Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 9. aug 2023, 12:44

Eksil skrev:
9. aug 2023, 12:13
bedstefar skrev:
9. aug 2023, 11:46
OrkSatme skrev:
9. aug 2023, 11:20
Bliver spændende hvis vi henter Jonathan Fischer ind! Man er jo ved at få grå hår hver gang Posa får bolden i fødderne..
Arg så slemt er det vidst heller ikke :thumbsup:

Kan forstå på debatsiden, at det er 50/50 om hans udspark ender ved en modstander eller i eget net.
Jeg er sgu heller ikke så nervøs mht posavec.. Men klart der skal arbejdes med udspark..

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sønderhof » 9. aug 2023, 12:46

raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 23:06
Kunji skrev:
8. aug 2023, 22:59
raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 22:49
Ja det er rigtigt - men vi ligger stadigvæk 5,36 plads - statistisk set - hvis vi fratrækker IAOs og vores vanvigtige sæson sidste år - og det er grundlaget for jeg tænker vi rigtig gerne vil tilbage til den position igen, og vi ikke skal fylde vores hold med 1. div spillere og OBs afkast....
Jeg forstår godt teorien, men den er altså lidt noget vrøvl. Vi kunne ikke forløse Ementa, men alligevel har sidste års nummer 4 hentet ham og indsat ham som starter. Er vi så over Viborg i fødekæden eller kan de bare se et potentiale i en spiller, som på ingen måde slog igennem i AaB?

Jeg ved ikke nok om Max Fenger til at have en holdning til, om vi bør gå efter ham, men at han ikke er lykkedes i OB, siger intet om, hvorvidt han kan lykkes i AaB.

OB er desuden tenderende et AaB-galehus anno 2022/2023 med en sportsdirektør, der signer spillere i øst og vest, en trup, hvor der ofte er udtalte frustrationer og en klub der er notorisk underpræsterende. Han er næppe den første eller sidste, der ikke lever op til potentialet dernee’.
What - høre sgu da OB er virkelig glade for deres sportsdirektør, og han har gjort nogle virkelig gode indkøb??? har du hørt andet? Og Ementa - tror jeg ikke vi skal drage nogle konklussioner på endnu, vi ander ikke hvor det ender. MEN jeg vil da sige, vi brugte Ementa vi prøvede ham, han var inde i mange kampe, vi ville gerne forlænge, synes ikke det er det samme - Hvis OB ville have Høgh fx, hvor AaB ikke kunne bruge ham og vi lejede ham ud til Norge. Det kunne sgu da være sjovt. Men jeg betrækter os også som en større klub end OB og tror også de siste 10 år ville fortælle det....
Jeg blander mig lige i :aabfan:

Bare fordi OB har vendt tomlen ned ift Max Fenger, så kan hans sagtens være en spiller der kan slå igennem, i fx AaB. Der er et utal af eksempler på den slags. To oplagte at nævne i denne sammenhæng er AK, der netop blev skrottet i OB, for så at blive en kæmpe profil i AaB, eller Ronni Schwartz der var en klasseangriber i Randers, kort tid efter hans farvel i AaB.

Ang OB, så tror jeg ikke det de har gang i bliver en succes. Alt empiri indenfor i hvert fald dansk fodbold viser, at det kræver en solid nordisk (helst dansk) stamme, for at skabe resultater. Lige nu er jeg overbevist om, at der er gået for meget Football Manager i den nede på Fyn. Det er utvivlsomt alle sammen dygtige indviduelle spillere, men det er bare ikke vejen til at skabe resultater. FCM er et strålende eksempel på selvsamme rod.

Jeg håber SÅ meget, at Kappmeier og co. fortsætter i Widell og Fischer-sporet, med unge talenter med pil op, fremfor spillere der bliver hentet på CV'er og data.

I en andet opslag herinde, blev der stillet spørgsmålstegn ved mit udsagn om, at man kan bygge et hold op ved at hente spillere i 1. div.
Den udfordring vil jeg gerne svare på, ved at nævne flg spillere der indenfor de sidste 5 år er hentet fra divisionerne og som i dag er blandt profilerne i Superligaen: Christian Sørensen, Lukas Engel, Oliver Sonne, Salquist, Tingager, Tobias Mølgård, Tobias Bech, Rasmus Lauritsen, Vallys, Kevin Tshiembe, Gartenmann, Sabbi, Anton Gaaei, Jakob Bonde og Lucas Lund.
Det er vel og mærke foruden en håndfuld eller to af storsalg til udlandet.

Det er alle sammen spillere, som kunne være endt i AaB, hvis det var det vi ville, i stedet for alverdens eksotiske forsøgt på at hente alt fra talenter til profiler fra Balkan, Sydamerika og Premier League!

Jer der har været med herinde i mange år, er muligvis træt af at høre på den samme plade, men vejen til succes for AaB er IKKE at forsøge at finde den nye Minteh eller Bassogog. Vi er gået over bækken efter vand i årevis, alt imens konkurrenterne har bygget op omkring danske spillere.

Min frygt med det tyske ejerskab, var at man ville eksperimentere videre med at bygge et hold op omkring en broget flok af spillere, men indtil videre virke deres indtog udelukkende sundt og fornuftigt.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 9. aug 2023, 13:03

Nikola Stojanovic fra U19 trænede med førsteholdet, en væver lille offensiv spiller der er kommet til fra Fremad Amager. Angiveligt en spiller AaB har halvstore forventninger til.

Bakiz trænede med bold og en masse løb. Så OK fit ud men deltog ikke i kampøvelserne.

Hiljemark var lidt efter Pedro da han mistede et par bolde: “Just because you are suspended does not mean you can train like s… Step up!”

Der blev eksperimenteret lidt med at spille med Helenius og Prica sammen - hvor Lucas i så fald ligner nitten.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2023, 13:50

Sønderhof skrev:
9. aug 2023, 12:46
raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 23:06
Kunji skrev:
8. aug 2023, 22:59
raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 22:49
Ja det er rigtigt - men vi ligger stadigvæk 5,36 plads - statistisk set - hvis vi fratrækker IAOs og vores vanvigtige sæson sidste år - og det er grundlaget for jeg tænker vi rigtig gerne vil tilbage til den position igen, og vi ikke skal fylde vores hold med 1. div spillere og OBs afkast....
Jeg forstår godt teorien, men den er altså lidt noget vrøvl. Vi kunne ikke forløse Ementa, men alligevel har sidste års nummer 4 hentet ham og indsat ham som starter. Er vi så over Viborg i fødekæden eller kan de bare se et potentiale i en spiller, som på ingen måde slog igennem i AaB?

Jeg ved ikke nok om Max Fenger til at have en holdning til, om vi bør gå efter ham, men at han ikke er lykkedes i OB, siger intet om, hvorvidt han kan lykkes i AaB.

OB er desuden tenderende et AaB-galehus anno 2022/2023 med en sportsdirektør, der signer spillere i øst og vest, en trup, hvor der ofte er udtalte frustrationer og en klub der er notorisk underpræsterende. Han er næppe den første eller sidste, der ikke lever op til potentialet dernee’.
What - høre sgu da OB er virkelig glade for deres sportsdirektør, og han har gjort nogle virkelig gode indkøb??? har du hørt andet? Og Ementa - tror jeg ikke vi skal drage nogle konklussioner på endnu, vi ander ikke hvor det ender. MEN jeg vil da sige, vi brugte Ementa vi prøvede ham, han var inde i mange kampe, vi ville gerne forlænge, synes ikke det er det samme - Hvis OB ville have Høgh fx, hvor AaB ikke kunne bruge ham og vi lejede ham ud til Norge. Det kunne sgu da være sjovt. Men jeg betrækter os også som en større klub end OB og tror også de siste 10 år ville fortælle det....
Jeg blander mig lige i :aabfan:

Bare fordi OB har vendt tomlen ned ift Max Fenger, så kan hans sagtens være en spiller der kan slå igennem, i fx AaB. Der er et utal af eksempler på den slags. To oplagte at nævne i denne sammenhæng er AK, der netop blev skrottet i OB, for så at blive en kæmpe profil i AaB, eller Ronni Schwartz der var en klasseangriber i Randers, kort tid efter hans farvel i AaB.

Ang OB, så tror jeg ikke det de har gang i bliver en succes. Alt empiri indenfor i hvert fald dansk fodbold viser, at det kræver en solid nordisk (helst dansk) stamme, for at skabe resultater. Lige nu er jeg overbevist om, at der er gået for meget Football Manager i den nede på Fyn. Det er utvivlsomt alle sammen dygtige indviduelle spillere, men det er bare ikke vejen til at skabe resultater. FCM er et strålende eksempel på selvsamme rod.

Jeg håber SÅ meget, at Kappmeier og co. fortsætter i Widell og Fischer-sporet, med unge talenter med pil op, fremfor spillere der bliver hentet på CV'er og data.

I en andet opslag herinde, blev der stillet spørgsmålstegn ved mit udsagn om, at man kan bygge et hold op ved at hente spillere i 1. div.
Den udfordring vil jeg gerne svare på, ved at nævne flg spillere der indenfor de sidste 5 år er hentet fra divisionerne og som i dag er blandt profilerne i Superligaen: Christian Sørensen, Lukas Engel, Oliver Sonne, Salquist, Tingager, Tobias Mølgård, Tobias Bech, Rasmus Lauritsen, Vallys, Kevin Tshiembe, Gartenmann, Sabbi, Anton Gaaei, Jakob Bonde og Lucas Lund.
Det er vel og mærke foruden en håndfuld eller to af storsalg til udlandet.

Det er alle sammen spillere, som kunne være endt i AaB, hvis det var det vi ville, i stedet for alverdens eksotiske forsøgt på at hente alt fra talenter til profiler fra Balkan, Sydamerika og Premier League!

Jer der har været med herinde i mange år, er muligvis træt af at høre på den samme plade, men vejen til succes for AaB er IKKE at forsøge at finde den nye Minteh eller Bassogog. Vi er gået over bækken efter vand i årevis, alt imens konkurrenterne har bygget op omkring danske spillere.

Min frygt med det tyske ejerskab, var at man ville eksperimentere videre med at bygge et hold op omkring en broget flok af spillere, men indtil videre virke deres indtog udelukkende sundt og fornuftigt.
Det jeg argumentere imod, er at hvis vi lå nummer 5 i superligaen - eller 6 for den sags skyld, ville vi hente en spiller som er 22 år som OB ikke ville bruge og ikke lykkes i Norge (som jeg forstår på det) - der ville komme en nedsmeltning på debatsiden af dimensioner :) Det eneste der taler for ham, er at han er hurtig, kan true i dybden - men han har også været rigtig meget skadet....lad os se.

Tak for opremsningen af spillere - fedt du gav dig tid til at finde dem - der er bestemt nogle på den liste jeg godt ville have. Men hvis man finder en anden liste frem med 1. div spillere der blev hentet ind til superligaen klubber i top 6, hvor mange af dem lykkes. Men det er en side ting. Jeg er bare imod, vi fylder vores trup op med spillere, som potentielt kan blive til noget, men endnu ikke har vist sit værd - så vi står med en for stor trup om et år, og for dårlig en trup til at kæmpe med om top 6 positionerne igen. Lad os give noget plads til vores unge, bare vi har en god nok stamme, så tror jeg nok vi skal lykkes med at komme op. Derfor jeg heller ikke mener vi henter "kvalitet" ind hvis vi sælger Sousa eller Prip.

Og jeg er SUPER meget enig - der må gerne løbe nogle eksotiske spillere rundt - vi kan jo se Viborg har kæmpe success på den front. Men stammen og hovedparten skal være Skandinavisk - det er sgu også altid det der har fungeret bedst for os :) Synes faktisk også Tyskerne har udtalt det - og deres første signing har jo bevist det.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2023, 13:51

Stegosaurus skrev:
9. aug 2023, 13:03
Nikola Stojanovic fra U19 trænede med førsteholdet, en væver lille offensiv spiller der er kommet til fra Fremad Amager. Angiveligt en spiller AaB har halvstore forventninger til.

Bakiz trænede med bold og en masse løb. Så OK fit ud men deltog ikke i kampøvelserne.

Hiljemark var lidt efter Pedro da han mistede et par bolde: “Just because you are suspended does not mean you can train like s… Step up!”

Der blev eksperimenteret lidt med at spille med Helenius og Prica sammen - hvor Lucas i så fald ligner nitten.
Fuck hvor lyder Hiljemark som en Sheriff på den træningsbane....fedt! :)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gnu » 9. aug 2023, 16:05

Funky skrev:
9. aug 2023, 11:33
Stegosaurus skrev:
9. aug 2023, 11:22
baresi skrev:
9. aug 2023, 11:13
mæhle til Wolfsburg for ca 100 mio - hvis det sker, gad vide hvad vi så realistik får, 5-10 mio måske?
blir da spændende, forstår ikke hans skifte, men spændende også for AaBs økonomi.
og det blir ikke jungdal fra milan der bliver vores målmand - han blir i Italien og ryger til cremonese
Italien er et lorteland at være fodboldspiller i som udlænding. De hader alt, hvad der ikke er italiensk. Mæhle kommer til at elske Tyskland.
Jeg tænker også, det giver god mening for Mæhle. Italien blev vist aldrig den store succes for ham.
Hvorfor er det at folk bliver ved med at ævle om, at Mæhle ikke har været en succes i Atalanta? Han har lige spillet en glimrende sæson, hvor han spillede 34 ud af 38 kampe i Serie A og 26 af dem fra start. Han havde karantæne i to af de kampe han missede, og kun to gange blev han siddende på bænken i samtlige 90 minutter. Der var kun fem spillere i hele truppen, som fik mere spilletid end ham. Det er omtrent så fast mand, som man overhovedet kan blive i en klub som Atalanta, og han fik tilmed også noget slutprodukt på.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FlemmingG » 9. aug 2023, 16:38

Endnu en gang er det nu blevet bevist, at det er dyrt at være fattig ( og spille på anden klasse ). Silkeborg på vej til at sælge Lukas Engel for 22 mil. Han er da god, men ikke ligefrem en topspiller herhjemme - efter min mening. Vi er på vej til at sælge en af vores “stjerner”, for måske en trediedel af det beløb… håber og ser frem til at den nye sportslige ledelse, får os tilbage på rette sportslige spor, så vi også kan begynde at få gode summer for vores spillere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hovedet » 9. aug 2023, 16:56

Sønderhof skrev:
9. aug 2023, 12:46
raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 23:06
Kunji skrev:
8. aug 2023, 22:59
raekkeettre skrev:
8. aug 2023, 22:49
Ja det er rigtigt - men vi ligger stadigvæk 5,36 plads - statistisk set - hvis vi fratrækker IAOs og vores vanvigtige sæson sidste år - og det er grundlaget for jeg tænker vi rigtig gerne vil tilbage til den position igen, og vi ikke skal fylde vores hold med 1. div spillere og OBs afkast....
Jeg forstår godt teorien, men den er altså lidt noget vrøvl. Vi kunne ikke forløse Ementa, men alligevel har sidste års nummer 4 hentet ham og indsat ham som starter. Er vi så over Viborg i fødekæden eller kan de bare se et potentiale i en spiller, som på ingen måde slog igennem i AaB?

Jeg ved ikke nok om Max Fenger til at have en holdning til, om vi bør gå efter ham, men at han ikke er lykkedes i OB, siger intet om, hvorvidt han kan lykkes i AaB.

OB er desuden tenderende et AaB-galehus anno 2022/2023 med en sportsdirektør, der signer spillere i øst og vest, en trup, hvor der ofte er udtalte frustrationer og en klub der er notorisk underpræsterende. Han er næppe den første eller sidste, der ikke lever op til potentialet dernee’.
What - høre sgu da OB er virkelig glade for deres sportsdirektør, og han har gjort nogle virkelig gode indkøb??? har du hørt andet? Og Ementa - tror jeg ikke vi skal drage nogle konklussioner på endnu, vi ander ikke hvor det ender. MEN jeg vil da sige, vi brugte Ementa vi prøvede ham, han var inde i mange kampe, vi ville gerne forlænge, synes ikke det er det samme - Hvis OB ville have Høgh fx, hvor AaB ikke kunne bruge ham og vi lejede ham ud til Norge. Det kunne sgu da være sjovt. Men jeg betrækter os også som en større klub end OB og tror også de siste 10 år ville fortælle det....
Jeg blander mig lige i :aabfan:

Bare fordi OB har vendt tomlen ned ift Max Fenger, så kan hans sagtens være en spiller der kan slå igennem, i fx AaB. Der er et utal af eksempler på den slags. To oplagte at nævne i denne sammenhæng er AK, der netop blev skrottet i OB, for så at blive en kæmpe profil i AaB, eller Ronni Schwartz der var en klasseangriber i Randers, kort tid efter hans farvel i AaB.

Ang OB, så tror jeg ikke det de har gang i bliver en succes. Alt empiri indenfor i hvert fald dansk fodbold viser, at det kræver en solid nordisk (helst dansk) stamme, for at skabe resultater. Lige nu er jeg overbevist om, at der er gået for meget Football Manager i den nede på Fyn. Det er utvivlsomt alle sammen dygtige indviduelle spillere, men det er bare ikke vejen til at skabe resultater. FCM er et strålende eksempel på selvsamme rod.

Jeg håber SÅ meget, at Kappmeier og co. fortsætter i Widell og Fischer-sporet, med unge talenter med pil op, fremfor spillere der bliver hentet på CV'er og data.

I en andet opslag herinde, blev der stillet spørgsmålstegn ved mit udsagn om, at man kan bygge et hold op ved at hente spillere i 1. div.
Den udfordring vil jeg gerne svare på, ved at nævne flg spillere der indenfor de sidste 5 år er hentet fra divisionerne og som i dag er blandt profilerne i Superligaen: Christian Sørensen, Lukas Engel, Oliver Sonne, Salquist, Tingager, Tobias Mølgård, Tobias Bech, Rasmus Lauritsen, Vallys, Kevin Tshiembe, Gartenmann, Sabbi, Anton Gaaei, Jakob Bonde og Lucas Lund.
Det er vel og mærke foruden en håndfuld eller to af storsalg til udlandet.

Det er alle sammen spillere, som kunne være endt i AaB, hvis det var det vi ville, i stedet for alverdens eksotiske forsøgt på at hente alt fra talenter til profiler fra Balkan, Sydamerika og Premier League!

Jer der har været med herinde i mange år, er muligvis træt af at høre på den samme plade, men vejen til succes for AaB er IKKE at forsøge at finde den nye Minteh eller Bassogog. Vi er gået over bækken efter vand i årevis, alt imens konkurrenterne har bygget op omkring danske spillere.

Min frygt med det tyske ejerskab, var at man ville eksperimentere videre med at bygge et hold op omkring en broget flok af spillere, men indtil videre virke deres indtog udelukkende sundt og fornuftigt.
Og vi behøver i øvrigt ingenlunde at kigge mod andre klubber, da AaB jo selv gennem historien har en stribe succeshistorier med spillere hentet i 1. division eller lavere: Jens Jessen (Varde, daværende 3. division), Henrik "Mini" Rasmussen (Løgstør, serieklub), Erik Bo Andersen (Dronningborg - end ikke divisionsklub), Rasmus Würtz (Skive - 1. division), Allan Gaarde (Vejen, daværende 2. division (3. bedste række)), Rasmus Thelander (AB, 2. division), Nicolai Larsen (Lyngby), AK Jakobsen (Fredericia, 1. division), Henrik Dalsgaard (serie 2!) og senest Patrick Olsen (Helsingør, 2. division) - sidstnævnte viste sig både at være en af AaBs bedste signinger og tilsvarende salg i den ellers gennemført triste post 2014 - æra.

Ovennævnte spillere blev jo ikke bare stamspillere, men regulære profiler på endda meget stærke AaB-hold, og kun Patrick Olsen oplevede ikke at blive mester med AaB (Jens Jessen og Henrik Rasmussen endda to gange mester).

Vi har i øvrigt også et enkelt vellykket eksempel på en spiller, der var røget lidt ud i kulden hos en Superligakonkurrent, nemlig Jens Madsen fra Brøndby, der udgjorde en vigtig spiller på vores mesterhold i 1995. Jens Madsen udgør nok ikke en helt sammenlignelig case i forhold til Max Fenger, da denne tidligere været en profil hos Brøndby og endda på det formentlig stærkeste klubhold i Danmarkshistorien, nemlig Brøndby anno 1991. Jens Madsen endte også gradvist med at blive henvist til bænken i AaB, men det er så en anden historie.

OB forsøgte sig i øvrigt også med en af de få spillere hentet i lavere divisioner, der ikke slog igennem i AaB, nemlig en gut fra HIK, jeg ikke kan huske navnet på, og som havde spillet i AaB under Kent Nielsen. Det blev så heller ikke til noget gennembrud i OB, der i det hele taget kan se tilbage på en nærmest tragisk historik i forhold til spillere hentet i AaB.

For at opsummere: Naturligvis skal det give stof til eftertanke, at omtalte Fenger ikke er slået igennem i OB, som ganske rigtigt skal være en af de klubber, vi skal sammenligne os med trods vores øjeblikkelige status. Vi skal med andre ord ikke hente ham, fordi vi ikke har nogen anden mulighed og bare håbe på det bedste; vi skal hente ham, fordi vi tror, at vi kan forløse noget i ham eller anvende ham på en anden måde, end OB har gjort. På samme måde som Viborg har ageret i tilfældet Ementa.

Uden at kunne konkludere nagelfast endnu synes jeg, at tyskerne trods få midler er kommet fornuftigt fra land i så henseende, og at vi for første gang siden 2014 kan ane konturerne af et bæredygtigt koncept i AaB. Nabosønnegøglet under Gaarde var dødsdømt fra første færd, og ligeså var Inges lottoprojekter i Balkan. Tilsammen formede de førnævnte tilgange i ufrugtbar kombination med generel dårlig ledelse det AaB, der nu skal nu rejse sig fra asken.

Apropos nabosønner: Jeg skimmede lige Mæhletråden og kan vantro konstatere, at samme Mæhle repræsenterer den eneste succeshistorie fra vores ungdomsafdeling siden 2014! Vores næststørste succeshistorie på den konto er Frederik Børsting, som er den eneste spiller, der har opnået fodfæste på vores Superligahold i en længere periode (og her ville onde tunger måske endda hævde, at det sagde mere om førsteholdets niveau end Børstings).

Det udgør unægtelig en skærpende omstændighed, at samme klub oven i købet med patos og en ikke ringe grad af selvfedme markedsførte sig som talentudviklingsklub med rødderne solidt plantet i det lokale. Jeg vil vove den påstand, at selv en klub, der sked højt og flot på talentudvikling og bare havde en ungdomsafdeling, statistisk ville have udviklet flere førsteholdsspillere, end AaB har været i stand til i snart et årti.

Det er - og har altid været og var det også i 2014 - urealistisk, at AaB ville kunne skabe en decideret topklub alene på baggrund af egne ungdomsspillere; og da navnlig set i lyset af, at talentstrategien aldrig bestod af andet end blot at rykke en stribe mere eller mindre tilfældige ungdomsspillere op på førsteholdet og så håbe på, at der på magisk vis udkrystalliserede sig et mesterhold sådan hvert 5. - 6. år.

Allerede i foråret 2017 stod det klart, at klubben var kørt i sænk på det sportslige plan, jf. det miserable nedrykningsspil, men på daværende tidspunkt havde vi masser af penge, der via omvejen med Inges Hobroinspirerede og ligeså ørkesløse lottoprojekt udskød kollapset til 2023.

Humlen er, at nok er vi nødt til også at købe kvalitet, men med undtagelse af et decideret mæcendrevent foretagende er det umuligt at udvikle en bæredygtig topklub med en så miserabel ringe talentudvikling, som har kendetegnet AaB siden 2014. På det punkt skal vi oppe os - og endda noget så kraftigt.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sauer » 9. aug 2023, 18:54

Vil godt nok være bittert, hvis vi slipper Højholt for 7-8 mio. kr. Selvom han har udløb om 1,5 år, håber jeg, vi takker nej til tilbud i den størrelsesorden.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Dalbjerg » 9. aug 2023, 19:10

Hvis man skulle finde på at lave kontrakt med Max Fenger, så kræver det at man får indskrevet en strømpeklausul om, at han skal droppe det show med at skære hul i strømperne..

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hovedet » 9. aug 2023, 21:11

Sauer skrev:
9. aug 2023, 18:54
Vil godt nok være bittert, hvis vi slipper Højholt for 7-8 mio. kr. Selvom han har udløb om 1,5 år, håber jeg, vi takker nej til tilbud i den størrelsesorden.
Hvad skulle det i øvrigt være for et tilbud?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Dalbjerg » 9. aug 2023, 21:19

FlemmingG skrev:
9. aug 2023, 16:38
Endnu en gang er det nu blevet bevist, at det er dyrt at være fattig ( og spille på anden klasse ). Silkeborg på vej til at sælge Lukas Engel for 22 mil. Han er da god, men ikke ligefrem en topspiller herhjemme - efter min mening. Vi er på vej til at sælge en af vores “stjerner”, for måske en trediedel af det beløb… håber og ser frem til at den nye sportslige ledelse, får os tilbage på rette sportslige spor, så vi også kan begynde at få gode summer for vores spillere
Den "sang" har vi bare sunget i 25 år nu (minus en spiller som solgte sig selv til Kina under Africa Cup of Nations), og det bliver ved og ved..
Med Lynge kunne man leve med det, fordi han også hentede billigt..

"Sangen" er rigtig.. Men jeg har svært ved at finde tro på, at det er noget som ændrer sig..

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 9. aug 2023, 21:46

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... fordobling

Der var et hav af rygter om, at han skulle til AaB, for 0,5-1 år siden. Han har vist nok et vanskeligt sind a la Sisto, men han har leveret rimeligt pænt på banen for Lyngby.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sauer » 10. aug 2023, 08:06

Hovedet skrev:
9. aug 2023, 21:11
Sauer skrev:
9. aug 2023, 18:54
Vil godt nok være bittert, hvis vi slipper Højholt for 7-8 mio. kr. Selvom han har udløb om 1,5 år, håber jeg, vi takker nej til tilbud i den størrelsesorden.
Hvad skulle det i øvrigt være for et tilbud?
Pas. Har ikke adgang til Nordjyske-artiklen, der blev linket til en side tilbage. Men forstod det sådan, at man forventer, Højholt skal koste 7-8 mio. kr.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Njak » 10. aug 2023, 08:30

En lytter i Transfervinduet melder ind med et rygte om AaB er ved at hente en dansk målmand som spiller i udlandet. Værterne gætter i blinde på Jakob Busk. Ikke særlig konkret eller holdbart nødvendigvis, men omend stadig et rygte :|

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2023, 08:43

Njak skrev:
10. aug 2023, 08:30
En lytter i Transfervinduet melder ind med et rygte om AaB er ved at hente en dansk målmand som spiller i udlandet. Værterne gætter i blinde på Jakob Busk. Ikke særlig konkret eller holdbart nødvendigvis, men omend stadig et rygte :|
Håber jeg godt nok ikke.
Først og fremmest tror jeg ikke han har spillet en kamp i 4-5 år, og dernæst synes jeg virkelig han har været ringe i de få kampe jeg har set ham spille. At han overhovedet kom til udlandet, og endda fik relativt meget spilletid i 2. BuLi forstår jeg ikke. Hans claim to fame er vel primært, at han er den superligaspiller i historien, der hurtigst har udspillet har udspillet sin egen karriere foran hele fodbolddanmark.

Et casestudie i faren ved at smide uprøvede målmænd i ilden.

Hvis Busk vender hjem til Danmark bliver han næppe relevant som 1. målmand for klubber over divisionsniveau...

EDIT: Tager en lille smule fejl. Han spillede begge kampe i et dobbeltopgør imod KUPS tilbage i 21'. Sidste kamp før det er i 18'.. Ingen pokalkampe for Union siden 2016..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af alb » 10. aug 2023, 11:03

jonas386 skrev:
10. aug 2023, 08:43
Njak skrev:
10. aug 2023, 08:30
En lytter i Transfervinduet melder ind med et rygte om AaB er ved at hente en dansk målmand som spiller i udlandet. Værterne gætter i blinde på Jakob Busk. Ikke særlig konkret eller holdbart nødvendigvis, men omend stadig et rygte :|
Håber jeg godt nok ikke.
Først og fremmest tror jeg ikke han har spillet en kamp i 4-5 år, og dernæst synes jeg virkelig han har været ringe i de få kampe jeg har set ham spille. At han overhovedet kom til udlandet, og endda fik relativt meget spilletid i 2. BuLi forstår jeg ikke. Hans claim to fame er vel primært, at han er den superligaspiller i historien, der hurtigst har udspillet har udspillet sin egen karriere foran hele fodbolddanmark.

Et casestudie i faren ved at smide uprøvede målmænd i ilden.

Hvis Busk vender hjem til Danmark bliver han næppe relevant som 1. målmand for klubber over divisionsniveau...

EDIT: Tager en lille smule fejl. Han spillede begge kampe i et dobbeltopgør imod KUPS tilbage i 21'. Sidste kamp før det er i 18'.. Ingen pokalkampe for Union siden 2016..
Meget enig! Har du valgmuligheden for at hente en målmand, som af flere betegnes som et talent, der kan spille superliga, og sågar for BIF (Steffen Dam i Mediano), som har videresalgspotentiale kontra en afdanket busk med høj løn. Så burde man hente Fischer og smide et mio beløb, hvis Hobro forlanger det. Enderesultatet med busk i forhold til signon og løn er det samme. Plus du ikke ved, hvad busk kommer med, og ikke har videresalgspotentiale.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 10. aug 2023, 11:51

alb skrev:
10. aug 2023, 11:03
jonas386 skrev:
10. aug 2023, 08:43
Njak skrev:
10. aug 2023, 08:30
En lytter i Transfervinduet melder ind med et rygte om AaB er ved at hente en dansk målmand som spiller i udlandet. Værterne gætter i blinde på Jakob Busk. Ikke særlig konkret eller holdbart nødvendigvis, men omend stadig et rygte :|
Håber jeg godt nok ikke.
Først og fremmest tror jeg ikke han har spillet en kamp i 4-5 år, og dernæst synes jeg virkelig han har været ringe i de få kampe jeg har set ham spille. At han overhovedet kom til udlandet, og endda fik relativt meget spilletid i 2. BuLi forstår jeg ikke. Hans claim to fame er vel primært, at han er den superligaspiller i historien, der hurtigst har udspillet har udspillet sin egen karriere foran hele fodbolddanmark.

Et casestudie i faren ved at smide uprøvede målmænd i ilden.

Hvis Busk vender hjem til Danmark bliver han næppe relevant som 1. målmand for klubber over divisionsniveau...

EDIT: Tager en lille smule fejl. Han spillede begge kampe i et dobbeltopgør imod KUPS tilbage i 21'. Sidste kamp før det er i 18'.. Ingen pokalkampe for Union siden 2016..
Meget enig! Har du valgmuligheden for at hente en målmand, som af flere betegnes som et talent, der kan spille superliga, og sågar for BIF (Steffen Dam i Mediano), som har videresalgspotentiale kontra en afdanket busk med høj løn. Så burde man hente Fischer og smide et mio beløb, hvis Hobro forlanger det. Enderesultatet med busk i forhold til signon og løn er det samme. Plus du ikke ved, hvad busk kommer med, og ikke har videresalgspotentiale.
Men der er vel ikke nogen som tror på, at Kappmeier og co. henter Busk, hvis de kan få Fischer til de samme penge. Hvis de har droppet Fischer, så er det fordi, han er for dyr, eller fordi han afsøger en bedre mulighed end AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2023, 12:05

Funky skrev:
10. aug 2023, 11:51
Men der er vel ikke nogen som tror på, at Kappmeier og co. henter Busk, hvis de kan få Fischer til de samme penge. Hvis de har droppet Fischer, så er det fordi, han er for dyr, eller fordi han afsøger en bedre mulighed end AaB.
Nu er det jo heldigvis bare 'Tranfervinduet' der spitballer navne.
Jeg ser dog slet ikke Busk være en målmand der seriøst kan tage pladsen fra Posavec, og jeg skulle absolut ikke nyde noget af at have som 1. valg i superligaen.

Det er dog heller ikke fordi der er så mange danske målmænd i udlandet, som ikke er minimum et niveau eller fire over hvad vi kan forvente at tiltrække. Jeg kan faktisk ikke komme i tanker om andre end Busk og Jungdal, som kunne være realitiske bud. De øvrige har vel 0 interesse

Der er måske nogle målmænd i Sverige/Norge som jeg har glemt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2023, 12:18

jonas386 skrev:
Funky skrev:
10. aug 2023, 11:51
Men der er vel ikke nogen som tror på, at Kappmeier og co. henter Busk, hvis de kan få Fischer til de samme penge. Hvis de har droppet Fischer, så er det fordi, han er for dyr, eller fordi han afsøger en bedre mulighed end AaB.
Nu er det jo heldigvis bare 'Tranfervinduet' der spitballer navne.
Jeg ser dog slet ikke Busk være en målmand der seriøst kan tage pladsen fra Posavec, og jeg skulle absolut ikke nyde noget af at have som 1. valg i superligaen.

Det er dog heller ikke fordi der er så mange danske målmænd i udlandet, som ikke er minimum et niveau eller fire over hvad vi kan forvente at tiltrække. Jeg kan faktisk ikke komme i tanker om andre end Busk og Jungdal, som kunne være realitiske bud. De øvrige har vel 0 interesse

Der er måske nogle målmænd i Sverige/Norge som jeg har glemt.
Busk skal vi holde os fra. Han er ret populær i Union fordi han er en loyal tredjemålmand som ikke spiller. Det tjener han sikkert ret godt på ligesom han ikke har spillet i en evighed. Tror ikke rigtigt han kan lokkes og en spiller der har spillet så lidt i så mange år kan kun være blevet dårligere. Derudover husker jeg ham ikke som imponerende og han er vel også kun i Union fordi han har været med hele vejen op.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar