Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Proppen » 16. jan 2023, 23:31

Hanga skrev:
16. jan 2023, 23:09
gravballe skrev:
16. jan 2023, 21:53
Genialt.. AaB køber en angriber endnu engang, som kræver han bliver sat op af sine hold kamarater, noget som AaB ikke har magtet i ja.. evigheder.. kors hvor det her kommer til at være en fuser.. Håber jeg tager fejl, men til 5m og sikkert top løn, så lugter det af desperation frem for noget der er gennemtænkt... Nå.. lad os håbe jeg tager fejl.. Velkommen tilbage Nicklas.

i min verden mangler AaB mere end top midtbane spiller, end en angriber...
Vi mangler desperat begge dele. Vi må bare håbe at AaB langt om længe har budgetteret med begge dele.
Hvis ikke udfordringen på midtbanen løses, tænker jeg det hele kan være lige meget. Mon ikke de er skarpe nok til, at de har indset det?

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af FlemmingG » 16. jan 2023, 23:35

PohlErDenNyeAugo skrev:
16. jan 2023, 23:09
Jeg har desværre også bange anelser, men føler det er svært at brokke sig over at hente sidste sæsons topscorer i vores nuværende situation :cheers:

Minder lidt om den famøse 2011 sæson. Der hentede vi Lumb og Duncan. Back og angriber, jeg tager ja hatten på ! En Dickson - Kusi kunne også være sjovt, har vi nogle navne i den genre der oplagt :cheers:
I vores nuværende situation, er Helenius vel tæt på den optimale løsning. Sidste sæsons topscorer i ligaen, kender klubben og flere af spillerne. AaB er hans hjerteklub og han vil gøre alt for klubben og os fans… når han har spillet regelmæssigt, så scorer han stabilt - gennem
hans karriere, ca et mål i hver 3. kamp - samme snit som Antonsson…
Men købet af Helenius må ikke blive den sidste tilføjelse. Vi SKAL ha fundet den dygtige centrale midtbanespiller, som kan binde holdet sammen. Højholt og Fossum holder ikke niveau derinde, der gør Jeppe P heller ikke. Den optimale løsning er IKKE Abildgaard som jeg ser det, han er mere konkurrent til Pedro…. Uh, hvis bare Risgaard var 10 år yngre

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jan 2023, 00:10

Kør lige svensker testen på Helenius.
Siden han kom til Silkeborg har han spillet 70 kampe og scoret 35 mål.
Blev topscorer i ligaen sidste sæson.
Havde han været svensker og spillet for eks Hammerby.
Så havde alle siddet med en ordentlig bule i bukserne!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af McMark » 17. jan 2023, 00:25

Nordjyden HY skrev:
16. jan 2023, 23:17
Gazza skrev:
16. jan 2023, 23:06
Fedt, så kan det være vi kan score på straffespark igen :aabfan: :aabfan:
Kan ikke mindes Helenius nogensinde har brændt?
Han har kun brændt et straffespark ud af 17. En udnyttelsesprocent på 94.1%. Sikker fra pletten, det er han sku'.
Og det er endda kun i Superligaen. Han har scoret på 21 ud af 22 i alle turneringer - så det er faktisk 95.45%!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 349
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af bonanza » 17. jan 2023, 07:36

Min første tanke var "ikke 5 millioner for en 31 årig", men nu er tanken om Helenius ved at vokse på mig.

Det er på tide, at AaB viser Helenius lidt tillid, det synes jeg overgangssummen indikerer. Vi køber trodsalt en mand der er 100% dedikeret, mere moden end nogensinde og med nogle unikke spidskompetencer. Hvis vi får 2 gode år ud af ham, så er vi nok i Superligaen næste sæson, ellers rykker vi op med det samme.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Reyad » 17. jan 2023, 08:03

Helenius er absolut over den hylde jeg forventede AaB kunne hente fra.
Antonsson og ham er vel ca samme hylde. Men Helenius kender både klub og liga, så vi må tro han hurtigere kan levere.

Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat

PaddyKergud
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. sep 2022, 11:37
Favoritspiller: Patrick Kristensen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af PaddyKergud » 17. jan 2023, 08:10

Reyad skrev:
17. jan 2023, 08:03
Helenius er absolut over den hylde jeg forventede AaB kunne hente fra.
Antonsson og ham er vel ca samme hylde. Men Helenius kender både klub og liga, så vi må tro han hurtigere kan levere.

Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat
Det ville virkelig undre mig meget hvis Antonsson havde valgt AaB, når man læser at han har tilbud i Saudi og andre steder i Europa. Så tænker umiddelbart at Helenius er noget af det bedste man kan få/hente

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2023, 08:11

Reyad skrev:Helenius er absolut over den hylde jeg forventede AaB kunne hente fra.
Antonsson og ham er vel ca samme hylde. Men Helenius kender både klub og liga, så vi må tro han hurtigere kan levere.

Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat
Kan Helenius være en troværdig angriber i Superligaen i 2-3 år indtil vi får implementeret en sportslig strategi og bygget noget nyt op synes jeg sgu prisen er helt fair. Det kan være med til at redde os i Superligaen og hvis ikke står vi med gode kort i 1. div.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Noerresundby
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31. aug 2022, 15:28
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Noerresundby » 17. jan 2023, 08:28

Får vi Kusk med i handlen? :aabfan:

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2871
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Eksil » 17. jan 2023, 08:32

Reyad skrev:
17. jan 2023, 08:03
Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat
Og så er det ikke dine eller mine penge, men en fra den ellers ikke populære bestyrelse, der har smidt 15 mio. i kassen.

De skal da have, at de hælder egne penge i det hul de har skabt. Om det lykkedes at undgå nedrykningen tvivler jeg på, men det er da et ærligt forsøg.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2023, 08:36

Eksil skrev:
Reyad skrev:
17. jan 2023, 08:03
Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat
Og så er det ikke dine eller mine penge, men en fra den ellers ikke populære bestyrelse, der har smidt 15 mio. i kassen.

De skal da have, at de hælder egne penge i det hul de har skabt. Om det lykkedes at undgå nedrykningen tvivler jeg på, men det er da et ærligt forsøg.
Det manglede da også bare med det clusterfuck af dårlige beslutninger de har taget siden Lynge gik på pension.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 17. jan 2023, 08:55

Gaarde6 skrev:
17. jan 2023, 00:10
Kør lige svensker testen på Helenius.
Siden han kom til Silkeborg har han spillet 70 kampe og scoret 35 mål.
Blev topscorer i ligaen sidste sæson.
Havde han været svensker og spillet for eks Hammerby.
Så havde alle siddet med en ordentlig bule i bukserne!
Den gode gamle svenskertest, et @Yankee trademark
Du har fuldstændig ret. Det er svært at forlange bedre. Dog må vi sige at svenskertesten nok nærmere understreger den "uvidenhed" man kan have ift. spillere man ikke kender så godt. Her bliver man meget stats fokuseret. Jeg kan bare se hvordan jeg selv reagerede på ham Antonsson.

Det er helt fair spørgsmål der bliver stillet ved Helenius. Han har stort set kun været en reel succes i AaB (første periode) og så i Silkeborg. Ellers har Nicklas jo ikke rigtig bidt sig fast for alvor på de hold han har været. Han er uden tvivl en spiller der skal være i de rigtige omgivelser, være på det rigtige hold, og have tilstrækkelig selvtillid for at performe. Når han er i sin bedste udgave er han fremragende og vil være en kæmpe forstærkning. Men vi husker også den modsatte udgave.

Vi får dog aldrig hentet en angriber til AaB der er en sikker succes. Med Helenius ved vi trods alt ret godt hvad det er vi får, og forhåbentlig har Hamren en klar plan for hvordan han kan integreres på holdet og i den spillestil vi skal praktisere i foråret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Mr Gold » 17. jan 2023, 08:58

Reyad skrev:
17. jan 2023, 08:03
Helenius er absolut over den hylde jeg forventede AaB kunne hente fra.
Antonsson og ham er vel ca samme hylde. Men Helenius kender både klub og liga, så vi må tro han hurtigere kan levere.

Prisen lyder for høj. Men det er dyrt at være desperat
Jeg synes ikke man sige noget som helst til prisen.....hvem kan vi købe til samme pris som vi ved har præsteret RIGTIG godt en sæson hos AaB og en sæson hos Silke.
Om han er den rette ved jeg ikke. men han vil jo gi alt han kan mere ned nogensinde før, det tror jeg ikke vi skal tage fejl af.
Han kommer fordi det er et fedt skifte for ham mentalt/personligt....ellers gjorde han det jo ikke.
Det kan bare blive et rigtigt lykkeligt kapitel for ham.

Havde vi haft ham og solgt ham for under 5 mil. Så havde der været ramaskrig. så prisen fejler ikke noget, det er mere om det er det rigtige.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af troelsh » 17. jan 2023, 09:05

En helt vild tanke til AaB's ledelse!

Kunne det tænkes Helenius har fungeret i Silkeborg, fordi han har været på et velfungerende hold med et klart spilkoncept?
Præcis som Kusk der nu har fundet sin anden ungdom i Silkeborg.

Helenius har haft det svært i andre klubber, der ikke har fungeret så godt som Silkeborg, inklusiv vores egen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2023, 09:10

troelsh skrev:En helt vild tanke til AaB's ledelse!

Kunne det tænkes Helenius har fungeret i Silkeborg, fordi han har været på et velfungerende hold med et klart spilkoncept?
Præcis som Kusk der nu har fundet sin anden ungdom i Silkeborg.

Helenius har haft det svært i andre klubber, der ikke har fungeret så godt som Silkeborg, inklusiv vores egen.
Der tror jeg gudskelov Hamren mere eller mindre har nøglerne til klubben, hvad angår det sportslige og dagligdag, koncept osv. ligger helt fast. Vi har hentet proven kvalitet og rammerne om holdet bør være der med Hamren som chef.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af RicoBR02 » 17. jan 2023, 09:40

Helenius har fået fri fra træning idag til at afklare nogle personlige sager. Jeg er desværre på job, så håber vi har en mand på hornevej resten af dagen..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2023, 09:44

RicoBR02 skrev:Helenius har fået fri fra træning idag til at afklare nogle personlige sager. Jeg er desværre på job, så håber vi har en mand på hornevej resten af dagen..
Det er nok ikke i dag vi har brug for lufthavnsrapporteren BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kokkefar » 17. jan 2023, 09:45

RicoBR02 skrev:
17. jan 2023, 09:40
Helenius har fået fri fra træning idag til at afklare nogle personlige sager. Jeg er desværre på job, så håber vi har en mand på hornevej resten af dagen..
Det er der vidst ingen grund til. Stüker har jo så godt som bekræftet den.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jan 2023, 09:46

Jakobsen skrev:
17. jan 2023, 09:10
troelsh skrev:En helt vild tanke til AaB's ledelse!

Kunne det tænkes Helenius har fungeret i Silkeborg, fordi han har været på et velfungerende hold med et klart spilkoncept?
Præcis som Kusk der nu har fundet sin anden ungdom i Silkeborg.

Helenius har haft det svært i andre klubber, der ikke har fungeret så godt som Silkeborg, inklusiv vores egen.
Der tror jeg gudskelov Hamren mere eller mindre har nøglerne til klubben, hvad angår det sportslige og dagligdag, koncept osv. ligger helt fast. Vi har hentet proven kvalitet og rammerne om holdet bør være der med Hamren som chef.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
I så fald er det et stort problem da det absolut ikke skal være den til enhver tid siddende cheftræner som udstikker den sportslige retning.

Kig bare på Silkeborg IF hvad det betyder med en rød tråd der gennemsyrer klubben fra førsteholdet og ned gennem ungdomsholdene.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Alexis » 17. jan 2023, 09:47

Mht til prisen på Helenius (og Kasper Jørgensen) er der simpelthen alt for mange der stadig lever i år 2005. Hvis man tror man kan hente spillere fra rivaliserende klubber for 2 millioner så bliver man skuffet rigtigt mange gange.
Manden er angriber og superligatopscorer. Det koster mindst 30 millioner hvis man vil købe en spiller der garanterer for 15 mål om året. Bare se alle de andre kluber i ligaen der har købt spillere for 5-20 millioner uden de brænder ligaen igennem. Angribere er monster dyre fordi mål er vigtigt. Er Helenius videresalgsværdi over 5 mil? Sikkert ikke. Vil Helenius værdi for os være over 5 mil. Det er jeg ikke i tvivl om.

FCK:
Cornelius, Mukairo, Babacar, Nicolai Jørgensen

Brøndby: Carl Bjørk, Hedlund, Divkovic, Pavlovic

FCM: Pfeiffer, Marrony, Brumado, Kaba

AGF: Kurmanowski, Haugen

Alle de 4 klubber med store økonomiske muskler har brændt mindst 20 millioner af de sidste par år i jagten på en målscorer hver. Det er møg dyrt.

Låst