Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kasper » 9. dec 2021, 13:12

Jeg er fuldstændigt på linje med Sønderhof - hvis Thomsen stadig er uden klub d. 1/1, så vil det være tosset ikke at forsøge sig med en prøvetræning.

Uden at være 100 % opdateret på Thomsens forløb i Nantes, FCK og Vålerenga - så kan man vel sagtens argumentere for at han har været vildt uheldig med hvornår han er rendt ind i skader ifht at få sit gennembrud andre steder end AaB. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at hans indsats til træning har været skidt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Hanga » 9. dec 2021, 17:01

Kasper skrev:
9. dec 2021, 13:12
Jeg er fuldstændigt på linje med Sønderhof - hvis Thomsen stadig er uden klub d. 1/1, så vil det være tosset ikke at forsøge sig med en prøvetræning.

Uden at være 100 % opdateret på Thomsens forløb i Nantes, FCK og Vålerenga - så kan man vel sagtens argumentere for at han har været vildt uheldig med hvornår han er rendt ind i skader ifht at få sit gennembrud andre steder end AaB. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at hans indsats til træning har været skidt.
Ville du foreslå en prøvetræning, hvis ikke det var for hans fortid i klubben? Lad os sige at Thomsen havde været i OB inden han tog til Nantes...

Det tror jeg ikke... Han bliver kun nævnt pga. sin historiske tilknytning til AaB. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår jer, for han var nok min favoritspiller på double holdet, men det er kun gået en vej for Thomsen siden, og det er nedad. Han er set herfra på ingen måde det vi står og mangler.

Hvis jeg skal være min egen devils advocat, så ville jeg have sagt det samme om Kasper Risgaard i sin tid, og det viste sig at være et ganske glimrende valg at lade ham træner med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af gravballe » 9. dec 2021, 17:30

Thomsen bliver aldrig top spiller igen.. over and out...
Han har også virket tung i fck, kan ikke se hvorfor man skulle bruge tid på ham. Havde han ikke været gammel AaB spiller, var der ingen der vil foreslå ham. Har svært ved at se han skulle blive en succes i Silkeborg eller sådan.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Legum Magister » 9. dec 2021, 17:55

Eksil skrev:
9. dec 2021, 09:07
Legum Magister skrev:
8. dec 2021, 19:49

En sjællandsk klub fra 1. division lyder meget sandsynligt. Han er næppe relevant for Helsingør eller Lyngby, såfremt de rykker op, ellers kunne de klubber godt være en mulighed. Hvidovre IF og HB Køge er nok ikke steder, der vil passe Thomsen, da spillestilen begge steder involverer, at man løber til man smager blod, for så at løbe lidt mere. Måske Fremad Amager, hvis de overlever nu hvor de har fået nyt ejerskab.
Det er måske hans primære talent du beskriver der. Det var jo derfor han var den perfekte Kent Nielsen spiller, da det hold vandt på at løbe de andre ihjel.
Det var hans primære talent; men hvis du har fulgt hans sporadiske optrædener for FCK, vil du se, at hans løbepensum er blevet mindre og mindre. Han virker ganske enkelt ikke til at have ærgerrigheden i behold, eller også har skaderne haft en indvirkning; men under alle omstændigheder er den gamle Thomsen fra AaB-tiden for længst gået til de evige "caffe-latte-marker".

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 864
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af hit666 » 9. dec 2021, 18:10

Legum Magister skrev:
9. dec 2021, 17:55
Eksil skrev:
9. dec 2021, 09:07
Legum Magister skrev:
8. dec 2021, 19:49

En sjællandsk klub fra 1. division lyder meget sandsynligt. Han er næppe relevant for Helsingør eller Lyngby, såfremt de rykker op, ellers kunne de klubber godt være en mulighed. Hvidovre IF og HB Køge er nok ikke steder, der vil passe Thomsen, da spillestilen begge steder involverer, at man løber til man smager blod, for så at løbe lidt mere. Måske Fremad Amager, hvis de overlever nu hvor de har fået nyt ejerskab.
Det er måske hans primære talent du beskriver der. Det var jo derfor han var den perfekte Kent Nielsen spiller, da det hold vandt på at løbe de andre ihjel.
Det var hans primære talent; men hvis du har fulgt hans sporadiske optrædener for FCK, vil du se, at hans løbepensum er blevet mindre og mindre. Han virker ganske enkelt ikke til at have ærgerrigheden i behold, eller også har skaderne haft en indvirkning; men under alle omstændigheder er den gamle Thomsen fra AaB-tiden for længst gået til de evige "caffe-latte-marker".
hvis man har planer om at holdet skal blive bedre så er det ikke Thomsen man skal gå efter :thumbsdown:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kasper » 9. dec 2021, 23:28

Hanga skrev:
9. dec 2021, 17:01
Kasper skrev:
9. dec 2021, 13:12
Jeg er fuldstændigt på linje med Sønderhof - hvis Thomsen stadig er uden klub d. 1/1, så vil det være tosset ikke at forsøge sig med en prøvetræning.

Uden at være 100 % opdateret på Thomsens forløb i Nantes, FCK og Vålerenga - så kan man vel sagtens argumentere for at han har været vildt uheldig med hvornår han er rendt ind i skader ifht at få sit gennembrud andre steder end AaB. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at hans indsats til træning har været skidt.
Ville du foreslå en prøvetræning, hvis ikke det var for hans fortid i klubben? Lad os sige at Thomsen havde været i OB inden han tog til Nantes...

Det tror jeg ikke... Han bliver kun nævnt pga. sin historiske tilknytning til AaB. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår jer, for han var nok min favoritspiller på double holdet, men det er kun gået en vej for Thomsen siden, og det er nedad. Han er set herfra på ingen måde det vi står og mangler.

Hvis jeg skal være min egen devils advocat, så ville jeg have sagt det samme om Kasper Risgaard i sin tid, og det viste sig at være et ganske glimrende valg at lade ham træner med.
I 18/19 sæsonen, hvor FCK blev mester spillede han 29 kampe i superligaen og spillede 10 europæiske kampe hvor han derefter røg han helt ud kulden eller rendte ind i skader.

Jeg er med på at hans tur i Frankrig og store dele af tiden i FCK ikke var god - men han bliver omtalt som en total fiasko eller at han er færdig på topplan og det mener jeg er for tidligt, selvom hans ophold i Norge ikke indikerer andet.. Men hvem ved hvad der er foregået deroppe.

Jeg synes det er et forsøg værd at hive ham ind til en prøvetræning på to uger. Jeg vil desuden 1000 gange hellere satse på Thomsen end de tåbelige lejeaftaler med Nkada, Samuelsen, Trajkovskib og Rufo i parentes.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Runschen » 10. dec 2021, 02:59

Jeg mener AaB som udgangspunkt altid skal være et sted hvor dørene er åbne for vores tidligere spillere - i særdeleshed dem der er “home-grown”.

Jeg er os mest tilbøjelig til at fælde den dom, at Thomsen aldrig når et niveau, der kan hjælpe os, men hvis han er indstillet og interesseret i det, så synes jeg en prøvetræning er en total win-win situation.

Det samme bør vi tilbyde Pohl, hvis i spørg mig.

Vi kan aldrig nogensinde miste noget ved det..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. dec 2021, 08:39

Han er 28 år. Selvfølgelig skal vi give ham chancen hvis han viser at han virkelig vil AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2021, 09:59

Det bliver spændende at følge Thelander i vintervinduet. Ingen betvivler hans værdi.

Først vil Inge Andre vel prøve på at få lukket en aftale/forlængelse så hurtig i vinduet som muligt.

Hvis det ikke lykkes er han så sådan en fisk, som sælges 5 min. i 12 eller i starten af vinduet ? Hvis man opererer med, at han muligvis er i klubben i foråret, så er erstatningen måske en, som kan stå i hans skygge i foråret og træde til til sommer. Og så henter vi jo nok ikke noget flyvefærdigt.

Spørgsmålet er jo, hvor stor forskel der er på Ross, Granli og Hagelskjær i forhold til en opstilling med Thelander og kan træneren lave justeringer, som tager højde for det. Men hold op, hvor har han fyldt meget på den gode måde.
- FlæskeFrank

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Dennis Nielsen » 10. dec 2021, 10:37

FlæskeFrank skrev:
10. dec 2021, 09:59
Det bliver spændende at følge Thelander i vintervinduet. Ingen betvivler hans værdi.

Først vil Inge Andre vel prøve på at få lukket en aftale/forlængelse så hurtig i vinduet som muligt.

Hvis det ikke lykkes er han så sådan en fisk, som sælges 5 min. i 12 eller i starten af vinduet ? Hvis man opererer med, at han muligvis er i klubben i foråret, så er erstatningen måske en, som kan stå i hans skygge i foråret og træde til til sommer. Og så henter vi jo nok ikke noget flyvefærdigt.

Spørgsmålet er jo, hvor stor forskel der er på Ross, Granli og Hagelskjær i forhold til en opstilling med Thelander og kan træneren lave justeringer, som tager højde for det. Men hold op, hvor har han fyldt meget på den gode måde.
Hvis IAO kan lave en Okore - hive et par transfer millioner i land og spare ca 1 mill i løn, så vil det give mening.

De penge kunne sagtens bruges et andet sted.

Det bliver et meget vigtigt vindue ift Thelander og Rinne

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 10. dec 2021, 13:28

Runschen skrev:
10. dec 2021, 02:59
Jeg mener AaB som udgangspunkt altid skal være et sted hvor dørene er åbne for vores tidligere spillere - i særdeleshed dem der er “home-grown”.

Jeg er os mest tilbøjelig til at fælde den dom, at Thomsen aldrig når et niveau, der kan hjælpe os, men hvis han er indstillet og interesseret i det, så synes jeg en prøvetræning er en total win-win situation.

Det samme bør vi tilbyde Pohl, hvis i spørg mig.

Vi kan aldrig nogensinde miste noget ved det..
Nu er forskellen jo, at de to har haft to helt forskellige peaks. Den ene tårnhøjt, den anden stærkt middelmådigt.

Sagt på en anden måde: Kunne man få dem på deres højeste niveau, ville det stadig kun være den ene, der er interessant, hvorfor den anden ville være spild af alles tid.

Sagt på en tredje måde: Jeg kan lide din tanke/filosofi, men det skal naturligvis kun være ved tidligere spillere, der reelt har et niveau inderst inde.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Yankee » 10. dec 2021, 13:47

Dennis Nielsen skrev:
10. dec 2021, 10:37
Hvis IAO kan lave en Okore - hive et par transfer millioner i land og spare ca 1 mill i løn, så vil det give mening.

De penge kunne sagtens bruges et andet sted.

Det bliver et meget vigtigt vindue ift Thelander og Rinne
Helt uenig. Thelander er holdets suverænt bedste spiller og når AaB for første gang i mange år ligger godt til skal man altså ikke splitte det hele ad midt i sæsonen for småpenge.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Runschen » 10. dec 2021, 14:34

R Rosenberg skrev:
10. dec 2021, 13:28
Runschen skrev:
10. dec 2021, 02:59
Jeg mener AaB som udgangspunkt altid skal være et sted hvor dørene er åbne for vores tidligere spillere - i særdeleshed dem der er “home-grown”.

Jeg er os mest tilbøjelig til at fælde den dom, at Thomsen aldrig når et niveau, der kan hjælpe os, men hvis han er indstillet og interesseret i det, så synes jeg en prøvetræning er en total win-win situation.

Det samme bør vi tilbyde Pohl, hvis i spørg mig.

Vi kan aldrig nogensinde miste noget ved det..
Nu er forskellen jo, at de to har haft to helt forskellige peaks. Den ene tårnhøjt, den anden stærkt middelmådigt.

Sagt på en anden måde: Kunne man få dem på deres højeste niveau, ville det stadig kun være den ene, der er interessant, hvorfor den anden ville være spild af alles tid.

Sagt på en tredje måde: Jeg kan lide din tanke/filosofi, men det skal naturligvis kun være ved tidligere spillere, der reelt har et niveau inderst inde.

Jeg er egentlig enig med dig I at Pohl aldrig har været andet end middelmådig.

Men hvis (og ja hvis og hvis og hvis min røv er spids!)

Men hvis vi går tilbage til sæsonen 2018, da Kasper Junker rendte rundt i Horsens, Michael Uhre i Sønderjyske og Pohl i AaB, da fik alle tre nogenlunde samme skudsmål af eksperterne: En vanvittig spidskompetence i form af fart, men alt alt for uskarp foran kassen.

De to andre fik hul på den berømte byld og ketchup-effekten indtraf - jeg er stadig ikke der, hvor jeg vil afskrive Jannik Pohls fodboldkarriere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 10. dec 2021, 14:48

Runschen skrev:
10. dec 2021, 14:34
De to andre fik hul på den berømte byld og ketchup-effekten indtraf - jeg er stadig ikke der, hvor jeg vil afskrive Jannik Pohls fodboldkarriere.
Han er 25 år og kunne ikke lave mål i 1.div, hvor middeldårlige angribere scorer i bunker.

Hvis Pohl har en fremtid i fodbold er det på en anden position end angriber, og så må nogle andre påtage sig at omskole ham. Tror personligt han er pensioineret fra fodbold inden sommer.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af troelsh » 10. dec 2021, 15:15

Eksil skrev:
10. dec 2021, 14:48
Runschen skrev:
10. dec 2021, 14:34
De to andre fik hul på den berømte byld og ketchup-effekten indtraf - jeg er stadig ikke der, hvor jeg vil afskrive Jannik Pohls fodboldkarriere.
Han er 25 år og kunne ikke lave mål i 1.div, hvor middeldårlige angribere scorer i bunker.

Hvis Pohl har en fremtid i fodbold er det på en anden position end angriber, og så må nogle andre påtage sig at omskole ham. Tror personligt han er pensioineret fra fodbold inden sommer.
Jeg forstår ikke argumentet for hvor spillere skal have særlige meritter, bare fordi de er tidligere AaB spillere.
Vores altoverskyggende mål med transfervinduet må være, at stable et så stærk hold på benene som muligt, uanset om spillerne så kommer fra Brovst eller Botswana.

Og ærligt Jannick Pohl? Ville vi nogensinde overveje en spiller herinde på 25, der aldrig har vist noget på senior niveau.

Og Thomsen har reelt heller ikke vist noget siden han forlod os, jeg vil ikke udelukke med 100 % at han kan blive en habil spiller igen, men jeg tvivler stærkt, og han skal jo formentlig have en forholdsvis stor hyre, og det mener jeg ikke vi skal bruge budgetkroner på.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 10. dec 2021, 15:17

Runschen skrev:
10. dec 2021, 14:34
R Rosenberg skrev:
10. dec 2021, 13:28
Runschen skrev:
10. dec 2021, 02:59
Jeg mener AaB som udgangspunkt altid skal være et sted hvor dørene er åbne for vores tidligere spillere - i særdeleshed dem der er “home-grown”.

Jeg er os mest tilbøjelig til at fælde den dom, at Thomsen aldrig når et niveau, der kan hjælpe os, men hvis han er indstillet og interesseret i det, så synes jeg en prøvetræning er en total win-win situation.

Det samme bør vi tilbyde Pohl, hvis i spørg mig.

Vi kan aldrig nogensinde miste noget ved det..
Nu er forskellen jo, at de to har haft to helt forskellige peaks. Den ene tårnhøjt, den anden stærkt middelmådigt.

Sagt på en anden måde: Kunne man få dem på deres højeste niveau, ville det stadig kun være den ene, der er interessant, hvorfor den anden ville være spild af alles tid.

Sagt på en tredje måde: Jeg kan lide din tanke/filosofi, men det skal naturligvis kun være ved tidligere spillere, der reelt har et niveau inderst inde.

Jeg er egentlig enig med dig I at Pohl aldrig har været andet end middelmådig.

Men hvis (og ja hvis og hvis og hvis min røv er spids!)

Men hvis vi går tilbage til sæsonen 2018, da Kasper Junker rendte rundt i Horsens, Michael Uhre i Sønderjyske og Pohl i AaB, da fik alle tre nogenlunde samme skudsmål af eksperterne: En vanvittig spidskompetence i form af fart, men alt alt for uskarp foran kassen.

De to andre fik hul på den berømte byld og ketchup-effekten indtraf - jeg er stadig ikke der, hvor jeg vil afskrive Jannik Pohls fodboldkarriere.
Pohl har ikke kunnet hverken i Horsens eller AaB. Pohl er hurtig, og det kan nok få nogle til at forveksle det med potentiale. Det potentiale kan jeg slet ikke se. Hverken dengang eller nu.

Som sagt, så kan jeg godt lide din tankegang, som jeg finder meget sympatisk og også harmonerer godt med det AaB, jeg godt kan lide. Men der skal være ræson i tingene og mere til end bare at komme fra AaB.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 10. dec 2021, 15:19

troelsh skrev:
10. dec 2021, 15:15
Eksil skrev:
10. dec 2021, 14:48
Runschen skrev:
10. dec 2021, 14:34
De to andre fik hul på den berømte byld og ketchup-effekten indtraf - jeg er stadig ikke der, hvor jeg vil afskrive Jannik Pohls fodboldkarriere.
Han er 25 år og kunne ikke lave mål i 1.div, hvor middeldårlige angribere scorer i bunker.

Hvis Pohl har en fremtid i fodbold er det på en anden position end angriber, og så må nogle andre påtage sig at omskole ham. Tror personligt han er pensioineret fra fodbold inden sommer.
Jeg forstår ikke argumentet for hvor spillere skal have særlige meritter, bare fordi de er tidligere AaB spillere.
Vores altoverskyggende mål med transfervinduet må være, at stable et så stærk hold på benene som muligt, uanset om spillerne så kommer fra Brovst eller Botswana.

Og ærligt Jannick Pohl? Ville vi nogensinde overveje en spiller herinde på 25, der aldrig har vist noget på senior niveau.

Og Thomsen har reelt heller ikke vist noget siden han forlod os, jeg vil ikke udelukke med 100 % at han kan blive en habil spiller igen, men jeg tvivler stærkt, og han skal jo formentlig have en forholdsvis stor hyre, og det mener jeg ikke vi skal bruge budgetkroner på.
Overordnet er jeg helt enig. Den store forskel er bare, at det KUNNE give mening med én, som man ved, kan noget, mens det er fuldstændig meningsløst med én, som man ved, ikke kan noget.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. dec 2021, 16:39

troelsh skrev:
10. dec 2021, 15:15
Og ærligt Jannick Pohl? Ville vi nogensinde overveje en spiller herinde på 25, der aldrig har vist noget på senior niveau.

Og Thomsen har reelt heller ikke vist noget siden han forlod os, jeg vil ikke udelukke med 100 % at han kan blive en habil spiller igen, men jeg tvivler stærkt, og han skal jo formentlig have en forholdsvis stor hyre, og det mener jeg ikke vi skal bruge budgetkroner på.
Altså nu blev det dit citat, som jeg tog. Det kunne være andres.

Men vi har jo alle sammen savnet, at der kom en eller anden ukendt brasser til prøvetræning. Så er det vel også fint nok at kigge på spillere, som vi måske kender af navn, men se hvor de er i udviklingen pt. Jeg tror hverken Pohl eller Thomsen vil trække ned i træningsniveauet(uden at starte Antipas-folket).

Jeg håber, at de tager 1-2 ind til træningsforløb i januaropstarten. Om det lige skal være de to, er jeg nok mere usikker på. Men ligesom det ikke automatisk kvalificerer dem til AaB, at de er tidligere AaB'ere, så må det heller ikke diskvalificerer.

Men render der en kontraktløs tidligere dansk landsholdsspiller rundt og spørger, om han må træne med hos os, så skal vi nok overveje at sige ja, tak.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 10. dec 2021, 16:46

FlæskeFrank skrev:
10. dec 2021, 16:39
Jeg tror hverken Pohl eller Thomsen vil trække ned i træningsniveauet(uden at starte Antipas-folket).
Sikkert ikke. Men hvorfor spilde tid på noget, der beviseligt ikke er godt nok?
Så kan man jo lige så godt invitere dig og mig, selvom man ved, vi ikke har niveauet.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Jakobsen » 10. dec 2021, 17:33

Nu snakker Thomsen og Pohl er jeg ikke specielt hooked på nogen af dem.

1) Thomsen er i slutningen af 20'erne og har ikke været i nærheden af hans topniveau i årevis. Derudover udtstråler han også, at han har fået andre prirotieter end fodbolden. Slutteligt kan jeg slet slet ikke se, at han er den spillertype vi leder efter selv, hvis vi troede på at han kunne genfinde sit niveau og han fungerer i hvert fald ikke i 3-5-2, hvor jeg ikke rigtigt ser ham shine på nogen plads og selv, hvis vi skifter til 4-2-3-1/4-3-3, men jeg stadig det er noget helt andet vi skal have. Thomsens er et (formodentligt) dyrt navn langt fra tidligere styrke.

2) Pohl kan jeg rigtigt godt lide og jeg håber også for Pohl at han laver en Junker/Uhre, men jeg er nervøs ved fysikken, hvor han har døjet meget med skader og derudover om løbet bare er kørt. Han har spillet for lidt de sidste par år og hans karriere bærer bare præg af en spiller der blev gjort til førstengriber alt for tidligt og knækkede af det. Jeg er overbevist om, at Pohls udvikling og historie havde været en helt anden, hvis han var blevet ført mere gradvist inden på holdet som andenviolin i 4-4-2 eller som førstereserve på bænken. Ideelt set laver vi spillere der kan shine næsten med det samme de kommer på 1. holdet, men vi må også erkende det sker meget sjældent i AaB.
Pohl er nøjagtigt den spillertype jeg synes vi mangler i vores angreb (sagde type og ikke kvalitet) og kunne man få ham på et billig aftale synes jeg vi skal gøre det. Derudover synes jeg, at kritikken af Pohl er meget endimensionel. Ja han han var en udfordret afslutter, men han skabte meget mere ravage og uro end resten af holdet til sammen og var den eneste der arbejdede offensivt i de år han var her. Jeg håber målene kommer, men ellers kan jeg godt se god funtkionsspiller i Pohl. Det vi har villet med at bruge Børsting i forreste kæde det har vi opnået gange 100 når Pohl har spillet der. Den ravage Pohl kan lave ville også gavne på vores nuværende hold, hvor det ofte bliver noget boldflytteri foran feltet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst