Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 26. aug 2022, 13:15

Yankee skrev:
26. aug 2022, 11:39
DGK skrev:
26. aug 2022, 11:36
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... groenning/

Det lugter lidt af Grønning? :)
Niveaumæssigt er han jo på en helt anden planet end Ementa, så det vil være en kæmpe forstærkning. Nok også ift. Makaric.

Typemæssigt må man igen stille spørgsmålstegn ved hvor indlæggene skal komme fra og hvem der skal tage løbene omkring ham.

Grønning var jo formidabel for Viborg sidste efterår og de 6 mål han lavede kunne lige så godt have været 10. Men det var også på et super velfungerende Viborg-hold, hvor han blev fodret af Christian Sørensen.
Helt enig.
Jeg er delt - på den ene side vil jeg rigtig gerne se en AaB dreng komme hjem og forhåbentlig have succes, og han har jo bevist sin målfarlighed i superligaen. På den anden side så synes jeg dels at han minder rigtig meget om Makaric i type, og han giver os således ikke noget markant andet. Han er en spiller med klare forcer og svagheder, og han skal spilles rigtigt hvis det skal fungere. Vi spiller fortsat med indadvendte kanter og vores backs slår ikke super indlæg. Vi har derimod skreget på at få en angriber der er lidt mere teknisk og hurtig på de første metre - en der bedre kan gå i samspil med vores tekniske kanter og som kan findes med dybe stikninger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2022, 13:51

Selvom jeg tror på Grønning, så skal vi lige huske på, at han altså ikke har ret meget superligaerfaring. 67 kampe og 8 mål og 3 assists.

Ementa står på 19 kampe og ingen mål og 2 assists. Grønning havde i sine 26 første kampe lavet 2 mål og ingen assists. Så der behøver ikke at være en verden til forskel.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5214
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2022, 13:52

Hanga skrev:
26. aug 2022, 13:15
Yankee skrev:
26. aug 2022, 11:39
DGK skrev:
26. aug 2022, 11:36
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... groenning/

Det lugter lidt af Grønning? :)
Niveaumæssigt er han jo på en helt anden planet end Ementa, så det vil være en kæmpe forstærkning. Nok også ift. Makaric.

Typemæssigt må man igen stille spørgsmålstegn ved hvor indlæggene skal komme fra og hvem der skal tage løbene omkring ham.

Grønning var jo formidabel for Viborg sidste efterår og de 6 mål han lavede kunne lige så godt have været 10. Men det var også på et super velfungerende Viborg-hold, hvor han blev fodret af Christian Sørensen.
Helt enig.
Jeg er delt - på den ene side vil jeg rigtig gerne se en AaB dreng komme hjem og forhåbentlig have succes, og han har jo bevist sin målfarlighed i superligaen. På den anden side så synes jeg dels at han minder rigtig meget om Makaric i type, og han giver os således ikke noget markant andet. Han er en spiller med klare forcer og svagheder, og han skal spilles rigtigt hvis det skal fungere. Vi spiller fortsat med indadvendte kanter og vores backs slår ikke super indlæg. Vi har derimod skreget på at få en angriber der er lidt mere teknisk og hurtig på de første metre - en der bedre kan gå i samspil med vores tekniske kanter og som kan findes med dybe stikninger.
Jeg er også lunken ved det.

For
- Han fungerer i Friis's system
- Har en stærk mentalitet. Har ikke ladet sig slå ud af at være et smut nede i anden division.
- Er givet bedre end Makaric
- Er givet ikke spilleren der tømmer budgettet og i en situation, hvor vi mangler angribere med niveau kunne det være godt at få ham hjem.

Imod
- Han passede ikke ind i AaB sidst. Jeg har altid lidt en dårlig vibe ved de her talenter der var uforløste i deres oprindelige klub, tog ud og lykkedes og så kom hjem som profiler. Jeg synes sjældent det bliver godt som f.eks. med AK Jacobsen.
- Han supplerer ikke de kompetener vi har og er dem maks bedre end det vi har. Jeg have også hellere set en hurtigere spiller.
- Hvad er hans aktuelle niveau? Han har ikke spillet meget i Korea og fysisk må det kunne mærkes og hvad med det mentale? Er det en knækket spiller der kommer retur eller er det en indebrændt spiller der vil revanchere sig? Det er en usikkerhd i hvert fald.
- Han var god i en halvsæson i Superligaen, men mangler at blive proven over længere tid.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AaB_DYRET » 26. aug 2022, 14:00

Mega fedt med Grønning. Vi har bakiz i støbeskeen også. Hvis vi kan nå at snyde bøf for Sørensen og skifte til grønne trøjer så er der sgu ved at ligne noget 👍

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5214
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2022, 14:05

AaB_DYRET skrev:
26. aug 2022, 14:00
Mega fedt med Grønning. Vi har bakiz i støbeskeen også. Hvis vi kan nå at snyde bøf for Sørensen og skifte til grønne trøjer så er der sgu ved at ligne noget 👍
AaB giver ikke 7 mllioner for en 29 årig spiller. Tror du selv på den?
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af martinaalborg » 26. aug 2022, 14:06

Jakobsen skrev:
26. aug 2022, 14:05
AaB_DYRET skrev:
26. aug 2022, 14:00
Mega fedt med Grønning. Vi har bakiz i støbeskeen også. Hvis vi kan nå at snyde bøf for Sørensen og skifte til grønne trøjer så er der sgu ved at ligne noget 👍
AaB giver ikke 7 mllioner for en 29 årig spiller. Tror du selv på den?
han sagde nej til Brøndby ( men hvem gør ikke det! ).. og 7 mil... aaarrrhhhh

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af BoT » 26. aug 2022, 14:49

Grønning vil ikke give meget mening, synes jeg. Er samme type og samme niveau som Makaric. Skal vi have en ekstra angriber, skal det være en anden profil, tænker jeg.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian60 » 26. aug 2022, 14:57

BoT skrev:
26. aug 2022, 14:49
Grønning vil ikke give meget mening, synes jeg. Er samme type og samme niveau som Makaric. Skal vi have en ekstra angriber, skal det være en anden profil, tænker jeg.
Vi har vel ikke råd til en angriber-profil. Jeg tror man går all in på at hente noget solidt til midtbanen, og prøver grønning som erstatning for en langtidsskadet Høgh

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3175
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gnu » 26. aug 2022, 16:07

Ser ud til at AaB’s berømte data-scouting er indstillet på Viborg.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 26. aug 2022, 16:21

Jeg hæfter mig mest ved at nordjyske mener at vide, at man er ude efter abildgaard også. Inge har ingen kommentarer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 26. aug 2022, 16:33

RicoBR02 skrev:Jeg hæfter mig mest ved at nordjyske mener at vide, at man er ude efter abildgaard også. Inge har ingen kommentarer.
Fuldstændig samme holdning til det som med Grønning... I bund og grund føler jeg ikke han er den type vi mangler.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Proppen » 26. aug 2022, 16:43

Grønning giver da slet ikke mening, med mindre det handler om, at man også henter en rigtig førsteangriber og så sælger Makaric, hvor Grønning så erstatter ham. Ellers er det godt nok op ad bakke. Men hvis det er planen, så bliver det spændende, hvilken rolle Ementa er tiltænkt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2022, 16:50

RicoBR02 skrev:
26. aug 2022, 16:21
Jeg hæfter mig mest ved at nordjyske mener at vide, at man er ude efter abildgaard også. Inge har ingen kommentarer.
Hvor ser du det? Jeg har kun lige set, at Inge til nordjyske bekræfter, at der er en kontakt til Sebastian Grønning, ser ikke noget med Abildgaard.

Med Abildgaard er problemet vel at han skal købes fri, og at der også er interesse fra Belgien. Vi kan vel dårligt smide en million Euro - der vel på papiret også er i den lave ende - hvis vi fik ham tilbudt til det. Jeg tror ikke på Abildgaard med mindre han skulle blive kontraktløs, og det kan selvfølgelig sagtens ske.

Alt jeg har hørt om Abildgaard er, at han gerne vil skabe sig en karriere i udlandet og ikke har ambitioner om dansk fodbold lige med det første. Hvis muligeden for at komme til Belgien, Frankrig eller Schweiz/Østrig opstår, så tror jeg helt sikkert, at han tager det. Jeg synes i øvrigt heller ikke at Abildgaard er hvad vi mangler. Med mindre han er blevet en markant bedre pasningsspiller i Rusland og/eller har udviklet sine indløb i boksen, så synes jeg heller ikke rigtigt han er hvad vi mangler.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nordjyden HY » 26. aug 2022, 16:53

jonas386 skrev:
26. aug 2022, 16:50
RicoBR02 skrev:
26. aug 2022, 16:21
Jeg hæfter mig mest ved at nordjyske mener at vide, at man er ude efter abildgaard også. Inge har ingen kommentarer.
Hvor ser du det? Jeg har kun lige set, at Inge til nordjyske bekræfter, at der er en kontakt til Sebastian Grønning, ser ikke noget med Abildgaard.

Med Abildgaard er problemet vel at han skal købes fri, og at der også er interesse fra Belgien. Vi kan vel dårligt smide en million Euro - der vel på papiret også er i den lave ende - hvis vi fik ham tilbudt til det. Jeg tror ikke på Abildgaard med mindre han skulle blive kontraktløs, og det kan selvfølgelig sagtens ske.

Alt jeg har hørt om Abildgaard er, at han gerne vil skabe sig en karriere i udlandet og ikke har ambitioner om dansk fodbold lige med det første. Hvis muligeden for at komme til Belgien, Frankrig eller Schweiz/Østrig opstår, så tror jeg helt sikkert, at han tager det. Jeg synes i øvrigt heller ikke at Abildgaard er hvad vi mangler. Med mindre han er blevet en markant bedre pasningsspiller i Rusland og/eller har udviklet sine indløb i boksen, så synes jeg heller ikke rigtigt han er hvad vi mangler.
Nederst i artiklen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saad ... ng/3370046

"AaB skulle ligeledes være interesseret i en anden tidligere AaB-spiller. Oliver Abildgaard skulle være på Inge André Olsens radar, men ifølge Nordjyskes oplysninger er det mere usandsynligt, om Abildgaard havner i Nordjylland, da en række udenlandske klubber også er interesseret i ham. Blandt andet er Anderlecht kædet sammen med Abildgaard, der er på kontrakt i Rubin Kazan, som han dog ikke har spillet for i denne sæson.
- Det har jeg ikke nogen kommentar til, lyder det fra Inge André Olsen."
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2202
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sauer » 26. aug 2022, 16:57

jonas386 skrev:
26. aug 2022, 16:50
RicoBR02 skrev:
26. aug 2022, 16:21
Jeg hæfter mig mest ved at nordjyske mener at vide, at man er ude efter abildgaard også. Inge har ingen kommentarer.
Hvor ser du det? Jeg har kun lige set, at Inge til nordjyske bekræfter, at der er en kontakt til Sebastian Grønning, ser ikke noget med Abildgaard.

Med Abildgaard er problemet vel at han skal købes fri, og at der også er interesse fra Belgien. Vi kan vel dårligt smide en million Euro - der vel på papiret også er i den lave ende - hvis vi fik ham tilbudt til det. Jeg tror ikke på Abildgaard med mindre han skulle blive kontraktløs, og det kan selvfølgelig sagtens ske.

Alt jeg har hørt om Abildgaard er, at han gerne vil skabe sig en karriere i udlandet og ikke har ambitioner om dansk fodbold lige med det første. Hvis muligeden for at komme til Belgien, Frankrig eller Schweiz/Østrig opstår, så tror jeg helt sikkert, at han tager det. Jeg synes i øvrigt heller ikke at Abildgaard er hvad vi mangler. Med mindre han er blevet en markant bedre pasningsspiller i Rusland og/eller har udviklet sine indløb i boksen, så synes jeg heller ikke rigtigt han er hvad vi mangler.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saad ... ng/3370046

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2022, 16:59

Tak for links til Abildgaard @Sauer og @Nordjyden HY
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2022, 17:36

Er Abildgaard blevet en offensivt tænkende spilfordeler med bolde fremad til de offensive spillere og flair med bolden fremad på midten?

Ellers finder jeg ham uinteressant.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13695
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 26. aug 2022, 18:42

R Rosenberg skrev:
26. aug 2022, 17:36
Er Abildgaard blevet en offensivt tænkende spilfordeler med bolde fremad til de offensive spillere og flair med bolden fremad på midten?

Ellers finder jeg ham uinteressant.
Jeg ville se Abildgaard som en ret spændende erstatning for Fossum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 26. aug 2022, 18:45

Funky skrev:
26. aug 2022, 18:42
R Rosenberg skrev:
26. aug 2022, 17:36
Er Abildgaard blevet en offensivt tænkende spilfordeler med bolde fremad til de offensive spillere og flair med bolden fremad på midten?

Ellers finder jeg ham uinteressant.
Jeg ville se Abildgaard som en ret spændende erstatning for Fossum.
Men hvorfor?
Altså ikke for at tage noget fra Abildgaard der jo tydeligvis har fået en flot karriere og er steget til et pænt niveau, men offensive evner på og uden bold besidder han altså fortsat ikke. Af vores nuværende midtbanebesætning vil mene han er en krydsning mellem Pedro og Højholt. En power spiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gwailo » 26. aug 2022, 18:52

Funky skrev:
26. aug 2022, 18:42
R Rosenberg skrev:
26. aug 2022, 17:36
Er Abildgaard blevet en offensivt tænkende spilfordeler med bolde fremad til de offensive spillere og flair med bolden fremad på midten?

Ellers finder jeg ham uinteressant.
Jeg ville se Abildgaard som en ret spændende erstatning for Fossum.
Altid interessant hvis der byder sig en mulighed man ikke havde forventet. Og så skal man slå til. Men hvis det er en opgradering af en spillertype vi allerede her, så skal vi være i stand til at komme af med spillere også. Ellers bliver balancen i truppen helt skæv.

Kan vi ikke komme af med en type der minder om Abildgaard er vi nødt til at indse og acceptere at vi ikke skal have ham - uanset hvor meget vi gerne ser ham tilbage.
// gwailo

Besvar