Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 6. jun 2022, 17:25

Stegosaurus skrev:
6. jun 2022, 17:18
DarkHorse9000 skrev:
6. jun 2022, 16:29
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Transferfrie Andreas Poulsen, lyder efterhånden som en AaB-classic :thumbsup:
Jeg er vild med det!

Noshes indhop i foråret har ikke overbevist mig om at han er løsningen på den korte bane.
Du mener de der 7 debutminutter mod Brøndby hvor vi førte med et par mål?!?! Hold nu op…
Klart selvfølgelig skal det lille indhop ikke lægges til bedømmelse.
Faktum er dog at det er de eneste minutter han har fået, trods at Pallesen har været meget ringe spillende. Og han er 16 år.
Der skal hentes en ny til startopstillingen på den højre back, eller som minimum en rigtig udfordrer til Pallesen... efter 5 år er det vist på tide!

Spændende med Andreas Poulsen. Var et stort talent og han har den helt rigtige alder og erfaring. Den manglende succes i de udenlandske klubber kan dog skræmme lidt, for så højt niveau har det jo ikke været på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 6. jun 2022, 17:47

DarkHorse9000 skrev:
6. jun 2022, 16:29
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Transferfrie Andreas Poulsen, lyder efterhånden som en AaB-classic :thumbsup:
Jeg er vild med det!

Noshes indhop i foråret har ikke overbevist mig om at han er løsningen på den korte bane.
Så han brændte ikke lige banen af, på de 8-10 minutter han fik?

På den korte bane, tror jeg desværre, at vi kommer til at nøjes med Pallesen. Tror desværre ikke, det er den position, man fyrer lønkroner af på.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 6. jun 2022, 17:56

Stegosaurus skrev:
6. jun 2022, 17:18
DarkHorse9000 skrev:
6. jun 2022, 16:29
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Transferfrie Andreas Poulsen, lyder efterhånden som en AaB-classic :thumbsup:
Jeg er vild med det!

Noshes indhop i foråret har ikke overbevist mig om at han er løsningen på den korte bane.
Du mener de der 7 debutminutter mod Brøndby hvor vi førte med et par mål?!?! Hold nu op…
Ja, og i reserveholdskampe. Synes ikke han endnu virker tilstrækkelig moden i sit spil. Talentet er uomtvisteligt.
Det er er bare min rene amatør-vurdering ;-)

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Patmand » 6. jun 2022, 18:23

Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Hvornår mener du at 16-årige Anders Noshe er tiltænkt en plads i startformationen?

Vær nu lidt realistisk - det er jo ikke ham der kommer til at erstatte Pallesen hverken næste sæson eller sæsonen efter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 6. jun 2022, 18:40

Patmand skrev:
6. jun 2022, 18:23
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Hvornår mener du at 16-årige Anders Noshe er tiltænkt en plads i startformationen?

Vær nu lidt realistisk - det er jo ikke ham der kommer til at erstatte Pallesen hverken næste sæson eller sæsonen efter.
Der kommer ikke en Pallesen erstatning, men han kan sagtens være førsteafløser derude på wingback.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Alexis » 6. jun 2022, 18:55

Eksil skrev:
6. jun 2022, 18:40
Patmand skrev:
6. jun 2022, 18:23
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Hvornår mener du at 16-årige Anders Noshe er tiltænkt en plads i startformationen?

Vær nu lidt realistisk - det er jo ikke ham der kommer til at erstatte Pallesen hverken næste sæson eller sæsonen efter.
Der kommer ikke en Pallesen erstatning, men han kan sagtens være førsteafløser derude på wingback.
Altså jeg går da ud fra Friis har nok taktisk indsigt til at gå over til 4-3-3 i næste sæson. De klart vigtigste for os er at få 2 nye backs. Kan ikke overleve et år mere med Pallesen og Ahlmann

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Proppen » 6. jun 2022, 19:27

Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Spændende spiller - og AaB classic at have sådan en type hjem til en mere tryg ramme. Men det er jo altid et sats, så om de ser rigtigt - hvis han hentes - må tiden vide. Jeg håber det virkeligt, for der er ikke plads til flere svipsere.

Og så er jeg enig med de debattører, der påpeger, at det er væsentligt mere presserende at hente en højre back. Vi må tillade os at gå ud fra, at der også arbejdes på den del, og at det er et tilfælde, hvis det viser sig, at man pt er længere fremme med venstre back.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 6. jun 2022, 20:04

Proppen skrev:
6. jun 2022, 19:27
Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Spændende spiller - og AaB classic at have sådan en type hjem til en mere tryg ramme. Men det er jo altid et sats, så om de ser rigtigt - hvis han hentes - må tiden vide. Jeg håber det virkeligt, for der er ikke plads til flere svipsere.

Og så er jeg enig med de debattører, der påpeger, at det er væsentligt mere presserende at hente en højre back. Vi må tillade os at gå ud fra, at der også arbejdes på den del, og at det er et tilfælde, hvis det viser sig, at man pt er længere fremme med venstre back.
Når først Nordjyske melder den ud, så plejer det at være mere end et løst rygte - så er han sandsynligvis mere end blot et navn på blokken.. selvom det ikke er blevet til meget spilletid de sidste par sæsoner, så lyder han som en spiller, der kunne blive en god klassisk AaB-signing. Talentet er helt sikkert stort - ellers havde Gladbach ikke lagt de mange millioner for ham -, men han har behov for masser af spilletid og tillid for at få det forløst.
Kender ikke rigtig til ham som type, men håber Og forventer en spiller som er dygtig defensivt, men som har sine primære forcer i det offensive og fremadrettede spil.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Proppen » 6. jun 2022, 20:13

FlemmingG skrev:
6. jun 2022, 20:04
Proppen skrev:
6. jun 2022, 19:27
Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Spændende spiller - og AaB classic at have sådan en type hjem til en mere tryg ramme. Men det er jo altid et sats, så om de ser rigtigt - hvis han hentes - må tiden vide. Jeg håber det virkeligt, for der er ikke plads til flere svipsere.

Og så er jeg enig med de debattører, der påpeger, at det er væsentligt mere presserende at hente en højre back. Vi må tillade os at gå ud fra, at der også arbejdes på den del, og at det er et tilfælde, hvis det viser sig, at man pt er længere fremme med venstre back.
Når først Nordjyske melder den ud, så plejer det at være mere end et løst rygte - så er han sandsynligvis mere end blot et navn på blokken.. selvom det ikke er blevet til meget spilletid de sidste par sæsoner, så lyder han som en spiller, der kunne blive en god klassisk AaB-signing. Talentet er helt sikkert stort - ellers havde Gladbach ikke lagt de mange millioner for ham -, men han har behov for masser af spilletid og tillid for at få det forløst.
Kender ikke rigtig til ham som type, men håber Og forventer en spiller som er dygtig defensivt, men som har sine primære forcer i det offensive og fremadrettede spil.
Meget enig. Og ja, holder vi fast i en opstilling med tre stoppere - og det må vi gå ud fra, at vi gør - så skal backsene kunne noget mere offensivt, end de nuværende og især Pallesen kan.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 6. jun 2022, 20:22

Alexis skrev:
6. jun 2022, 18:55
Eksil skrev:
6. jun 2022, 18:40
Patmand skrev:
6. jun 2022, 18:23
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Hvornår mener du at 16-årige Anders Noshe er tiltænkt en plads i startformationen?

Vær nu lidt realistisk - det er jo ikke ham der kommer til at erstatte Pallesen hverken næste sæson eller sæsonen efter.
Der kommer ikke en Pallesen erstatning, men han kan sagtens være førsteafløser derude på wingback.
Altså jeg går da ud fra Friis har nok taktisk indsigt til at gå over til 4-3-3 i næste sæson. De klart vigtigste for os er at få 2 nye backs. Kan ikke overleve et år mere med Pallesen og Ahlmann
De seneste trænere har jo alle forsøgt, hvor holdet er faldet sammen, indtil man gik tilbage til 3 mand i bagkæden. Friis har forhåbentlig taktisk indsigt nok til at vælge det der passer bedst til den trup han har til rådighed.

Det er i mine øjne slet ikke sikkert at det kan fungere med 4, selvom jeg håber det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2022, 21:33

Forza skrev:
6. jun 2022, 20:22
Alexis skrev:
6. jun 2022, 18:55
Eksil skrev:
6. jun 2022, 18:40
Patmand skrev:
6. jun 2022, 18:23
Eksil skrev:
6. jun 2022, 16:13
gravballe skrev:
6. jun 2022, 16:00
Håber godt nok også det er kig på en højre back
Kunne godt forestille mig at Noshe var tænkt ind over der. Han blev specifikt nævnt på positionen i artiklen om at Gedsted ophæver.
Hvornår mener du at 16-årige Anders Noshe er tiltænkt en plads i startformationen?

