Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Freddie » 20. apr 2023, 11:41

RicoBR02 skrev:
20. apr 2023, 09:54
hje1980 skrev:
20. apr 2023, 08:51
R Rosenberg skrev:
17. apr 2023, 09:20
Gnu skrev:
17. apr 2023, 08:59
Jakobsen skrev:
16. apr 2023, 23:35
Krage skrev:
16. apr 2023, 22:12


Han har også gjort det godt på et hold der ikke har fungeret. Så forståeligt hvis de er interesseret. Forhåbentlig kan det give nogle faldskærmspenge...
Nej - bare nej.
Medmindre man er decideret lukningstruet skal man ikke sælge profiler til FCM eller BIF.
Derudover er han en af dem jeg gerne vil holde fast i. Der skal afgjort ryddes op i toppen af lønhierakiet, men det må for pokker være Lucas, Pedro, Fossum og evt. Prip der skal skibbes videre.
Man kan jo ikke komme af med Lucas. Han får aldrig en kontrakt, der er i nærheden af den, han har i dag, så selvfølgelig bliver han.
Der findes jo også af og til gentlemanaftaler i fodbold.

Bliver vi i superligaen, ser jeg gerne, at man finder en løsning med en sådan eller en ny kontrakt, der er signifikant billigere (medmindre han er på vej et sted hen, som mod Ikast, der gav mindelser om den gamle Lucas).
Ryger vi ned, vil jeg gerne beholde ham - dog bør man forsøge sig med en ny kontrakt der.
Hvorfor skulle Sousa være interesseret en billigere kontrakt bare fordi klubben rykker ned?
Tror det er derfor der står at man bør forsøge sig med en billigere kontrakt.

Derudover er det vist Lucas der diskuteres
Mon ikke Lukas' kontrakt udløber til sommer. Han kom hjem i 2018.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af emenike » 20. apr 2023, 11:45

Freddie skrev:
20. apr 2023, 11:41
RicoBR02 skrev:
20. apr 2023, 09:54
hje1980 skrev:
20. apr 2023, 08:51
R Rosenberg skrev:
17. apr 2023, 09:20
Gnu skrev:
17. apr 2023, 08:59
Jakobsen skrev:
16. apr 2023, 23:35


Nej - bare nej.
Medmindre man er decideret lukningstruet skal man ikke sælge profiler til FCM eller BIF.
Derudover er han en af dem jeg gerne vil holde fast i. Der skal afgjort ryddes op i toppen af lønhierakiet, men det må for pokker være Lucas, Pedro, Fossum og evt. Prip der skal skibbes videre.
Man kan jo ikke komme af med Lucas. Han får aldrig en kontrakt, der er i nærheden af den, han har i dag, så selvfølgelig bliver han.
Der findes jo også af og til gentlemanaftaler i fodbold.

Bliver vi i superligaen, ser jeg gerne, at man finder en løsning med en sådan eller en ny kontrakt, der er signifikant billigere (medmindre han er på vej et sted hen, som mod Ikast, der gav mindelser om den gamle Lucas).
Ryger vi ned, vil jeg gerne beholde ham - dog bør man forsøge sig med en ny kontrakt der.
Hvorfor skulle Sousa være interesseret en billigere kontrakt bare fordi klubben rykker ned?
Tror det er derfor der står at man bør forsøge sig med en billigere kontrakt.

Derudover er det vist Lucas der diskuteres
Mon ikke Lukas' kontrakt udløber til sommer. Han kom hjem i 2018.
Han har først kontraktudløb i sommeren 2024.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Portland » 20. apr 2023, 12:15

AGF har lige fået tilført 43 millioner fra investorer.

De spiller med musklerne i sommers troede jeg de ville hente Thelander og Rinne, men det bliver det ikke til.

Tror ikke de ville købe Lucas :-)

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 20. apr 2023, 19:17

I transfervinduets podcast var der en lytter som bød ind med at AaB skulle være tæt på et finsk talent. Nogen der ved noget nærmere end det? Evt. position, aldersgruppe og om spilleren er tiltænkt førsteholdet eller til akademiet? Eller om rygtet bare er en and vi lige så godt kan skyde ned?..

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 451
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 20. apr 2023, 19:29

sorenmoller95 skrev:
20. apr 2023, 19:17
I transfervinduets podcast var der en lytter som bød ind med at AaB skulle være tæt på et finsk talent. Nogen der ved noget nærmere end det? Evt. position, aldersgruppe og om spilleren er tiltænkt førsteholdet eller til akademiet? Eller om rygtet bare er en and vi lige så godt kan skyde ned?..
Vores nye chefscout kommer fra en stilling i finsk fodbold.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af R Rosenberg » 23. apr 2023, 20:20

Når vi har klaret skærene, håber jeg virkelig, at der bliver fokus på at få løst de nøgleproblemer, der er. Og jeg har en større tro på det end længe, efter SSE22 er kommet på banen.

Jeg synes ikke, at Theo er moden nok til at være fast mand i ligaen endnu - eller måske sælger man ham.
Jeg håber, man kan gøre et scoop a la Rinne og finde en dygtig, skandinavisk keeper, som er røget på bænken i udlandet. Han må desuden gerne være lidt oppe i alderen - 27+. Der er brug for, når vi skal genopbygge, at vi har sikkerhed, udstråling og erfaring i kassen.

Forsvaret synes jeg, er fint. Dog bør VB jo være et opmærksomhedspunkt, for Ahlmann er der jo ikke utallige år i endnu, Granli er ikke back og Poulsen har jeg bare endnu ikke set, kan løse noget som helst. Resten er fjong. God alderssammensætning og rutine. Og glimrende back-ups i Granli og Otoa, som jeg I øvrigt tænker kan blive voldsomt god.

Midtbanen ser jeg gerne, at man bygger op omkring Højholt, Bakiz og en ny, erfaren general a la Hiljemark.

I angrebet håber jeg, at Prip bliver sendt videre, og dermed mangler vi en ny venstrekant, da Sousa napper højre side. Helenius bør man se efter at få suppleret med en anden type - gerne én med nogle "afrikanske kompetencer" i form af fart, agilitet, styrke og eksplosivitet.
Rammeren er fin at have, men han bør nok være 3. violin. Prica vender tilbage, men jeg har svært ved at vurdere, hvor han står eller hvad han kan bibringe.

Alt i alt efterlader det følgende ønske:

Ny
Jørgensen-Kramer-T-Ahlmann/Ny
Ny-Højholt
Bakiz
Sousa-Helenius-Ny

Og derudover som skrevet en ny angriber som supplement til Helenius. Det kunne eventuelt være den samme som ham, man bør hente til venstrekant, som man så kan smide i angrebet ved at skifte fx Lucas ind på venstrekanten.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Brodernumsi » 23. apr 2023, 21:51

Hvis forudsætningen er, at vi klarer skærene, og de nye folk i ejerkredsen i så fald, vil bruge lidt mønt.
Så synes jeg, man bør gå efter Lasse Johnsen fra Randers, 24 år til august, og en stor profil til midtbanen. Han har ét år tilbage med Randers, så han koster nok 7-8 millioner.

Ellers er der også Saeid Ezatolahi fra Vejle, han er nok en smule billigere, og har kun et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 24. apr 2023, 07:09

Brodernumsi skrev:Hvis forudsætningen er, at vi klarer skærene, og de nye folk i ejerkredsen i så fald, vil bruge lidt mønt.
Så synes jeg, man bør gå efter Lasse Johnsen fra Randers, 24 år til august, og en stor profil til midtbanen. Han har ét år tilbage med Randers, så han koster nok 7-8 millioner.

Ellers er der også Saeid Ezatolahi fra Vejle, han er nok en smule billigere, og har kun et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Er Ezatolahi ikke voldsomt langsom/tung i det? Jeg synes speed på vores centrale midt er en af manglerne og her ser jeg ikke ham hjælpe os. Johnsen tror jeg er urealistisk overlevelse eller ej.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. apr 2023, 09:49

Fossum bekræfter at han forlader klubben til sommer
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dig-i-AaB/

Ventet melding men også lidt trist da det er en dygtig spiller som snart er fortid, Fossum har fået meget kritik herinde som jeg synes ofte har været unuanceret da han har lidt under at være fejlplaceret i store perioder

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 65
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af MarkyMark » 27. apr 2023, 10:22

Brodernumsi skrev:
23. apr 2023, 21:51
Hvis forudsætningen er, at vi klarer skærene, og de nye folk i ejerkredsen i så fald, vil bruge lidt mønt.
Så synes jeg, man bør gå efter Lasse Johnsen fra Randers, 24 år til august, og en stor profil til midtbanen. Han har ét år tilbage med Randers, så han koster nok 7-8 millioner.

Ellers er der også Saeid Ezatolahi fra Vejle, han er nok en smule billigere, og har kun et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Har du mulighed for at fortælle os der ikke helt kan se det, hvorfra du mener AaB har råd til en transfer på 7-8 millioner?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Spanky » 27. apr 2023, 11:26

Søndag vil jeg have et særligt øje på Mads Kikkenborg i Lyngby målet. I vores hjemmekamp mod LBK i efteråret var jeg ikke imponeret af ham, men jeg synes han har set stærk ud i foråret. Ender vi med at overleve på bekostning af LBK kan Kikkenborg være et oplagt valg til en del af målmandsteamet til den kommende sæson.

nikilo
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. jan 2021, 13:58
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af nikilo » 27. apr 2023, 14:05

Spanky skrev:
27. apr 2023, 11:26
Søndag vil jeg have et særligt øje på Mads Kikkenborg i Lyngby målet. I vores hjemmekamp mod LBK i efteråret var jeg ikke imponeret af ham, men jeg synes han har set stærk ud i foråret. Ender vi med at overleve på bekostning af LBK kan Kikkenborg være et oplagt valg til en del af målmandsteamet til den kommende sæson.
Han er i hvert fald en ordentlig krabat! 1.97 m. høj og en kampvægt på +92 kg.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Brodernumsi » 27. apr 2023, 15:11

MarkyMark skrev:
27. apr 2023, 10:22
Brodernumsi skrev:
23. apr 2023, 21:51
Hvis forudsætningen er, at vi klarer skærene, og de nye folk i ejerkredsen i så fald, vil bruge lidt mønt.
Så synes jeg, man bør gå efter Lasse Johnsen fra Randers, 24 år til august, og en stor profil til midtbanen. Han har ét år tilbage med Randers, så han koster nok 7-8 millioner.

Ellers er der også Saeid Ezatolahi fra Vejle, han er nok en smule billigere, og har kun et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Har du mulighed for at fortælle os der ikke helt kan se det, hvorfra du mener AaB har råd til en transfer på 7-8 millioner?
Hvis du læser første linje.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 65
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af MarkyMark » 28. apr 2023, 08:06

Brodernumsi skrev:
27. apr 2023, 15:11
Hvis du læser første linje.
Hvilket jo stadig ikke forklarer hvordan man kan bruge penge man ikke er i nærheden af at have. Men tak :)

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af SteenA » 29. apr 2023, 13:42

Helenius bad åbenbart AaB om at trække sig fra forhandlingerne med Silkeborg:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... raekke-sig

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Forza » 30. apr 2023, 12:04

SteenA skrev:
29. apr 2023, 13:42
Helenius bad åbenbart AaB om at trække sig fra forhandlingerne med Silkeborg:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... raekke-sig
Det stammer fra seneste afsnit af ripodsten.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. maj 2023, 04:01

På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Ski » 1. maj 2023, 07:27

Aalborg frederikshavner skrev:
1. maj 2023, 04:01
På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges
Jeg er enig i dine "afgange".

Men, hvis man kan få +20 mill. for Sander og 10-15 for Sousa (FCM) så bør man seriøst overveje det.

Vi mangler i den grad stadig en midtbanegeneral og fart til holdet generelt.

Derudover finder jeg det bekymrende, at Thelander i flere tilfælde mistimer indgreb. Så måske skal der også nyt ind der.

På positivsiden, så ser Højholdt bedre og bedre ud. Han kan også blive et salgsemne igen.

Men mon ikke Tyskerne har en plan klar allerede.

Ps. Hvad har vi af unge spillere der kan komme ind omkring holdet og måske blive nye salgsemner?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. maj 2023, 10:31

Ski skrev:
1. maj 2023, 07:27
Aalborg frederikshavner skrev:
1. maj 2023, 04:01
På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges
Jeg er enig i dine "afgange".

Men, hvis man kan få +20 mill. for Sander og 10-15 for Sousa (FCM) så bør man seriøst overveje det.

Vi mangler i den grad stadig en midtbanegeneral og fart til holdet generelt.

Derudover finder jeg det bekymrende, at Thelander i flere tilfælde mistimer indgreb. Så måske skal der også nyt ind der.

På positivsiden, så ser Højholdt bedre og bedre ud. Han kan også blive et salgsemne igen.

Men mon ikke Tyskerne har en plan klar allerede.

Ps. Hvad har vi af unge spillere der kan komme ind omkring holdet og måske blive nye salgsemner?
Højholt kan godt blive et salgsemne hvis han fortsætter udviklingen men det der tæller ned er at han bidrager med alt for lidt offensivt.

Ang. tilgange render der nogle spændende spillere rundt i 1. division såsom Alexander Lyng (kantspiller i FC Helsingør), Frederik Carlsen (central midtbane i Hvidovre IF), Don Deedson (hurtig kantspiller/angriber i Hobro IK), Frederik Dietz (forsvarsspiller i Hobro IK), Tobias Anker (forsvarsspiller i Vendsyssel FF).
Der bliver kamp om Alexander Lyng så ham bliver det svært at lande.

Det er altid svært at vurdere om spillere fra et lavere niveau har det der skal til for at være med i en klub der skal i top 6 i den kommende sæson.
Derudover er det blevet sværere at hente spillere fra 1. division da klubberne bestemt ikke forærer deres spillere væk men derimod ofte kræver et pænt højt million beløb.

Mit gæt vil derfor være at vi til sommer kommer til at se tilgang af en række udlændinge, det vil nok være navne som vil være fuldstændig ukendt for stort set alle

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Portland » 1. maj 2023, 12:00

Aalborg frederikshavner skrev:
1. maj 2023, 10:31
Ski skrev:
1. maj 2023, 07:27
Aalborg frederikshavner skrev:
1. maj 2023, 04:01
På afgangssiden ser jeg gerne følgende spillere forlade klubben til sommer:

- Fossum, kontraktudløb, alt tyder på at han smutter

- Klitten, kontraktudløb, har ikke niveau og skal videre

- Kakeeto, kontraktudløb, skal videre da niveauet ikke er der

- Hannesbo, har fået yderst begrænset spilletid som lejespiller i først FC Fredericia og nu AC Horsens; har ikke Superliga niveau og skal videre

- Mantl, lejeophold slutter til sommer og skal som udgangspunkt retur til Red Bull Salzburg, habil målmand men Sander er fremtiden

- Ludewig, er i overskud da vi har Pallesen og Jørgensen, Ludewig er habil men er ikke god nok til at være starter, retur til Red Bull Salzburg

- Ross, hvis vejen til spilletid fortsat er lang kunne det måske være fornuftigt at få ham på græs andetsteds

- Prip, er gået i stå og jeg tror at det vil gavne ham med en ny udfordring andetsteds

- Ferreira, på de gode dage en dygtig spoiler men har for store udsving og mangler i spillet med bolden, vil være fint at sende ham videre

- Posavec, har haft det svært i den fysisk prægede Superliga hvor dødbolde og fysik betyder meget, dyr spiller at have siddende på bænken eller det gør han jo ikke engang, videre til en anden klub

- Makaric, tror klub og spiller vil forsøge at finde en løsning andetsteds

- Ementa, kontraktudløb til vinter, synes ikke at han har niveau så videre med ham, ser fin ud i træningskampe men det er ret beset ligegyldigt

Det er pludselig en fin udrensning hvis ovenstående lykkes men desværre er det ikke noget der kan indbringe en transfer indtægt af betydning.

Skal der penge i kassen ved salg kan jeg kun se at det skal komme fra Sander, Sousa eller Kramer. Jeg beholder meget gerne alle tre i klubben men igen der skal gerne sælges
Jeg er enig i dine "afgange".

Men, hvis man kan få +20 mill. for Sander og 10-15 for Sousa (FCM) så bør man seriøst overveje det.

Vi mangler i den grad stadig en midtbanegeneral og fart til holdet generelt.

Derudover finder jeg det bekymrende, at Thelander i flere tilfælde mistimer indgreb. Så måske skal der også nyt ind der.

På positivsiden, så ser Højholdt bedre og bedre ud. Han kan også blive et salgsemne igen.

Men mon ikke Tyskerne har en plan klar allerede.

Ps. Hvad har vi af unge spillere der kan komme ind omkring holdet og måske blive nye salgsemner?
Højholt kan godt blive et salgsemne hvis han fortsætter udviklingen men det der tæller ned er at han bidrager med alt for lidt offensivt.

Ang. tilgange render der nogle spændende spillere rundt i 1. division såsom Alexander Lyng (kantspiller i FC Helsingør), Frederik Carlsen (central midtbane i Hvidovre IF), Don Deedson (hurtig kantspiller/angriber i Hobro IK), Frederik Dietz (forsvarsspiller i Hobro IK), Tobias Anker (forsvarsspiller i Vendsyssel FF).
Der bliver kamp om Alexander Lyng så ham bliver det svært at lande.

Det er altid svært at vurdere om spillere fra et lavere niveau har det der skal til for at være med i en klub der skal i top 6 i den kommende sæson.
Derudover er det blevet sværere at hente spillere fra 1. division da klubberne bestemt ikke forærer deres spillere væk men derimod ofte kræver et pænt højt million beløb.

Mit gæt vil derfor være at vi til sommer kommer til at se tilgang af en række udlændinge, det vil nok være navne som vil være fuldstændig ukendt for stort set alle
Ro på med top 6 klub næsten sæson.
Nu skal vi lige redde os i Superligaen først og sker det ikke, så skal vi selvfølgelig være top6 klub i 1. division.
Bliver vi oppe er vores nuværende niveau langt fra top6 i superligaen.

Låst