Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af baresi » 16. jan 2023, 21:38

Hanga skrev:
16. jan 2023, 21:26
Jeg troede ikke på Helenius tilbage da jeg har noget svært ved at se perspektiverne i det for ham. Men det må åbenbart betyde noget for ham at få en god afslutning i AaB, og så var hans øvrige muligheder måske ikke så gode som jeg troede.

Svært at bede om bedre. Det spændende er om han kan holde niveau og falde ind på holdet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Et af de bedre vinduer
Alle indkøb er til start 11 eren. På præcis de pladser vi mangler
Ingen wannabee talenter eller spillere der ikke har niveau feks fra Østeuropa - men spillere der har og kender niveauet og kommer med vindervilje ikke mindst
Mantl - thelander - Jørgensen - helenius - (hagels retur)
Nu mangler en 8er - Lasse vigen feks - og så af med
Høgh - fossum - Posavec - makaric - Nadrani

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jayC » 16. jan 2023, 21:40

baresi skrev:
16. jan 2023, 21:38
Hanga skrev:
16. jan 2023, 21:26
Jeg troede ikke på Helenius tilbage da jeg har noget svært ved at se perspektiverne i det for ham. Men det må åbenbart betyde noget for ham at få en god afslutning i AaB, og så var hans øvrige muligheder måske ikke så gode som jeg troede.

Svært at bede om bedre. Det spændende er om han kan holde niveau og falde ind på holdet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Et af de bedre vinduer
Alle indkøb er til start 11 eren. På præcis de pladser vi mangler
Ingen wannabee talenter eller spillere der ikke har niveau feks fra Østeuropa - men spillere der har og kender niveauet og kommer med vindervilje ikke mindst
Mantl - thelander - Jørgensen - helenius - (hagels retur)
Nu mangler en 8er - Lasse vigen feks - og så af med
Høgh - fossum - Posavec - makaric - Nadrani
Baresi hører du noget omkring afgange ?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 16. jan 2023, 21:45

Aalborg frederikshavner skrev:
16. jan 2023, 21:33
Er skeptisk. Helenius spillede en svag efterårssæson og har måske toppet og derudover er han afhængig af at blive iscenesat hvilket er en disciplin vi længe har haft svært ved uanset hvem der har spillet i front.

Helenius var god i sidste sæson på et stærkt spillende Silkeborg IF mandskab men kommer nu til et hold hvor det virker til at der slet ikke trænes opspilsmønstre og førstegangs afleveringer.
Der er en årsag til at Helenius så god ud i SIF mens han derimod havde det svært i såvel OB som AGF
Helenius er én af de skarpeste afsluttere, vi nogensinde har haft, da han var bedst. Men han har til gengæld været bedst på “Kent Nielsen”-hold - Silkeborg sidste år og AaB i 2013-14. Derfor er der da grund til den bekymring, om han kan udrette noget på et AaB-hold i den nuværende forfatning.

Desuden 5 mio for en angriber på 31 år godt nok mange penge. Men man betaler dyrt for de seneste par års dumheder.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Brodernumsi » 16. jan 2023, 21:45

Hm, ville hellere have haft Marcus Antonsson. Er også bange for, at Helenius' bedste dage, ligger bag ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hep Hey
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:42

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hep Hey » 16. jan 2023, 21:49

Brodernumsi skrev:
16. jan 2023, 21:45
Hm, ville hellere have haft Marcus Antonsson. Er også bange for, at Helenius' bedste dage, ligger bag ham.
En svensker der har scoret over 8 mål en gang siden 2016. Aldrig rigtig har kunne falde til. Kontra en mand der elsker AaB og er på vej til at score to cifret for tredje sæson i streg. Kom nu Helenius er toppen af hvad vi kan få pt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af RicoBR02 » 16. jan 2023, 21:50

baresi skrev:
16. jan 2023, 21:38
Hanga skrev:
16. jan 2023, 21:26
Jeg troede ikke på Helenius tilbage da jeg har noget svært ved at se perspektiverne i det for ham. Men det må åbenbart betyde noget for ham at få en god afslutning i AaB, og så var hans øvrige muligheder måske ikke så gode som jeg troede.

Svært at bede om bedre. Det spændende er om han kan holde niveau og falde ind på holdet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Et af de bedre vinduer
Alle indkøb er til start 11 eren. På præcis de pladser vi mangler
Ingen wannabee talenter eller spillere der ikke har niveau feks fra Østeuropa - men spillere der har og kender niveauet og kommer med vindervilje ikke mindst
Mantl - thelander - Jørgensen - helenius - (hagels retur)
Nu mangler en 8er - Lasse vigen feks - og så af med
Høgh - fossum - Posavec - makaric - Nadrani
Jeg tror sgu mindre og mindre på en midtbane. Fuldstændig hjernedødt at bruge knap 10 mil på en back og angriber når holdet skriger efter noget klasse på midten! Så medmindre vi har minimum 5 mere at handle for så er det nok begrænset hvad der sker mere..

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 16. jan 2023, 21:53

Genialt.. AaB køber en angriber endnu engang, som kræver han bliver sat op af sine hold kamarater, noget som AaB ikke har magtet i ja.. evigheder.. kors hvor det her kommer til at være en fuser.. Håber jeg tager fejl, men til 5m og sikkert top løn, så lugter det af desperation frem for noget der er gennemtænkt... Nå.. lad os håbe jeg tager fejl.. Velkommen tilbage Nicklas.

i min verden mangler AaB mere end top midtbane spiller, end en angriber...

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af McMark » 16. jan 2023, 22:03

Guderne ved, at jeg har bandet mange gange over Helle på Aalborg Stadion - særligt da vi hentede ham hjem permanent i 15/16-sæsonen. Men skal man kigge sådan helt objektivt på det, så er det jo en fornuftig signing. Han kender ligaen, klubben og byen, han har hus i Frejlev, han var Superliga-topscorer sidste sæson, og han har nok heller intet imod at tage med i NordicBet Ligaen, hvis det skulle gå så galt (hvor han i øvrigt har bevist at han kan bombe). Præcis som Kasper Jørgensen koster han 5 millioner, og der er intet videresalgspotentiale, men i vores situation hedder det "beggars can't be choosers!"

Nå ja så gør det jo heller ikke noget, at vi forhåbentlig gør Silkeborg svagere og ikke stærkere, som da vi solgte dem Kusk for en slik.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 16. jan 2023, 22:05

gravballe skrev:
16. jan 2023, 21:53
Genialt.. AaB køber en angriber endnu engang, som kræver han bliver sat op af sine hold kamarater, noget som AaB ikke har magtet i ja.. evigheder.. kors hvor det her kommer til at være en fuser.. Håber jeg tager fejl, men til 5m og sikkert top løn, så lugter det af desperation frem for noget der er gennemtænkt... Nå.. lad os håbe jeg tager fejl.. Velkommen tilbage Nicklas.

i min verden mangler AaB mere end top midtbane spiller, end en angriber...
Skal vi nu ikke lige se hvad man lander til midtbanen. Vi mangler i høj grad den spiller der for alvor binder holdet sammen ja, men holdet er også handicappet af for lidt presence inde i boksen. Høgh er jo afskrevet for good reasons (Tak for lort IAO), Ementa er stadig meget usleben og mangler at vise os han kan spille kampe på Superliganiveau selvom jeg synes typen er fed og Ramkilde er mega unproven og har en virkelig tvivlsom fysik. Helenius kan både score mål, men han presence i boksen giver også plads til de andre i andet geled kan shine.
Det er jo ikke bare en tung ugidelig Makaric der skal rammes i hovedet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 16. jan 2023, 22:11

Jeg synes nu det kunne blive et ganske billigt vindue hvis går hen og overlever. Jeg er også sikker på Bælum og Co. ikke går ud og smider penge vi ikke har. Desuden ligger en ny investor og lurer lige rundt om hjørnet, så jeg nægter at tro økonomi går hen og bliver et problem denne vinter. En kvalitets 8’er ind og ud med fyld, så begynder det at ligne overlevelse!

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. aug 2011, 13:00
Geografisk sted: Vesthimmerland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af rasmus11 » 16. jan 2023, 22:12

I sommerens transfervindue mistede AaB tre ledere på holdet (Thelander, Ross og Rinne). At man nu først henter Thelander tilbage, og så Helenius, der er Silkeborgs anfører, synes jeg vidner om at AaB også har fokus på at hente kulturbærer, der kan forrest. Det bliver altafgørende i foråret og i efteråret, uanset hvilken række klubben spiller i.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 16. jan 2023, 22:18

Jakobsen skrev:
16. jan 2023, 22:05

Det er jo ikke bare en tung ugidelig Makaric der skal rammes i hovedet.
Folk er godt nok meget hårde ved Makaric... Helenius har sku også tit været ugidelig....

