Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2028
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af 9520AaB » 16. jan 2023, 08:48

Buzz Killington skrev:
Kan vi ikke ryge tilbage på sporet af transferønsker ??
Jo.

Høgh tager sandsynligvis på leje i Stabæk, med købsoption. Det er nok godt nok.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... il-stabaek
Ville være bedre hvis der var en salgsoption:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 16. jan 2023, 08:49

Buzz Killington skrev:
16. jan 2023, 08:35
Kan vi ikke ryge tilbage på sporet af transferønsker ??
Jo.

Høgh tager sandsynligvis på leje i Stabæk, med købsoption. Det er nok godt nok.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... il-stabaek
Det var dælme da en dejlig nyhed at starte ugen på!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5214
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 16. jan 2023, 09:00

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
16. jan 2023, 08:35
Kan vi ikke ryge tilbage på sporet af transferønsker ??
Jo.

Høgh tager sandsynligvis på leje i Stabæk, med købsoption. Det er nok godt nok.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... il-stabaek
Det var dælme da en dejlig nyhed at starte ugen på!
Glimrende. Kan de mon aftage flere af IAOs eventyr i forsinket bytte?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Reyad » 16. jan 2023, 09:14

Fantastisk med lidt oprydning.

Så mangler vi bare:
- Nadrani
- Makaric
- Posavec
- Fossum
- Ludewig

Også en ny angriber og midtbanegeneral. Antonsson og Vigen. Gerne så tidligt i vinduet som muligt ville være helt perfekt.
Alternativt er Thrandarsson på et sidespor i OB. Var vild med ham i sidste sæson. En af de få lyspunkter på OB-holdet. Kontraktudløb til sommer.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jan 2023, 09:21

Hanga skrev:
16. jan 2023, 08:49
Buzz Killington skrev:
16. jan 2023, 08:35
Kan vi ikke ryge tilbage på sporet af transferønsker ??
Jo.

Høgh tager sandsynligvis på leje i Stabæk, med købsoption. Det er nok godt nok.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... il-stabaek
Det var dælme da en dejlig nyhed at starte ugen på!
Så kan Høgh gøre KP selskab i Stabæk, må håbe at Høgh opnår større succes end KP der aldrig for alvor har slået til i det norske.

Tankevækkende at tænke på at KP der fik 100+ kampe i AaB trøjen og i perioder var en central figur i det bolsjestribede forsvar har haft svært ved at blive stamspiller i en norsk bundklub.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2023, 16:42

Kan vi ikke sende Fossum med i pakken?

Skal ikke afvise at Høgh kunne få succes I Norge. Fin udlejning, selvom jeg håber vi kan finde noget permanent til ham.

Begynder qt blive noget ængstelig på indsiden dog. Vi går nu ind i sidste halvdel af vinduet, og vi er ikk2 blevet mere attraktive i perioden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af NIN » 16. jan 2023, 17:55

raekkeettre skrev:
15. jan 2023, 23:21
Proppen skrev:
15. jan 2023, 22:49
sulakvelidze skrev:
15. jan 2023, 22:08
Proppen skrev:
15. jan 2023, 14:11
Jakobsen skrev:
14. jan 2023, 22:12
baresi skrev:
14. jan 2023, 21:29


Hvis der skal være plads til dem begge og hvis det er til de offensive pladser i en 3 back kæde så ofres både bakiz og sousa. Hmm hva gør hamren - håber han sætter Lucas ind på den centrale eller finder et system hvor han kan ligge som 10er - 8er eller 10er.
3
4-3-3 / 4-2-3-1 / 4-3-2-1
Ellers skal man jo være fræk og give ham en Eriksen rolle ved siden af pedro .
Jørgensen - Kramer - thelander - Poulsen
Lucas - pedro
Prip - Sousa - bakiz
Ramkilde
Men den er satme offensiv 😂😂😂
Hallo - vi skal ud at opnå en 10 plads eller bedre mange point bagud.
Vi skal aldrig nogensinde til at opfinde Lucas på den defensive del af banen i den situation (eller nogensinde)

Vi har set, at Lucas/Fossum/Prip ved siden af Pedro ikke får holdet til at hænge sammen. Vi skal pinedød have den 6'er/8'er som er fremadrettet, men også er dygtig i pres/defensivt arbejde. Hvis både Prip og Lucas er tilbage i form så så må Sousa og Bakiz kæmpe om den sidste plads. Jeg ved godt Bakiz lavede et par mål, men som spiller overall har han sgu aldrig imponeret mig. Tak til IAO for mere fyld der.
Meget enig i, at det ville være helt skævt at bruge mere tid på at spille Lucas ind - især med den manglende vilje og gejst han udviste i den desperate situation i efteråret. Han er for meget en humørspiller og nu kender jeg ham ikke, men der virker som om, det nogle gange for Lucas mest handler om Lucas.Det signal kan han i hvert fald godt sende. Det kan blive et kæmpe selvmål at blive ved med at skulle finde plads til ham.
Det var da alligevel noget af et karaktermord! Sikke da en bizar måde at rakke ned på en sympatisk mand med et meget stort AaB-hjerte.
Jeg siger jo intet om, hvorvidt han er sympatisk eller har et stort AaB-hjerte. Det er vi forhåbentligt mange, der har. Men han har været en klods om benet på vores spil længe og det er en meget væsentligt grund til, at vi ligger, hvor vi gør. Jeg siger bare, at han på banen ikke ligefrem signalerer, at han har forstået situationens alvor og vil kæmpe derefter. Dét i kombination med hans lave niveau hele efteråret, gør, at jeg synes, det er alt for risikabelt at give ham flere chancer i vores nuværende situation. Så kan han være nok så sympatisk.
Hvis du selv mener du skal tages seriøst, så må vi se hvad Hamren gør, og se om du har noget viden at have de udtalelser i. Jeg mener Lucas er første mand på holdkortet her i foråret med Thelander tilbage i anføregruppen og Lucas, hvad Hamren udtaler sled med at komme tilbage sidste år, men skulle være meget bedre med nu. Så lad os se hvem der får ret, du må jo stå på mål for dine udtalelser og tro nogen med 154093% mere fodbold viden end dig (Hamren), så også vil mene det samme...lad os se efter de 3 første kampe om Lucas er med eller starter ude.
Kan du selv finde hoved og hale i al det vrøvl og utallige prikker du rabler af i maskingeværbyger? Hvis vores lange liste af cheftræners sagnomspunden talenter samt fodboldviden gøres til målestok og udgangspunkt for al debat og holdninger til AaB, så kan hverken holdkort eller spilsystemer jo antastes, da de har - var det 154093% mere fodboldviden? I hvert fald indtil de modtager mailen i indbakken: Dur ikke - næste!

Herefter er kompetencerne muligvis reducerede til 154092% - i hvert fald når det gælder AaB. Og det igen er legitimt at stille spørgsmål til deres dispositioner.

Ang. Lucas og om den gode Hamrén lader ham starter eller ej. Hvad er det så, du mener det er facitliste for? At det indiskutabelt er den helt rigtige beslutning og dermed ikke kan anfægtes? At Lucas snip-snap-snude er en nordjysk Zlatan, genopstået fra de døde? Hvad hvis han starter to kampe for derefter at ryge på bænken?

Han var også udvalgt til startelleveren under andre trænere, hvor han absolut intet bidrog med på banen. Andet end en spøgelses performance. Eller lad mig omformulere det: Det gjorde han selvfølgelig, det var blot alle de AaB-fans der sad og rev hårtotter ud på stadion eller i sofaen foran fladskærmen, der ikke kunne se hvad - med deres begrænsede fodboldviden.

Slutteligt. Dine primadonnanykker slog på et tidspunkt ud i lys lue og resulterede i en selvvalgt karantæne fra debatsiden. Og selv om du et par gange desperat fiskede efter at en venlig sjæl skulle efterspørger om det ikke var en returbillet, så skete det mirakuløst aldrig. Er endnu et divatrip på trapperne?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af michael_nagg » 16. jan 2023, 20:55

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... em/4089956

Nordjyske mener at Helenius er på vej

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af alithebeast » 16. jan 2023, 20:57

michael_nagg skrev:
16. jan 2023, 20:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... em/4089956

Nordjyske mener at Helenius er på vej
Så er den tæt på lukket.
Hader København!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af raekkeettre » 16. jan 2023, 21:02

NIN skrev:
16. jan 2023, 17:55
raekkeettre skrev:
15. jan 2023, 23:21
Proppen skrev:
15. jan 2023, 22:49
sulakvelidze skrev:
15. jan 2023, 22:08
Proppen skrev:
15. jan 2023, 14:11
Jakobsen skrev:
14. jan 2023, 22:12


Hallo - vi skal ud at opnå en 10 plads eller bedre mange point bagud.
Vi skal aldrig nogensinde til at opfinde Lucas på den defensive del af banen i den situation (eller nogensinde)

Vi har set, at Lucas/Fossum/Prip ved siden af Pedro ikke får holdet til at hænge sammen. Vi skal pinedød have den 6'er/8'er som er fremadrettet, men også er dygtig i pres/defensivt arbejde. Hvis både Prip og Lucas er tilbage i form så så må Sousa og Bakiz kæmpe om den sidste plads. Jeg ved godt Bakiz lavede et par mål, men som spiller overall har han sgu aldrig imponeret mig. Tak til IAO for mere fyld der.
Meget enig i, at det ville være helt skævt at bruge mere tid på at spille Lucas ind - især med den manglende vilje og gejst han udviste i den desperate situation i efteråret. Han er for meget en humørspiller og nu kender jeg ham ikke, men der virker som om, det nogle gange for Lucas mest handler om Lucas.Det signal kan han i hvert fald godt sende. Det kan blive et kæmpe selvmål at blive ved med at skulle finde plads til ham.
Det var da alligevel noget af et karaktermord! Sikke da en bizar måde at rakke ned på en sympatisk mand med et meget stort AaB-hjerte.
Jeg siger jo intet om, hvorvidt han er sympatisk eller har et stort AaB-hjerte. Det er vi forhåbentligt mange, der har. Men han har været en klods om benet på vores spil længe og det er en meget væsentligt grund til, at vi ligger, hvor vi gør. Jeg siger bare, at han på banen ikke ligefrem signalerer, at han har forstået situationens alvor og vil kæmpe derefter. Dét i kombination med hans lave niveau hele efteråret, gør, at jeg synes, det er alt for risikabelt at give ham flere chancer i vores nuværende situation. Så kan han være nok så sympatisk.
Hvis du selv mener du skal tages seriøst, så må vi se hvad Hamren gør, og se om du har noget viden at have de udtalelser i. Jeg mener Lucas er første mand på holdkortet her i foråret med Thelander tilbage i anføregruppen og Lucas, hvad Hamren udtaler sled med at komme tilbage sidste år, men skulle være meget bedre med nu. Så lad os se hvem der får ret, du må jo stå på mål for dine udtalelser og tro nogen med 154093% mere fodbold viden end dig (Hamren), så også vil mene det samme...lad os se efter de 3 første kampe om Lucas er med eller starter ude.
Kan du selv finde hoved og hale i al det vrøvl og utallige prikker du rabler af i maskingeværbyger? Hvis vores lange liste af cheftræners sagnomspunden talenter samt fodboldviden gøres til målestok og udgangspunkt for al debat og holdninger til AaB, så kan hverken holdkort eller spilsystemer jo antastes, da de har - var det 154093% mere fodboldviden? I hvert fald indtil de modtager mailen i indbakken: Dur ikke - næste!

Herefter er kompetencerne muligvis reducerede til 154092% - i hvert fald når det gælder AaB. Og det igen er legitimt at stille spørgsmål til deres dispositioner.

Ang. Lucas og om den gode Hamrén lader ham starter eller ej. Hvad er det så, du mener det er facitliste for? At det indiskutabelt er den helt rigtige beslutning og dermed ikke kan anfægtes? At Lucas snip-snap-snude er en nordjysk Zlatan, genopstået fra de døde? Hvad hvis han starter to kampe for derefter at ryge på bænken?

Han var også udvalgt til startelleveren under andre trænere, hvor han absolut intet bidrog med på banen. Andet end en spøgelses performance. Eller lad mig omformulere det: Det gjorde han selvfølgelig, det var blot alle de AaB-fans der sad og rev hårtotter ud på stadion eller i sofaen foran fladskærmen, der ikke kunne se hvad - med deres begrænsede fodboldviden.

Slutteligt. Dine primadonnanykker slog på et tidspunkt ud i lys lue og resulterede i en selvvalgt karantæne fra debatsiden. Og selv om du et par gange desperat fiskede efter at en venlig sjæl skulle efterspørger om det ikke var en returbillet, så skete det mirakuløst aldrig. Er endnu et divatrip på trapperne?
Haha..down boy :) lad os se hvem der får ret ang. Lucas.... :cheers:

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 795
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af emenike » 16. jan 2023, 21:04

Helenius på vej tilbage. Den er jeg umiddelbart noget lunken ved... især for 5 mio.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... em/4089956

EDIT: nå, kan se andre var hurtigere :D
Immer für AaB, immer für Aalborg!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af raekkeettre » 16. jan 2023, 21:07

alithebeast skrev:
16. jan 2023, 20:57
michael_nagg skrev:
16. jan 2023, 20:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... em/4089956

Nordjyske mener at Helenius er på vej
Så er den tæt på lukket.
Det kan jeg dælme godt se noget perspektiv i. Med en ny 8er så har vi jo en vild trup. Trist vi ligger hvor vi gør, for med lidt selvtillid og fx en 5-7 plads nu, kunne jeg dælme godt se os jagte top 3-4 stykker med den trup, når vi lige får ryddet op i fejlskuddene.

Men lige nu afhænger alt af mentaliteten! Den første kamp mod GF bliver syyyyg vigtig.

Nå men god signing. Synes sgu de gange Bælum har været sportschef at der er foretaget nogle god handler. Måske han skulle snuppe den tjans, og så kan vi finde en ny CEO.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5214
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 16. jan 2023, 21:07

alithebeast skrev:
michael_nagg skrev:
16. jan 2023, 20:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... em/4089956

Nordjyske mener at Helenius er på vej
Så er den tæt på lukket.
Fedt - det tror jeg på på bliver godt BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af baresi » 16. jan 2023, 21:10

Done deal

EnvenafFolket

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af EnvenafFolket » 16. jan 2023, 21:14

Velkommen hjem Helenius!! Det skal nok blive godt.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af baresi » 16. jan 2023, 21:18

baresi skrev:
11. jan 2023, 15:00
Helenius indenfor 14 dage vil ik overraske mig. Jagten er igang på ham fra AaB som jeg skrev den anden dag - blot bekræftet Idag.
Så kom han sgu

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 146
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hybris » 16. jan 2023, 21:20

En proven målscorer i kampform er vel ret beset det bedste vi kan bede om i vores situation. Når det er sagt bekymrer det mig godt nok, at der efterhånden er ved at gå lidt Sams Bar i den hos AaB.
“Sometimes you want to go
Where everybody knows your name
And they're always glad you came
You want to be where you can see
Our troubles are all the same
You want to be where everybody knows your name”

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 16. jan 2023, 21:26

Jeg troede ikke på Helenius tilbage da jeg har noget svært ved at se perspektiverne i det for ham. Men det må åbenbart betyde noget for ham at få en god afslutning i AaB, og så var hans øvrige muligheder måske ikke så gode som jeg troede.

Svært at bede om bedre. Det spændende er om han kan holde niveau og falde ind på holdet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jan 2023, 21:33

Er skeptisk. Helenius spillede en svag efterårssæson og har måske toppet og derudover er han afhængig af at blive iscenesat hvilket er en disciplin vi længe har haft svært ved uanset hvem der har spillet i front.

Helenius var god i sidste sæson på et stærkt spillende Silkeborg IF mandskab men kommer nu til et hold hvor det virker til at der slet ikke trænes opspilsmønstre og førstegangs afleveringer.
Der er en årsag til at Helenius så god ud i SIF mens han derimod havde det svært i såvel OB som AGF

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Eksil » 16. jan 2023, 21:38

Det er rigtigt mange penge for en aldrende angriber, men skidt, det er ikke mine penge.

Låst