Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 7. jul 2022, 10:24

Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Ja, den slags plejer at betyde 'tschüẞ'. Og det er også fint nok - den tid, hvor mere eller mindre talentfulde talenter er i klubben længe, bør være ovre.
Ædruelighedens stemme

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af degn » 7. jul 2022, 10:27

Ham sigurdson der lige er blevet givet fri fra CSKA Moskva. Midtbane, er det out of range for os?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. jul 2022, 10:30

Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Købsklausulen indikerer i hvert fald at vi ikke har de helt store forventninger til hans udvikling.

Jeg synes desværre heller ikke vi har set meget andet end lidt fart fra ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Martino » 7. jul 2022, 10:37

Forza skrev:
7. jul 2022, 10:30
Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Købsklausulen indikerer i hvert fald at vi ikke har de helt store forventninger til hans udvikling.

Jeg synes desværre heller ikke vi har set meget andet end lidt fart fra ham.
Jeg havde i hvertfald håbet på mere efter en lovende start, og også som profil på U-19, men ja nu må vi se hvad der sker i Horsens. Købsoptionen kan jo ende med at være en fin forretning for os, alt efter hvordan den er skruet sammen.
Er spændt på hvad der sker med Klitten og Jeppe P. Får de alligevel chancen her i efteråret? Klitten kan dække flere pladser, og Jeppe er altså en glimrende boldspiller når det kører for ham. Time will tell.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. jul 2022, 10:46

Martino skrev:
7. jul 2022, 10:37
Forza skrev:
7. jul 2022, 10:30
Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Købsklausulen indikerer i hvert fald at vi ikke har de helt store forventninger til hans udvikling.

Jeg synes desværre heller ikke vi har set meget andet end lidt fart fra ham.
Jeg havde i hvertfald håbet på mere efter en lovende start, og også som profil på U-19, men ja nu må vi se hvad der sker i Horsens. Købsoptionen kan jo ende med at være en fin forretning for os, alt efter hvordan den er skruet sammen.
Er spændt på hvad der sker med Klitten og Jeppe P. Får de alligevel chancen her i efteråret? Klitten kan dække flere pladser, og Jeppe er altså en glimrende boldspiller når det kører for ham. Time will tell.
Springet fra u-19 er desværre bare stort. Jeg tvivler på købsklausulen er stadig stor. Den skal vel være realistisk for Horsens at betale, og han har ikke vist noget der indikerer at der burde være en fin pris, hverken for os eller Fredericia.

Men ja, vi har også brug for polyvante spillere. Der er Klitten i hvert fald fin at have. Midtbanen har også været tynd når vi har haft et par skader/karantæner, så jeg kunne sagtens se en reserverolle for Jeppe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 7. jul 2022, 10:52

Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Endnu en brik på plads, glimrende! Og et fint niveau at få ham til. Hvis han skal have en fremtid i AaB skal han kunne gøre sig gældende på et superligahold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Martino » 7. jul 2022, 10:54

Forza skrev:
7. jul 2022, 10:46
Martino skrev:
7. jul 2022, 10:37
Forza skrev:
7. jul 2022, 10:30
Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Købsklausulen indikerer i hvert fald at vi ikke har de helt store forventninger til hans udvikling.

Jeg synes desværre heller ikke vi har set meget andet end lidt fart fra ham.
Jeg havde i hvertfald håbet på mere efter en lovende start, og også som profil på U-19, men ja nu må vi se hvad der sker i Horsens. Købsoptionen kan jo ende med at være en fin forretning for os, alt efter hvordan den er skruet sammen.
Er spændt på hvad der sker med Klitten og Jeppe P. Får de alligevel chancen her i efteråret? Klitten kan dække flere pladser, og Jeppe er altså en glimrende boldspiller når det kører for ham. Time will tell.
Springet fra u-19 er desværre bare stort. Jeg tvivler på købsklausulen er stadig stor. Den skal vel være realistisk for Horsens at betale, og han har ikke vist noget der indikerer at der burde være en fin pris, hverken for os eller Fredericia.

Men ja, vi har også brug for polyvante spillere. Der er Klitten i hvert fald fin at have. Midtbanen har også været tynd når vi har haft et par skader/karantæner, så jeg kunne sagtens se en reserverolle for Jeppe.
Det ER meget stort. Han fik debut som 17årig mod FCK og det så virkelig lovende ud, men her ca tre år efter er talentet ikke helt forløst.
Enig - tænker også det er det AaB har tænkt, men vinduet er selvfølgelig åben lang tid endnu, men jeg vil langt hellere give Jeppe chancen end give minutter til Kakeeto.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2022, 11:06

Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jul 2022, 11:10

Hanga skrev:
7. jul 2022, 10:52
Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Endnu en brik på plads, glimrende! Og et fint niveau at få ham til. Hvis han skal have en fremtid i AaB skal han kunne gøre sig gældende på et superligahold.
Uden at gøre Cifuentes til syndebuk, så havde jeg nok troet, at Cifuentes havde forløst Hannesbo's talent. Det fratager selvfølgelig ikke Hannesbo fra selv at sørge for det. Vi skal nok holde dem mere fast på deres plads istedet for at flytte dem rundt, selvom det med Mæhle gik godt.

Det er vel en case a la Oliver Klitten. Det er svært at begå sig på den venstrekant. Børsting er vel et lignende eksempel. Klitten ser iøvrigt meget stærk ud. Vil ikke være overrasket, hvis han får en del startpladser i løbet af sæsonen.

Og dejligt for os og Hannesbo, at det står på superliga for ham det kommende år.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 7. jul 2022, 11:30

FlæskeFrank skrev:
7. jul 2022, 11:10
Hanga skrev:
7. jul 2022, 10:52
Eksil skrev:
7. jul 2022, 10:12
Hannesbo udlejet til Horsens for hele sæsonen, med en salgsoption. Har på fornemmelsen at han aldrig kommer igennem i AaB. Enten lykkedes det her for ham ellers bliver han fritstillet efter året.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/h ... c-horsens/
Endnu en brik på plads, glimrende! Og et fint niveau at få ham til. Hvis han skal have en fremtid i AaB skal han kunne gøre sig gældende på et superligahold.
Uden at gøre Cifuentes til syndebuk, så havde jeg nok troet, at Cifuentes havde forløst Hannesbo's talent. Det fratager selvfølgelig ikke Hannesbo fra selv at sørge for det. Vi skal nok holde dem mere fast på deres plads istedet for at flytte dem rundt, selvom det med Mæhle gik godt.

Det er vel en case a la Oliver Klitten. Det er svært at begå sig på den venstrekant. Børsting er vel et lignende eksempel. Klitten ser iøvrigt meget stærk ud. Vil ikke være overrasket, hvis han får en del startpladser i løbet af sæsonen.

Og dejligt for os og Hannesbo, at det står på superliga for ham det kommende år.
Eller også er de, Børsting, Klitten og Hannesbo, bare ikke gode nok til dette niveau?

Og modsat dig, så tvivler jeg meget på, at Klitten ses som startermateriale.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 7. jul 2022, 11:38

Nautrup88 skrev:
6. jul 2022, 16:45
Spændende hvem der ender med at smutte.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... lg/3180194
Ja det er jo nok ikke nogen større hemmeligh at det netop de tre nævnte spillere er dem som er forspørgsler og som man gerne vil sælge.
Spændende hvad planen er med Kusk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 7. jul 2022, 12:04

Men det umiddelbare indtryk man får er, at klubben satser på at både Klitten og Jeppe P. kan spille en rolle i den kommende sæson. De er begge med på træningslejr og indgår i kampene, hvori jeg personligt synes at de begge har vist sig frem. Jeppe P. med en flot assist i seneste træningskamp, og Klitten tæt på at komme på tavlen. Det jeg har set fortjener tillid. Høgh synes jeg stadigvæk mangler meget. Han er godtnok en usleben diamant, med en masse granit rundt om, nede i en værre marianergrav. Får vi meget ud af ham, er det imponerende. Altsammen er chancer vi er nødt til at løbe for at forfølge strategien om at lave salgsemner/profiler ud af materiale som andre undervurderer.

Dermed er det også tydeligt at folk som Kakeeto, Prijovic og senest Hannesbo, godt kan finde sig en udlejning hvor de kan tage et skridt, ellers ender det jo ultimativ med udløb for de 3. Spændende om de kan tage et skridt, eller ender som udløbere. Jeg hælder til det sidste.

Sælger vi Fossum, må der selvfølgelig komme en erstatning ind, men jeg tvivler på at vi pt. har andre salgsemner, som indfries til den pris vi forventer. Mine forventninger er lave, men lykkedes vi med et salg er Fossum som det eneste, så er det godkendt i mine øjne.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2022, 12:50

FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. jul 2022, 12:54

hje1980 skrev:
7. jul 2022, 12:50
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.
Hans alder og evner gør ham klart til en attraktiv spiller, og jeg er glad for vi går efter at få en ordentlig pris for ham.

Men værdien vil jo ikke nødvendigvis stige. Han skal fortsat tage skridt fremad for den gør det. Skader, formnedgang, tættere på kontraktudløb og stagnering i udvikling kan alle være faktorer i at prisen kan falde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 7. jul 2022, 13:08

hje1980 skrev:
7. jul 2022, 12:50
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.
Det er rigtig fint, at AaB forventer det, men der er alligevel et pænt stykke fra forventning til et reelt salg. Vi mangler stadig at se et stort salg fra Inge, efter min mening. Tror bare markedet er rigtig svært pt. pga. Covid, krig samt det faktum, at der er mange dygtige transferfrie spillere derude.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. jul 2022, 13:18

R Rosenberg skrev:
7. jul 2022, 09:03
raekkeettre skrev:
7. jul 2022, 08:42
FIDEL skrev:
6. jul 2022, 23:37
Rockafellar skrev:
6. jul 2022, 21:39
Luk nu røven og kom videre…

Det lyder for mig til at der skal sælges før nyt til midtbanen kan tilføres. Forstår sgu ikke rigtig den med at vi søger en ekstra 9er.
Kvantitetsmæssigt har vi rigeligt, og ja så kan man diskutere kvaliteten men tror ikke på vi henter ekstra ind her.

Håber de kigger på en skandinav til den centrale midtbane i 433 systemet og ikke en eller anden mere eller mindre eksotisk spille (læs østeuropæer/Balkan) der knap kan engelsk. Den position er super central og her bør vi en leder med god kommunikation som de fleste forstår.
Enig.
Jeg er helt med på, at vi ikke skal sælge vores spillere billigt, men i det nuværende marked er jeg bange for, at vi kommer til at brænde inde med spillere som Fossum og Højholt, idet klubberne kan få samme eller bedre kvalitet til en lavere pris. AaBs økonomi trænger til et par salg.
Ja netop. Sidder også og venter på salgene. Jeg tror bestemt Fossum og Kusk smutter men det bliver bestemt ikke for store penge, så forventer også vi sælger enden Prip eller Højholt i det her vindue for at generere nogle indtægter. Men forventer også alle salgene bliver erstattet en til en - dog tror jeg Kusk erstatning i Sousa allerede er fundet. Men resten, så jeg tror ikke der kommer flere ind før noget bliver skudt af. Og ja er du gal mand vi trænger til kontinuerligt salg, da AaB har bundet den økonomiske strategi op på det. Sooo lets go :aabfan:
Det har man da altid gjort - intet nyt i det. At det så er løbende kapitaludvidelser og ikke salg, der har skabt økonomien, er en anden sag.

Har du i øvrigt hørt, at Inge og Lars gerne vil skære lidt i trupstørrelsen, fordi der nu er for mange spillere?
Åhh...nej, vi havde i mange år en strategi der kørte på vi skulle gå i nul UDEN spiller salg, og det var sådan bugettet også blev lagt. Den er nu ændret til at vi skal sælge i gennemsnit 15 millioner i hvert vindue i snit for at løbe rundt med det ambitionsniveau man nu har valgt. Så der er ændret i strategien, og med den kom IAO jo også ind for at køre den strategi i mål.

Vi er vist også rigelig lige nu, men de 21 vi var i foråret kommer vi jo aldrig ned på igen. Jeg skyder på alt mellem 24-27 spillere er det optimale. Selvfølgelig med et blandet mix af kompetencer og færdigheder.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2022, 13:20

FIDEL skrev:
7. jul 2022, 13:08
hje1980 skrev:
7. jul 2022, 12:50
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.
Det er rigtig fint, at AaB forventer det, men der er alligevel et pænt stykke fra forventning til et reelt salg. Vi mangler stadig at se et stort salg fra Inge, efter min mening. Tror bare markedet er rigtig svært pt. pga. Covid, krig samt det faktum, at der er mange dygtige transferfrie spillere derude.
For at kunne lave de store salg skal klubben også tør sige nej tak til et salg der nok vil lune godt i kassen, men strategisk er for lavt. Det er det Inge har gjort siden han kom til.
Og derfor man melder ud at både ham og ledelsen har været enige om at sige nej tak til de bud der er kommet. Klubben vil vise at de tider er over hvor man sælger en Mähle til ca. 10-12 mio. De bud man har fået på Højholt har ligget over det, men er blevet afvist!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2022, 13:25

Forza skrev:
7. jul 2022, 12:54
hje1980 skrev:
7. jul 2022, 12:50
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.
Hans alder og evner gør ham klart til en attraktiv spiller, og jeg er glad for vi går efter at få en ordentlig pris for ham.

Men værdien vil jo ikke nødvendigvis stige. Han skal fortsat tage skridt fremad for den gør det. Skader, formnedgang, tættere på kontraktudløb og stagnering i udvikling kan alle være faktorer i at prisen kan falde.
Tvivler at NOGEN klubber kigger på deres spillere i den alder som Højholt har nu og med den udvikling har han taget på 1 år, og tænker at vi må hellere sælge nu, for vi er sikre på han har toppet!!
Man skal være sortseer for ikke at tro på at hans udvikling kun fortsætter op af... og dermed også prisen

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gamling » 7. jul 2022, 13:26

Klitten er højest 4 valg til kanterne nu og 3 valg til hb pladsen. Så ser ikke den store AaB fremtid for ham.

JP derimod kan godt have en fremtid i motorrummet alt efter hvem vi sælger hhv henter ind der.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. jul 2022, 13:27

hje1980 skrev:
7. jul 2022, 13:20
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 13:08
hje1980 skrev:
7. jul 2022, 12:50
FIDEL skrev:
7. jul 2022, 11:06
Dalbjerg skrev:
7. jul 2022, 01:20
Brænde inde med Højholt?

Okay hvilken verden lever folk i?
Jeg lever i den verden, hvor AaB skal sælge sine største salgsobjekter for at nå i mål med strategien. Hvis ikke AaB gør det, så ender vi potentielt i en stor økonomisk krise.
Højholt bliver solgt... og også til store penge. Der har de sidste 2 vinduer været bud på ham og alle er blevet afvist. Værdier vil kun stige fremover.
Som jeg hører så forventer AaB at han vil kunne indbringe 4-4,5 mio EUR, hvilket ikke er urealistisk i forhold til hans alder og evner på en bane.
Det er rigtig fint, at AaB forventer det, men der er alligevel et pænt stykke fra forventning til et reelt salg. Vi mangler stadig at se et stort salg fra Inge, efter min mening. Tror bare markedet er rigtig svært pt. pga. Covid, krig samt det faktum, at der er mange dygtige transferfrie spillere derude.
For at kunne lave de store salg skal klubben også tør sige nej tak til et salg der nok vil lune godt i kassen, men strategisk er for lavt. Det er det Inge har gjort siden han kom til.
Og derfor man melder ud at både ham og ledelsen har været enige om at sige nej tak til de bud der er kommet. Klubben vil vise at de tider er over hvor man sælger en Mähle til ca. 10-12 mio. De bud man har fået på Højholt har ligget over det, men er blevet afvist!
Det kan være en farlig strategi når ingen af vores spillere er proven i Europa, landsholdet eller AaB har en historik for at deres spillere slår igennem i udlandet. Når de ting bliver opfyldt som med FCM, FCK og til dels FCN så kan vi tage de store beløb, lige nu skal vi bare passe på med at vi ikke kommer så langt hen i deres kontrakter at priserne begynder at falde. Men fedt hvis det lykkes da, og vi skal jo aldrig sælge til spot.

Besvar