Vær nu lidt realistisk - det er jo ikke ham der kommer til at erstatte Pallesen hverken næste sæson eller sæsonen efter.
Der kommer ikke en Pallesen erstatning, men han kan sagtens være førsteafløser derude på wingback.
Altså jeg går da ud fra Friis har nok taktisk indsigt til at gå over til 4-3-3 i næste sæson. De klart vigtigste for os er at få 2 nye backs. Kan ikke overleve et år mere med Pallesen og Ahlmann
De seneste trænere har jo alle forsøgt, hvor holdet er faldet sammen, indtil man gik tilbage til 3 mand i bagkæden. Friis har forhåbentlig taktisk indsigt nok til at vælge det der passer bedst til den trup han har til rådighed.

Det er i mine øjne slet ikke sikkert at det kan fungere med 4, selvom jeg håber det.
Meget enig - jeg vil gerne tilbage til fireback kæde, men det kræver at vi får de rette folk i basen på holdet til at kunne spille sådan.
For mig at se kræver det vi har to gode stoppere til starte og en middelgod i reserve. Granli er da bedre end Kasper P og Blåbjerg, men ikke specielt god og HagelsKjær er cirka på niveau med to Okore makkere. Så har vi Ross og Kramer som kunne du i det setup, men jeg ser gerne vi får en mere i kategorien god. Det ville være ideelt om T kunne tage et år mere så udskiftning denne sommer ikke bliver for stor.

Malthe tror jeg også nok skal kunne skoles til at være en del af en 6'er/8'er kosntellation på en tre mands mditbane med en lidt mere offensiv spiller derudover, men det kræver en makker. Det er ikke der Pedro er bedst og skal Fossum spille på sådan en midtbane skal det være som den mest offensive.

Derudover kræver backsene selvsagt en upgrade. Ahlmann er nedadgående og der skal ske noget om så der er en direkte forstærkning eller en der kan overhale Ahlmann. Vurderer man der er en sæson mere i Ahlmann ville jeg nok være tryg ved, at man på det kunne opbygge Poulsen.
Pallesen er ikke god nok til fire back kæde deensivt og han bør være en solid rutineret garedring. Ind med en spiller der som minimum udvikler sig til at være bedre end Pallesen i løbet af næste sæson.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 6. jun 2022, 21:56

Der bliver snakket meget 4 back kæde herinde. Jeg kan ikke se det ske i nærmeste fremtid.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 6. jun 2022, 21:58

Forza skrev:Da de hentede ham oprindeligt blev han beskrevet som en back med tempo og offensive evner. Det passer jo meget godt med vores wingbacks umiddelbart.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesl ... ort-talent

Og så er han tilsyneladende god til at kaste langt:

https://ronaldo.com/dk/fodboldnyheder/d ... -gladbach/
Hvis vi får ham, og han virkelig er god til at kaste langt, så mister Hagelskjær heldigvis hans eneste berettigelse på holdet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 6. jun 2022, 22:08

bonanza skrev:
6. jun 2022, 21:56
Der bliver snakket meget 4 back kæde herinde. Jeg kan ikke se det ske i nærmeste fremtid.
Jeg er mere interesseret i hvorfor folk er så pisse liderlige efter den 4 back kæde. Der er masser gode hold der spiller flot offensivt fodbold i en 3-4-3, det handler om at have de rigtige spillere og ikke systemet. Vi kan egentlig bare kigge på vores egen historie, i 90erne kom både Jan Pedersen og Jens Jessen til klubben som angribere men endte med at spille wingbacks på 95 mesterholdet fordi de passede perfekt til den plads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 6. jun 2022, 22:14

Maglau skrev:
6. jun 2022, 22:08
bonanza skrev:
6. jun 2022, 21:56
Der bliver snakket meget 4 back kæde herinde. Jeg kan ikke se det ske i nærmeste fremtid.
Jeg er mere interesseret i hvorfor folk er så pisse liderlige efter den 4 back kæde. Der er masser gode hold der spiller flot offensivt fodbold i en 3-4-3, det handler om at have de rigtige spillere og ikke systemet. Vi kan egentlig bare kigge på vores egen historie, i 90erne kom både Jan Pedersen og Jens Jessen til klubben som angribere men endte med at spille wingbacks på 95 mesterholdet fordi de passede perfekt til den plads.
Jeg er mest interesseret i at vi kan begge dele. Det er en stor styrke og kan vende mange kampe, hvis modstanderne vinder en måde at stoppe os på. Hvis spillerne bliver rigtig trygge i det, kan de endda skifte balancen på holdet undervejs hvis de vil. I andre sportsgrene er det relativt almindeligt at skifte taktik undervejs i kampene, og selvom det ikke virker hver gang, så kan det ændre kampenes forløb dramtisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 6. jun 2022, 22:17

Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Kan han dække begge backpladser, ligesom f.eks. Mæhle? Eller kan han "kun" spille i venstre side?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 6. jun 2022, 22:27

Legum Magister skrev:
6. jun 2022, 22:17
Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Kan han dække begge backpladser, ligesom f.eks. Mæhle? Eller kan han "kun" spille i venstre side?
Han har udelukkende spillet venstre back.

Han var god, da han slog igennem i FCM. Det er dog bekymrende, at han ikke har kunne bide sig fast i hverken Wien eller Ingolstad.

Vi skal have tilført unge spillere vi kan udvikle på, og økonomien er ikke til markante forstærkninger på alle positioner, så alt i alt vil det være fint.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Alexis » 6. jun 2022, 22:42

Maglau skrev:
6. jun 2022, 22:08
bonanza skrev:
6. jun 2022, 21:56
Der bliver snakket meget 4 back kæde herinde. Jeg kan ikke se det ske i nærmeste fremtid.
Jeg er mere interesseret i hvorfor folk er så pisse liderlige efter den 4 back kæde. Der er masser gode hold der spiller flot offensivt fodbold i en 3-4-3, det handler om at have de rigtige spillere og ikke systemet. Vi kan egentlig bare kigge på vores egen historie, i 90erne kom både Jan Pedersen og Jens Jessen til klubben som angribere men endte med at spille wingbacks på 95 mesterholdet fordi de passede perfekt til den plads.
Fordi grunden til vi spiller med 5 nede bagi er for at dække af for svagheder i stedet for at spille for holdets styrker. Havde vi klasse wingbacks og mange gode midterforsvar så var det fint, men det er vores klart svageste poster så derfor skal de ikke være i centrum for vores hold

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 6. jun 2022, 22:45

Sønderhof skrev:
6. jun 2022, 22:27
Legum Magister skrev:
6. jun 2022, 22:17
Nordjyden HY skrev:
6. jun 2022, 15:48
AaB har Andreas Poulsen (Venstre back) på blokken.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... nt/2989672
Kan han dække begge backpladser, ligesom f.eks. Mæhle? Eller kan han "kun" spille i venstre side?
Han har udelukkende spillet venstre back.

Han var god, da han slog igennem i FCM. Det er dog bekymrende, at han ikke har kunne bide sig fast i hverken Wien eller Ingolstad.

Vi skal have tilført unge spillere vi kan udvikle på, og økonomien er ikke til markante forstærkninger på alle positioner, så alt i alt vil det være fint.
Tak for svar, husker ham ikke fra FCM, så sad bare med et fromt ønske om, at han kunne være polyvant, som Morten Olsen yndede at kalde det. :D

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2022, 23:47

Alexis skrev:
6. jun 2022, 22:42
Maglau skrev:
6. jun 2022, 22:08
bonanza skrev:
6. jun 2022, 21:56
Der bliver snakket meget 4 back kæde herinde. Jeg kan ikke se det ske i nærmeste fremtid.
Jeg er mere interesseret i hvorfor folk er så pisse liderlige efter den 4 back kæde. Der er masser gode hold der spiller flot offensivt fodbold i en 3-4-3, det handler om at have de rigtige spillere og ikke systemet. Vi kan egentlig bare kigge på vores egen historie, i 90erne kom både Jan Pedersen og Jens Jessen til klubben som angribere men endte med at spille wingbacks på 95 mesterholdet fordi de passede perfekt til den plads.
Fordi grunden til vi spiller med 5 nede bagi er for at dække af for svagheder i stedet for at spille for holdets styrker. Havde vi klasse wingbacks og mange gode midterforsvar så var det fint, men det er vores klart svageste poster så derfor skal de ikke være i centrum for vores hold
Meget enig. Vi mangler altså de spillere der gør 3-4-3 eller hvad vi skal kalde det til et rigtigt godt system.
Der er jo flere veje at gå. Det kan være backs som er gode begge veje eller alternativt må vi have "sidestoppere" som både kan agere stopper og back på samme tid. Et godt eksempel på det er f.eks. Cesar Azpilicueta som er en stopper type der muliggør der hedder 3-4-3, men hvor man så reelt kan spille med en offensiv højre wing og en venstre wing der er mere defensiv og man derfor kan justere være fleksibel imellem de to systemer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar