Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 30. aug 2022, 15:13

Jeg synes både abild og Grønning er det vi mangler for de er begge ekstreme vinder typer med en NO Bull shit attitude - og de kan også godt banke deres holdkammerater op i kampene hvis vi hænger i bremsen.
Der er noget aggressivt vildskab i dem både fodbold mæssigt og verbalt.
Abild var altså på årets hold i Rusland
Og grønning kommer med stor fysisk - hurtigere end Maka - og er en rendyrket 9er lidt old School type. Og han fungerede godt med Friis.

Jeg er sgu fan hvis vi lander de 2. Og det tror jeg vi gør.
Tror også vi sælger 2-3 spillere.

Fck og fcm kan købe på en syg hylde . Pyt med det.
Også sjovt der er noget ramasjang i ligaen
OB henter er juve talent som aldrig har spillet 1. Holds bold.
Lige gyldigt.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af alithebeast » 30. aug 2022, 15:21

Det må efterhånden være lang tid siden Abild har spillet en en førsteholdskamp?
Hader København!

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 30. aug 2022, 15:31

alithebeast skrev:
30. aug 2022, 15:21
Det må efterhånden være lang tid siden Abild har spillet en en førsteholdskamp?
Det er vel også derfor vi er i en reel situation for at kunne hente ham
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Costanza
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:58
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Costanza » 30. aug 2022, 15:47

baresi skrev:
30. aug 2022, 15:13
Jeg synes både abild og Grønning er det vi mangler for de er begge ekstreme vinder typer med en NO Bull shit attitude - og de kan også godt banke deres holdkammerater op i kampene hvis vi hænger i bremsen.
Der er noget aggressivt vildskab i dem både fodbold mæssigt og verbalt.
Abild var altså på årets hold i Rusland
Og grønning kommer med stor fysisk - hurtigere end Maka - og er en rendyrket 9er lidt old School type. Og han fungerede godt med Friis.

Jeg er sgu fan hvis vi lander de 2. Og det tror jeg vi gør.
Tror også vi sælger 2-3 spillere.

Fck og fcm kan købe på en syg hylde . Pyt med det.
Også sjovt der er noget ramasjang i ligaen
OB henter er juve talent som aldrig har spillet 1. Holds bold.
Lige gyldigt.
Jeg er helt enig i, at truppen mangler fandenivoldskhed, men jeg må slutte mig til gruppen af forundrede fans. For mig giver ingen mening, at man i jagten på nogle mentale egenskaber går fuldstændig på kompromis med de fodboldmæssige kvaliteter. Høgh har også vinderattitude og fandenivoldskhed. :)

Jeg tænker ikke, at Abildgaard og Grønning er løsningen på de helt tydelige offensive udfordringer, vi har her og nu - og slet ikke på den vision for spillet ledelsen gang på gang prædiker.

Det virker som, at klubben famler. I det ene interview forklarer Inge interessen for en spiller med en strategi, der baserer sig på egenudviklede spillere og en autointeressse for tidligere AaB'ere - uanset type og match. Andre gange er det visionen om at blive bedre til det offensive og underholdende fodbold, der dikterer forklaringerne.

Er indkøbene et led i en AaB-tranformation til noget der minder om GF eller det gamle Horsens, kan jeg bedre forstå det, men det er vel næppe planen.

Vi har ikke økonomisk overskud til at lade os forføre af tilfældigheder på denne måde. Der må være en klar plan/vision for rekrutteringen, som man forsøger at holde sig til - velvidende at der nogle gange dukker nogle helt særlige muligheder op, som man må bide på. Jeg synes ikke at Grønning og Abildgaard er en af disse helt særlige muligheder. :)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 30. aug 2022, 15:53

Costanza skrev:
30. aug 2022, 15:47
baresi skrev:
30. aug 2022, 15:13
Jeg synes både abild og Grønning er det vi mangler for de er begge ekstreme vinder typer med en NO Bull shit attitude - og de kan også godt banke deres holdkammerater op i kampene hvis vi hænger i bremsen.
Der er noget aggressivt vildskab i dem både fodbold mæssigt og verbalt.
Abild var altså på årets hold i Rusland
Og grønning kommer med stor fysisk - hurtigere end Maka - og er en rendyrket 9er lidt old School type. Og han fungerede godt med Friis.

Jeg er sgu fan hvis vi lander de 2. Og det tror jeg vi gør.
Tror også vi sælger 2-3 spillere.

Fck og fcm kan købe på en syg hylde . Pyt med det.
Også sjovt der er noget ramasjang i ligaen
OB henter er juve talent som aldrig har spillet 1. Holds bold.
Lige gyldigt.
Jeg er helt enig i, at truppen mangler fandenivoldskhed, men jeg må slutte mig til gruppen af forundrede fans. For mig giver ingen mening, at man i jagten på nogle mentale egenskaber går fuldstændig på kompromis med de fodboldmæssige kvaliteter. Høgh har også vinderattitude og fandenivoldskhed. :)

Jeg tænker ikke, at Abildgaard og Grønning er løsningen på de helt tydelige offensive udfordringer, vi har her og nu - og slet ikke på den vision for spillet ledelsen gang på gang prædiker.

Det virker som, at klubben famler. I det ene interview forklarer Inge interessen for en spiller med en strategi, der baserer sig på egenudviklede spillere og en autointeressse for tidligere AaB'ere - uanset type og match. Andre gange er det visionen om at blive bedre til det offensive og underholdende fodbold, der dikterer forklaringerne.

Er indkøbene et led i en AaB-tranformation til noget der minder om GF eller det gamle Horsens, kan jeg bedre forstå det, men det er vel næppe planen.

Vi har ikke økonomisk overskud til at lade os forføre af tilfældigheder på denne måde. Der må være en klar plan/vision for rekrutteringen, som man forsøger at holde sig til - velvidende at der nogle gange dukker nogle helt særlige muligheder op, som man må bide på. Jeg synes ikke at Grønning og Abildgaard er en af disse helt særlige muligheder. :)
umiddelbart er grønning og abild ikke sammenlignelige med høgh. høgh er i en "klasse" for sig selv, og den hedder ikke superlige niveau.
men det har de andre 2, og så er det 2 typer der ikke skal vænne sig til ligaen, kulturen eller andet - de kan mere el mindre gå direkte ind minus lidt manglende form. Og kan vi lande dem med vores økonomi er det godt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. aug 2022, 15:59

Uh et par spændende dage, jeg er umiddelbart mest interesseret i om det lykkes os at sælge én spiller eller to da der mangler knaster i kassen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. aug 2022, 16:07

Stegosaurus skrev:
30. aug 2022, 15:00
bedstefar skrev:
30. aug 2022, 14:53
Please lad gf få Grønning. Vi har brug for en anden type, teknisk stærk og en med fart i støvlerne :cheers:
Amen! Grønning og Abildgaard på radaren viser, at vi intet har lært af de sidste 8-9 år men bliver ved med at hente spillere der ikke er brug for. Det er ren panik i mine øjnene. Vi har desperat brug for fart i angrebet.
Grønning, Abild, Ross og Kramer vil gøre os til bejler som luftkongerne af Superligaen :S

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gentleman Finn » 30. aug 2022, 16:45

Jeg forstår ikke at nogle enkelte er negative, Abildgaard og Grønning er de vindertyper der kan gå ind og få pisket op under det hold her. Det mangler der i høj grad. Det bliver rigtigt rigtigt godt hvis vi kan få dem ind

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kokkefar » 30. aug 2022, 17:09

Mit største transferønske er, at vi får solgt Fossum og Prip. De virker som om de mentalt er videre.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Martino » 30. aug 2022, 17:30

Kokkefar skrev:
30. aug 2022, 17:09
Mit største transferønske er, at vi får solgt Fossum og Prip. De virker som om de mentalt er videre.
Fuldstændig enig; og helst Prip. Jeg får lange løg af at se på Prip skyde fra 30 meter, når der står spillere fri i bedre position.
Jeg savner Winsnes

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 30. aug 2022, 17:34

Abildgaard og Grønning ville være fedt!

Hvis Fossum ryger og Prip ville erstatninger være nødvendige. Ellers bliver vi meget tynde. Samme med M. Ross.

Må forvente Abildgaard har lagt på i Rusland. Og har været i periferi af landsholdet for nylig. Altså ikke tosset 😊
Grønning også på andet niveau end sidst han var her. Det er altså to spillere der er på vej frem i deres karriereforløb. Ikke semi-afdankede.

Ryger Ross ville det være fedt med fx Dalsgaard, der måske efter systemskifte er på vej ud i FCM?
Selvom han ikke har spillet meget i 4-back som centerforsvar ville han sagtens kunne lære det.

Men vil også meget gerne have spillere der ikke nødvendigvis har været her før 😊

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 30. aug 2022, 17:35

Med rygter om 2 spillere ind og 2-3 spillere ud, så bliver det da den vildeste transferdeadline dag ever. Mindes ikke jeg nogensinde, har gået med forventning omkring så meget aktivitet på deadlinedag, som jeg gør nu…
Hvis der sker nul og skid imorgen, så er det tidernes største røgslør, der er blevet blæst ud over os de seneste dage…

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 30. aug 2022, 17:39

Lige nu er min bekymring egentlig at der ikke bliver meldt noget ud. Ingen saftige rygter på de forskellige sportssider, intet fra AaB. Kom nu med noget vi kan bruge for fanden!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AalBoyeBK » 30. aug 2022, 18:22

Det er fuldstændig vanvittigt bare at overveje om Abildgaard er et godt køb.

Kvalitetsmæssigt og CV-mæssigt vil det være den største forstærkning siden Lucas.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nestor » 30. aug 2022, 18:32

AalBoyeBK skrev:
30. aug 2022, 18:22
Det er fuldstændig vanvittigt bare at overveje om Abildgaard er et godt køb.

Kvalitetsmæssigt og CV-mæssigt vil det være den største forstærkning siden Lucas.
Seriøst??? Da han var i AaB, ekselerede han med gode bolderobninger, hvorefter han hældte bolden ud over sidelinjen med en elendig aflevering.
Manden har ikke spillet kampvilje månedsvis, og alle har da vist glemt, at hans hold rent faktisk røg ud af den russisk liga.
Vi har Pedro til den defensive side.
Det vi mangler er en midtbanespiller med kreative, fremadrettede evner.

:aabfan:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2022, 18:37

Nestor skrev:
30. aug 2022, 18:32
AalBoyeBK skrev:
30. aug 2022, 18:22
Det er fuldstændig vanvittigt bare at overveje om Abildgaard er et godt køb.

Kvalitetsmæssigt og CV-mæssigt vil det være den største forstærkning siden Lucas.
Seriøst??? Da han var i AaB, ekselerede han med gode bolderobninger, hvorefter han hældte bolden ud over sidelinjen med en elendig aflevering.
Manden har ikke spillet kampvilje månedsvis, og alle har da vist glemt, at hans hold rent faktisk røg ud af den russisk liga.
Vi har Pedro til den defensive side.
Det vi mangler er en midtbanespiller med kreative, fremadrettede evner.

:aabfan:
Kom han ikke på årets hold i Rusland?
Ved det ikke selv. Men hvis han gjorde, kan vi vel godt fastslå at han er på et højre niveau, end sidst han var i klubben.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1482
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 30. aug 2022, 18:40

Nestor skrev:
30. aug 2022, 18:32
AalBoyeBK skrev:
30. aug 2022, 18:22
Det er fuldstændig vanvittigt bare at overveje om Abildgaard er et godt køb.

Kvalitetsmæssigt og CV-mæssigt vil det være den største forstærkning siden Lucas.
Seriøst??? Da han var i AaB, ekselerede han med gode bolderobninger, hvorefter han hældte bolden ud over sidelinjen med en elendig aflevering.
Manden har ikke spillet kampvilje månedsvis, og alle har da vist glemt, at hans hold rent faktisk røg ud af den russisk liga.
Vi har Pedro til den defensive side.
Det vi mangler er en midtbanespiller med kreative, fremadrettede evner.

:aabfan:
Enig.... Folk husker som guldfisk. Abildgaard er simpelthen den sidste spiller vi har brug for - men vi får ham dog næppe heller.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 30. aug 2022, 18:41

Er Saletros forbindelsen helt død? @Moen @baresi

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Proppen » 30. aug 2022, 18:57

RicoBR02 skrev:
30. aug 2022, 17:39
Lige nu er min bekymring egentlig at der ikke bliver meldt noget ud. Ingen saftige rygter på de forskellige sportssider, intet fra AaB. Kom nu med noget vi kan bruge for fanden!
Ja, det kan godt bekymre, om Inge har spillet højt spil og endnu engang ender som taber. Men omvendt har han jo tidligt været ude at sige, at den nuværende trup er så rigeligt stærk, så måske falder han bare tilbage på den “vurdering”.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 30. aug 2022, 19:02

Proppen skrev:
30. aug 2022, 18:57
RicoBR02 skrev:
30. aug 2022, 17:39
Lige nu er min bekymring egentlig at der ikke bliver meldt noget ud. Ingen saftige rygter på de forskellige sportssider, intet fra AaB. Kom nu med noget vi kan bruge for fanden!
Ja, det kan godt bekymre, om Inge har spillet højt spil og endnu engang ender som taber. Men omvendt har han jo tidligt været ude at sige, at den nuværende trup er så rigeligt stærk, så måske falder han bare tilbage på den “vurdering”.
Vi kan jo også vente til torsdag morgen med at bedømme tingene - vores konkurrenter viser jo heller ikke tænder endnu. Rolig. Der er 1,5 døgn endnu

Besvar