Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Fromthecradle » 15. sep 2022, 18:34

Forza skrev:
15. sep 2022, 17:49
Eksil skrev:
15. sep 2022, 17:44
Buzz Killington skrev:
15. sep 2022, 17:06
Eksil skrev:
15. sep 2022, 16:42
hit666 skrev:
15. sep 2022, 16:40
Hvad er det folk vil skulle vi bare ha forsat med Fris i det Uendelighed for 1-1 mod lyngby på hjemme bane det rimer ikke med fremgang
Synes du det rimer på fremgang at hente en pensionist ind? Det er ren nostalgi og om et par overhalinger, så er den svenske charme forduftet.
Hvorfor kalder du ham pensionist?
Fordi vi skal tilbage til 2010 for at finde det sidste klub job og to år tilbage fra Islandjobbet stoppede. Det er jo evigheder siden, at han arbejdet med en klub på daglig basis og reelt er ude af gamet. Som han selv siger "Det seneste halve år har jeg spillet meget golf".
Den uendelige negativt og urealistiske tilgang herinde til hvad AaB kan hente er fandeme trættende.

Enten er de for urutinerede eller også er de for gamle. Altså helt ærligt, hvad regner folk med? Hamréns cv er enormt i forhold til et hold der ligger til nedrykning i superligaen.
Du er klar over at vi taler om træneren og ikke spillerne, ikke?

Hamrens CV er superfint og er bestemt en ønsketræner. Håber det går godt.

Men ledelsen er helt væk, et kæmpe hul i jorden. Ved ikke omjeg er mest skuffet over bestyrelsen elle Bælum - iao havde jeg ingen forventninger til, så han skuffer ikke rigtigt.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2022, 18:46

Raptorr skrev:
15. sep 2022, 15:47
Der er meget utilfredshed herinde (på forummet) med bestyrelsen og Inge, således også nu, hvor man har skiftet træner. Gad vide, om der ikke ville have været mindst ligeså meget kritik, hvis ledelsen (og bestyrelsen) havde ventet 4-5 kampe, og så på grund af svigtende resultater, havde gennemført et trænerskifte. Ikke helt utænkeligt, at man så havde fået kritik for endegyldigt at have sat muligheden for top 6 over styr, manglende rettidig omhu, eller lignende. Mit budskab er, at der ikke nødvendigvis er et perfekt tidspunkt at gennemføre sådan et skifte på. Men jeg synes faktisk, at Bælum redegør rimeligt sobert for situationen i interviewet på tv2. Jeg har selv været fortaler for, at Friis skulle have lang snor, og det kan man vel diskutere, om han har fået. Ligesom man kan diskutere truppens sammensætning og dermed det materiale, som han har haft at arbejde med. Der er nok ingen tvivl om, at 1 point i de sidste 7 kampe i sidste sæson og manglende kvalifikation til Europa har givet dumpe karakter hos ledelsen, og da det så er fulgt op med slingrekurs i denne sæson, så er man altså skredet til handling. Men måske lidt underligt, at det kommer på bagkant af fremgang og sejre over Brøndby og FCM. Mon ikke det manglende offensive udtryk og output imod Lyngby på hjemmebane var dråben? Jo, og så alligevel. Jeg tror, at der ligger mere til grund, nemlig usikkerhed og ulmende utilfredshed i spillertruppen. Har Friiis mistet omklædningsrummet eller været på vej til det, så har fyringen givet sig selv. Der har været antydninger af manglende struktur, eller spillere som har efterspurgt struktur. Det får de så nu med Hamren! Jeg mindes også en kommentar fra Kusk efter skiftet til Silkeborg; noget i retning af, at det var godt at komme til en klub (eller et hold), hvor man "ikke var i tvivl om, hvordan man ville spille". Jeg ønsker Hamren velkommen (hjem) og håber, at han og spillerne får udviklet holdets udtryk og spil. Men forhåbentlig også udviklet individuelt på de spillere, der synes at være gået i stå (eller tilbage), som Prip, Fossum og Højholt. I starten af året skrev jeg en mail til Inge, hvor jeg (mest for sjov) gjorde opmærksom på, at Hamren var ledig. Jeg troede ikke selv på det. Nu er han her, og det er stort!!
Mht. Kusk kommentaren kan den vel lige så vel være en konstatering af tendensen over tid
- Han kom til under Wieghorst der gerne vil spille Hjulmand-bold, men præsterede kun Horsens bold. Nok mest pga. den generelle beskæffenhed i en rodet flok af spillere der ikke passede sammen og udlændinge der ikke havde niveauet.
- Så kom Jacob Friis til der gik nærmest totalt Red Bull på den med højintensitet og løbespil
- Feher tog over og ingen aner, hvad han stod for inden vi kom til Cifuentes der kom med Cruyff indeer indtil han indså, hvad truppen kunne og ikke kunne og sadlede ham til "solid fodbold".
- Endelig kom Lars Friis, som var en tilbagevenden til noget der nok mere ligner Jacob Friis, men måske mere endnu mere aggressivt.
Friis startede med at videreføre Cifuentes konceptet med hans eget touch, men siden vi slog Brøndby hjemme i foråret begyndte han at omstille holdet og jeg kan ikke genkende, at han skulle have slingret i hvad han ville eller hvad han har gjort.

Mht. top 6 synes jeg den snak er totalt ligegyldig lige nu. Jeg ved godt, at vi kun har tre point op, men se på alle de underliggende parametre - der er langt derop hvad angår præstationer. Det væsentligtste lige nu er at skabe et solidt hold ud af de spillere vi har og ikke noget som helst andet og der havde jeg hellere set man havde fortsat med noget der blev bedre og bedre fremfor at smide det på porten og finde en fodboldmæssig fuldstændig modsat træner. Den trænerfyring er den største ansvarsfraskrivelse i AaBs historie.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 15. sep 2022, 20:09

Forza skrev:
15. sep 2022, 17:49
Eksil skrev:
15. sep 2022, 17:44
Buzz Killington skrev:
15. sep 2022, 17:06
Eksil skrev:
15. sep 2022, 16:42
hit666 skrev:
15. sep 2022, 16:40
Hvad er det folk vil skulle vi bare ha forsat med Fris i det Uendelighed for 1-1 mod lyngby på hjemme bane det rimer ikke med fremgang
Synes du det rimer på fremgang at hente en pensionist ind? Det er ren nostalgi og om et par overhalinger, så er den svenske charme forduftet.
Hvorfor kalder du ham pensionist?
Fordi vi skal tilbage til 2010 for at finde det sidste klub job og to år tilbage fra Islandjobbet stoppede. Det er jo evigheder siden, at han arbejdet med en klub på daglig basis og reelt er ude af gamet. Som han selv siger "Det seneste halve år har jeg spillet meget golf".
Den uendelige negativt og urealistiske tilgang herinde til hvad AaB kan hente er fandeme trættende.

Enten er de for urutinerede eller også er de for gamle. Altså helt ærligt, hvad regner folk med? Hamréns cv er enormt i forhold til et hold der ligger til nedrykning i superligaen.
Langt hen af vejen er han jo nærmest overkvalificeret.
Han er sgu ikke blevet nogen dårligere træner siden sidst.
KÆMPE erfaring og kæmpe træner profil.

Tror han kommer til at sætte et voldsomt aftryk ret hurtigt.
Ham løber de ik om hjørner med ( bestyrelsen osv )

Derfor synes jeg stadig Friis delen er trist og unfair.

Men tror BESTEMT Hamrén bliver stor succes igen.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af SteenA » 15. sep 2022, 20:42

Jeg synes den seneste uges tid tegner et billede af en sportschef som er sat under administration. Skal man tro de historier medierne bringer, så var det bestyrelsen der gennemtrumfede Ross-salget. Ekstra-Bladet beretter om bestyrelsesmedlemmer der går rundt og spørger til spillernes forhold til Friis og nu, hvor spil og resultater langt om længe er blevet bedre, så kommer der sådan en voldsom beslutning i dag, som jeg næppe tror at Inge er arkitekten bag. Mange vil have IAO fyret, men spørgsmålet er vel lige så meget, om han selv synes det bliver ved med at være sjovt?

Men bestyrelsen får nok ro nu. Det er altid en populær beslutning hos fans at hente gamle koryfæer hjem og Hamrén får (og skal have) lang snor nu. Hamren er jo også snu nok til at AaB nok skal få de point der skal til for at placere sig i midten af tabellen et sted. Så har han udført sin opgave og til sommer kan man så lave et nyt opstartsprojekt med ny træner og nye ideer. Med mindre der sker det helt uventede, at klubbens økonomi får et boost fra en endnu ukendt investor og Hamren pludselig bliver stillet i udsigt at han kan få lov at bygge sit eget hold op med spillere han selv peger på (og ikke bare de til enhver tid frie løsarbejdere der findes derude).

Det må dæleme også være underligt for Bakiz i dag.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af degn » 15. sep 2022, 21:22

Er der nogle transferfrie som Hamren ville kunne trække i?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Fromthecradle » 15. sep 2022, 21:26

degn skrev:
15. sep 2022, 21:22
Er der nogle transferfrie som Hamren ville kunne trække i?
Kuhn, Peter Sørensen, Ove C, Graulund….
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2022, 21:26

SteenA skrev:
15. sep 2022, 20:42
Jeg synes den seneste uges tid tegner et billede af en sportschef som er sat under administration. Skal man tro de historier medierne bringer, så var det bestyrelsen der gennemtrumfede Ross-salget. Ekstra-Bladet beretter om bestyrelsesmedlemmer der går rundt og spørger til spillernes forhold til Friis og nu, hvor spil og resultater langt om længe er blevet bedre, så kommer der sådan en voldsom beslutning i dag, som jeg næppe tror at Inge er arkitekten bag. Mange vil have IAO fyret, men spørgsmålet er vel lige så meget, om han selv synes det bliver ved med at være sjovt?

Men bestyrelsen får nok ro nu. Det er altid en populær beslutning hos fans at hente gamle koryfæer hjem og Hamrén får (og skal have) lang snor nu. Hamren er jo også snu nok til at AaB nok skal få de point der skal til for at placere sig i midten af tabellen et sted. Så har han udført sin opgave og til sommer kan man så lave et nyt opstartsprojekt med ny træner og nye ideer. Med mindre der sker det helt uventede, at klubbens økonomi får et boost fra en endnu ukendt investor og Hamren pludselig bliver stillet i udsigt at han kan få lov at bygge sit eget hold op med spillere han selv peger på (og ikke bare de til enhver tid frie løsarbejdere der findes derude).

Det må dæleme også være underligt for Bakiz i dag.
Deler første del vedr. bestyrelsen trumfning af IAO, men jeg tror ikke at de skal forvente ro. De har skabt et tillidsbrud til fansene og mere slinger i valsen (både på og udenfor banen) og så vil de komme under beskydning igen.
Det skader også AaBs evne til at tiltrække gode spillere og trænere, at man på den måde er et galehus og kommer der ingen strategi så er vi lige vidt.
Vedr. at få placeret solidt i midten kan Hamren trods alt heller ikke gøre så meget mere end Friis med det materiale. Ikke mindst er det defensive fundament jo lige blevet smadret og nu skal en ny lottokupon spilles ind plus, at der giver kommer endnu en spillesilsændring der skal køres og det vil kræve tid. Det kommer til at handle om overlevelse til 32 spillerunde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9800 » 16. sep 2022, 16:28

Det er spændende om han er lige så hård som sidst han var træner. Der blev målt fedt procent, og dem med for høj skulle mødes med “fede holdet” før hver træning, og så 30 min på kondicykel før træning 😊

Raptorr
Superliga
Superliga
Indlæg: 657
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Raptorr » 16. sep 2022, 17:53

9800 skrev:
16. sep 2022, 16:28
Det er spændende om han er lige så hård som sidst han var træner. Der blev målt fedt procent, og dem med for høj skulle mødes med “fede holdet” før hver træning, og så 30 min på kondicykel før træning 😊
Mon ikke Makaric og Prip kandiderer til "fede holdet" 😊

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bros » 17. sep 2022, 22:58

Raptorr skrev:
16. sep 2022, 17:53
9800 skrev:
16. sep 2022, 16:28
Det er spændende om han er lige så hård som sidst han var træner. Der blev målt fedt procent, og dem med for høj skulle mødes med “fede holdet” før hver træning, og så 30 min på kondicykel før træning 😊
Mon ikke Makaric og Prip kandiderer til "fede holdet" 😊
Ud fra dagens kamp burde de fleste på fede holdet.
De kunne jo ikke løbe og kæmpe

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. sep 2022, 06:26

Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Himmerland » 18. sep 2022, 07:13

Aalborg frederikshavner skrev:
18. sep 2022, 06:26
Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul
Kan kun give dig ret, det vil jo være latterligt at købe en forventet bomber, der kan være væk i næste vindue for pebernødder, men vildt GF har bidt på den.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Stegosaurus » 18. sep 2022, 08:32

Himmerland skrev:
18. sep 2022, 07:13
Aalborg frederikshavner skrev:
18. sep 2022, 06:26
Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul
Kan kun give dig ret, det vil jo være latterligt at købe en forventet bomber, der kan være væk i næste vindue for pebernødder, men vildt GF har bidt på den.
Godt, IAO!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 18. sep 2022, 09:25

Himmerland skrev:
18. sep 2022, 07:13
Aalborg frederikshavner skrev:
18. sep 2022, 06:26
Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul
Kan kun give dig ret, det vil jo være latterligt at købe en forventet bomber, der kan være væk i næste vindue for pebernødder, men vildt GF har bidt på den.
Vanvittigt krav. IAO var blevet slagtet hvis han accepterede det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 18. sep 2022, 10:15

Himmerland skrev:
18. sep 2022, 07:13
Aalborg frederikshavner skrev:
18. sep 2022, 06:26
Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul
Kan kun give dig ret, det vil jo være latterligt at købe en forventet bomber, der kan være væk i næste vindue for pebernødder, men vildt GF har bidt på den.
Plus, han jo bare kan forblive på bænken, der er ikke noget incitament for GF at vælge ham over en måske næsten lige så god yngre spiller som de kan sælge for meget mere. Hans værdi kommer jo aldrig op på de 4 millioner - forstår ikke han gider gamble med de få fodbold år han har i sig endnu.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gnu » 18. sep 2022, 10:24

Det er jo ikke sikkert, at han har stillet de samme betingelser til AGF.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 18. sep 2022, 11:09

Forza skrev:
18. sep 2022, 09:25
Himmerland skrev:
18. sep 2022, 07:13
Aalborg frederikshavner skrev:
18. sep 2022, 06:26
Iflg. Nordjyske faldt Grønning handlen sammen fordi han krævede en frikøbsklausul på 4 millioner kr., økonomisk set var AaBs tilbud bedst.
Jeg har stor forståelse for at AaB ikke ville indfri Grønnings krav om en så lav frikøbsklausul
Kan kun give dig ret, det vil jo være latterligt at købe en forventet bomber, der kan være væk i næste vindue for pebernødder, men vildt GF har bidt på den.
Vanvittigt krav. IAO var blevet slagtet hvis han accepterede det.
Man kan jo også vende den om. At Grønning vælger at sætte det krav op synes jeg er dumt i den situation han er i. Men lige nu ville jeg gerne have ham i truppen plus kunne sælge ham for 4 millioner. For vi har jo intet at skyde med i angrebet. Så hvis udgifter og potentielle indtægter går i nul, er det sgu stadigvæk bedre end slet ikke at have nogle angribere i truppen, og måske blive i superligaen på den baggrund.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 18. sep 2022, 11:17

Klapsalver for ikke at hente Grønning med den model.
Sign on fee - god løn + 4mio i forkøb.
Så god er han heller ik

Men vi mangler en 9er.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 18. sep 2022, 11:20

baresi skrev:
18. sep 2022, 11:17
Klapsalver for ikke at hente Grønning med den model.
Sign on fee - god løn + 4mio i forkøb.
Så god er han heller ik

Men vi mangler en 9er.
De 2 ting sat op imod hinanden, og Inge jo ikke formået at hente en anden angriber. Ser du os helst uden Grønning og dermed uden en okay angriber med de betingelser, eller sådan som situationen er nu. Det bedste ville jo være hvis Inge kunne tænke lidt, og havde et par alternativer klar, så vi ikke stod hvor vi stod. Men hvad vil du helst?

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AaB-Jones » 18. sep 2022, 12:39

raekkeettre skrev:
18. sep 2022, 11:20
baresi skrev:
18. sep 2022, 11:17
Klapsalver for ikke at hente Grønning med den model.
Sign on fee - god løn + 4mio i forkøb.
Så god er han heller ik

Men vi mangler en 9er.
De 2 ting sat op imod hinanden, og Inge jo ikke formået at hente en anden angriber. Ser du os helst uden Grønning og dermed uden en okay angriber med de betingelser, eller sådan som situationen er nu. Det bedste ville jo være hvis Inge kunne tænke lidt, og havde et par alternativer klar, så vi ikke stod hvor vi stod. Men hvad vil du helst?
Man skal nok ikke kaste sten, når man osv... Gas du bare ned for retorikken.

Selvfølgelig skal Grønning ikke udstyres med en frikøbsklausul på 4 mio. - så skulle du nok have stået klar med slagtekniven. At AGF synes det er sjovt at handle på den måde, siger vel mest om, at Bjørne-Inge har ganske mange penge at handle for (og det skyldes ikke storsalg på transfermarkedet i hvert fald).

Besvar