Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. maj 2022, 13:11

Martino skrev:
6. maj 2022, 19:53
Jakobsen skrev:
6. maj 2022, 19:48
Brodernumsi skrev:
troelsh skrev:
6. maj 2022, 17:56
jonas386 skrev:
6. maj 2022, 17:37
Jeg vil nok ikke kalde Kramer en decideret spillende forsvarsspiller, men jeg synes han (i de kampe jeg har set) virker mere sikker på bolden end eksempelvis Ross og Thelander, og defensivt bedre end Hagelskjær, Granli og Ross. Jeg synes ikke han er bedre end Thelander overall (det kan selvfølgelig komme), men han er utvivlsomt bedre end alle vores andre stoppere.

Hagelskjær synes jeg er fin på kuglen, men også nem at kyse og tage bolden fra i presset. Fin som back-up og taktisk alternativ når vi vil spille med tre bagved, men ikke god nok til at skulle starte.

Min drøm er stadig Thelander og Kramer i forsvaret, med Granli og Hagelskjær som back-ups. Ross sælges for et større millionbeløb (+10 mio.), hvilket giver luft til lidt kvalitet på højrebacken.
Forholdvis enig - jeg ser Kramer på niveau med Granli, en ganske habil forsvarsspiller, men ikke helt samme duelstyrke som Thelander (ikke mange der har).
Hagelskjær har store defensive problemer, og Ross er ikke god på bolden, så jeg er enig i Kramer er et niveau over dem.

Og jeg kunne egentlig godt se Kramer og Granli i en 4 backkæde, eller endnu bedre Thelander og Kramer/Granli
Hvis Kramer ikke er bedre end Granli, så bør vi ikke bruge penge på ham.
Jeg synes den er svær at blive klog på. Han er meget hypet, men jeg ser ikke Viborg nok til at have nogen ide om hans top-, bund- eller normal niveau samt stabilitet. Det taler klart for, at han kan spille i en firebackkæde og alder, udviklingspotentiale og hylde/profil virker rigtig. Om niveau og type er rigtig aner jeg ikke.
Passet og fortid på Ajax’s giver vel derudover ekstra salgspotentiale.
Mht. at erstatte Thelanders lederposition er det nok mest kritisk. Kan Kramer det på det her tidspunkt i hans karriere. Af den grund var jeg faktisk lidt hooked på en rutineret type som Daniel Høgh, men vi får nok ikke begge.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Daniel Høgh er bare ikke specielt god imo.
Der er nogle her inde der har sagt, at det er fuldstændig uopnåeligt at få Høgh, da han har startet inde i hele foråret for FCM. Jeg tror måske pga hans alder, at FCM vil være villig til en snak om ham, men ved det selvfølgelig ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 7. maj 2022, 13:38

Jakobsen skrev:
7. maj 2022, 13:08
Forza skrev:I forhold til Kramer bliver han beskrevet på følgende måde af en Viborg fan på bold:

“Han er en dygtig spiller, der har udviklet sig rigtig meget i VFF. Der er en grund til, at han som ung var tilknyttet akademiet i Ajax, har spillet på diverse ungdomslandshold i Holland og blev sendt videre til Groningen i Eresdivisie. Som spiller er han fysisk stærk og god i hovedspillet. Han er en konstant trussel på dødbolde og er en holdspiller der yder sit uden at pive og brokke sig. Er blevet meget mere sikker i sine præstationer de sidste to sæsoner. Hans fart er ikke prangende og han kan til tider fremstå lidt kluntet, men har omvendt formået at bringe fejlprocenten betragteligt ned”

Det lyder egentlig umiddelbart som en fin afløser hvis vi ikke kan overtale Thelander til at forlænge. Og så har han et salgspotentiale i kraft af sin alder.
Det lyder godt. Det mest interessante kunne være at vide mere om spillet med fødderne og om han kan være ledere forsvaret. Har ikke set nok til VFF til at vide om det er ham eller Lauritsen der er styrmanden.
Det er en væsentlig parameter og vi så jo også hvordan det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar med Okore som styrmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ærligt talt tror jeg, at den primære grund til, at det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar mest lå i makkeren Blåbjerg eller makkeren Pedersen.

Selv Jes Høgh, Franco Baresi og Virgil van Dijk ville have haft en umulig opgave i dette. Men hey, de var egen avl!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 7. maj 2022, 15:16

R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
7. maj 2022, 13:08
Forza skrev:I forhold til Kramer bliver han beskrevet på følgende måde af en Viborg fan på bold:

“Han er en dygtig spiller, der har udviklet sig rigtig meget i VFF. Der er en grund til, at han som ung var tilknyttet akademiet i Ajax, har spillet på diverse ungdomslandshold i Holland og blev sendt videre til Groningen i Eresdivisie. Som spiller er han fysisk stærk og god i hovedspillet. Han er en konstant trussel på dødbolde og er en holdspiller der yder sit uden at pive og brokke sig. Er blevet meget mere sikker i sine præstationer de sidste to sæsoner. Hans fart er ikke prangende og han kan til tider fremstå lidt kluntet, men har omvendt formået at bringe fejlprocenten betragteligt ned”

Det lyder egentlig umiddelbart som en fin afløser hvis vi ikke kan overtale Thelander til at forlænge. Og så har han et salgspotentiale i kraft af sin alder.
Det lyder godt. Det mest interessante kunne være at vide mere om spillet med fødderne og om han kan være ledere forsvaret. Har ikke set nok til VFF til at vide om det er ham eller Lauritsen der er styrmanden.
Det er en væsentlig parameter og vi så jo også hvordan det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar med Okore som styrmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ærligt talt tror jeg, at den primære grund til, at det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar mest lå i makkeren Blåbjerg eller makkeren Pedersen.

Selv Jes Høgh, Franco Baresi og Virgil van Dijk ville have haft en umulig opgave i dette. Men hey, de var egen avl!
Selvfølgelig har makkerne også meget st sige der. Omvendt virkede det ikke til at Okore var en der gav tryghed til dem heller. F.eks. Blåbjerg troede jeg faktisk ret meget på kunne være blevet bedre med en rutineret læremester til at dirigere og give ren besked ved sløsede opdækninger osv. Jeg kunne egentligt godt se ideen med Blåbjerg selvom han desværre aldrig blev god nok og han fik for lang snor ifht. manglende udvikling og niveau.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 7. maj 2022, 16:30

Hvis inge ønsker en bedre spiller end Makaric, så går Jens Odgaard ind i sit sidste år af kontrakten med Sasuolo. Han har haft en fin sæson i Eresdivisionen med 8 mål og 6 oplæg for Vaalwijk. Umiddelbart lidt samme type som Makaric, men jeg synes dog at Odgaard virker hurtigere, baseret på de kampe jeg har set med U21, da han var med der.

Han er efterhånden 23, og kunne måske godt bruge en mere langsigtet plan end skiftende lejeopold i midten og bunden af Belgien/Holland.

Der er måske mere spændende muligheder derude, for Odgaard, men jeg håber godt nok at den AaB forbindelse på et tidspunkt udmønter sig i nogle mål i trøjen :D

Egentlig håber jeg vi satser på Makaric næste sæson, men hvis vi gerne vil noget andet, så skal det imo også gerne være en hylde ala Odgaard vi skal lede på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 7. maj 2022, 18:18

Jakobsen skrev:
7. maj 2022, 15:16
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
7. maj 2022, 13:08
Forza skrev:I forhold til Kramer bliver han beskrevet på følgende måde af en Viborg fan på bold:

“Han er en dygtig spiller, der har udviklet sig rigtig meget i VFF. Der er en grund til, at han som ung var tilknyttet akademiet i Ajax, har spillet på diverse ungdomslandshold i Holland og blev sendt videre til Groningen i Eresdivisie. Som spiller er han fysisk stærk og god i hovedspillet. Han er en konstant trussel på dødbolde og er en holdspiller der yder sit uden at pive og brokke sig. Er blevet meget mere sikker i sine præstationer de sidste to sæsoner. Hans fart er ikke prangende og han kan til tider fremstå lidt kluntet, men har omvendt formået at bringe fejlprocenten betragteligt ned”

Det lyder egentlig umiddelbart som en fin afløser hvis vi ikke kan overtale Thelander til at forlænge. Og så har han et salgspotentiale i kraft af sin alder.
Det lyder godt. Det mest interessante kunne være at vide mere om spillet med fødderne og om han kan være ledere forsvaret. Har ikke set nok til VFF til at vide om det er ham eller Lauritsen der er styrmanden.
Det er en væsentlig parameter og vi så jo også hvordan det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar med Okore som styrmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ærligt talt tror jeg, at den primære grund til, at det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar mest lå i makkeren Blåbjerg eller makkeren Pedersen.

Selv Jes Høgh, Franco Baresi og Virgil van Dijk ville have haft en umulig opgave i dette. Men hey, de var egen avl!
Selvfølgelig har makkerne også meget st sige der. Omvendt virkede det ikke til at Okore var en der gav tryghed til dem heller. F.eks. Blåbjerg troede jeg faktisk ret meget på kunne være blevet bedre med en rutineret læremester til at dirigere og give ren besked ved sløsede opdækninger osv. Jeg kunne egentligt godt se ideen med Blåbjerg selvom han desværre aldrig blev god nok og han fik for lang snor ifht. manglende udvikling og niveau.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du kan ikke være backbone og skabe tryghed, når du samtidig skal spurte rundt, slukke brande og rydde op efter hunde i et spil kegler, der sejler rundt, som var de opfostret på brændevin.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. maj 2022, 20:34

R Rosenberg skrev:
7. maj 2022, 13:38
Jakobsen skrev:
7. maj 2022, 13:08
Forza skrev:I forhold til Kramer bliver han beskrevet på følgende måde af en Viborg fan på bold:

“Han er en dygtig spiller, der har udviklet sig rigtig meget i VFF. Der er en grund til, at han som ung var tilknyttet akademiet i Ajax, har spillet på diverse ungdomslandshold i Holland og blev sendt videre til Groningen i Eresdivisie. Som spiller er han fysisk stærk og god i hovedspillet. Han er en konstant trussel på dødbolde og er en holdspiller der yder sit uden at pive og brokke sig. Er blevet meget mere sikker i sine præstationer de sidste to sæsoner. Hans fart er ikke prangende og han kan til tider fremstå lidt kluntet, men har omvendt formået at bringe fejlprocenten betragteligt ned”

Det lyder egentlig umiddelbart som en fin afløser hvis vi ikke kan overtale Thelander til at forlænge. Og så har han et salgspotentiale i kraft af sin alder.
Det lyder godt. Det mest interessante kunne være at vide mere om spillet med fødderne og om han kan være ledere forsvaret. Har ikke set nok til VFF til at vide om det er ham eller Lauritsen der er styrmanden.
Det er en væsentlig parameter og vi så jo også hvordan det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar med Okore som styrmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ærligt talt tror jeg, at den primære grund til, at det ikke var muligt at opbygge et stabilt forsvar mest lå i makkeren Blåbjerg eller makkeren Pedersen.

Selv Jes Høgh, Franco Baresi og Virgil van Dijk ville have haft en umulig opgave i dette. Men hey, de var egen avl!
Okore var den bedste mand/mand forsvarsspiller vi har haft AaB synes jeg, men på niveau med Blåbjerg i zone, og placerede sig de mest underlige steder, løb ikke tilbage når han tabt en duel på midten og blev først rigtig god da Thelander kom. Men i en 3 mands forsvar med en Thelander i midten og ham til højre, det var godt, men en meget dyr løsning.

Men tror måske godt Ross kunne blive en god leder, er bare i tvivl om han er god nok lige nu...

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 8. maj 2022, 18:08

Vi skal have sendt Ross videre til sommer. Han er desværre ikke god nok til et top 4 hold..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2022, 18:28

Et forsvar.
Vi får virkelig udstillet hvor ringe det defensive er. Pallesen er ringe, Hagelskjær endnu ringere og Ross spiller på et rystende niveau.
Granli på det jævne, Ahlmann på vej ned af bakke. Kramer er nok fint, men en mand er ikke nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Salle17 » 8. maj 2022, 20:15

bedstefar skrev:
8. maj 2022, 18:08
Vi skal have sendt Ross videre til sommer. Han er desværre ikke god nok til et top 4 hold..
Tror ikke du skal regne med at være et "fast" top 4 hold.

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dampbarn » 8. maj 2022, 20:37

Holdet skriger på en skarp angriber, men med det forsvar, så skal det være en der kan score 2-3 mål pr. kamp, ellers hjælper det ikke.
Der skal bygges op nede fra.
Ser man på vores start 11´så af de bagerste 7 (målmand, 3 midterforsvarer, 2 wingbacks og 1 defensiv midt), så er der kun Thelander og Rinne der er gode nok til startopstillingen, faktisk er de nok vores 2 bedste på holdet, og de er begge væk til sommer.
Pallesen: er piv ringe, men der er ikke noget alternativ
Ahlmann: har ikke været god nok længe, og tror han er over the hill
Ross: Attituden er der, men så er det også det, Han laver et hav af fejl og det er så surt, at vi ikke fik ham skudt af, da vi kunne få penge for ham
Hagelskjær: Piv ringe til at forsvare, er langsom og bliver rundet alt for let. Det eneste han er god til er Lange indkast, men vi får intet ud af dem, da holdet ikke er til det. Det er spild af tid at bruge så lang tid på indkast, på noget der ikke fører til mål.
Granli: er vel ham der er nærmest en der gør det ok i forsvaret. Han er ikke super, men falder heller ikke igennem. Vil være en fin reserve til forsvaret,
og kigger man på defensiv midt, så kan man vælge imellem MC, der kan stå i vejen, men så heller ikke mere end det, eller Pedro som altid er skadet, på vej tilbage, eller har form nedgang. Der skal en løsning på det den plads.
På målmandsposten er Rinne væk og Andreas Hansen solgt, så man skal finde en ny målmand, også selvom man ønsker at gøre en 17 årig til 1. målmand. Så ja vi skal nok bruge 7 nye til de bagerste pladser.
Der er andre steder der mangler, men glem det, før der er styr på det defensive. Det er mig en gåde man bruger så mange penge på en spiller som Sousa, når man på de pladser har Kusk, Lucas, Prip, Fossum og flere spillere på vej frem. Det er vel der vi er bedst besat.

IAO skal virkelig trylle i det kommende vindue, ellers må hans indsats også snart under lup. Han gør det samme som Gaarde, nemlig at hente til bredden, men ikke til startopstillingen. Hvert vindue skal man starte med at rode op i de fejl man har købt/lejet vinduerne før.

Brugeravatar
Dorezha
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. apr 2022, 11:35
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dorezha » 8. maj 2022, 22:52

Jeg syntes, angrebspladsen begynder at se OK ud. Makaric ser bedre og bedre for hver kamp.

Mht. Sousa, så ser jeg det som en fin tilgang. Manden kommer på en fri transfer, og har tidligere bevist sig i en så grad, at de større klubber blev meldt interesseret - og så er der salgspotentiale, såfremt han leverer. Kusk var på daværende tidspunkt knap nok en skygge af sig selv. Lucas vidste man ikke, hvilken stand han kom retur i. Fossum er en af de spillere, som kan sælges videre.

Men som du også skriver, så skal der godt nok trylles på de bagerste pladser. Islændingen ville være en fin spiller, at holde på et par år mere. Han er bedre end Ahlmann, og så er han alsidig som Børsting. Der er tidligere skrevet, at Pallesen gik ned i løn, da han forlængede. Dermed kan han være en fin backup qua hans energiske tilgang til slut i kampene. Hagelskjær bør være fortid, han har slet, slet ikke niveau, men der kommer Kramer muligvis ind, og overtager hans plads. Vi skal dog have fat i styrmanden til forsvaret.
Et hjerte - En klub

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 9. maj 2022, 08:56

Mesterskabsspillet er jo, i forhold til grundspil og nedrykningsspil, en glimrende anledning til at vurdere holdets styrker og mangler. Det er her, holdet gennem 2 måneder matches med de bedste i landet og kun dem. På den måde kan man også bedst vurdere, hvad der mangler for at kunne blive en permanent del af dette og måske endda begynde at se sig selv som tilbagevendende medalje-/Europakandidater.

Og det, der fremstår tydeligst, er, hvor svag vores forsvar er, og hvor meget det afhænger af én spiller. En spiller, som desværre synes at være fortid om halvanden måneds tid.

Dertil kan lægges det efterhånden mangeårige problem med den centrale midtbanespiller, som endnu ikke er adresseret, men hvor vi til stadighed nøjes med enten en spiller, som engang blev kaldt et talent, men som for længst har vist sig at være ligegyldig metervare med masser af mangler eller en anden, som har en stabilitet som Donald Trump på Twitter og en noget træls skadeshistorik.

Hvis ikke Inge sammen med Friis får hentet nogle bedre spillere til det forsvar (og her tænkes ikke mindst på det 5-årige groteske problem Pallesen), så dumper han næste vindue, og så kan AaB glemme alt om at være andet end en parentes i et kommende mesterskabsspil, hvis man da overhovedet kommer dertil.

Manglerne fremstår tydeligt her i mesterskabsspillet, og ikke mindst fraværet af Thelander de seneste to kampe, har givet en forsmag på, hvad der venter forude uden ham, hvis ikke Inge får taget sig sammen og får skabt en ordentlig defensiv base.

Holdet mangler 3-5 spillere på et højt niveau for overhovedet at kunne være konkurrencedygtige næste sæson.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af BoT » 9. maj 2022, 09:07

Dampbarn skrev:
8. maj 2022, 20:37
Han gør det samme som Gaarde, nemlig at hente til bredden, men ikke til startopstillingen. Hvert vindue skal man starte med at rode op i de fejl man har købt/lejet vinduerne før.
Trods alt fine breddespillere i Lucas, Rinne, Okore, Kusk, Thelander og Fossum, Gaarde fik hentet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 9. maj 2022, 10:03

BoT skrev:
9. maj 2022, 09:07
Dampbarn skrev:
8. maj 2022, 20:37
Han gør det samme som Gaarde, nemlig at hente til bredden, men ikke til startopstillingen. Hvert vindue skal man starte med at rode op i de fejl man har købt/lejet vinduerne før.
Trods alt fine breddespillere i Lucas, Rinne, Okore, Kusk, Thelander og Fossum, Gaarde fik hentet.
Jep det er vores bredde der er skyld i vi ligger nr 4. :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af HJEMME » 9. maj 2022, 11:18

RicoBR02 skrev:
6. maj 2022, 08:44
gravballe skrev:
6. maj 2022, 08:39
Det er mig en gåde, at det var Julegrand der blev smidt ud, og man ikke samtidig smed alle dem ud, der konsekvent gjorde sit for at tire og irretere .. Nej lad os endelig smide dem ud, der bidrager med fagligviden, og så lade alle trollerne blive her.
Problemet var bare at vi var få mennesker der bakkede ham op når de sædvanlige begyndte at provokere ham bare for at skabe noget drama. Står man konstant alene i sin kamp så kommer man i undertal og jeg ved at han simpelthen ikke orker det mere. Desværre..
CUT FOR KAW!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 9. maj 2022, 13:25

Tipsbladet melder at vi er tæt på, at skrive kontrakt med en ny målmand. Som jeg tolker artiklen, hvor de har interviewet Inge, så virker det til at være lige op over og med officiel udmelding en af de nærmeste dage… nogen gode bud på hvem det kunne være??

andrii
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 8800

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af andrii » 9. maj 2022, 13:25


raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 9. maj 2022, 15:50

Dorezha skrev:
8. maj 2022, 22:52
Jeg syntes, angrebspladsen begynder at se OK ud. Makaric ser bedre og bedre for hver kamp.

Mht. Sousa, så ser jeg det som en fin tilgang. Manden kommer på en fri transfer, og har tidligere bevist sig i en så grad, at de større klubber blev meldt interesseret - og så er der salgspotentiale, såfremt han leverer. Kusk var på daværende tidspunkt knap nok en skygge af sig selv. Lucas vidste man ikke, hvilken stand han kom retur i. Fossum er en af de spillere, som kan sælges videre.

Men som du også skriver, så skal der godt nok trylles på de bagerste pladser. Islændingen ville være en fin spiller, at holde på et par år mere. Han er bedre end Ahlmann, og så er han alsidig som Børsting. Der er tidligere skrevet, at Pallesen gik ned i løn, da han forlængede. Dermed kan han være en fin backup qua hans energiske tilgang til slut i kampene. Hagelskjær bør være fortid, han har slet, slet ikke niveau, men der kommer Kramer muligvis ind, og overtager hans plads. Vi skal dog have fat i styrmanden til forsvaret.
Jeg er super enig - synes vores angreb i nuværende form ser pisse god ud, og klart et top 4 angreb. Problemet ligger i, at der potentielt er et salg af Prip og Kusk til sommer, men med tilgang af Sousa, kunne der godt være plads til en hurtig dybdeløbene angriber, som vi ved gud ikke har haft siden Erik Bo...

Midtbanen synes jeg ser rigtig stærk ud, vi har været pisse uheldige med skaderne til MC og Pedro, for vi har manglet så meget en defensiv midtbane, men synes nu heller ikke vi har midlerne til bare at købe løs af garderinger. Udfordringen ligger igen i at vi potentielt har 2 salg, et af Fossum og måske Højholdt, og det vil så gøre at vi skal ud og hente 2 midtbanespillere, for vi har ingen lige nu, som jeg kan se der kan komme op fra U19.

Forsvaret - PUHA, Altså der vil jeg jo sige, at hele forsvaret med undtagelse af Thelander har backup potentiale og ikke mere - plus at vi er SYGT underbesat på de 5 positioner, som vi pt. spiller med, og så med en skade til Thelander så smuldre det hele og målene pisker ind. Vi skal nok have mindst købt 2 midterforsvarer og 1 back til hver side på et niveau hvor de skal kunne starte inde.

Nå ja, og vi jagter jo også en målmand :)

Det ovenstående skal så ses i lyset af at IAO uheldigvis måske har ALT for meget at se til, plus med de historiske fejlskud in mente, godt kan frygte at det bliver et vindue på steroider med dertil slørende syn, og resultatet bliver et vindue vi kommer til at hænge på i mange år (Host 'Pallesen)....Jeg husker et vindue Gaarde havde med Holgerson etc. etc. etc. som vist heller ikke var for godt, hvor han skulle erstatte hele 14 guldholdet i et vindue, og det gik jo ikke specielt godt.

AaB-7730
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 12. jan 2021, 09:54
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AaB-7730 » 9. maj 2022, 17:07

Jeg har et par bud på en ny reservekeeper. Det er muligvis fra en høj hylde, men der skal jo også være konkurrence på pladsen..

Jesse joronen - Brescia
Ørjan Nyland - Reading

Begge med kontraktudløb..

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2022, 17:25

AaB-7730 skrev:
9. maj 2022, 17:07
Jeg har et par bud på en ny reservekeeper. Det er muligvis fra en høj hylde, men der skal jo også være konkurrence på pladsen..

Jesse joronen - Brescia
Ørjan Nyland - Reading

Begge med kontraktudløb..
Hvis Inge er tæt på en ny målmand, er Theo vel vores reservemålmand.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar