Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2022, 10:45

Forza skrev:
3. jun 2022, 09:03
TK-allez skrev:
3. jun 2022, 07:45
Kunne vi ikke have lidt større ambitioner end at hente fra 1. division, medmindre de har bevist sig i Superligaen før?
Vi skal vel hente spillere på baggrunds af deres evner/potentiale, fremfor på baggrund af den klub de spiller i?
Jeg synes der er en bagved-liggende principiel diskussion her som er interessant.

Når vi henter spillere i de lavere rækker eller i mindre superligaklubber (som Viborg), så er det nøjagtig det samme som klubberne omkring os prøver at gøre (undtaget FCK og FCM). Vi er i direkte konkurrence med dem, og alle kender det danske marked godt. Dermed bliver økonomien den altafgørende faktor, hvilket også ses af at FCKog FCM henter profilerne i en lidt anden klasse hos klubber hvor vi ikke kan være med (AGF, os, Silkeborg etc).

I gamle dage - under Lynge - gjorde vi meget lidt i at hente spillere direkte til startopstillingen fra DK. Dem vi hentede var yngre spillere fra en lidt lavere hylde, vi troede på vi kunne udvikle. Det er spillere som Dalsgaard, Thelander, Mathias Trane jeg lige kan komme på. Vi var langt mere til at finde spillere der ikke helt havde slået til i udlandet (som Curth) men allermest skandinaviske spillere.

Min pointe er at når vi prøver det samme som alle vores konkurrenter, så bliver det i sidste ende vores økonomiske formåen der bliver altafgørende. Hvis vi - som vi gjorde under Lynge - skal kunne skille os voldsomt ud fra mængden af klubber med tilsvarende økonomi, så er vi nødt til at finde nogle lidt mere risikobetingede cases (som Hiljemark, Trajkowski etc.) med en stor upside - og en tilsvarende større risiko for fiasko.

Det er det eneste alternativ til at øge vores budget markant mere end de der 10-15% Bælum og Torben Fristrup har som maksimalt mål. Det er der intet der peger på er kommer til at ske.

Så - selvom vi har brændt fingerene et par gange og været uhedlige med skader, så er det den vej vi skal blive ved med at prøve at gå. Desværre er det sjældent den slags cases man kan finde på nuværende tidspunkt i transfervinduet. De dukker først op omkring deadline (1/3 inde i sæsonen) og der er ingen garantier.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2022, 10:57

Der ligger et forslag fra en tidligere debatør på twitter:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 3. jun 2022, 11:06

Forza skrev:
3. jun 2022, 09:03
TK-allez skrev:
3. jun 2022, 07:45
Kunne vi ikke have lidt større ambitioner end at hente fra 1. division, medmindre de har bevist sig i Superligaen før?
Vi skal vel hente spillere på baggrunds af deres evner/potentiale, fremfor på baggrund af den klub de spiller i?
Enig.
Generelt er jeg tilhænger af at hente spillere fra eller tæt på Danmark. Vi har generelt bare en større succesrate med at hente spillere der er tilpasset den fodbold der spilles her, fremfor når vi henter mere eksotiske spillere. Vi er mere sikre på hvad vi får. De bedste spillere i 1 division kan sagtens blive profiler i superligaen også.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 3. jun 2022, 11:28

Pastorius skrev:
3. jun 2022, 10:57
Der ligger et forslag fra en tidligere debatør på twitter:
Den kunne jeg altså godt se. Fed alder og perfekt position..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 3. jun 2022, 11:32

RicoBR02 skrev:
3. jun 2022, 11:28
Pastorius skrev:
3. jun 2022, 10:57
Der ligger et forslag fra en tidligere debatør på twitter:
Den kunne jeg altså godt se. Fed alder og perfekt position..
...men også forholdsvis længe siden han har haft et sammenhængende succesfuldt forløb.

Det er en af dem der kræver research og en grundig vurdering af hans personlighed, før man skal lege med den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 3. jun 2022, 11:54

Pastorius skrev:
3. jun 2022, 11:32
RicoBR02 skrev:
3. jun 2022, 11:28
Pastorius skrev:
3. jun 2022, 10:57
Der ligger et forslag fra en tidligere debatør på twitter:
Den kunne jeg altså godt se. Fed alder og perfekt position..
...men også forholdsvis længe siden han har haft et sammenhængende succesfuldt forløb.

Det er en af dem der kræver research og en grundig vurdering af hans personlighed, før man skal lege med den.
Enig, og netop derfor ligner det en Lynge classic. Men lige nu er jeg på det punkt hvor alle nye spillere er velkomne, jeg hungrer efter nyt..

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 3. jun 2022, 12:25

Martin Hansen er tidligere blevet nævnt som bud til keeper posten, og tyskerne vil meget gerne af med ham. Erfaren dansk målmand med mange år i udlandet, kunne vel godt ligge lige til højrebenet?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... nsk-keeper

Har dog kun spillet godt 16 kampe de sidste tre sæsoner, så er nok noget rusten.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Tyskeren » 3. jun 2022, 13:22

emenike skrev:
3. jun 2022, 12:25
Martin Hansen er tidligere blevet nævnt som bud til keeper posten, og tyskerne vil meget gerne af med ham. Erfaren dansk målmand med mange år i udlandet, kunne vel godt ligge lige til højrebenet?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... nsk-keeper

Har dog kun spillet godt 16 kampe de sidste tre sæsoner, så er nok noget rusten.
Og af den grund må han jo være ude.. Vi skal have en nu 1. målmand, og det skal være en som er i kampform!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 3. jun 2022, 13:45

Pastorius skrev:
3. jun 2022, 10:45
Forza skrev:
3. jun 2022, 09:03
TK-allez skrev:
3. jun 2022, 07:45
Kunne vi ikke have lidt større ambitioner end at hente fra 1. division, medmindre de har bevist sig i Superligaen før?
Vi skal vel hente spillere på baggrunds af deres evner/potentiale, fremfor på baggrund af den klub de spiller i?
Jeg synes der er en bagved-liggende principiel diskussion her som er interessant.

Når vi henter spillere i de lavere rækker eller i mindre superligaklubber (som Viborg), så er det nøjagtig det samme som klubberne omkring os prøver at gøre (undtaget FCK og FCM). Vi er i direkte konkurrence med dem, og alle kender det danske marked godt. Dermed bliver økonomien den altafgørende faktor, hvilket også ses af at FCKog FCM henter profilerne i en lidt anden klasse hos klubber hvor vi ikke kan være med (AGF, os, Silkeborg etc).

I gamle dage - under Lynge - gjorde vi meget lidt i at hente spillere direkte til startopstillingen fra DK. Dem vi hentede var yngre spillere fra en lidt lavere hylde, vi troede på vi kunne udvikle. Det er spillere som Dalsgaard, Thelander, Mathias Trane jeg lige kan komme på. Vi var langt mere til at finde spillere der ikke helt havde slået til i udlandet (som Curth) men allermest skandinaviske spillere.

Min pointe er at når vi prøver det samme som alle vores konkurrenter, så bliver det i sidste ende vores økonomiske formåen der bliver altafgørende. Hvis vi - som vi gjorde under Lynge - skal kunne skille os voldsomt ud fra mængden af klubber med tilsvarende økonomi, så er vi nødt til at finde nogle lidt mere risikobetingede cases (som Hiljemark, Trajkowski etc.) med en stor upside - og en tilsvarende større risiko for fiasko.

Det er det eneste alternativ til at øge vores budget markant mere end de der 10-15% Bælum og Torben Fristrup har som maksimalt mål. Det er der intet der peger på er kommer til at ske.

Så - selvom vi har brændt fingerene et par gange og været uhedlige med skader, så er det den vej vi skal blive ved med at prøve at gå. Desværre er det sjældent den slags cases man kan finde på nuværende tidspunkt i transfervinduet. De dukker først op omkring deadline (1/3 inde i sæsonen) og der er ingen garantier.
Uenig. Hvis man er dygtigt i sin research/scouting, kan man godt lave et slagkraftigt top-6 hold sammensat af spillere fra mindre danske/skandinaviske klubber. Kent Nielsen, Ove P., Jens Ørgaard(i det tidlige FCM), H.J.Haysen og senest Søren P. i Randers har vist hvordan man kontinuerligt kan lave konkurrencedygtige trupper for budgetter der har ligget i den lavere ende af ligaen. Jeg vil tro, at der siden år 2000, har været +50 spillere, som er hentet fra mindre klubber i Skandinavien, som har udvilket sig til landsholdsspillere/store salg. Her har vi i den grad forsømt at tage del i festen. At vi samtidig har være gode til at hente stærke profiler(=mesterskaber!), undskylder ikke det manglede fokus på udviklingsspillere.

Jeg har indtryk af, at vi heldigvis har stort fokus på netop disse spillere. Især til at styrke de svage u-årgange, men også drikete til førsteholdet. Hør podcasten med AaBs u-analytikeren, hvor han netop fortæller om hvordan man operer med et "skyggehold" som primært er spillere der har vist sig i Skandinavien.

Som jeg tidligere har skrevet, så går der ca. 50 Nkada'ere på én Bassogog, og ligeledes, så bør vi tage ved lære af den alenlange liste af forsøg på at hente profiler som Samuelsen, Rufo, Trajkovski, Sylvestr, Holgersson og Flores.
Selv FCK og FCM, rammer fra tid til anden helt forbi skiven med stjernedyre spillere. Hvilket blot underbygger, at vi ikke bør fiske i den dam.

Vi har ikke råd til(sportsligt) at lave så mange fejlinvesteringer. Her mener jeg den eneste vej frem for os, er at bygge et hold op omkring skandinavere, og gerne udviklingsspillere vi selv kan forme og sælge. Igen en direkte parallel til Vejle vs. Silkeborg.

Det er heldigvis min opfattelse, at man i AaB i disse år vil (forsøge at) gøre noget lignede.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 3. jun 2022, 13:50

Tyskeren skrev:
3. jun 2022, 13:22
emenike skrev:
3. jun 2022, 12:25
Martin Hansen er tidligere blevet nævnt som bud til keeper posten, og tyskerne vil meget gerne af med ham. Erfaren dansk målmand med mange år i udlandet, kunne vel godt ligge lige til højrebenet?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... nsk-keeper

Har dog kun spillet godt 16 kampe de sidste tre sæsoner, så er nok noget rusten.
Og af den grund må han jo være ude.. Vi skal have en nu 1. målmand, og det skal være en som er i kampform!
Aaaarh, jeg vil nu være ganske tilfreds med Kalle Johnson eller Jonas Lössl. Martin Hansen knap så meget, men han har faktisk fået omkring 10 kampe fra start i 2. bundesliga i år. Hvis man forventer markant bedre målmand målt på cv, tror jeg man har for store tanker om AaB.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 3. jun 2022, 14:07

Sønderhof skrev:
3. jun 2022, 13:50
Tyskeren skrev:
3. jun 2022, 13:22
emenike skrev:
3. jun 2022, 12:25
Martin Hansen er tidligere blevet nævnt som bud til keeper posten, og tyskerne vil meget gerne af med ham. Erfaren dansk målmand med mange år i udlandet, kunne vel godt ligge lige til højrebenet?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... nsk-keeper

Har dog kun spillet godt 16 kampe de sidste tre sæsoner, så er nok noget rusten.
Og af den grund må han jo være ude.. Vi skal have en nu 1. målmand, og det skal være en som er i kampform!
Aaaarh, jeg vil nu være ganske tilfreds med Kalle Johnson eller Jonas Lössl. Martin Hansen knap så meget, men han har faktisk fået omkring 10 kampe fra start i 2. bundesliga i år. Hvis man forventer markant bedre målmand målt på cv, tror jeg man har for store tanker om AaB.
Tror ikke man har for høje tanke... AaB har ALTID haft en topklasse målmand. Eneste forskel fra tidligere er at AaB ikke skal hente en 23 årige da man har Theo der skal indover.
Så her giver det mest mening at hente en ældre målmand. Og synes Jonas Lössl passer så godt på den profil AaB skal hente

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 3. jun 2022, 14:28

hje1980 skrev:
3. jun 2022, 14:07
Sønderhof skrev:
3. jun 2022, 13:50
Tyskeren skrev:
3. jun 2022, 13:22
emenike skrev:
3. jun 2022, 12:25
Martin Hansen er tidligere blevet nævnt som bud til keeper posten, og tyskerne vil meget gerne af med ham. Erfaren dansk målmand med mange år i udlandet, kunne vel godt ligge lige til højrebenet?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... nsk-keeper

Har dog kun spillet godt 16 kampe de sidste tre sæsoner, så er nok noget rusten.
Og af den grund må han jo være ude.. Vi skal have en nu 1. målmand, og det skal være en som er i kampform!
Aaaarh, jeg vil nu være ganske tilfreds med Kalle Johnson eller Jonas Lössl. Martin Hansen knap så meget, men han har faktisk fået omkring 10 kampe fra start i 2. bundesliga i år. Hvis man forventer markant bedre målmand målt på cv, tror jeg man har for store tanker om AaB.
Tror ikke man har for høje tanke... AaB har ALTID haft en topklasse målmand. Eneste forskel fra tidligere er at AaB ikke skal hente en 23 årige da man har Theo der skal indover.
Så her giver det mest mening at hente en ældre målmand. Og synes Jonas Lössl passer så godt på den profil AaB skal hente
Det er ikke rigtigt. Vi har tilgengæld været dygtige til at udvikle målmænd til at blive blandt ligaens bedste.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 3. jun 2022, 17:56

Christoffer Remmer, som har været nævnt herinde som en mulig forstærkning, er angiveligt på vej til Sønderjyske. Så enten har de lavet et scoop af de større, eller også er hans niveau måske bare ikke hvad det var engang

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Ski » 3. jun 2022, 21:46

FlemmingG skrev:
3. jun 2022, 17:56
Christoffer Remmer, som har været nævnt herinde som en mulig forstærkning, er angiveligt på vej til Sønderjyske. Så enten har de lavet et scoop af de større, eller også er hans niveau måske bare ikke hvad det var engang
Ifølge transfermarkt, så har han kun spillet 79 minutter det sidste år i den belgiske liga og ikke været i truppen de fleste gange.
Så... :)

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 3. jun 2022, 22:23

FlemmingG skrev:
3. jun 2022, 17:56
Christoffer Remmer, som har været nævnt herinde som en mulig forstærkning, er angiveligt på vej til Sønderjyske. Så enten har de lavet et scoop af de større, eller også er hans niveau måske bare ikke hvad det var engang
Jeg husker, at der var ret stor skuffelse over hans udvikling (eller mangel på samme) den sidste tid han var i FCK. Da han kom op i førsteholdstruppen, var der en forventning om, at han kunne blive den næste Lars Jacobsen; men efter en sæson, der blev smadret af en drilsk lyske, var det som om han gik i stå, og så er FCK bare ikke et sted, hvor tålmodigheden er særlig stor, så da Molde viste interesse, blev han skibet afsted.

Det er muligt, at han ville være en forbedring i forhold til Pallesen; men AaB bør kunne finde en bedre løsning; end en spiller, der som @Ski påpeger kun har fået begrænset spilletid den seneste sæson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 4. jun 2022, 00:13

Legum Magister skrev:
FlemmingG skrev:
3. jun 2022, 17:56
Christoffer Remmer, som har været nævnt herinde som en mulig forstærkning, er angiveligt på vej til Sønderjyske. Så enten har de lavet et scoop af de større, eller også er hans niveau måske bare ikke hvad det var engang
Jeg husker, at der var ret stor skuffelse over hans udvikling (eller mangel på samme) den sidste tid han var i FCK. Da han kom op i førsteholdstruppen, var der en forventning om, at han kunne blive den næste Lars Jacobsen; men efter en sæson, der blev smadret af en drilsk lyske, var det som om han gik i stå, og så er FCK bare ikke et sted, hvor tålmodigheden er særlig stor, så da Molde viste interesse, blev han skibet afsted.

Det er muligt, at han ville være en forbedring i forhold til Pallesen; men AaB bør kunne finde en bedre løsning; end en spiller, der som [mention]Ski[/mention] påpeger kun har fået begrænset spilletid den seneste sæson.
Svært at sige. Kan huske vi skreg efter ham som Dalsgaard afløser, men da var han også stadig et talent for mange 0r siden.
Kender dog også en med indsigt i belgisk fodbold og Westerlo skulle være noget af et galehus med en mærkelig tyrkisk ejer så svært at vide om det kun er det sportslige der gør han ikke spiller.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 4. jun 2022, 10:43

Pastorius skrev:
3. jun 2022, 10:57
Der ligger et forslag fra en tidligere debatør på twitter:
Hvad med ham der Thom Haye, som selvsamme (savnede) debattør ofte talte om. Er der nogen, der ved noget om ham?

Edit: Jeg kan jo også bare researche lidt selv. Han skrev 2,5 år med Herenveen for et par måneder siden.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2022, 16:11

Spændende om målmanden er på plads til træningsstart ?
- FlæskeFrank

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af nj27 » 5. jun 2022, 17:51

Det er han, han hedder Theo Sander :D

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kovacs » 5. jun 2022, 19:01

FlæskeFrank skrev:
5. jun 2022, 16:11
Spændende om målmanden er på plads til træningsstart ?
50/50.

Besvar