Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 31. jan 2023, 21:23

Sønderhof skrev:
31. jan 2023, 21:18
sorenmoller95 skrev:
31. jan 2023, 20:54
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bael ... ng/4108974

Hvad siger alle posivitisterne til denne?
What! Bælum godkender sig selv, og Nordjyske klapper ham på skulderen. Den havde jeg sgu ikke set komme...

Jeg trækker al min kritik af Bælum samt bestyrelsen tilbage. Vi er reddet :aabfan:
Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:04
Det er fair nok og hvis man nu lige tager det hele op i et større view, så har det været et perfekt vindue.

Jeg forstår godt, at AaB håber at få mere ud af Lucas og Fossum og det kan være en kæmpe gevinst. Fossum spiller for sin karriere og selvfølgelig burde han give den alt for AaB.

Men hvis Fossum var blevet solgt, så har man også gået efter en ny mand på et tidligere tidspunkt.

Så kommer vi til Abildgaard og selvfølgelig vil han være en gevinst at få ind, og en lederskikkelse, men jeg tror faktisk at det ville sætte Pedro ud på bænken.

Jeg er fortrøstningsfuld..
Godt vindue af Bælum!
Det er simpelthen helt omvendt logik det der! Svarer til at vente med at hente Helenius til man viste om man kunne afsætte Makaric. Sådan spiller klaveret ikke når man har den ene fod i graven.

ALT skal sættes ind på overlevelse. Den midtbane er totalt uden struktur, og har været vores svaghed i årevis. Vi kan ikke fedte en redning hjem. Det bliver krig. Pedro ville aldrig ende på bænken, når du ser på hvad hvem han er på hold med. Fossum evner ikke at spille holdene midtbanespiller. Lucas er et kæmpe ? og Højholt ligner mest en Andreas Bruhn-case. Man be'r om at blive sparket ud af ligaen med den slags manglede handlekraft!

"Jamen vi har købt en højreback i Lyngby" Vor herre til hest for manglende dømmekraft.
Jeg mener stadig midtbanen sagtens kan skaffe point så længe den sættes rigtigt op, hvilket så er en opgave den kære Hamrén.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 31. jan 2023, 21:26

Sjovt bælum siger de fik fat i de prioteringer de havde, hvilke vel betyder at man mente en højre back mere til 5m var mere vigtig end en midtbane spiller som holdet har manglet i flere år.

Det er åbenbart skræmmende lidt indsigt i AaB men det har jeg jo sagt siden AaB kæmpede for den liga struktur man har nu

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 31. jan 2023, 21:31

Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:22
Sønderhof skrev:
31. jan 2023, 21:18
sorenmoller95 skrev:
31. jan 2023, 20:54
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bael ... ng/4108974

Hvad siger alle posivitisterne til denne?
What! Bælum godkender sig selv, og Nordjyske klapper ham på skulderen. Den havde jeg sgu ikke set komme...

Jeg trækker al min kritik af Bælum samt bestyrelsen tilbage. Vi er reddet :aabfan:
Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:04
Det er fair nok og hvis man nu lige tager det hele op i et større view, så har det været et perfekt vindue.

Jeg forstår godt, at AaB håber at få mere ud af Lucas og Fossum og det kan være en kæmpe gevinst. Fossum spiller for sin karriere og selvfølgelig burde han give den alt for AaB.

Men hvis Fossum var blevet solgt, så har man også gået efter en ny mand på et tidligere tidspunkt.

Så kommer vi til Abildgaard og selvfølgelig vil han være en gevinst at få ind, og en lederskikkelse, men jeg tror faktisk at det ville sætte Pedro ud på bænken.

Jeg er fortrøstningsfuld..
Godt vindue af Bælum!
Det er simpelthen helt omvendt logik det der! Svarer til at vente med at hente Helenius til man viste om man kunne afsætte Makaric. Sådan spiller klaveret ikke når man har den ene fod i graven.

ALT skal sættes ind på overlevelse. Den midtbane er totalt uden struktur, og har været vores svaghed i årevis. Vi kan ikke fedte en redning hjem. Det bliver krig. Pedro ville aldrig ende på bænken, når du ser på hvad hvem han er på hold med. Fossum evner ikke at spille holdene midtbanespiller. Lucas er et kæmpe ? og Højholt ligner mest en Andreas Bruhn-case. Man be'r om at blive sparket ud af ligaen med den slags manglede handlekraft!

"Jamen vi har købt en højreback i Lyngby" Vor herre til hest for manglende dømmekraft.
Vi behøver heller ikke være enig.
Vi har haft et stort midtbaneproblem i flere sæsoner og det er utroligt og kritisk at man stadig ikke har gjort noget ved det. Jeg er i hvert fald spændt på om vi pludselig kan stille en midtbane, der kan sætte sig på kampene og skabe spillet fremad. Det har vi ikke evnet i evigheder. Vi har givetvis været i markedet efter en stærk midtbanespiller i flere vinduer, men det er skidt at man igen igen står tomhændet, og Sønderhof har jo en pointe i at manglende Fossum salg er en dårlig undskyldning. Vi har kastet enormt mange penge i dette vindue og det har vi gjort for at jagte overlevelse, så ville det også have været særdeles væsentligt at forsøge at løse midtbaneproblemet.

Men det er stadig et vindue som AaB kommer væsentligt styrket ud af - i hvert fald på papiret. Hvis Thelander og Helenius præsterer som de skal, så er det to markante forstærkninger af vores hold. Kasper Jørgensen et mere usikkert kort, så her må vi bare håbe, at AaB har set rigtigt. Og Nico Mantl er alt andet lige kommet til via agentnetværk, så her må vi håbe, at anbefalingerne er bedre end de har været længe.

Så nej, det har hverken været et perfekt vindue eller et vindue til dumpekarakter. Hvor på skalaen vi ender vil i høj grad blive afgjort af hvordan de tilkomne så rent faktisk præsterer.

Og lad os så håbe at vi får nogle seriøse "forstærkninger" fra de eksisterende spillere. Hvis vi kan få gang i en eller flere af spillere som Lucas, Fossum, Prip og Sousa, så vil det også være yderst tiltrængt forstærkning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Martino » 31. jan 2023, 21:33

gravballe skrev:
31. jan 2023, 21:26
Sjovt bælum siger de fik fat i de prioteringer de havde, hvilke vel betyder at man mente en højre back mere til 5m var mere vigtig end en midtbane spiller som holdet har manglet i flere år.

Det er åbenbart skræmmende lidt indsigt i AaB men det har jeg jo sagt siden AaB kæmpede for den liga struktur man har nu
Det var i hvertfald håbløst at man kæmpede for den her struktur(Tak Gaarde!)...Man skulle have udvidet rækken i stedet, men det er en anden diskussion. Lidt ærgerligt hvis der ikke kommer mere ind, selvom en spiller ind på fri transfer ikke lød helt umuligt.
Jeg savner Winsnes

andrii
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 8800

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af andrii » 31. jan 2023, 21:43


Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kristian » 31. jan 2023, 21:48

Hanga skrev:
31. jan 2023, 21:31
Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:22
Sønderhof skrev:
31. jan 2023, 21:18
sorenmoller95 skrev:
31. jan 2023, 20:54
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bael ... ng/4108974

Hvad siger alle posivitisterne til denne?
What! Bælum godkender sig selv, og Nordjyske klapper ham på skulderen. Den havde jeg sgu ikke set komme...

Jeg trækker al min kritik af Bælum samt bestyrelsen tilbage. Vi er reddet :aabfan:
Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:04
Det er fair nok og hvis man nu lige tager det hele op i et større view, så har det været et perfekt vindue.

Jeg forstår godt, at AaB håber at få mere ud af Lucas og Fossum og det kan være en kæmpe gevinst. Fossum spiller for sin karriere og selvfølgelig burde han give den alt for AaB.

Men hvis Fossum var blevet solgt, så har man også gået efter en ny mand på et tidligere tidspunkt.

Så kommer vi til Abildgaard og selvfølgelig vil han være en gevinst at få ind, og en lederskikkelse, men jeg tror faktisk at det ville sætte Pedro ud på bænken.

Jeg er fortrøstningsfuld..
Godt vindue af Bælum!
Det er simpelthen helt omvendt logik det der! Svarer til at vente med at hente Helenius til man viste om man kunne afsætte Makaric. Sådan spiller klaveret ikke når man har den ene fod i graven.

ALT skal sættes ind på overlevelse. Den midtbane er totalt uden struktur, og har været vores svaghed i årevis. Vi kan ikke fedte en redning hjem. Det bliver krig. Pedro ville aldrig ende på bænken, når du ser på hvad hvem han er på hold med. Fossum evner ikke at spille holdene midtbanespiller. Lucas er et kæmpe ? og Højholt ligner mest en Andreas Bruhn-case. Man be'r om at blive sparket ud af ligaen med den slags manglede handlekraft!

"Jamen vi har købt en højreback i Lyngby" Vor herre til hest for manglende dømmekraft.
Vi behøver heller ikke være enig.
Vi har haft et stort midtbaneproblem i flere sæsoner og det er utroligt og kritisk at man stadig ikke har gjort noget ved det. Jeg er i hvert fald spændt på om vi pludselig kan stille en midtbane, der kan sætte sig på kampene og skabe spillet fremad. Det har vi ikke evnet i evigheder. Vi har givetvis været i markedet efter en stærk midtbanespiller i flere vinduer, men det er skidt at man igen igen står tomhændet, og Sønderhof har jo en pointe i at manglende Fossum salg er en dårlig undskyldning. Vi har kastet enormt mange penge i dette vindue og det har vi gjort for at jagte overlevelse, så ville det også have været særdeles væsentligt at forsøge at løse midtbaneproblemet.

Men det er stadig et vindue som AaB kommer væsentligt styrket ud af - i hvert fald på papiret. Hvis Thelander og Helenius præsterer som de skal, så er det to markante forstærkninger af vores hold. Kasper Jørgensen et mere usikkert kort, så her må vi bare håbe, at AaB har set rigtigt. Og Nico Mantl er alt andet lige kommet til via agentnetværk, så her må vi håbe, at anbefalingerne er bedre end de har været længe.

Så nej, det har hverken været et perfekt vindue eller et vindue til dumpekarakter. Hvor på skalaen vi ender vil i høj grad blive afgjort af hvordan de tilkomne så rent faktisk præsterer.

Og lad os så håbe at vi får nogle seriøse "forstærkninger" fra de eksisterende spillere. Hvis vi kan få gang i en eller flere af spillere som Lucas, Fossum, Prip og Sousa, så vil det også være yderst tiltrængt forstærkning.
Vi sidder herinde og adressere det problem igen og igen..siden Hiljemark, hvor det så godt ud, har vi ikke haft noget der minder om det. Men vi dog klaret os fint uden Hiljemark også.

Men jeg er som sådan ikke uenig. Jeg synes bare man skal prøve at se det hele lidt bredere.

Jeg kan ikke finde andre forklaringer på hvorfor man ikke henter en midtbanespiller, end at man håber Fossum og et par andre spillere stempler ind og løfter niveauet markant.

For vi er vel alle enige om, at købene af højre back, angriber, forsvar og ikke mindst en ny målmand, trodsalt er fair nok.

Men ja, vi kunne virkelig godt bruge en Johansson type, men AaB må have deres grunde.
------------------
mvh Kristian

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af degn » 31. jan 2023, 21:49

Vores nye ejer bringer forhåbentlig lige en planlagt kanin her til sidst, for lige at vise de kommer 😉😉

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 31. jan 2023, 22:05

Sidder med et halvt øje og ser 'Transfer tv' på TV3 Sport, det kan godt være at vi selv synes at AaB er en stor klub men programmet understreger igen hvor uinteressant AaB desværre er for alle andre end nordjyder.
Går igen totalt under radaren

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af AnyFellow » 31. jan 2023, 22:08

Kristian skrev:
31. jan 2023, 21:48
Vi sidder herinde og adressere det problem igen og igen..siden Hiljemark, hvor det så godt ud, har vi ikke haft noget der minder om det. Men vi dog klaret os fint uden Hiljemark også.
Hver gang jeg ser nævnt hvor godt det så ud med Hiljemark undrer jeg mig over hvor det kommer fra. Manden spillede 5 kampe fra start og det var altså ikke fordi han væltede ligaen i de 5 kampe.

Bevares, jeg er enig i at vi har et midtbaneproblem, men i min verden er det mere en problem skabt af Lucas’ ringe niveau over lang tid og den sædvanlige AaB-stil, hvor man absolut skal bruge spillere på andre pladser end de pladser, hvor de leverer. Fossum viste netop klassen, da han blev brugt rigtigt. Hvorfor man gik væk fra det og tilpassede opstillingen til en vissen Lucas er mig ubegribeligt.

Når tidligere klassespillere ikke leverer, har jeg altid undret mig over, hvorfor man ikke ser tilbage på de kampe, hvor de leverede, således man kan se under hvilke betingelser de var bedst.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2202
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Sauer » 31. jan 2023, 22:10

Aalborg frederikshavner skrev:
31. jan 2023, 22:05
Sidder med et halvt øje og ser 'Transfer tv' på TV3 Sport, det kan godt være at vi selv synes at AaB er en stor klub men programmet understreger igen hvor uinteressant AaB desværre er for alle andre end nordjyder.
Går igen totalt under radaren
Det lyder som dårligt tv.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af RicoBR02 » 31. jan 2023, 22:12

Aalborg frederikshavner skrev:
31. jan 2023, 22:05
Sidder med et halvt øje og ser 'Transfer tv' på TV3 Sport, det kan godt være at vi selv synes at AaB er en stor klub men programmet understreger igen hvor uinteressant AaB desværre er for alle andre end nordjyder.
Går igen totalt under radaren
Men er det ikke nordjydernes egen skyld? Vi er så gennemsyret af Anti selvfedenhed heroppe og har det bedst med at gå lidt under radaren. Der er ikke noget spændende i AaB, bælum har lukket vinduet, vi smider ikke lige 30-50 mil for en spiller, vi kommer ikke fra Sjælland, Århus eller Herning, og vi gider egentlig ikke alt det postyr..

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 31. jan 2023, 22:22

RicoBR02 skrev:
31. jan 2023, 22:12
Aalborg frederikshavner skrev:
31. jan 2023, 22:05
Sidder med et halvt øje og ser 'Transfer tv' på TV3 Sport, det kan godt være at vi selv synes at AaB er en stor klub men programmet understreger igen hvor uinteressant AaB desværre er for alle andre end nordjyder.
Går igen totalt under radaren
Men er det ikke nordjydernes egen skyld? Vi er så gennemsyret af Anti selvfedenhed heroppe og har det bedst med at gå lidt under radaren. Der er ikke noget spændende i AaB, bælum har lukket vinduet, vi smider ikke lige 30-50 mil for en spiller, vi kommer ikke fra Sjælland, Århus eller Herning, og vi gider egentlig ikke alt det postyr..
Det har vel lige så meget at gøre med at vi har handlet tidligt i vinduet, vores spillere ikke for alvor har været til salg og at det kun var en mulig leje af Abildgaard der for alvor kunne sætte ild i vores vindue.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Himmerland » 31. jan 2023, 22:53

Ved godt det ikke er AaB relateret, men er der en der forklare mig hvorfor dullen sider i BT’s transfer studio, hun har intet sagt den sidste time 🤷‍♂️

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nautrup88 » 31. jan 2023, 23:08

Himmerland skrev:
31. jan 2023, 22:53
Ved godt det ikke er AaB relateret, men er der en der forklare mig hvorfor dullen sider i BT’s transfer studio, hun har intet sagt den sidste time 🤷‍♂️
Ellers ville der nok bare komme brok om ligestilling.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Himmerland » 31. jan 2023, 23:12

Nautrup88 skrev:
31. jan 2023, 23:08
Himmerland skrev:
31. jan 2023, 22:53
Ved godt det ikke er AaB relateret, men er der en der forklare mig hvorfor dullen sider i BT’s transfer studio, hun har intet sagt den sidste time 🤷‍♂️
Ellers ville der nok bare komme brok om ligestilling.
🤣👍

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af tommas jensen » 31. jan 2023, 23:33

Er sku trist vi er lysår bag de fleste klubber her hjemme

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Himmerland » 1. feb 2023, 00:05

Om ikke andet vinder vi BT’s transfer vindue, lad os håbe det er trenden for 23

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Himmerland » 1. feb 2023, 00:12

tommas jensen skrev:
31. jan 2023, 23:33
Er sku trist vi er lysår bag de fleste klubber her hjemme
Måske på truppen men ikke på dette vindue

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af SteenA » 1. feb 2023, 00:28

Skidt at der ikke blev hentet en 8'er.

Men Lasse Vigen er vel i princippet stadig en mulighed.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Dalbjerg » 1. feb 2023, 01:13

Gad vide hvad historien er med Vigen...

Men det kan godt være, at han bare har is i maven i et par dage endnu..

Aner ikke hvad man skal mene om ham til AaB..

Låst