Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nordjyden HY » 13. jun 2022, 13:26

Jeg håber stadig Inge kigger mod Kalle Johnsson.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kal ... k-fra-fck/
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2022, 13:29

SteenA skrev:
13. jun 2022, 12:14
Mølgaard fylder 26 til september. Så "ung, fremadstormende og klart salgspotentiale" er vel ikke så oplagt? Men AGF har haft svært ved at komme sig over tabet af Kevin Diks. Man hentede en middelmådig D'Alberto transferfrit fra den portugisiske liga, men nåede i løbet af sæsonen frem til, at den ellers vragede Alexander Munksgaard er bedre.

Munksgaard er kun 24, men har ikke udviklet sig siden han skiftede fra FCM. Han har ellers et hav af ungdomslandskampe som højreback, selvom han er samme årgang som Mæhle, Nissen og Bah. Og nu måske i overskud i AGF. Kunne han få gang i sin udvikling i nye omgivelser?
Hej SteenA! ;)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Legum Magister » 13. jun 2022, 14:32

Nordjyden HY skrev:
13. jun 2022, 13:26
Jeg håber stadig Inge kigger mod Kalle Johnsson.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kal ... k-fra-fck/
Det er næppe en realistisk mulighed. For det første vil FCK forventligt have en overgangssum for ham, og for det andet vil hans lønkrav nok overstige, hvad AaB har lyst til at bruge på en målmand, der om alt går vel kun skal holde pladsen varm indtil Theo er klar til at tage over. Johnsson forventer jeg at se i en mindre klub under sydligere himmelstrøg, hvor han kan få en sidste givtig kontrakt inden han vender snuden hjem mod Sverige.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2022, 19:36

Mølgaard til Vejle. Synes også vi bør finde en markant bedre spiller end Pallesen og det er jeg ikke sikker på Mølgaard er.

De to Viborg kanter Bakiz og Bech vil ikke forlænge. Bech har udløb til nytår. Kender ikke Bakiz, men Bech er spændende. Jeg kender ikke hans niveau tilstrækkeligt, men fart, alder og potentiale er spændende. En signing af Bech vil dog være til nytår da VFF næppe sælger til os.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 13. jun 2022, 19:40

Pastorius skrev:
13. jun 2022, 12:15
baresi skrev:
13. jun 2022, 11:58
Forza skrev:
13. jun 2022, 11:53
Silver77 skrev:
13. jun 2022, 11:38
FlemmingG skrev:
13. jun 2022, 11:13
AGF henter Tobias Mølgaard ifølge bold.dk… en transfersum på 3 mio - ikke meget for så hypet en spiller
men 3 mio er åbenbart for dyrt for AaB, jeg synes da ikke at det lyder af meget for en kæmpe opgradering istedet for pallesen
Men nu mangler AaB jo forstærkninger ret mange steder, og man har stadig ikke solgt for hvad man har budgetteret med denne sommer.

3 mio. kunne man sikkert godt få råd til, men så koster det jo på en række andre pladser. For AaB handler det om at prioritere, og det er derfor man i stor grad kigger på transferfrie spillere dette vindue.
hvis han købes for 3 mio så er jeg ærgerlig over vi ikke er køber klubben. Vi burde have sådan en spiller. Ung, fremadstormende og et klart salgtspotentiale. + en der kan gå direkte ind på holdet. ØV
Han bliver 26 i år?

Vi skal have en yngre spiller der kan presse Pallesen ud af truppen. Ikke en spiller der er i nogenlunde samme kategori.
Helt enig.
Selvom jeg altid godt har kunnet li Mølgaard så er bundlinjen at han ikke har præsteret voldsomt meget bedre end Pallesen. Det er også derfor at han ikke er kommet videre før nu. AGF skal håbe at han kan tage yderligere skridt, ellers ser jeg ham ikke som en ret stor opgradering over Munksgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bros » 13. jun 2022, 19:54

