

FlemmingG skrev:
1. sep 2021, 00:29
Gentleman Finn skrev:
1. sep 2021, 00:26
Agf må da være spændt ret hårdt op de næste par sæsoner, eller skal ud og levere nogle meget store salg. På sponsorsiden er de gået forbi os, men de har brugt minimum 30 mio kr. dette vindue, det lyder som ren panik. Hvis Andersson ikke er den der får tandhjulene til at dreje rundt igen, så kan det blive nogle hårde år for dem.
Jeg tror bare vi må erkende at de kører i en hel anden økonomisk liga end os. De nærmer sig vel Brøndby ift spiller budget
Billede

Jeg fandt nogle tal fra Steen Houman. Der ligger Agf langt efter top 3. Men dog 4 mio højere end os. Det er meget muligt at de har fået flere sponsorpenge ind i år end os, edit: Det er på sponsorsiden Agf har taget store skridt de sidste 2 år især, det gør at man kan tage større risici. Uanset er 30+ mio ud i et vindue voldsomt. Især når de bruger pengene på den måde de har gjort. Men sponsorpengene sidder løsere i Århus lige nu end Aalborg, det er tydeligt, eller også er vi ringere til at sælge os selv. Deres sponsorgrundlag er af naturlige årsager større, men ikke derhenne hvor der bør være en forskel på mellem 20 og 25 mio. Nu har jeg så ikke set hvor hårdt corona har ramt deres sponsorerindægter, jeg ved det ramte os hårdt. Men det er ret åbenlyst at vi skal have investorer ind, hvis vi skal op og kæmpe med i top 4 hvis Agf vokser og rent faktisk finder ud af at bruge pengene ordentligt, og det skal være nogle særdeles gode nogle, hvis vi skal i top 3 kontinuerligt.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 139
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af OrkSatme » 1. sep 2021, 00:42

Jakobsen skrev:
1. sep 2021, 00:38
FlemmingG skrev:
1. sep 2021, 00:36
OrkSatme skrev:
1. sep 2021, 00:30
Jeg så lige at Ulvestad blev nævnt tidligere..

Han er på fri transfer og kan stadig hentes. Det ville simpelthen være prikken over i'ét
Ham er jeg i hvert fald rimelig varm på. Det jeg har set med ham, så besidder han en stor del af de evner som jeg føler vi mangler. En teknisk dygtig 8’er med gode evner ift at styre det offensive spil… kunne han landes så har vi en top 4 trup ( synes jeg )
CV, position og hylde virker rigtig. Han har så også leder personlighed og fysikken i orden synes jeg det lyder som et godt bud.
Omvendt kan han vel vælge og vrage mellem nordiske klubber og sikkert også andet.
Men så vidt jeg kan forstå kan Inge noget med at sælge idéen og mentaliteten mellem klubben og byen, og man kan næsten garantere spilletid.

Måske IAO havde ham som gardering hvis Fossum blev solgt. Men lad os krydse fingre for at vi lander ham alligevel :D !
All Cats Are Beautyfull

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Patmand » 1. sep 2021, 00:47

Er det her en tråd om AaB transfers?

Er vinduet i Azerbaijan smækket i? Eller kan man forestille sig de smider et godt bud på Kusk en af de kommende dage? Hvis ikke jeg tager fejl var han rygtet til Qarabag FK.
3 mio. i årlige omkostninger er alt for meget for en reservespiller.

Men ellers ser vinduet fornuftigt ud for os. Et par nulbonner ud og et par interessante spillere ind.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 1. sep 2021, 00:49

Patmand skrev:
1. sep 2021, 00:47
Er det her en tråd om AaB transfers?

Er vinduet i Azerbaijan smækket i? Eller kan man forestille sig de smider et godt bud på Kusk en af de kommende dage? Hvis ikke jeg tager fejl var han rygtet til Qarabag FK.
3 mio. i årlige omkostninger er alt for meget for en reservespiller.
Ja.
Ja.

Kusk ham selv, har meldt, det er en and.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. sep 2021, 01:42

Sikke en spændende afslutning på transfervinduet, det er fantastisk at følge debatsiden sådan en aften og særligt nu hvor debatsiden for kort tid siden var midlertidigt lukket

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2021, 07:58

Ja, Kasper Kusk har været halvt og helt ude af holdet nogle kampe, men som Inge sagde må han fighte sig tilbage. Det lykkedes for Pedro, så det skulle også kunne lykkedes for Kusk også? Det er ret normalt at spillere har et formdyk og så kommer tilbage. Lige nu har han lidt mindre end 1½ år tilbage, så til sommer kan han måske sendes videre hvis det ikke retter sig.

Næste skridt er vel at forsøge at lave en Okore-aftale med Rinne. AaB giver ham noget økonomisk sikkerhed og en gentlemanaftale om at måtte smutte for x kr. Her er x større endn 0, men mindre end hvad AaB fans drømmer om.

Thelander skal helt sikkert forlænges og det skal Børsting nok også. Synes Børsting har ramt PK stadiet, hvor han er limen der får truppen til at hænge sammen med skader og formdyk. Der er aldrig fantastisk, men stadig værdifuldt med en spiller der kan dække alt på nær forsvarer og målmand. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Maglau » 1. sep 2021, 08:57

Alt i alt et fint vindue når man tager i betragtning at vi er en mindre midterklub uden de store armbevægelser.
Vi kommer afsted uden at blive svækket og får lidt småforstærkninger hvor det har været nødvendigt. Ingen tvivl om at Prip Makaric og makedoneren udfylder huller og forstærker os på de nødvendige pladser og forhåbentligt kan være med til at sikre den top 6 der er målet.
Så godt gået af AaBs ledelse - nu skal AaB “bare” i gang med at sikre et indtjeningsgrundlag der gør at vi kan følge med de øvrige midterklubber i transfersummer så vi ikke bliver tabt eller tvunget til overperforme hver sæson.
Lettere sagt end gjort men målet må være der.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ham der Emil » 1. sep 2021, 08:58

Eksil skrev:
1. sep 2021, 07:58
Ja, Kasper Kusk har været halvt og helt ude af holdet nogle kampe, men som Inge sagde må han fighte sig tilbage. Det lykkedes for Pedro, så det skulle også kunne lykkedes for Kusk også? Det er ret normalt at spillere har et formdyk og så kommer tilbage. Lige nu har han lidt mindre end 1½ år tilbage, så til sommer kan han måske sendes videre hvis det ikke retter sig.

Næste skridt er vel at forsøge at lave en Okore-aftale med Rinne. AaB giver ham noget økonomisk sikkerhed og en gentlemanaftale om at måtte smutte for x kr.

Thelander og Børsting skal vel også forlænges. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.
Enig. Børsting har vist sig som en fuldgod breddespiller, og hans gejst og fightervilje finder vi ikke andre steder i truppen. At forlænge med Rinne ville være guld værd for os. Men jeg frygter, at han lader kontrakten løbe ud, så det bliver nemmere at finde en klub + få en bedre kontrakt.
Et Hjerte - En Klub

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af DenGamleMand » 1. sep 2021, 09:10

Ham der Emil skrev:
1. sep 2021, 08:58
Eksil skrev:
1. sep 2021, 07:58
Ja, Kasper Kusk har været halvt og helt ude af holdet nogle kampe, men som Inge sagde må han fighte sig tilbage. Det lykkedes for Pedro, så det skulle også kunne lykkedes for Kusk også? Det er ret normalt at spillere har et formdyk og så kommer tilbage. Lige nu har han lidt mindre end 1½ år tilbage, så til sommer kan han måske sendes videre hvis det ikke retter sig.

Næste skridt er vel at forsøge at lave en Okore-aftale med Rinne. AaB giver ham noget økonomisk sikkerhed og en gentlemanaftale om at måtte smutte for x kr.

Thelander og Børsting skal vel også forlænges. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.
Enig. Børsting har vist sig som en fuldgod breddespiller, og hans gejst og fightervilje finder vi ikke andre steder i truppen. At forlænge med Rinne ville være guld værd for os. Men jeg frygter, at han lader kontrakten løbe ud, så det bliver nemmere at finde en klub + få en bedre kontrakt.
Det har været nævnt flere gange herinde at Rinne skulle være rigtigt glad for livet i Aalborg. Så måske der er håb for en forlængelse.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2021, 09:11

Eksil skrev:
1. sep 2021, 07:58
Thelander skal helt sikkert forlænges og det skal Børsting nok også. Synes Børsting har ramt PK stadiet, hvor han er limen der får truppen til at hænge sammen med skader og formdyk. Der er aldrig fantastisk, men stadig værdifuldt med en spiller der kan dække alt på nær forsvarer og målmand. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.
Enig i, at de to skal forlænges. Omkring Magnus C så synes jeg faktisk - hvis man renser hovedet for historikken - at han er blevet meget bedre teknisk, selvom der stadig er mangler. Så jeg vil faktisk ikke blive forbløffet, hvis han kunne blive god for os. Han kan også hurtigspillet, som nok vægtes højt i det nye system. Ikke han er blevet Messi, så prøv at tage ilt ind inden standard Magnus udtalelserne kommer.

Det er ikke alene baseret på gårsdagens kamp, men hele sæsonen.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. sep 2021, 09:12

UPDATE STORT OG SMÅT:
jeg er ikke helt ude endnu, for der er stadig Fri Transfers (og det er ikke helt umuligt AaB har fundet noget på den hylde man ikke kan sige nej til, lad os nu se. . . )

Jeg er super tilfreds med AaBs Vindue. Vi kan sagtens klare os med den her CM indtil nytår. (hvis ikke der kommer en ind i sep)
Hagelskjær - potentiale og købt sådan
Prip - er allerede god og bliver bedre
Makaric - jeg tror på ham - det er mennesker vi har med at gøre, og han skal nok komme (AGF har heller ikke fået kusminovski til at shine endnu)'
Tjakovski - der skal vi vist bare være glade - han er totalt spottet ind til præcis den rolle han skal have.

jeg skrev det tidligere i vinduet ift. Bundu - hørte intet om AaB på den bane og heller ikke til slut. Men derfor kunne det da godt være sandt.
Jeg skrev også tidligere at man var ude efter et talent til Højre Wingback - og mon ikke det kunne være ham fra Benfica der kunne være den store transfer på den post.

Overall så må det være tydeligt hvilken hylde Inge arbejder på, og hvor fokuseret og koncentreret vi arbejder. Det der giver mig ro er at alt er planlagt ned til mindste detaljer. Ingen panik handler eller andet.

Vi kan måske godt være misundelige på AGF ift. Bundu og Andersson - men omvendt så er det så store summer og lønninger at det ikke ville give mening, og nu er det jo ikke fordi andersson har brændt ligaen af for 15 mio kr, efter min mening.
men netop de 2 virker lidt panik agtige og overbetalte.
har en kontakt meget tæt på AGF igennem mange år. Han siger at P.O er ude i kulden og at han heller ikke har fans opbakning længere, og mere og mere er blevet et brokhovede både på og udenfor banen. Og med de her indkøb ligner han en færdig mand i start 11eren.
Jeg skrev også om tengstedt igår hvor der blev svaret at vi jo godt ville forlænge med ham. Tror mere sandheden er at han havde så mange skader at Inge tilbød ham en kontrakt der var betinget af at han er Fit, før vi turde stole på ham. Men også at tengstedt aldrig var interesseret i at forlænge med AaB. Tengstedt og Po, er blevet gjort til spillere der med vores nuv. trup ikke kunne komme i start 11eren. Godt solgt og spottet.

Jeg synes vi er kommet fint ud af det her vindue. Der er også ryddet mere og mere op. Jeg manglede lige en MC ud, men fair nok, kontrakten udløber jo snart.
Nu er vores start 11er efterhånden kvalitet. Vi har ikke længere 1 plads hvor vi er piv ringe. Og så har vi efterhånden en stærk bænk. Og den sammenhæng giver mig stor tro på projektet.

Og så tror jeg en forlængelse med Rinne kommer i løbet af de næste par mdr. i øvrigt.

jeg er fan af INGE, og det arbejde der bliver lagt. Nu må vi se om september giver os lidt mere krydderi. :-)
MEN FANDME EN FED AFTEN IGÅR - MAN ER HELT SVEDT NÅR MAN SKAL I KASSEN HAHAHAHAHA.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2021, 09:18

FlæskeFrank skrev:
1. sep 2021, 09:11
Eksil skrev:
1. sep 2021, 07:58
Thelander skal helt sikkert forlænges og det skal Børsting nok også. Synes Børsting har ramt PK stadiet, hvor han er limen der får truppen til at hænge sammen med skader og formdyk. Der er aldrig fantastisk, men stadig værdifuldt med en spiller der kan dække alt på nær forsvarer og målmand. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.
Enig i, at de to skal forlænges. Omkring Magnus C så synes jeg faktisk - hvis man renser hovedet for historikken - at han er blevet meget bedre teknisk, selvom der stadig er mangler. Så jeg vil faktisk ikke blive forbløffet, hvis han kunne blive god for os. Han kan også hurtigspillet, som nok vægtes højt i det nye system. Ikke han er blevet Messi, så prøv at tage ilt ind inden standard Magnus udtalelserne kommer.

Det er ikke alene baseret på gårsdagens kamp, men hele sæsonen.
Jeg har ikke noget særligt imod MC. Tror bare AaB kan gøre det bedre og han får trods alt løn som en der forventes at spille sådan rimeligt fast. Til sommer er 25 år og synes også han ville være bedst tjent ved at tage et halv skridt ned og spille fast for en klub som Silkeborg eller Vejle.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 1. sep 2021, 09:20

baresi skrev:
1. sep 2021, 09:12
UPDATE STORT OG SMÅT:
jeg er ikke helt ude endnu, for der er stadig Fri Transfers (og det er ikke helt umuligt AaB har fundet noget på den hylde man ikke kan sige nej til, lad os nu se. . . )

Jeg er super tilfreds med AaBs Vindue. Vi kan sagtens klare os med den her CM indtil nytår. (hvis ikke der kommer en ind i sep)
Hagelskjær - potentiale og købt sådan
Prip - er allerede god og bliver bedre
Makaric - jeg tror på ham - det er mennesker vi har med at gøre, og han skal nok komme (AGF har heller ikke fået kusminovski til at shine endnu)'
Tjakovski - der skal vi vist bare være glade - han er totalt spottet ind til præcis den rolle han skal have.

jeg skrev det tidligere i vinduet ift. Bundu - hørte intet om AaB på den bane og heller ikke til slut. Men derfor kunne det da godt være sandt.
Jeg skrev også tidligere at man var ude efter et talent til Højre Wingback - og mon ikke det kunne være ham fra Benfica der kunne være den store transfer på den post.

Overall så må det være tydeligt hvilken hylde Inge arbejder på, og hvor fokuseret og koncentreret vi arbejder. Det der giver mig ro er at alt er planlagt ned til mindste detaljer. Ingen panik handler eller andet.

Vi kan måske godt være misundelige på AGF ift. Bundu og Andersson - men omvendt så er det så store summer og lønninger at det ikke ville give mening, og nu er det jo ikke fordi andersson har brændt ligaen af for 15 mio kr, efter min mening.
men netop de 2 virker lidt panik agtige og overbetalte.
har en kontakt meget tæt på AGF igennem mange år. Han siger at P.O er ude i kulden og at han heller ikke har fans opbakning længere, og mere og mere er blevet et brokhovede både på og udenfor banen. Og med de her indkøb ligner han en færdig mand i start 11eren.
Jeg skrev også om tengstedt igår hvor der blev svaret at vi jo godt ville forlænge med ham. Tror mere sandheden er at han havde så mange skader at Inge tilbød ham en kontrakt der var betinget af at han er Fit, før vi turde stole på ham. Men også at tengstedt aldrig var interesseret i at forlænge med AaB. Tengstedt og Po, er blevet gjort til spillere der med vores nuv. trup ikke kunne komme i start 11eren. Godt solgt og spottet.

Jeg synes vi er kommet fint ud af det her vindue. Der er også ryddet mere og mere op. Jeg manglede lige en MC ud, men fair nok, kontrakten udløber jo snart.
Nu er vores start 11er efterhånden kvalitet. Vi har ikke længere 1 plads hvor vi er piv ringe. Og så har vi efterhånden en stærk bænk. Og den sammenhæng giver mig stor tro på projektet.

Og så tror jeg en forlængelse med Rinne kommer i løbet af de næste par mdr. i øvrigt.

jeg er fan af INGE, og det arbejde der bliver lagt. Nu må vi se om september giver os lidt mere krydderi. :-)
MEN FANDME EN FED AFTEN IGÅR - MAN ER HELT SVEDT NÅR MAN SKAL I KASSEN HAHAHAHAHA.
Stærkt arbejde. Nu skal du prikke løs omkring transferfrie spillere. Uden at vide, hvor højt vi skal turde at drømme, er der MASSERE af emner til den centrale midtbane.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 1. sep 2021, 09:24

FlæskeFrank skrev:
1. sep 2021, 09:11

Enig i, at de to skal forlænges. Omkring Magnus C så synes jeg faktisk - hvis man renser hovedet for historikken - at han er blevet meget bedre teknisk, selvom der stadig er mangler. Så jeg vil faktisk ikke blive forbløffet, hvis han kunne blive god for os. Han kan også hurtigspillet, som nok vægtes højt i det nye system. Ikke han er blevet Messi, så prøv at tage ilt ind inden standard Magnus udtalelserne kommer.

Det er ikke alene baseret på gårsdagens kamp, men hele sæsonen.
Det løb er kørt - forlængst. Han er ikke længere et talent, og har så enorme begrænsninger på fart og teknik.
Hurtigspillet er nok der hvor han har de største begrænsninger, fordi han er alt for lang tid på bolden. Vores spil i den zone er lagt an på pres og bolderobringer - nej, jeg kan ikke se hvordan det nogensinde skal blive godt.

Jeg mener, se lige forskellen fra de kampe hvor Pedro leverer og så til de kampe hvor Magnus leverer - der er himmelvid forskel på deres potentiale, evner og værdi for holdet.
Magnus blev forlænget med et flot skudsmål, på en halvdyr kontrakt - den er vi nødt til at lade løbe ud.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. sep 2021, 09:24

Ulvestad er jo F.eks. fri (med mindre der er sket noget jeg ikke har hørt)
Og der er mange andre free der er interessante. Hørte også Inge sige igår at det jo kunne være vi fik mulighed for noget vi ikke kunne sige nej til.
jeg tror ikke Inges arbejde er slut, også fordi at planen er at Fossum skal væk til vinter. Måske man er på forkant.
Tænk lige en Ulvestad el. lign. Så er vi der altså......

en af de bedre trupper i mange år.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Dennis Nielsen » 1. sep 2021, 09:27

Eksil skrev:
1. sep 2021, 09:18
FlæskeFrank skrev:
1. sep 2021, 09:11
Eksil skrev:
1. sep 2021, 07:58
Thelander skal helt sikkert forlænges og det skal Børsting nok også. Synes Børsting har ramt PK stadiet, hvor han er limen der får truppen til at hænge sammen med skader og formdyk. Der er aldrig fantastisk, men stadig værdifuldt med en spiller der kan dække alt på nær forsvarer og målmand. Rufo og MC skal bare have lov at løbe ud. Det frigiver også penge til en CM på sigt.
Enig i, at de to skal forlænges. Omkring Magnus C så synes jeg faktisk - hvis man renser hovedet for historikken - at han er blevet meget bedre teknisk, selvom der stadig er mangler. Så jeg vil faktisk ikke blive forbløffet, hvis han kunne blive god for os. Han kan også hurtigspillet, som nok vægtes højt i det nye system. Ikke han er blevet Messi, så prøv at tage ilt ind inden standard Magnus udtalelserne kommer.

Det er ikke alene baseret på gårsdagens kamp, men hele sæsonen.
Jeg har ikke noget særligt imod MC. Tror bare AaB kan gøre det bedre og han får trods alt løn som en der forventes at spille sådan rimeligt fast. Til sommer er 25 år og synes også han ville være bedst tjent ved at tage et halv skridt ned og spille fast for en klub som Silkeborg eller Vejle.
Det er også underligt, at "man skal tage ilt ind", når det omhandler Magnus. Det er nemlig muligt, meget muligt endda, at have den her holdning uden et eller andet had - Magnus er ikke god nok. Han er ikke på et niveau teknisk, der gør ham brugbar i jagten på gode placeringer. Han er ikke god nok i sit positionsspil og han gemmer sig til tider i kampene - hvilket viser manglende mod eller lyst til ansvar.

og ja - jeg trak vejret flere gange undervejs i mit skriv :thumbsup:

Jeg er ærgerlig over, at vi ikke fik en ekstra cm ind. En skade eller en karantæne og så ser vores centrale midt skrøbelig ud. Vi er desværre i en situation, hvor vi også skal tænke på økonomien, men i en optimale verden var der handlet ind til den position. Udover det økonomiske perspektiv, så er der også en Højholdt, der pt præsterer ret stabilt. Hvilket er en del at klubbens målsætning - der skal være plads til egne talenter. Så det kan accepteres det valg.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 1. sep 2021, 09:29

baresi skrev:
1. sep 2021, 09:12
Tror mere sandheden er at han havde så mange skader at Inge tilbød ham en kontrakt der var betinget af at han er Fit, før vi turde stole på ham. Men også at tengstedt aldrig var interesseret i at forlænge med AaB.
Ja jeg skrev her inde allerede 3 mdr før det kom frem, at ud adtil sagde Tingsted en ting, at han ville blive i AaB, alt imens de snakkede med flere andre klubber. Det var ret alm kendt, at han aldrig var seriøs om at blive i AaB, og AaB´s udspil var en talent kontrakt og ikke mere.

Vi kan kun være glade for at Inge ikke går i panik og bare skriver en stor løn check. Som jeg huske rdet skrev jeg også AaB havde droppet Tengsted nogle uger får det kom frem at han smuttede.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2021, 09:29

Jeg er stadig i total vildrede over hvad det er, Inge og AaB vil.

Sidste sommer henter man to dyre U19-spillere i Prica og Prijovic. Det lød til at det var strategien. Men i vinters og her til sommer har fokus været på indkøb af 23-25-årige spillere krydret med en buket af lejespillere. Er det virkelig vejen frem?

23-25-årige spillere bliver aldrig store salgsobjekter uanset hvor godt de præsterer - se bare på Rinne og Fossum. Lejespillere bliver heller aldrig store salgsobjekter, simpelthen fordi de har for kort tid til at falde til og fordi AaB ikke ejer dem. Så er vi jo tilbage ved at det alene er akademi-spillerne, der skal skaffe de store transferindtægter - og hvad er forskellen til Gaarde så egentlig?

Inge er givetvis en god scout og forhandler, så jeg tror faktisk godt det nuværende hold kan komme til at præstere rigtig pænt - måske endda gå i top 4/5-stykker. Men hvad er perspektivet i det? Hvordan er det at denne rekrutteringsstrategi skal hjælpe AaB til at overgå de andre hold på kanten af top-4 som Nordsjælland og AGF?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 1. sep 2021, 09:32

gravballe skrev:
1. sep 2021, 09:29
baresi skrev:
1. sep 2021, 09:12
Tror mere sandheden er at han havde så mange skader at Inge tilbød ham en kontrakt der var betinget af at han er Fit, før vi turde stole på ham. Men også at tengstedt aldrig var interesseret i at forlænge med AaB.
Ja jeg skrev her inde allerede 3 mdr før det kom frem, at ud adtil sagde Tingsted en ting, at han ville blive i AaB, alt imens de snakkede med flere andre klubber. Det var ret alm kendt, at han aldrig var seriøs om at blive i AaB, og AaB´s udspil var en talent kontrakt og ikke mere.

Vi kan kun være glade for at Inge ikke går i panik og bare skriver en stor løn check. Som jeg huske rdet skrev jeg også AaB havde droppet Tengsted nogle uger får det kom frem at han smuttede.
Det var i en flot talentkontrakt så. Inge var eneste grund til at AaB stadig var i ræset.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 1. sep 2021, 09:32

Yankee skrev:
1. sep 2021, 09:29
Jeg er stadig i total vildrede over hvad det er, Inge og AaB vil.

Sidste sommer henter man to dyre U19-spillere i Prica og Prijovic. Det lød til at det var strategien. Men i vinters og her til sommer har fokus været på indkøb af 23-25-årige spillere krydret med en buket af lejespillere. Er det virkelig vejen frem?

23-25-årige spillere bliver aldrig store salgsobjekter uanset hvor godt de præsterer - se bare på Rinne og Fossum. Lejespillere bliver heller aldrig store salgsobjekter, simpelthen fordi de har for kort tid til at falde til og fordi AaB ikke ejer dem. Så er vi jo tilbage ved at det alene er akademi-spillerne, der skal skaffe de store transferindtægter - og hvad er forskellen til Gaarde så egentlig?

Inge er givetvis en god scout og forhandler, så jeg tror faktisk godt det nuværende hold kan komme til at præstere rigtig pænt - måske endda gå i top 4/5-stykker. Men hvad er perspektivet i det? Hvordan er det at denne rekrutteringsstrategi skal hjælpe AaB til at overgå de andre hold på kanten af top-4 som Nordsjælland og AGF?
Jeg er enig, men har vi ikke også hentet en røvfuld ungdomsspillere rundt i landet og et par stykker uden for landets grænser?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst