Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. jun 2023, 11:20

Helgason ser spændende ud. Han er ung, kvikke fødder og tempo i spillet. Desuden ligner han en udmærket presspiller (umiddelbart). En type vi har brug for centralt i banen. Ligner en erstatning for Fossum, og dog.... Det ser ud til, at Helgason ikke er så god defensivt.

Unge spillere med en masse energi er vejen frem, men mon ikke holdet bygges op omkring Thelander, Lucas og Helenius, selvom de har stået meget svagt i billedet i sæsonen. Vi får jo for dælen brug for noget rutine i 1. divison, trods alt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 28. jun 2023, 11:41

Det er egentlig vildt, der er blevet skreget på en centralmidt lige siden Hiljemark gik i stykker for fem transfervinduer siden, og først nu bliver det adresseret.

Jeg håber også på en venstre back, hvilket vi angiveligt også er i marken efter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 28. jun 2023, 11:47

troelsh skrev:
28. jun 2023, 11:41
Det er egentlig vildt, der er blevet skreget på en centralmidt lige siden Hiljemark gik i stykker for fem transfervinduer siden, og først nu bliver det adresseret.
Vi kan kalde det Fossum-effekten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 28. jun 2023, 11:55

En midtbanespiller er en fin start, men vi skal nok have en enkelt mand mere. Det kan for min skyld godt være en rutineret ræv ala Mads Albæk, der har udløb i overmorgen. En et-årig kontrakt med evt. mulighed for forlængelse med et år kunne være en mulighed.

I en superligasituation ville jeg ikke have foreslået det, men i en oprykningsaktion kunne jeg godt se ham spille en rolle. Hvis ikke vi sælger Højholt, så har vi Pedro, Helgason, Højholt og Jeppe P. Fire mand til 3 pladser er en anelse i underkanten, og Jeppe P er for mig stadig et spørgsmålstegn, og ikke en spiller jeg ville turde at hænge min hat på. Det giver os vel ret beset tre spillere og en lottokupon.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 28. jun 2023, 12:01

jonas386 skrev:
28. jun 2023, 11:55
En midtbanespiller er en fin start, men vi skal nok have en enkelt mand mere. Det kan for min skyld godt være en rutineret ræv ala Mads Albæk, der har udløb i overmorgen. En et-årig kontrakt med evt. mulighed for forlængelse med et år kunne være en mulighed.

I en superligasituation ville jeg ikke have foreslået det, men i en oprykningsaktion kunne jeg godt se ham spille en rolle. Hvis ikke vi sælger Højholt, så har vi Pedro, Helgason, Højholt og Jeppe P. Fire mand til 3 pladser er en anelse i underkanten, og Jeppe P er for mig stadig et spørgsmålstegn, og ikke en spiller jeg ville turde at hænge min hat på. Det giver os vel ret beset tre spillere og en lottokupon.
De vil sikkert mene at Lucas og Prip også kan spille dernede. Men jeg er enig med dig. Det er tyndt. Især hvis vi får skader.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af hje1980 » 28. jun 2023, 13:20

Forza skrev:
28. jun 2023, 12:01
jonas386 skrev:
28. jun 2023, 11:55
En midtbanespiller er en fin start, men vi skal nok have en enkelt mand mere. Det kan for min skyld godt være en rutineret ræv ala Mads Albæk, der har udløb i overmorgen. En et-årig kontrakt med evt. mulighed for forlængelse med et år kunne være en mulighed.

I en superligasituation ville jeg ikke have foreslået det, men i en oprykningsaktion kunne jeg godt se ham spille en rolle. Hvis ikke vi sælger Højholt, så har vi Pedro, Helgason, Højholt og Jeppe P. Fire mand til 3 pladser er en anelse i underkanten, og Jeppe P er for mig stadig et spørgsmålstegn, og ikke en spiller jeg ville turde at hænge min hat på. Det giver os vel ret beset tre spillere og en lottokupon.
De vil sikkert mene at Lucas og Prip også kan spille dernede. Men jeg er enig med dig. Det er tyndt. Især hvis vi får skader.
Og Bakiz...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. jun 2023, 13:51

Hørte lige lidt af BTs Transfervinduet LIVE.
En person skrev ind til dem, at han sad til en U17-kamp (tror jeg det var) mellem fcn-bif, hvor agent Michael Johansen sad bag ham. Johansen talte angiveligt om Højholt og nogle beløb, og talte i øvrigt engelsk. 18.000 euro blev bl.a. nævnt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 28. jun 2023, 14:29

Kappmeier sætter lidt ord på.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... ndt-for-os

Jeg hæfter mig især ved dette citat, som vel siger at vi søger en midtbanespiller der er god på bolden (halleluja) og som skal gå ind og være en profil.
- Vi forventer at møde mange lavstående hold i den kommende sæson, og vi vil forsøge at holde et højt pres. I første omgang kigger vi på at udvikle vores nuværende trup til at kunne deale med det.

- Men kriterierne gør sig også gældende, når vi kigger på nye spillere. Vi har i forvejen en stor trup, så vi er ikke tvunget til at hente nogen. Derfor skal nye spillere virkelig kunne hjælpe holdet, fastslår AaB-bossen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

ToGangeAA
Drenge
Drenge
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jun 2023, 14:50
Favoritspiller: Würtz alltime. Nuværende: Kasper Jørgensen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af ToGangeAA » 28. jun 2023, 14:46

Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af martinaalborg » 28. jun 2023, 14:51

Shhh.... ellers præsenterer OB ham i morgen.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Portland » 28. jun 2023, 15:14

ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
LOL hvis han kunne bruges af de klubber tog de nok ham. Du er vel ikke i tvivl om, at han hellere vil spille i Superligaen end for os i 1. division? Måske kunne vi konkurrere med Vejle.

Brugeravatar
Hep Hey
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:42

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hep Hey » 28. jun 2023, 16:41

Ja fordi der er aldrig klubber der scouter nogle over niveau derfor blandt andet Viborg ikke tjener penge pt.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Mr Gold » 28. jun 2023, 16:57

Portland skrev:
28. jun 2023, 15:14
ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
LOL hvis han kunne bruges af de klubber tog de nok ham. Du er vel ikke i tvivl om, at han hellere vil spille i Superligaen end for os i 1. division? Måske kunne vi konkurrere med Vejle.
Så du ved simpelthen at alle andre klubber kender til ham og så har vendt tomlen ned….. du er sgu skarp, sikke en viden du har 😂😂😂
Du ved direkte at det ik kan være AaB’s nye netværk der er nogle niveau’er over det de normalt præsterer??

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 28. jun 2023, 17:11

Mr Gold skrev:
28. jun 2023, 16:57
Portland skrev:
28. jun 2023, 15:14
ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
LOL hvis han kunne bruges af de klubber tog de nok ham. Du er vel ikke i tvivl om, at han hellere vil spille i Superligaen end for os i 1. division? Måske kunne vi konkurrere med Vejle.
Så du ved simpelthen at alle andre klubber kender til ham og så har vendt tomlen ned….. du er sgu skarp, sikke en viden du har 😂😂😂
Du ved direkte at det ik kan være AaB’s nye netværk der er nogle niveau’er over det de normalt præsterer??
Gold, brug nu bare den glimrende igonrér-funktion på sabotører som Portland, Patmand, gnu, baresi og den sataniske hest …….

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 28. jun 2023, 17:11

Beskrivelse af den islandske fyr af Orri Sigurdarson på twitter:

Energisk med god stamina. Bedst på midten i en 6’er og 8’er. Kan også spille kant. Mangler lidt fysik men er god på bolden og i kort spil 1- 2 f.eks. Ikke den hurtigste spiller du finder men har okay fart.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Portland » 28. jun 2023, 17:24

Stegosaurus skrev:
28. jun 2023, 17:11
Mr Gold skrev:
28. jun 2023, 16:57
Portland skrev:
28. jun 2023, 15:14
ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
LOL hvis han kunne bruges af de klubber tog de nok ham. Du er vel ikke i tvivl om, at han hellere vil spille i Superligaen end for os i 1. division? Måske kunne vi konkurrere med Vejle.
Så du ved simpelthen at alle andre klubber kender til ham og så har vendt tomlen ned….. du er sgu skarp, sikke en viden du har 😂😂😂
Du ved direkte at det ik kan være AaB’s nye netværk der er nogle niveau’er over det de normalt præsterer??
Gold, brug nu bare den glimrende igonrér-funktion på sabotører som Portland, Patmand, gnu, baresi og den sataniske hest …….
Brug hellere ignorerknappen på Stegosaurus, som hellere vil være jubeloptimist end være realistisk

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Patmand » 28. jun 2023, 18:15

Portland skrev:
28. jun 2023, 17:24
Stegosaurus skrev:
28. jun 2023, 17:11
Mr Gold skrev:
28. jun 2023, 16:57
Portland skrev:
28. jun 2023, 15:14
ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
LOL hvis han kunne bruges af de klubber tog de nok ham. Du er vel ikke i tvivl om, at han hellere vil spille i Superligaen end for os i 1. division? Måske kunne vi konkurrere med Vejle.
Så du ved simpelthen at alle andre klubber kender til ham og så har vendt tomlen ned….. du er sgu skarp, sikke en viden du har 😂😂😂
Du ved direkte at det ik kan være AaB’s nye netværk der er nogle niveau’er over det de normalt præsterer??
Gold, brug nu bare den glimrende igonrér-funktion på sabotører som Portland, Patmand, gnu, baresi og den sataniske hest …….
Brug hellere ignorerknappen på Stegosaurus, som hellere vil være jubeloptimist end være realistisk
Jeg tænker vi skal have debatjuntaen på banen nu. Nu har Stegosaurus turneret i et stykke tid med at hænge adskillige brugere ud herinde - uden nogen form for konsekvens.

Skal jeg ignoreres fordi jeg også tør pege på de ømme områder i AaB og fordi jeg er realist? Jamen, så gør da det hvis ikke man tør tage debatten.

Jeg tør også at sige “hov det er altså ikke rigtigt” når jeg ser nogen lufte noget der er åbenlyst forkert. Det kunne f.eks. være den debat der var i efteråret omkring AaB’s likvide midler. Funky/Hanga mente der var rigeligt i kassen, jeg endte op med at skrive “jamen så venter vi bare på årsregnskabet og tager den derfra, hvis ikke I stoler på min vurdering/analyse”.
Rico kommenterede på et indlæg hvor jeg skrev at AaB ikke er en særlig attraktiv klub i øjeblikket, han mente at når AaB kunne hente Don Deedson, så var det et klart eksempel på jeg tog fejl i den vurdering.
Det er ikke for at hænge nogen ud - man skal naturligvis kunne tage fejl, men at pege blandt andet undertegnede ud som sabotør, hvad handler det om?

Alle dem der skriver noget forkert eller noget vås, de er altså ikke sabotører?

Synd at du ikke tør tage debatten men forfalder til personfnidder. Jeg er her ikke for at please jubeloptimisterne. AaB er lige rykket ned i første division.

Og jeg har naturligvis anmeldt indlægget.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af 9520AaB » 28. jun 2023, 18:36

Inden vi går fuldstændig i selvsving over et salg af Kapper the rapper, så vil jeg gerne lige sige, at Hobro skal have en del af en videresalgssum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 28. jun 2023, 18:43

9520AaB skrev:
28. jun 2023, 18:36
Inden vi går fuldstændig i selvsving over et salg af Kapper the rapper, så vil jeg gerne lige sige, at Hobro skal have en del af en videresalgssum.

Sent from my iPhone using Tapatalk
10 % af 700 mio. kr efterlader stadig en del til kaffekassen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Buzz Killington » 28. jun 2023, 19:16

ToGangeAA skrev:
28. jun 2023, 14:46
Spændende spiller, 16 landskampe og altså 5 mere end Andersson fra gf

Ja, helt enig. Og de må sgu ærge sig i AGF, OB, Viborg, Silkeborg og Vejle, at det er os der formår at lande ham.

AGF henter spillere fra divisionerne i Tyskland, og vi henter spillere fra Serie A!
Alligevel tror jeg de færreste af de klubber savler efter Posavec og Trajkovski, selvom de tilsammen havde spillet omkring 80 Serie A kampe.

Tag ikke fejl, det lyder da som en fin ung spiller, specielt hvis der er en realistisk frikøbsklausul involveret. Men, vi har før haft store forhåbninger omkring købeglade sportsdirektører, der endte i dyb kontinuerlig skuffelse. Det må komme an på en prøve.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar