Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
weckesser
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. apr 2010, 17:50
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe,Ib Simonsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af weckesser » 7. jan 2023, 18:12

Mr Gold skrev:
7. jan 2023, 17:14
Maglau skrev:
7. jan 2023, 17:03
RicoBR02 skrev:
7. jan 2023, 16:58
I er helt væk alle sammen. Jørgensen er en klasse spiller og det er helt vildt at andre større klubber ikke har ham i kikkerten endnu. Det kan godt gå hen og blive meget godt med ham på højre og AP på venstre.
Jeg er fandme ikke væk…. :) jeg kender ikke manden og hans kvaliteter men kender den kvalitet vi selv har på højre back, så hvis vi har købt en mand til start 11 er det en fantasisk handel.
Og til dem der kritiserer prisen - 5 mio for en spiller til start 11 er da enormt billigt, I burde følge lidt med i de priser superliga spillere generelt handles til.
Det er en SUPER handel!!! god alder osv og han ER god!! det er godt set af dem.
Men skidt han var gratis for 6 måneder siden.
5 Mill er bare ingenting når alt kommer til alt i det spil de er ude i :-)
Der er klubber der bliver misundelige på den der, god start på vinduet, kæmpe respekt herfra!!!
Jeg vil også mene at det kan gå hen at blive en super handel..........................Han er en profil i Lyngby truppen.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Mr Gold » 7. jan 2023, 18:45

weckesser skrev:
7. jan 2023, 18:12
Mr Gold skrev:
7. jan 2023, 17:14
Maglau skrev:
7. jan 2023, 17:03
RicoBR02 skrev:
7. jan 2023, 16:58
I er helt væk alle sammen. Jørgensen er en klasse spiller og det er helt vildt at andre større klubber ikke har ham i kikkerten endnu. Det kan godt gå hen og blive meget godt med ham på højre og AP på venstre.
Jeg er fandme ikke væk…. :) jeg kender ikke manden og hans kvaliteter men kender den kvalitet vi selv har på højre back, så hvis vi har købt en mand til start 11 er det en fantasisk handel.
Og til dem der kritiserer prisen - 5 mio for en spiller til start 11 er da enormt billigt, I burde følge lidt med i de priser superliga spillere generelt handles til.
Det er en SUPER handel!!! god alder osv og han ER god!! det er godt set af dem.
Men skidt han var gratis for 6 måneder siden.
5 Mill er bare ingenting når alt kommer til alt i det spil de er ude i :-)
Der er klubber der bliver misundelige på den der, god start på vinduet, kæmpe respekt herfra!!!
Jeg vil også mene at det kan gå hen at blive en super handel..........................Han er en profil i Lyngby truppen.
De viser de VIL og det er helt helt klasse det der!!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2023, 18:49

Med det sandsynlige køb af Kasper Jørgensen, så må det også betyde at Dalsgaard snakken er død. Ikke at det gør mig det store.
Kender ikke det store til Kasper Jørgensen, men jeg håber han er en hurtig, teknisk stærk back, som evner at levere kvalificerede indlæg til vores angribere

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 7. jan 2023, 18:56

Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Gazza » 7. jan 2023, 19:03

Var det ikke ham der scorede mod os i 1-1 kampen. Lars Friis sidste?

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nordjyden HY » 7. jan 2023, 19:22

Gazza skrev:
7. jan 2023, 19:03
Var det ikke ham der scorede mod os i 1-1 kampen. Lars Friis sidste?
Jo
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2023, 19:23

Gazza skrev:
7. jan 2023, 19:03
Var det ikke ham der scorede mod os i 1-1 kampen. Lars Friis sidste?
Det er i hvert fald stærkt, at han har scoret 4
Mål i indeværende sæson. Det er mere end Palle har scoret i hele sin karriere

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 7. jan 2023, 19:27

Hanga skrev:
7. jan 2023, 18:56
Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Når jeg taler med normalt velinformerede folk, når det kommer til fodbold generelt, er jeg indtil videre ikke stødt på nogen, som umiddelbart kender Jørgensen. Det skriger til himlen, at højre back har været en hæmsko for os i adskillige sæsoner nu, hvor Pallesen vel stort set ikke har vundet en dribling eller slået et succesfuldt indlæg. Men sådan lige umiddelbart lyder det her forsøg desperat.

Men lad os se. Måske er manden gået under raderen hos hele fodbold-Danmark og er alle 5 mio værd. Lad os bare håbe, det ikke æder en særlig stor del af det budget, vi har til det her vindue, op, for så kan man da tale om et selvmål.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kasper » 7. jan 2023, 19:40

På tide at få noget seriøs konkurrence på højre back der kan skubbe Pallesen på bænken.

Tænker i øvrigt ikke at det er 5 millioner nu og her, det er sikkert med en masse klausuler.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Bros » 7. jan 2023, 19:49

Fed transfer

Og virkelig kvalitet i forhold til hvad vi har

Med de høj intense løb han laver og de indlæg og mål vil jeg mene det er noget af det vi mangler for at kunne komme frem til flere chancer med den type kant spiller vi har i Lucas Sousa og Prip og defensiv er et han fin
Kom så få lukket den handel :aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kristian » 7. jan 2023, 20:13

Proppen skrev:
7. jan 2023, 19:27
Hanga skrev:
7. jan 2023, 18:56
Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Når jeg taler med normalt velinformerede folk, når det kommer til fodbold generelt, er jeg indtil videre ikke stødt på nogen, som umiddelbart kender Jørgensen. Det skriger til himlen, at højre back har været en hæmsko for os i adskillige sæsoner nu, hvor Pallesen vel stort set ikke har vundet en dribling eller slået et succesfuldt indlæg. Men sådan lige umiddelbart lyder det her forsøg desperat.

Men lad os se. Måske er manden gået under raderen hos hele fodbold-Danmark og er alle 5 mio værd. Lad os bare håbe, det ikke æder en særlig stor del af det budget, vi har til det her vindue, op, for så kan man da tale om et selvmål.
Flot forsøg..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2023, 20:54

Kristian skrev:
7. jan 2023, 20:13
Proppen skrev:
7. jan 2023, 19:27
Hanga skrev:
7. jan 2023, 18:56
Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Når jeg taler med normalt velinformerede folk, når det kommer til fodbold generelt, er jeg indtil videre ikke stødt på nogen, som umiddelbart kender Jørgensen. Det skriger til himlen, at højre back har været en hæmsko for os i adskillige sæsoner nu, hvor Pallesen vel stort set ikke har vundet en dribling eller slået et succesfuldt indlæg. Men sådan lige umiddelbart lyder det her forsøg desperat.

Men lad os se. Måske er manden gået under raderen hos hele fodbold-Danmark og er alle 5 mio værd. Lad os bare håbe, det ikke æder en særlig stor del af det budget, vi har til det her vindue, op, for så kan man da tale om et selvmål.
Flot forsøg..
Man kan ikke påstå, at fodbold danmark ikke kender Jørgensen.
Jeg kender ham kun af navn fordi jeg generelt ikke ser Superligakampe, hvor AaB spiller, men jeg synes da tit han har været fremhævet i f.eks. Mediano. Skal ikke kunne sige, at det er et kvalitetstestempel, men at påstå han er ukendt er langt ude.
Min anke er nok mest, at jeg tror 5 millioner er en høj pris ifht. hvad jeg tror AaB har at rutte med og og ifht. hvad vi ellers mangler. Omvendt er det også bare prisen efterhånden selv for en habil Superligaspiller.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af MortenN » 7. jan 2023, 20:55

Proppen skrev:
7. jan 2023, 19:27
Hanga skrev:
7. jan 2023, 18:56
Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Når jeg taler med normalt velinformerede folk, når det kommer til fodbold generelt, er jeg indtil videre ikke stødt på nogen, som umiddelbart kender Jørgensen. Det skriger til himlen, at højre back har været en hæmsko for os i adskillige sæsoner nu, hvor Pallesen vel stort set ikke har vundet en dribling eller slået et succesfuldt indlæg. Men sådan lige umiddelbart lyder det her forsøg desperat.

Men lad os se. Måske er manden gået under raderen hos hele fodbold-Danmark og er alle 5 mio værd. Lad os bare håbe, det ikke æder en særlig stor del af det budget, vi har til det her vindue, op, for så kan man da tale om et selvmål.
Altså kendte du ikke Kasper Jørgensen? Ser du ikke dansk fodbold?
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af McMark » 7. jan 2023, 21:10

MortenN skrev:
7. jan 2023, 20:55
Proppen skrev:
7. jan 2023, 19:27
Hanga skrev:
7. jan 2023, 18:56
Konkurrence til Pallesen og Ludewig er naturligvis yderst velkommen. Jeg har ganske enkelt ikke bemærket Kasper Jørgensen så jeg skal ikke kunne bedømme indkøbet, men han skal gerne vise sig at være en klar opgradering til denne pris. Skuffende at Ludewig viste sig ikke at være den opgradering vi håbede, og i stedet er endt på den i forvejen meget lange liste af dårlige lejeaftaler. Som andre er inde på må man overveje at ophæve den lejeaftale, især med Bælums udmelding om at truppen generelt skal slankes.
Når jeg taler med normalt velinformerede folk, når det kommer til fodbold generelt, er jeg indtil videre ikke stødt på nogen, som umiddelbart kender Jørgensen. Det skriger til himlen, at højre back har været en hæmsko for os i adskillige sæsoner nu, hvor Pallesen vel stort set ikke har vundet en dribling eller slået et succesfuldt indlæg. Men sådan lige umiddelbart lyder det her forsøg desperat.

Men lad os se. Måske er manden gået under raderen hos hele fodbold-Danmark og er alle 5 mio værd. Lad os bare håbe, det ikke æder en særlig stor del af det budget, vi har til det her vindue, op, for så kan man da tale om et selvmål.
Altså kendte du ikke Kasper Jørgensen? Ser du ikke dansk fodbold?
Det er rimelig tydeligt, at hverken Proppen eller de "normalt velinformerede folk" ikke ser særlig meget dansk fodbold, hvis indlægget står til troende. Han har trods alt spillet 56 Superliga-kampe, 31 NordicBet Liga-kampe og været på diverse U-landshold. Derudover er det også imponerende ikke at kende en spiller, som scorede mod os på Aalborg Stadion for under 6 måneder siden.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. jan 2023, 21:19

Er positiv overfor at hente Jørgensen, fin alder og alt andet lige synes jeg at han er bedre end Pallesen og Ludewig.

Derudover er det også en transfer der meget godt illustrerer hvor heldigt det er at det lige netop er i denne sæson at vi er under stregen. Der er kun én kedelig plads at spille om da Lyngby BK er i gang med et mindre ophørsudsalg og ligner et hold der har opgivet ævred, AC Horsens ejer ikke kongens mønt og har et sløjt hold.

Sammenlignet med disse to hold er vi enormt privilegeret især på den økonomiske front hvorfor det vil være en skandale af dimensioner hvis vi ikke ender på minimum 10. pladsen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Sønderhof » 7. jan 2023, 21:34

Bros skrev:
7. jan 2023, 19:49
Fed transfer

Og virkelig kvalitet i forhold til hvad vi har

Med de høj intense løb han laver og de indlæg og mål vil jeg mene det er noget af det vi mangler for at kunne komme frem til flere chancer med den type kant spiller vi har i Lucas Sousa og Prip og defensiv er et han fin
Kom så få lukket den handel :aabfan:
Jeg er ikke fan.
Der er for meget Børsting over ham.
En masse energi, men ikke nogen særlig dygtig fodboldspiller.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af mich1596 » 7. jan 2023, 21:50

Maglau skrev:
7. jan 2023, 16:55
Undskyld mig - men nu har jeg i snart 5 år læst i hver eneste tråd om hvor ringe Pallesen er og nærmest ene mand skyld i AaBs placering.
Nu adresserer AaB så det problem og køber en ny højre back man kender indgående.
Nu er det så et problem - WTF
Åhh ha ha ha.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kristian » 7. jan 2023, 22:22

Sønderhof skrev:
7. jan 2023, 21:34
Bros skrev:
7. jan 2023, 19:49
Fed transfer

Og virkelig kvalitet i forhold til hvad vi har

Med de høj intense løb han laver og de indlæg og mål vil jeg mene det er noget af det vi mangler for at kunne komme frem til flere chancer med den type kant spiller vi har i Lucas Sousa og Prip og defensiv er et han fin
Kom så få lukket den handel :aabfan:
Jeg er ikke fan.
Der er for meget Børsting over ham.
En masse energi, men ikke nogen særlig dygtig fodboldspiller.
Kæft så kloge man kan være..

Vi kan ikke tillade os at klage over at vi muligvis køber og adressere problemet, på en ny højre back.

For meget Børsting!! Omg..Han var ikke engang højre back.
------------------
mvh Kristian

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af SteenA » 7. jan 2023, 23:43

Kasper Jørgensen er da sikkert en fin spiller - og i hvert fald en spiller med mere fremtid end Pallesen. Men lad os nu ikke bilde hinanden ind, at det er en superligaprofil eller en spiller der kommer til at ændre stort på noget dette forår, som man åbenbart er ved at hente ind. Til gengæld er det vel en transfer der sigter mod fremtidigt at lukke et af de defensive huller, OG en spiller som man også kan få til at blive, selvom det skulle blive til en nedrykning. Alt i alt positivt. Prisen? Tja, det er vel bare prisen i dag for en 23 årig superligaspiller, som ikke er tæt på kontraktudløb.

Der er jo så den ekstra bonus ved at hente stamspillere i Lyngby, at det rykker magtbalancen i forhold til næste sæson, såfremt i fald...det vi ikke taler om. Men selvfølgelig havde det i bagklogskabens lys været heldigere at hente ham i sommers, hvor hans kontrakt i Lyngby faktisk var udløbet i en periode, inden de endte med at aftale en forlængelse.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af McMark » 8. jan 2023, 00:50

SteenA skrev:
7. jan 2023, 23:43
Kasper Jørgensen er da sikkert en fin spiller - og i hvert fald en spiller med mere fremtid end Pallesen. Men lad os nu ikke bilde hinanden ind, at det er en superligaprofil eller en spiller der kommer til at ændre stort på noget dette forår, som man åbenbart er ved at hente ind. Til gengæld er det vel en transfer der sigter mod fremtidigt at lukke et af de defensive huller, OG en spiller som man også kan få til at blive, selvom det skulle blive til en nedrykning. Alt i alt positivt. Prisen? Tja, det er vel bare prisen i dag for en 23 årig superligaspiller, som ikke er tæt på kontraktudløb.

Der er jo så den ekstra bonus ved at hente stamspillere i Lyngby, at det rykker magtbalancen i forhold til næste sæson, såfremt i fald...det vi ikke taler om. Men selvfølgelig havde det i bagklogskabens lys været heldigere at hente ham i sommers, hvor hans kontrakt i Lyngby faktisk var udløbet i en periode, inden de endte med at aftale en forlængelse.
En anden ting er, at han kan dække venstre back og højre back samt spille midtstopper i et tremandsforsvar. Han er altså "polyvant" ifølge Morten Olsen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Låst