Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 11:18

hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Remark » 16. aug 2023, 11:23

baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip
Oliver Klitten
Robert Kaketoo

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Vi har helt tydeligvis sparet penge på dyre spillere (Fossum, Makaric, Granli og måske snart Prip)

Vi har fået transfer for (Theo 7-12 millioner, Ementa 0,7, Granli XX)

Vi har købt Widell (xx?)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 16. aug 2023, 11:25

Halamadrid skrev:
16. aug 2023, 11:14
Stegosaurus skrev:
16. aug 2023, 11:10
emenike skrev:
16. aug 2023, 11:03
Eksil skrev:
16. aug 2023, 10:55
Det må næsten handle mere om hvad man kan spare i løn, end hvad man kan tjene i transferdollars.
Men har Prip virkelig en løn hvor man kan sige, at det vil være så udslagsgivende at spare væk? Vi hentede ham i Horsens der var rykket ned med en ambition om at han skulle gøre sig til på førsteholdet, men ikke som profil umiddelbart, og det må lønnen vel også afspejle.

Oh well, vi havde vel nok en offensiv midtbanemand for meget i truppen, så fint nok at det trods alt er Prip der skal sælges, selvom prisen igen virker skuffende. Igen kan man undre sig over hvordan dælen man ikke kunne/ville få ham skudt afsted da han var allervarmest sidste sommer.
Hvordan kan nogen herinde tale om skuffende pris for en spiller, som lige har spillet en ufattelig dårlig sæson, hvor han ikke engang var fast mand på et hold, der sejlede og endte med at rykke ned?? Vi har truppen fyldt med langsomme tekniske spillere (som vi desperat prøver at tale op som værende "mellemrumsspillere"), og Prip kan nemt undværes. Han beviste i går mod JS-holdet, at han ikke evner at spille hurtigt eller direkte.
Er totalt enig i den analyse. Prip kan ikke andet end at skyde på mål med det venstreben og så er han meget let at læse. Der skal unge hurtige spillere ind der virkeligt vil det her projekt og som er klar til at spille Superliga næste sæson, længere er den ikke.

Så mangler vi bare at komme af med Pedro. Kan godt frygte at FCK henter Thelander i dette vindue - de mangler en ekstra CB...
Helt enig - 2,3 millioner virker som en fin pris for en mellemgod 26 årig Superligaspiller, som i sidste sæson kun scorede et mål i ligaen, spillede ring og kom tilbage fra sommerpause i dårlig form. Han kan score på langskud en gang imellem og har også alt i alt en Ok venstrefod, men jeg synes han mangler for mange andre ting til for alvor at blive en farlig kantspiller og det afspejler sig også i en bænkplads.
Jeg synes kravet til tyskerne må være, at der kommer en ung lovende kant ind som vi kan udvikle på nu hvor der ryger en kantspiller, men Prip transferen er jeg isoleret set kæmpe positiv over. Vi slipper for en dyr mand der leverer og det kan kun gavne klubben.

Vi må også bare erkende, at hans første sæson var "the odd one out" og det afslørede XG, hvis også allerede dengang.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 16. aug 2023, 11:25

Dejligste nyhed. Og så endda få penge for ham.
Ædruelighedens stemme

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Trickster » 16. aug 2023, 11:26

Det er prisen for ikke at sælge efter en god sæson, men hylekoret havde forårsaget tinnitus i hele Nordjylland, hvis Prip blev solgt for 7.5 mio kr. efter hans gode første sæson.

Prip er ikke bedre, end hvad han handles til pt. Ingen betaler ved kasse et for en spiller, hvis fornemmeste egenskab er piruetter.

Nu håber jeg, at der hentes en ung erstatning ind med fart og drive. En, vi kan spille bedre i NordicBet Ligaen, ala Melker Widell.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. aug 2023, 11:27

baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Mantl, Ludewig, Klitten samt Kakeeto har også forladt klubben

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af huzaza » 16. aug 2023, 11:31

Synes det er rigtig godt arbejde af Tyskerne :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 16. aug 2023, 11:33

baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Prica belaster ikke lønbudgettet mere end han gjorde i forvejen. Aftalen med Tirol var jo sådan at vi betalte lønnen. Fremragende aftale :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kunji » 16. aug 2023, 11:34

Jeg synes, det et et mirakel at få penge for Prip. Han var en gigantisk katastrofe sidste år, han har ikke alderen med sig, og han passer slet ikke ind i den type fodbold, vi higer efter.
Farvel!

Til gengæld ufatteligt, at man ikke solgte ham i vinters, hvis det passer med buddet på 7,5.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 16. aug 2023, 11:38

Kunji skrev:
16. aug 2023, 11:34
Jeg synes, det et et mirakel at få penge for Prip. Han var en gigantisk katastrofe sidste år, han har ikke alderen med sig, og han passer slet ikke ind i den type fodbold, vi higer efter.
Farvel!

Til gengæld ufatteligt, at man ikke solgte ham i vinters, hvis det passer med buddet på 7,5.
Buddet var forrige sommer hvor han lige havde haft en kanon sæson som nr. 2 på superligaens topscorerliste.
Han var virkelig skuffende sidste sæson ja, men det er useriøst at mene at han ikke skulle være en spiller man ikke kan få penge for.

Edit: Nej sorry buddet var sku i vinters, jeg må have læst forkert. I så fald enig i at man nok burde have besluttet anderledes på det tidspunkt, efter det efterår han lige havde leveret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 16. aug 2023, 11:38

Kunji skrev:
16. aug 2023, 11:34
Jeg synes, det et et mirakel at få penge for Prip. Han var en gigantisk katastrofe sidste år, han har ikke alderen med sig, og han passer slet ikke ind i den type fodbold, vi higer efter.
Farvel!

Til gengæld ufatteligt, at man ikke solgte ham i vinters, hvis det passer med buddet på 7,5.
Et mirakel ligefrem? Manden scorede 14 ligamål i 21-22 sæsonen.

Han skuffede sidste sæson, men har jo tydeligvis et potentiale. Hans spil er ikke oplagt til vores måde at spille på men selvfølgelig har han en værdi.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 16. aug 2023, 11:38

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... il-tyrkiet

Prip på vej ud for 2,6 mio.
Der er godt nok ophørsudsalg i klubben pt. 2,6 mio. det er godt nok peanuts i moderne fodbold, det kan vel lige betale Lucas løn i 8-9 måneder.

Prip har lavet nogle gode indhop, jeg ved ikke om det er det lavere niveau eller om han rent faktisk har løftet sit niveau, men jeg håber der kommer noget nyt ind den anden vej.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 16. aug 2023, 11:40

troelsh skrev:
16. aug 2023, 11:38
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... il-tyrkiet

Det kan vel lige betale Lucas løn i 8-9 måneder.
Nogen idé om hvad kan går for? Tænker det er en kongeløn, til den hjemvendte prins.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 16. aug 2023, 11:40

Trickster skrev:
16. aug 2023, 11:26
Det er prisen for ikke at sælge efter en god sæson, men hylekoret havde forårsaget tinnitus i hele Nordjylland, hvis Prip blev solgt for 7.5 mio kr. efter hans gode første sæson.

Prip er ikke bedre, end hvad han handles til pt. Ingen betaler ved kasse et for en spiller, hvis fornemmeste egenskab er piruetter.

Nu håber jeg, at der hentes en ung erstatning ind med fart og drive. En, vi kan spille bedre i NordicBet Ligaen, ala Melker Widell.
Jeg er enig, men den her gør nu altså alligevel nasss: "Den danske avis mener at vide, at nordjyderne blev tilbudt 7,5 millioner kroner for Prip for et halvt år siden, men buddet blev dengang afvist.".

Og nej, jeg havde ikke hylet over 7,5 basser for 6 mdr. siden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Maglau » 16. aug 2023, 11:40

Kunji skrev:
16. aug 2023, 11:34
Jeg synes, det et et mirakel at få penge for Prip. Han var en gigantisk katastrofe sidste år, han har ikke alderen med sig, og han passer slet ikke ind i den type fodbold, vi higer efter.
Farvel!

Til gengæld ufatteligt, at man ikke solgte ham i vinters, hvis det passer med buddet på 7,5.
Det synes jeg faktisk ikke er ufatteligt - Prip var fast mand i start opstillingen og man satsede hele butikken på overlevelse med indkøb. Overlevelse blev vurderet højere end penge i kassen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gentleman Finn » 16. aug 2023, 11:42

Isoleret set okay selvom Prip har gjort det fint fra bænken her i starten. BT skyder dog oftest total i blinde, jeg ved ikke hvorfor de føler de skal være de første til at prissætte, når de som oftest ingen kilder af værdi har.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alexis » 16. aug 2023, 11:43

Det er vel en ganske fornuftig løsning. Prip får et udlandseventyr, og AaB får lidt penge for en spiller der totalt har mistet alt form for gennemslagskraft.
Mht til prisen lyder det vil nogenlunde passende. Det er en 26 årig spiller der lige har spillet en fuldstændig horribel sæson, og lige nu er udskifter i 1.div.
Set i bagklogskabens lys skulle han selvfølgelig være solgt sidste sommer. Men det var umuligt at forudse at han ville gå så meget i stå som han gjorde.
Alt i alt fin pris, fin løsning og tak for nu

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af baresi » 16. aug 2023, 11:46

Hanga skrev:
16. aug 2023, 11:33
baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Prica belaster ikke lønbudgettet mere end han gjorde i forvejen. Aftalen med Tirol var jo sådan at vi betalte lønnen. Fremragende aftale :@
nå ja :-) men så er det da godt han har lært ikke at nikke skaller mere ----eller nå nej...:-)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 16. aug 2023, 11:46

Eksil skrev:
16. aug 2023, 11:40
troelsh skrev:
16. aug 2023, 11:38
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... il-tyrkiet

Det kan vel lige betale Lucas løn i 8-9 måneder.
Nogen idé om hvad kan går for? Tænker det er en kongeløn, til den hjemvendte prins.
Rygterne siger, at han som en del af sin kontrakt, skulle ned i løn ved en nedrykning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Forza » 16. aug 2023, 11:47

Hanga skrev:
16. aug 2023, 11:33
baresi skrev:
16. aug 2023, 11:18
hvem er vi kommet af med indtil nu - er nedenstående korrekt altså 9 ud og 5 ind ift. sidste sæsons trup???
Theo
Granli
ramkilde
ementa
makaric
Skulstad (er vel også væk eller på vej)
hannesbo
fossum
prip

Og hvem har vi fået ind / retur: (de smadrer da ikke noget lønbudget)
Prica
widell
caballo
odada
vartuli

Jeg er sikker på der kommer en offensiv spiller ind altså kant type med fart. Det har man ledt efter hele vinduet såfremt truppen tilpasses (altså salg)
og så kommer der en målmand også.
Prica belaster ikke lønbudgettet mere end han gjorde i forvejen. Aftalen med Tirol var jo sådan at vi betalte lønnen. Fremragende aftale :@
Var det ikke et rygte som AaB afviste? At man betalte fuld løn?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar