Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2023, 12:14

Dikeni Salifou fra Werder Bremen skulle være på vej til Dansk fodbold. Ligner en rigtig AaB-signing (pga. tyskerne), men han er DM, CM, og der mangler vi vel ikke rigtigt, medmindre man vil have nyt ind som erstatning for Højholt.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gaarde6 » 28. aug 2023, 12:40

Nogen herinde som har et bud på, hvor mange penge vi samlet set har solgt spillere for i år?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Salle17 » 28. aug 2023, 12:41

Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 28. aug 2023, 12:54

Salle17 skrev:
28. aug 2023, 12:41
Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)
Håber satme ikke vi sælger ham og slet ikke til den skide kaffe klub..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 28. aug 2023, 13:04

hje1980 skrev:
28. aug 2023, 11:02
baresi skrev:
28. aug 2023, 10:12
hvis vi skal snakke transfers ift. kontraktudløb er der da trods alt nogle positive ting ikke mindst ift. lønnen:
udløb
dec 23 stahlfest
jun 24 ahlmann får ik forlænget
jun 24 L. Andersen får ik forlænget - kunne være godt hvis han kunne finde en god kontrakt i USA eller andet sjov Nu
jun 24 K. Pallsen jeg er vild med hans personlighed, og syns han er en fantastisk klubmand - men han er færdig i klubben
jun 24 PEdro bør sælges nu for at tjene lidt og spare løn - får ik forlænget
jun 24 Odada bør man hente fast - er vel billig i både transfer og løn
dec 24 skulstad er vel allerede færdig eller får ophævet om lidt
dec 24 højholt hvis ik han vil forlænge skal han væk nu eller til vinter

Jeg tror der kommer en offensiv spiller ind, men alt afhænger af salg.
Pedro, højholt, A.Poulsen, Skulstad, Sousa er dem jeg tror der kan ske noget med
Prica kan man godt afskibe igen - han bliver ikke til noget - vi skulle have udviklet på ementa istedet

Bliver fandme spændende sidste dage nu.
LA vil meget gerne blive i AaB - og også til en anden løn. Han ved godt han ikke får forlænget til samme løn.
Hans største ønske er at blive, da han ikke har lysten til at bo i udlandet mere (familien har hvert fald ikke - og han vil ikke undvære den). Ungerne skal helst i skole i Aalborg, så tror han vil gå RIGTIG langt for en ny kontrakt i AaB.
Og det forstår man da så absolut godt.

Men som Lynge sagde en gang, så er AaB ikke et social-filantropisk foretagende, så det skal naturligvis være, fordi AaB reelt ser en gevinst i det til en markant anden løn.

Ellers må Lucas tage til takke med med Hobro eller Hjørring - eller måske Randers eller Viborg, selvom jeg tvivler på, at de ville være voldsomt interesserede, omend det da ville være et godt navn.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Kunji » 28. aug 2023, 13:10

Nautrup88 skrev:
28. aug 2023, 12:54
Salle17 skrev:
28. aug 2023, 12:41
Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)
Håber satme ikke vi sælger ham og slet ikke til den skide kaffe klub..
Ross er heller ikke en spiller, jeg synes, vi skal slippe til dansk fodbold på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig kan pengene blive for store, men det kan jeg ikke forestille mig skulle være tilfældet her.

Jeg synes stadig vi mangler at se, hvad Ross kan som egentlig angriber.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 28. aug 2023, 13:12

Kunji skrev:
28. aug 2023, 13:10
Nautrup88 skrev:
28. aug 2023, 12:54
Salle17 skrev:
28. aug 2023, 12:41
Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)
Håber satme ikke vi sælger ham og slet ikke til den skide kaffe klub..
Ross er heller ikke en spiller, jeg synes, vi skal slippe til dansk fodbold på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig kan pengene blive for store, men det kan jeg ikke forestille mig skulle være tilfældet her.

Jeg synes stadig vi mangler at se, hvad Ross kan som egentlig angriber.
Vi har set mod Næstved og Hillerød, at Ross er en suveræn afslutter. Han er 18 år. Jeg ser ikke for mig, at tyskerne sælger ham til Viborg.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2023, 13:18

Stegosaurus skrev:
28. aug 2023, 13:12
Kunji skrev:
28. aug 2023, 13:10
Nautrup88 skrev:
28. aug 2023, 12:54
Salle17 skrev:
28. aug 2023, 12:41
Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)
Håber satme ikke vi sælger ham og slet ikke til den skide kaffe klub..
Ross er heller ikke en spiller, jeg synes, vi skal slippe til dansk fodbold på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig kan pengene blive for store, men det kan jeg ikke forestille mig skulle være tilfældet her.

Jeg synes stadig vi mangler at se, hvad Ross kan som egentlig angriber.
Vi har set mod Næstved og Hillerød, at Ross er en suveræn afslutter. Han er 18 år. Jeg ser ikke for mig, at tyskerne sælger ham til Viborg.
Det vil være en stor falliterklæring, hvis vores ledelse beslutter at sælge ham til Viborg. Så er man tydeligt desperate efter penge i kassen, og der vil komme et kæmpe ramaskrig.
Ross skal have en ny og forbedret kontrakt, og så skal han skydes af til udlandet eller fck om 1-2 år, hvis de lægger et stort bud. MEN det vil ikke undre mig, hvis tyskerne sælger ham til Viborg og erstatter ham med endnu en billig udlænding. Så bliver jeg først rigtigt nervøs for, at vi bliver det nye Esbjerg!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 28. aug 2023, 13:24

FIDEL skrev:
28. aug 2023, 13:18
Stegosaurus skrev:
28. aug 2023, 13:12
Kunji skrev:
28. aug 2023, 13:10
Nautrup88 skrev:
28. aug 2023, 12:54
Salle17 skrev:
28. aug 2023, 12:41
Viborg har angivelig forøget deres bud på Ross. (Ripodsten)
Håber satme ikke vi sælger ham og slet ikke til den skide kaffe klub..
Ross er heller ikke en spiller, jeg synes, vi skal slippe til dansk fodbold på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig kan pengene blive for store, men det kan jeg ikke forestille mig skulle være tilfældet her.

Jeg synes stadig vi mangler at se, hvad Ross kan som egentlig angriber.
Vi har set mod Næstved og Hillerød, at Ross er en suveræn afslutter. Han er 18 år. Jeg ser ikke for mig, at tyskerne sælger ham til Viborg.
Det vil være en stor falliterklæring, hvis vores ledelse beslutter at sælge ham til Viborg. Så er man tydeligt desperate efter penge i kassen, og der vil komme et kæmpe ramaskrig.
Ross skal have en ny og forbedret kontrakt, og så skal han skydes af til udlandet eller fck om 1-2 år, hvis de lægger et stort bud. MEN det vil ikke undre mig, hvis tyskerne sælger ham til Viborg og erstatter ham med endnu en billig udlænding. Så bliver jeg først rigtigt nervøs for, at vi bliver det nye Esbjerg!
En 18-årig spiller der begynder at lave mål på seniorholdet er ikke en hverdagsting i AaB, så han skal altså ikke sendes afsted for småpenge til Viborg.
Vi skal gøre alt for at få forlænget hurtigst muligt.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 28. aug 2023, 13:48

HutilihutAaB skrev:
27. aug 2023, 11:07
9800 skrev:
27. aug 2023, 09:50
Nautrup88 skrev:
26. aug 2023, 16:45
Nå vi er tæt på den 1. Er der nogle der høre lidt banken på vandrørene om der er flere på vej ud.
Det kommer en ung afrikansk Wing. Jeg husker ikke navnet. Det er en der har været til prøvetræning
Det er vel vores colombianske ven Thomas Diaz 😉
Både Tomas Diaz og Sidi Kaba er af afrikansk afstamning, men fra henholdsvis Columbia og Frankring.

Blev Diaz brugt som Wing i testkampene?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 28. aug 2023, 13:59

Viking har købt Joe Bell tilbage fra Brøndby, så tror godt vi kan aflyse den specifikke interesse.

HutilihutAaB
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2021, 12:31
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af HutilihutAaB » 28. aug 2023, 14:03

DarkHorse9000 skrev:
28. aug 2023, 13:48
HutilihutAaB skrev:
27. aug 2023, 11:07
9800 skrev:
27. aug 2023, 09:50
Nautrup88 skrev:
26. aug 2023, 16:45
Nå vi er tæt på den 1. Er der nogle der høre lidt banken på vandrørene om der er flere på vej ud.
Det kommer en ung afrikansk Wing. Jeg husker ikke navnet. Det er en der har været til prøvetræning
Det er vel vores colombianske ven Thomas Diaz 😉
Både Tomas Diaz og Sidi Kaba er af afrikansk afstamning, men fra henholdsvis Columbia og Frankring.

Blev Diaz brugt som Wing i testkampene?
Ja, han spillede i træningskampen mod FCM som venstre midt

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2023, 14:04

HutilihutAaB skrev:
28. aug 2023, 14:03
DarkHorse9000 skrev:
28. aug 2023, 13:48
HutilihutAaB skrev:
27. aug 2023, 11:07
9800 skrev:
27. aug 2023, 09:50
Nautrup88 skrev:
26. aug 2023, 16:45
Nå vi er tæt på den 1. Er der nogle der høre lidt banken på vandrørene om der er flere på vej ud.
Det kommer en ung afrikansk Wing. Jeg husker ikke navnet. Det er en der har været til prøvetræning
Det er vel vores colombianske ven Thomas Diaz 😉
Både Tomas Diaz og Sidi Kaba er af afrikansk afstamning, men fra henholdsvis Columbia og Frankring.

Blev Diaz brugt som Wing i testkampene?
Ja, han spillede i træningskampen mod FCM som venstre midt
Han gjorde det fornuftigt. Tror dog ikke det er ham vi henter.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alexis » 28. aug 2023, 14:20

Eksil skrev:
28. aug 2023, 13:59
Viking har købt Joe Bell tilbage fra Brøndby, så tror godt vi kan aflyse den specifikke interesse.
Virker også til de har haft sparsomt med penge. Bød under 5 for højholt og ender med at købe Bell for 2.25

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DGK » 28. aug 2023, 14:26

DarkHorse9000 skrev:
28. aug 2023, 13:48
HutilihutAaB skrev:
27. aug 2023, 11:07
9800 skrev:
27. aug 2023, 09:50
Nautrup88 skrev:
26. aug 2023, 16:45
Nå vi er tæt på den 1. Er der nogle der høre lidt banken på vandrørene om der er flere på vej ud.
Det kommer en ung afrikansk Wing. Jeg husker ikke navnet. Det er en der har været til prøvetræning
Det er vel vores colombianske ven Thomas Diaz 😉
Både Tomas Diaz og Sidi Kaba er af afrikansk afstamning, men fra henholdsvis Columbia og Frankring.

Blev Diaz brugt som Wing i testkampene?
Vores egen Eugene Amankwah delte en story på Instagram forleden med en Shaibu Abdulilah som skulle til europa, måske han er et bud på den afrikanske wing? Her er hans instagram: instagram.com/abdulilah10_

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 28. aug 2023, 14:32

RicoBR02 skrev:
28. aug 2023, 11:43
FIDEL skrev:
28. aug 2023, 10:34
Reyad skrev:
28. aug 2023, 10:19
Dine konklusioner ift forlængelser, beror de på insiderviden eller er det dit eget håb?

Selvom han er upopulær herinde, ser jeg gerne vi forlænger med Lucas. Selvfølgelig til en helt anden løn, og det tror jeg han er med på. Ahlmann kan for min skyld også godt få et enkelt år mere, hvis han går ned i løn og accepterer rollen som back-up.
Pedro, Pallesen, Skulstad skal videre. Pallesen sidder vel ude hele sæsonen. Pedro er bare for dårlig. Også til 1. division. Skulstad synes jeg så spændende ud i den ene træningskamp jeg så ham. Men det virker absolut ikke til, at man tror på ham.

Odada er lidt tidligt at konkludere på.

Håber Poulsen og Pedro ryger. Ind med en højre back og en kant med fart.

Håber resten bliver.
Helt enig.

Håber ikke Pedro får flere kampe for os.
Selvom han fighter og vinder en del bolde, så er han en omvandrende hjerneblødning. Hans røde kort er ganske vist ikke sindssyge tacklinger, men han giver dommeren muligheden for at smide ham ud ved at komme for sent og i øvrigt være fejlplaceret. Dette kombineret med en for ringe boldomgang gør ham til en spiller, som der ikke kan stoles på. Hans bundniveau er simpelthen horribelt.

Og så er Lucas en lost case. Han er færdig på dansk topniveau, desværre. Jeg må indrømme, at det er dybt åndssvagt at give anførerbindet til en spiller, som kæmper så meget med sit eget niveau.
Jeg er ikke udpræget Pedro tilhænger, men vi er sgu for hårde ved ham. Igår sælger Ahlman holdet fuldstændig og Pedro bliver nødt til at gøre noget for at forhindre en friløber, han prøver endda at trække benene til sig, men alt i alt er det hans aktion der potentielt gør at kampen ikke ender 1-1 eller tabes. Det røde kort tidligere var en dommerfejl og den kan Pedro ikke klandres for. Igår laver han mange vigtige tilbageløb og redder flere gange holdet, men er enig i at han er dårlig på bolden.

Lucas går på banen igår og smider en perfekt bold til Widel der scorer. Han skal ikke være anfører men at have ham på bænken til at smide ind de sidste 30 min vil være guld værd..
Jeg tilslutter mig værdien af at have Lucas siddende på bænken, men det vil jo så kræve en justering af hans vilkår, når nuværende kontrakt udløber.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2023, 14:33

DGK skrev:
28. aug 2023, 14:26
DarkHorse9000 skrev:
28. aug 2023, 13:48
HutilihutAaB skrev:
27. aug 2023, 11:07
9800 skrev:
27. aug 2023, 09:50
Nautrup88 skrev:
26. aug 2023, 16:45
Nå vi er tæt på den 1. Er der nogle der høre lidt banken på vandrørene om der er flere på vej ud.
Det kommer en ung afrikansk Wing. Jeg husker ikke navnet. Det er en der har været til prøvetræning
Det er vel vores colombianske ven Thomas Diaz 😉
Både Tomas Diaz og Sidi Kaba er af afrikansk afstamning, men fra henholdsvis Columbia og Frankring.

Blev Diaz brugt som Wing i testkampene?
Vores egen Eugene Amankwah delte en story på Instagram forleden med en Shaibu Abdulilah som skulle til europa, måske han er et bud på den afrikanske wing? Her er hans instagram: instagram.com/abdulilah10_
Det er sikkert FCN, da han er fra Siano Soccer Academy.
Kan også være klubben har vurderet, at Amankwah er for god til U19 allerede.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 28. aug 2023, 14:43

Vi må vel forvente at den sportslige ledelse (kan vi snart droppe "tyskerne"?) at den agerer professionelt i fht. et eventuelt salg af Ross, dvs. man har en pris på ham, og hvis en interesseret klub vil betale prisen, så er det ligegyldigt om det er den ene eller anden klub, som køber. Det er OS fans, der kan tillade sig at investere følelser i, om man sælger til Viborg (jeg ville også hade det!) - det kan en seriøs ledelse altså ikke i ret høj grad. Ja, der er også økonomi i ikke at give indtryk af, at man sælger ud af sin identitet, det er jeg med på, men bottom line må være: Er prissætningen af eks. Ross så, som den skal være, eller er den i hegnet? Det er det, vi skal måle ledelsen på, og modsat Højholt, så kan jeg godt forstå, der er forventninger om gode penge for unge Ross.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 28. aug 2023, 14:57

Funky skrev:
28. aug 2023, 14:43
Vi må vel forvente at den sportslige ledelse (kan vi snart droppe "tyskerne"?) at den agerer professionelt i fht. et eventuelt salg af Ross, dvs. man har en pris på ham, og hvis en interesseret klub vil betale prisen, så er det ligegyldigt om det er den ene eller anden klub, som køber. Det er OS fans, der kan tillade sig at investere følelser i, om man sælger til Viborg (jeg ville også hade det!) - det kan en seriøs ledelse altså ikke i ret høj grad. Ja, der er også økonomi i ikke at give indtryk af, at man sælger ud af sin identitet, det er jeg med på, men bottom line må være: Er prissætningen af eks. Ross så, som den skal være, eller er den i hegnet? Det er det, vi skal måle ledelsen på, og modsat Højholt, så kan jeg godt forstå, der er forventninger om gode penge for unge Ross.
Lige i tilfældet med Ross, så vil signalværdien i at sælge til Viborg være = "Vi har ingen sportslige ambitioner længere, og vil bare skabe flere spillersalg for at lukke hullet i kassen". Der vil komme et kæmpe ramaskrig samt stor mistillid til ledelsen fra flere interessenter.
Begynder vi at sælge vores bedste talenter for peanuts til mindre klubber i SL, så tror jeg, at mange i og omkring AaB vil miste tillid samt tro på, at vores nuværende ledelse kan vende tingene.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af baresi » 28. aug 2023, 15:07

FIDEL skrev:
28. aug 2023, 14:57
Funky skrev:
28. aug 2023, 14:43
Vi må vel forvente at den sportslige ledelse (kan vi snart droppe "tyskerne"?) at den agerer professionelt i fht. et eventuelt salg af Ross, dvs. man har en pris på ham, og hvis en interesseret klub vil betale prisen, så er det ligegyldigt om det er den ene eller anden klub, som køber. Det er OS fans, der kan tillade sig at investere følelser i, om man sælger til Viborg (jeg ville også hade det!) - det kan en seriøs ledelse altså ikke i ret høj grad. Ja, der er også økonomi i ikke at give indtryk af, at man sælger ud af sin identitet, det er jeg med på, men bottom line må være: Er prissætningen af eks. Ross så, som den skal være, eller er den i hegnet? Det er det, vi skal måle ledelsen på, og modsat Højholt, så kan jeg godt forstå, der er forventninger om gode penge for unge Ross.
Lige i tilfældet med Ross, så vil signalværdien i at sælge til Viborg være = "Vi har ingen sportslige ambitioner længere, og vil bare skabe flere spillersalg for at lukke hullet i kassen". Der vil komme et kæmpe ramaskrig samt stor mistillid til ledelsen fra flere interessenter.
Begynder vi at sælge vores bedste talenter for peanuts til mindre klubber i SL, så tror jeg, at mange i og omkring AaB vil miste tillid samt tro på, at vores nuværende ledelse kan vende tingene.
vi skal ikke sælge Ross til viborg - Ross skal udvikles i AaB og klart skydes af til udlandet hvis han bliver god nok til det. Nu skal han have masser af spilletid i 1. div så der kan komme mere erfaring og forhåbentligt give ham en stejl indlæringskurve. Han skal gøres til en profil i 1. div. som han forhåbentlig kan tage med i suppen næste år - hvis vi rykker op.

Besvar