Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af R Rosenberg » 2. jun 2023, 17:59

Gnu skrev:
2. jun 2023, 16:57
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 12:24
FIDEL skrev:
2. jun 2023, 11:21
Reyad skrev:
2. jun 2023, 10:33
Vi får behov for rutine. Både hvis vi rykker ned eller overlever.
Thelander og Helenius har leveret under det ønskede niveau, men de skal være en del af stammen fremadrettet. De har niveauet. Så er det op til træneren at få det forløst. Det tror jeg Hiljemark kan. Lucas skal genopdage sin rolle. Tror ikke det er som kantspiller længere. Det må være som 8'er - og der tror jeg, at han med sin fine presevner og gode boldbehandling kan blive rigtig fin. Lidt ala Falk, hvis det bliver godt. AaB har centralt manglet en spiller der også kan lidt med bolden og har visioner. Men det vil kræve en markant større disciplin. Og selvfølgelig at skaderne ikke kommer igen. Måske bliver midtbanen for letbenet hvis Bakiz og Lucas er 8'ere?

Er mere bekymret for de spillere vi har i deres bedste alder eller småfallerede talenter som ikke leverer.
Bliver Ramkilde nogensinde god nok?
Kan Prip genfinde niveau?
Opvejer Pedros styrker hans åbenlyse mangler?
Bliver Ementa nogensinde et reelt aktiv?
Kan Kasper Jørgensen indtage backen?
Prica/Makaric har de en fremtid?

Også ved jeg ikke om der fremadrettet er plads til fx Ahlmann. Hans løn er sikkert højere end det output han leverer. Men mon ikke han bliver til kontraktudløb. Og mon ikke Hannesbo ryger til Hobro eller lign.

Uanset om vi overlever eller ej, ser vi nok ind i en mindre oprydning. Vi har reelt fået 'nye ejere', og deres strategi skal implementeres. Det betyder nok, at der bliver sagt en del farvel og goddag i transfervinduet. Og at trupsammensætningen får endnu et vrid. Det bliver også Hiljemarks første transfervindue, hvor hans ønsker skal igennem.
Jeg tror ikke Ramkilde bliver bedre end han er nu. Han kommer ganske vist frem til chancer, når han spiller, men det er i perioder, hvor vi jagter og server mange bolde i feltet. Han er simpelthen for uskarp i feltet, og så har han lidt udfordringer med sin timing synes jeg. Han knokler dog godt på generelt.

Prip skal helst videre denne sommer. Han kan ikke genfinde sit niveau, og som kantspiller mangler han fart/antrit imo.

Pedro skal helst også videre. I moderne fodbold er det vigtigt at have en 6´er og 8´er med gode evner på bolden, og der er han iblandt de absolut dårligste i ligaen.

Ementa er ligesom Ramkilde alt alt for uskarp, men kommer også frem til chancer i feltet, da der typisk skal jagtes mål, når han kommer ind. Han burde have scoret en del mål for AaB allerede. Om han skal videre er jeg mere i tvivl om, da han åbenlyst er svært at håndtere for modstanderne.

Jørgensen skal bare give den gas på backen eller måske kan han endda omskoles til at overtage efter Prip eller på venstrekanten. Super offensivspiller med en god spilforståelse, gode indlæg og afslutninger.

Prica håber jeg bliver i AaB - ikke fordi han har imponeret på nogen måde, men jeg kan godt li´ hans udstråling og opportunisme. Desuden skal truppen forynges, og jeg vil fx. hellere have Prica rendende end Ramkilde og Ementa.
Makaric skal bare videre. Det kan der ikke være 2 meninger om.
Rundt omkring hører man, at Ementa "er svær at håndtere", "skaber uro" og andet i den dur, som om det burde kvalificere til noget som helst. De ting ville Lynge, John Laden eller Per Rishøj også kunne skabe.

Det er, som om man skaber kvalifikationer ud fra lejligheden, når en spiller viser sig ikke at være god nok. Det var akkurat det samme med Høgh, hvor "hans vildskab" pludselig også viste sig at være en kompetence, der skulle berettige noget som helst.
Så kunne man jo lige så godt hyre en ishockeyspiller, hvis selve fodbolden pludselig bliver underordnet, når det viser sig, at spilleren intet kan.

Faktum er, at Ementa er den superligaspiller i historien, som har spillet flest kampe uden at score et mål, han står noteret for 32 kampe, NUL mål og 2 assists (sidste sæson) i sin tid i AaB.

AaB skal væk fra det der med at gå og ruge på talenter, som viser sig ikke at være noget. Det har man gjort alt for længe og alt for ofte.
Magnus, Børsting, Blåbjerg, Kasper P, Solkongen, Wessam, Pohl ind zu weiter er flere eksempler på dette.
Det er sådan en mærkværdig hofdisciplin på debatsiden, som går ud på at hype helt igennem middelmådige spillere. Hvis man skulle tro visse debattører var Jannik Pohl, Andreas Brun, Jakob Blåbjerg, Gilli Rolantsson, Robert Kakeeto osv. alle lige på nippet til det store gennembrud, men ingen af dem var jo gode nok, og det er præcis det samme med Ementa. Der bliver skabt lidt kaos, når han kommer ind, men der er intet slutprodukt.
Mange har deres darlings, og sådan er det jo nok altid.
Men på et eller andet tidspunkt bør eksperimenterne stoppe, hvis man gerne vil andet og mere end at rode rundt i bunden.
Sådan ser jeg det efterhånden toårige eksperiment med Ementa. Han er ikke en dyt farligere nu, end da han fik debut i 2021.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Moen » 2. jun 2023, 18:21

R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Jeg er lidt ligeglad med den middelmådige Braithwaite. Han har aldrig slået mig som en særlig god spiller.
Det er fair. Det er nok få der vil brokke sig, hvis AaB udvikler en spiller der får 66 landskampe, skifter til Barcelona og bliver handlet for 250m+ i karrieren😜
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Det er det også. Men at "skabe kaos" eller pøle rundt kan man få hvem som helst til - det kræver ikke engang, at man har spillet fodbold.

Især når han heller ikke byder ind med andet, som man kunne forvente af en fodboldspiller/angriber.
Jeg er uenig i din fremlæggelse af hans præstationer. Jeg er enig i, at han ikke har præsteret godt nok, tydeligst illustreret ved de manglende mål.

Men jeg synes, mange har en tendens til at negligere og/eller fortrænge hans gode aktioner og kun hæfte sig ved de gange, han spiller for langsomt eller han qua sin højde ser kluntet ud.

Jeg ved ikke, hvordan du har det med statistikker og jeg ved godt, statistikker ikke altid fortæller hele sandheden. Men kigger man på statistikkerne, så er han faktisk ikke så ringe til alting, som det nogle gange lyder på folk. Kan godt finde omtalte statistikker frem, hvis du vil se.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Patmand » 2. jun 2023, 18:37

R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Moen skrev:
2. jun 2023, 16:56
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 16:36
Moen skrev:
2. jun 2023, 16:28
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 12:24
Faktum er, at Ementa er den superligaspiller i historien, som har spillet flest kampe uden at score et mål, han står noteret for 32 kampe, NUL mål og 2 assists (sidste sæson) i sin tid i AaB.
Det er ikke faktum, det er forkert.
Og kigger man udelukkende på spilleminutter, brugte habile spillere som Martin Braithwaite, Emil Berggren, Mwape Miti, Junior Brumado, Arbnor Mucolli og Tobias Bech længere tid på første scoring end Ementa har brugt indtil videre.

Og selvfølgelig må man da ty til at snakke om alternative kompetencer, når ingen af AaBs angribere brillerer i den åbenlyse; at score mål. Så handler det jo om, hvad de ellers har at bidrage med.
Og derfor påstår jeg så, at hvis det ikke er evner udi fodbold, der skal tælle, kan man jo signe hvem som helst, der heller ikke kan spille fodbold.

Nej, det er faktum, hvis man ser på antal kampe. Måske det forholder sig anderledes med minutter, men han har stadig fået chancen i 32 kampe, og han har stadig ikke scoret et mål. Den slags synes jeg ikke er værd at gå og ruge på.
Hvorfor er andre kompetencer end målscoring = ikke evner i fodbold?

De 32 kampe er korrekt. Samme antal kampe som Braithwaite brugte. Men han er ikke den, der har brugt flest kampe. Og når han i gennemsnit spiller 1/4 af minutterne i en kamp synes jeg også, det er et helt skævt tal at kigge på.
Det er det også. Men at "skabe kaos" eller pøle rundt kan man få hvem som helst til - det kræver ikke engang, at man har spillet fodbold.

Jeg er lidt ligeglad med den middelmådige Braithwaite. Han har aldrig slået mig som en særlig god spiller.
Pointen er, at han har fået tonsvis af chancer, og han har stadig ikke scoret et mål. 32 chancer, om det så er 22,5 min pr. kamp, uden mål, bør være mere end rigeligt til at sige pænt tak for nu. Især når han heller ikke byder ind med andet, som man kunne forvente af en fodboldspiller/angriber.
Det er jo en anden debatside klassiker - du kan ikke kassere en spiller før de har rundet 23, fordi først da slog Kasper Risgaard igennem.
Ementa har fået fem kampe fra start i denne sæson. Når han ikke får flere minutter og flere kampe, hænger det naturligvis sammen med at han ikke har noget slutprodukt. Han får jo ikke engang placeret sig sådan, at han er involveret i en masse farlige situationer nær modstanderenes mål.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Brodernumsi » 2. jun 2023, 18:55

Patmand skrev:
2. jun 2023, 18:37
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Moen skrev:
2. jun 2023, 16:56
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 16:36
Moen skrev:
2. jun 2023, 16:28
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 12:24
Faktum er, at Ementa er den superligaspiller i historien, som har spillet flest kampe uden at score et mål, han står noteret for 32 kampe, NUL mål og 2 assists (sidste sæson) i sin tid i AaB.
Det er ikke faktum, det er forkert.
Og kigger man udelukkende på spilleminutter, brugte habile spillere som Martin Braithwaite, Emil Berggren, Mwape Miti, Junior Brumado, Arbnor Mucolli og Tobias Bech længere tid på første scoring end Ementa har brugt indtil videre.

Og selvfølgelig må man da ty til at snakke om alternative kompetencer, når ingen af AaBs angribere brillerer i den åbenlyse; at score mål. Så handler det jo om, hvad de ellers har at bidrage med.
Og derfor påstår jeg så, at hvis det ikke er evner udi fodbold, der skal tælle, kan man jo signe hvem som helst, der heller ikke kan spille fodbold.

Nej, det er faktum, hvis man ser på antal kampe. Måske det forholder sig anderledes med minutter, men han har stadig fået chancen i 32 kampe, og han har stadig ikke scoret et mål. Den slags synes jeg ikke er værd at gå og ruge på.
Hvorfor er andre kompetencer end målscoring = ikke evner i fodbold?

De 32 kampe er korrekt. Samme antal kampe som Braithwaite brugte. Men han er ikke den, der har brugt flest kampe. Og når han i gennemsnit spiller 1/4 af minutterne i en kamp synes jeg også, det er et helt skævt tal at kigge på.
Det er det også. Men at "skabe kaos" eller pøle rundt kan man få hvem som helst til - det kræver ikke engang, at man har spillet fodbold.

Jeg er lidt ligeglad med den middelmådige Braithwaite. Han har aldrig slået mig som en særlig god spiller.
Pointen er, at han har fået tonsvis af chancer, og han har stadig ikke scoret et mål. 32 chancer, om det så er 22,5 min pr. kamp, uden mål, bør være mere end rigeligt til at sige pænt tak for nu. Især når han heller ikke byder ind med andet, som man kunne forvente af en fodboldspiller/angriber.
Det er jo en anden debatside klassiker - du kan ikke kassere en spiller før de har rundet 23, fordi først da slog Kasper Risgaard igennem.
Ementa har fået fem kampe fra start i denne sæson. Når han ikke får flere minutter og flere kampe, hænger det naturligvis sammen med at han ikke har noget slutprodukt. Han får jo ikke engang placeret sig sådan, at han er involveret i en masse farlige situationer nær modstanderenes mål.
Er det ikke langt mere, en debatside classic, at en spiller skal kasseres, hvis han har spillet to dårlige kampe? Det er i hvert fald det jeg læser mest herinde. (ikke at jeg synes, at Ementa er en verdensklassespiller, det er kun Børsting, der falder i den kategori)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af R Rosenberg » 2. jun 2023, 19:15

Moen skrev:
2. jun 2023, 18:21
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Jeg er lidt ligeglad med den middelmådige Braithwaite. Han har aldrig slået mig som en særlig god spiller.
Det er fair. Det er nok få der vil brokke sig, hvis AaB udvikler en spiller der får 66 landskampe, skifter til Barcelona og bliver handlet for 250m+ i karrieren😜
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Det er det også. Men at "skabe kaos" eller pøle rundt kan man få hvem som helst til - det kræver ikke engang, at man har spillet fodbold.

Især når han heller ikke byder ind med andet, som man kunne forvente af en fodboldspiller/angriber.
Jeg er uenig i din fremlæggelse af hans præstationer. Jeg er enig i, at han ikke har præsteret godt nok, tydeligst illustreret ved de manglende mål.

Men jeg synes, mange har en tendens til at negligere og/eller fortrænge hans gode aktioner og kun hæfte sig ved de gange, han spiller for langsomt eller han qua sin højde ser kluntet ud.

Jeg ved ikke, hvordan du har det med statistikker og jeg ved godt, statistikker ikke altid fortæller hele sandheden. Men kigger man på statistikkerne, så er han faktisk ikke så ringe til alting, som det nogle gange lyder på folk. Kan godt finde omtalte statistikker frem, hvis du vil se.
Jamen, jeg erindrer ikke mange gode aktioner.
Jo, han lagde op til Rammerens gigaafbrænder forleden, men ellers er det jo bare det samme og det samme og det samme - en masse pølen rundt, der ender i absolut ingenting.

Og hvis så der var noget udvikling i tingene. Men det er der jo ikke. Han er ikke blevet en bedre afsluttet de to sæsoner. Han er ikke blevet en bedre header. Han er ikke blevet en bedre tekniker. Det er bare pøl på pøl - og helt enormt ufarligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 2. jun 2023, 19:38

Moen skrev:
2. jun 2023, 18:21
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Jeg er lidt ligeglad med den middelmådige Braithwaite. Han har aldrig slået mig som en særlig god spiller.
Det er fair. Det er nok få der vil brokke sig, hvis AaB udvikler en spiller der får 66 landskampe, skifter til Barcelona og bliver handlet for 250m+ i karrieren😜
R Rosenberg skrev:
2. jun 2023, 17:55
Det er det også. Men at "skabe kaos" eller pøle rundt kan man få hvem som helst til - det kræver ikke engang, at man har spillet fodbold.

Især når han heller ikke byder ind med andet, som man kunne forvente af en fodboldspiller/angriber.
Jeg er uenig i din fremlæggelse af hans præstationer. Jeg er enig i, at han ikke har præsteret godt nok, tydeligst illustreret ved de manglende mål.

Men jeg synes, mange har en tendens til at negligere og/eller fortrænge hans gode aktioner og kun hæfte sig ved de gange, han spiller for langsomt eller han qua sin højde ser kluntet ud.

Jeg ved ikke, hvordan du har det med statistikker og jeg ved godt, statistikker ikke altid fortæller hele sandheden. Men kigger man på statistikkerne, så er han faktisk ikke så ringe til alting, som det nogle gange lyder på folk. Kan godt finde omtalte statistikker frem, hvis du vil se.
Ementa har via sin fysiske styrke jo afgjort en egenskab, der i nogle henseender gør ham til en spændende spiller. Det vil nogle statistikker helt sikkert også vise. Den mest væsentlige statistik er dog stadig antal mål. Og den siger 0 mål i 36 kampe. Som angriber det naturligvis yderst utilfredsstillende.

Han har fået masser af chancer men aldrig rigtig grebet dem - gode aktioner undervejs uagtet.

Skulle i morgen ikke gå som vi håber, så tror jeg på at han kan spille en rolle næste sæson, i en divison der i langt højere grad er fysisk, og hvor spillerne har lidt mere tid til at udføre sine aktioner. Det kan være hans vej til regelmæssig spilletid og dermed en udvikling. Går i morgen som vi håber, så tror jeg han skal søge andre græsgange.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Raptorr » 2. jun 2023, 19:51

jonas386 skrev:
2. jun 2023, 17:52
Raptorr skrev:
2. jun 2023, 17:34
Moen skrev:
2. jun 2023, 17:01
jonas386 skrev:
2. jun 2023, 16:39
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i konklusionen, men nu har Ementa vel primært fået indhop på mindre end 10 minutter - samlet har han vel spillet 7-10 kampe eller sådan?
Superstats.dk (der har lavet oversigten) har ham til 32 kampe og 745 minutter.

Det svarer til 23,2 minutter pr kamp. Eller det der svarer til 8,2 kampe.

Det laver ikke om på det store 0, der står ved hans måltotal. Men det bør høre med til historien.
Jeg er enig i, at man ikke skal ruge for længe på talenter, men jeg så gerne, at man valgte en udleje til Ementa i stedet for at sige helt farvel; selvfølgelig i håbet om, at han får forløst noget i sit sit spil, og at der med spilleminutter og hul på målbylden kommer selvtillid og udvikling. Ramkilde har vel kun spillet fodbold på senior niveau i et års tid, og det er forventeligt, at det tager lang tid at komme tilbage efter sådan et skadesforløb. Jeg tror, han er billig at have siddende på bænken og synes, han skal have chancen lidt endnu. Prip og Pedro har jeg mistet troen på. Fossum er væk, og Makaric skal ikke tilbage. Prica skal derimod være velkommen tilbage, og så skal der købes kvalitet ind til den midtbane. Lucas skal ikke være anfører næste sæson, giv gerne bindet til Kramer. Vi skal have en kvalitets målmand ind i stedet for Mantl, som jo nok er tabt for os. Jørgensen tror jeg på som højre back, men jeg savner en overbevisende løsning på venstre back. Sousa, Bakiz og Højholt skal der holdes på, og Helenius skal genfinde formen.
Kontrakten udløber til vinter, så det skal være med en forlængelse oveni, og det ved jeg ikke helt om jeg synes - medmindre han viser noget helt andet i efteråret. Vi har ikke så mange penge, at jeg synes vi bare skal stikke ham en forlængelse og se hvad der sker.
Jeg vil medgive, at det er en god pointe.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jakobsen » 3. jun 2023, 17:06

Vores curlinganfører. Ad helvedes til med det skvat. Og tag vestegnspjokket Prip med!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 3. jun 2023, 17:25

Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nestor » 3. jun 2023, 17:33

gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:25
Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...
Vi vil helt sikkert også få svært ved at holde på Højholt og Kramer, og mon ikke Bakiz også smutter.
Ikke mindst efter det sammenstød han havde med en tilskuer efter kampen i dag.

Så det kan komme til at se tyndt ud.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Stegosaurus » 3. jun 2023, 17:38

Nestor skrev:
3. jun 2023, 17:33
gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:25
Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...
Vi vil helt sikkert også få svært ved at holde på Højholt og Kramer, og mon ikke Bakiz også smutter.
Ikke mindst efter det sammenstød han havde med en tilskuer efter kampen i dag.

Så det kan komme til at se tyndt ud.
Er det her seriøst? Alle er på kontrakt 2-3 år endnu - hvorfor skulle AaB lade dem gå for peanuts?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hovedet » 3. jun 2023, 17:39

Jakobsen skrev:
3. jun 2023, 17:06
Vores curlinganfører. Ad helvedes til med det skvat. Og tag vestegnspjokket Prip med!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg forstår simpelthen heller ikke, hvorfor Lucas Andersen skal være anfører. Han er jo ikke en Rasmus Würtz - type, og det er jo heller ikke det, han skal anvendes til. Han skulle jo netop lægge op til og lave mål.

Mig bekendt har vi økonomien til at køre et nogenlunde uændret setup efter sommerferien, og under alle omstændigheder forlader Fossum jo klubben. Vi skal simpelthen have adresseret den midtbane, hvor vi jo i dén grad savner Risgaard- eller Würtztypen. Jeg håber, at vi kan beholde Sousa, der har været en glimrende spiller for AaB.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. jun 2023, 17:57

Nestor skrev:
3. jun 2023, 17:33
gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:25
Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...
Vi vil helt sikkert også få svært ved at holde på Højholt og Kramer, og mon ikke Bakiz også smutter.
Ikke mindst efter det sammenstød han havde med en tilskuer efter kampen i dag.

Så det kan komme til at se tyndt ud.
Hvad skete der med bakiz? Men mindes han svarede meget tøvende for nogle mdr siden hvor en journalist spurgte om han tog turen med ned.. Hans øjne skreg nej

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 3. jun 2023, 17:59

Hovedet skrev:
3. jun 2023, 17:39
Jakobsen skrev:
3. jun 2023, 17:06
Vores curlinganfører. Ad helvedes til med det skvat. Og tag vestegnspjokket Prip med!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg forstår simpelthen heller ikke, hvorfor Lucas Andersen skal være anfører. Han er jo ikke en Rasmus Würtz - type, og det er jo heller ikke det, han skal anvendes til. Han skulle jo netop lægge op til og lave mål.

Mig bekendt har vi økonomien til at køre et nogenlunde uændret setup efter sommerferien, og under alle omstændigheder forlader Fossum jo klubben. Vi skal simpelthen have adresseret den midtbane, hvor vi jo i dén grad savner Risgaard- eller Würtztypen. Jeg håber, at vi kan beholde Sousa, der har været en glimrende spiller for AaB.
Vi mister omkring 30m på nedrykning hvis man vil køre vidre med samme sportslige setup.

Med de penge man har fået ind kan man godt køre videre, men det kræver oprykning hurtigt ellers kommer man til at mangle penge

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nestor » 3. jun 2023, 18:44

DenSataniskeHest skrev:
3. jun 2023, 17:57
Nestor skrev:
3. jun 2023, 17:33
gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:25
Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...
Vi vil helt sikkert også få svært ved at holde på Højholt og Kramer, og mon ikke Bakiz også smutter.
Ikke mindst efter det sammenstød han havde med en tilskuer efter kampen i dag.

Så det kan komme til at se tyndt ud.
Hvad skete der med bakiz? Men mindes han svarede meget tøvende for nogle mdr siden hvor en journalist spurgte om han tog turen med ned.. Hans øjne skreg nej
Et af hans familiemedlemmer var åbenbart blevet forulempet på sponsortribunen efter kampen, og der havde været en eller anden form for ballade mellem Bakiz og en fan.
Så det på Onside.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nestor » 3. jun 2023, 18:53

Stegosaurus skrev:
3. jun 2023, 17:38
Nestor skrev:
3. jun 2023, 17:33
gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:25
Nå hvem skal levere oprykningen? Jeg tror det bliver svært at komme op sikkert

Susa ryger til fcm, fossum er væk, Mantl det samme.

Lucas kan måske bruges i 1 div men.. Det er ikke noget at bygge et hold op omkring...
Vi vil helt sikkert også få svært ved at holde på Højholt og Kramer, og mon ikke Bakiz også smutter.
Ikke mindst efter det sammenstød han havde med en tilskuer efter kampen i dag.

Så det kan komme til at se tyndt ud.
Er det her seriøst? Alle er på kontrakt 2-3 år endnu - hvorfor skulle AaB lade dem gå for peanuts?
For det første ved vi jo ikke, hvilke former for
nedrykningsklausuler, der er i spillernes kontrakter.
For det andet kan AaB få svært ved at holde på en spiller, som vil væk. Det har man set masser af gange.

AaB ser ind i en helt anden økonomisk realitet efter i dag, så det kan også blive svært at sige nej, hvis der kommer et nogenlunde bud på eksempelvis Højholt.
Og grænsen for et fornuftigt bud er altså helt anderledes for et 1. Divisionshold end for et Superligahold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hovedet » 3. jun 2023, 19:53

gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:59
Hovedet skrev:
3. jun 2023, 17:39
Jakobsen skrev:
3. jun 2023, 17:06
Vores curlinganfører. Ad helvedes til med det skvat. Og tag vestegnspjokket Prip med!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg forstår simpelthen heller ikke, hvorfor Lucas Andersen skal være anfører. Han er jo ikke en Rasmus Würtz - type, og det er jo heller ikke det, han skal anvendes til. Han skulle jo netop lægge op til og lave mål.

Mig bekendt har vi økonomien til at køre et nogenlunde uændret setup efter sommerferien, og under alle omstændigheder forlader Fossum jo klubben. Vi skal simpelthen have adresseret den midtbane, hvor vi jo i dén grad savner Risgaard- eller Würtztypen. Jeg håber, at vi kan beholde Sousa, der har været en glimrende spiller for AaB.
Vi mister omkring 30m på nedrykning hvis man vil køre vidre med samme sportslige setup.

Med de penge man har fået ind kan man godt køre videre, men det kræver oprykning hurtigt ellers kommer man til at mangle penge
Ja, lige præcis. Det er ekstremt vigtigt, at AaB rykker op igen i næste sæson; og det burde vi altså også kunne, hvis vi kører videre med nogenlunde samme setup. Og spillere på kontrakter forlader jo ikke bare klubben gratis; hvorfor i alverden skulle der have været nedrykningsklausuler?

Vi skal også huske på, at AGF har taget den her hele 3 gange, senest da AaB blev mester i 2014. Få år efter stod klubben et langt bedre sted end AaB. OB var også nede at vende to gange i halvfemserne. Lad det være inspirationen for det nuværende AaB.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 3. jun 2023, 22:25

Hovedet skrev:
3. jun 2023, 19:53
gravballe skrev:
3. jun 2023, 17:59
Hovedet skrev:
3. jun 2023, 17:39
Jakobsen skrev:
3. jun 2023, 17:06
Vores curlinganfører. Ad helvedes til med det skvat. Og tag vestegnspjokket Prip med!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg forstår simpelthen heller ikke, hvorfor Lucas Andersen skal være anfører. Han er jo ikke en Rasmus Würtz - type, og det er jo heller ikke det, han skal anvendes til. Han skulle jo netop lægge op til og lave mål.

Mig bekendt har vi økonomien til at køre et nogenlunde uændret setup efter sommerferien, og under alle omstændigheder forlader Fossum jo klubben. Vi skal simpelthen have adresseret den midtbane, hvor vi jo i dén grad savner Risgaard- eller Würtztypen. Jeg håber, at vi kan beholde Sousa, der har været en glimrende spiller for AaB.
Vi mister omkring 30m på nedrykning hvis man vil køre vidre med samme sportslige setup.

Med de penge man har fået ind kan man godt køre videre, men det kræver oprykning hurtigt ellers kommer man til at mangle penge
Ja, lige præcis. Det er ekstremt vigtigt, at AaB rykker op igen i næste sæson; og det burde vi altså også kunne, hvis vi kører videre med nogenlunde samme setup. Og spillere på kontrakter forlader jo ikke bare klubben gratis; hvorfor i alverden skulle der have været nedrykningsklausuler?

Vi skal også huske på, at AGF har taget den her hele 3 gange, senest da AaB blev mester i 2014. Få år efter stod klubben et langt bedre sted end AaB. OB var også nede at vende to gange i halvfemserne. Lad det være inspirationen for det nuværende AaB.
OB havde lease der betalte gildet

AGF formånede at sætte gang i deres sponsor, og fik også skudt store summer ind i sig (eller husker jeg forkert?)

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Nestor » 4. jun 2023, 09:23


Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af KongGulerod » 4. jun 2023, 09:28

Nestor skrev:
4. jun 2023, 09:23
Kramer på vej ud
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ned ... ud/4418874
I så fald læser du virkelig mellem linjerne.

Låst