Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 10. jul 2023, 16:23

Forza skrev:
10. jul 2023, 16:13
Hanga skrev:
10. jul 2023, 16:04
Kunji skrev:
10. jul 2023, 11:40
Fossum er jo en glimrende fodboldspiller. Han var bare totalt fejlcastet i AaB på en midtbane uden ledere.

Han er desværre blevet et symbol på nedturen for mig, fordi han er så enormt udtryksløs og viljeforladt. Jeg kan sagtens se ham blomstre andre steder, hvor han ikke bliver hentet som profil og leder.
Fuldstændig enig.
At Fossum ender i Herning er en understregning af at han altså ikke er så dårlig en fodboldspiller som han ofte er blevet gjort til herinde. Der er en årsag til at han har været en af de første på holdkortet hver gang hos os. Men jeg er helt enig i at han langt fra har leveret som 8'er på holdet. Han er slet ikke den ledertype der kan tage fat centralt og diktere spillet, den spiller som holdet har skreget på i flere år. Når han derimod fik lov til at få en mere fri, offensiv rolle, hvor han kunne tage sine gode løb ind i feltet, var han en markant bedre spiller, der leverede et pænt antal mål. Men en mand der går forrest eller trækker sit hold op bliver han aldrig.

Fint med Ementa, omend jeg godt kunne se ham spille en god sæson i 1 div. Men når han ikke vil/får en forlængelse, er det bare ud nu.
Manden har været mentalt fraværende i to år. FCM tager en gang i mellem chancer med spillere. Man håber vel at Fossum kan ramme sit topniveau igen i en klub, hvor han intet ansvar skal tale.
Det ved jeg nu ikke om han har. Han har f.eks. stadig været en af de AaB spillere med flest kilometre i benene. Jeg har alle dage haft lyst til at tage fat i ham og forsøge at ruske noget attitude i ham, og han har aldrig været en spiller der "tog taktstokken". Men han blev markant dårligere da han blev rykket ned på midtbanen, fremfor da han i Cifuentes system havde en mere fri offensiv rolle hvor han kunne koncentrere sig om at tage sine mange gode offensive løb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FEDE » 10. jul 2023, 17:19

martinaalborg skrev:
10. jul 2023, 15:02
Forza skrev:
10. jul 2023, 14:55
Viborg køber Ementa for 1 mio. det er jeg ærgerlig over.
Dejlig med lidt mønt på en der ikke vil forlænge med os.
Og jeg vil da blive overrasket hvis han nogensinde bliver et hit...
Er det officielt? Kan ikke læse det nogle steder..

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Patmand » 10. jul 2023, 18:43

Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:47
Sauer skrev:
10. jul 2023, 15:45
Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:36
Forza skrev:
10. jul 2023, 15:31
Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:30
Forza skrev:
10. jul 2023, 15:12


Manden har en fysik man ikke kan træne sig til. Jeg ser stadig et potentiale i ham. Om ikke andet som en joker fra bænken. At vi i stedet brænder inde med en 32 årig Helenius på en gigantisk kontrakt kan vi takke Bælum for.
Hvordan ved du, at der ikke er en nedrykningsklausul i Helenius' kontrakt? Han kom trods alt til, da vi lå til nedrykning.
Både ham og Thelander fik kontrakter uden nedeykningsklausuler.
Hvordan ved du det? Det må du gerne link til.
Ved ikke med Thelander, men her link på Helenius:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... af-pladsen
Ja, men det er vel bare, at han ikke smutter. De nævner ikke noget om, at han beholder sin superligaløn.

Jeg tror, de begge går ned i løn. Selv vores ledelse, har ikke været så dumme, at det ikke har været en del af deres kontrakt.
Hvordan ved du det? Har du et link? Hvor meget går de ned i løn? 2%?

Du tror simpelthen en agent sender en klient til en klub under stregen, og får lavet en kontrakt hvor klienten med stor sandsynlighed går væsentligt ned i løn blot få måneder senere?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 10. jul 2023, 19:12

Fint, at Ementa kommer videre med sin karriere. Han har fået sine mange chancer i AaB, og det har været sløjt fra ende til anden.

Kan Viborg indfri det potentiale, jeg endnu har til gode at se, kan jeg kun glæde mig på hans vegne. Jeg tvivler dog.

Fossum på møddingen er helt fint. Jeg tror dog nok, han kan vise en meget bedre side af sig selv på det hold dernede, hvor han får en anden rolle, og der ikke stilles krav til, at han skal tage ansvar for noget.

Generelt er det konge, at der bliver ryddet ud i spillere, som ikke kan eller vil. Der skal helt andre boller på suppen med nogle folk, der har både bolleposen og mindset til at få oprykning og genetablering i superligaen til at blive en realitet.
Derfor kunne det også være helt fint, om man kunne få Helenius, Prip og Makaric videre. Selvom det forekommer utopisk. Poulsen og Pedro ligeså.

Jeg ville gerne, at et nyt hold blev bygget op om:
Rutineret keeper, der måske har rundet de 30, men som har prøvet en masse og måske har 3-4 gode år endnu.
Kramer
Otoa
Granli
Caballo
Jørgensen
En midt, der lidt ligner keeperen i beskrivelsen og med bryster forrest.
Højholt
Ross
Sousa
Bakiz
En ny hurtigløberangriber
Prica

Og så supplere på de pladser, der ellers mangler.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3261
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Brodernumsi » 10. jul 2023, 19:13

Patmand skrev:
10. jul 2023, 18:43
Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:47
Sauer skrev:
10. jul 2023, 15:45
Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:36
Forza skrev:
10. jul 2023, 15:31
Brodernumsi skrev:
10. jul 2023, 15:30


Hvordan ved du, at der ikke er en nedrykningsklausul i Helenius' kontrakt? Han kom trods alt til, da vi lå til nedrykning.
Både ham og Thelander fik kontrakter uden nedeykningsklausuler.
Hvordan ved du det? Det må du gerne link til.
Ved ikke med Thelander, men her link på Helenius:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... af-pladsen
Ja, men det er vel bare, at han ikke smutter. De nævner ikke noget om, at han beholder sin superligaløn.

Jeg tror, de begge går ned i løn. Selv vores ledelse, har ikke været så dumme, at det ikke har været en del af deres kontrakt.
Hvordan ved du det? Har du et link? Hvor meget går de ned i løn? 2%?

Du tror simpelthen en agent sender en klient til en klub under stregen, og får lavet en kontrakt hvor klienten med stor sandsynlighed går væsentligt ned i løn blot få måneder senere?
Hvor har jeg skrevet, at jeg ved noget? Jeg antager/spekulerer.

Dit tankeeksperiment, kan du lige så godt sætte op med modsatte fortegn, det kommer vi ingen vejen med.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2023, 19:20

R Rosenberg skrev:
10. jul 2023, 19:12
Fint, at Ementa kommer videre med sin karriere. Han har fået sine mange chancer i AaB, og det har været sløjt fra ende til anden.

Kan Viborg indfri det potentiale, jeg endnu har til gode at se, kan jeg kun glæde mig på hans vegne. Jeg tvivler dog.

Fossum på møddingen er helt fint. Jeg tror dog nok, han kan vise en meget bedre side af sig selv på det hold dernede, hvor han får en anden rolle, og der ikke stilles krav til, at han skal tage ansvar for noget.

Generelt er det konge, at der bliver ryddet ud i spillere, som ikke kan eller vil. Der skal helt andre boller på suppen med nogle folk, der har både bolleposen og mindset til at få oprykning og genetablering i superligaen til at blive en realitet.
Derfor kunne det også være helt fint, om man kunne få Helenius, Prip og Makaric videre. Selvom det forekommer utopisk. Poulsen og Pedro ligeså.

Jeg ville gerne, at et nyt hold blev bygget op om:
Rutineret keeper, der måske har rundet de 30, men som har prøvet en masse og måske har 3-4 gode år endnu.
Kramer
Otoa
Granli
Caballo
Jørgensen
En midt, der lidt ligner keeperen i beskrivelsen og med bryster forrest.
Højholt
Ross
Sousa
Bakiz
En ny hurtigløberangriber
Prica

Og så supplere på de pladser, der ellers mangler.
Bryster forrest :cheers:

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Winterburn » 10. jul 2023, 19:55

Kunne midtbanen udfyldes af Mix Diskerud?
kontraktfri, og har provet lidt af hvert.
Saa en del til ham da han spillede MLS for New York. En spiller der fylder godt, og ogsaa kan spille bold

Vil kalde ham en Pedro med fremadrettet blik
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af AaB1978 » 10. jul 2023, 20:04


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 10. jul 2023, 20:12

AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 10. jul 2023, 20:24

Funky skrev:
10. jul 2023, 20:12
AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
En 32 årig der har været forbi nedtrapningsligaer i Tyrkiet og Cypern. Der er ikke meget perspektiv i det.
Kunne også godt frygte han er for dyr. Er egentlig Ok med en plug and play spiller, hvis vi finder den rette - aner dog intet om ham her udover han har haft en rigtig journeyman karriere med mange lejeophold.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 10. jul 2023, 20:25

Funky skrev:
AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
Og Ementa fortsætter med at sparke skidt på alle chancer og ikke være aggressiv eller opsøgende i feltet. Det er altså ikke dommernes skyld eller holdkammeraternes skyld alene at Ementa forlader AaB uden et eneste mål på kontoen.

Dermed ikke sagt at han kan blive en succes, men han har meget arbejde foran sig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 10. jul 2023, 20:26

Jakobsen skrev:
10. jul 2023, 20:24
Funky skrev:
10. jul 2023, 20:12
AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
En 32 årig der har været forbi nedtrapningsligaer i Tyrkiet og Cypern. Der er ikke meget perspektiv i det.
Kunne også godt frygte han er for dyr. Er egentlig Ok med en plug and play spiller, hvis vi finder den rette - aner dog intet om ham her udover han har haft en rigtig journeyman karriere med mange lejeophold.
Jeg gætter lige på, det i virkeligheden er et svar til Winterburn :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 10. jul 2023, 20:28

Hanga skrev:
10. jul 2023, 20:25
Funky skrev:
AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
Og Ementa fortsætter med at sparke skidt på alle chancer og ikke være aggressiv eller opsøgende i feltet. Det er altså ikke dommernes skyld eller holdkammeraternes skyld alene at Ementa forlader AaB uden et eneste mål på kontoen.

Dermed ikke sagt at han kan blive en succes, men han har meget arbejde foran sig.
Og nu må han for min skyld gerne fortsætte med ikke at kunne få det til at fungere. Nå, det er Viborgs hovedpine, eller hvad det nu bliver til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Winterburn » 10. jul 2023, 20:54

Funky skrev:
10. jul 2023, 20:26
Jakobsen skrev:
10. jul 2023, 20:24
Funky skrev:
10. jul 2023, 20:12
AaB1978 skrev:
10. jul 2023, 20:04
Ementa til Viborg officiel

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... enta-i-AaB
Tillykke til Viborg. Det tror jeg desværre nok skal blive godt for begge parter. Med mindre selvfølgelig den danske dommerstand fortsætter sit afgrundsdybe niveau.
En 32 årig der har været forbi nedtrapningsligaer i Tyrkiet og Cypern. Der er ikke meget perspektiv i det.
Kunne også godt frygte han er for dyr. Er egentlig Ok med en plug and play spiller, hvis vi finder den rette - aner dog intet om ham her udover han har haft en rigtig journeyman karriere med mange lejeophold.
Jeg gætter lige på, det i virkeligheden er et svar til Winterburn :)
:cheers:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 10. jul 2023, 20:56

FIDEL skrev:
10. jul 2023, 19:20
R Rosenberg skrev:
10. jul 2023, 19:12
Fint, at Ementa kommer videre med sin karriere. Han har fået sine mange chancer i AaB, og det har været sløjt fra ende til anden.

Kan Viborg indfri det potentiale, jeg endnu har til gode at se, kan jeg kun glæde mig på hans vegne. Jeg tvivler dog.

Fossum på møddingen er helt fint. Jeg tror dog nok, han kan vise en meget bedre side af sig selv på det hold dernede, hvor han får en anden rolle, og der ikke stilles krav til, at han skal tage ansvar for noget.

Generelt er det konge, at der bliver ryddet ud i spillere, som ikke kan eller vil. Der skal helt andre boller på suppen med nogle folk, der har både bolleposen og mindset til at få oprykning og genetablering i superligaen til at blive en realitet.
Derfor kunne det også være helt fint, om man kunne få Helenius, Prip og Makaric videre. Selvom det forekommer utopisk. Poulsen og Pedro ligeså.

Jeg ville gerne, at et nyt hold blev bygget op om:
Rutineret keeper, der måske har rundet de 30, men som har prøvet en masse og måske har 3-4 gode år endnu.
Kramer
Otoa
Granli
Caballo
Jørgensen
En midt, der lidt ligner keeperen i beskrivelsen og med bryster forrest.
Højholt
Ross
Sousa
Bakiz
En ny hurtigløberangriber
Prica

Og så supplere på de pladser, der ellers mangler.
Bryster forrest :cheers:
Billede
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af gravballe » 10. jul 2023, 20:58

Viborg tilbød Ementa bedre kontrakt end AaB gjorde, og en bedre udviklings plan, som han bedre kunne forholde sig til..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7831
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 10. jul 2023, 21:46

gravballe skrev:
10. jul 2023, 20:58
Viborg tilbød Ementa bedre kontrakt end AaB gjorde, og en bedre udviklings plan, som han bedre kunne forholde sig til..
Det er vel også konsekvensen af en enormt dårlig eksekveret sportslig plan i de seneste år i AaB. Oveni det er han vel nærmere spilletid i Viborg og superligaen end i AaB og 1. div.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4340
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kristian » 10. jul 2023, 21:50

gravballe skrev:
10. jul 2023, 20:58
Viborg tilbød Ementa bedre kontrakt end AaB gjorde, og en bedre udviklings plan, som han bedre kunne forholde sig til..
Det er vel også nemt nok.
Han har fået alle chancer i AaB, og derfor vil alt nyt med Viborg være bedre for manden.

Held og lykke i Viborg
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 10. jul 2023, 21:55

Forza skrev:
10. jul 2023, 21:46
gravballe skrev:
10. jul 2023, 20:58
Viborg tilbød Ementa bedre kontrakt end AaB gjorde, og en bedre udviklings plan, som han bedre kunne forholde sig til..
Det er vel også konsekvensen af en enormt dårlig eksekveret sportslig plan i de seneste år i AaB. Oveni det er han vel nærmere spilletid i Viborg og superligaen end i AaB og 1. div.
Ja, i AaB har det vel heddet: "Du har to angribere foran dig til spilletid i 1. division, som vi vil prioritere før dig". Viborg, top-6 klub, ikke samme konkurrence...det har nok ikke været svært at vælge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 10. jul 2023, 21:59

Please kom nu snart med noget til den midtbane 💪

Besvar