Hørte for et par dage siden at Thelander ser AaB som sidste mulighed.
og han gerne vil ud og have et sidste eventyr med gode penge i, Kina, USA og Grækenland skulle stå højt på hans ønske seddel

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af swfc » 13. jun 2022, 20:15

Pastorius skrev:
13. jun 2022, 11:19
swfc skrev:
13. jun 2022, 11:15
Pastorius skrev:
13. jun 2022, 09:42
Yankee skrev:
13. jun 2022, 09:26
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 09:11

Det er jo desværre ikke noget nyt at unge talenter fra Danmark ikke har nok vilje/psyke til at kæmpe for det. Vi har set det det utallige gange når de ryger til udlandet, de går i stå og skal hjem og startes op igen. De unge har simpelthen for travlt med at jagte drømmen om de store penge.

Jeg krydser stadig fingre for thelander!!
Jeg synes simpelthen det er en skrøne. Det har aldrig gået bedre for dansk fodbold og vi har aldrig haft flere spillere på allerøverste internationale hylde. Og det er på alle hylder og alle veje. Både spillere som AC, Eriksen, Maurits Kjærgaard m.fl., der tager udenlands som helt unge, men også de typer, der lige får et par Superliga-år med som Jonas Wind, Rasmus Nissen, Joakim Mæhle m.fl. Eller de typer, der tager ud som unge, kommer hjem og så tager ud igen med kæmpe succes - fx Andreas Cornelius, Christian Nørgaard m.fl.

Danske spillere er brandvarme internationalt fordi de ved at spillerne får en formidabel uddannelse både teknisk, taktisk og mentalt. Jeg kan virkelig ikke få øje på at de skulle være forkælede eller dårligere klædt på end stort set nogen andre lande. Set ift. indbyggerantal er det vel nærmest kun Island, Uruguay og Kroatien, der har noget på os.
Helt enig, jeg tror den bunder i at folk ikke ved hvor lang vej der er fra talent -> succesfuld professionel.
Der er mindst lige så mange håbefulde talenter i de andre lande der strander og aldrig bliver til noget. Umiddelbart er mit bud at der er endnu flere i de der hårde kulturer flere synes vi skal efterligne.

Fodbold er ikke min spidskompetence, men i basket ser det ud til at de sydeuropæiske lande er de bedste til at konvertere talenter til dygtige spillere, men Norden er i den grad ved at tage ved lære af deres metoder (som kort fortalt går ud på at skabe træningsmiljøer for alle - ikke elitemiljøer). Nogle af de store stjerner kommer måske fra Balkan eller de baltiske lande, men de største (Luca Doncic) kom til Spanien som 13-årig, og rigtig mange stortalenter bliver smidt på vejen. Antetokounmpo er et af de tilfælde som bare er enestående. Der er ikke kommet andre rigtig gode navne på samme karrierevej.

Vi skal selvfølgelig holde fast i at gøre tingene på den "bløde" måde som er den danske måde, og at acceptere at i sidste ende afgøres konverteringen af hvem der finder motivationen til at arbejde hårdt nok. Det er relativt simpelt. Dem der er villige (og fysisk i stand) til at træne mest og hårdest er dem der bliver bedst. Det holder ikke op når man bliver 19, 20 eller 21 år. Der er en grund til at Ronaldo stadig er god og den har intet med hans opvækst at gøre.
Hvorfor tager i den i 'transferønsker'?
Fordi det var i den retning diskussionen gik. Jeg er ikke så bevidst om hvilket forum jeg er i, men prøver at svare relevant på det indlæg jeg citerer. Jeg har det fint med, hvis nogen flytter diskussionen til et andet forum.
Det irriterer mig bare at 'transferønsker' bliver brugt som skidtspand for diskussioner. Ja, så er der nogle der kan flytte det.... Nej, de har nok at se til formoder jeg.
AaB i hjertet

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 14. jun 2022, 07:52

Andreas Poulsen rygtes, jf. bold.dk, til et par tyske klubber og en østrigsk. Så det kan blive vanskeligt.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 455
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 14. jun 2022, 10:41

Stegosaurus skrev:
14. jun 2022, 07:52
Andreas Poulsen rygtes, jf. bold.dk, til et par tyske klubber og en østrigsk. Så det kan blive vanskeligt.
Ender det med A. Poulsen skifter til en af de nævnte klubber, så fortjener han, rådgiver og agent et los i løgne.

Skiftede hjem til genforening med sin ungdomstræner i AaB, giver så god mening i hans situation :aabfan:

Jeg er meget spændt på at hører hvem vores nye keeper bliver….

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 14. jun 2022, 11:01

Froveksler jeg Thelander med Risgaard? Eller havde Thelander også et ærgerligt forløb i Grækenland med manglende lønninger og slet skjulte trusler fra klubejeren om at skride?

Han havde et godt navn i Panathinaikos, men kan ikke huske hvad det endte ud med.

Den tyrkiske liga er noget mindre attraktiv end for bare 5 år siden. Pengene er ikke så gode som tidligere, og jeg er hellerikke sikker på det er et sted jeg gad mine børn skulle vokse op. Men sådan er vilkårene selvfølgelig som fodboldspiller
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 14. jun 2022, 12:14

jonas386 skrev:
14. jun 2022, 11:01
Froveksler jeg Thelander med Risgaard? Eller havde Thelander også et ærgerligt forløb i Grækenland med manglende lønninger og slet skjulte trusler fra klubejeren om at skride?

Han havde et godt navn i Panathinaikos, men kan ikke huske hvad det endte ud med.

Den tyrkiske liga er noget mindre attraktiv end for bare 5 år siden. Pengene er ikke så gode som tidligere, og jeg er hellerikke sikker på det er et sted jeg gad mine børn skulle vokse op. Men sådan er vilkårene selvfølgelig som fodboldspiller
Jeg mindes kun at det var Risgård. Thelander skiftede vist mest for at få spilletid, så vidt jeg husker.

Tja, nu drejer det sig jo nok kun om et par år. Jeg havde gerne taget familien med til en eksotisk destination et par år, hvis vilkårene er gunstige :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 14. jun 2022, 12:16

jonas386 skrev:
14. jun 2022, 11:01

Den tyrkiske liga er noget mindre attraktiv end for bare 5 år siden. Pengene er ikke så gode som tidligere, og jeg er hellerikke sikker på det er et sted jeg gad mine børn skulle vokse op. Men sådan er vilkårene selvfølgelig som fodboldspiller
Man skal hvert fald søge for at blive lønnet i Euro, for inflationen har 75 % i Tyrkiet fordi Erdogan insiterer på at holde renten lav og fyrer nationalbankdirektører der siger det modsatte.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 14. jun 2022, 17:19

Hvad skal vi forvente af yderligere tilgange. ( plus de spillere vi allerede har på kontrakt )

En ny keeper naturligvis + Theo

Gerne en ny højre back + Palle, Oliver Klitten, Noshe

Ny venstre back ( Andreas Poulsen ) + Ahlmann, Hannesbo

Vi har pt 4 centrale forsvarsspillere på kontrakt: Kramer, Ross, Granli og Hagelskjær. Hvis vi spiller med en 4 back kæde, så vil jeg faktisk mene det er fint besat ( taget AaB’s nuværende økonomi og “tiltrækningskraft” i mente ). Hvis Ross på noget tidspunkt, skal vokse sig til en stor forsvarsprofil, så er det nu han skal tage skridtet op og blive fast mand og profil på holdet. Granli og Hagelskjær er habile reserver.

Jeg tror ikke Klitten har en fremtid i klubben og Noshe er lige et par år fra at være et ( forhåbentlig ) reelt trup emne

Central midtbane: vi har pt Pedro, Højholt, Fossum, Jeppe P og Kakeeto.

Vi mangler en ny stærk mand centralt. Ny mand + Pedro, Højholt og Fossum vil en stærk besætning! Kakeeto og Jeppe P ryger ud

Offensivt: Lucas, Prip, Sousa, Kusk, Makaric, Ross, Høgh og Ementa.

Fraregnet de to sidste mand, synes jeg faktisk det ser rigtig fornuftigt ud! Kan man komme af med enten Høgh eller Ementa og finde en ung spiller med masser af potentiale, så synes jeg faktisk vi er rigtig godt med her. Har på fornemmelsen at Oliver Ross, for alvor brager igennem i den nye sæson…

Opsummeret:

Tilgange:
Kramer
Sousa
Andreas Poulsen ( hvis den går igennem )
Ny målmand
Ny højreback
Ny central midt
Muligvis ny angriber

Afgange:
Thelander
Rinne
Magnus
Rufo
Børsting
Gedsted
Prijovic
Kakeeto
Oliver Klitten
Jeppe P

Sælger vi profiler ( Ross, Fossum, Højholt, Prip ), så skal de selvfølgelig erstattes - gerne med minimum tilsvarende kvalitet

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Patmand » 14. jun 2022, 19:55

FlemmingG skrev:
14. jun 2022, 17:19
Hvad skal vi forvente af yderligere tilgange. ( plus de spillere vi allerede har på kontrakt )

En ny keeper naturligvis + Theo

Gerne en ny højre back + Palle, Oliver Klitten, Noshe

Ny venstre back ( Andreas Poulsen ) + Ahlmann, Hannesbo

Vi har pt 4 centrale forsvarsspillere på kontrakt: Kramer, Ross, Granli og Hagelskjær. Hvis vi spiller med en 4 back kæde, så vil jeg faktisk mene det er fint besat ( taget AaB’s nuværende økonomi og “tiltrækningskraft” i mente ). Hvis Ross på noget tidspunkt, skal vokse sig til en stor forsvarsprofil, så er det nu han skal tage skridtet op og blive fast mand og profil på holdet. Granli og Hagelskjær er habile reserver.

Jeg tror ikke Klitten har en fremtid i klubben og Noshe er lige et par år fra at være et ( forhåbentlig ) reelt trup emne

Central midtbane: vi har pt Pedro, Højholt, Fossum, Jeppe P og Kakeeto.

Vi mangler en ny stærk mand centralt. Ny mand + Pedro, Højholt og Fossum vil en stærk besætning! Kakeeto og Jeppe P ryger ud

Offensivt: Lucas, Prip, Sousa, Kusk, Makaric, Ross, Høgh og Ementa.

Fraregnet de to sidste mand, synes jeg faktisk det ser rigtig fornuftigt ud! Kan man komme af med enten Høgh eller Ementa og finde en ung spiller med masser af potentiale, så synes jeg faktisk vi er rigtig godt med her. Har på fornemmelsen at Oliver Ross, for alvor brager igennem i den nye sæson…

Opsummeret:

Tilgange:
Kramer
Sousa
Andreas Poulsen ( hvis den går igennem )
Ny målmand
Ny højreback
Ny central midt
Muligvis ny angriber

Afgange:
Thelander
Rinne
Magnus
Rufo
Børsting
Gedsted
Prijovic
Kakeeto
Oliver Klitten
Jeppe P

Sælger vi profiler ( Ross, Fossum, Højholt, Prip ), så skal de selvfølgelig erstattes - gerne med minimum tilsvarende kvalitet
Det er svært at udtale sig om styrken af "ny spiller", men altså det blev til en femteplads i den netop overståede sæson. Vi mister to af vores tre store profiler - den trup du oplister er den stærkere end den der lige med nød og næppe fik en femteplads?

Holdet må formodes at blive svækket på målmandsposten og det centrale forsvar. Så de nye spillere du forventer hentes ind skal i hvert fald være væsentlige forstærkninger, for de skal mere end opveje afgangen af Thelander og Rinne.

Når du skriver det ser rigtigt fornuftigt ud, er det i forhold til en top-4 placering?
Jeg syntes det ligner at top-4 kan blive rigtigt svært. Især syntes jeg den defensive midt ser svag ud, hvilket gør jeg ikke tror vores midtbane kan hamle op med konkurrenterne i den øverste halvdel af ligaen.

Og så tror jeg heller ikke bare man skiller sig så let af med uønskede spillere som du giver indtryk af.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 14. jun 2022, 21:28

Patmand skrev:
14. jun 2022, 19:55
FlemmingG skrev:
14. jun 2022, 17:19
Hvad skal vi forvente af yderligere tilgange. ( plus de spillere vi allerede har på kontrakt )

En ny keeper naturligvis + Theo

Gerne en ny højre back + Palle, Oliver Klitten, Noshe

Ny venstre back ( Andreas Poulsen ) + Ahlmann, Hannesbo

Vi har pt 4 centrale forsvarsspillere på kontrakt: Kramer, Ross, Granli og Hagelskjær. Hvis vi spiller med en 4 back kæde, så vil jeg faktisk mene det er fint besat ( taget AaB’s nuværende økonomi og “tiltrækningskraft” i mente ). Hvis Ross på noget tidspunkt, skal vokse sig til en stor forsvarsprofil, så er det nu han skal tage skridtet op og blive fast mand og profil på holdet. Granli og Hagelskjær er habile reserver.

Jeg tror ikke Klitten har en fremtid i klubben og Noshe er lige et par år fra at være et ( forhåbentlig ) reelt trup emne

Central midtbane: vi har pt Pedro, Højholt, Fossum, Jeppe P og Kakeeto.

Vi mangler en ny stærk mand centralt. Ny mand + Pedro, Højholt og Fossum vil en stærk besætning! Kakeeto og Jeppe P ryger ud

Offensivt: Lucas, Prip, Sousa, Kusk, Makaric, Ross, Høgh og Ementa.

Fraregnet de to sidste mand, synes jeg faktisk det ser rigtig fornuftigt ud! Kan man komme af med enten Høgh eller Ementa og finde en ung spiller med masser af potentiale, så synes jeg faktisk vi er rigtig godt med her. Har på fornemmelsen at Oliver Ross, for alvor brager igennem i den nye sæson…

Opsummeret:

Tilgange:
Kramer
Sousa
Andreas Poulsen ( hvis den går igennem )
Ny målmand
Ny højreback
Ny central midt
Muligvis ny angriber

Afgange:
Thelander
Rinne
Magnus
Rufo
Børsting
Gedsted
Prijovic
Kakeeto
Oliver Klitten
Jeppe P

Sælger vi profiler ( Ross, Fossum, Højholt, Prip ), så skal de selvfølgelig erstattes - gerne med minimum tilsvarende kvalitet
Det er svært at udtale sig om styrken af "ny spiller", men altså det blev til en femteplads i den netop overståede sæson. Vi mister to af vores tre store profiler - den trup du oplister er den stærkere end den der lige med nød og næppe fik en femteplads?

Holdet må formodes at blive svækket på målmandsposten og det centrale forsvar. Så de nye spillere du forventer hentes ind skal i hvert fald være væsentlige forstærkninger, for de skal mere end opveje afgangen af Thelander og Rinne.

Når du skriver det ser rigtigt fornuftigt ud, er det i forhold til en top-4 placering?
Jeg syntes det ligner at top-4 kan blive rigtigt svært. Især syntes jeg den defensive midt ser svag ud, hvilket gør jeg ikke tror vores midtbane kan hamle op med konkurrenterne i den øverste halvdel af ligaen.

Og så tror jeg heller ikke bare man skiller sig så let af med uønskede spillere som du giver indtryk af.
Det bliver svært at finde en målmand der er bedre end Rinne - specielt i spillet med fødderne. Rinne har til gengæld haft store problemer i luftspillet og kostet mål på den konto. Jeg tror vi finder en rigtig fin målmand som erstatning.
Jeg har en klar forventning om, at vi går over til en 4-back kæde i næste sæson. Et centralt forsvar med Kramer-Ross, vil jeg umiddelbart være rimelig tryg ved. Jeg vil absolut komme til at savne Thelander, men jeg tror helt sikkert Kramer-Ross konstellationen kan blive rigtig god.
Det bliver afgørende at have to dygtige backs. Andreas Poulsen lyder som den rigtige profil. Kan hans potentiale forløses, vil et makkerpar Poulsen-Ahlmann absolut være i top 6.
Samme type som Andreas Poulsen skal findes til den modsatte side - jeg kender ikke til specifikke navne - det satser jeg på at Inge har styr på.
Som jeg også skriver, så mangler vi en rigtig stærk central midtbanespiller. Finder vi ham, så vil jeg absolut mene, at “ny mand”, Pedro, Højholt og Fossum er klart top-4 materiale.
Offensivt synes jeg også, vi har top-4 niveau, specielt hvis Lucas genfinder fordums styrke… har også store forventninger til Sousa, ved godt hans forår i Vejle ikke var prangende, men han har i flere sæsoner været deres offensive omdrejningspunkt, er sikker på han kommer til at vise det igen.

Så jo, der mangler stadig 3-4 gode indkøb ( begge backs, central midt, måske en angriber ). Men lykkes vi med at finde de rigtige spillere, så er jeg faktisk pæn optimist.
Ved godt vi kun blev nr 5 i den forgangne sæson, og det var i de sidste mange kampe, et skidt indtryk holdet efterlod. MEN vi var dælme også uheldige med skader til centrale spillere og dumme karantæner i massevis. Det kom til at koste dyrt at Pedro, MC, Lucas, Thorainsson var mere skadet end kampklar i mesterskabsspillet. Dertil 4 (?) røde kort i slutspillet og deraf mange karantænedage.
Tror faktisk vi ville ha snuppet minimum 4. pladsen og måske endda bronze, hvis vi havde undgået bare halvdelen af de skader og karantæner vi rendte ind i.
Tabellen lyver naturligvis aldrig, men alt gik satme også imod os de sidste 8 kampe

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bugatti1 » 15. jun 2022, 08:09

Der er godt nok stille i AaB for tiden (Er de alle gået på ferie?)

Truppen er pt. på 26 spillere - Af dem smutter nok:
Kakeeto
Thelander
Magnus C.
Hannesbo eller Jeppe P

(4-5 spillere)

En Ementa, Kasper Høgh måske på udleje.

Måske en Fossum/Prip sælges.

Så lad os sige 6 spillere smutter.

Så står vi med 20 spillere, hvilket selvsagt er for tyndt.

Vi står med
En målmand (Der skal hentes)

En venstre back og en højre back (Her bør der hentes en til både venstre og højre, men usikkert)
4 center backs (For tyndt, uanset om det er med 3 eller 2 i midterforsvaret)

11 midtbane spillere, hvilket bør række, dog ser den centrale midt tynd ud (Så her kan en enkelt tænkes ind, men jeg tvivler, da de andre pladser er mere end tyndt besatte)

4 angribere, hvor to vurderes dygtige nok Makaric & unge Ross, så tror ikke vi henter her heller.

Så der skal hentes en 5-6 spillere før truppen er stærk nok til skader og karantæner, og så duer det ikke alle er gået på ferie?
Kom nu med noget nyt? Den der målmand har da været undervejs i over en måned nu? :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 15. jun 2022, 08:33

Bugatti1 skrev:
15. jun 2022, 08:09
Der er godt nok stille i AaB for tiden (Er de alle gået på ferie?)

Truppen er pt. på 26 spillere - Af dem smutter nok:
Kakeeto
Thelander
Magnus C.
Hannesbo eller Jeppe P

(4-5 spillere)

En Ementa, Kasper Høgh måske på udleje.

Måske en Fossum/Prip sælges.

Så lad os sige 6 spillere smutter.

Så står vi med 20 spillere, hvilket selvsagt er for tyndt.

Vi står med
En målmand (Der skal hentes)

En venstre back og en højre back (Her bør der hentes en til både venstre og højre, men usikkert)
4 center backs (For tyndt, uanset om det er med 3 eller 2 i midterforsvaret)

11 midtbane spillere, hvilket bør række, dog ser den centrale midt tynd ud (Så her kan en enkelt tænkes ind, men jeg tvivler, da de andre pladser er mere end tyndt besatte)

4 angribere, hvor to vurderes dygtige nok Makaric & unge Ross, så tror ikke vi henter her heller.

Så der skal hentes en 5-6 spillere før truppen er stærk nok til skader og karantæner, og så duer det ikke alle er gået på ferie?
Kom nu med noget nyt? Den der målmand har da været undervejs i over en måned nu? :aabfan:
Jeg tror bestemt også Kusk smutter. Ellers er jeg 100% enig i det du skriver. Jeg havde forudset vi henter mellem 8 og 10 spillere i dette vindue, vi har hentet 2 og der kommer minimum 6 nye ind tror jeg. Både fordi vi er dårlig besat på nogle positioner, vi sælger/ophæver spillere og vores trup har været katastrofal tynd her i foråret.

Så 100 % enig i positioner, og antal og at der er ALT for stille :)

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bros » 15. jun 2022, 10:39

raekkeettre skrev:
15. jun 2022, 08:33
Bugatti1 skrev:
15. jun 2022, 08:09
Der er godt nok stille i AaB for tiden (Er de alle gået på ferie?)

Truppen er pt. på 26 spillere - Af dem smutter nok:
Kakeeto
Thelander
Magnus C.
Hannesbo eller Jeppe P

(4-5 spillere)

En Ementa, Kasper Høgh måske på udleje.

Måske en Fossum/Prip sælges.

Så lad os sige 6 spillere smutter.

Så står vi med 20 spillere, hvilket selvsagt er for tyndt.

Vi står med
En målmand (Der skal hentes)

En venstre back og en højre back (Her bør der hentes en til både venstre og højre, men usikkert)
4 center backs (For tyndt, uanset om det er med 3 eller 2 i midterforsvaret)

11 midtbane spillere, hvilket bør række, dog ser den centrale midt tynd ud (Så her kan en enkelt tænkes ind, men jeg tvivler, da de andre pladser er mere end tyndt besatte)

4 angribere, hvor to vurderes dygtige nok Makaric & unge Ross, så tror ikke vi henter her heller.

Så der skal hentes en 5-6 spillere før truppen er stærk nok til skader og karantæner, og så duer det ikke alle er gået på ferie?
Kom nu med noget nyt? Den der målmand har da været undervejs i over en måned nu? :aabfan:
Jeg tror bestemt også Kusk smutter. Ellers er jeg 100% enig i det du skriver. Jeg havde forudset vi henter mellem 8 og 10 spillere i dette vindue, vi har hentet 2 og der kommer minimum 6 nye ind tror jeg. Både fordi vi er dårlig besat på nogle positioner, vi sælger/ophæver spillere og vores trup har været katastrofal tynd her i foråret.

Så 100 % enig i positioner, og antal og at der er ALT for stille :)
Jeg tror ikke vi får flere end 4 mere ind
Hvis ikke vi laver et stort salg.

En ny målmand
En back gerne 2
Og en centralmidtbanespiller

Samt jeg tror Kusk smutter til vinter på en fri transfer med mindre han kommer til at spille fast i efteråret.

Men jeg er faktisk ok tilfreds med vores centerforsvar 4 mand
Forudsat Lars Friis går over i en 4-4-2 eller 4-3-3 så er vi jo ganske fint dækket ind her samt pengene kan bruges bedre på at dække andre pladser.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 15. jun 2022, 11:01

Nu har transfervinduet været åbent i 11 timer og vi har STADIG ikke købt noget.. Kom nu Inge!!!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 15. jun 2022, 11:03

Prica22 skrev:
15. jun 2022, 11:01
Nu har transfervinduet været åbent i 11 timer og vi har STADIG ikke købt noget.. Kom nu Inge!!!
:D :D :D
jeg tror på 1. signing inden weekenden :-)

Besvar