Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 12. sep 2022, 21:49

FIDEL skrev:
12. sep 2022, 21:39
Brodernumsi skrev:
12. sep 2022, 19:39
FIDEL skrev:
12. sep 2022, 18:55
Tyskeren skrev:
12. sep 2022, 18:15
Har lige hørt at der kommer en ind inden torsdag - en ukendt udlænding med et fint CV.. Arbejder på et navn! Og han skulle være hurtigt klar til at spille - 1 uge cirka og så er han klar.
Eller Timo Letschert, Holland, som jeg tror det bliver.
Han har ikke spillet en kamp i 9 måneder, synes ikke det harmonerer med, at han skulle være klar på en uge.
Ikke engang reserveholdskampe eller træningskampe? Okay, Michael lüftner er det sgu nok.
Det ved jeg ikke.
Men han spillede sin sidste ligakamp d.20/11-21, og blev sat på transferlisten 4 dage efter. Så det er nok ikke meget, han har indgået i AZs planer derefter.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 668
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 13. sep 2022, 07:05

Jeg tager gerne imod Lüftner som makker til Kramer.
Synes han er en spændende spiller med en god alder, der som så mange andre spillere i FCK løb ind i problemet: du præstere ikke, vi skifter dig ud og lader dig sejle din egen sø.

Jeg tror han med den rette tillid vil blive en profil på vores hold - og tror på ham og Kramer vil være en sikker sidste skanse
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2022, 07:26

jayC skrev:
13. sep 2022, 07:05
Jeg tager gerne imod Lüftner som makker til Kramer.
Synes han er en spændende spiller med en god alder, der som så mange andre spillere i FCK løb ind i problemet: du præstere ikke, vi skifter dig ud og lader dig sejle din egen sø.

Jeg tror han med den rette tillid vil blive en profil på vores hold - og tror på ham og Kramer vil være en sikker sidste skanse
Givet at Fehérvár har mere konkurrence om pladserne end AaB, men det lyder ikke gevaldigt betryggende at vi skal satse med en spiller der ikke har spillet kontinuerligt I flere år, som sikkert også har en forestilling om at skulle have en ordentlig løn.

Gud hvor er det træls at vi har bragt os selv i sådan en åndssvag situation hvor vi skal skrabe bunden for bare at kunne stille hold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af martinaalborg » 13. sep 2022, 07:28

jayC skrev:
13. sep 2022, 07:05
Jeg tager gerne imod Lüftner som makker til Kramer.
Synes han er en spændende spiller med en god alder, der som så mange andre spillere i FCK løb ind i problemet: du præstere ikke, vi skifter dig ud og lader dig sejle din egen sø.

Jeg tror han med den rette tillid vil blive en profil på vores hold - og tror på ham og Kramer vil være en sikker sidste skanse
:thumbsup: han er en rigtig herlig forsvarsspiller, med samme udstråling og gejst som KEP bare en bedre forsvarsspiller!
- det kunne være en klassesigning, men jeg tvivler desværre

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Himmerland » 13. sep 2022, 10:11

Gnu skrev:
12. sep 2022, 20:23
Funky skrev:
12. sep 2022, 16:12
Gnu skrev:
12. sep 2022, 15:52

Jeg tror egentlig, at folk har et udmærket billede af, hvad AaB kan købe for, og hvad andre klubber køber for. For mit vedkommende er problemet den endeløse række af angribere, man har været igennem under Inge uden at finde en løsning. Van Weert, Prica, Nkada, Samuelsen, Trajkovski, Rufo, Høgh, Ementa, osv. osv. Man skal ikke bilde sig selv ind, at denne angriber-karrusel har været billig, selvom der i stort omfang er tale om lejespillere og korttidskontrakter, og var der nu satset mere helhjertet på én eller to spillere, så havde man stensikkert også flere midler at gøre med.

Nu står man så med Makaric som mindst ringe bud, selvom man åbenlyst er gået efter en anden, og startede med at sætte ham på bænken. Det er dårligt arbejde, og jeg mangler i den grad at se noget langsigtet planlægning fra Inge frem for denne case by case-tilgang, der lader til at herske.
At Van Weert ikke blev en bedre løsning havde intet med mandens kvaliteter at gøre. Han burde efter min mening stadig spille bold for AaB. Skammeligt den måde, han blev brugt på. Helt godnat, faktisk.

Prica, der voterer juryen vel stadig. Er det ikke mere AaB's forklaringsproblem, at vi har sværere ved at få udviklet på ham end en østrigsk klub? Skulle vi ikke netop være en klub, der kan den slags?

Ementa håber jeg da virkelig heller ikke, vi har afskrevet endnu.

Jeg er i øvrigt enig i, at det muligvis er en del af problemet med Makaric, at man ret åbent har markeret, at man ikke rigtigt satser på ham. Det er måske for meget at skylde en spiller, men hvis han nu faktisk er typen, som har behov for at føle noget tillid...
Jeg er meget enig. AaB havde en målscorer i Van Weert, men han skulle absolut bruges til alt muligt andet end at være i feltet. Og i sin sidste sæson kom han mest ind fra bænken.

Ligeledes enig i at AaB har et forklaringsproblem mht Prica. I sin første sæson fik han godt med chancer, men der var længere mellem spilletider i sæson to. Men når AaB åbenbart ikke selv kan udvikle ham er det en udmærket løsning at sende ham på et langt udlån i Østrig.

Makaric er lidt samme historie. En udmærket første sæson, men så skulle han på bænken.

Og så er der hele rækken af lejespillere, som aldrig gik en chance før de blev opgivet. AaB mangler tålmodighed og tro på at spillerne kan udvikle sig. Det er hele tiden videre til den næste.
Så du kampen i søndags ? at nogen kan ta Milan i forsvar er mig en gåde, han er uden fart og teknik, og så presser han kun 15% af hvad han burde.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 13. sep 2022, 10:11

Hajen skrev:
12. sep 2022, 19:54
Funky skrev:
12. sep 2022, 19:44
Hajen skrev:
12. sep 2022, 19:37
Måske jeg lige skal hjælpes her, men hvor kommer de 30 mio/året fra ?

I al den tid jeg har fulgt AaB (+30 år) kan jeg ikke huske, at vi har ramt dette tal eller blot noget der ligner (selv med alverdens inflation i sær på fodboldfronten taget i betragtning) i ret mange af årene, så forhåbentlig baserer man da ikke forretningen på dette - i så fald er konsekvensen vel ret klar......
Strategien er, at man skal lave spillersalg for i gennemsnit 15 mio. pr. vindue.
Tak - har opfattet det som 15 hvert regnskabsår

Synes 30 mio årligt virker naivt, når "vi" nu selv har erkendt, at egen-udviklingen ikke har levet op til forventningerne - er voldsomt bekymret over, at vi sagter mere og mere bagud ift de øvrige, og på det punkt kan pilen jo, i så fald, kun pege mod toppen
Efter et transfervindue hvor man solgte Kauf for 25 mio. samt Abildgaard på udleje (med fastsat købssklausu for 15 miol), budgetterede man pludselig med disse salg i hvert vindue.

Jeg var stærkt kritisk dengang og er det fortsat over denne strategi. Det er naivt og blåøjet at tro at vi kunne fortsætte den stime, bare fordi vi i et enkelt vindue kunne gøre det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Halil » 13. sep 2022, 11:56

Var grunden til Hagelskjær blev udlejet, IAO & friends mente 3 CBs var rigeligt til resten af 2022?
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 13. sep 2022, 12:02

Halil skrev:
13. sep 2022, 11:56
Var grunden til Hagelskjær blev udlejet, IAO & friends mente 3 CBs var rigeligt til resten af 2022?
Tilsyneladende, men nok også en erkendelse af, at Hagelskjær aldrig skulle være hentet i første omgang. Men det kunne man vel nærmest have sagt sig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 13. sep 2022, 12:19

jonas386 skrev:
13. sep 2022, 12:02
Halil skrev:
13. sep 2022, 11:56
Var grunden til Hagelskjær blev udlejet, IAO & friends mente 3 CBs var rigeligt til resten af 2022?
Tilsyneladende, men nok også en erkendelse af, at Hagelskjær aldrig skulle være hentet i første omgang. Men det kunne man vel nærmest have sagt sig selv.
Hagelskjær gav da god mening at hente, nu man spillede med 3 bagi. Man havde selvfølgelig håbet på at kunne udvikle ham yderligere. Nu skifter man så system, og så kommer han selvfølgelig i overskud. 3 etablerede CB's burde være nok, når man kun spiller med to. Så selvfølgelig kommer salget af Ross på det dårligst tænkte tidspunkt.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Halil » 13. sep 2022, 12:35

Bong skrev:
13. sep 2022, 12:19
jonas386 skrev:
13. sep 2022, 12:02
Halil skrev:
13. sep 2022, 11:56
Var grunden til Hagelskjær blev udlejet, IAO & friends mente 3 CBs var rigeligt til resten af 2022?
Tilsyneladende, men nok også en erkendelse af, at Hagelskjær aldrig skulle være hentet i første omgang. Men det kunne man vel nærmest have sagt sig selv.
Hagelskjær gav da god mening at hente, nu man spillede med 3 bagi. Man havde selvfølgelig håbet på at kunne udvikle ham yderligere. Nu skifter man så system, og så kommer han selvfølgelig i overskud. 3 etablerede CB's burde være nok, når man kun spiller med to. Så selvfølgelig kommer salget af Ross på det dårligst tænkte tidspunkt.
Jeg er ikke imponeret over IAOs ageren i forbindelse med CB-kabalen denne sommer.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 13. sep 2022, 12:46

RicoBR02 skrev:
12. sep 2022, 09:42
Nå AaB.. Nu skal vi altså have den stopper på plads.. Pallesen gjorde det fint, men vi er satme udsatte. @baresi @Moen får i lige tjekket jeres kilder og presset dem?
Intet hørt udover at de leder efter en centerback.. Det ved de fleste vel :aabfan:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gnu » 13. sep 2022, 12:58

Himmerland skrev:
13. sep 2022, 10:11
Gnu skrev:
12. sep 2022, 20:23
Funky skrev:
12. sep 2022, 16:12
Gnu skrev:
12. sep 2022, 15:52

Jeg tror egentlig, at folk har et udmærket billede af, hvad AaB kan købe for, og hvad andre klubber køber for. For mit vedkommende er problemet den endeløse række af angribere, man har været igennem under Inge uden at finde en løsning. Van Weert, Prica, Nkada, Samuelsen, Trajkovski, Rufo, Høgh, Ementa, osv. osv. Man skal ikke bilde sig selv ind, at denne angriber-karrusel har været billig, selvom der i stort omfang er tale om lejespillere og korttidskontrakter, og var der nu satset mere helhjertet på én eller to spillere, så havde man stensikkert også flere midler at gøre med.

Nu står man så med Makaric som mindst ringe bud, selvom man åbenlyst er gået efter en anden, og startede med at sætte ham på bænken. Det er dårligt arbejde, og jeg mangler i den grad at se noget langsigtet planlægning fra Inge frem for denne case by case-tilgang, der lader til at herske.
At Van Weert ikke blev en bedre løsning havde intet med mandens kvaliteter at gøre. Han burde efter min mening stadig spille bold for AaB. Skammeligt den måde, han blev brugt på. Helt godnat, faktisk.

Prica, der voterer juryen vel stadig. Er det ikke mere AaB's forklaringsproblem, at vi har sværere ved at få udviklet på ham end en østrigsk klub? Skulle vi ikke netop være en klub, der kan den slags?

Ementa håber jeg da virkelig heller ikke, vi har afskrevet endnu.

Jeg er i øvrigt enig i, at det muligvis er en del af problemet med Makaric, at man ret åbent har markeret, at man ikke rigtigt satser på ham. Det er måske for meget at skylde en spiller, men hvis han nu faktisk er typen, som har behov for at føle noget tillid...
Jeg er meget enig. AaB havde en målscorer i Van Weert, men han skulle absolut bruges til alt muligt andet end at være i feltet. Og i sin sidste sæson kom han mest ind fra bænken.

Ligeledes enig i at AaB har et forklaringsproblem mht Prica. I sin første sæson fik han godt med chancer, men der var længere mellem spilletider i sæson to. Men når AaB åbenbart ikke selv kan udvikle ham er det en udmærket løsning at sende ham på et langt udlån i Østrig.

Makaric er lidt samme historie. En udmærket første sæson, men så skulle han på bænken.

Og så er der hele rækken af lejespillere, som aldrig gik en chance før de blev opgivet. AaB mangler tålmodighed og tro på at spillerne kan udvikle sig. Det er hele tiden videre til den næste.
Så du kampen i søndags ? at nogen kan ta Milan i forsvar er mig en gåde, han er uden fart og teknik, og så presser han kun 15% af hvad han burde.
Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 13. sep 2022, 14:59

Vi mangler en angriber. Makaric er ikke god nok til den rolle han spiller. Jeg kan godt lide Hornevejs begejstring for Ementa; “kan du ikke se der er lidt Onuahchu over ham?”. Jo, hvis man lige trækker alle målene fra, er det da en god sammenligning..

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 13. sep 2022, 15:32

bonanza skrev:
13. sep 2022, 14:59
Vi mangler en angriber. Makaric er ikke god nok til den rolle han spiller. Jeg kan godt lide Hornevejs begejstring for Ementa; “kan du ikke se der er lidt Onuahchu over ham?”. Jo, hvis man lige trækker alle målene fra, er det da en god sammenligning..
Onuahchu var nogenlunde på samme niveau som Ementa i starten...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 13. sep 2022, 15:34

bonanza skrev:
13. sep 2022, 14:59
Vi mangler en angriber. Makaric er ikke god nok til den rolle han spiller. Jeg kan godt lide Hornevejs begejstring for Ementa; “kan du ikke se der er lidt Onuahchu over ham?”. Jo, hvis man lige trækker alle målene fra, er det da en god sammenligning..
Altså det ville jo være synd at sige Onuachu bombede allerede fra start i Danmark. Det var først efter 3-4-5 sæsoner i superligaen at han for alvor begyndte at vise sine spidskompentecer, og vel egentlig først i sæson 5 og 6 hvor han begyndte at vise et niveau der gjorde ham til en superligaprofil. Han skulle dog også et smut forbi 1. division (kan ikke huske omd et var Fredericia eller Vejle) før det blev endeligt forløst.
Siden har han haft 2 vanvittige sæsoner i Belgien og en enkelt god sæson, men han var relativt længe undervejs, og som jeg husker det var han ikke voldsomt god til at bruge sin fysik da han først kom frem.

Men det er da rigtigt, at den spiller Onuachu endte som, ikke tåler nogen sammenligning med Ementa nu og her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 13. sep 2022, 15:35

hje1980 skrev:
13. sep 2022, 15:32
bonanza skrev:
13. sep 2022, 14:59
Vi mangler en angriber. Makaric er ikke god nok til den rolle han spiller. Jeg kan godt lide Hornevejs begejstring for Ementa; “kan du ikke se der er lidt Onuahchu over ham?”. Jo, hvis man lige trækker alle målene fra, er det da en god sammenligning..
Onuahchu var nogenlunde på samme niveau som Ementa i starten...
Men Onuachu er også atypisk. Bare fordi det lykkedes ham at tage store skridt betyder det ikke at Ementa kan.

Ikke for at tage noget fra ham, for jeg ser et stort råt potentiale i hans fysik, men om han bliver til noget et et stort spørgsmålstegn i mine øjne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2022, 15:43

Forza skrev:
13. sep 2022, 15:35
hje1980 skrev:
13. sep 2022, 15:32
bonanza skrev:
13. sep 2022, 14:59
Vi mangler en angriber. Makaric er ikke god nok til den rolle han spiller. Jeg kan godt lide Hornevejs begejstring for Ementa; “kan du ikke se der er lidt Onuahchu over ham?”. Jo, hvis man lige trækker alle målene fra, er det da en god sammenligning..
Onuahchu var nogenlunde på samme niveau som Ementa i starten...
Men Onuachu er også atypisk. Bare fordi det lykkedes ham at tage store skridt betyder det ikke at Ementa kan.

Ikke for at tage noget fra ham, for jeg ser et stort råt potentiale i hans fysik, men om han bliver til noget et et stort spørgsmålstegn i mine øjne.
Men hvis vi skal ud og korrekse så burde man nok starte ved kilden. For jeg håber og tror da ikke de er så skæve i deres rekruttering at de henter ham og bruger ham fordi de helt simpelt tror hans højde = Onuachu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

andrii
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 8800

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af andrii » 13. sep 2022, 15:49

Mens vi alle spændt venter på den forbandede stopper.... :cool: - kan jeg fortælle, at I Viborg, hvor jeg er bosat, lyder det fra kilder med insiderviden i VFF, at Younes Bakiz har kostet AaB 2,5 mio.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 13. sep 2022, 16:30

Få nu IAO væk fra den post. Med hans track record, er der så nogen der seriøst tror at han finder en CB, der forstærker truppen. Efter bestyrelsen har fyret ham, kan de passende sætte deres eget mandat på spil, og lade en ny bestyrelse med klare visioner tage over, og bygge det hele op i 1. div igen.
Det ender i 1. Div for os, og håber at nogen allerede tager konsekvensen nu og indser at de ikke var de rette til at styre en professionel klub.
Kald mig bare sortseer, men jeg har set tegnene længe, og ønsket IAO væk længe(og nu også bestyrelsen).
Håber Lars Friis kan holde det misk mask ud, han er landet i, for han får da ikke foræret noget som helst af hans ledere og bestyrelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 439
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 13. sep 2022, 16:42

andrii skrev:
13. sep 2022, 15:49
Mens vi alle spændt venter på den forbandede stopper.... :cool: - kan jeg fortælle, at I Viborg, hvor jeg er bosat, lyder det fra kilder med insiderviden i VFF, at Younes Bakiz har kostet AaB 2,5 mio.
Jeg tror han bliver rigtig god for os, når han er spillet ind.

God fart og gennembrudsstyrke.

Gad vide hvad vi fik for Kusk!?

Besvar