Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af 9520AaB » 1. feb 2022, 07:22

Ved sgu ikke hvad jeg skal tænke. Vi kan “risikere” at skulle i Europa med et hold af nye spillere, hvis Rinne/Thelander/Højholt/Fossum ryger i næste vindue. Jeg havde gerne set at man brugte dette vindue til at gøre os klar til Europa. Nu ser det ud til at vi for alt i verden vil holde fast i truppen for at sikre top 6, men ser skidt ud, hvis vi får nogle af de sjove pladser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Maglau » 1. feb 2022, 07:35

9520AaB skrev:
1. feb 2022, 07:22
Ved sgu ikke hvad jeg skal tænke. Vi kan “risikere” at skulle i Europa med et hold af nye spillere, hvis Rinne/Thelander/Højholt/Fossum ryger i næste vindue. Jeg havde gerne set at man brugte dette vindue til at gøre os klar til Europa. Nu ser det ud til at vi for alt i verden vil holde fast i truppen for at sikre top 6, men ser skidt ud, hvis vi får nogle af de sjove pladser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du mener simpelthen at der er penge i kassen til at beholde alle i foråret OG købe forstærkninger ind i forventninger til at vi skal spille Europa bold til efteråret - det havde jeg ikke forestillet mig.

Klogt valg af Inge ikke at sælge Thelander uden at have erstatning i samme klasse. Med et forsvar af granli hagelskjær og Ross kunne det hurtigt udvikle sig til et mareridt - hvilket han selvfølgelig selv havde vurderet.
Fint vindue for os - nu mangler vi bare træneren på sidelinien
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5335
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 07:46

Nå, men er vi blevet efterladt på perronen i forhold til vores konkurrenter i dette transfervindue?

BIF har hentet 3 spillere, hvoraf jeg kun kender den ene, Alves. Til gengæld har de mistet deres absolut vigtigste spiller og Frendrup, som også har betydet meget for dem. Derudover en vel efterhånden noget desillusioneret Maxsø, som nu to vinduer i træk har været på nippet til at skifte, men hvor det er faldet til jorden.
Jeg ser det som en lille svækkelse.

Randers har hentet 2 svenskere samt en eller anden i Fredericia. De har dog mistet deres anfører og forsvarskrumtap. Samt har en træner, der måske/måske ikke er blevet lidt bitter.
Jeg kender ikke dem, de har hentet, men det er ikke sådan noget, der har væltet medierne bagover - jeg hæfter mig mest ved betydningen af Marxens afgang.

Silkeborg har lejet Lucas Engel i Vejle. Heller ikke en wow-transfer.

Viborg har solgt deres måske vigtigste spiller. Og har mistet deres træner fra senest 1. august. Han er nu degraderet, og det er noget bøvl for dem. Så har de hentet et par spillere, men vel heller ikke noget vildt.

AGF har hentet et eller andet barn, der lige er fyldt 19 forleden, i Ajax. Til gengæld er Backman stoppet helt.
Jeg tænker ikke, at den ene spiller rykker det vilde i Århus.

Selv har vi hentet Høgh, som måske ikke er start-materiale, men måske har noget vildskab og hurtighed, som er kærkomment.
Derudover har vi sagt farvel til Trajkovski og har udlejet et par spillere, som blot er i periferien af startelleveren.
Vi står i hvert fald ikke svækkede tilbage. Og vi beholdt heldigvis vores kaptajn og vores keeper. Derudover kommer Lucas forhåbentlig tilbage i større eller mindre omfang, hvilket jo nærmest er at betragte som en tilgang af de store.
Så har vi et trænerproblem, men det er jeg stadig ganske sikker på, løser sig snart, da ingen, heller ikke Viborg, er interesseret i denne situation.

Summa summarum: Jeg kan ikke rigtig se, at der er rykket det store top 6-kandidaterne indbyrdes. Og jeg har derfor også svært ved at genkende de dommedagsprofetier, som lød fra et par stykker herinde i aftes. Men jeg har selvfølgelig heller ikke medregnet det nye og efter sigende allervigtigste og hippe: truppens størrelse.

Dermed ikke sagt, at jeg er sikker på top 4, for mange af vores point i efteråret har været marginaler. Derfor havde en forstærkning eller to i jagten på bronzen bestemt været kærkomment, men man venter jo nok også lidt på Friis' input.

Inges opgave til sommer bliver at få det sidste dødvægt i truppen hældt ud og erstattet med talenter (som vi har til de pladser) eller trupspillere på et lidt højere niveau. Derudover skal han have adresseret de 3-5.pladser, hvor vi skal have spillere af højt niveau ind.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Yankee » 1. feb 2022, 07:51

9520AaB skrev:
1. feb 2022, 07:22
Nu ser det ud til at vi for alt i verden vil holde fast i truppen for at sikre top 6, men ser skidt ud, hvis vi får nogle af de sjove pladser.
Øøøh hvad? Er det negativt hvis AaB får nogle af de sjove pladser? Er det skidt at man har holdt fast i sine bedste spillere?

AaB er overvintret på 4. pladsen og skal selvfølgelig give den hele armen for at lande en flot slutplacering. Det er så ufatteligt vigtigt for hele klubbens troværdighed og attraktionskraft at man kan lande en topplacering en gang imellem og chancen er der lige nu.

Det betyder meget mere for de næste 3-4 transfervinduer at man kan pege på et top-4-resultat og måske en europæisk kvalifikation end at få 5-6 millioner ekstra ind på kontoen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Rams » 1. feb 2022, 08:20

Enig - for klubbens videre udvikling og selvforståelse er det afgørende at AaB kommer ud at spille europæisk igen. Og i Conference League er det endda muligt at dygtiggøre sig i knald eller fald kampe mod mere overkommelige modstandere.

FCM og FCK er kørt, men ellers synes jeg at det mest bemærkelsesværdige er, at FCN har måtte åbne tegnedrengen og hente erfaring ind. Selv et så veldrevet akademi rammer indimellem ind i svage årgange.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 08:34

Nu afgør trupstørrelser jo ikke nødvendigvis mesterskaber. Store trupper kan jo også skabe voldsom utilfredshed.

Men nogle af de knap så positive ting omkring Cifuentes var, at han ikke brugte hele truppen. Og aldersgennemsnittet ikke var imponerende. Så hvis det ikke forandres i foråret, så betyder truppen ikke det store.

Men tænker også vi henter en kontraktløs i løbet af ugen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2561
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af troelsh » 1. feb 2022, 08:42

Det er altså en fornøjelse vi har fået Inge ved roret.
Tidligere synes jeg, at det har virket som om, at så snart større klubber åbnede tegnebogen bare lidt på klem, så begyndte halen at logre på vores sportsdirektør.
Nu tør vi afvise bud på en lidt ældre spiller med snarligt kontraktudløb, fordi han er vigtig for os! Og derfor må de altså punge ud hvis de vil have ham.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 1. feb 2022, 08:48

Jeg tror godt man kunne have solgt og erstattet Thelander til de penge, hvis det ikke var fordi det skulle ske seks timer før luk. Gik den græker i stykker i går eller var det bare lidt panik i Parken?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 08:57

Kan man nogen steder se status for de enkelte superligaklubber med transferhandler ? Kan ikke finde en opdateret.

Det er svært at få overblik og de hysteriske på transfervinduet i går fik jo alle handler i går til at være sensationer, selvom der også var nogle.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2022, 09:15

Fint vindue, som sådan. Beholder truppen uden reelle svækkelset. Sådan mere overordnet har der været for lidt gennemstrømning. Vi har siddet på nogle dyre spillere i et en del år som burde ha' kastet nogle transfermønter af sig til geninvestering. Så det er træls at se dem udløbe. Hvis vi så bare havde fået nogle sportslige resultater ud af det... Men ok, hvis Fossum, Rinne og Thelander afleverer os på en europæisk plads, så lukker den snak selvfølgelig lidt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5335
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 09:25

Buzz Killington skrev:
1. feb 2022, 09:15
Fint vindue, som sådan. Beholder truppen uden reelle svækkelset. Sådan mere overordnet har der været for lidt gennemstrømning. Vi har siddet på nogle dyre spillere i et en del år som burde ha' kastet nogle transfermønter af sig til geninvestering. Så det er træls at se dem udløbe. Hvis vi så bare havde fået nogle sportslige resultater ud af det... Men ok, hvis Fossum, Rinne og Thelander afleverer os på en europæisk plads, så lukker den snak selvfølgelig lidt.
Fossum har kontrakt knap halvandet år endnu.
Ædruelighedens stemme

SteelHead
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. jan 2021, 17:48
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af SteelHead » 1. feb 2022, 09:27

Jeg er sgu vild med at vi har en sportsdirektør der tør at stå fast og at gå ud af et vindue med den mindste trupstørrelse i suppen fordi han vurderer at det er det rigtige for os lige nu og med blik frem mod næste vindue.
Hvis vi skal gøre os nogle som helst forhåbninger om at lave transfers i de størrelser som vi ser andre danske klibber gøre, kræver det bl.a. at vi viser at vi ikke lader os presse og at vi er i stand til at sige nej.
Ham ser Malte og Theo som vores største kommende salgsobjekter og kører dem i stilling. Måske var det nødvendigt at frigive lønmidler for at kunne forlænge Malthe og inden længe at få Friis ind før tid.
Theo køres i stilling til i første omgang at være en meget ung andenmålmand og måske til sommer, måske næste sommer (efter at have fået pokalkampe) en meget meget ung førstemålmand.
Jeg er fortrøstningsfuld - vi klarer helt klart at komme i top seks og muligvis også at snuppe en Europaplads.
Det er dog vigtigt at få Friis ind nu her også i forhold til det generationsskifte der er i gang og som nok peaker til sommer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 09:33

Det er vel svært at se, at styrkeforholdene mellem holdene fra nr. 3-8 er blevet ændret synderligt. FCM og FCK har hentet meget, men spillerne skal jo fungere sammen og det skal de på 14 dage.

OB og FCN(nr. 9 og 10) er vel blevet forstærket. SønderjyskE og Vejle(11 og 12) synes jeg er lidt uklare om de er forstærket. Ligesom nr. 1 og 2 så skal de toppræsterer fra starten af, hvis de skal have en chance.

Det bedste ved vinduet er vel, at interne superligahandler er tilbage.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kokkefar » 1. feb 2022, 09:38

FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 08:57
Kan man nogen steder se status for de enkelte superligaklubber med transferhandler ? Kan ikke finde en opdateret.

Det er svært at få overblik og de hysteriske på transfervinduet i går fik jo alle handler i går til at være sensationer, selvom der også var nogle.
Jeg har ikke tjekket om den er opdateret, men denne plejer at være god:

https://mobil.bold.dk/transfers/superligaen/

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kempes » 1. feb 2022, 09:55

FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 09:33
Det er vel svært at se, at styrkeforholdene mellem holdene fra nr. 3-8 er blevet ændret synderligt. FCM og FCK har hentet meget, men spillerne skal jo fungere sammen og det skal de på 14 dage.

OB og FCN(nr. 9 og 10) er vel blevet forstærket. SønderjyskE og Vejle(11 og 12) synes jeg er lidt uklare om de er forstærket. Ligesom nr. 1 og 2 så skal de toppræsterer fra starten af, hvis de skal have en chance.

Det bedste ved vinduet er vel, at interne superligahandler er tilbage.
Enig i at styrkeforholdet i startelveren ikke er ændret synderligt for de klubber vi skal sammenligne os med. Dog er vores tynde trup blevet endnu slankere. Det har vel også noget at gøre med kvaliteten af de ungdomsspillere der render rundt i AaB-trøjer.

Der hvor jeg synes IAO har fejlet i dette vindue (nok delvist pga. afskeden med Cifuentes) er at han ikke har tænkt mere end 4 måneder frem.

Vi skulle efter min mening have skaffet 3-4 spillere, der skulle bruge foråret på at spille sig ind på holdet. De kunne så være klar til for alvor at træde frem, når vi mister - minimum - 6-7 mand til sommer.

Som jeg ser det har vi i dette transfervindue forpasset muligheden for top 6 i 22/23 sæsonen, fordi vi kommer til at mangle kontinuitet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5335
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 10:10

Kempes skrev:
1. feb 2022, 09:55
FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 09:33
Det er vel svært at se, at styrkeforholdene mellem holdene fra nr. 3-8 er blevet ændret synderligt. FCM og FCK har hentet meget, men spillerne skal jo fungere sammen og det skal de på 14 dage.

OB og FCN(nr. 9 og 10) er vel blevet forstærket. SønderjyskE og Vejle(11 og 12) synes jeg er lidt uklare om de er forstærket. Ligesom nr. 1 og 2 så skal de toppræsterer fra starten af, hvis de skal have en chance.

Det bedste ved vinduet er vel, at interne superligahandler er tilbage.
Enig i at styrkeforholdet i startelveren ikke er ændret synderligt for de klubber vi skal sammenligne os med. Dog er vores tynde trup blevet endnu slankere. Det har vel også noget at gøre med kvaliteten af de ungdomsspillere der render rundt i AaB-trøjer.

Der hvor jeg synes IAO har fejlet i dette vindue (nok delvist pga. afskeden med Cifuentes) er at han ikke har tænkt mere end 4 måneder frem.

Vi skulle efter min mening have skaffet 3-4 spillere, der skulle bruge foråret på at spille sig ind på holdet. De kunne så være klar til for alvor at træde frem, når vi mister - minimum - 6-7 mand til sommer.

Som jeg ser det har vi i dette transfervindue forpasset muligheden for top 6 i 22/23 sæsonen, fordi vi kommer til at mangle kontinuitet.
Money, money, money. Vi kan ikke bedrive fcm's model.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Funky » 1. feb 2022, 10:24

Per Frimann havde taget FCK's penge og løbet. 'Nuff said.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kenneth K » 1. feb 2022, 10:28

Kæmpe chefstil at takke nej til den check, FCK viftede med. Well done, Inge!

Thelander har været vores bedste spiller igennem lang tid, og at have sendt ham afsted i 11. time kunne have fået katastrofale følger. Hans betydning kan simpelthen ikke overdrives. Han er vores anfører, øverst i spillertruppens hierarki og én alle beundrer for både spillemæssige kvaliteter og lederegenskaber. Selvom vi har mange spillere, som med rette har mod på mere end bare AaB (Rinne, Fossum, Højholt, Pedro og Thelander selv), udtrykker de alle, at truppen lige nu er stærk, inde i en god udvikling og at der venter et spændende forår. Alt dét ville man potentielt have kompromitteret ved at have skudt Thelander afsted i 11. time; moralen i spillertruppen ville med stor sandsynlighed have taget et gevaldigt dyk, og prisen ville slet ikke have stået mål med de konsekvenser.

Med det sagt, så er jeg lidt skuffet over, at vi ikke så nogen tilgange. Der venter os en åreladning af profiler til sommer, og det er meget ærgerligt, at vi ikke allerede har aftagerne på plads, men først får dem ind i løbet af sommeren.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Maglau » 1. feb 2022, 10:55

Funky skrev:
1. feb 2022, 10:24
Per Frimann havde taget FCK's penge og løbet. 'Nuff said.
At vi siger nej er også et udtryk for hvor lidt tillid den sportslige sektor har til resten af forsvaret. Jeg tror ikke der er meget tvivl om at hvis der bare havde været bare lidt superliga kvalitet over de resterende 3 forsvarsspillere så havde man sagt ja.
Men jeg synes set sportsligt har været en god beslutning - økonomisk skal jeg ikke kloge mig på det da jeg ikke ved hvor meget 6,3 mio er i AaBs kasse.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2022, 11:00

Maglau skrev:
1. feb 2022, 10:55
Funky skrev:
1. feb 2022, 10:24
Per Frimann havde taget FCK's penge og løbet. 'Nuff said.
At vi siger nej er også et udtryk for hvor lidt tillid den sportslige sektor har til resten af forsvaret. Jeg tror ikke der er meget tvivl om at hvis der bare havde været bare lidt superliga kvalitet over de resterende 3 forsvarsspillere så havde man sagt ja.
Men jeg synes set sportsligt har været en god beslutning - økonomisk skal jeg ikke kloge mig på det da jeg ikke ved hvor meget 6,3 mio er i AaBs kasse.
Altså de 6,3 millioner kan ikke ses isoleret (og EB melder ca samtidig 3 mill).
Mit bud er at vi sagde nej, fordi prisen så tæt på deadline for den erstatning vi havde udset os, også er steget voldsomt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst