Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. sep 2022, 11:44

Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:43
Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Fair. Dårligt gæt i så fald :-)
Jeg tror salgsprisen ligger på mellem 17-18 millioner ud fra det AaB melder ud.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. sep 2022, 11:45

raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:44
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:43
Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Fair. Dårligt gæt i så fald :-)
Jeg tror salgsprisen ligger på mellem 17-18 millioner ud fra det AaB melder ud.
Hvordan kommer du frem til det??
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. sep 2022, 11:52

Stegosaurus skrev:
7. sep 2022, 11:37
raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:31
Hanga skrev:
7. sep 2022, 10:35
BoT skrev:
7. sep 2022, 10:32
Helt sort at sælge Ross, med mindre man har fået et VIRKELIG godt bud, vi taler over 20 mio. kr. - eller han meget eksplicit har ytret ønske om at komme afsted nu.

Vi er endelig kommet på rette vej - ikke mindst takket være en velfungerende defensiv, som Mathias Ross er en meget væsentligt del af.
Hvis vi har fået så godt et tilbud har jeg svært ved at forstå hvorfor ændringen i forventet årsresultat er så marginal? Det er ikke mange uger siden at vi nedjusterede forventningerne pba. den dårlige sæsonstart.
Fordi vi ikke har solgt noget i det her vindue, så du havde nok set ind i en yderligere nedjustering med en 10-15 millioner til et minus på 25-30 millioner, som så nu måske kan lande i 8-12 millioner, som må give en salgspris på omkring 17-18 millioner vil jeg tro.

Men ellers FULDSTÆNDIG vanvittigt at sælge ham for det beløb og nu - altså som jeg har sagt, det eneste vi skal have er ro, og det bedste for AaB ville være at stå UDEN en sportschef i et års tid, bare for at få kørt organisation og trup ind, uden alle mulighede fuldstændig ugennemtænkte handlinger - men "here we go again"! jeg er uden ord, hvordan den mand kan blive VED med at overraske. Men han har sat sig selv i den position...og det bider nu OS fans i røven - han giver jo nok snart op, og smutter tilbage til Norge, og så står vi med lorten...
Jeg synes da, at det, som IAO har lavet i dette vindue, virker særdeles gennemtænkt og fornuftigt.
Nu er transfers ind jo en del af hans job - ja, og har medgivet jeg synes det har været fint i det her vindue. Salg, not so much - og historisk set rigtig skidt med indgående transfers og trupsammensætning, og langsigtet arbejde. Men alt det udenom, alle de andre ting - jeg havde liiiiige håbet at han kunne bare lidt holde sig i RO, altså lige foruden det meget uheldige med Grønning, og vores mega tynde midterforsvar, de 21 mand i truppen som er katastrofalt lidt....men ellers ja, hvis vi bare lige tager den del ud, synes jeg bestemt der endelig er noget at godkende. LIIIIGE indtil idag, og det er jo bare resultatet af at manden ikke har solgt andet end 20% af det som har været hans mål siden han tiltrådte - og derfor sidder han med lorten, og måske bliver nød til at acceptere dette tilbud.

Det er jo ikke fordi jeg synes et salg på mellem 17-18 millioner er et dårligt salg, og det er nok også kommet derop fordi der INGEN andre klubber er villige til at sælge kvalitetsspillere lige nu, fordi de kan ikke få noget ordenligt ind. Så det at sælge sent, kan give nogle ekstra millioner i kassen, men kors hvor sætter det også holdet i noget pis.

Plus Ross er i anføregruppen, og Inge har total fucket det hierarki op de seneste måneder - vi har ikke mange kulturbærer tilbage i klubben mere til at sætte rammerne for alle de nye der kommer ind. Wurtz bliver mere og mere vigtig her.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. sep 2022, 11:53

Forza skrev:
7. sep 2022, 11:45
raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:44
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:43
Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Fair. Dårligt gæt i så fald :-)
Jeg tror salgsprisen ligger på mellem 17-18 millioner ud fra det AaB melder ud.
Hvordan kommer du frem til det??
Fordi vi ikke har solgt noget i det her vindue, så du havde nok set ind i en yderligere nedjustering med en 10-15 millioner til et minus på 25-30 millioner, som så nu måske kan lande i 8-12 millioner, som må give en salgspris på omkring 17-18 millioner vil jeg tro.

SteelHead
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. jan 2021, 17:48
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af SteelHead » 7. sep 2022, 11:53

Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Præcis:-D
Tænkt scenarie:
IAO har en præstationsbaseret kontrakt om at sælge for at vist beløb hvert år, når han det udløses der en bonus.
Han har i år solgt Andreas H. og måske er der kommet andre transfersummer ind via præstationer fra tidligere salg.
Nu mangler han at sælge for Y i indeværende år, hvilket han hiver hjem som direkte transfersum på Ross-aftalen.
Dog har han det “fint med” at transfersummen nu og her ikke er “unødvendigt” stor, men vil hellere forhandle en aftale på plads, der er tungere på det præstationsbaserede, hvilken kan hjælpe IAO med at nå sin transferbonus de kommende år…
Ovenstående er tænkt, men ville ikke undre mig, da jeg flere gabge har studset når han taler om “hvor meget deer solgt for i et givent år”.
Desuden tror jeg at han har præstationskontrakt vedrørende medieomtale, spalteplads mv.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dr. Holst » 7. sep 2022, 12:10

Tyrkisk medie beretter at det er Galatasaray der forhandler med AaB
https://www.yenisafak.com/spor/galatasa ... li-3856988

Her skal han kæmpe mod 6(!) andre CenterBacks (Heriblandt Viktor Nelson)
https://www.transfermarkt.com/galatasar ... verein/141

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. sep 2022, 12:16

SteelHead skrev:
7. sep 2022, 11:53
Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Præcis:-D
Tænkt scenarie:
IAO har en præstationsbaseret kontrakt om at sælge for at vist beløb hvert år, når han det udløses der en bonus.
Han har i år solgt Andreas H. og måske er der kommet andre transfersummer ind via præstationer fra tidligere salg.
Nu mangler han at sælge for Y i indeværende år, hvilket han hiver hjem som direkte transfersum på Ross-aftalen.
Dog har han det “fint med” at transfersummen nu og her ikke er “unødvendigt” stor, men vil hellere forhandle en aftale på plads, der er tungere på det præstationsbaserede, hvilken kan hjælpe IAO med at nå sin transferbonus de kommende år…
Ovenstående er tænkt, men ville ikke undre mig, da jeg flere gabge har studset når han taler om “hvor meget deer solgt for i et givent år”.
Desuden tror jeg at han har præstationskontrakt vedrørende medieomtale, spalteplads mv.
Det lyder ikke videre sandsynligt.
Det ville dog være en vild forsidebasker, hvis en klub havde skruet så vanvittig en aftale sammen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 7. sep 2022, 12:18

SteelHead skrev:
7. sep 2022, 11:53
Hanga skrev:
7. sep 2022, 11:38
Eksil skrev:
7. sep 2022, 11:30
Rent gæt, men opjusteringen lugter af en pris på ca. 1½ mio euro, hvor kun den første rate falder i år.
Man bogfører hele transfersummen når aftalen er indgået, og afhænger ikke af at den rent likviditetsmæssigt måske er fordelt over flere regnskabsår. Det vil blot være at betragte som tilgodehavender i balancen.
Præcis:-D
Tænkt scenarie:
IAO har en præstationsbaseret kontrakt om at sælge for at vist beløb hvert år, når han det udløses der en bonus.
Han har i år solgt Andreas H. og måske er der kommet andre transfersummer ind via præstationer fra tidligere salg.
Nu mangler han at sælge for Y i indeværende år, hvilket han hiver hjem som direkte transfersum på Ross-aftalen.
Dog har han det “fint med” at transfersummen nu og her ikke er “unødvendigt” stor, men vil hellere forhandle en aftale på plads, der er tungere på det præstationsbaserede, hvilken kan hjælpe IAO med at nå sin transferbonus de kommende år…
Ovenstående er tænkt, men ville ikke undre mig, da jeg flere gabge har studset når han taler om “hvor meget deer solgt for i et givent år”.
Desuden tror jeg at han har præstationskontrakt vedrørende medieomtale, spalteplads mv.
Fuldstændig urealistisk - men du skal da have lov at drømme ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Raptorr » 7. sep 2022, 12:22

raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:52
Stegosaurus skrev:
7. sep 2022, 11:37
raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:31
Hanga skrev:
7. sep 2022, 10:35
BoT skrev:
7. sep 2022, 10:32
Helt sort at sælge Ross, med mindre man har fået et VIRKELIG godt bud, vi taler over 20 mio. kr. - eller han meget eksplicit har ytret ønske om at komme afsted nu.

Vi er endelig kommet på rette vej - ikke mindst takket være en velfungerende defensiv, som Mathias Ross er en meget væsentligt del af.
Hvis vi har fået så godt et tilbud har jeg svært ved at forstå hvorfor ændringen i forventet årsresultat er så marginal? Det er ikke mange uger siden at vi nedjusterede forventningerne pba. den dårlige sæsonstart.
Fordi vi ikke har solgt noget i det her vindue, så du havde nok set ind i en yderligere nedjustering med en 10-15 millioner til et minus på 25-30 millioner, som så nu måske kan lande i 8-12 millioner, som må give en salgspris på omkring 17-18 millioner vil jeg tro.

Men ellers FULDSTÆNDIG vanvittigt at sælge ham for det beløb og nu - altså som jeg har sagt, det eneste vi skal have er ro, og det bedste for AaB ville være at stå UDEN en sportschef i et års tid, bare for at få kørt organisation og trup ind, uden alle mulighede fuldstændig ugennemtænkte handlinger - men "here we go again"! jeg er uden ord, hvordan den mand kan blive VED med at overraske. Men han har sat sig selv i den position...og det bider nu OS fans i røven - han giver jo nok snart op, og smutter tilbage til Norge, og så står vi med lorten...
Jeg synes da, at det, som IAO har lavet i dette vindue, virker særdeles gennemtænkt og fornuftigt.
Nu er transfers ind jo en del af hans job - ja, og har medgivet jeg synes det har været fint i det her vindue. Salg, not so much - og historisk set rigtig skidt med indgående transfers og trupsammensætning, og langsigtet arbejde. Men alt det udenom, alle de andre ting - jeg havde liiiiige håbet at han kunne bare lidt holde sig i RO, altså lige foruden det meget uheldige med Grønning, og vores mega tynde midterforsvar, de 21 mand i truppen som er katastrofalt lidt....men ellers ja, hvis vi bare lige tager den del ud, synes jeg bestemt der endelig er noget at godkende. LIIIIGE indtil idag, og det er jo bare resultatet af at manden ikke har solgt andet end 20% af det som har været hans mål siden han tiltrådte - og derfor sidder han med lorten, og måske bliver nød til at acceptere dette tilbud.

Det er jo ikke fordi jeg synes et salg på mellem 17-18 millioner er et dårligt salg, og det er nok også kommet derop fordi der INGEN andre klubber er villige til at sælge kvalitetsspillere lige nu, fordi de kan ikke få noget ordenligt ind. Så det at sælge sent, kan give nogle ekstra millioner i kassen, men kors hvor sætter det også holdet i noget pis.

Plus Ross er i anføregruppen, og Inge har total fucket det hierarki op de seneste måneder - vi har ikke mange kulturbærer tilbage i klubben mere til at sætte rammerne for alle de nye der kommer ind. Wurtz bliver mere og mere vigtig her.
Af flere besynderlige ræsonnementer på baggrund af M. Ross nyheden, så studser jeg over påstanden om, at Inge skulle have "totalt fucket hierarkiet i anførergruppen op". Hvordan i al verden kommer man frem til den påstand, når man påtænker, at Rinne og Thelander ikke ønskede at forlænge?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 7. sep 2022, 12:28

RicoBR02 skrev:
7. sep 2022, 09:41
Gaarde6 skrev:
7. sep 2022, 09:34
Bugatti1 skrev:
7. sep 2022, 09:32
Er der nogen, som tror på vi henter en ledig transferfri spiller (Fuldblods angriber) her efter vinduet er lukket?
Eller må vi alene satse på Makaric/Ementa?

- Moen er her stadig, mens Baresi har givet sig selv en pause - Men de plejer at være godt orienteret omkring ovenstående.
Helt godt er de vist ikke orienteret ;)
De har vel ikke meldt noget ud som ikke er blevet enten bekræftet eller understøttet af andre der har hørt det samme? Mange brugere herinde efterlyser rygter om nye spillere direkte henvendt til @Moen og @baresi, når de så leverer de rygter de hører så skal de samtidig stå til ansvar hvis rygterne ikke bliver til noget, det er sgu ikke fair..
Jeg går ud fra at folk selv vælger, hvad de vil tro på eller ej.
Jeg tror ikke på de rygter, der bliver bragt herinde fra "kilder"
Men det står dig frit for om du vil tro på det.
Men at skrive de skal "stå til ansvar" forstår jeg ikke lige??
Stå til ansvar, hvordan og overfor hvem??

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Tyskeren » 7. sep 2022, 12:31

Spændende for Ross - knapt så fedt for os. Men der må komme en ny spiller ind allerede nu.. Ross er rejst til Tyrkiet for et lægetjek og et skifte er på plads inden midnat.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Rockafellar » 7. sep 2022, 12:32

Alexis skrev:
6. sep 2022, 19:45
Dennis Nielsen skrev:
6. sep 2022, 17:40
FIDEL skrev:
6. sep 2022, 16:21
Rockafellar skrev:
6. sep 2022, 14:14
Op i røven med Grønning

Jeg undrer mig mere over at vi ikke har scoutet på ham Sigurd Haugen de har købt. Han har sgu gjort det godt for dem. Aggressiv, stor og scoret flere mål.

Kommer fra norsk første division - oplever sgu ikke rigtig at vores sportsdirektør har følere ude i sit hjemland.

Det havde jeg ellers store forventninger til for de sprøjter sgu gode spiller deroppe fra i øjeblikket
Haugen har kun scoret 2 mål i ligaen, indtil videre. Vores egen Sousa er på 3 mål. Ham vil jeg hellere have.
Den ene "gratis" og den anden til 8-10 mill. Hvis jeg husker beløbet rigtig. Hvilket vel også er årsagen til, at vores sportsdirektør "ikke havde følere ude i hjemlandet"
Folk har bare generelt et totalt urealistisk billede af hvad AaB kan købe
Ved ikk om den er speciel til mig, men at en god angriber skal koste 8-10 mio på dagens marked er for mig ikke voldsomt. Hvis du tror at en angriber med mål i støvler kan fået for 2-3 mio kr i 2022 over du sgu i det forrige årtusinde.

Synes vi mangler en klasse angriber og har gjort det længe, men det handler sgu også om spillestil og hvormeget vi giver vores angriberen noget at lege med
Swing Like God's Own Dick

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 7. sep 2022, 12:34

Gaarde6 skrev:
7. sep 2022, 12:28
RicoBR02 skrev:
7. sep 2022, 09:41
Gaarde6 skrev:
7. sep 2022, 09:34
Bugatti1 skrev:
7. sep 2022, 09:32
Er der nogen, som tror på vi henter en ledig transferfri spiller (Fuldblods angriber) her efter vinduet er lukket?
Eller må vi alene satse på Makaric/Ementa?

- Moen er her stadig, mens Baresi har givet sig selv en pause - Men de plejer at være godt orienteret omkring ovenstående.
Helt godt er de vist ikke orienteret ;)
De har vel ikke meldt noget ud som ikke er blevet enten bekræftet eller understøttet af andre der har hørt det samme? Mange brugere herinde efterlyser rygter om nye spillere direkte henvendt til @Moen og @baresi, når de så leverer de rygter de hører så skal de samtidig stå til ansvar hvis rygterne ikke bliver til noget, det er sgu ikke fair..
Jeg går ud fra at folk selv vælger, hvad de vil tro på eller ej.
Jeg tror ikke på de rygter, der bliver bragt herinde fra "kilder"
Men det står dig frit for om du vil tro på det.
Men at skrive de skal "stå til ansvar" forstår jeg ikke lige??
Stå til ansvar, hvordan og overfor hvem??
Før i tiden altså tilbage i rade prica tiden og efter havde jeg nogle gode kontakter og kunne levere ret pålidelige rygter ude fra AaB.. Folk skrev direkte i pb´s for at få info, og blev sure i tråde hvis der ikke kom noget. Når man så gav rygter der ikke viste sig at være sande, eller gå i opfyldelse, så kunne man starte med at slette de første 2-4 pbér om hvor dum man var fordi man tog fejl... Så vil ikke undre mig at de 2 får en del pbér når tingene ikke lige sker som de siger.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 7. sep 2022, 12:34

Puha, synes godt nok den er tung den nyhed. Kramer-Ross-Posavec var begyndt at se lovende ud, og så betyder det enormt meget at have en spiller på banen, som kan hive holdkammeraterne op. Hvem skal gøre det nu? Og så var Ross efterhånden den eneste farlige på dødbolde.

20 millioner kr. må være absolut minimum for et salg af den type spiller på det her tidspunkt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nordjyden HY » 7. sep 2022, 12:34

Den tyrkiske storklub er ifølge Ekstra Bladet Galatasaray
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 7. sep 2022, 12:37

Gaarde6 skrev:
7. sep 2022, 12:28
Jeg går ud fra at folk selv vælger, hvad de vil tro på eller ej.
Jeg tror ikke på de rygter, der bliver bragt herinde fra "kilder"
Men det står dig frit for om du vil tro på det.
Men at skrive de skal "stå til ansvar" forstår jeg ikke lige??
Stå til ansvar, hvordan og overfor hvem??
Det står dig frit for. Jeg har ikke mere indsigt end de ting jeg får at vide. Det er svært uden at have sin daglige gang på Hornevej.

I øvrigt synes jeg det er fint, at man forholder dem der kommer med rygterne til tingene, hvis de ikke sker. Ting kan være gået galt eller også har rygtet ikke været så godt i sidste ende.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af ebbejeppe » 7. sep 2022, 12:41

Mon ikke der en option i Hagelskjærs udleje-aftale om, at han kan hives retur og det er en del af planen? Ellers har jeg svært ved at se, hvordan man løser Ross' afgang. Hvem er de næste i rækken, hvis man retter blikket på de unge drenge? Her er jeg ret blank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. sep 2022, 12:44

Raptorr skrev:
7. sep 2022, 12:22
raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:52
Stegosaurus skrev:
7. sep 2022, 11:37
raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 11:31
Hanga skrev:
7. sep 2022, 10:35
BoT skrev:
7. sep 2022, 10:32
Helt sort at sælge Ross, med mindre man har fået et VIRKELIG godt bud, vi taler over 20 mio. kr. - eller han meget eksplicit har ytret ønske om at komme afsted nu.

Vi er endelig kommet på rette vej - ikke mindst takket være en velfungerende defensiv, som Mathias Ross er en meget væsentligt del af.
Hvis vi har fået så godt et tilbud har jeg svært ved at forstå hvorfor ændringen i forventet årsresultat er så marginal? Det er ikke mange uger siden at vi nedjusterede forventningerne pba. den dårlige sæsonstart.
Fordi vi ikke har solgt noget i det her vindue, så du havde nok set ind i en yderligere nedjustering med en 10-15 millioner til et minus på 25-30 millioner, som så nu måske kan lande i 8-12 millioner, som må give en salgspris på omkring 17-18 millioner vil jeg tro.

Men ellers FULDSTÆNDIG vanvittigt at sælge ham for det beløb og nu - altså som jeg har sagt, det eneste vi skal have er ro, og det bedste for AaB ville være at stå UDEN en sportschef i et års tid, bare for at få kørt organisation og trup ind, uden alle mulighede fuldstændig ugennemtænkte handlinger - men "here we go again"! jeg er uden ord, hvordan den mand kan blive VED med at overraske. Men han har sat sig selv i den position...og det bider nu OS fans i røven - han giver jo nok snart op, og smutter tilbage til Norge, og så står vi med lorten...
Jeg synes da, at det, som IAO har lavet i dette vindue, virker særdeles gennemtænkt og fornuftigt.
Nu er transfers ind jo en del af hans job - ja, og har medgivet jeg synes det har været fint i det her vindue. Salg, not so much - og historisk set rigtig skidt med indgående transfers og trupsammensætning, og langsigtet arbejde. Men alt det udenom, alle de andre ting - jeg havde liiiiige håbet at han kunne bare lidt holde sig i RO, altså lige foruden det meget uheldige med Grønning, og vores mega tynde midterforsvar, de 21 mand i truppen som er katastrofalt lidt....men ellers ja, hvis vi bare lige tager den del ud, synes jeg bestemt der endelig er noget at godkende. LIIIIGE indtil idag, og det er jo bare resultatet af at manden ikke har solgt andet end 20% af det som har været hans mål siden han tiltrådte - og derfor sidder han med lorten, og måske bliver nød til at acceptere dette tilbud.

Det er jo ikke fordi jeg synes et salg på mellem 17-18 millioner er et dårligt salg, og det er nok også kommet derop fordi der INGEN andre klubber er villige til at sælge kvalitetsspillere lige nu, fordi de kan ikke få noget ordenligt ind. Så det at sælge sent, kan give nogle ekstra millioner i kassen, men kors hvor sætter det også holdet i noget pis.

Plus Ross er i anføregruppen, og Inge har total fucket det hierarki op de seneste måneder - vi har ikke mange kulturbærer tilbage i klubben mere til at sætte rammerne for alle de nye der kommer ind. Wurtz bliver mere og mere vigtig her.
Af flere besynderlige ræsonnementer på baggrund af M. Ross nyheden, så studser jeg over påstanden om, at Inge skulle have "totalt fucket hierarkiet i anførergruppen op". Hvordan i al verden kommer man frem til den påstand, når man påtænker, at Rinne og Thelander ikke ønskede at forlænge?
Fordi man ikke har sikret det inden, når man viste det ville ske, kunne man jo hente en Dalle eller nogle andre ind, som kunne være med til at opretholde hierarkiet - som er super vigtig i en klub - og nu hvis man sælger Ross er det jo ikke bare et alm salg - det er jo igen fra toppen af hierarkiet der ryger ud, og fra en kæde hvor vi kun har 2 1/2 mand lige nu - så det er på mange punkter et meget meget mærkeligt salg....hvis du spørger mig ;)

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Alexis » 7. sep 2022, 12:45

Rockafellar skrev:
7. sep 2022, 12:32
Alexis skrev:
6. sep 2022, 19:45
Dennis Nielsen skrev:
6. sep 2022, 17:40
FIDEL skrev:
6. sep 2022, 16:21
Rockafellar skrev:
6. sep 2022, 14:14
Op i røven med Grønning

Jeg undrer mig mere over at vi ikke har scoutet på ham Sigurd Haugen de har købt. Han har sgu gjort det godt for dem. Aggressiv, stor og scoret flere mål.

Kommer fra norsk første division - oplever sgu ikke rigtig at vores sportsdirektør har følere ude i sit hjemland.

Det havde jeg ellers store forventninger til for de sprøjter sgu gode spiller deroppe fra i øjeblikket
Haugen har kun scoret 2 mål i ligaen, indtil videre. Vores egen Sousa er på 3 mål. Ham vil jeg hellere have.
Den ene "gratis" og den anden til 8-10 mill. Hvis jeg husker beløbet rigtig. Hvilket vel også er årsagen til, at vores sportsdirektør "ikke havde følere ude i hjemlandet"
Folk har bare generelt et totalt urealistisk billede af hvad AaB kan købe
Ved ikk om den er speciel til mig, men at en god angriber skal koste 8-10 mio på dagens marked er for mig ikke voldsomt. Hvis du tror at en angriber med mål i støvler kan fået for 2-3 mio kr i 2022 over du sgu i det forrige årtusinde.

Synes vi mangler en klasse angriber og har gjort det længe, men det handler sgu også om spillestil og hvormeget vi giver vores angriberen noget at lege med
Vi mangler en klasseangriber. Og jeg ville ønske vi bare kunne gå ud og købe en. Men du tror vel ikke på at AaB går ud og bruger 10 millioner på en angriber vel? Og bare se på dem der gør - Haugen, Kurmanowski, Bjørk, Divkovic, Kaba osv. De er ikke garanti for mål. AaB er nødt til at finde en til 0-5 mil og håbe på de kan udvikle ham til en topscorer eller ramme virkelig plet.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 7. sep 2022, 12:46

ebbejeppe skrev:
7. sep 2022, 12:41
Mon ikke der en option i Hagelskjærs udleje-aftale om, at han kan hives retur og det er en del af planen? Ellers har jeg svært ved at se, hvordan man løser Ross' afgang. Hvem er de næste i rækken, hvis man retter blikket på de unge drenge? Her er jeg ret blank
Ville være dumt at Haugesund hvis han kan hives hjem efter en uge. Burde heller ikke være muligt ift registrering.

Jacob Buus og Sebastian Otoa er de næste, men de er ikke klar til at være førstereserver

Besvar