Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sauer » 8. sep 2022, 23:48

Al held og lykke til Ross! Spændt på, hvad det bliver til dernede.

Undrer mig lidt over, at betalingen falder i fire rater over to sæsoner. Tænkte, det burde være småpenge for Galatasaray.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/tyrk ... -for-ross/

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 8. sep 2022, 23:51

Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:41
Hvis ellers man regner med at Granli er tilbage i næste uge, så ser jeg ikke grund til den store panik. Jeg noterer mig også at Nordjyske er hurtige til at gå i panik, eller så vil de måske gerne sælge nogle overskrifter.

Men er Granli ude i længere tid, så er vi pressede til at agere, og jeg så da allerhelst at vi hentede noget ind. Jeg ønsker bare heller ikke at havne med noget fyld, og i særdeleshed ikke på en lang kontrakt.

Det eneste gode er at efteråret er kortere end normale sæsoner, nu hvor VM står for døren. Netop derfor går jeg ikke i panik hvis ellers Granli snart er tilbage.
Nordjyske holder et lavt niveau. Buldrede på dommedagstrommer og vrængede af holdets indsats før FCM-kampen, og 3 point senere har der været klar fremgang og flere gode kampe i træk…de skriver i øjebliksbilleder og ud fra seneste pointhøst. Det er der ikke meget analyse over, det er faktisk sådan noget, selv jeg ville kunne skrive. Jeg har desuden indtryk af, at de nærmest var fornærmede over, at AaB ikke lavede nogle cirkusindkøb på transfer deadline day, så de kunne have noget at snakke om.

Og derudover, ja, der må være stor fokus på, hvornår Granli er klar. Men vi har da lov at håbe på, at Inge finder en transferfri spiller, som bare er så interessant, at man tør hugge til hurtigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gentleman Finn » 8. sep 2022, 23:57

Funky skrev:
8. sep 2022, 23:51
Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:41
Hvis ellers man regner med at Granli er tilbage i næste uge, så ser jeg ikke grund til den store panik. Jeg noterer mig også at Nordjyske er hurtige til at gå i panik, eller så vil de måske gerne sælge nogle overskrifter.

Men er Granli ude i længere tid, så er vi pressede til at agere, og jeg så da allerhelst at vi hentede noget ind. Jeg ønsker bare heller ikke at havne med noget fyld, og i særdeleshed ikke på en lang kontrakt.

Det eneste gode er at efteråret er kortere end normale sæsoner, nu hvor VM står for døren. Netop derfor går jeg ikke i panik hvis ellers Granli snart er tilbage.
Nordjyske holder et lavt niveau. Buldrede på dommedagstrommer og vrængede af holdets indsats før FCM-kampen, og 3 point senere har der været klar fremgang og flere gode kampe i træk…de skriver i øjebliksbilleder og ud fra seneste pointhøst. Det er der ikke meget analyse over, det er faktisk sådan noget, selv jeg ville kunne skrive. Jeg har desuden indtryk af, at de nærmest var fornærmede over, at AaB ikke lavede nogle cirkusindkøb på transfer deadline day, så de kunne have noget at snakke om.

Og derudover, ja, der må være stor fokus på, hvornår Granli er klar. Men vi har da lov at håbe på, at Inge finder en transferfri spiller, som bare er så interessant, at man tør hugge til hurtigt.
Jeg må indrømme jeg ikke læser hvad de skriver generelt, men man er jo ikke forpligtiget over sit niveau. Og Claus eller hvad han hedder, er jo blot journalist og skal sælge aviser.

Kan vi få en fyldspiller ind på en kort kontrakt, så kan jeg også godt leve med det. Selv hvis det er ham Sanneh, så kan han få indtil nytår til at bevise sig selv. Jeg skal bare ikke have ham på en lang kontrakt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 9. sep 2022, 00:01

Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:57
Funky skrev:
8. sep 2022, 23:51
Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:41
Hvis ellers man regner med at Granli er tilbage i næste uge, så ser jeg ikke grund til den store panik. Jeg noterer mig også at Nordjyske er hurtige til at gå i panik, eller så vil de måske gerne sælge nogle overskrifter.

Men er Granli ude i længere tid, så er vi pressede til at agere, og jeg så da allerhelst at vi hentede noget ind. Jeg ønsker bare heller ikke at havne med noget fyld, og i særdeleshed ikke på en lang kontrakt.

Det eneste gode er at efteråret er kortere end normale sæsoner, nu hvor VM står for døren. Netop derfor går jeg ikke i panik hvis ellers Granli snart er tilbage.
Nordjyske holder et lavt niveau. Buldrede på dommedagstrommer og vrængede af holdets indsats før FCM-kampen, og 3 point senere har der været klar fremgang og flere gode kampe i træk…de skriver i øjebliksbilleder og ud fra seneste pointhøst. Det er der ikke meget analyse over, det er faktisk sådan noget, selv jeg ville kunne skrive. Jeg har desuden indtryk af, at de nærmest var fornærmede over, at AaB ikke lavede nogle cirkusindkøb på transfer deadline day, så de kunne have noget at snakke om.

Og derudover, ja, der må være stor fokus på, hvornår Granli er klar. Men vi har da lov at håbe på, at Inge finder en transferfri spiller, som bare er så interessant, at man tør hugge til hurtigt.
Jeg må indrømme jeg ikke læser hvad de skriver generelt, men man er jo ikke forpligtiget over sit niveau. Og Claus eller hvad han hedder, er jo blot journalist og skal sælge aviser.

Kan vi få en fyldspiller ind på en kort kontrakt, så kan jeg også godt leve med det. Selv hvis det er ham Sanneh, så kan han få indtil nytår til at bevise sig selv. Jeg skal bare ikke have ham på en lang kontrakt.
Det må komme an på, hvem man finder. Men det er da oplagt at tænke, at det bliver en kontrakt indtil vinter, og så kan man veje vedkommende op imod, hvem ellers man måtte have på blokken, som man igen er i vindue til at kunne hente.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dalbjerg » 9. sep 2022, 01:20

Funky skrev:
8. sep 2022, 23:29
Kempes skrev:
8. sep 2022, 23:15
Det er bare bindegalt at sælge Ross til pebernødder på nuværende tidspunkt. Med 1 midterforsvar kampklar i truppen kan vi godt opgive top 6. Det alene koster vel 8-10 mio. kr bare i TV-penge. Sign on Fee, agenthonorarer og pis og papir for en lottokupon totalt ude af form æder resten af beløbet vi får for Ross.

Hvis Makaric og Prip kan tage 6 kilo på og skal på diæt efter 14 dages ferie, hvor længe går der så før en spiller, der har været transferfri i 3-4 måneder kan spille 90 minutter. Mit gæt er at det ikke bliver før efter nytår vi ser vedkommende i startelleveren.

Dette ophørsudsalg er desværre konsekvensen ved at have en uduelig sportslig ledelse. :thumbsdown:

Tak for lorten Bælum og IAO.

ps. held og lykke til Ross, vi kommer til at mangle hans engagement.
Et salg som kan nærme sig 20 millioner er altså ikke småpenge for AaB. Desværre.
Hvem ved, det kan da i øvrigt være, en plads i centerforsvaret er en ny mulighed for en spiller som Ahlmann. Jeg mindes også, at Pallesen har vikarieret derinde.
Pallesen var der inde, da der var tre i midterforsvaret..

Og det gik skrækkeligt..

Det er IKKE en løsning!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dalbjerg » 9. sep 2022, 01:21

Funky skrev:
8. sep 2022, 23:40
Kallerhauge skrev:
8. sep 2022, 23:39
Funky skrev:
8. sep 2022, 23:29
Kempes skrev:
8. sep 2022, 23:15
Det er bare bindegalt at sælge Ross til pebernødder på nuværende tidspunkt. Med 1 midterforsvar kampklar i truppen kan vi godt opgive top 6. Det alene koster vel 8-10 mio. kr bare i TV-penge. Sign on Fee, agenthonorarer og pis og papir for en lottokupon totalt ude af form æder resten af beløbet vi får for Ross.

Hvis Makaric og Prip kan tage 6 kilo på og skal på diæt efter 14 dages ferie, hvor længe går der så før en spiller, der har været transferfri i 3-4 måneder kan spille 90 minutter. Mit gæt er at det ikke bliver før efter nytår vi ser vedkommende i startelleveren.

Dette ophørsudsalg er desværre konsekvensen ved at have en uduelig sportslig ledelse. :thumbsdown:

Tak for lorten Bælum og IAO.

ps. held og lykke til Ross, vi kommer til at mangle hans engagement.
Et salg som kan nærme sig 20 millioner er altså ikke småpenge for AaB. Desværre.
Hvem ved, det kan da i øvrigt være, en plads i centerforsvaret er en ny mulighed for en spiller som Ahlmann. Jeg mindes også, at Pallesen har vikarieret derinde.
Ja hvordan var det nu det gik med Pallesen derinde. Ad helvedes til.
Gjorde det? Som en nødløsning?
Ja! Og det var i et tremandsforsvar!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dalbjerg » 9. sep 2022, 01:23

Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:41
Hvis ellers man regner med at Granli er tilbage i næste uge, så ser jeg ikke grund til den store panik. Jeg noterer mig også at Nordjyske er hurtige til at gå i panik, eller så vil de måske gerne sælge nogle overskrifter.

Men er Granli ude i længere tid, så er vi pressede til at agere, og jeg så da allerhelst at vi hentede noget ind. Jeg ønsker bare heller ikke at havne med noget fyld, og i særdeleshed ikke på en lang kontrakt.

Det eneste gode er at efteråret er kortere end normale sæsoner, nu hvor VM står for døren. Netop derfor går jeg ikke i panik hvis ellers Granli snart er tilbage.
Den der kølighed svarer til, at vi havde én keeper tilbage i truppen, og hvis han var ude, så skulle vi hive u15 målmanden ind..

Der kommer altså karantæner og skader i midterforsvaret!

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Krede » 9. sep 2022, 07:13

Tror Ross falder godt til i Galatasaray hvor tribunen næsten er lige så stort et inferno som Vesttribunen. Satme bekymrende at Inge mener at opgaven med at lukke hullet kan klares internt. Som at gå i køleskabet og tage en sjat mælk til noget havregryn og så glæde sig over at have sparet at skulle handle ind til et kulinarisk aftensmåltid. Intet i vejen med havregryn men det er jo ikke helt tilfredsstillende

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 9. sep 2022, 07:54

Krede skrev:Tror Ross falder godt til i Galatasaray hvor tribunen næsten er lige så stort et inferno som Vesttribunen. Satme bekymrende at Inge mener at opgaven med at lukke hullet kan klares internt. Som at gå i køleskabet og tage en sjat mælk til noget havregryn og så glæde sig over at have sparet at skulle handle ind til et kulinarisk aftensmåltid. Intet i vejen med havregryn men det er jo ikke helt tilfredsstillende
Det er jammerligt, men en stor del af skylden kan du ligge hos Fristrup regimets manglende udvikling af AaB og manglen på sportslige strategier der står mål med virkeligheden og hvad de har villet investere. De har forsømt klubben og det bør italesættes til de er røget ud af Aalborg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Lucas Kuskenius » 9. sep 2022, 08:02

Det var nu man godt kunne have brugt en ung gut med potentiale. Samtidigt undrer man sig over om Thomas Christiansen og Anders Bærthelsen ikke havde været gode at have som trupspillere. Selv Magnus Christensen havde været fin som yderste backup til forsvaret nu..
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af san » 9. sep 2022, 08:11

Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 9. sep 2022, 08:15

Dalbjerg skrev:
9. sep 2022, 01:23
Gentleman Finn skrev:
8. sep 2022, 23:41
Hvis ellers man regner med at Granli er tilbage i næste uge, så ser jeg ikke grund til den store panik. Jeg noterer mig også at Nordjyske er hurtige til at gå i panik, eller så vil de måske gerne sælge nogle overskrifter.

Men er Granli ude i længere tid, så er vi pressede til at agere, og jeg så da allerhelst at vi hentede noget ind. Jeg ønsker bare heller ikke at havne med noget fyld, og i særdeleshed ikke på en lang kontrakt.

Det eneste gode er at efteråret er kortere end normale sæsoner, nu hvor VM står for døren. Netop derfor går jeg ikke i panik hvis ellers Granli snart er tilbage.
Den der kølighed svarer til, at vi havde én keeper tilbage i truppen, og hvis han var ude, så skulle vi hive u15 målmanden ind..

Der kommer altså karantæner og skader i midterforsvaret!
Og formnedgang, som i foråret på vores back, og der var vi jo så snedig at sælge Børsting efter lukketid...det viste sig potentielt at vi missede top4 pga det...etc etc...der er en grund til alle hold gerne vil have 2 gode alternativer til hver position. Som vi nu endelig har fået på backs.

Men det var en katastrofe kun at køre Ross/Kramer og så Granli som er en trupspiller som også er skadet. Nu er det jo til grin, plus vi er nede på 20 mand!!!!

Kan sagtens forstå salget, men igen igen igen handler vi på bagkant.....det er som om lige netop i AaB er alt panik, det er sgu lidt sjovt at tænke på hvorfor.

Igen salget er fint, men hov.....hva satan nogle ville måske købe en af vores spillere hvor vi kun har 2 gode, måske vi skulle tænke på det i stedet for Bakiz eller Grønning. Det er jo pisse lige meget når vi må stille med en U19 spiller som ikke engang er i truppen....eller 2 når Kramer kommer i karantæne.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 9. sep 2022, 08:30

Det ER dårlig timing JA.
men vi kan jo ikke stå i vejen for en af vores egne - der får en unik mulighed. Det skal man løse. Hvis man har "medarbejdere" så er opgaven jo egentlig at man skal gøre dem så dygtige at de bliver interessante for større virksomheder. Og så skal man sende dem afsted med et TAK.
Det har man gjort med Ross - og det synes jeg er totalt god stil.
Der skal også sælges, så det er jo også af nød.

Nu må man lige løse det på den helt korte bane, og så skal der nok komme en afløser ind.

Hvis Granli ikke er helt klar, så tror jeg sgu Ahlmann får den.
selvfølgelig er det en svækkelse nu og her, men han skal sælges i min verden.
helt og lykke til Ross og tak for mange fede stunder og en dejlig vilje og ærlighed.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 9. sep 2022, 08:32

san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.

bamsen7
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. aug 2020, 19:36
Favoritspiller: Prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bamsen7 » 9. sep 2022, 08:37

Har simpelthen siddet og gloet nettet tyndt efter free agents og hvad JEG synes kunne være realistisk.

Nu smider jeg lidt navne, da det egentlig er det tråden er til og ikke den evige diskuteren frem og tilbage :)

Timo Letschert - Hollandsk makkerpar foran vores Kroat?

Emil Bergstrøm - Skandinav og god leder som vi også efterspørger.

Jozo Simunovic - En kroat med erfaring fra Celtic.

Havard Nordtveit - Realistisk?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 9. sep 2022, 08:48

Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 08:32
san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.
Jeg fornemmer du ser en del u kampe og kender til spillernes niveau.
Så som semi ekspert - ville du så vælge Otoa som makker til Kramer fremfor eks ahlmann eller Pallesen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jyden
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 21. okt 2015, 21:29
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jyden » 9. sep 2022, 09:03

Okay afdæmpet præsentationsvideo - det er fint selskab vores unge Ross er havnet i :cool: :danmarkfan:

https://twitter.com/GalatasaraySK/statu ... Q0Wwe_XAQA

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af doukas » 9. sep 2022, 09:13

Jyden skrev:
9. sep 2022, 09:03
Okay afdæmpet præsentationsvideo - det er fint selskab vores unge Ross er havnet i :cool: :danmarkfan:

https://twitter.com/GalatasaraySK/statu ... Q0Wwe_XAQA
SE HER AaB'S KOMMUNIKATIONSAFDELING!! - DET ER SÅDAN DET SKAL GØRES!

:aabfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af san » 9. sep 2022, 09:16

Maglau skrev:
9. sep 2022, 08:48
Stegosaurus skrev:
9. sep 2022, 08:32
san skrev:
9. sep 2022, 08:11
Tror da de sætter Otoa u19 spiller på cb ved siden af Kramer. :cool:
Kunne sagtens ske.
Jeg fornemmer du ser en del u kampe og kender til spillernes niveau.
Så som semi ekspert - ville du så vælge Otoa som makker til Kramer fremfor eks ahlmann eller Pallesen.
Jeg er ikke semi noget😊 men hvad jeg hører, er han da en af profilerne på u19, så Superliga er vel lige for? har ikke været aktuel til 1 holds truppen pga 4 cb for 14 dage siden, nu mangler man så 3 stk🙂 ville klart fortrække ham ift alternativer som Ahlmann og Pallesen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 9. sep 2022, 09:26

doukas skrev:
9. sep 2022, 09:13
Jyden skrev:
9. sep 2022, 09:03
Okay afdæmpet præsentationsvideo - det er fint selskab vores unge Ross er havnet i :cool: :danmarkfan:

https://twitter.com/GalatasaraySK/statu ... Q0Wwe_XAQA
SE HER AaB'S KOMMUNIKATIONSAFDELING!! - DET ER SÅDAN DET SKAL GØRES!

:aabfan:
Øh tjah…jeg synes egentlig, det er ærgerligt, at man aldrig kan/vil vise bidder fra deres indsatser inden for kridtstregerne, men det er sikkert noget med rettigheder og modvilje mod at vise andre klubtrøjer. Et par af Ross’ bedste tacklinger havde dog virket bedre i mine øjne end sådan et machismo racerbil-og-Balkan-Bond tema. Vi havde nok også skreget af grin hvis Bakiz var blevet filmet i dunkel belysning luskende rundt på Kastetvej i smoking.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar