Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 25. dec 2021, 15:53

Forza skrev:
25. dec 2021, 15:34
Prica22 skrev:
25. dec 2021, 15:20
Forza skrev:
25. dec 2021, 14:48
Julgranen skrev:
25. dec 2021, 14:33
Prica22 skrev:
25. dec 2021, 14:19
Jeg synes, det er svært at udlede alt for meget af de udtalelser. Kan ikke se, at der kommenteres på meget andet end deres præstationer under lejeopholdene. Og umiddelbart tror jeg, Jeppe P får en chance mere i AaB. At MC skal udlejes, kan jeg slet ikke se fornuften i.
Med Jeppe Pedersens alder in mente, så skulle han forlængst have vist mere.
Nu er vi på 2 1. div-klubber hvor han får meget lidt spilletid.
Der er ingen grund til at tro han bliver til noget.

Magnus er fortid senest til sommer, og derfor bør der ikke investeres flere minutter i hans alibi-fodbold. Inge bør hente et ungt talent med fremtid i, som kan få nogle minutter.

Så bør man i stedet leje Magnus ud og få lidt af hans anseelige hyre ind på den måde.

Jeg er enig i forhold til Jeppe. I min optik er det udelukkende fordi vi ikke har mange på den centrale midtbane at vi overhovedet snakker om ham. Jeg synes dog IAO har vist at han er klar til at rydde ud når behovet er der og i stedet finde en afløser med et potentiale til mere.
Vi snakker også om ham, fordi han var et stort talent som ungdomsspiller.
Der er tonsvis af store talenter der ikke slår igennem på topniveau. Hvis han ikke kan præstere i 1. div. Så er der langt op. AaB lod jo også AB på trods af mange ungdomslandskampe.
Det er jeg med på, men derfor er det stadig relevant.

Vi lod AB gå og nu spiller han fast i Eliteserien, så der var jo et uforløst potentiale, som der formentligt også er hos Jeppe P.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Pastorius » 25. dec 2021, 23:02

Forza skrev:
25. dec 2021, 15:34
Der er tonsvis af store talenter der ikke slår igennem på topniveau. Hvis han ikke kan præstere i 1. div. Så er der langt op. AaB lod jo også AB på trods af mange ungdomslandskampe.
Jeg kender slet ikke nok til Jeppe til at kunne udtale mig specifikt, men der findes også rigtig gode grunde til at nogle talenter ikke præsterer. At man ikke klarer sig godt på et 1. div hold er ikke det samme som at man ikke kan være relevant i AaB, men man skal selvfølgelig have 100% styr på hvorfor det ikke gik godt, og hvorfor man tror det alligevel kunne fungere hos os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Hanga » 26. dec 2021, 10:10

Pastorius skrev:
25. dec 2021, 23:02
Forza skrev:
25. dec 2021, 15:34
Der er tonsvis af store talenter der ikke slår igennem på topniveau. Hvis han ikke kan præstere i 1. div. Så er der langt op. AaB lod jo også AB på trods af mange ungdomslandskampe.
Jeg kender slet ikke nok til Jeppe til at kunne udtale mig specifikt, men der findes også rigtig gode grunde til at nogle talenter ikke præsterer. At man ikke klarer sig godt på et 1. div hold er ikke det samme som at man ikke kan være relevant i AaB, men man skal selvfølgelig have 100% styr på hvorfor det ikke gik godt, og hvorfor man tror det alligevel kunne fungere hos os.
Dernæst skal man måske også skrue lidt ned for ivrigheden efter at smide "stort talent" mærkatet på alle ungdomsspillere der kan lidt. Jeppe P var da godt nok pænt inde omkring u17 landsholdet men kom sjældent med på u18 og u19. Han var en af de bedste på vores u19 hold men der er kun få spillere der klarer cuttet i sidste ende, og det er som sagt ikke fordi hans talent var så åbenlyst stort, at det vil være en stor overraskelse hvis det ikke lykkes for ham.

Men, det er for tidligt at konkludere for Jeppe P, han kan fint slå igennem lidt senere som man har set med andre spillere. Det store spørgsmål er dog, om ikke sandsynligheden for dette er større, hvis han finder en klub på lavere niveau med kortere vej til spilletid. Vi har set fine eksempler på spillere der havde rigtig godt af at skifte permanent til 1. division.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Brent » 26. dec 2021, 19:24

Okosun har udløb i OB, kunne han være en mulighed til midten
AaB - the Nordic gateway to Europe

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 26. dec 2021, 20:06

Brent skrev:
26. dec 2021, 19:24
Okosun har udløb i OB, kunne han være en mulighed til midten
Til hvad? Han passer da ekstremt dårligt til den stil vi gerne vil spille.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Fromthecradle » 26. dec 2021, 20:37

Forza skrev:
26. dec 2021, 20:06
Brent skrev:
26. dec 2021, 19:24
Okosun har udløb i OB, kunne han være en mulighed til midten
Til hvad? Han passer da ekstremt dårligt til den stil vi gerne vil spille.
Han vil da passe rigtig godt til vores spillestil med dødbolde og lange indkast.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 27. dec 2021, 09:16

Fromthecradle skrev:
26. dec 2021, 20:37
Han vil da passe rigtig godt til vores spillestil med dødbolde og lange indkast.
Bliver du aldrig træt af at messe det samme om og om igen?

Han vil ikke passe godt ind på et hold der gerne vil være en fast bestanddel af top 6 - hvilket vi er godt på vej til, fordi vi har en dygtig træner der får det maksimale ud af holdet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 27. dec 2021, 11:45

Julgranen skrev:
27. dec 2021, 09:16
Fromthecradle skrev:
26. dec 2021, 20:37
Han vil da passe rigtig godt til vores spillestil med dødbolde og lange indkast.
Bliver du aldrig træt af at messe det samme om og om igen?

Han vil ikke passe godt ind på et hold der gerne vil være en fast bestanddel af top 6 - hvilket vi er godt på vej til, fordi vi har en dygtig træner der får det maksimale ud af holdet.
Manden har jo ret. Som vi spiller lige nu vil han passe perfekt ind, ud fra hvordan vi skaber chancer og mål. At vores træner så gerne vil spille en anden spillestil, men ikke rigtig har haft helt med det, er en anden sag...Så nej han passer måske ikke ind i en fremtid, hvor sportsdirektøren har et kæmpe arbejde foran sig, og gerne skal se andre steder hen...måske også andre steder hen end han har gjort hidtil. Så det bliver spændende...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 27. dec 2021, 11:47

raekkeettre skrev:
27. dec 2021, 11:45
Julgranen skrev:
27. dec 2021, 09:16
Fromthecradle skrev:
26. dec 2021, 20:37
Han vil da passe rigtig godt til vores spillestil med dødbolde og lange indkast.
Bliver du aldrig træt af at messe det samme om og om igen?

Han vil ikke passe godt ind på et hold der gerne vil være en fast bestanddel af top 6 - hvilket vi er godt på vej til, fordi vi har en dygtig træner der får det maksimale ud af holdet.
Manden har jo ret. Som vi spiller lige nu vil han passe perfekt ind, ud fra hvordan vi skaber chancer og mål. At vores træner så gerne vil spille en anden spillestil, men ikke rigtig har haft helt med det, er en anden sag...Så nej han passer ikke ind i en fremtid, hvor sportsdirektøren har et kæmpe arbejde foran sig, og gerne skal se andre steder hen...måske også andre steder hen end han har gjort hidtil. Så det bliver spændende...
Træneren spiller selvfølgelig ud fra de evner truppen har, men han har ikke lagt skjul på at de arbejder hen imod et dominerende udtryk i spillet med bolden. Og det forsøger man også til tider i kampene. Så skal man selvfølgelig ikke hente spillere ind som ikke passer ind i denne stil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 27. dec 2021, 12:02

raekkeettre skrev:
27. dec 2021, 11:45
Manden har jo ret. Som vi spiller lige nu vil han passe perfekt ind, ud fra hvordan vi skaber chancer og mål. At vores træner så gerne vil spille en anden spillestil, men ikke rigtig har haft helt med det, er en anden sag...Så nej han passer måske ikke ind i en fremtid, hvor sportsdirektøren har et kæmpe arbejde foran sig, og gerne skal se andre steder hen...måske også andre steder hen end han har gjort hidtil. Så det bliver spændende...
Man spiller med de spillere man har til rådighed.
Trænere som Kent Nielsen og Jacob Friis valgte da også at sværge til noget andet end det de umiddelbart tænkte passede bedst til holdet.

Det er lidt komisk at nu hvor Cifuentes har vist sig at være en gevinst for AaB, så er det hans midlertidige måde at skabe resultater på der pludselig er et problem.
Måske hylekoret herinde har glemt hvordan de savede ham over i de første måneder.
At det ydermere skal gøres til et problem at vi nu er væsentligt skarpere på standarder end i mange år, begriber jeg ikke.

Nogen leder lidt rigeligt efter hullerne i osten - det må have været en svær kamel at sluge at se manden med det fremmede sprog og det spraglede halstørklæde få succes…
Var han dog bare fra Gistrup.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. dec 2021, 14:20

Truppen er altså ikke så dårlig, som flere på siden vil gøre den til.

Det er klart, at skaden til Lucas har udfordret os- Men truppen som helhed har et fint niveau.

Hvem ville bytte AaBs trup ud med f.eks. truppen i BIF, Randers, SIF eller AGF, som ligner dem vi skal kæmpe med ?

Vi kan alle finde enkelte spillere, som vi gerne så udskiftet, men truppen som helhed er altså ikke dårlig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 27. dec 2021, 14:49

FlæskeFrank skrev:
27. dec 2021, 14:20
Truppen er altså ikke så dårlig, som flere på siden vil gøre den til.

Det er klart, at skaden til Lucas har udfordret os- Men truppen som helhed har et fint niveau.

Hvem ville bytte AaBs trup ud med f.eks. truppen i BIF, Randers, SIF eller AGF, som ligner dem vi skal kæmpe med ?

Vi kan alle finde enkelte spillere, som vi gerne så udskiftet, men truppen som helhed er altså ikke dårlig.
Spiller for spiller er truppen meget fin. Jeg synes derimod, truppens sammensætning er ringe og giver Martí dårlige forudsætninger for sin taktik. Silkeborg har en dårligere trup end os, men formår pga. den rigtige sammensætning at spille god fodbold.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 27. dec 2021, 14:50

FlæskeFrank skrev:
27. dec 2021, 14:20
Truppen er altså ikke så dårlig, som flere på siden vil gøre den til.

Det er klart, at skaden til Lucas har udfordret os- Men truppen som helhed har et fint niveau.

Hvem ville bytte AaBs trup ud med f.eks. truppen i BIF, Randers, SIF eller AGF, som ligner dem vi skal kæmpe med ?

Vi kan alle finde enkelte spillere, som vi gerne så udskiftet, men truppen som helhed er altså ikke dårlig.
Præcis. Og alle klubber med undtagelse af FCK og FCM har svagheder i deres trupper. Enten via en smal bænk eller manglende profiler på visse positioner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Gnu » 27. dec 2021, 16:43

FlæskeFrank skrev:
27. dec 2021, 14:20
Truppen er altså ikke så dårlig, som flere på siden vil gøre den til.

Det er klart, at skaden til Lucas har udfordret os- Men truppen som helhed har et fint niveau.

Hvem ville bytte AaBs trup ud med f.eks. truppen i BIF, Randers, SIF eller AGF, som ligner dem vi skal kæmpe med ?

Vi kan alle finde enkelte spillere, som vi gerne så udskiftet, men truppen som helhed er altså ikke dårlig.
Jeg ville helt klart bytte trup med Randers. De har så mange gode spillere at de kan rotere, og det giver mange flere strenge at spille på. Det er et super fedt hold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 27. dec 2021, 17:18

:'(
Julgranen skrev:
27. dec 2021, 12:02
raekkeettre skrev:
27. dec 2021, 11:45
Manden har jo ret. Som vi spiller lige nu vil han passe perfekt ind, ud fra hvordan vi skaber chancer og mål. At vores træner så gerne vil spille en anden spillestil, men ikke rigtig har haft helt med det, er en anden sag...Så nej han passer måske ikke ind i en fremtid, hvor sportsdirektøren har et kæmpe arbejde foran sig, og gerne skal se andre steder hen...måske også andre steder hen end han har gjort hidtil. Så det bliver spændende...
Man spiller med de spillere man har til rådighed.
Trænere som Kent Nielsen og Jacob Friis valgte da også at sværge til noget andet end det de umiddelbart tænkte passede bedst til holdet.

Det er lidt komisk at nu hvor Cifuentes har vist sig at være en gevinst for AaB, så er det hans midlertidige måde at skabe resultater på der pludselig er et problem.
Måske hylekoret herinde har glemt hvordan de savede ham over i de første måneder.
At det ydermere skal gøres til et problem at vi nu er væsentligt skarpere på standarder end i mange år, begriber jeg ikke.

Nogen leder lidt rigeligt efter hullerne i osten - det må have været en svær kamel at sluge at se manden med det fremmede sprog og det spraglede halstørklæde få succes…
Var han dog bare fra Gistrup.
Læste du et sted at jeg hyler, eller finder huller....jeg siger bare det som alle kan se, at vi har en kanon træner, der får det bedste ud af truppen, men at man også kan se og høre, at det ikke er på den måde han har lyst til at spille. Så Sportsdirektøren får jo travlt med at støtte op om hans træner...så vi ikke har en Okosun, som vi snakker om passet godt ind i vores nuværende spille stil. Så rolig nu med den konfliktskabene retorik...dine parader er oppe inden du læser hvad der bliver skrevet...

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af bonanza » 27. dec 2021, 19:55

Det er et pinligt lavt niveau der holdes herinde. Kan vi debatterer vinduet, og ikke hullerne i osten?

Jeg kan starte, vi henter kun hvis vi sælger først.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 27. dec 2021, 20:25

Lille ting - har af omveje hørt at hvis Thelander skal videre bliver det først fra sommer pga. småbørn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af jonas386 » 27. dec 2021, 22:07

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -udlandet/
AaB's norske sportschef Inge André Olsen siger til Nordjyske, at der er stor interesse for den unge midtbanespiller.

- Der har været interesse for Malthe siden i sommer, og vi har hørt fra flere forskellige klubber. Vi har også modtaget bud på ham, så der er en stærk interesse, siger Olsen og fortsætter med at fortælle, at der godt kan ske noget allerede i januar

Malthe har gjort det fremragende, og det har større klubber også lagt mærke til, så jeg vil ikke blive overrasket, hvis der kommer flere bud i januar, men det er ikke en proces, vi kan styre, så vi må vente og se

Malthe Højholt har kontrakt i AaB i halvandet år endnu, men Inge André Olsen siger videre, at man er i dialog om en forlængelse, og at han tror på, at en aftale kommer i hus.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 27. dec 2021, 22:10

jonas386 skrev:
27. dec 2021, 22:07
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -udlandet/
AaB's norske sportschef Inge André Olsen siger til Nordjyske, at der er stor interesse for den unge midtbanespiller.

- Der har været interesse for Malthe siden i sommer, og vi har hørt fra flere forskellige klubber. Vi har også modtaget bud på ham, så der er en stærk interesse, siger Olsen og fortsætter med at fortælle, at der godt kan ske noget allerede i januar

Malthe har gjort det fremragende, og det har større klubber også lagt mærke til, så jeg vil ikke blive overrasket, hvis der kommer flere bud i januar, men det er ikke en proces, vi kan styre, så vi må vente og se

Malthe Højholt har kontrakt i AaB i halvandet år endnu, men Inge André Olsen siger videre, at man er i dialog om en forlængelse, og at han tror på, at en aftale kommer i hus.
Kunne være fantastisk med en forlængelse hurtigt. Så kan Inge have is i maven mht. transferforhandlinger.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af 9000AA » 28. dec 2021, 08:14

bonanza skrev:
27. dec 2021, 19:55
Det er et pinligt lavt niveau der holdes herinde. Kan vi debatterer vinduet, og ikke hullerne i osten?

Jeg kan starte, vi henter kun hvis vi sælger først.
Det tror jeg ikke. Jeg tror vi henter noget (ikke nødvendigvis noget godt eller fra øverste hylde) lige meget hvad. Gevinsten ved at komme i top 6 er så meget højere, at vi er nødt til at satse, uanset om vi sælger en spiller eller ej.

Låst