Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2022, 14:00

baresi skrev:
17. mar 2022, 08:22
UPDATE:
Spillere jeg hører skal væk.
Rinne - vil gerne prøve sig af udenlands. AaB har prøvet mange forsøg for forlængelse, og han er ikke som sådan afvisende for han elsker AaB, men vil gerne se hvad der byder sig.
Thelander - han ender nok med at smutte men Inge kæmper for forlængelse
MC - med mindre Friis vil noget andet har han været dead man walking i lang tid.
Kusk - han forsøges smidt afsted til sommer, uagtet Friis holdning, for der er så kort tid tilbage af kontrakten og han er dyr, og Inge vil vist ikke forlænge med ham, hører jeg.
Iver Fossum - sidste chance for penge og han skal fyres af. (min holdning er at man har dummet sig ved ikke at få ham solgt da han brændte banen af)
Prijovic - ham vil man af med, og bliver forsøgt i hvert vindue
Rufo - får ikke forlænget
Andreas Hansen - det forventes af Nordsjælland indløser klausulen. han er IKKE udset som rinne afløser og har jeg sagt i 2-3 vinduer nu. Han skal væk.
Milan Makaric - tidl rygter om at man forsøger at sælge ham - hører jeg ikke så meget om lige nu - men tror der er en mulighed for at han måske ryger igen, han skal i hvert tilfælde til at score nogle mål under Friis her inden sommer (jeg tror dog han kan blive god i et nyt system med offensive spillere bag sig.


Spillere IND:
- 1 stk. KIassemålmand. Jeg hører man leder på aller øverste hylde indenfor AaBs formåen. Og jagten er vist ret intensiveret til en 2-3 emner man allerede har på blokken og er ved at bearbejde. Hører man har været i Sverige og Tyskland og så er Løssl måske et emne (if the price is right)
- CB - Lars KRamer er hot på blokken, og sådan er det bare - Og så hører jeg at det er den plads man er meget sikker på at erstatte rigtigt godt. Her kommer der en direkte start 11 ind.
- Gudmundur - jeg hører at han skal vise han går i start 11eren og så ligger der en naturlig forlængelse
- AGF islændingen - jeg hører altså den er lidt langt ude - at Inge skal mødes er rigtigt, men det er vist mere pga. FRiis tidligere kendskab til ham, for tror der er et fokus fra spilleren selv om at komme ud over grænsen. MEn den er interessant og viser AaB vil gå offensivt til værks. Kunne da være sjovt at drille GF lidt, for det er sgu en Penis gratis transfer - og jo 10 gange sjovere at stjæle end da de fik PO
- Angriber - AaB er stadig på udgik efter en mere målsikker og hurtigere angriber - men det er svært, og jeg har ikke nogle direkte navne på. Hører bare man er åben for at tjekke ind på en angriber hvis han pludselig er der.
Central midt - Rygter om skandinavisk blod på blokken med A landsholds erfaring. Men en plads man vil besætte, for der er kun højholt og pedro, og pedro døjer med mange skader.
Talent til HB - der ledes efter et udenlandsk talent til HB der skal presse på til start 11 eren. Lyder ikke til at troen på Gedsted er stor. Denne har også været på blokken mange gange.

Jeg her ikke mere lige nu boys - ovennvænte har jeg kunnet opsnuse, men vi er i en utrolig tidlig fase, og der sker så meget når først vinduet åbner. MEN det jeg hører er at Inge og FRiis er vildt godt forberedte til det her vindue, og taktik tavlen er lagt såfremt det ene og andet sker.

Jeg tror, (og det har jeg sagt før) men jeg tror at vi skal glæde os, for der er nye boller på suppen med Friis. Hørte igår at han helt sikkert vil skrotte den 5 back kæde og mere offensivt indstillet hvor vi er mere på modstanderes banehalvdel.

mad andre ord - der bliver mere end travlt.
Det ligner jo til forveksling et sammendrag af transfertråden her, frasorteret de værste fejlskud. Gad vide om IAO læser med ;)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. mar 2022, 15:42

Fine rygter. Men hvis man skal tage nej-hatten på (og det skal man jo herinde) så ligner det at de er tilfredse med at have Pallesen rendende på højrebacken. Det er jeg ikke voldsomt imponeret over omend jeg har forståelse for at man ikke kan få alt hvad man ønsker. Det burde virkelig være muligt at opgradere på den plads uden at det koster alverdens....
Janteloven eksisterer IKKE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 17. mar 2022, 16:09

Køllen I Møllen skrev:
17. mar 2022, 15:42
Fine rygter. Men hvis man skal tage nej-hatten på (og det skal man jo herinde) så ligner det at de er tilfredse med at have Pallesen rendende på højrebacken. Det er jeg ikke voldsomt imponeret over omend jeg har forståelse for at man ikke kan få alt hvad man ønsker. Det burde virkelig være muligt at opgradere på den plads uden at det koster alverdens....
Enig, og særligt hvis vi skal spille med 4 i forsvaret, så er Pallesen slet ikke god nok.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 17. mar 2022, 17:01

Køllen I Møllen skrev:
17. mar 2022, 15:42
Fine rygter. Men hvis man skal tage nej-hatten på (og det skal man jo herinde) så ligner det at de er tilfredse med at have Pallesen rendende på højrebacken. Det er jeg ikke voldsomt imponeret over omend jeg har forståelse for at man ikke kan få alt hvad man ønsker. Det burde virkelig være muligt at opgradere på den plads uden at det koster alverdens....
Enig. Det er rystende, at man vi fortsætte med at acceptere så lavt niveau. Og det glade vanvid, at man forlængede med ham.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 17. mar 2022, 17:40

Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2022, 17:48

Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Det lyder mest af alt som om HSV ser en mulighed for at slippe af med lejeudgiften før tid. Jeg tænker kun han er aktuel hvis FCK ophæver hans kontrakt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 17. mar 2022, 17:50

Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Næppe på en transfer i hvert fald. Stadig meget ung og med u-21 landskampe på cv’et. Det er potentiale der har højest værdi på markedet. Han har dertil også en høj løn efter vores standard.

Jeg synes nu heller ikke han er specielt hurtig eller har bevist sig særligt meget på øverste niveau. Han har en god fysik, ligesom Makaric og Høgh også har.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 17. mar 2022, 18:35

Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Kaufmann minder i mine øjne meget om Makaric i type og er ikke hurtig som jeg husker ham? Jeg kunne godt li Kauf og troede en del på ham, men synes udviklingen skræmmer noget og jeg synes ikke rigtig han giver os noget vi ikke har i forvejen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Trickster » 17. mar 2022, 18:42

Hanga skrev:
17. mar 2022, 18:35
Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Kaufmann minder i mine øjne meget om Makaric i type og er ikke hurtig som jeg husker ham? Jeg kunne godt li Kauf og troede en del på ham, men synes udviklingen skræmmer noget og jeg synes ikke rigtig han giver os noget vi ikke har i forvejen.
Det kan godt være, at Kaufmann og især Makaric er langsomme i optrækket, men Kaufmann var superligaens 10. hurtigste spiller i sidste sæson, og pt. er Makaric AaB's 2. hurtigste spiller efter Pedro. Og 39. hurtigste i ligaen.

https://superliga.dk/stats/stats-20-21/
https://superliga.dk/stats/stats-21-22/
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 17. mar 2022, 18:46

Trickster skrev:
17. mar 2022, 18:42
Hanga skrev:
17. mar 2022, 18:35
Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Kaufmann minder i mine øjne meget om Makaric i type og er ikke hurtig som jeg husker ham? Jeg kunne godt li Kauf og troede en del på ham, men synes udviklingen skræmmer noget og jeg synes ikke rigtig han giver os noget vi ikke har i forvejen.
Det kan godt være, at Kaufmann og især Makaric er langsomme i optrækket, men Kaufmann var superligaens 10. hurtigste spiller i sidste sæson, og pt. er Makaric AaB's 2. hurtigste spiller efter Pedro. Og 39. hurtigste i ligaen.

https://superliga.dk/stats/stats-20-21/
https://superliga.dk/stats/stats-21-22/
De er måske hurtige på den lange distance, men ikke i acceleration der ofte er langt mere væsentlig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hovedet » 17. mar 2022, 23:03

Hanga skrev:
17. mar 2022, 18:35
Funky skrev:
17. mar 2022, 17:40
Kaufmann er røget i unåde i Hamborg, og det lyder jo til, at han mentalt er kørt helt skævt. Mon han er til at komme i nærheden af for rimelige penge? Så ville han vel have en profil, som vi ikke rigtigt har i angrebet (Høgh og Makaric er noget mere fysiske og ikke nær så hurtige), og han kunne måske få et reboot af at komme hjem.
Kaufmann minder i mine øjne meget om Makaric i type og er ikke hurtig som jeg husker ham? Jeg kunne godt li Kauf og troede en del på ham, men synes udviklingen skræmmer noget og jeg synes ikke rigtig han giver os noget vi ikke har i forvejen.
Det var et helt vildt salg, AaB præsterede der for et par år siden. Jeg sad selv måbende tilbage.

Desværre er det ikke kørt i olie for den gode Kaufmann. Og så er det i øvrigt ligeså vildt, at en FCK-reject ender i HSV. Er du vimmer for en deroute i det nordtyske!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dalbjerg » 20. mar 2022, 09:43

Håber virkelig ikke at AaB så meget som overvejer at hente AGF's næstmest usmagelig spiller..

Jeg er nok klar over Sousa har haft uheldige episoder og tendenser, og derfor kan det virke lidt mystisk, men i min optik, så har Thorsteinsson en væremåde, hvor jeg ikke kan forlig mig med, at han skal tage den stribede trøje over hovedet..

Håber da at en stor del af AGF's fans er pinlig berørt over hans opførsel, selvom hans spil er vigtig for holdet..

Nå, men jeg er nok bare ikke egnet til at se igennem fingrene med det, og vil ikke egne mig som sportschef..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 20. mar 2022, 13:45

Kusk starter inde mod BIF. Håber virkelig ikke, det er rigtigt, at Inge og co. har besluttet sig for, at han skal væk til sommer, uanset hvordan han yder under en ny træner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3270
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 20. mar 2022, 14:26

Funky skrev:
20. mar 2022, 13:45
Kusk starter inde mod BIF. Håber virkelig ikke, det er rigtigt, at Inge og co. har besluttet sig for, at han skal væk til sommer, uanset hvordan han yder under en ny træner.
En spiller med Kusk' løn, skal være stamspiller. Hvis han ikke er det, skal han videre, så penge kan bruges på en til start-11.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 366
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 20. mar 2022, 16:14

Forstår ikke folk der mener at vi ikke kan bruge MC. Spiller flot i Pedro fravær.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 20. mar 2022, 16:41

bonanza skrev:
20. mar 2022, 16:14
Forstår ikke folk der mener at vi ikke kan bruge MC. Spiller flot i Pedro fravær.
Vi kan sagtens bruge Magnus. Han skal bare ikke være starter, og så er spørsmålet, om man ikke hellere vil supplere op med et talent.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 20. mar 2022, 17:32

Brodernumsi skrev:
20. mar 2022, 14:26
Funky skrev:
20. mar 2022, 13:45
Kusk starter inde mod BIF. Håber virkelig ikke, det er rigtigt, at Inge og co. har besluttet sig for, at han skal væk til sommer, uanset hvordan han yder under en ny træner.
En spiller med Kusk' løn, skal være stamspiller. Hvis han ikke er det, skal han videre, så penge kan bruges på en til start-11.
Den Kusk som spillede i dag er dælme også stamspiller… Synes også, Inge så lidt svedt ud over den performance, kan godt være, hans planer for sommervinduet pludselig ser mere komplicerede ud…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 20. mar 2022, 17:47

Nordjyske skriver også, som om de ved, at Kusk er væk til sommer:
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/anal ... 358dcc617b
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gwailo » 20. mar 2022, 21:19

Funky skrev:
20. mar 2022, 17:32
Brodernumsi skrev:
20. mar 2022, 14:26
Funky skrev:
20. mar 2022, 13:45
Kusk starter inde mod BIF. Håber virkelig ikke, det er rigtigt, at Inge og co. har besluttet sig for, at han skal væk til sommer, uanset hvordan han yder under en ny træner.
En spiller med Kusk' løn, skal være stamspiller. Hvis han ikke er det, skal han videre, så penge kan bruges på en til start-11.
Den Kusk som spillede i dag er dælme også stamspiller… Synes også, Inge så lidt svedt ud over den performance, kan godt være, hans planer for sommervinduet pludselig ser mere komplicerede ud…
Men hvor mange gange har vi ikke sagt det, for så et se en stribe forfærdige kampe fra ham. I dag var også en af de dage hvor det kørte for alle. Kusk skal vise det over mange flere kampe.
Når det så er sagt så kan det jo være at Sousa eller hvem det nu evt skal afløse ham er til billigere penge og med højere bundniveau. Synes eksperterne i studiet var meget fokuseret på at der skulle forlænges med ham, uden at tage økonomi i betragtning.
// gwailo

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 684
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 20. mar 2022, 21:24

gwailo skrev:
20. mar 2022, 21:19
Funky skrev:
20. mar 2022, 17:32
Brodernumsi skrev:
20. mar 2022, 14:26
Funky skrev:
20. mar 2022, 13:45
Kusk starter inde mod BIF. Håber virkelig ikke, det er rigtigt, at Inge og co. har besluttet sig for, at han skal væk til sommer, uanset hvordan han yder under en ny træner.
En spiller med Kusk' løn, skal være stamspiller. Hvis han ikke er det, skal han videre, så penge kan bruges på en til start-11.
Den Kusk som spillede i dag er dælme også stamspiller… Synes også, Inge så lidt svedt ud over den performance, kan godt være, hans planer for sommervinduet pludselig ser mere komplicerede ud…
Men hvor mange gange har vi ikke sagt det, for så et se en stribe forfærdige kampe fra ham. I dag var også en af de dage hvor det kørte for alle. Kusk skal vise det over mange flere kampe.
Når det så er sagt så kan det jo være at Sousa eller hvem det nu evt skal afløse ham er til billigere penge og med højere bundniveau. Synes eksperterne i studiet var meget fokuseret på at der skulle forlænges med ham, uden at tage økonomi i betragtning.
Fuldstændig rigtigt. Han skal gribe den denne gang. Når Tøffe og Frimann direkte siger at når han spiller sådan her, så er han blandt ligaens absolut bedste!! så har han været god når DE kommer med det ;-) de plejer ikke at være særlig AaB`sk

Brænder han slutspillet af på denne måde så vil det være en katastrofe og sende ham videre.....tiden må vise.
Men FUCK jeg under det ham Big time!!!

Besvar