Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af OrkSatme » 12. jun 2022, 22:34

Tysk U21-Landsholdsmålmænd lyder virkelig spændende.
Jeg havde dog håbet på at man havde givet Theo Sander chancen. Men selvfølgelig hvis man vurdere, at Theo ikke er klar. Så er han satme et godt alternativ, i de år Theo skal have for at udvikle sig.

Hvis det er os der er ude efter ham, så tror jeg det bliver på 1 års leje med mulig købsopstion, hvis der skulle ske noget med Theo.
All Cats Are Beautyfull

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2022, 22:39

9000AA skrev:
12. jun 2022, 22:33
BoT skrev:
12. jun 2022, 21:25
Det virker til, at situationen omkring udenlandske spillere på kontrakt i russiske klubber bliver, at de i endnu et år må spille for en klub uden for Rusland.

Kunne være fint at hente Abildgaard i et år..
Men tror du selv gider til AaB/Europa selvom han må?? Altså det er et oprigtigt spørgsmål. For jeg tror sgu hellere han vil kæmpe i Rusland, og være en profil.
Altså indtil nu er det eneste vi ved, at han ikke rigtig kunne få et andet job i den tid han havde muligheden, fordi han var skadet. Hvis han er frisk og får et reelt alternativ så finder vi ud af hvad han helst vil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 12. jun 2022, 22:42

9000AA skrev:
12. jun 2022, 22:33
BoT skrev:
12. jun 2022, 21:25
Det virker til, at situationen omkring udenlandske spillere på kontrakt i russiske klubber bliver, at de i endnu et år må spille for en klub uden for Rusland.

Kunne være fint at hente Abildgaard i et år..
Men tror du selv gider til AaB/Europa selvom han må?? Altså det er et oprigtigt spørgsmål. For jeg tror sgu hellere han vil kæmpe i Rusland, og være en profil.
Jeg tror da gerne han vil til Europa. Kazan i den russiske 1. Division, det er godt nok usexet

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9000AA » 12. jun 2022, 22:51

Pastorius skrev:
12. jun 2022, 22:39
9000AA skrev:
12. jun 2022, 22:33
BoT skrev:
12. jun 2022, 21:25
Det virker til, at situationen omkring udenlandske spillere på kontrakt i russiske klubber bliver, at de i endnu et år må spille for en klub uden for Rusland.

Kunne være fint at hente Abildgaard i et år..
Men tror du selv gider til AaB/Europa selvom han må?? Altså det er et oprigtigt spørgsmål. For jeg tror sgu hellere han vil kæmpe i Rusland, og være en profil.
Altså indtil nu er det eneste vi ved, at han ikke rigtig kunne få et andet job i den tid han havde muligheden, fordi han var skadet. Hvis han er frisk og får et reelt alternativ så finder vi ud af hvad han helst vil.
Og @bedstefar i har en god pointe. Jeg hade ikke med i udregningen at han har været skadet. Men omvendt har han heller ikke været super afvisende over for Rusland. Men ja det bliver spændende at se hva han vælger. Men som jeg også har skrevet her inde tidligere, kunne jeg godt forestille mig der er nogle klubber/ligaer der går udenom ham, fordi han ikke har taget afstand ved at finde en ny klub da han kunne - selvom det betød at gå uden løn.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2445
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 13. jun 2022, 01:32

9520AaB skrev:
12. jun 2022, 20:28
Prica22 skrev:
DGK skrev:
12. jun 2022, 18:18
Prica22 skrev:
12. jun 2022, 17:51
JacobKoustrup skrev:
12. jun 2022, 15:37
Hold da op. Jeg troede det var langt væk. Men spændende. Hører du ellers noget? Fx mht en ny keeper
Jeg hører, at det formentligt ikke bliver en skandinav. Det man vil have, er svært at finde til AaB-penge. Jeg har fået et par navne, men aner ikke hvor relle de er.

Hvis ikke du vil nævne navnene, kan du så give et indtryk af din begejstring for navnene eller skuffelse? :)
Kan godt smide et af dem i puljen. Josip Posavec, gået i stå i Hajduk Split, men har tidligere stået fast for Palermo i Serie A (på hold med Hiljemark). Men igen, jeg ved ikke hvor konkret det er eller om han er sidsteprioritet af alle.
Hører du reelt navne Axel, eller smider du bare random navne fra forskellige Twitter kontoer??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du får ét gæt

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2445
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 13. jun 2022, 01:35

Buzz Killington skrev:
12. jun 2022, 20:56
Forza skrev:
12. jun 2022, 20:42
9520AaB skrev:
12. jun 2022, 20:28
Prica22 skrev:
DGK skrev:
12. jun 2022, 18:18
Prica22 skrev:
12. jun 2022, 17:51


Jeg hører, at det formentligt ikke bliver en skandinav. Det man vil have, er svært at finde til AaB-penge. Jeg har fået et par navne, men aner ikke hvor relle de er.

Hvis ikke du vil nævne navnene, kan du så give et indtryk af din begejstring for navnene eller skuffelse? :)
Kan godt smide et af dem i puljen. Josip Posavec, gået i stå i Hajduk Split, men har tidligere stået fast for Palermo i Serie A (på hold med Hiljemark). Men igen, jeg ved ikke hvor konkret det er eller om han er sidsteprioritet af alle.
Hører du reelt navne Axel, eller smider du bare random navne fra forskellige Twitter kontoer??


Sent from my iPhone using Tapatalk
1. Han skriver han hører navne
2. Jeg synes altid han gør noget ud af at understrege hvis noget udelukkende kommer fra en twitter bruger. I det konkrete opslag gør han endda en del ud af at understrege usikkerheden i hvad han hører.

Lyt til det eller lad være og ta’ det for hvad det er. Men det er trods alt mere end hvad du selv byder ind med.
Nu bliver det sgu for følsomt. Der er absolut intet galt med at spørge ind til hvad folks kilder er. Det er et helt fair og reelt spørgsmål ift. at vurdere hvor meget man selv mener skal lægge i et givent rygte. På samme måde er det også helt fair hvis Prica ikke vil afsløre kilder etc.

Og lige disclaimer: Jeg har personligt stor tiltro til at Prica, som nær den eneste herinde, har fingere godt og grundigt på pulsen mht. transfers og desuden en god fornemmelse for pålideligheden af hans kilder.
Når jeg har en solid trackrecord og skriver ret tydeligt, hvad man kan tage det for, synes jeg sgu, det er et noget nedladende spørgsmål. Anklagende, som det bliver nævnt. Men nej, det er ikke bare fra Twitter og når det er det, skriver jeg det også tydeligt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7875
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 13. jun 2022, 06:18

OrkSatme skrev:
12. jun 2022, 22:34
Tysk U21-Landsholdsmålmænd lyder virkelig spændende.
Jeg havde dog håbet på at man havde givet Theo Sander chancen. Men selvfølgelig hvis man vurdere, at Theo ikke er klar. Så er han satme et godt alternativ, i de år Theo skal have for at udvikle sig.

Hvis det er os der er ude efter ham, så tror jeg det bliver på 1 års leje med mulig købsopstion, hvis der skulle ske noget med Theo.
Det vil gå stik imod alle udmeldinger og planer i AaB at hente en u-21 målmand. Jeg kan ikke forestille mig at AaB henter ham, og forbindelsen er vel også bare til danske klubber i artiklen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 13. jun 2022, 08:07

mit seneste nyt:
ham andreas poulsen til venstre back er vist AaBs første prioritet og ham går de benhårdt efter. De er langt med de personlige forhandlinger men afventer endeligt om han 100% fritstilles
AaB kigger på højre back - men har vist spurgt på mølgaard fra vejle men han er for dyr for AaB. Har hørt et løst rygte om at man også har kigget på Gammelby, men den er jeg nu ikke helt sikker på :-)
Målmand er her snart og jeg tror ikke det bliver U21 manden fra tyskland. Jeg hører om en rutineret målmand.
Prijovic - AaB vil gerne sælge, og som min. udleje - men han vil gerne selv blive i AaB (han er ved at lave en MC - som i øvrigt er ude)
Thelander - han er opgivet
Kakeeto - måske får han ophævet kontrakten - han er på vej ud.
Jeppe P og lillebror Klitten - tror ikke de har en fremtid i AaB.

KLITTEN - og den her kommer direkte fra Italien.
Storebror klitten har vist ikke verdens mest dedikerede træningskultur. Der går rygter om at han ikke gider lære italiensk og at der generelt ikke ydes nok hverken på eller udenfor træningsbanen. Så hans italienske eventyr kan blive kort.

Generelt og dette er en anden debat, så tror jeg mange unge danske spillere simpelthen er for forkælede. De er ikke klar til den prof kultur der er i udlandet og de har ikke nok vilje (dette var et sidespor i debatsporet - sorry - men synes den var lidt sjov) :-)

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 13. jun 2022, 09:11

baresi skrev:
13. jun 2022, 08:07
mit seneste nyt:
ham andreas poulsen til venstre back er vist AaBs første prioritet og ham går de benhårdt efter. De er langt med de personlige forhandlinger men afventer endeligt om han 100% fritstilles
AaB kigger på højre back - men har vist spurgt på mølgaard fra vejle men han er for dyr for AaB. Har hørt et løst rygte om at man også har kigget på Gammelby, men den er jeg nu ikke helt sikker på :-)
Målmand er her snart og jeg tror ikke det bliver U21 manden fra tyskland. Jeg hører om en rutineret målmand.
Prijovic - AaB vil gerne sælge, og som min. udleje - men han vil gerne selv blive i AaB (han er ved at lave en MC - som i øvrigt er ude)
Thelander - han er opgivet
Kakeeto - måske får han ophævet kontrakten - han er på vej ud.
Jeppe P og lillebror Klitten - tror ikke de har en fremtid i AaB.

KLITTEN - og den her kommer direkte fra Italien.
Storebror klitten har vist ikke verdens mest dedikerede træningskultur. Der går rygter om at han ikke gider lære italiensk og at der generelt ikke ydes nok hverken på eller udenfor træningsbanen. Så hans italienske eventyr kan blive kort.

Generelt og dette er en anden debat, så tror jeg mange unge danske spillere simpelthen er for forkælede. De er ikke klar til den prof kultur der er i udlandet og de har ikke nok vilje (dette var et sidespor i debatsporet - sorry - men synes den var lidt sjov) :-)
Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 13. jun 2022, 09:22

Det lyder spændende med både Andreas Poulsen og en målmand. Så mangler vi bare en højreback.... Og en central midtbanespiller!

For jeg tænker da, at Fossum, Højholt og Ferreira bliver lige tyndt nok til en hel sæson?
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 13. jun 2022, 09:26

RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande. Set ift. indbyggerantal er det vel nærmest kun Island, Uruguay og Kroatien, der har noget på os.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 13. jun 2022, 09:31

Yankee skrev:
13. jun 2022, 09:26
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande.
Men vi sender vel også flere unge spillere ud i verden end vi nogensinde har gjort? Jeg skriver også at mange skal hjem og startes op igen efter de har været ude, præcis som du selv skriver. Selvfølgelig er der en flok der slår igennem og det er da pisse fedt for dansk fodbold. Jeg mener bare at vi skal være endnu bedre til at uddanne og forberede vores unge spillere mentalt og fysisk inden vi smider dem afsted..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2022, 09:42

Yankee skrev:
13. jun 2022, 09:26
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande. Set ift. indbyggerantal er det vel nærmest kun Island, Uruguay og Kroatien, der har noget på os.
Helt enig, jeg tror den bunder i at folk ikke ved hvor lang vej der er fra talent -> succesfuld professionel.
Der er mindst lige så mange håbefulde talenter i de andre lande der strander og aldrig bliver til noget. Umiddelbart er mit bud at der er endnu flere i de der hårde kulturer flere synes vi skal efterligne.

Fodbold er ikke min spidskompetence, men i basket ser det ud til at de sydeuropæiske lande er de bedste til at konvertere talenter til dygtige spillere, men Norden er i den grad ved at tage ved lære af deres metoder (som kort fortalt går ud på at skabe træningsmiljøer for alle - ikke elitemiljøer). Nogle af de store stjerner kommer måske fra Balkan eller de baltiske lande, men de største (Luca Doncic) kom til Spanien som 13-årig, og rigtig mange stortalenter bliver smidt på vejen. Antetokounmpo er et af de tilfælde som bare er enestående. Der er ikke kommet andre rigtig gode navne på samme karrierevej.

Vi skal selvfølgelig holde fast i at gøre tingene på den "bløde" måde som er den danske måde, og at acceptere at i sidste ende afgøres konverteringen af hvem der finder motivationen til at arbejde hårdt nok. Det er relativt simpelt. Dem der er villige (og fysisk i stand) til at træne mest og hårdest er dem der bliver bedst. Det holder ikke op når man bliver 19, 20 eller 21 år. Der er en grund til at Ronaldo stadig er god og den har intet med hans opvækst at gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2022, 10:06

Vi kan vel forvente Sousa og Kramer møder op til træningsstart den 16. juni og ikke noget "sur klub, vi har kontrakt med jer til 1. juli"?

Mener klubberne i Danmark har en gentlemanagreement om at lade spillere gå til sæsonopstart.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Raiman » 13. jun 2022, 10:14

FlæskeFrank skrev:
13. jun 2022, 10:06
Vi kan vel forvente Sousa og Kramer møder op til træningsstart den 16. juni og ikke noget "sur klub, vi har kontrakt med jer til 1. juli"?

Mener klubberne i Danmark har en gentlemanagreement om at lade spillere gå til sæsonopstart.
"AaB indleder træningen 19. juni med Lars Kramer som ny nummer 21 for Hele Nordjyllands Hold."

https://aabsport.dk/nyheder/2022/maj/AaB-henter-kramer/

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2445
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 13. jun 2022, 11:09

Raiman skrev:
13. jun 2022, 10:14
FlæskeFrank skrev:
13. jun 2022, 10:06
Vi kan vel forvente Sousa og Kramer møder op til træningsstart den 16. juni og ikke noget "sur klub, vi har kontrakt med jer til 1. juli"?

Mener klubberne i Danmark har en gentlemanagreement om at lade spillere gå til sæsonopstart.
"AaB indleder træningen 19. juni med Lars Kramer som ny nummer 21 for Hele Nordjyllands Hold."

https://aabsport.dk/nyheder/2022/maj/AaB-henter-kramer/
Det er da godt at få bekræftet. Man kan ikke vide med Viborg. :0

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 13. jun 2022, 11:13

AGF henter Tobias Mølgaard ifølge bold.dk… en transfersum på 3 mio - ikke meget for så hypet en spiller

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af TK-allez » 13. jun 2022, 11:13

Mølgaard skifter ifølge BT til AGF, så vi må kigge andre veje.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af swfc » 13. jun 2022, 11:15

Pastorius skrev:
13. jun 2022, 09:42
Yankee skrev:
13. jun 2022, 09:26
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande. Set ift. indbyggerantal er det vel nærmest kun Island, Uruguay og Kroatien, der har noget på os.
Helt enig, jeg tror den bunder i at folk ikke ved hvor lang vej der er fra talent -> succesfuld professionel.
Der er mindst lige så mange håbefulde talenter i de andre lande der strander og aldrig bliver til noget. Umiddelbart er mit bud at der er endnu flere i de der hårde kulturer flere synes vi skal efterligne.

Fodbold er ikke min spidskompetence, men i basket ser det ud til at de sydeuropæiske lande er de bedste til at konvertere talenter til dygtige spillere, men Norden er i den grad ved at tage ved lære af deres metoder (som kort fortalt går ud på at skabe træningsmiljøer for alle - ikke elitemiljøer). Nogle af de store stjerner kommer måske fra Balkan eller de baltiske lande, men de største (Luca Doncic) kom til Spanien som 13-årig, og rigtig mange stortalenter bliver smidt på vejen. Antetokounmpo er et af de tilfælde som bare er enestående. Der er ikke kommet andre rigtig gode navne på samme karrierevej.

Vi skal selvfølgelig holde fast i at gøre tingene på den "bløde" måde som er den danske måde, og at acceptere at i sidste ende afgøres konverteringen af hvem der finder motivationen til at arbejde hårdt nok. Det er relativt simpelt. Dem der er villige (og fysisk i stand) til at træne mest og hårdest er dem der bliver bedst. Det holder ikke op når man bliver 19, 20 eller 21 år. Der er en grund til at Ronaldo stadig er god og den har intet med hans opvækst at gøre.
Hvorfor tager i den i 'transferønsker'?
AaB i hjertet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2022, 11:19

swfc skrev:
13. jun 2022, 11:15
Pastorius skrev:
13. jun 2022, 09:42
Yankee skrev:
13. jun 2022, 09:26
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande. Set ift. indbyggerantal er det vel nærmest kun Island, Uruguay og Kroatien, der har noget på os.
Helt enig, jeg tror den bunder i at folk ikke ved hvor lang vej der er fra talent -> succesfuld professionel.
Der er mindst lige så mange håbefulde talenter i de andre lande der strander og aldrig bliver til noget. Umiddelbart er mit bud at der er endnu flere i de der hårde kulturer flere synes vi skal efterligne.

Fodbold er ikke min spidskompetence, men i basket ser det ud til at de sydeuropæiske lande er de bedste til at konvertere talenter til dygtige spillere, men Norden er i den grad ved at tage ved lære af deres metoder (som kort fortalt går ud på at skabe træningsmiljøer for alle - ikke elitemiljøer). Nogle af de store stjerner kommer måske fra Balkan eller de baltiske lande, men de største (Luca Doncic) kom til Spanien som 13-årig, og rigtig mange stortalenter bliver smidt på vejen. Antetokounmpo er et af de tilfælde som bare er enestående. Der er ikke kommet andre rigtig gode navne på samme karrierevej.

Vi skal selvfølgelig holde fast i at gøre tingene på den "bløde" måde som er den danske måde, og at acceptere at i sidste ende afgøres konverteringen af hvem der finder motivationen til at arbejde hårdt nok. Det er relativt simpelt. Dem der er villige (og fysisk i stand) til at træne mest og hårdest er dem der bliver bedst. Det holder ikke op når man bliver 19, 20 eller 21 år. Der er en grund til at Ronaldo stadig er god og den har intet med hans opvækst at gøre.
Hvorfor tager i den i 'transferønsker'?
Fordi det var i den retning diskussionen gik. Jeg er ikke så bevidst om hvilket forum jeg er i, men prøver at svare relevant på det indlæg jeg citerer. Jeg har det fint med, hvis nogen flytter diskussionen til et andet forum.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar