Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kunji » 18. jul 2023, 11:03

haghdk skrev:
18. jul 2023, 11:00
Skal vi have omdøbt tråden til "Theo Sander"?
Må tråden nu ikke midlertidigt handle om Theo Sander, mens han er ved at blive solgt?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jimmy1
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jun 2022, 14:22
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jimmy1 » 18. jul 2023, 11:05

For at dvæle lidt ved tilgange isf afgange (Theo) synes jeg efterhånden der skabes et billede af hvem vi går efter til midtbanen, og som samtidig understreger hvorfor intet er lukket endnu. Alle tre spillere minder muligvis om hinanden og to har været nævnt i medierne:

- Mads Larsen, EFB
- Melker Widell, Landskrona BoIS
- Thorir Helgason, Lecce

synes det vidner om udemærket scouting og kvalitet, som skal kunne forstærke os. Personligt håber jeg mest på svenskeren eller Islændingen. Ikke fordi Mads Larsen ikke har niveau, men fordi jeg synes han minder alt for meget om Jeppe P (Klassisk 8'er, gode dybdeløb) og med udsigt til et år med 1. division, ser jeg helst vi fokusere på vores egne talenter, når nu det er muligt. Og så skal vi ikke glemme at Jeppe P bankede gevaldigt på til midtbanen før sin skade.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 18. jul 2023, 11:20

Freddie skrev:
18. jul 2023, 10:53
Pollack2 skrev:
18. jul 2023, 10:38
Hanga skrev:
18. jul 2023, 08:49
Kovacs skrev:
18. jul 2023, 08:23
Theo Sander skulle være ganske utilfreds med udsigten til et år på bænken i 1 division, og ønsker ligeledes ikke at forlænge med AaB ved udløb (afklaret ved sidste forlængelse), og har meddelt at han agter at forlade klubben kvit og frit når kontrakten udløber, hvis han ikke sælges.

Han ønsker angiveligt at smede imens jernet er nogenlunde varmt, og det vil FCK nu lukrere på (der er ikke andre interesseret), idet de har midlerne til at tage denne chance. For selvfølgelig er det en chance, eftersom Theo Sander tydeligvis stadigvæk er langt fra Superliga-niveau, og vel det tætteste vi kommer på en syndebuk for nedrykningen.

Posavec skulle heldigvis have været rigtig skarp her til opstarten, så mon ikke at det hele nok skal gå? På det sportslige bliver vi i hvert fald ikke svækket - Omend der selvfølgelig skal hentes en keeper yderligere.
Jeg kan fint forstå Theo ift. at det var oplagt at han fik chancen her i 1 division. Det ville være det helt rigtige niveau for ham at udvikle sig i, for superligaklar var han ikke. Men at han så vælger FCK som destination forstår jeg slet ikke. Jeg nægter at tro på at han kommer til at stå væsentlige kampe for dem næste sæson.
Nej, præcis Hanga: Som jeg skrev tidligere skal Theo ikke forvente at få chancen på førsteholdet, hvis man kigger på deres historik omkring målmænd. Tror desværre han kommer til at spilde sin tid på Østerbro. Man han kan selvfølgelig være tilfreds med bare at være i klubben ligesom Thomsen og åbne en tøjbutik i stedet for at spille.
Men det er sikkert lettere at se på, når lønchecken er 3-4 gange så stor, ligesom det er lettere at komme til en respektabel udenlandsk klub, når man har adresse i København.
Klart - og det er jo det der er årsagen til skiftet. Ikke den manglende spilletid. Det var min pointe ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 18. jul 2023, 11:28

Så er Melker offentliggjort, med nr 8...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 18. jul 2023, 11:31

Lidt overrasket over han får 8. Synes han ser spændende ud, men synes også det niveau han kommer fra ser dårligere ud end 1. div. Havde nok mere tænkt ham som et alternativ til kanterne end 8’er selvom man selvfølgelig ikke skal ligge alt i de numre.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 18. jul 2023, 11:33

RicoBR02 skrev:
18. jul 2023, 11:28
Så er Melker offentliggjort, med nr 8...
Bum.
Dejligt at læse at han primært er hentet til midtbanen.

https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... anetalent/
Med sit drev med bolden, sin relativt gode fart, sin boldsikkerhed og sin arbejdsomhed ser vi primært Melker som en boks til boks-spiller placeret på en otter-position, men han kan også spille på begge kanter og begå sig som sekser, fortæller Ole Jan Kappmeier.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Lyfe » 18. jul 2023, 11:49

Det er fandme ikke nogle særlig sexet navne vi henter... Men okay, vi er fattig og i 1 div
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sauer » 18. jul 2023, 11:50

Hanga skrev:
18. jul 2023, 08:49
Kovacs skrev:
18. jul 2023, 08:23
Theo Sander skulle være ganske utilfreds med udsigten til et år på bænken i 1 division, og ønsker ligeledes ikke at forlænge med AaB ved udløb (afklaret ved sidste forlængelse), og har meddelt at han agter at forlade klubben kvit og frit når kontrakten udløber, hvis han ikke sælges.

Han ønsker angiveligt at smede imens jernet er nogenlunde varmt, og det vil FCK nu lukrere på (der er ikke andre interesseret), idet de har midlerne til at tage denne chance. For selvfølgelig er det en chance, eftersom Theo Sander tydeligvis stadigvæk er langt fra Superliga-niveau, og vel det tætteste vi kommer på en syndebuk for nedrykningen.

Posavec skulle heldigvis have været rigtig skarp her til opstarten, så mon ikke at det hele nok skal gå? På det sportslige bliver vi i hvert fald ikke svækket - Omend der selvfølgelig skal hentes en keeper yderligere.
Jeg kan fint forstå Theo ift. at det var oplagt at han fik chancen her i 1 division. Det ville være det helt rigtige niveau for ham at udvikle sig i, for superligaklar var han ikke. Men at han så vælger FCK som destination forstår jeg slet ikke. Jeg nægter at tro på at han kommer til at stå væsentlige kampe for dem næste sæson.
Jeg havde regnet med, at Theo skulle have målmandspladsen hos os i 1. division, inden han skulle skydes af for et beløb langt over 9 mio. kr. Det tror jeg stadig ville være muligt, selvom han havde mindre gode præstationer i sidste sæson. Men hvis trænerteamet vurderer vores chancer for oprykning er bedre med Posavec, skal man selvfølgelig satse på det.

Det gør så bare målmandsdispositionerne i løbet af sidste sæson endnu mere mærkelige.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af bonanza » 18. jul 2023, 11:50

Hanga skrev:
18. jul 2023, 11:33
RicoBR02 skrev:
18. jul 2023, 11:28
Så er Melker offentliggjort, med nr 8...
Bum.
Dejligt at læse at han primært er hentet til midtbanen.

https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... anetalent/
Med sit drev med bolden, sin relativt gode fart, sin boldsikkerhed og sin arbejdsomhed ser vi primært Melker som en boks til boks-spiller placeret på en otter-position, men han kan også spille på begge kanter og begå sig som sekser, fortæller Ole Jan Kappmeier.
Ja, det har været svært at forklare folk at han altså er henter som boks til boks midtbane eller 8’er. Alle tror han er kant. Han er vidst omskolet succesfuldt. Fedt han kommer til i kampform, og Danmark er et skridt op fra Sverige. Oplagt en hurtig tilvænning med flere svenskere i klubben der trives.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 18. jul 2023, 11:54

bonanza skrev:
18. jul 2023, 11:50
Hanga skrev:
18. jul 2023, 11:33
RicoBR02 skrev:
18. jul 2023, 11:28
Så er Melker offentliggjort, med nr 8...
Bum.
Dejligt at læse at han primært er hentet til midtbanen.

https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... anetalent/
Med sit drev med bolden, sin relativt gode fart, sin boldsikkerhed og sin arbejdsomhed ser vi primært Melker som en boks til boks-spiller placeret på en otter-position, men han kan også spille på begge kanter og begå sig som sekser, fortæller Ole Jan Kappmeier.
Ja, det har været svært at forklare folk at han altså er henter som boks til boks midtbane eller 8’er. Alle tror han er kant. Han er vidst omskolet succesfuldt. Fedt han kommer til i kampform, og Danmark er et skridt op fra Sverige. Oplagt en hurtig tilvænning med flere svenskere i klubben der trives.
Os svært når samtlige fodbold medier kalder ham en svensk kant..

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 18. jul 2023, 12:01

Lyfe skrev:
18. jul 2023, 11:49
Det er fandme ikke nogle særlig sexet navne vi henter... Men okay, vi er fattig og i 1 div
Nej, det var meget bedre da vi hentede landsholdsstjernen Flores, Lesniak i Tottenham, Helenius, Lucas A., serbisk topscorer osv. TÆNK om ham svenskeren nu rent faktisk er indkøbt fordi han har relevante kompetencer i forhold til en form for plan for, hvordan vi vil spille.

Hvorfor mener du i øvrigt at AaB er en fattig klub?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2023, 12:05

Stoler da også langt mere på tyskerne, end Inges eksotiske lottokuponer. Melker koster vel en halv Prijovic..

Dejligt den er gået igennem. Hvis vi også kan lande islændingen eller Mads Larsen er vi vel numerisk fint besat på midtbanen. Har ikke så meget håb til Jeppe P, men lader mig selvfølgelig gerne overraske.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af emenike » 18. jul 2023, 12:06

Nogen rygter om transferbeløbet vi har lagt for vores nye svenske ven?
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Freddie » 18. jul 2023, 12:26

Sauer skrev:
18. jul 2023, 11:50
Hanga skrev:
18. jul 2023, 08:49
Kovacs skrev:
18. jul 2023, 08:23
Theo Sander skulle være ganske utilfreds med udsigten til et år på bænken i 1 division, og ønsker ligeledes ikke at forlænge med AaB ved udløb (afklaret ved sidste forlængelse), og har meddelt at han agter at forlade klubben kvit og frit når kontrakten udløber, hvis han ikke sælges.

Han ønsker angiveligt at smede imens jernet er nogenlunde varmt, og det vil FCK nu lukrere på (der er ikke andre interesseret), idet de har midlerne til at tage denne chance. For selvfølgelig er det en chance, eftersom Theo Sander tydeligvis stadigvæk er langt fra Superliga-niveau, og vel det tætteste vi kommer på en syndebuk for nedrykningen.

Posavec skulle heldigvis have været rigtig skarp her til opstarten, så mon ikke at det hele nok skal gå? På det sportslige bliver vi i hvert fald ikke svækket - Omend der selvfølgelig skal hentes en keeper yderligere.
Jeg kan fint forstå Theo ift. at det var oplagt at han fik chancen her i 1 division. Det ville være det helt rigtige niveau for ham at udvikle sig i, for superligaklar var han ikke. Men at han så vælger FCK som destination forstår jeg slet ikke. Jeg nægter at tro på at han kommer til at stå væsentlige kampe for dem næste sæson.
Jeg havde regnet med, at Theo skulle have målmandspladsen hos os i 1. division, inden han skulle skydes af for et beløb langt over 9 mio. kr. Det tror jeg stadig ville være muligt, selvom han havde mindre gode præstationer i sidste sæson. Men hvis trænerteamet vurderer vores chancer for oprykning er bedre med Posavec, skal man selvfølgelig satse på det.

Det gør så bare målmandsdispositionerne i løbet af sidste sæson endnu mere mærkelige.
De er nu ikke mere mærkelige end dispositionerne på cheftrænerposten.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 18. jul 2023, 12:37

3 årig kontrakt er lige i underkanten til min smag. Men fed signing.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 493
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. jul 2023, 12:37

Sauer skrev:
18. jul 2023, 11:50
Hanga skrev:
18. jul 2023, 08:49
Kovacs skrev:
18. jul 2023, 08:23
Theo Sander skulle være ganske utilfreds med udsigten til et år på bænken i 1 division, og ønsker ligeledes ikke at forlænge med AaB ved udløb (afklaret ved sidste forlængelse), og har meddelt at han agter at forlade klubben kvit og frit når kontrakten udløber, hvis han ikke sælges.

Han ønsker angiveligt at smede imens jernet er nogenlunde varmt, og det vil FCK nu lukrere på (der er ikke andre interesseret), idet de har midlerne til at tage denne chance. For selvfølgelig er det en chance, eftersom Theo Sander tydeligvis stadigvæk er langt fra Superliga-niveau, og vel det tætteste vi kommer på en syndebuk for nedrykningen.

Posavec skulle heldigvis have været rigtig skarp her til opstarten, så mon ikke at det hele nok skal gå? På det sportslige bliver vi i hvert fald ikke svækket - Omend der selvfølgelig skal hentes en keeper yderligere.
Jeg kan fint forstå Theo ift. at det var oplagt at han fik chancen her i 1 division. Det ville være det helt rigtige niveau for ham at udvikle sig i, for superligaklar var han ikke. Men at han så vælger FCK som destination forstår jeg slet ikke. Jeg nægter at tro på at han kommer til at stå væsentlige kampe for dem næste sæson.
Jeg havde regnet med, at Theo skulle have målmandspladsen hos os i 1. division, inden han skulle skydes af for et beløb langt over 9 mio. kr. Det tror jeg stadig ville være muligt, selvom han havde mindre gode præstationer i sidste sæson. Men hvis trænerteamet vurderer vores chancer for oprykning er bedre med Posavec, skal man selvfølgelig satse på det.

Det gør så bare målmandsdispositionerne i løbet af sidste sæson endnu mere mærkelige.
Det var nok bare et forsøg på at få deres såkaldte kæmpe talent solgt. Det ligner et desperat forsøg på han lige fik kampe hvor man håbede på han ikke faldt helt igennem og man så kunne skyde ham af for et stort beløb. Resultatet var bare det nok kostede livet i ligaen at man blev ved så længe efter konstante fejl på fejl.

Men det var jo også så let at undskylde sig med han jo var ung og et kæmpe talent når manden lavede de samme fejl konstant

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 18. jul 2023, 12:45

bonanza skrev:
18. jul 2023, 11:50
Hanga skrev:
18. jul 2023, 11:33
RicoBR02 skrev:
18. jul 2023, 11:28
Så er Melker offentliggjort, med nr 8...
Bum.
Dejligt at læse at han primært er hentet til midtbanen.

https://aabsport.dk/nyheder/2023/juli/a ... anetalent/
Med sit drev med bolden, sin relativt gode fart, sin boldsikkerhed og sin arbejdsomhed ser vi primært Melker som en boks til boks-spiller placeret på en otter-position, men han kan også spille på begge kanter og begå sig som sekser, fortæller Ole Jan Kappmeier.
Ja, det har været svært at forklare folk at han altså er henter som boks til boks midtbane eller 8’er. Alle tror han er kant. Han er vidst omskolet succesfuldt. Fedt han kommer til i kampform, og Danmark er et skridt op fra Sverige. Oplagt en hurtig tilvænning med flere svenskere i klubben der trives.
Jeg tror grunden til, at folk tænker ham til kanten er lige så meget når man ser hans måde at spille på. Jeg er da enig i, at vi mangler noget fremadrettet til central midtbane, men jeg synes meget mere han ligner en kant i spillestil.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 837
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 18. jul 2023, 12:56

Dejligt med en spændende tilgang. Vi må regne med, at han er vurderet til at kunne gå ind i startopstillingen, men også fortsætte sin udvikling. Jeg håber, at vi er i markedet efter en midtbanespiller mere, fx. islændingen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sønderhof » 18. jul 2023, 13:35

Raptorr skrev:
18. jul 2023, 12:56
Dejligt med en spændende tilgang. Vi må regne med, at han er vurderet til at kunne gå ind i startopstillingen, men også fortsætte sin udvikling. Jeg håber, at vi er i markedet efter en midtbanespiller mere, fx. islændingen.
Hilje fortsætter med 4-3-3, så numerisk er det vel okay?

Jeppe p, Pedro og Højholt til 6’erne. Melker, Prip, Lucas, Sousa og Bakiz til 8’eren og kanterne.

Det er generel konsensus om at vi gerne ser Prip og Pedro solgt, men så længe de er på kontrakt, så give det vel ikle mening at købe mere ind centralt.

Jeg har tidligere spurgt til hvor man ser Ross spille? Er han angriber, 8’er, 10’er, højre innerwing eller noget helt tredje?

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af MarkyMark » 18. jul 2023, 13:59

Stegosaurus skrev:
18. jul 2023, 12:01

Hvorfor mener du i øvrigt at AaB er en fattig klub?
Fordi det er det vi de facto er…og hvis du er i tvivl, så gennemlæs seneste halvårsrapport og garnér den med et underskud på 45 millioner for første halvdel af opholdet i 1. division.

Besvar