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af raekkeettre » 16. jan 2023, 22:22

rasmus11 skrev:
16. jan 2023, 22:12
I sommerens transfervindue mistede AaB tre ledere på holdet (Thelander, Ross og Rinne). At man nu først henter Thelander tilbage, og så Helenius, der er Silkeborgs anfører, synes jeg vidner om at AaB også har fokus på at hente kulturbærer, der kan forrest. Det bliver altafgørende i foråret og i efteråret, uanset hvilken række klubben spiller i.
Det tror jeg bestemt også du har ret i. Det vil også løsne Lucas op. Tror det bliver rigtig godt. Jrg er super optimist :)

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Dalbjerg » 16. jan 2023, 22:27

Jeg har det svært ved den aftale..

Jeg tror ikke rigtigt på det.. Men okay, det er nok begrænset, hvad der reelt er af muligheder..

Men er pengene så brugt nu (hvis den går igennem)?

Så er det skidt, fordi selvom vi nu spiller med 11 mand med en højre back, og har to angribere, ja så mangler der tyngde på central midt..

Tør man naivt tro på, at Abildgaard på en lejeaftale er nærmest done deal, og der derfor ikke behøves flere transfermidler, men "bare" lønkroner?

Eller tror man stadigvæk at man kan få mio for Fossum inkl frigjorte lønkroner?
Man tvivler på det..

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jan 2023, 22:28

Pengene vil være bedre brugt på at hente Stüker hvis man spørger mig

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Gazza » 16. jan 2023, 23:06

Fedt, så kan det være vi kan score på straffespark igen :aabfan: :aabfan:
Kan ikke mindes Helenius nogensinde har brændt?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 16. jan 2023, 23:09

gravballe skrev:
16. jan 2023, 21:53
Genialt.. AaB køber en angriber endnu engang, som kræver han bliver sat op af sine hold kamarater, noget som AaB ikke har magtet i ja.. evigheder.. kors hvor det her kommer til at være en fuser.. Håber jeg tager fejl, men til 5m og sikkert top løn, så lugter det af desperation frem for noget der er gennemtænkt... Nå.. lad os håbe jeg tager fejl.. Velkommen tilbage Nicklas.

i min verden mangler AaB mere end top midtbane spiller, end en angriber...
Vi mangler desperat begge dele. Vi må bare håbe at AaB langt om længe har budgetteret med begge dele.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 16. jan 2023, 23:09

Jeg har desværre også bange anelser, men føler det er svært at brokke sig over at hente sidste sæsons topscorer i vores nuværende situation :cheers:

Minder lidt om den famøse 2011 sæson. Der hentede vi Lumb og Duncan. Back og angriber, jeg tager ja hatten på ! En Dickson - Kusi kunne også være sjovt, har vi nogle navne i den genre der oplagt :cheers:
:aabfan:

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nordjyden HY » 16. jan 2023, 23:17

Gazza skrev:
16. jan 2023, 23:06
Fedt, så kan det være vi kan score på straffespark igen :aabfan: :aabfan:
Kan ikke mindes Helenius nogensinde har brændt?
Han har kun brændt et straffespark ud af 17. En udnyttelsesprocent på 94.1%. Sikker fra pletten, det er han sku'.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Forza » 16. jan 2023, 23:29

Hanga skrev:
16. jan 2023, 23:09
gravballe skrev:
16. jan 2023, 21:53
Genialt.. AaB køber en angriber endnu engang, som kræver han bliver sat op af sine hold kamarater, noget som AaB ikke har magtet i ja.. evigheder.. kors hvor det her kommer til at være en fuser.. Håber jeg tager fejl, men til 5m og sikkert top løn, så lugter det af desperation frem for noget der er gennemtænkt... Nå.. lad os håbe jeg tager fejl.. Velkommen tilbage Nicklas.

i min verden mangler AaB mere end top midtbane spiller, end en angriber...
Vi mangler desperat begge dele. Vi må bare håbe at AaB langt om længe har budgetteret med begge dele.
Enig. En cm er påkrævet. Vi så i sidste træningskamp hvor Fossum og Højholt blev kørt over (igen igen). Klart vores største hul op banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst