Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:18

DGK skrev:
5. jul 2023, 11:14
Head Coach Steve Corica thanked the Spaniard for his commitment and service to the Sky Blues.

“Diego did extremely well adapting to a new culture, new language, a new football environment and a new way of life,” he said.

“He worked extremely hard and became a very well-liked and committed member of the squad.

Diego Caballo's stats are IMPRESSIVE ahead of his return tomorrow 📊

Appearances: 23 – 3rd Best in the team 📋
Touches: 2053 – Best in the team 👣
Passes: 1459 – Best in the team ⚽️
Crosses: 90 – Best in the team ↩️
Goals: 2 – Tied Best for a defender 🥅

Not bad for a LB 👏

“Diego was made a good offer which was lucrative for both him and the club and both parties were happy to accept.

“We wish him the very best with the move and his future career.”

Caballo made 28 appearances for Sydney FC and scored two goals.
Er tiden mon kommet til kvalitetspasninger og -indlæg fra vb? Det har vi vel også savnet i snart...10 år!!!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 650
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alexis » 5. jul 2023, 11:22

Han skal spille i en liga og mod hold hvor en stor del af modstanderne knap nok er profesionelle og arbejder/studerer ved siden af.
Den spanske 1 div er lysår over nordicbet liga. Det er hold som Næstved, b93, Hillerød, Kolding og Hjørring han skal spille mod. Det kræver ikke ligefrem det helt store at kunne være med på det niveau.
Tænker hans niveau passer fint til toppen af 1 div. Havde vi spillet i superliga havde holdningen været en anden

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 5. jul 2023, 11:24

MarkyMark skrev:
5. jul 2023, 11:14
Fuldstændig vanvid at vi kan snyde OB og AGF for en tidligere Real Madrid-spiller. Det viser noget om hvor vi står som klub selv efter nedrykningen!

Kontakten til Australien er vel James Gow fra sin tid som chef for Liverpools akademi derovre. Og uanset hvor pøllet han lyder, så er de sørgelige facts, at han er en opgradering på VB i forhold til det vi har haft indtil nu...
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2023, 11:28

Alexis skrev:
5. jul 2023, 11:22
Han skal spille i en liga og mod hold hvor en stor del af modstanderne knap nok er profesionelle og arbejder/studerer ved siden af.
Den spanske 1 div er lysår over nordicbet liga. Det er hold som Næstved, b93, Hillerød, Kolding og Hjørring han skal spille mod. Det kræver ikke ligefrem det helt store at kunne være med på det niveau.
Tænker hans niveau passer fint til toppen af 1 div. Havde vi spillet i superliga havde holdningen været en anden
Jo jo, men banerne i 1. divison er dårlige, og så beror hans succes selvfølgelig på, om vi får kampene over på vores præmisser. Det har vi ikke været gode nok til i flere år. I kampe med meget fysisk og rodet spil kan det nemt tænkes, at Caballo får problemer.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Martino » 5. jul 2023, 11:30

Hanga skrev:
5. jul 2023, 11:24
MarkyMark skrev:
5. jul 2023, 11:14
Fuldstændig vanvid at vi kan snyde OB og AGF for en tidligere Real Madrid-spiller. Det viser noget om hvor vi står som klub selv efter nedrykningen!

Kontakten til Australien er vel James Gow fra sin tid som chef for Liverpools akademi derovre. Og uanset hvor pøllet han lyder, så er de sørgelige facts, at han er en opgradering på VB i forhold til det vi har haft indtil nu...
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Den Ahlmann der har lignet en færdig spiller siden 2020...den Poulsen som har været skadet on/off siden vi hentede ham, og som ikke har shinet, når han endelig var klar. Jeg tænker vores nye ven er opgradering.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:33

Martino skrev:
5. jul 2023, 11:30
Hanga skrev:
5. jul 2023, 11:24
MarkyMark skrev:
5. jul 2023, 11:14
Fuldstændig vanvid at vi kan snyde OB og AGF for en tidligere Real Madrid-spiller. Det viser noget om hvor vi står som klub selv efter nedrykningen!

Kontakten til Australien er vel James Gow fra sin tid som chef for Liverpools akademi derovre. Og uanset hvor pøllet han lyder, så er de sørgelige facts, at han er en opgradering på VB i forhold til det vi har haft indtil nu...
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Den Ahlmann der har lignet en færdig spiller siden 2020...den Poulsen som har været skadet on/off siden vi hentede ham, og som ikke har shinet, når han endelig var klar. Jeg tænker vores nye ven er opgradering.
Enig. kan heller ikke se den store grund til bekymring, ud fra hvad vi på nuværende tidspunkt ved om ham. Lyder som en professionel gut i en god alder, med nogle spidskompetencer vi burde kunne få noget godt ud af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af MarkyMark » 5. jul 2023, 11:34

Hanga skrev:
5. jul 2023, 11:24
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Jeg beklager hvis min sarkasme blev forvekslet med alvor.

Jeg burde have skrevet at jeg fatter minus af sådan en transfer, hvor vi får en spiller ind der, på papiret ganske vist, ikke virker til at være bedre end det vi har - tværtimod. Og så er han 29 år, uden nogen form for fremtidigt potentiale. I hockey ville man i gamle dage have kaldt ham kædefyld i 4. kæden.

Ærgerligt, jeg havde troet retningen var anderledes!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2023, 11:38

MarkyMark skrev:
Hanga skrev:
5. jul 2023, 11:24
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Jeg beklager hvis min sarkasme blev forvekslet med alvor.

Jeg burde have skrevet at jeg fatter minus af sådan en transfer, hvor vi får en spiller ind der, på papiret ganske vist, ikke virker til at være bedre end det vi har - tværtimod. Og så er han 29 år, uden nogen form for fremtidigt potentiale. I hockey ville man i gamle dage have kaldt ham kædefyld i 4. kæden.

Ærgerligt, jeg havde troet retningen var anderledes!
Enig i det ikke er In strategy, men skal vi nu ikke lige se hvad der ellers sker. Der kan jo være enkelte tilfælde, hvor man har brug for en kortsigtet løsning, hvis man f.eks. har skader eller skal have fyldt pladsen indtil en ung er klar.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:39

MarkyMark skrev:
5. jul 2023, 11:34
Hanga skrev:
5. jul 2023, 11:24
Det er da ikke facts, det aner vi ikke om han er. På papiret er han dårligere end Ahlmann og Poulsen, men de har gudhjælpemig ikke spillet op til deres papir, så måske han har en chance.
Jeg beklager hvis min sarkasme blev forvekslet med alvor.

Jeg burde have skrevet at jeg fatter minus af sådan en transfer, hvor vi får en spiller ind der, på papiret ganske vist, ikke virker til at være bedre end det vi har - tværtimod. Og så er han 29 år, uden nogen form for fremtidigt potentiale. I hockey ville man i gamle dage have kaldt ham kædefyld i 4. kæden.

Ærgerligt, jeg havde troet retningen var anderledes!
Jeg forstår ikke sarkasmen så, jeg kan ikke få øje på, hvad det er, Poulsen, Ahlmann eller Hannesbo (på vb) tilbyder, som skulle være bedre end ham gutten her.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 5. jul 2023, 11:40

Hvor det er en Vejle-signing. Random spiller med spraglet CV.

Spørgsmålet er om det er Ahlmann eller Poulsen der rykker videre? Mine penge er lidt på Ahlmann, der lidt selv indikerede at det kunne være slut i Aalborg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:42

Eksil skrev:
5. jul 2023, 11:40
Hvor det er en Vejle-signing. Random spiller med spraglet CV.

Spørgsmålet er om det er Ahlmann eller Poulsen der rykker videre? Mine penge er lidt på Ahlmann, der lidt selv indikerede at det kunne være slut i Aalborg.
Ville egentlig overraske mig med Ahlmann, men Poulsen regner jeg da med er på vej ud. Måske også Hannesbo.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2023, 11:46

Funky skrev:
Eksil skrev:
5. jul 2023, 11:40
Hvor det er en Vejle-signing. Random spiller med spraglet CV.

Spørgsmålet er om det er Ahlmann eller Poulsen der rykker videre? Mine penge er lidt på Ahlmann, der lidt selv indikerede at det kunne være slut i Aalborg.
Ville egentlig overraske mig med Ahlmann, men Poulsen regner jeg da med er på vej ud. Måske også Hannesbo.
Jeg synes Kappmeier nævnte Ahmann som en af de erfarne man ville bygge op omkring i interviewet med Rød Aalborg


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 5. jul 2023, 11:49

Funky skrev:
5. jul 2023, 11:42
Eksil skrev:
5. jul 2023, 11:40
Hvor det er en Vejle-signing. Random spiller med spraglet CV.

Spørgsmålet er om det er Ahlmann eller Poulsen der rykker videre? Mine penge er lidt på Ahlmann, der lidt selv indikerede at det kunne være slut i Aalborg.
Ville egentlig overraske mig med Ahlmann, men Poulsen regner jeg da med er på vej ud. Måske også Hannesbo.
Hannesbo er gensidigt spild af tid. Han skal finde et sted hvor han kan spille.

Poulsen ville være fint at komme af med, men det kan nok blive svært. Måske man kan udleje ham til Norge?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 5. jul 2023, 11:53

Jakobsen skrev:
5. jul 2023, 11:46
Funky skrev:
Eksil skrev:
5. jul 2023, 11:40
Hvor det er en Vejle-signing. Random spiller med spraglet CV.

Spørgsmålet er om det er Ahlmann eller Poulsen der rykker videre? Mine penge er lidt på Ahlmann, der lidt selv indikerede at det kunne være slut i Aalborg.
Ville egentlig overraske mig med Ahlmann, men Poulsen regner jeg da med er på vej ud. Måske også Hannesbo.
Jeg synes Kappmeier nævnte Ahmann som en af de erfarne man ville bygge op omkring i interviewet med Rød Aalborg


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Overraskende, hvis det faktisk er planen. Ahlmann...ja, man har skrevet det 1000 gange siden 2014, men Ahlmann virker meget langt fra det niveau, han engang havde. Anyhow, hvis Poulsen og Hannesbo ryger (selv hvis Hannesbo bliver, vil jeg sige), og man VIL satse på Ahlmann, så er der også plads til en god vb mere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 5. jul 2023, 11:58

Lidt 'research' på Transfermarket og Twitter viser, at han er blevet skubbet ud af klubben, da den tidligere OB'er Joel King kom til på en leje og nu er signet permanent. Husker ikke ham som en verdensstjerne, så tænker måske det siger lidt om niveauet :|

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nordjyden HY » 5. jul 2023, 12:06

Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 5. jul 2023, 12:10

Godt for Rammeren. Hvidovre spiller også på et højere og mere interessant niveau end AaB.

Den der back - det er et godt tegn på, at man skal vænne sig til 1. division, og at sportsdirektøren ikke hedder Lynge: Hold kæft, hvor sådan en signing ikke giver det mindste ryk i musculus cremaster.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DGK » 5. jul 2023, 12:12

R Rosenberg skrev:
5. jul 2023, 12:10
Godt for Rammeren. Hvidovre spiller også på et højere og mere interessant niveau end AaB.

Den der back - det er et godt tegn på, at man skal vænne sig til 1. division, og at sportsdirektøren ikke hedder Lynge: Hold kæft, hvor sådan en signing ikke giver det mindste ryk i musculus cremaster.
Men det gjorde det for mit vedkommende med Andreas Poulsen f.eks. så ja, man ved aldrig rigtig hvad man får :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2023, 12:18

Brodernumsi skrev:
5. jul 2023, 10:38
Nordjyden HY skrev:
5. jul 2023, 10:31
AaB henter Diego Caballo på en toårig aftale.
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... nstreback/
Ikke noget der kilder de rigtige steder, men er han bedre end de VBs vi har, så er han mere end velkommen.
Men DIEGO. Det kilder da altid en smule.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af SteenA » 5. jul 2023, 12:25


Besvar