Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 22. mar 2022, 13:43

bonanza skrev:
22. mar 2022, 11:12
Jeg kan ikke se hvordan Pedro bare skal gå direkte ind i startelleveren, hvis MC forsætter med at fylde så meget på midtbanen som han har gjort i de seneste kampe. At I kan sidde og sige, at han ikke er god nok til Superligaen, er overraskende for mig. Det er jo netop de bump på vejen, nedture i karrieren og modgang fra tidligere der er definerende for en mand som MC, der på trods af alt, er han altid klar til at gå ind og tage ansvar!

Hvorfor kan vi ikke bruge det, trodsalt spiller han en holdende midtbane og jeg er dybt uenig i at vi nogensinde skal have Højholt eller Fossum ned og spille den position, de er bedre længere fremme og får mere plads når der er en balancespiller. For mig er det kun imellem Pedro og MC på den plads og Pedro bliver overhalet i øjeblikket.
Er Pedro overhalet..? han har været skadet stort set hele foråret.

Magnus er god nok til superligaen... han er bare ikke god nok til toppen af superligaen. Dertil spiller han for langsomt med bolden.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 22. mar 2022, 13:57

Maglau skrev:
22. mar 2022, 13:37
raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 11:02
Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Der giver jeg dig helt ret - MC, ligesom Kusk og faktisk tildels også Pedro har slet ikke spillet godt under Cifuentes - Jeg tror vi vil se nogle HELT andre spillere under Friis - ligesom under den gamle Friis hvor MC til tider var AaBs bedste. Men han blev sat i nogle positioner under Cifuentes, hvor det næsten var lige meget om modstanderne stod med 8 spillere i press, så skulle vi spille den ud, og der er hans, eller nok ikke ret mange deffensiv midtbanespillere i superligaen, teknik ikke god nok - man sad med, og faktisk stadigvæk sidder med en "Ib, Ib, Ib, Ib" følelse i kroppen når han modtager bolden fra Rinne.

Hvad er det for en følelse - er den god eller dårlig.
Haha - Ved ikke om du er den årgang der råbte "Ib Ib Ib Ib" på stadion, hver gang Ib Simonsen fik bolden nede i forsvaret - den gang, viste man ALDRIG hvor den bold havnede henne....så jeg vil mene det er mere en nostalgisk følelse :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. mar 2022, 14:06

raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 13:57
Haha - Ved ikke om du er den årgang der råbte "Ib Ib Ib Ib" på stadion, hver gang Ib Simonsen fik bolden nede i forsvaret - den gang, viste man ALDRIG hvor den bold havnede henne....så jeg vil mene det er mere en nostalgisk følelse :)
Rigtig man vidste aldrig rigtig, hvad som skete. Og man sad altid med nervøse trækninger, selvom det næsten aldrig galt.

Man var noget mere tryg ved Jes Høgh end Nr. Ib.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 22. mar 2022, 14:09

FlæskeFrank skrev:
22. mar 2022, 14:06
raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 13:57
Haha - Ved ikke om du er den årgang der råbte "Ib Ib Ib Ib" på stadion, hver gang Ib Simonsen fik bolden nede i forsvaret - den gang, viste man ALDRIG hvor den bold havnede henne....så jeg vil mene det er mere en nostalgisk følelse :)
Rigtig man vidste aldrig rigtig, hvad som skete. Og man sad altid med nervøse trækninger, selvom det næsten aldrig galt.

Man var noget mere tryg ved Jes Høgh end Nr. Ib.
Når de lange ben først kom igang, så så hver en aflevering heldig ud, lige meget hvor den landede - ja, så var der mere stil over Jes. Men de begge var nu fantastiske forsvarspillere...

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 14:24

Hanga skrev:
22. mar 2022, 11:39
Yankee skrev:
22. mar 2022, 10:21
MC kan være fin som reserve og gør som regel en fin figur i de store kampe som i søndags.

Problemet er bare stadig at AaB ikke magter at vinde "de nemme kampe" fordi man simpelthen ikke evner at sætte spillet langs jorden bagfra. Og det peger selvfølgelig primært i retning af den centrale midtbane - herunder både MC og Pedro.

Derfor bør det altoverskyggende transfermål være at få fat i en spilfordeler til midtbanen. Sekundært kan man kigge efter en lynhurtig dybdeløber til at supplere de andre offensive typer. Og tertiært en stopper, der kan spille fodbold.

De andre behov kan langt hen ad vejen løses af de spillere, man allerede har. Men spilfordelen og dybdeløberen er typer, som simpelthen ikke findes i truppen og derfor oplagt skal findes på transfermarkedet. Og de skal selvfølgelig være på plads 1/7, så de kan deltage i de europæiske kvalkampe. Men det virker heldigvis til at Inge er helt med på den timing.
Jeg er meget enig.

Dog skal det siges, at vi faktisk har magtet at vinde "de nemme kampe". Før sejren i Herning havde vi ikke slået et top6 hold så sejrene blev i efteråret hentet mod de svagere modstandere.

Når du alligevel har helt ret skyldes det at vi helt åbenlyst skaber alt for få chancer i de kampe. Hovedparten af sejrene er hentet på fight, effektivitet og marginaler. Jeg hænger mig personligt ikke så meget i statistik som de fleste, men mine øjne kunne fint konstatere det samme som xG, nemlig at vi har fået lidt flere point end man kunne forvente med de chancer vi skaber og giver væk.

Lige siden Patrick Olsen blev solgt (og Hiljemark skadet) har jeg skreget på forstærkning til midtbanen, med en rigtig 8'er type der er markant bedre i spillet med bolden og på den sidste tredjedel af banen generelt. Vi mangler nemlig lige præcis spilleren der kan sætte de gode angreb op længere tilbage i banen og som kan vende spillet hurtigt. Højholt har lidt af det da han er god til at tilbyde sig og vende med bolden, men han har ikke blikket for spillet fremad og bliver heller ikke selv farlig. Jeg savner kort og godt Kasper Risgaard typen. Hiljemark var glimrende castet men nu er det jo altså 1½ år siden han blev skadet.

Ift. MC så er han en glimrende spiller til nogle typer kampe. Jeg beholder ham gerne men alt afhænger selvfølgelig af økonomi. Han må helst ikke rende rundt med en lønning der burde gøre ham til stamspiller.
Hvorfor var Hiljemark glimrende castet? Hvad hænger du det på? Vi har reelt ikke set noget top eller bundniveau for ham, dertil var han simpelthen aktiv i for kort tid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2022, 14:35

På papiret var Hiljemark da den helt rigtige type. God alder, erfaring fra landshold og ligaer på et betydeligt højere niveau end den danske. Vundet titler i både Sverige og Holland. Også en del af det U21 landshold der blev europamestre for nogle år siden, hvor han bl.a. scorede i nedslagtningen af Danmark i semifinalen.

Hiljemark er vel det på papiret største navn AaB har hentet i det her årtusinde. Og det er uden at være relativ med Sydafrikas Michael Laudrup, og hvad der ellers har været af lokale megastjerner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 14:38

hje1980 skrev:
22. mar 2022, 13:43
bonanza skrev:
22. mar 2022, 11:12
Jeg kan ikke se hvordan Pedro bare skal gå direkte ind i startelleveren, hvis MC forsætter med at fylde så meget på midtbanen som han har gjort i de seneste kampe. At I kan sidde og sige, at han ikke er god nok til Superligaen, er overraskende for mig. Det er jo netop de bump på vejen, nedture i karrieren og modgang fra tidligere der er definerende for en mand som MC, der på trods af alt, er han altid klar til at gå ind og tage ansvar!

Hvorfor kan vi ikke bruge det, trodsalt spiller han en holdende midtbane og jeg er dybt uenig i at vi nogensinde skal have Højholt eller Fossum ned og spille den position, de er bedre længere fremme og får mere plads når der er en balancespiller. For mig er det kun imellem Pedro og MC på den plads og Pedro bliver overhalet i øjeblikket.
Er Pedro overhalet..? han har været skadet stort set hele foråret.

Magnus er god nok til superligaen... han er bare ikke god nok til toppen af superligaen. Dertil spiller han for langsomt med bolden.
Det er vel meget naturligt, at Pedro har længere vej til holdet ovenpå en skade når den spiller der har spillet i stedet har grebet chancen. Jeg vil ikke gøre mig til herre over hvem der skal starte i en idéel situation hvor alle er skadesfri og fit, men det er primitivt at sidde og afskrive folk. Form, den daglige træning, modstander, taktik, sund konkurrence osv. bliver nødt til at være faktorer i en vurdering af hvem der skal starte inde fra kamp til kamp. Det er en gammel sang, at afskrive spillere helt. Man overser lidt at udvikling også er en mulighed, og hele truppen har brug for støtte, uanset hvem man bander mest af på stadion. Jeg synes, at det er utroligt lovende at folk som Kusk og MC stepper op, tager ansvar og griber chancerne. Det er lang tid siden, at konkurrencen om pladserne bliver tydeligtgjort igennem præstationer på banen og rigtig gode indhop. Om MC skal starte inde hos et tophold i superligaen er ikke et øjebliksbillede, det afhænger af økonomi, konkurrence, accept af rolle og en helt masse andre ting. Glæd jer over at han ligner en spiller der er klar til at hjælpe i slutspillet. "Det er bedre med en ny ung", blev der nævnt i tråden tidligere. Hvordan ved man hvad der er bedre? Langsigtet er der jo masser af talent på vej op, om de kan gå ind på MC's position som balancespiller og præstere nu eller på sigt, er svært at diskutere sig frem til på et forum.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 14:42

jonas386 skrev:
22. mar 2022, 14:35
På papiret var Hiljemark da den helt rigtige type. God alder, erfaring fra landshold og ligaer på et betydeligt højere niveau end den danske. Vundet titler i både Sverige og Holland. Også en del af det U21 landshold der blev europamestre for nogle år siden, hvor han bl.a. scorede i nedslagtningen af Danmark i semifinalen.

Hiljemark er vel det på papiret største navn AaB har hentet i det her årtusinde. Og det er uden at være relativ med Sydafrikas Michael Laudrup, og hvad der ellers har været af lokale megastjerner.
Noget nær det samme kan man sige om FCM og Sisto, eller Vagner Love. Det mangler bare at bevæge sig fra at se godt ud på et stykke papir til at manifestere sig i virkeligheden. Jeg tror ikke jeg vil være Hiljemark foruden i lyset af at han er træner hos os nu, og biddrager der med stor erfaring. Som spiller synes jeg ikke han har gjort en stor forskel for os, der er det hurtigt navne som Ståle og Lucas, jeg ville pege på som nogen der løftede holdet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2022, 14:51

bonanza skrev:
22. mar 2022, 14:42
jonas386 skrev:
22. mar 2022, 14:35
På papiret var Hiljemark da den helt rigtige type. God alder, erfaring fra landshold og ligaer på et betydeligt højere niveau end den danske. Vundet titler i både Sverige og Holland. Også en del af det U21 landshold der blev europamestre for nogle år siden, hvor han bl.a. scorede i nedslagtningen af Danmark i semifinalen.

Hiljemark er vel det på papiret største navn AaB har hentet i det her årtusinde. Og det er uden at være relativ med Sydafrikas Michael Laudrup, og hvad der ellers har været af lokale megastjerner.
Noget nær det samme kan man sige om FCM og Sisto, eller Vagner Love. Det mangler bare at bevæge sig fra at se godt ud på et stykke papir til at manifestere sig i virkeligheden. Jeg tror ikke jeg vil være Hiljemark foruden i lyset af at han er træner hos os nu, og biddrager der med stor erfaring. Som spiller synes jeg ikke han har gjort en stor forskel for os, der er det hurtigt navne som Ståle og Lucas, jeg ville pege på som nogen der løftede holdet.
Vagner Love er 38. Det er ikke en god alder, eller en spiller du kan bygge holdet op omkring. Hiljemark var 28..

Jeg er da helt enig i, at Hiljemark ikke har leveret for AaB, og hvis det kunne gøres om - med den viden vi har i dag - så ville jeg da tage den mulighed 10/10 gange. Hvis jeg ikke vidste han kun ville spille 13 kampe før han blev fodboldinvalid, så havde jeg omvendt også hentet Hiljemark 10/10 gange. Det havde jeg ikke med Vagner Love.

Selvom sisto har været god i superligaen tidligere, så er hans CV ikke bedre end Hiljemarks. I en international skala synes jeg dårligt de kan sammenlignes.

Edit: Streg det sidste. Troede faktisk Hiljemark havde spillet flere kampe i både Holland og Italien. Afstanden er lidt mindre end jeg først troede, men stadig med Hiljemark som en mere merriteret spiller.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 22. mar 2022, 15:01

raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 14:09
FlæskeFrank skrev:
22. mar 2022, 14:06
raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 13:57
Haha - Ved ikke om du er den årgang der råbte "Ib Ib Ib Ib" på stadion, hver gang Ib Simonsen fik bolden nede i forsvaret - den gang, viste man ALDRIG hvor den bold havnede henne....så jeg vil mene det er mere en nostalgisk følelse :)
Rigtig man vidste aldrig rigtig, hvad som skete. Og man sad altid med nervøse trækninger, selvom det næsten aldrig galt.

Man var noget mere tryg ved Jes Høgh end Nr. Ib.
Når de lange ben først kom igang, så så hver en aflevering heldig ud, lige meget hvor den landede - ja, så var der mere stil over Jes. Men de begge var nu fantastiske forsvarspillere...
Nu forstår jeg - kan svagt godt huske tilråbene. personligt var jeg aldrig nervøs når Ib Simonsen havde bolden. Har altid set ham som AaBs suverænt bedste teknikker på forsvarspladsen - også bedre end Jes Høgh selvom den er tæt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af svenderikpoulsen » 22. mar 2022, 15:11

Maglau skrev:
22. mar 2022, 15:01
raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 14:09
FlæskeFrank skrev:
22. mar 2022, 14:06
raekkeettre skrev:
22. mar 2022, 13:57
Haha - Ved ikke om du er den årgang der råbte "Ib Ib Ib Ib" på stadion, hver gang Ib Simonsen fik bolden nede i forsvaret - den gang, viste man ALDRIG hvor den bold havnede henne....så jeg vil mene det er mere en nostalgisk følelse :)
Rigtig man vidste aldrig rigtig, hvad som skete. Og man sad altid med nervøse trækninger, selvom det næsten aldrig galt.

Man var noget mere tryg ved Jes Høgh end Nr. Ib.
Når de lange ben først kom igang, så så hver en aflevering heldig ud, lige meget hvor den landede - ja, så var der mere stil over Jes. Men de begge var nu fantastiske forsvarspillere...
Nu forstår jeg - kan svagt godt huske tilråbene. personligt var jeg aldrig nervøs når Ib Simonsen havde bolden. Har altid set ham som AaBs suverænt bedste teknikker på forsvarspladsen - også bedre end Jes Høgh selvom den er tæt.
Nr Ib 7 Simonsen bedre end Høgh 😵💫😵💫😵💫😵💫, nej nu står jeg godt nok helt af- det var dagens bedste vits i min optik. 😊

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 22. mar 2022, 15:43

Om vi skal beholde MC eller ej, synes jeg, kommer an på hvilken plan IAO & Friis har for midtbanen. Transfermæssigt er den blevet noget syltet.

Så vil IAO kun hente en ny ( profil ), hvis MC smutter, så skal MC bare videre.

Vil IAO under alle omstændigheder hente en profil til midtbanen, og hente en ny reserve, hvis MC smutter. Så synes jeg, vi skal forsøge at beholde MC, han er fin som backup.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2022, 15:43

svenderikpoulsen skrev:
22. mar 2022, 15:11

Nr Ib 7 Simonsen bedre end Høgh 😵💫😵💫😵💫😵💫, nej nu står jeg godt nok helt af- det var dagens bedste vits i min optik. 😊
Enig - Nummer Ib har været AaB en rigtig god mand. Han var en rigtig fin fodboldspiller. Men han var altså i en helt, helt anden klasse end Jes Høgh.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 22. mar 2022, 15:45

Pastorius skrev:
22. mar 2022, 15:43
svenderikpoulsen skrev:
22. mar 2022, 15:11

Nr Ib 7 Simonsen bedre end Høgh 😵💫😵💫😵💫😵💫, nej nu står jeg godt nok helt af- det var dagens bedste vits i min optik. 😊
Enig - Nummer Ib har været AaB en rigtig god mand. Han var en rigtig fin fodboldspiller. Men han var altså i en helt, helt anden klasse end Jes Høgh.
Høgh og Matovac er vel de to bedste forsvarsspillere, der har været i AaB.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 22. mar 2022, 15:51

Brodernumsi skrev:
22. mar 2022, 15:45
Pastorius skrev:
22. mar 2022, 15:43
svenderikpoulsen skrev:
22. mar 2022, 15:11

Nr Ib 7 Simonsen bedre end Høgh 😵💫😵💫😵💫😵💫, nej nu står jeg godt nok helt af- det var dagens bedste vits i min optik. 😊
Enig - Nummer Ib har været AaB en rigtig god mand. Han var en rigtig fin fodboldspiller. Men han var altså i en helt, helt anden klasse end Jes Høgh.
Høgh og Matovac er vel de to bedste forsvarsspillere, der har været i AaB.
Jeg taler ikke om hvor gode forsvarsspillere de er - der er matovac og Høgh umiddelbart de bedste i historien i AaB.
Ib Simonsen er den bedst spillende med bolden i afleveringerne og overblik. Sikkert derfor han spillede libero/sweeper i den gamle udgave 3-5-2 og forviste Høgh til at spille markeringsspiller - selvom Høgh var libero/sweeper på landsholdet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. mar 2022, 16:04

Maglau skrev:
22. mar 2022, 15:51
Brodernumsi skrev:
22. mar 2022, 15:45
Pastorius skrev:
22. mar 2022, 15:43
svenderikpoulsen skrev:
22. mar 2022, 15:11

Nr Ib 7 Simonsen bedre end Høgh 😵💫😵💫😵💫😵💫, nej nu står jeg godt nok helt af- det var dagens bedste vits i min optik. 😊
Enig - Nummer Ib har været AaB en rigtig god mand. Han var en rigtig fin fodboldspiller. Men han var altså i en helt, helt anden klasse end Jes Høgh.
Høgh og Matovac er vel de to bedste forsvarsspillere, der har været i AaB.
Jeg taler ikke om hvor gode forsvarsspillere de er - der er matovac og Høgh umiddelbart de bedste i historien i AaB.
Ib Simonsen er den bedst spillende med bolden i afleveringerne og overblik. Sikkert derfor han spillede libero/sweeper i den gamle udgave 3-5-2 og forviste Høgh til at spille markeringsspiller - selvom Høgh var libero/sweeper på landsholdet.
2 ting der lige skal nævnes.

Ib Simonsen startede, ligesom Jes Høgh, med at være offensiv midtbane. Blev senere rykket tilbage i forsvaret.

Ib Simonsen lavede mange brølere i opspillet og der gik ofte et gys gennem langsiden når han spillede bolden op.

Han var en god spiller. Men ikke uden fejl.
Janteloven eksisterer IKKE!

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 16:19

Brodernumsi skrev:
22. mar 2022, 15:43
Om vi skal beholde MC eller ej, synes jeg, kommer an på hvilken plan IAO & Friis har for midtbanen. Transfermæssigt er den blevet noget syltet.

Så vil IAO kun hente en ny ( profil ), hvis MC smutter, så skal MC bare videre.

Vil IAO under alle omstændigheder hente en profil til midtbanen, og hente en ny reserve, hvis MC smutter. Så synes jeg, vi skal forsøge at beholde MC, han er fin som backup.
Jeg tror ikke vi henter nye profiler til midtbanen, før vi har solgt Højholt, Pedro, eller Fossum. MC er en fin konkurrencespiller, der sagtens kan dække, biddrage ved forsat udvikling og dermed udfordre på pladsen. Spørgsmålet er om han på sigt kan acceptere konkurrencesituationen eller vil prøve sig af et andet sted med andre forudsætninger, for så finder han jo noget andet som Børsting gjorde det. Jeg tror den langsigtede plan, strækker sig ned på u19 hvor vi har bl.a. Ståhlfest, der nok ryger på en seniorkontrakt før eller siden. Her venter også en transition, hvor spilletid udvider sig.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 22. mar 2022, 16:23

jonas386 skrev:
22. mar 2022, 14:51
bonanza skrev:
22. mar 2022, 14:42
jonas386 skrev:
22. mar 2022, 14:35
På papiret var Hiljemark da den helt rigtige type. God alder, erfaring fra landshold og ligaer på et betydeligt højere niveau end den danske. Vundet titler i både Sverige og Holland. Også en del af det U21 landshold der blev europamestre for nogle år siden, hvor han bl.a. scorede i nedslagtningen af Danmark i semifinalen.

Hiljemark er vel det på papiret største navn AaB har hentet i det her årtusinde. Og det er uden at være relativ med Sydafrikas Michael Laudrup, og hvad der ellers har været af lokale megastjerner.
Noget nær det samme kan man sige om FCM og Sisto, eller Vagner Love. Det mangler bare at bevæge sig fra at se godt ud på et stykke papir til at manifestere sig i virkeligheden. Jeg tror ikke jeg vil være Hiljemark foruden i lyset af at han er træner hos os nu, og biddrager der med stor erfaring. Som spiller synes jeg ikke han har gjort en stor forskel for os, der er det hurtigt navne som Ståle og Lucas, jeg ville pege på som nogen der løftede holdet.
Vagner Love er 38. Det er ikke en god alder, eller en spiller du kan bygge holdet op omkring. Hiljemark var 28..

Jeg er da helt enig i, at Hiljemark ikke har leveret for AaB, og hvis det kunne gøres om - med den viden vi har i dag - så ville jeg da tage den mulighed 10/10 gange. Hvis jeg ikke vidste han kun ville spille 13 kampe før han blev fodboldinvalid, så havde jeg omvendt også hentet Hiljemark 10/10 gange. Det havde jeg ikke med Vagner Love.

Selvom sisto har været god i superligaen tidligere, så er hans CV ikke bedre end Hiljemarks. I en international skala synes jeg dårligt de kan sammenlignes.

Edit: Streg det sidste. Troede faktisk Hiljemark havde spillet flere kampe i både Holland og Italien. Afstanden er lidt mindre end jeg først troede, men stadig med Hiljemark som en mere merriteret spiller.
Jeg er helt enig i at Hiljemark ender med at blive en gevinst for AaB, og os for ham, men han har ikke biddraget med meget ifht. forventningerne. Det har Sisto heller ikke, selvom han har et navn i den ene eller den anden grad. Vagner Love, forstår jeg ikke, det er i mine øjne en ren papir signing ligesom Wilshere og Max Meyer er det. Tvivler på, at nogen af de to ender med at sætte det store aftryk på ligaen. Min pointe er, at græsset ikke altid er grønnere på den anden side, eller at man stirrer sig blind på et navn. Det taler sit tydelige sprog, at MC allerede har været mere afgørende end Wilshere eller Max Meyer har det, de få kampe der nu er spillet. Typemæssigt fortjener de selvfølgelig ingen sammenligning.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af mich1596 » 22. mar 2022, 16:39

Ib Simonsen var AaB en god mand 100 vis af kampe for klubben. kaptajnen spillede med stort overblik autoritet og ro på et togt der endte mad et dansk mesterskab og et Champions league togt, husker ikke noget nervøst suk når han fik bolden. gense f.eks brøndbykampen fra mesterskabssæsonnen 95.
https://www.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0

Nok så stor respekt jeg har for IB så har Jes Høgh 57 A-landskampe på cvet han var med til at vinde king fahd cup i 1995 (finale mod argentina) samt et smut til premiere league, Chealsea. (Nå ja så var der også lige BIF, den glemmer vi ikke)

IB var god en kulturbære, en rigtig "one club man", men Jes var bare rigtig rigtig god, niveauet over IB. Ham og Peter rasmussen var i min optik en af de stærkeste midtbaneduoer i klubbens historie.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2022, 18:34

gravballe skrev:
22. mar 2022, 10:24
Buzz Killington skrev:
22. mar 2022, 09:53
gravballe skrev:
22. mar 2022, 09:48
Jeg har ikke tal på hvor mange gange man har troet at MC endelig vil blive god, når han havde spillet en enkelt god kamp eller 2, for der efter at spille 6 elendige hvor han typisk har sat forsvaret under pres, med hans elendige sløve pasnings spil. Når som vi også Så imod Brøndby, hvor han var tæt på at koste et par gange før første mål.

Det er fint han spillede en god kamp, den ros skal han have. Men så er det altså heller ikke bedre...
Han er jo ligesom Pedro og Kusk, en spiller der er meget afhængig af det taktiske oplæg og modstanderen. En spiller som de andre som en fantastisk træner givetvis kan løse. Jeg tror egentlig Friis-bold (både ny og gammel) passer bedre til alle tre. De er spiller der ikke skal overtænke deres rolle men trives i et mere simpelt spil og direkte spil.
Nej han er ej.. Manden er deffensiv spiller, hvis force er at bryde spillet. Problemet er han er for langsom til superligaen til også at aflevære bolde, og han typisk gør det til siden og tilbage, ikke frem af. Dertil kombineret med at han altid fumler i bolden når han får den i fødderne med en spiller bag sig, det skete 2-3 gange imod Brøndby, 2 af gangene var tæt på at blive ret farlige. Det er det samme vi ser gang på gang med MC.. OG så høre jeg altså til dem her inde, der i mange mange år, advokerede for han bare skulle have tid. Vi skal ikke til at lave en Bræmer pga han pludselig har spillet en enkelt god kamp.
Hvorfor skulle langsommelighed på bolden ikke kunne taktikkes væk? Det forstår jeg simpelthen ikke. Det kan da netop være udtryk for at man ikke har sat spilleren op til at spille tilstrækkeligt simpelt. Der er betydelig forskel på hvor mange beslutninger mennesker kan overskue i sekundet, så det er da på ingen måde umuligt det er beslutningsoverload der er på spil. At han netop også spiller gode kampe, som mod Brøndby kan måske indikere det. Hvorfor lukke for muligheden?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar