Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. jan 2023, 17:41

baresi skrev:
9. jan 2023, 17:35
Proppen skrev:
9. jan 2023, 15:16
baresi skrev:
9. jan 2023, 12:05
Proppen skrev:
9. jan 2023, 11:24
baresi skrev:
9. jan 2023, 11:17
Dejlig transfer af både thelander og jørgensen (egentlig også Mantl)
Viser nok meget godt at man er på vej væk fra østeuropa og/eller ligaer der ikke helt har samme niveau + væk fra spillere der kommer med skadeshistorik, uden form, osv.
Jørgensen kommer som en profil og er i både træning og kampform.
Dejligt signal at sende at vi internt i suppen kan hente en dygtig spiller til Aalborg.
Nu ved vi da hvordan forsvaret ser ud.
Jørgensen - Kramer - Thelander - Hagelskjær - Poulsen

Det er da heller ikke helt dumt

Nu mangler midtbanen og angrebet - GO BÆLUM.

Og så selvfølglig at afhænde en 4 spillere ca. Her er Nadrani og makaric og vel fossum selvskrevet. De skal ud.
Det er på papiret en fin bagkæde, især hvis Thelander træder ind i lederrollen. Men hvorfor tror du, man spiller med Hagelskjær frem for Granli? De er begge ret usikre, men jeg synes umiddelbart, Granli laver (lidt) færre af de helt store defensive fejl, end Hagelskjær gjorde. Har du - med din indsigt - nogen fornemmelse af, at Hagelskjær helt har udviklet sig til superliga-niveau det seneste halve år?
Jeg føler mig overbevist om at det er pga af følgende:
Hagelskjær har udviklet sig godt i Norge og er blevet meget mere afklaret i det defensive hvor hans fejlprocent er faldet. Han spiller klogere simpelthen.
Dermed har han udlignet forskellen fra ham og granli så den defensive forskel er til at få styr på.
Hagelskjærs indkast og venstrefod ift. afleveringer er i top og hamren vil gerne have flere farlige spillere generelt og det bidrager han til.
Desuden er han venstrebenet hvilket isoleret set er en fordel i den side i et 3 mands forsvar.
derfor er jeg overbevist om at han tager pladsen.
Spændende. På trods af en lækker kasse af Granli engang i Herning endda efter et 1-2-spil synes jeg også, at Hagelskjær er bedre og mere rolig på bolden og rent faktisk kan noget i det opbyggende spil. Der er Granli på mange måder mere norsk. :-) Hidtil har de defensive fejl hos Hagelskjær bare vejet for tungt, så hvis der er ryddet ud i det, er det spændende. Ikke mindst fordi han jo, som du er inde på, er venstrebenet. De lange indkast har jeg aldrig haft stor fidus til - men det er jo en smagssag.
Indkast er jeg egentlig også kold overfor - men omvendt så må vi sande at dødbolde er et tema overalt - og ham danskeren (indkasttræneren) er jo totalt hypet. Ved ikke om han er i bundesligaen eller premier league. Og selvfølgelig spiller hagelskjær ikke bare fordi han kan tage lange indkast - men fordi han offensivt skaber mere end de andre, og forhåbentligt er blevet langt bedre afklaret defensivt.
jeg tror også tit vi har tendens til at "slagte" den enkelte spiller - f.eks. angriberen der ikke scorer mål. Men forsvaret er jo kun rigtigt godt når midtbanen kan presse og tage fra - og de offensive er også først rigtigt gode når forsvar midtbane kan skubbe med op, komme i feltet, assistere osv.
MEN det tager ikke den enkelte spillers evner væk. HØGHS afslutninger bliver ikke bedre af at der kommer en sukkerbold - og hagelskjærs forsvarsaktioner isoleret set bliver ikke bedre af at pedro hjælper og støtter på midten. Men det lyder til han er blevet mere afklaret og så kommer han med stor gejst og høj mentalitet ift. vinderindstilling. Så har vi kramer, thelander og måske også hagels der gider råbe af de andre og forsvare så bliver de da rigtigt sjovt.
Lange indkast burde forbydes da det er ekstremt primitivt at se på. Husk bare tilbage på hvordan AC Horsens blev svinet til her på sitet for et par år siden da de var farlige på dén disciplin men når det nu er os der falder tilbage til sådanne primitive metoder så er det pludselig mere spiseligt :S

I øvrigt kan det være at fodbold om nogle år spilles uden hovedstød med tanke på forskningen der efterhånden er ved at dokumentere hvor skadeligt det kan være

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. jan 2023, 17:47

baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
Tja det er venner af huset så det er jo ikke fordi at det kan overraske. Begge kommer fra en skuffende efterårssæson hvor Helenius er faldet i niveau og hvor Kauf igen har haft svært ved at få spilletid.

Skal jeg vælge ser jeg helst Kauf tilbage

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 9. jan 2023, 17:54

Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kristian » 9. jan 2023, 17:54

Aalborg frederikshavner skrev:
9. jan 2023, 17:47
baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
Tja det er venner af huset så det er jo ikke fordi at det kan overraske. Begge kommer fra en skuffende efterårssæson hvor Helenius er faldet i niveau og hvor Kauf igen har haft svært ved at få spilletid.

Skal jeg vælge ser jeg helst Kauf tilbage
Må indrømme, at jeg ikke ser den store fidus i at hente Helenius. Han havde en super sæson sammen med Vallys og Jørgensen men er faldet igen. Han er helt sikkert garant for nogle mål i boksen dog og vel noget mere sikker end Kaufmann. Kaufmann er der dog noget mere potentiale i.
------------------
mvh Kristian

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Eksil » 9. jan 2023, 18:02

baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
De bruger samme scouting system som mig - Football Manager 2019. :thumbsup:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kasper » 9. jan 2023, 18:16

Jeg er fuldstændig ligeglad om vores mål i foråret kun består af selvmål, dommerfejl og lange indkast. Der er kun én ting der tæller og det er overlevelse.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af TK-allez » 9. jan 2023, 18:20

Helenius. Any time of the day.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 9. jan 2023, 18:46

gravballe skrev:
9. jan 2023, 17:54
Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.
Helt enig.
Helenius måske, men igen vil det alt andet lige blive en meget dårlig value for money handel, og jeg har stadig svært ved at se Helenius skifte til AaB igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 455
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 9. jan 2023, 19:03

Hanga skrev:
9. jan 2023, 18:46
gravballe skrev:
9. jan 2023, 17:54
Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.
Helt enig.
Helenius måske, men igen vil det alt andet lige blive en meget dårlig value for money handel, og jeg har stadig svært ved at se Helenius skifte til AaB igen.

Har AaB råd til en spiller med målgaranti og kan han lokkes til Aalborg for at kæmpe en overlevelseskamp? Kaufman har nogle spidskompetencer, som kan flænse ethvert superligaforsvar og jeg vil klart foretrække vi spiller ham igang.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 9. jan 2023, 19:06

DarkHorse9000 skrev:
9. jan 2023, 19:03
Hanga skrev:
9. jan 2023, 18:46
gravballe skrev:
9. jan 2023, 17:54
Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.
Helt enig.
Helenius måske, men igen vil det alt andet lige blive en meget dårlig value for money handel, og jeg har stadig svært ved at se Helenius skifte til AaB igen.

Har AaB råd til en spiller med målgaranti og kan han lokkes til Aalborg for at kæmpe en overlevelseskamp? Kaufman har nogle spidskompetencer, som kan flænse ethvert superligaforsvar og jeg vil klart foretrække vi spiller ham igang.
Jeg tror mest på at vi får lejeaftaler i hus.
Kaufmann har næsten ikke vist noget siden han forlod AaB. Vil se det som et stort sats.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 455
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 9. jan 2023, 19:21

Hanga skrev:
9. jan 2023, 19:06
DarkHorse9000 skrev:
9. jan 2023, 19:03
Hanga skrev:
9. jan 2023, 18:46
gravballe skrev:
9. jan 2023, 17:54
Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.
Helt enig.
Helenius måske, men igen vil det alt andet lige blive en meget dårlig value for money handel, og jeg har stadig svært ved at se Helenius skifte til AaB igen.

Har AaB råd til en spiller med målgaranti og kan han lokkes til Aalborg for at kæmpe en overlevelseskamp? Kaufman har nogle spidskompetencer, som kan flænse ethvert superligaforsvar og jeg vil klart foretrække vi spiller ham igang.
Jeg tror mest på at vi får lejeaftaler i hus.
Kaufmann har næsten ikke vist noget siden han forlod AaB. Vil se det som et stort sats.
Det er sikkert også mest realistisk, og jeg kan heller vurdere hans aktuelle niveau. Helst ser jeg dog vi henter spillere, der forpligter sig på både klubbens overlevelse og i værste fald oprykning. Det vejer tungt i min bog.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Maglau » 9. jan 2023, 19:41

gravballe skrev:
9. jan 2023, 17:54
Kaufman er en joke at hente som andet end udviklings spiller og det er ikke lige det vi er nu.

Helenius har jeg svært ved at passe ind under Erik.
Til det sidste - måske - men Erik har jo kun kontrakt til udløb af dem her sæson. Interessant om scouting og evt kontrakt tager udgangspunkt i en Hamren filosofi eller der kigges ud over det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 9. jan 2023, 20:06

baresi skrev:
9. jan 2023, 17:35
Proppen skrev:
9. jan 2023, 15:16
baresi skrev:
9. jan 2023, 12:05
Proppen skrev:
9. jan 2023, 11:24
baresi skrev:
9. jan 2023, 11:17
Dejlig transfer af både thelander og jørgensen (egentlig også Mantl)
Viser nok meget godt at man er på vej væk fra østeuropa og/eller ligaer der ikke helt har samme niveau + væk fra spillere der kommer med skadeshistorik, uden form, osv.
Jørgensen kommer som en profil og er i både træning og kampform.
Dejligt signal at sende at vi internt i suppen kan hente en dygtig spiller til Aalborg.
Nu ved vi da hvordan forsvaret ser ud.
Jørgensen - Kramer - Thelander - Hagelskjær - Poulsen

Det er da heller ikke helt dumt

Nu mangler midtbanen og angrebet - GO BÆLUM.

Og så selvfølglig at afhænde en 4 spillere ca. Her er Nadrani og makaric og vel fossum selvskrevet. De skal ud.
Det er på papiret en fin bagkæde, især hvis Thelander træder ind i lederrollen. Men hvorfor tror du, man spiller med Hagelskjær frem for Granli? De er begge ret usikre, men jeg synes umiddelbart, Granli laver (lidt) færre af de helt store defensive fejl, end Hagelskjær gjorde. Har du - med din indsigt - nogen fornemmelse af, at Hagelskjær helt har udviklet sig til superliga-niveau det seneste halve år?
Jeg føler mig overbevist om at det er pga af følgende:
Hagelskjær har udviklet sig godt i Norge og er blevet meget mere afklaret i det defensive hvor hans fejlprocent er faldet. Han spiller klogere simpelthen.
Dermed har han udlignet forskellen fra ham og granli så den defensive forskel er til at få styr på.
Hagelskjærs indkast og venstrefod ift. afleveringer er i top og hamren vil gerne have flere farlige spillere generelt og det bidrager han til.
Desuden er han venstrebenet hvilket isoleret set er en fordel i den side i et 3 mands forsvar.
derfor er jeg overbevist om at han tager pladsen.
Spændende. På trods af en lækker kasse af Granli engang i Herning endda efter et 1-2-spil synes jeg også, at Hagelskjær er bedre og mere rolig på bolden og rent faktisk kan noget i det opbyggende spil. Der er Granli på mange måder mere norsk. :-) Hidtil har de defensive fejl hos Hagelskjær bare vejet for tungt, så hvis der er ryddet ud i det, er det spændende. Ikke mindst fordi han jo, som du er inde på, er venstrebenet. De lange indkast har jeg aldrig haft stor fidus til - men det er jo en smagssag.
Indkast er jeg egentlig også kold overfor - men omvendt så må vi sande at dødbolde er et tema overalt - og ham danskeren (indkasttræneren) er jo totalt hypet. Ved ikke om han er i bundesligaen eller premier league. Og selvfølgelig spiller hagelskjær ikke bare fordi han kan tage lange indkast - men fordi han offensivt skaber mere end de andre, og forhåbentligt er blevet langt bedre afklaret defensivt.
jeg tror også tit vi har tendens til at "slagte" den enkelte spiller - f.eks. angriberen der ikke scorer mål. Men forsvaret er jo kun rigtigt godt når midtbanen kan presse og tage fra - og de offensive er også først rigtigt gode når forsvar midtbane kan skubbe med op, komme i feltet, assistere osv.
MEN det tager ikke den enkelte spillers evner væk. HØGHS afslutninger bliver ikke bedre af at der kommer en sukkerbold - og hagelskjærs forsvarsaktioner isoleret set bliver ikke bedre af at pedro hjælper og støtter på midten. Men det lyder til han er blevet mere afklaret og så kommer han med stor gejst og høj mentalitet ift. vinderindstilling. Så har vi kramer, thelander og måske også hagels der gider råbe af de andre og forsvare så bliver de da rigtigt sjovt.
Det er jeg meget enig i. Og AaB’s aller største udfordring længe (ud over se defensive fejl) er netop ikke enkeltspillere (omend flere ikke helt er på superliga-niveau og det fx bliver godt med en update på højre back), men at det ikke har hængt sammen som et hold offensivt.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 9. jan 2023, 20:10

Kristian skrev:
9. jan 2023, 17:54
Aalborg frederikshavner skrev:
9. jan 2023, 17:47
baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
Tja det er venner af huset så det er jo ikke fordi at det kan overraske. Begge kommer fra en skuffende efterårssæson hvor Helenius er faldet i niveau og hvor Kauf igen har haft svært ved at få spilletid.

Skal jeg vælge ser jeg helst Kauf tilbage
Må indrømme, at jeg ikke ser den store fidus i at hente Helenius. Han havde en super sæson sammen med Vallys og Jørgensen men er faldet igen. Han er helt sikkert garant for nogle mål i boksen dog og vel noget mere sikker end Kaufmann. Kaufmann er der dog noget mere potentiale i.
Jeg er faktisk også modsat flere herinde mest til Kaufmann. Han har noget uforløst potentiale. Jeg er dog også enig i, at AaB lige nu ikke har brug for et sats, og det vil de begge være. Og igen ikke særligt kreativt at løbe listen af tidligere AaB-angribere igennem og så byde på nogle af dem. Men svært at vurdere, hvilken hylde vi kan handle på i vores forfatning, og jeg tror sgu, jeg håber lidt på Kaufmann. Der skal så bare også et bindeled på midtbanen ind efter Lucas’ og Fossums kollaps.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 9. jan 2023, 20:18

Proppen skrev:
9. jan 2023, 20:10
Kristian skrev:
9. jan 2023, 17:54
Aalborg frederikshavner skrev:
9. jan 2023, 17:47
baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
Tja det er venner af huset så det er jo ikke fordi at det kan overraske. Begge kommer fra en skuffende efterårssæson hvor Helenius er faldet i niveau og hvor Kauf igen har haft svært ved at få spilletid.

Skal jeg vælge ser jeg helst Kauf tilbage
Må indrømme, at jeg ikke ser den store fidus i at hente Helenius. Han havde en super sæson sammen med Vallys og Jørgensen men er faldet igen. Han er helt sikkert garant for nogle mål i boksen dog og vel noget mere sikker end Kaufmann. Kaufmann er der dog noget mere potentiale i.
Jeg er faktisk også modsat flere herinde mest til Kaufmann. Han har noget uforløst potentiale. Jeg er dog også enig i, at AaB lige nu ikke har brug for et sats, og det vil de begge være. Og igen ikke særligt kreativt at løbe listen af tidligere AaB-angribere igennem og så byde på nogle af dem. Men svært at vurdere, hvilken hylde vi kan handle på i vores forfatning, og jeg tror sgu, jeg håber lidt på Kaufmann. Der skal så bare også et bindeled på midtbanen ind efter Lucas’ og Fossums kollaps.
Det er nok enten eller, men jeg kunne godt se pointen i at hente begge. Vi har brug for flere alternativer og Ramkilde har set lovende ud, men er altså stadig totalt unproven og har en skrøbelig fysik. Kan vi virkelig tage det gamle at have Ramkilde som hverken plan A eller B når det kræver han rammer et niveau ham aldrig har vist eller mirakuløst pludselig bliver skadesfri. Jeg håber virkelig det bedste for Ramkilde og jeg har også et spirende håb om, at han bliver en spiller der kan spille en rolle, men ret beset er der ikke meget at bygge det på.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 9. jan 2023, 20:22

Jakobsen skrev:
9. jan 2023, 20:18
Proppen skrev:
9. jan 2023, 20:10
Kristian skrev:
9. jan 2023, 17:54
Aalborg frederikshavner skrev:
9. jan 2023, 17:47
baresi skrev:
9. jan 2023, 17:38
det går lidt stærkt i øjeblikket. Men denne er tikket ind for 5 min siden.
"AaB har konkret forespurgt på både Helenius og Kaufmann"

Den havde jeg nu ikke selv set komme - Men en angriber står højt på listen derude sammen med midtbanen.
OG så skal der sælges.
satme et spændende vindue det her. jeg er super tilfreds med de bagerste pladser ift. keeper og forsvarer nu.
Tja det er venner af huset så det er jo ikke fordi at det kan overraske. Begge kommer fra en skuffende efterårssæson hvor Helenius er faldet i niveau og hvor Kauf igen har haft svært ved at få spilletid.

Skal jeg vælge ser jeg helst Kauf tilbage
Må indrømme, at jeg ikke ser den store fidus i at hente Helenius. Han havde en super sæson sammen med Vallys og Jørgensen men er faldet igen. Han er helt sikkert garant for nogle mål i boksen dog og vel noget mere sikker end Kaufmann. Kaufmann er der dog noget mere potentiale i.
Jeg er faktisk også modsat flere herinde mest til Kaufmann. Han har noget uforløst potentiale. Jeg er dog også enig i, at AaB lige nu ikke har brug for et sats, og det vil de begge være. Og igen ikke særligt kreativt at løbe listen af tidligere AaB-angribere igennem og så byde på nogle af dem. Men svært at vurdere, hvilken hylde vi kan handle på i vores forfatning, og jeg tror sgu, jeg håber lidt på Kaufmann. Der skal så bare også et bindeled på midtbanen ind efter Lucas’ og Fossums kollaps.
Det er nok enten eller, men jeg kunne godt se pointen i at hente begge. Vi har brug for flere alternativer og Ramkilde har set lovende ud, men er altså stadig totalt unproven og har en skrøbelig fysik. Kan vi virkelig tage det gamle at have Ramkilde som hverken plan A eller B når det kræver han rammer et niveau ham aldrig har vist eller mirakuløst pludselig bliver skadesfri. Jeg håber virkelig det bedste for Ramkilde og jeg har også et spirende håb om, at han bliver en spiller der kan spille en rolle, men ret beset er der ikke meget at bygge det på.
Kaufmann, Helenius og Ramkilde suppleret bagfra af Sousa, Bakiz og evt Prip og så med en god styrmand ved siden af Ferreira (som jeg er fan af), og så ville det sgu se godt ud. Men vi får næppe to angribere.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af 9520AaB » 9. jan 2023, 21:01

Tror vores vigtigste transfer bliver at Lucas kommer i Lucas form og spillehumør.
Jeg tror sgu han smadrer igennem i foråret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af NIN » 9. jan 2023, 21:29

9520AaB skrev:
9. jan 2023, 21:01
Tror vores vigtigste transfer bliver at Lucas kommer i Lucas form og spillehumør.
Jeg tror sgu han smadrer igennem i foråret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror, det er mere sandsynligt at regeringen kaster to-tre helligdage mere i puljen hen over foråret end vi får den gamle Lucas at se igen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af 9520AaB » 9. jan 2023, 21:59

NIN skrev:
9520AaB skrev:
9. jan 2023, 21:01
Tror vores vigtigste transfer bliver at Lucas kommer i Lucas form og spillehumør.
Jeg tror sgu han smadrer igennem i foråret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror, det er mere sandsynligt at regeringen kaster to-tre helligdage mere i puljen hen over foråret end vi får den gamle Lucas at se igen.
Det ville sgu også være dejligt.
Men jeg har bare den der følelse af, at hvis vi skal redde os, så er det Lucas der finder noget.
Jeg tror ikke en skid på at en ny angriber og midtbanespiller flytter ret meget, Bakiz, Sousa og Prip brænder heller ikke hele lortet af pludselig.
Jeg tror sgu det kommer fra Lucas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Funky » 9. jan 2023, 22:23

NIN skrev:
9. jan 2023, 21:29
9520AaB skrev:
9. jan 2023, 21:01
Tror vores vigtigste transfer bliver at Lucas kommer i Lucas form og spillehumør.
Jeg tror sgu han smadrer igennem i foråret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror, det er mere sandsynligt at regeringen kaster to-tre helligdage mere i puljen hen over foråret end vi får den gamle Lucas at se igen.
Enig, vi kan ikke satse på, at Lucas pludselig viser alt det, han manglede i efteråret. Han kan ikke bære det, og bør heller ikke fortsætte som holdets anfører. Jeg tror, vi har størst chancer for at se ham i bedre forfatning, hvis han netop får proven quality bag sig på midtbanen, og ikke skal koncentrere sig om andet end at spille fodbold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst