Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 16. maj 2022, 22:33

Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 22:13
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 22:05
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 21:03
Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 20:12


Vores mål er et transferoverskud på 15 mill pr. vindue. Det akkumuleres ikke fra vindue til vindue. Vi har indtil videre solgt AH og fået ca halvdelen ind.
Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Transferoverskud er vel snarere indtjening end omsætning. Men du har da helt ret. Men så er alternativet som jeg skriver jo bare at man må stramme ind et andet sted.
Der snakkes ikke transferoverskud. Der snakkes om at vi skal sælge spillere for ca 30 mill. pr år. I år er vi vel allerede på næsten 10 mill. (afhængigt af hvordan man regner det ud) ved salg af Børsting og AH.
Fair nok. Der er hverken tale om overskud eller omsætning. Men jeg tror dog ikke den mellemregning ændrer ved pointen. Man vil sælge for x-beløb hvert år, da det gør det muligt at indfri nogle målsætninger. Hvis man ikke sælger det man målsætter det ene år, så må man oversælge næste i fremtiden, eller kompensere på andenvis (eller ændre målsætningen)
Så når vi formøblede nogle 100 millioner fra 2008-12, så skal vi så lave nogle 100 millioner i overskud nu?

Jeg forstår godt logikken, den har bare ingen gang på jord. Det kommer jo ikke til at ske, og det ved alle jo godt, ligesom alle også ved at Fristrup og bestyrelsen er nødt til at sige som de gør.

Det er rigtig flot hvis det lykkes at sælge for 15 mill i snit pr transfervindue, så er vi langt over det vi nogensinde tidligere har gjort, men vi tror vel ikke for alvor på det lykkes os år efter år, hvis vi også vil kunne lave sportslige resultater.

...men hvem ved, måske bliver vi reddet af inflationen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 16. maj 2022, 22:33

9520AaB skrev:
16. maj 2022, 22:19
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 21:03
Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 20:12


Vores mål er et transferoverskud på 15 mill pr. vindue. Det akkumuleres ikke fra vindue til vindue. Vi har indtil videre solgt AH og fået ca halvdelen ind.
Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Transferoverskud er vel snarere indtjening end omsætning. Men du har da helt ret. Men så er alternativet som jeg skriver jo bare at man må stramme ind et andet sted.
Der snakkes ikke transferoverskud. Der snakkes om at vi skal sælge spillere for ca 30 mill. pr år. I år er vi vel allerede på næsten 10 mill. (afhængigt af hvordan man regner det ud) ved salg af Børsting og AH.
Cifuentes står vel også som transferindtægt eller??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dunno, men han er i hvert fald ikke en spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gwailo » 16. maj 2022, 22:49

baresi skrev:
16. maj 2022, 18:07
Lidt nyt og lidt gentagelser: (men lige modtaget en update)

KRAMER:
er tæt på, måske allerede på plads i denne uge (ift han lanceres på aabsport) tror på den.
Ny Keeper:
også her tæt på - hører om en skandinav igen, måske dansker, kan ikke få navn.
Venstre back:
man har kig på en ny venstre back (måske viborgs - men en ny dynamisk back med større motor og teknik skulle være profilen)
Højre Back:
Ville ønske jeg havde nyt hahaha
CB:
Der er måske kig på endnu en centerback udover Kramer - ved sgu ikke om ham Gartemann lurer (eller hvad han hedder)
thorsteinsson fra AGF:
Øhh AaB har 100% lagt billet ind, ved godt han selv har sagt han vil til udlandet, men AaB har lagt billet ind. 100%

Rinne:
han vil vente og se tiden an og den tålmodighed har AaB ikke - han er på vej ud.
Thelander:
han er på vej ud
MC:
På vej ud
Kusk:
tror desværre han er på vej væk allerede i dette vindue
Island:
tror ikke han får forlænget
Makaric:
hørt et løst rygte om en henvendelse på ham - dog ikke så varm som jeg hører
prip og højholt - der er naturligvis interesse - men ingen bud pt så vidt jeg erfarer.
Lyder umiddelbart fint. Thorsteinsson er en tilvænnet smag, men tror han vil være god for os.
Vi har dog ikke brug for en VB med stor motor men derimod en der kan sætte en mand med fart og driblinger. Især hvis vi fortsætter med wingbacks.
// gwailo

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 16. maj 2022, 23:09

9520AaB skrev:
16. maj 2022, 22:19
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 21:03
Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 20:12


Vores mål er et transferoverskud på 15 mill pr. vindue. Det akkumuleres ikke fra vindue til vindue. Vi har indtil videre solgt AH og fået ca halvdelen ind.
Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Transferoverskud er vel snarere indtjening end omsætning. Men du har da helt ret. Men så er alternativet som jeg skriver jo bare at man må stramme ind et andet sted.
Der snakkes ikke transferoverskud. Der snakkes om at vi skal sælge spillere for ca 30 mill. pr år. I år er vi vel allerede på næsten 10 mill. (afhængigt af hvordan man regner det ud) ved salg af Børsting og AH.
Cifuentes står vel også som transferindtægt eller??


Sent from my iPhone using Tapatalk
*tallet er 15 millioner pr. år, men som pointeret i en tidligere tråd, så er AaB, som de fleste andre fodboldklubber filantropiske foretagende, hvor det vigtigste må ikke er økonomisk overskud, men sporslige resultater. Vi har, udover perioden med Schoors, aldrig været en rentabel forretning, hvorfor der hver 5.år(ca.?) laves en kapitaludvidelse hvor eksisterende og nye aktionærer skyder nye penge ind.
Sådan har det været de sidste 25 år, og der er ikke umiddelbart tegn i sol og stjerne på, at det ændres næste gang riget fattes penge.

Nå. Transferønsker/emner:

David Jensen
Martin Hansen
Busk
Kalle Johnsson

Lasse Nielsen
Kramer
Gartenmann
Fredrik Winther

Tobias Mølgård
Gammelby

Tobias Bech(udløb til vinter)
Jens Jakob Thomasen
Magnus Kofoed
Kaufmann

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Proppen » 16. maj 2022, 23:13

baresi skrev:
16. maj 2022, 18:07
Lidt nyt og lidt gentagelser: (men lige modtaget en update)

KRAMER:
er tæt på, måske allerede på plads i denne uge (ift han lanceres på aabsport) tror på den.
Ny Keeper:
også her tæt på - hører om en skandinav igen, måske dansker, kan ikke få navn.
Venstre back:
man har kig på en ny venstre back (måske viborgs - men en ny dynamisk back med større motor og teknik skulle være profilen)
Højre Back:
Ville ønske jeg havde nyt hahaha
CB:
Der er måske kig på endnu en centerback udover Kramer - ved sgu ikke om ham Gartemann lurer (eller hvad han hedder)
thorsteinsson fra AGF:
Øhh AaB har 100% lagt billet ind, ved godt han selv har sagt han vil til udlandet, men AaB har lagt billet ind. 100%

Rinne:
han vil vente og se tiden an og den tålmodighed har AaB ikke - han er på vej ud.
Thelander:
han er på vej ud
MC:
På vej ud
Kusk:
tror desværre han er på vej væk allerede i dette vindue
Island:
tror ikke han får forlænget
Makaric:
hørt et løst rygte om en henvendelse på ham - dog ikke så varm som jeg hører
prip og højholt - der er naturligvis interesse - men ingen bud pt så vidt jeg erfarer.
Der plejer at være hold i dine rygter, og det her lyder ikke helt dumt. Eneste minus er, at vi vel er mindst lige så tyndt besat på højre back som i midterforsvar. Men godt at de ser på ikke bare én men måske to til bagkæden, da Granli og Ross begge har udsving. Hagelskjær bør der ikke være mange flere minutter til.

Er der nogen der kan sætte nogle ord på, hvordan Kramer er i boldomgangen? Efter min mening er en af vores største offensive udfordringer, at de bagerste spiller for langsomt og stort ser aldrig sætter bolden på spil.

Ny keeper er godt nok spændende. Det er jo en nøgleposition, som kan være forskellen på en del point. Og Rinne har været god for os.

Fint at Kusk ryger. Når 3-4 trænere finder ham for let til startopstillingen, er der nok noget om snakken. Men vi kommer til at mangle noget X-factor - især hvis Lucas ikke finder helt tilbage til det gamle niveau.

For min skyld kunne vi godt sende Makaric videre og se, om ikke vi kunne få noget bedre for de sikkert forholdsvis mange lønkroner. Men jeg kan godt lide ham som type og ved, at der deler vandene. Jeg synes bare, han har for få spidskompetencer.

Og så skal Inge vel nu efter 2 år til at levere. Det er ikke mange tilgange i hans tid, der er gået ind som rigtige forstærkninger, der har trukket holdet i den rigtige retning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 16. maj 2022, 23:17

Sønderhof skrev:
16. maj 2022, 23:09
9520AaB skrev:
16. maj 2022, 22:19
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 21:03
Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35


Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Transferoverskud er vel snarere indtjening end omsætning. Men du har da helt ret. Men så er alternativet som jeg skriver jo bare at man må stramme ind et andet sted.
Der snakkes ikke transferoverskud. Der snakkes om at vi skal sælge spillere for ca 30 mill. pr år. I år er vi vel allerede på næsten 10 mill. (afhængigt af hvordan man regner det ud) ved salg af Børsting og AH.
Cifuentes står vel også som transferindtægt eller??


Sent from my iPhone using Tapatalk
*tallet er 15 millioner pr. år, men som pointeret i en tidligere tråd, så er AaB, som de fleste andre fodboldklubber filantropiske foretagende, hvor det vigtigste må ikke er økonomisk overskud, men sporslige resultater. Vi har, udover perioden med Schoors, aldrig været en rentabel forretning, hvorfor der hver 5.år(ca.?) laves en kapitaludvidelse hvor eksisterende og nye aktionærer skyder nye penge ind.
Sådan har det været de sidste 25 år, og der er ikke umiddelbart tegn i sol og stjerne på, at det ændres næste gang riget fattes penge.

Nå. Transferønsker/emner:

David Jensen
Martin Hansen
Busk
Kalle Johnsson

Lasse Nielsen
Kramer
Gartenmann
Fredrik Winther

Tobias Mølgård
Gammelby

Tobias Bech(udløb til vinter)
Jens Jakob Thomasen
Magnus Kofoed
Kaufmann
De 15 mill/år er vist transferoverskud - Fristrup taler i den tidligere linkede artikel om transferindtægter på 30 mill pr år. Begge dele kan sagtens være korrekte.

...og ellers er vi helt enige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Ham der Emil » 16. maj 2022, 23:45

Albin Ekdal er transferfri til sommer. IAO har før tryllet større transfers hjem, som f.eks. Hiljemark (som jeg dengang så som urealistisk). Kan han være løsningen på den defensive plads sammen med Pedro? Vi må forvente at Fossum eller Højholt er fortid til sommer, og Ekdal kan komme ind med noget af den rutine til defensive, som vi mister med Thelander. Dog kræver det nok en europæisk plads, at lokke ham til Aalborg.

Jeg kan dog ikke huske, hvorfor han ikke kom til FCK. Var det Sampdoria der afviste?
Et Hjerte - En Klub

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 17. maj 2022, 00:11

Pastorius skrev:
16. maj 2022, 22:33
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 22:13
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 22:05
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 21:03
Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35


Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Transferoverskud er vel snarere indtjening end omsætning. Men du har da helt ret. Men så er alternativet som jeg skriver jo bare at man må stramme ind et andet sted.
Der snakkes ikke transferoverskud. Der snakkes om at vi skal sælge spillere for ca 30 mill. pr år. I år er vi vel allerede på næsten 10 mill. (afhængigt af hvordan man regner det ud) ved salg af Børsting og AH.
Fair nok. Der er hverken tale om overskud eller omsætning. Men jeg tror dog ikke den mellemregning ændrer ved pointen. Man vil sælge for x-beløb hvert år, da det gør det muligt at indfri nogle målsætninger. Hvis man ikke sælger det man målsætter det ene år, så må man oversælge næste i fremtiden, eller kompensere på andenvis (eller ændre målsætningen)
Så når vi formøblede nogle 100 millioner fra 2008-12, så skal vi så lave nogle 100 millioner i overskud nu?

Jeg forstår godt logikken, den har bare ingen gang på jord. Det kommer jo ikke til at ske, og det ved alle jo godt, ligesom alle også ved at Fristrup og bestyrelsen er nødt til at sige som de gør.

Det er rigtig flot hvis det lykkes at sælge for 15 mill i snit pr transfervindue, så er vi langt over det vi nogensinde tidligere har gjort, men vi tror vel ikke for alvor på det lykkes os år efter år, hvis vi også vil kunne lave sportslige resultater.

...men hvem ved, måske bliver vi reddet af inflationen.
Jeg fatter ikke den måde at tænke på, så tror da fanden AaB eller andre klubber ikke magter at overholde nogle former for budget. AaB har et budget der siger vi skal sælge for 15 millioner hvert vindue, jeg har ikke hørt transferoverskud, men salg. Og det går jeg udfra de siger for at få deres lønninger etc til at hænge sammen og have noget til indkøb. Men hvis de siger, vores budget er 15 mil....vi når det sgu nok ikke, men det er lige meget, det er bare noget vi skal sige....Og det er holdningen blandt stakeholderne, så er det jo helt galt.

Normale virksomheder retter jo hurtigt ind hvis de ikke når deres bruttoavance budget, ved fyringer eller andre måder at cutte i omkostningerne. Eller ansvarlige virksomheder, vel og mærket. Et eller andet sted går jeg udfra AaB med ansvarlig ledelse gør det samme....men de har til hver en tid været bedre til at styre omkostninger end omsætning, også meget nemmere.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 17. maj 2022, 01:11


raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 17. maj 2022, 07:42

Prica22 skrev:
17. maj 2022, 01:11
And now it begins...

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Salle17 » 17. maj 2022, 07:45

Prica22 skrev:
17. maj 2022, 01:11
Højholt rygtes ligeledes til Tyskland - Bliver spændende at se hvor mange millioner vi kan hive hjem. :danmarkfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 17. maj 2022, 07:55

Maglau skrev:
16. maj 2022, 20:41
Buzz Killington skrev:
16. maj 2022, 20:35
Pastorius skrev:
16. maj 2022, 20:12
Nestor skrev:
16. maj 2022, 20:06
Martino skrev:
16. maj 2022, 19:21
baresi skrev:
16. maj 2022, 18:07
Lidt nyt og lidt gentagelser: (men lige modtaget en update)

KRAMER:
er tæt på, måske allerede på plads i denne uge (ift han lanceres på aabsport) tror på den.
Ny Keeper:
også her tæt på - hører om en skandinav igen, måske dansker, kan ikke få navn.
Venstre back:
man har kig på en ny venstre back (måske viborgs - men en ny dynamisk back med større motor og teknik skulle være profilen)
Højre Back:
Ville ønske jeg havde nyt hahaha
CB:
Der er måske kig på endnu en centerback udover Kramer - ved sgu ikke om ham Gartemann lurer (eller hvad han hedder)
thorsteinsson fra AGF:
Øhh AaB har 100% lagt billet ind, ved godt han selv har sagt han vil til udlandet, men AaB har lagt billet ind. 100%

Rinne:
han vil vente og se tiden an og den tålmodighed har AaB ikke - han er på vej ud.
Thelander:
han er på vej ud
MC:
På vej ud
Kusk:
tror desværre han er på vej væk allerede i dette vindue
Island:
tror ikke han får forlænget
Makaric:
hørt et løst rygte om en henvendelse på ham - dog ikke så varm som jeg hører
prip og højholt - der er naturligvis interesse - men ingen bud pt så vidt jeg erfarer.
Udover manglende rygter på højre back lyder det hele ganske fornuftigt. Tror det er klogt at få sendt Kusk videre, og kommer der bud på Prip mener jeg også vi skal cashe ind, og investere pengene i truppen; samme gælder egentlig Makaric.
Hvis vi ikke kommer ud og spille europæisk, er IAO vel på en bunden opgave med at få nogle transferpenge ind.
I Interviewet med Torben Fristrup blev der vist nævnt noget med 30 mill.
Og så står Fossum, Prip, Højholt og måske Makaric på affyringsrampen.
Vores mål er et transferoverskud på 15 mill pr. vindue. Det akkumuleres ikke fra vindue til vindue. Vi har indtil videre solgt AH og fået ca halvdelen ind.
Hvorfor akkumulerer det ikke? Jeg går ud fra de 15 mio hænger sammen med en overordnet strategi og nogle målsætninger. Hvis man sælger for mindre end planlagt, så må man da enten indhente det på et senere tidspunkt, eller skrue ned for ambitionsniveauet på en eller anden måde. Jeg har ikke hørt at ambitionerne er ændret, så må det da betyde at man forventer at indhente det tabte.
Der er ingen af de virksomheder jeg har været i der fungerer ved at den omsætning man ikke når i et regnskabsår så bare lægges oven i det næste.
Det vil da skabe nogle vanvittige urealistiske mål. Budgettet er 100 mio i omsætning i år - nå vi nåede kun 90 mio - så er det 110 i næste år. :o
Men du har nok heller ikke være ansat i en fodboldklub. Men hvis en virksomhed opretholder sammen ambitionsniveau i deres vision så vil de virksomheder jeg har haft med at gøre, overflytte manglende toplinie. Men mange vil, hvis de ikke når deres budget cutte i deres omkostninger = potentielt fyre. Men her kommer problemet, for i en klub kan du ikke bare fyre, de er på kontrakt, og det er selvsamme aktiver du forsøger at sælge for at nå din toplinie. Så det gør det hele meget mere tricky, og derfor tror jeg også at de bliver nød til at flytte toplinien fra vindue til vindue, for de har ikke andre muligheder, andet end at lade kontrakter løbe ud selvfølgelig.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 17. maj 2022, 07:59

Selvfølgelig har man mulighed for at absorbere underskud. Det er hele pointen, og det er ikke mere end et par uger siden, at bestyrelsen snakkede om, at denne “satsning” og afvisning af spillersalg var mulig, fordi pengetanken tillod det. Naturligvis kan man ikke gøre det hver gang, men vi skal altså ikke sælge mere det kommende vindue, fordi vi ikke solgte nok i vinters.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 17. maj 2022, 09:29

Lad gættelegen begynde. Jeg byder ind med Aron Dønnum, man tidligere har været ude efter. Floppet i Standard Liege og nu udlånt til Vålerenga indtil sommer.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 17. maj 2022, 09:37

Prica22 skrev:
17. maj 2022, 09:29
det er en fed tid vi er på vej ind i. MASSER af rygter og folk i lufthavnen. Hvem har brug for netflix, viaplay osv. Vi har DEBATTEN

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mogens » 17. maj 2022, 10:27

baresi skrev:
17. maj 2022, 09:37
Prica22 skrev:
17. maj 2022, 09:29
det er en fed tid vi er på vej ind i. MASSER af rygter og folk i lufthavnen. Hvem har brug for netflix, viaplay osv. Vi har DEBATTEN
F5 kommer på overarbejde
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2022, 10:40

Mogens skrev:
17. maj 2022, 10:27
baresi skrev:
17. maj 2022, 09:37
Prica22 skrev:
17. maj 2022, 09:29
det er en fed tid vi er på vej ind i. MASSER af rygter og folk i lufthavnen. Hvem har brug for netflix, viaplay osv. Vi har DEBATTEN
F5 kommer på overarbejde
Der er 3,5 måned til transfervinduet lukker - tænker du skal have et reserve-keyboard stående.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Alexis » 17. maj 2022, 13:01

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... d-fcm-duo/

Første mand kender jeg ikke, men Fraulo ville være en kæmpe overraskelse. Anfører på deres u-19 hold og flere udtagelser til superliga truppen. Men kan selvfølgelig være han mener der er for langt til spilletid i Herning og det er nemmere at kæmpe sig på hold foran Højholt og Pedro end Onyedika og Evander.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 17. maj 2022, 13:37

Kunji skrev:
17. maj 2022, 07:59
Selvfølgelig har man mulighed for at absorbere underskud. Det er hele pointen, og det er ikke mere end et par uger siden, at bestyrelsen snakkede om, at denne “satsning” og afvisning af spillersalg var mulig, fordi pengetanken tillod det. Naturligvis kan man ikke gøre det hver gang, men vi skal altså ikke sælge mere det kommende vindue, fordi vi ikke solgte nok i vinters.
Korrekt. Vi må dog formode, at vi skal sælge for mere, hvis vi ikke kommer i conference-league gruppespil.

@raekkeettre: du skrive "normale virksomheder". Fodboldklubber er alt andet end det. Under Schoors prøvede vi at køre efter principper som normale virksomheder praktisere, men det var for kedeligt. Jeg har tidligere nervøs ved denne skødesløse måde at drive AaB på, men det tror jeg ikke vi skal være, for de selvsamme der står bag overforbruget vil være klar til at fylde kassen igen. Hvis ikke de er, så står andre rigmænd klar.
-og det er alt andet lige sjovere, at følge et hold der har ambition om medaljer og Europa, end blot at overleve og gå i nul.

Bud på, hvad vi kan/bør forvente for vores salgsemner?

Ross: 8 millioner
Pedro: 10 millioner
Højholt: 20 millioner
Fossum: 7 millioner
Prip: 25 millioner
Makaric: 12 millioner

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hit666 » 17. maj 2022, 14:24

Sønderhof skrev:
17. maj 2022, 13:37
Kunji skrev:
17. maj 2022, 07:59
Selvfølgelig har man mulighed for at absorbere underskud. Det er hele pointen, og det er ikke mere end et par uger siden, at bestyrelsen snakkede om, at denne “satsning” og afvisning af spillersalg var mulig, fordi pengetanken tillod det. Naturligvis kan man ikke gøre det hver gang, men vi skal altså ikke sælge mere det kommende vindue, fordi vi ikke solgte nok i vinters.
Korrekt. Vi må dog formode, at vi skal sælge for mere, hvis vi ikke kommer i conference-league gruppespil.

@raekkeettre: du skrive "normale virksomheder". Fodboldklubber er alt andet end det. Under Schoors prøvede vi at køre efter principper som normale virksomheder praktisere, men det var for kedeligt. Jeg har tidligere nervøs ved denne skødesløse måde at drive AaB på, men det tror jeg ikke vi skal være, for de selvsamme der står bag overforbruget vil være klar til at fylde kassen igen. Hvis ikke de er, så står andre rigmænd klar.
-og det er alt andet lige sjovere, at følge et hold der har ambition om medaljer og Europa, end blot at overleve og gå i nul.

Bud på, hvad vi kan/bør forvente for vores salgsemner?

Ross: 8 millioner
Pedro: 10 millioner
Højholt: 20 millioner
Fossum: 7 millioner
Prip: 25 millioner
Makaric: 12 millioner
hvis Prip ikke koste mere så får vi ikke 10 for Pedro
AaB AaB AaB AaB

Besvar