Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gentleman Finn » 7. sep 2022, 19:39

Inge har et svært job, det væltede ikke med tilbud på vores spillere her i sommers. Jeg har dog stadig fuld tillid til Inge, selvom vi er lidt udsat i centerforsvaret. Granli er dog god så en kæmpe svækkelse er det ikke. Vores budget er heller ikke kæmpe, så jeg siger det igen, Inge får en del kritik, noget berettiget, men det meste mener jeg er for hårdt. Jeg mener han har gjort det meget fornuftigt, selvom Cifuentes situationen skabte kaos.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 7. sep 2022, 19:42

Gentleman Finn skrev:
7. sep 2022, 19:39
Inge har et svært job, det væltede ikke med tilbud på vores spillere her i sommers. Jeg har dog stadig fuld tillid til Inge, selvom vi er lidt udsat i centerforsvaret. Granli er dog god så en kæmpe svækkelse er det ikke. Vores budget er heller ikke kæmpe, så jeg siger det igen, Inge får en del kritik, noget berettiget, men det meste mener jeg er for hårdt. Jeg mener han har gjort det meget fornuftigt, selvom Cifuentes situationen skabte kaos.
Dig gad jeg fandme godt drikke en bajer med :)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gentleman Finn » 7. sep 2022, 19:48

raekkeettre skrev:
7. sep 2022, 19:42
Gentleman Finn skrev:
7. sep 2022, 19:39
Inge har et svært job, det væltede ikke med tilbud på vores spillere her i sommers. Jeg har dog stadig fuld tillid til Inge, selvom vi er lidt udsat i centerforsvaret. Granli er dog god så en kæmpe svækkelse er det ikke. Vores budget er heller ikke kæmpe, så jeg siger det igen, Inge får en del kritik, noget berettiget, men det meste mener jeg er for hårdt. Jeg mener han har gjort det meget fornuftigt, selvom Cifuentes situationen skabte kaos.
Dig gad jeg fandme godt drikke en bajer med :)
:cheers: det kan vi sagtens arrangere

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Fromthecradle » 7. sep 2022, 20:15

doukas skrev:
7. sep 2022, 19:08
11 millioner i dagens marked for en U21-landsholdsspiller med 100 kampe under bæltet er virkelig peanuts. Og så til en tyrkisk mastodont. Kunne forstå prisen, hvis vi snakkede en transfer til en skandinavisk klub. Det burde være muligt at presse Galatasaray højere op her efter deadline.

Og klausuler? Glem det. De bliver ikke realiseret any way. Tror Ross får helt vildt svært ved at spille sig på holdet, så de klausuler kan man stikke op et sted solen ikke skinner.

Tror ikke jeg har været så skuffet over et salg siden Gaarde forærede Mæhle væk.

Og hvad blev der af strategien med, at vi skulle til at have nogle højere priser for vores spillere? Det her salg skubber i hvert fald ikke i den retning. Snarere tværtimod.
Den der med foræring af Mæhle burde være død nu. Han har indbragt imponerende for en højre back. Både i kroner og branding.

12 mio for Ross er helt uden for skiven, medmindre der er Mæhle style klausuler på. Og det ved vi jo ikke.
You pay for this?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 7. sep 2022, 20:23

Ang. ny midtstopper, tror jeg ikke vi får en mand ind til startopstillingen, men at der kigges efter noget på hylden under niveauet for Ross, Kramer og Granli.
Alt tyder på, at Inge har gang i en større spareøvelse.
Jeg håber stadig Han er obs på frie spillere, der kan styrke angrebet. Men det er nok naivt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 7. sep 2022, 20:25

Sønderhof skrev:
7. sep 2022, 20:23
Ang. ny midtstopper, tror jeg ikke vi får en mand ind til startopstillingen, men at der kigges efter noget på hylden under niveauet for Ross, Kramer og Granli.
Alt tyder på, at Inge har gang i en større spareøvelse.
Jeg håber stadig Han er obs på frie spillere, der kan styrke angrebet. Men det er nok naivt.
Hvis vi har gang i en større spareøvelse så fatter jeg ganske enkelt ikke at vi henter Bakiz. En spiller vi i langt højere grad kunne have undværet. Vi kunne blot have sagt farvel til Kusk og konkluderet at han var erstattet af Sousa, ingen ville have påpeget at AaB manglede en kantspiller. Og han er købt vel at mærke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sønderhof » 7. sep 2022, 20:39

Hanga skrev:
7. sep 2022, 20:25
Sønderhof skrev:
7. sep 2022, 20:23
Ang. ny midtstopper, tror jeg ikke vi får en mand ind til startopstillingen, men at der kigges efter noget på hylden under niveauet for Ross, Kramer og Granli.
Alt tyder på, at Inge har gang i en større spareøvelse.
Jeg håber stadig Han er obs på frie spillere, der kan styrke angrebet. Men det er nok naivt.
Hvis vi har gang i en større spareøvelse så fatter jeg ganske enkelt ikke at vi henter Bakiz. En spiller vi i langt højere grad kunne have undværet. Vi kunne blot have sagt farvel til Kusk og konkluderet at han var erstattet af Sousa, ingen ville have påpeget at AaB manglede en kantspiller. Og han er købt vel at mærke.
Det også en mærkelig transfer. Vi har åbenlyst langt mere brug for en midt-midt og en angriber, end Bakiz.
Vi har en uhørt smal trup, og udlejer sidst i vinduet Hagelskjær. Nu sælger vi Ross på noget nær værst tænkelige tidspunkt, og er efterladt med én kampdygtige centerback, der snart ryger i karantæne. Prisen for Ross er måske fair nok, isoleret set, men ingen tvivl om Inge føler han skal levere salg.
Derfor tror jeg heller ikke vi henter en profil ind som erstatning, men snarer en blød mellemvare.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 7. sep 2022, 20:51

Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5083
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 7. sep 2022, 20:58

Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Hvis Ross er tungen på vægtskålen ift. nedrykning, så ser det godt nok trist ud.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mini-p » 7. sep 2022, 20:59

Man kunne også se på det hele med lidt mere positive briller. Ross får et ønske opfyldt og et fedt skifte for ham, AaB får lidt penge i kassen, og ja, timingen er måske ikke pisse god, men vi kan da være heldige at IAO finder et eller andet godt, der er ledigt på markedet. Det kan jo være han finder noget der fungerer bedre end nu.
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Baatnakken » 7. sep 2022, 21:01

Inge behøver kun tage turen til Pandrup hvor der går flere ganske udmærkede midterforsvarer rundt i fallitboet, tror sagtens vi kan finde en kvalificeret backup til Granli

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kokkefar » 7. sep 2022, 21:02

FCK fik 5x mere af Galatasaray for Nelsson som var på samme alder som Ross. Jeg ved Nelsson havde spillet europæisk med FCK, men stadig… 5 Ross’er på én Nelsson?

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 7. sep 2022, 21:04

Kunji skrev:
7. sep 2022, 20:58
Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Hvis Ross er tungen på vægtskålen ift. nedrykning, så ser det godt nok trist ud.
Men det vil jo stadig skabe noget ustabilitet at vi skal til at køre en ind nu. Derudover har vi en del kampe vi skal ha point i nu.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Alexis » 7. sep 2022, 21:06

Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 21:04
Kunji skrev:
7. sep 2022, 20:58
Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Hvis Ross er tungen på vægtskålen ift. nedrykning, så ser det godt nok trist ud.
Men det vil jo stadig skabe noget ustabilitet at vi skal til at køre en ind nu. Derudover har vi en del kampe vi skal ha point i nu.
Altså det er jo ikke fordi der hentes ny starter, den har Granli jo når han er klar. Eneste grund til Ross har spillet de første kampe er fordi Granli har været skadet

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 7. sep 2022, 21:07

Kokkefar skrev:
7. sep 2022, 21:02
FCK fik 5x mere af Galatasaray for Nelsson som var på samme alder som Ross. Jeg ved Nelsson havde spillet europæisk med FCK, men stadig… 5 Ross’er på én Nelsson?
I den optik synes jeg faktisk vi har fået lidt for meget.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlemmingG » 7. sep 2022, 21:08

Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Jeg er sikker på Inge finder en god erstatning for Ross. Timingen for salget er ikke god, det medgiver jeg. Og Ross har da også spillet sig op på det seneste. Men i mine øjne er han virkelig kun en gennemsnitlig midterforsvarer i superligaregi. Han er stærk på låget og god i det fysiske duelspil, ligesom hans udstråling er fed. Men han er tæt på elendig i spillet med fødderne, ikke specielt hurtig og mangler overblik/overskud i sit spil. Han er meget ordinær. Så sent som i kampen mod Randers, var mange inde på at han bar en stor del af skylden for Randers’s mål. Så de 12 mil for ham er fornuftigt solgt. Dog er timingen ikke god, og det efterlader os i en umiddelbart sårbar situation. Jeg tror ikke Granli er klar til at starte søndag og det bliver nok svært at få en ny mand ind, som er klar til at træde ind i start-11. Bedste bud er at det bliver Pallesen. Ikke optimalt, men mod Lyngby burde det kunne holde tæt. Så har vi en uge til AGF kampen og herefter er der æandskampspause.
Jeg tror på at holdet er i så fornuftig en forfatning, at vi kommer igennem de næste to kampe med 4 point. Efter landskampene, skulle vi gerne have Granli og den nye mand i nogenlunde gear

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 7. sep 2022, 21:10

Kokkefar skrev:
7. sep 2022, 21:02
FCK fik 5x mere af Galatasaray for Nelsson som var på samme alder som Ross. Jeg ved Nelsson havde spillet europæisk med FCK, men stadig… 5 Ross’er på én Nelsson?
Fck gav 20 mio. kr. for Nelsson i Nordsjælland og betalte en del millioner til Nordsjælland pga videresalgsklausul. Så ret beset tjente fck måske 15 mio mere end AaB.

Nelsson er i øvrigt en markant bedre spiller end Ross.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 7. sep 2022, 21:11

FlemmingG skrev:
7. sep 2022, 21:08
Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Jeg er sikker på Inge finder en god erstatning for Ross. Timingen for salget er ikke god, det medgiver jeg. Og Ross har da også spillet sig op på det seneste. Men i mine øjne er han virkelig kun en gennemsnitlig midterforsvarer i superligaregi. Han er stærk på låget og god i det fysiske duelspil, ligesom hans udstråling er fed. Men han er tæt på elendig i spillet med fødderne, ikke specielt hurtig og mangler overblik/overskud i sit spil. Han er meget ordinær. Så sent som i kampen mod Randers, var mange inde på at han bar en stor del af skylden for Randers’s mål. Så de 12 mil for ham er fornuftigt solgt. Dog er timingen ikke god, og det efterlader os i en umiddelbart sårbar situation. Jeg tror ikke Granli er klar til at starte søndag og det bliver nok svært at få en ny mand ind, som er klar til at træde ind i start-11. Bedste bud er at det bliver Pallesen. Ikke optimalt, men mod Lyngby burde det kunne holde tæt. Så har vi en uge til AGF kampen og herefter er der æandskampspause.
Jeg tror på at holdet er i så fornuftig en forfatning, at vi kommer igennem de næste to kampe med 4 point. Efter landskampene, skulle vi gerne have Granli og den nye mand i nogenlunde gear
Ja jeg håber du får ret. 👍

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 7. sep 2022, 21:12

Kunji skrev:
Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Hvis Ross er tungen på vægtskålen ift. nedrykning, så ser det godt nok trist ud.
Men det at kunne stille med to centrale forsvarsspillere er dog pænt væsentligt, og det kan vi ikke pt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5083
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kunji » 7. sep 2022, 21:13

Hanga skrev:
7. sep 2022, 21:12
Kunji skrev:
Nautrup88 skrev:
7. sep 2022, 20:51
Så skal der hentes en erstatning som skal spilles ind hvilket kan koste på point kontoen nu og her. Vil de 12 millioner opveje hvis det er vægten på vægtskålen der gør at vi ikke kan holde os i superligaen i næste sæson. Er den bestyrelse så forblindet a de småpenge at de vil løbe den risici.
Hvis Ross er tungen på vægtskålen ift. nedrykning, så ser det godt nok trist ud.
Men det at kunne stille med to centrale forsvarsspillere er dog pænt væsentligt, og det kan vi ikke pt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Enig, men det er ikke pointen i indlægget.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar