Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af MortenN » 30. jul 2023, 09:43

Dennis Nielsen skrev:
30. jul 2023, 09:34
Stegosaurus skrev:
30. jul 2023, 08:37
Dennis Nielsen skrev:
30. jul 2023, 08:30
Tyskeren skrev:
30. jul 2023, 08:18
To konkrete bud på Sousa - prisen er sat til 2 millioner euro. Hvis vi kan få omkring 15 millioner kroner for ham, så sælg ham.. Ærgerlig spiller og miste, men økonomien er for god til at lade være.
Så skal der godt nok være en ny spiller klar, der har nogle af de samme kompetencer - direkte, rimelig hurtig, god teknik og målfarlig.

Jeg er yderst imponeret over Melker Widell og hvis de kære tyskere har spottet en ung og talentfuld spiller, der vil profitere af at modnes et år i 1. div, så ja tak.

VI har vel tjent ca 15 mill på salg indtil, og så er der sparet en del på lønninger. Vi er nok i en situation, hvor det er nødvendigt at skyde én afsted. Jeg havde personligt håbet på Bakiz og ikke Sousa, men nød lærer nøgen kvinde at spinde.
Nødvendigt? Det kan vel også bare være, at tyskerne vurderer, at de kan finde bedre spillere til den pris, som Sousa koster AaB? Efter Widells tilgang er jeg ret optimistisk omkring evnerne til at forvalte lidt mønt.
Ja nødvendigt.

Det er ret åbenlyst, at der skal spares, hvor der spares kan. Det er ret tydeligt og den retning, som tyskerne har, men hvis du har bedre ideer, så afsted til Hornevej.

I min optik gør det heller ikke noget, at vi mister enten bakiz eller sousa, såfremt de lavet en Widell igen igne6.

De penge der kommer ind ved et evt salg, de ryger bare i det hul i kassen der står nedrykning på.. så håber de gør ALT for at beholde Sousa, der kommer rigtigt rigtigt meget fra ham, det leder til brugbare chancer!
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2023, 10:15

Nautrup88 skrev:
30. jul 2023, 09:00
Kunne Delac ikke være en målmand og tage ind? Hvis han får et stabilt forsvar foran sig? Han er jo vild når han spiller imod os.
Jo da. Ham skulle vi have hentet allerede, da Rinne smuttede, da andre klubber åbenbart ikke står i kø for at hente ham - underligt nok.

Nej, han er ikke nogen toptopkeeper, men han er habil, rutineret, har presence, autoritet og nogle stærke reflekser. Og så skulle han efter sigende være et svært sympatisk menneske.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af emenike » 30. jul 2023, 10:18

Tyskeren skrev:
30. jul 2023, 08:18
To konkrete bud på Sousa - prisen er sat til 2 millioner euro. Hvis vi kan få omkring 15 millioner kroner for ham, så sælg ham.. Ærgerlig spiller og miste, men økonomien er for god til at lade være.
Hvis der er kommet konkrete bud i den størrelsesorden som AaB har til hensigt at forhandle om, så skal der vel laves en fondsbørsmeddelelse som man så det med Theo salget?
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 30. jul 2023, 10:20

R Rosenberg skrev:
30. jul 2023, 10:15
Nautrup88 skrev:
30. jul 2023, 09:00
Kunne Delac ikke være en målmand og tage ind? Hvis han får et stabilt forsvar foran sig? Han er jo vild når han spiller imod os.
Jo da. Ham skulle vi have hentet allerede, da Rinne smuttede, da andre klubber åbenbart ikke står i kø for at hente ham - underligt nok.

Nej, han er ikke nogen toptopkeeper, men han er habil, rutineret, har presence, autoritet og nogle stærke reflekser. Og så skulle han efter sigende være et svært sympatisk menneske.
Ja nemlig han er habil og vi ville nok kunne få ham til fornuftige penge. Derudover er han jo også rimelig bekendt med fodboldmiljøet i superligaen og generelt dansk fodbold hvilket også må være et plus.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 30. jul 2023, 10:24

Jeg ville godt nok være ked af at miste Sousa. Han har mere X-factor end resten af holdet til sammen. Held og lykke med at finde en 1:1 erstatning for det, siger jeg bare.
Lad det i det mindste være til en udenlandsk klub, hvis han skal afsted.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 30. jul 2023, 10:29

Funky skrev:
30. jul 2023, 10:24
Jeg ville godt nok være ked af at miste Sousa. Han har mere X-factor end resten af holdet til sammen. Held og lykke med at finde en 1:1 erstatning for det, siger jeg bare.
Lad det i det mindste være til en udenlandsk klub, hvis han skal afsted.
Helt enig han er for mig den spiller der bliver sværest at undvære. Nej han har ikke lederegenskaber og ja han kan være både ustabil og dum i sine beslutninger til tider, men han afgør fodboldkampene til vores fordel. Det er ham der skaber absolut mest især mod modstandere der ikke efterlader store rum at spille i.

Men bliver buddet stort nok er vi nød til at sælge. Jeg må sige jeg var overrasket over at høre Farzam nævne 3 mio. euro som en ca. pris. Jeg tror på at AaB er villig til et salg hvis vi kommer op i underkanten af de 2 mio. euro. Riget fattes penge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 30. jul 2023, 10:35

Hanga skrev:
30. jul 2023, 10:29
Funky skrev:
30. jul 2023, 10:24
Jeg ville godt nok være ked af at miste Sousa. Han har mere X-factor end resten af holdet til sammen. Held og lykke med at finde en 1:1 erstatning for det, siger jeg bare.
Lad det i det mindste være til en udenlandsk klub, hvis han skal afsted.
Helt enig han er for mig den spiller der bliver sværest at undvære. Nej han har ikke lederegenskaber og ja han kan være både ustabil og dum i sine beslutninger til tider, men han afgør fodboldkampene til vores fordel. Det er ham der skaber absolut mest især mod modstandere der ikke efterlader store rum at spille i.

Men bliver buddet stort nok er vi nød til at sælge. Jeg må sige jeg var overrasket over at høre Farzam nævne 3 mio. euro som en ca. pris. Jeg tror på at AaB er villig til et salg hvis vi kommer op i underkanten af de 2 mio. euro. Riget fattes penge.
Det er også fair nok. Vi skal bare også planlægge efter (forhåbentlig) at skulle stille et kapabelt superligamandsksb om et år, og Sousa er den af vores offensivspillere jeg først og med størst tryghed ville sætte på holdkortet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 837
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 30. jul 2023, 11:58

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så kom vores mål i går endnu engang fra en aktion med Sousa involveret, ligesom han var involveret i hovedparten af vores offensive output i sidste sæson. Man må dertil formode, at han endnu ikke er i topform efter sin lange skadespause (vi har mere i vente). Han bliver altså ikke så nem at erstatte, ligesom vi ikke med sikkerhed ved, hvad det vil betyde for vores offensiv, at han forsvinder. Vi fik en smagsprøve på det i de sidste 4 kampe sidste sæson og ved jo alle, hvordan det gik. Vi skal have mange penge for ham, hvis det nu ikke kan være anderledes; han har jo også en del tid tilbage af kontrakten.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Tyskeren » 30. jul 2023, 13:27

emenike skrev:
30. jul 2023, 10:18
Tyskeren skrev:
30. jul 2023, 08:18
To konkrete bud på Sousa - prisen er sat til 2 millioner euro. Hvis vi kan få omkring 15 millioner kroner for ham, så sælg ham.. Ærgerlig spiller og miste, men økonomien er for god til at lade være.
Hvis der er kommet konkrete bud i den størrelsesorden som AaB har til hensigt at forhandle om, så skal der vel laves en fondsbørsmeddelelse som man så det med Theo salget?
Vel ikke hvis de er blevet afvist? Tænker først når det er når der er reelle forhandlinger at Fondsbørsen skal vide besked.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 30. jul 2023, 13:32

Raptorr skrev:
30. jul 2023, 11:58
Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så kom vores mål i går endnu engang fra en aktion med Sousa involveret, ligesom han var involveret i hovedparten af vores offensive output i sidste sæson. Man må dertil formode, at han endnu ikke er i topform efter sin lange skadespause (vi har mere i vente). Han bliver altså ikke så nem at erstatte, ligesom vi ikke med sikkerhed ved, hvad det vil betyde for vores offensiv, at han forsvinder. Vi fik en smagsprøve på det i de sidste 4 kampe sidste sæson og ved jo alle, hvordan det gik. Vi skal have mange penge for ham, hvis det nu ikke kan være anderledes; han har jo også en del tid tilbage af kontrakten.
Jeg kan nu også huske en 15-20 kampe, hvor Sousa var med, og hvor AaB spillede elendigt og han var komplet usynligt bortset fra de gange, han mistede bolden efter mislykkede dribleaktioner. I øvrigt ligesom i hans sidste halvsæson i Vejle, hvor han vel dårligt rørte bolden i de fleste kampe.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 30. jul 2023, 13:35

Viborg tæt på at hente tidligere Benfica-spiller for 1m euro. Pyha, så beholder vi nok Prip :S

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... antspiller

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jayC » 30. jul 2023, 14:00

Ydesen hører der er bud efter Souda fra Dubai og Tyrkiet - nogle der ved noget herinde?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2023, 14:13

Problemet med sousa er ikke hans kvaliteter på banen. Problemet er at Sousa konstant vil højere op og føler sig for god til at skulle spille "under hans niveau"
Uanset om vi rykker op eller ej, så er sousa på vej videre, hans flirten med brøndby i pressen, hans flugt fra Vejle da det så svært ud. Det gør at vi skal passe på med sådan en spiller, begynder han at drømme sig videre kan det påvirke hans spil og dermed hans værdi..
Jeg ville elske hvis sousa var ligeså forelsket i vores klub som han udviser på banen, men jeg tvivler...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2023, 14:20

jayC skrev:
30. jul 2023, 14:00
Ydesen hører der er bud efter Souda fra Dubai og Tyrkiet - nogle der ved noget herinde?
Hvis det er Dubai, skal vi presse €4-5 millioner ud af dem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Patmand » 30. jul 2023, 15:03

Stegosaurus skrev:
19. jul 2023, 10:13
Patmand skrev:
19. jul 2023, 10:11
Stegosaurus skrev:
18. jul 2023, 15:22
Jakobsen skrev:
18. jul 2023, 15:14
Freddie skrev:
Stegosaurus skrev:
18. jul 2023, 14:12
Driftsunderskud, ja. Men gør det at vi ikke kan købe nye spillere og er tvunget til at lave tvungne dårlige salg?
Man kan ikke få de samme priser fra en klub, der holder til i Aalborg, som man kan få i København. Spørg mig ikke hvorfor, men det er bare sådan det er.
Ah - det er simpelthen for resignerende når man ser på hvor latterligt mange penge gylletanken i Herning har solgt for.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Handler det om økonomi? Handler det ikke blot om, at de har produceret mange dygtige spillere, hvoraf hovedparten også blive store succeser i udlandet? AaBs problem har ALDRIG været dårlig økonomi.
AaB er konsekvent i økonomiske problemer.
Klubber som FCM, AGF, Viborg, FCK, FCN, Silkeborg genererer et positivt cashflow, der gør de kan investere i deres spillertrup.
AaB har et kæmpestort problem; man kan ikke drive en fodboldforretning ude på Hornevej. Det er efterhånden pinligt.
Mener du, at AaB's cash flow er skyld i, at vi ikke har fået solgt spillere for højere beløb? Det er dét, der diskuteres. Og hvor min pointe er, at det er spillernes kvalitet, og ikke AaB's driftsunderskud/negative cashflow, som er årsagen til de realiserede salgspriser.
Ja, selvfølgelig mener jeg det. Seneste eksempel er Theo Sander.
Tag det ikke ilde op, men du virker en kende naiv når det tales om AaB’s økonomi. I hvert fald samtlige sportsdirektører i de danske klubber er bekendt med hvor dårlig en økonomi AaB konsekvent har. Den viden bruger de selvfølgelig i en forhandlingssituation.

Tag Viborg som et eksempel på det modsatte. CV: “ok jeg forhøjer buddet til 12 mio. kroner….hallo…hallo…er du der?” dut-dut-dut.

AaB er altid på røven økonomisk, så kommer man som oftest på bagkant. Så tager man chancer man nok ikke skulle have taget, og så skal der bare død og pine pludselig penge i kassen. Det udnytter konkurrenterne, det er naivt at forestille sig andet.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 30. jul 2023, 15:19

Patmand skrev:
30. jul 2023, 15:03
Stegosaurus skrev:
19. jul 2023, 10:13
Patmand skrev:
19. jul 2023, 10:11
Stegosaurus skrev:
18. jul 2023, 15:22
Jakobsen skrev:
18. jul 2023, 15:14
Freddie skrev:
Man kan ikke få de samme priser fra en klub, der holder til i Aalborg, som man kan få i København. Spørg mig ikke hvorfor, men det er bare sådan det er.
Ah - det er simpelthen for resignerende når man ser på hvor latterligt mange penge gylletanken i Herning har solgt for.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Handler det om økonomi? Handler det ikke blot om, at de har produceret mange dygtige spillere, hvoraf hovedparten også blive store succeser i udlandet? AaBs problem har ALDRIG været dårlig økonomi.
AaB er konsekvent i økonomiske problemer.
Klubber som FCM, AGF, Viborg, FCK, FCN, Silkeborg genererer et positivt cashflow, der gør de kan investere i deres spillertrup.
AaB har et kæmpestort problem; man kan ikke drive en fodboldforretning ude på Hornevej. Det er efterhånden pinligt.
Mener du, at AaB's cash flow er skyld i, at vi ikke har fået solgt spillere for højere beløb? Det er dét, der diskuteres. Og hvor min pointe er, at det er spillernes kvalitet, og ikke AaB's driftsunderskud/negative cashflow, som er årsagen til de realiserede salgspriser.
Ja, selvfølgelig mener jeg det. Seneste eksempel er Theo Sander.
Tag det ikke ilde op, men du virker en kende naiv når det tales om AaB’s økonomi. I hvert fald samtlige sportsdirektører i de danske klubber er bekendt med hvor dårlig en økonomi AaB konsekvent har. Den viden bruger de selvfølgelig i en forhandlingssituation.

Tag Viborg som et eksempel på det modsatte. CV: “ok jeg forhøjer buddet til 12 mio. kroner….hallo…hallo…er du der?” dut-dut-dut.

AaB er altid på røven økonomisk, så kommer man som oftest på bagkant. Så tager man chancer man nok ikke skulle have taget, og så skal der bare død og pine pludselig penge i kassen. Det udnytter konkurrenterne, det er naivt at forestille sig andet.
Kan du komme med nogle eksempler på at AaB er blevet udnyttet af konkurrenterne til at købe vores spillere til discountpris?

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 493
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 30. jul 2023, 16:21

Silberbauer røg alt for billigt til FCK for at lukke et hul i regnskabet..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2023, 16:26

DenSataniskeHest skrev:
30. jul 2023, 16:21
Silberbauer røg alt for billigt til FCK for at lukke et hul i regnskabet..
Altså for 20 år siden?

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 493
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 30. jul 2023, 16:44

RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 16:26
DenSataniskeHest skrev:
30. jul 2023, 16:21
Silberbauer røg alt for billigt til FCK for at lukke et hul i regnskabet..
Altså for 20 år siden?
Du skrev da intet om der skulle være for nylig? Men som jeg husker tiden i AaB så har man altid svinget imellem at satse, og så pludselig skulle lukke en masse huller økonomisk for at bygge op og satse igen og så panik lukke huller. Det er sjældent man har formået at bygge op over lang tid. Værst var det efter mesterskabet i 99 hvor en blind linie dommer kostede cl deltagelse, hvor maj så gik i panik og ikke forsatte med at invistere..

Spillere der er solgt for billigt er også mæhle.. Men omvendt vi solgte basso, Oliver og Kaufman for gode beløb selv om økonomien ikke var den bedste..

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 837
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 30. jul 2023, 17:06

Stegosaurus skrev:
30. jul 2023, 13:32
Raptorr skrev:
30. jul 2023, 11:58
Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så kom vores mål i går endnu engang fra en aktion med Sousa involveret, ligesom han var involveret i hovedparten af vores offensive output i sidste sæson. Man må dertil formode, at han endnu ikke er i topform efter sin lange skadespause (vi har mere i vente). Han bliver altså ikke så nem at erstatte, ligesom vi ikke med sikkerhed ved, hvad det vil betyde for vores offensiv, at han forsvinder. Vi fik en smagsprøve på det i de sidste 4 kampe sidste sæson og ved jo alle, hvordan det gik. Vi skal have mange penge for ham, hvis det nu ikke kan være anderledes; han har jo også en del tid tilbage af kontrakten.
Jeg kan nu også huske en 15-20 kampe, hvor Sousa var med, og hvor AaB spillede elendigt og han var komplet usynligt bortset fra de gange, han mistede bolden efter mislykkede dribleaktioner. I øvrigt ligesom i hans sidste halvsæson i Vejle, hvor han vel dårligt rørte bolden i de fleste kampe.
I sæsonen 22/23 kom Sousa ind på en 7. plads (foran Elias Achouri og Daramy) i top 20 over mål+assists (8+6) i SL. Jeg behøver sikkert ikke fortælle, at der ikke var andre AaB'ere på den (top 20) liste.

Besvar