Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Tyskeren » 29. aug 2023, 18:40

Har lige hørt at Brøndby har været ude efter Højholt i dette vindue. Den er vist ikke helt død, selvom det er nogle uger siden sidste kontakt.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alexis » 29. aug 2023, 20:03

haghdk skrev:
29. aug 2023, 16:21
Portland skrev:
29. aug 2023, 16:02
MarkyMark skrev:
29. aug 2023, 15:50
Jeg vil godt personligt undskylde til alle dem jeg har kaldt FM-fantaster herinde, når de har slynget om sig med absurde priser på vores spillere.

AGF sælger angiveligt en 17-årig der ikke er i nærheden af deres 1. hold, for 21 mio. her og nu og potentielt set det dobbelte hvis klausulerne tikker ind.

Det er jo gak, også selvom jeg aldrig har set knægten sparke til en bold.

Sousa er hermed steget til + 100 mio 😵💫
Viser blot hvad AGF kan sælges til og intet om, hvad vi kan sælge til.
Men man er jo så nødt til at finde ud af om de andre klubber sælger til vanvidspriser og vi sælger til normalniveauet, eller om de sælger til normalniveauet og vi sælger til langt langt under - og om vores nuværende situation gør at vi er nødt til det.

Der er i hvert fald et mismatch.
Eller prøv med det her. De andre sælger dyrere fordi de har bedre spillere?
Verden behøver ikke være så meget ude efter dig som du tror

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2023, 20:33

Alexis skrev:
29. aug 2023, 20:03
haghdk skrev:
29. aug 2023, 16:21
Portland skrev:
29. aug 2023, 16:02
MarkyMark skrev:
29. aug 2023, 15:50
Jeg vil godt personligt undskylde til alle dem jeg har kaldt FM-fantaster herinde, når de har slynget om sig med absurde priser på vores spillere.

AGF sælger angiveligt en 17-årig der ikke er i nærheden af deres 1. hold, for 21 mio. her og nu og potentielt set det dobbelte hvis klausulerne tikker ind.

Det er jo gak, også selvom jeg aldrig har set knægten sparke til en bold.

Sousa er hermed steget til + 100 mio 😵💫
Viser blot hvad AGF kan sælges til og intet om, hvad vi kan sælge til.
Men man er jo så nødt til at finde ud af om de andre klubber sælger til vanvidspriser og vi sælger til normalniveauet, eller om de sælger til normalniveauet og vi sælger til langt langt under - og om vores nuværende situation gør at vi er nødt til det.

Der er i hvert fald et mismatch.
Eller prøv med det her. De andre sælger dyrere fordi de har bedre spillere?
Verden behøver ikke være så meget ude efter dig som du tror
Det giver ret god mening. De talenter, AaB spytter ud, er tilsyneladende kun gigantiske i AaB's og vi fans' selvforståelse.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Lyfe » 29. aug 2023, 21:20

Tyskeren skrev:
29. aug 2023, 18:40
Har lige hørt at Brøndby har været ude efter Højholt i dette vindue. Den er vist ikke helt død, selvom det er nogle uger siden sidste kontakt.
Dejligt at se dig tilbage... du har været savnet i transfertråden
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 29. aug 2023, 21:25

R Rosenberg skrev:
29. aug 2023, 20:33
Alexis skrev:
29. aug 2023, 20:03
haghdk skrev:
29. aug 2023, 16:21
Portland skrev:
29. aug 2023, 16:02
MarkyMark skrev:
29. aug 2023, 15:50
Jeg vil godt personligt undskylde til alle dem jeg har kaldt FM-fantaster herinde, når de har slynget om sig med absurde priser på vores spillere.

AGF sælger angiveligt en 17-årig der ikke er i nærheden af deres 1. hold, for 21 mio. her og nu og potentielt set det dobbelte hvis klausulerne tikker ind.

Det er jo gak, også selvom jeg aldrig har set knægten sparke til en bold.

Sousa er hermed steget til + 100 mio 😵💫
Viser blot hvad AGF kan sælges til og intet om, hvad vi kan sælge til.
Men man er jo så nødt til at finde ud af om de andre klubber sælger til vanvidspriser og vi sælger til normalniveauet, eller om de sælger til normalniveauet og vi sælger til langt langt under - og om vores nuværende situation gør at vi er nødt til det.

Der er i hvert fald et mismatch.
Eller prøv med det her. De andre sælger dyrere fordi de har bedre spillere?
Verden behøver ikke være så meget ude efter dig som du tror
Det giver ret god mening. De talenter, AaB spytter ud, er tilsyneladende kun gigantiske i AaB's og vi fans' selvforståelse.
Og alligevel lykkes det at sælge f.eks. Mikkel Kaufmann for godt 20 mio. kr. til FCK. Så stort og åbenlyst talent var han dælme heller ikke. Velsagtens Bælums absolut stolteste øjeblik.

Selvfølgelig er spillerens niveau og potentiale den mest afgørende faktor, men det er jo ikke en fuldstændig målbar størrelse. Man kan godt med godt købmandsskab, godt netværk osv. flytte tingene lidt. Der er nok ingen tvivl om at vi pt. er villige til at sælge billigere end vi normalt ville med pga. situation vi er i sportsligt og økonomisk. Og de ved de købende klubber naturligvis godt.

Nå, det lyder til at Sousa er den mest sandsynlige afgang ifølge artiklen på Nordjyske idag. Men mest sandsynligt er det at der ikke sker noget, hvis man skal tro Kappmeier.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 29. aug 2023, 21:32


R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2023, 21:42

Hanga skrev:
29. aug 2023, 21:25
R Rosenberg skrev:
29. aug 2023, 20:33
Alexis skrev:
29. aug 2023, 20:03
haghdk skrev:
29. aug 2023, 16:21
Portland skrev:
29. aug 2023, 16:02
MarkyMark skrev:
29. aug 2023, 15:50
Jeg vil godt personligt undskylde til alle dem jeg har kaldt FM-fantaster herinde, når de har slynget om sig med absurde priser på vores spillere.

AGF sælger angiveligt en 17-årig der ikke er i nærheden af deres 1. hold, for 21 mio. her og nu og potentielt set det dobbelte hvis klausulerne tikker ind.

Det er jo gak, også selvom jeg aldrig har set knægten sparke til en bold.

Sousa er hermed steget til + 100 mio 😵💫
Viser blot hvad AGF kan sælges til og intet om, hvad vi kan sælge til.
Men man er jo så nødt til at finde ud af om de andre klubber sælger til vanvidspriser og vi sælger til normalniveauet, eller om de sælger til normalniveauet og vi sælger til langt langt under - og om vores nuværende situation gør at vi er nødt til det.

Der er i hvert fald et mismatch.
Eller prøv med det her. De andre sælger dyrere fordi de har bedre spillere?
Verden behøver ikke være så meget ude efter dig som du tror
Det giver ret god mening. De talenter, AaB spytter ud, er tilsyneladende kun gigantiske i AaB's og vi fans' selvforståelse.
Og alligevel lykkes det at sælge f.eks. Mikkel Kaufmann for godt 20 mio. kr. til FCK. Så stort og åbenlyst talent var han dælme heller ikke. Velsagtens Bælums absolut stolteste øjeblik.

Selvfølgelig er spillerens niveau og potentiale den mest afgørende faktor, men det er jo ikke en fuldstændig målbar størrelse. Man kan godt med godt købmandsskab, godt netværk osv. flytte tingene lidt. Der er nok ingen tvivl om at vi pt. er villige til at sælge billigere end vi normalt ville med pga. situation vi er i sportsligt og økonomisk. Og de ved de købende klubber naturligvis godt.

Nå, det lyder til at Sousa er den mest sandsynlige afgang ifølge artiklen på Nordjyske idag. Men mest sandsynligt er det at der ikke sker noget, hvis man skal tro Kappmeier.
Og dog. Kaufmann gjorde det ret godt af så ung en spiller den sæson, han blev solgt.

Naturligvis er der flere parametre, men som du selv skriver, er niveau og potentiale jo de klart væsentligste. Og her har man nok heroppe nordpå lidt lidt meget af selvovervurdering.

Det er jo heller ikke, fordi AaB's talenter er endt på vilde adresser, selvom beløbet har været lavt.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2023, 21:46

Jeg er nok nået dertil, selvom Sousa er kæmpe favorit hos mig, at kan Die Leitung finde en Widell eller Odada til at husere på kanten, så ser jeg gerne, at man sælger Sousa - forudsat, at det er en rigtig god transfer.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af BoT » 29. aug 2023, 22:02

R Rosenberg skrev:
29. aug 2023, 21:46
Jeg er nok nået dertil, selvom Sousa er kæmpe favorit hos mig, at kan Die Leitung finde en Widell eller Odada til at husere på kanten, så ser jeg gerne, at man sælger Sousa - forudsat, at det er en rigtig god transfer.
15 mio. plus elimering af den største lønpost vil virkelig skæppe godt i det sportslige budget. Og så er det luft til at hente en ny Melker/Odada. Opgaven bliver at finde en anden, der kan sparke hjørnespark. Men det bør fanme heller ikke være så svært.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Nautrup88 » 29. aug 2023, 22:07

R Rosenberg skrev:
29. aug 2023, 21:46
Jeg er nok nået dertil, selvom Sousa er kæmpe favorit hos mig, at kan Die Leitung finde en Widell eller Odada til at husere på kanten, så ser jeg gerne, at man sælger Sousa - forudsat, at det er en rigtig god transfer.
Ja det vil nok ikke skade og få lidt luft forandring.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. aug 2023, 22:37

så håber jeg man også får solgt Højholdt, og fundet en erstatning der kan spille bolden frem af, og generalt har lidt mere offensivt output, hvilke er et krav i moderne fodbold.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af gwailo » 29. aug 2023, 22:53

DenSataniskeHest skrev:
29. aug 2023, 17:45
Forza skrev:
29. aug 2023, 17:34
troelsh skrev:
29. aug 2023, 17:17
bonanza skrev:
29. aug 2023, 16:25
Vores salgshistorik og vores meget offentlige regnskab og resultatforventning er nok blot få af flere grunde til at andre klubber byder nærmest latterligt lave beløb for vores spillere.
Præcis, at vi kører med gigantisk underskud, og vi skal have nogle transferkroner i kassen, presser i den grad prisen nedad.

Kan huske da Bælum og Inge snakkede om, at nu var det slut med at sælge talenter i AaB for peanuts dvs. under 20 mil.

Lidt tragikomisk med tanker på hvordan det gik
Bælum regimet har været det rene gift for AaB.
Det mest sindssyge er jo man afviste gode bud på Pedro, Luka og fossum. Bud der til sammen havde givet 30-40m for de 3 spillere.. Spillere som kort efter kun har skuffet
Det viser med al tydelighed det absurde i påstanden om at AaB ikke kan sælge til høje priser fordi vi "ikke har for vane at sælge til høje priser lige som fx fc-klubberne". Det blev endnu en gang hovedrystende fremført i Ripodsten sidst.

Vi kan ikke sælge fordi spillerne enten ikke er gode nok, ikke har præsteret for nyligt eller ikke har potentiale + horribel økonomi i AaB der gør at køber har overhånden.

Indimellem har vi en spiller der skiller sig ud fra vores de triste metervarer. Men ofte kun et halvt år. De andre klubbers talenter er yngre, bedre - også over længere tid og spiller på hold der fungerer bedre.
// gwailo

Rossinho
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. maj 2022, 15:11
Favoritspiller: Ross

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Rossinho » 30. aug 2023, 05:33

DenSataniskeHest skrev:
29. aug 2023, 22:37
så håber jeg man også får solgt Højholdt, og fundet en erstatning der kan spille bolden frem af, og generalt har lidt mere offensivt output, hvilke er et krav i moderne fodbold.
Sygt sagt! Send Pedro afsted og smid en boks til boks spiller ind, der kan slå nogle gode afleveringer, ved siden af Højholt. Han har været vores bedste spiller i halvanden sæson.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Martino » 30. aug 2023, 06:13

Rossinho skrev:
30. aug 2023, 05:33
DenSataniskeHest skrev:
29. aug 2023, 22:37
så håber jeg man også får solgt Højholdt, og fundet en erstatning der kan spille bolden frem af, og generalt har lidt mere offensivt output, hvilke er et krav i moderne fodbold.
Sygt sagt! Send Pedro afsted og smid en boks til boks spiller ind, der kan slå nogle gode afleveringer, ved siden af Højholt. Han har været vores bedste spiller i halvanden sæson.
100% enig. Det andet er dælme et skørt udsagn. Højholt har set lidt svingende ud de sidste to kampe for Hiljemark insisterer på at bruge Pedro og Højholt samtidigt som 6ere. Højholt skal ligge dernede alene og fordele boldene og lave sine hurtige vendinger.
Jeg savner Winsnes

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 30. aug 2023, 08:43

Martino skrev:
30. aug 2023, 06:13
Rossinho skrev:
30. aug 2023, 05:33
DenSataniskeHest skrev:
29. aug 2023, 22:37
så håber jeg man også får solgt Højholdt, og fundet en erstatning der kan spille bolden frem af, og generalt har lidt mere offensivt output, hvilke er et krav i moderne fodbold.
Sygt sagt! Send Pedro afsted og smid en boks til boks spiller ind, der kan slå nogle gode afleveringer, ved siden af Højholt. Han har været vores bedste spiller i halvanden sæson.
100% enig. Det andet er dælme et skørt udsagn. Højholt har set lidt svingende ud de sidste to kampe for Hiljemark insisterer på at bruge Pedro og Højholt samtidigt som 6ere. Højholt skal ligge dernede alene og fordele boldene og lave sine hurtige vendinger.
var måske lige offensivt nok. Men ja med en bedre makker vil han nok være bedre, MEN kan man få 5m så sælg...

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FlemmingG » 30. aug 2023, 08:44

Brøndby angiveligt tæt på at sælge Kvistgaarden til Celtic. Kunne man forestille sig, at de kiggede mod AaB og Sousa når de skal ud og erstatte ham? De har jo været interesseret i ham før og i sidste sæson var han vores klart bedste offensive spiller

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Martino » 30. aug 2023, 08:52

DenSataniskeHest skrev:
30. aug 2023, 08:43
Martino skrev:
30. aug 2023, 06:13
Rossinho skrev:
30. aug 2023, 05:33
DenSataniskeHest skrev:
29. aug 2023, 22:37
så håber jeg man også får solgt Højholdt, og fundet en erstatning der kan spille bolden frem af, og generalt har lidt mere offensivt output, hvilke er et krav i moderne fodbold.
Sygt sagt! Send Pedro afsted og smid en boks til boks spiller ind, der kan slå nogle gode afleveringer, ved siden af Højholt. Han har været vores bedste spiller i halvanden sæson.
100% enig. Det andet er dælme et skørt udsagn. Højholt har set lidt svingende ud de sidste to kampe for Hiljemark insisterer på at bruge Pedro og Højholt samtidigt som 6ere. Højholt skal ligge dernede alene og fordele boldene og lave sine hurtige vendinger.
var måske lige offensivt nok. Men ja med en bedre makker vil han nok være bedre, MEN kan man få 5m så sælg...
Mener den skal op på 7-9 mio før AaB skal sige ja.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Funky » 30. aug 2023, 08:57

FlemmingG skrev:
30. aug 2023, 08:44
Brøndby angiveligt tæt på at sælge Kvistgaarden til Celtic. Kunne man forestille sig, at de kiggede mod AaB og Sousa når de skal ud og erstatte ham? De har jo været interesseret i ham før og i sidste sæson var han vores klart bedste offensive spiller
Det mest chokerende i det må være, at Celtic så er sunket til nye dybder. Jeg tvivler derudover på, at BIF vil betale det, AaB nok vil kræve for Sousa.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Reyad » 30. aug 2023, 09:04

Funky skrev:
30. aug 2023, 08:57
FlemmingG skrev:
30. aug 2023, 08:44
Brøndby angiveligt tæt på at sælge Kvistgaarden til Celtic. Kunne man forestille sig, at de kiggede mod AaB og Sousa når de skal ud og erstatte ham? De har jo været interesseret i ham før og i sidste sæson var han vores klart bedste offensive spiller
Det mest chokerende i det må være, at Celtic så er sunket til nye dybder. Jeg tvivler derudover på, at BIF vil betale det, AaB nok vil kræve for Sousa.
Da Brøndby har købt Suzuki og Yeboah vil jeg ikke tro, at de er interesseret i Sousa. Ser det mere realistisk, at de kigger mod Højholt, da de mangler en spillende 6'er.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. aug 2023, 09:20

Nu hvor trenden er at trupperne bliver mere og mere multikulturelle er det måske værd at finde inspiration nordpå hvor de norske mestre Molde FK set over to kampe ufortjent røg ud af Champions League play off til Galatasaray. I gårsdagens kamp i Tyrkiet benyttede Molde FK 16 norske spillere så det kan godt lade sig gøre at opnå store resultater uden at rekruttere worldvide.

PS. Hagelskjær varmede bænken i begge opgør mod Galatasaray

Besvar