Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Salle17 » 2. sep 2023, 22:53

Jakobsen skrev:
2. sep 2023, 21:41
Jeg ville kigge på tre aspekter for at vurdere Kappmeiers første vindue. Tilgange, afgange og om den trup vi står tilbage med så er god nok. Overall vil jeg give vinduet 4 ud af 6 bolde.

Afgange: 5 ud af 6 bolde
Jeg synes der har været en god oprydning af en masse ubrugelige spillere. Jeg har set bort fra Fossum, Mantl og Ludewig som ikke ønskede at blive.
Min eneste anke er klart, at jeg synes man fik for lidt for Ementa og Theo og, at især mht. Ementa kunne man da godt have været en anelse mere kontante fremfor nærmest bare at forære ham væk. Theo kunne nok ikke være anerledes, men når man ser på hvor meget spillere sælges på potentiale burde vi have mere selvom vi omvendt også har set Theo præstationer med ret lavt bundniveau.
Prisen på Prip har været debatteret, men jeg synes det er fint vi slipper af med en spiller på 26 uden spidskompetencer.

Tilgange: 3,5 ud af seks bolde
Widell er mega godt set og et fantastisk køb jeg tror vi bliver endnu gladere for.
Odada synes jeg ser spændende ud på video, men jeg synes også vi må se ham mere i kamp inden vi for alvor kan skrige ham op til noget. Ham isoleret ville jeg derfor nok give 3 bolde med forventning om mere.
De Boer lyder som en målmand der fuldt ud opfylder rollen som reserve og muligvis også en der kunne være bedre end Posavec.
Toku har jeg forventninger til, men eftersom det er en spiller vi ikke har set endnu og som er ude af form kan jeg ikke give den mere end tre med forventning om det bliver bedre. Ceballo virker som en fornuftig gardering/alternativ til Ahlmann. Vartuli og Amankwah er udviklingsspillere så i første omgang holder jeg dem ude af min vurdering.

Den trup vi står tilbage med: 3,5 ud af 6
Vurderet ud fra en målsætning om direkte oprykning og helst at vinde rækken samt et behov for en foryngelse af truppen og vi desperate får noget speed og kreativitet synes jeg vi står lidt blandet. Derudover er kvaliteten i truppens bredde noget tvivlsom på flere pladser - især offensivt.

Målmænd (Posavec, De Boer og Vartuli): 6 bolde
Umiddelbart giver jeg det seks bolde da Posavec overraskende ikke har solgt holdet endnu og De Boer lyder som et OK atlernativ, hvis der skulle opstå problemer igen. Vartuli er en udviklingsspiller, men gør vi har tre målmænd som man skal og bulletinerne om ham so far har været Ok

Backs: (Jørgensen, Ahlmann og Caballo): 3 bolde
Regner lige Palle fra her da intet tyder på han kommer til at spille i denne sæson før evt. til allersidst, hvor han vil være langt fra kampform. Det trækker ned for mig, at vi kun har en højre back, at Ahlmann er en bedaget langsom back og Cabello heller ikke just er en kommende backprofil for os. Vi er tynde og niveauet er ikke prangende.

Stoppere (Thelander, Kramer, Otoa, Skulstad og Odada): 4 bolde
Thelander og Kramer er jo defensivt solide stoppere, men også langsomme hvilket bliver et problem på et tophold. De er dårligt sat sammen, men omvendt er Kramer jo ikke en spiller man har lyst til at sælge og Thelander er svær at komme af med da han er gammel og dyr. På et hold uden leder er det nok heller ikke ham der skal ud af døren først. Niveauet er jo Ok, men jeg mangler bredde og speed. Skulstad regner jeg med man bare venter på at kunne afskibbe.

6'eren (Højholt, Odada, Pedro): 4 bolde
Vi har en rigtig god 6'er i Højholt og to alternativer. Odada er da spændende, men svært at sige vi har styr på alternativerne der før vi har set ham i flere kampe og Pedro er done.

8'ere (Lucas, Widell, Jeppe P, Ross, Bakiz): 2 bolde
Jeg synes stadig 8'eren er et smertens barn for os. Widell er konge og bør spille dernede hver gang, men Lucas er over the hill og det tynde øl i startopstillingen. Ross vil jeg gerne have længere fremme og jeg ser også mere Bakiz som kant. Jeg håber Jeppe P kommer til at markere sig.

Wings (Sousa, Toku, Bakiz, Noshe, Lucas, Ross): 3 bolde
Jeg regner med at Sousa forsvinder og synes jeg faktisk vi står tilbage med nogle tvivlsomme alternativer.
Toku er mega spændende og jeg er positivt stemt, men det er også en spiller AaB selv siger skal i form. Jeg kan godt lide Bakiz som kant, men jeg synes han har en bekymrende tendens til at blive skadet hele tiden. Lucas har jeg sagt, hvad jeg mener om og uanset hvilken plads han skal ind på virker det kun til han kan gøre en fordel de sidste 20 minutter som indskifter.
Ross er bare mere en angribertype for mig, men er måske lidt svær at finde plads til hvis vi skal spille 4-3-3 da han ikke er egentlig spids, men mere hængende angriber.

Angribere (Helenius, Prica og Ross): 3 bolde
Det er umuligt at komme op over tre bolde. Prica projektet tror ingen hvis rigtigt på længere, Helenius er i decline og Ross bliver lidt kastet rundt mellem kanten, 8'eren og hængende angriber. Jeg håber man kan få bygget Ross op som 9'er, men jeg kan godt også godt se hvorfor man tænker ham mere som en hængende angriber type.
Helt enig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2023, 10:47

https://aabsport.dk/media/22555/boersme ... 9-2023.pdf

Så er den vel så tæt som bekræftet. Lidt ærgerligt vi ikke lige kunne få ham med til dagens kamp, så Toku kunne få de ekstra 14 dage til at komme i noget der minder om form.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af martinaalborg » 3. sep 2023, 10:51

jonas386 skrev:
3. sep 2023, 10:47
https://aabsport.dk/media/22555/boersme ... 9-2023.pdf

Så er den vel så tæt som bekræftet. Lidt ærgerligt vi ikke lige kunne få ham med til dagens kamp, så Toku kunne få de ekstra 14 dage til at komme i noget der minder om form.
Han havde ikke spillet alligevel, hvis et salg var undervejs.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af emenike » 3. sep 2023, 11:08

Synes Sousa har været en fantastisk spiller at have, men på det forkerte tidspunkt. Den uforudsigelighed, teknik, acceleration og gode afslutningsfærdigheder har været en stor mangel i mange år, så at kunne lokke ham til transferfrit (ikke gratis selvfølgelig) var godt set. Selv på et dysfunktionelt hold hvor cheftrænere kom og gik kunne han, som en af de få, stadig levere og var vel en af hovedårsagerne til at vi ikke allerede var sikker nedrykker i april.

At han smutter føles meget naturligt taget klubbens økonomi i betragtning, og han vil nok også selv mene, at han har set nok til Danmarks 1. division i sin karriere allerede. Trods lidt utilfredshed mellem ham og klubben her til slut vil jeg alligevel huske ham som et stort lyspunkt i en ellers meget meget mørk AaB periode.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 3. sep 2023, 11:20

emenike skrev:
3. sep 2023, 11:08
Synes Sousa har været en fantastisk spiller at have, men på det forkerte tidspunkt. Den uforudsigelighed, teknik, acceleration og gode afslutningsfærdigheder har været en stor mangel i mange år, så at kunne lokke ham til transferfrit (ikke gratis selvfølgelig) var godt set. Selv på et dysfunktionelt hold hvor cheftrænere kom og gik kunne han, som en af de få, stadig levere og var vel en af hovedårsagerne til at vi ikke allerede var sikker nedrykker i april.

At han smutter føles meget naturligt taget klubbens økonomi i betragtning, og han vil nok også selv mene, at han har set nok til Danmarks 1. division i sin karriere allerede. Trods lidt utilfredshed mellem ham og klubben her til slut vil jeg alligevel huske ham som et stort lyspunkt i en ellers meget meget mørk AaB periode.
Helt enig.
Uden ham var vi aldrig kommet i nærheden af overlevelsen sidste sæson, og hvis ikke han var blevet skadet til de afgørende kampe til sidst, kunne han også have været manden der gjorde den lille forskel der skulle til.
Ærgerligt at det kun blev til et år i AaB trøjen men vi må også sige at vi ender med at lave en fornuftig profit på ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2023, 12:03

Meget enig med jer begge. Sousa er et af de bedre køb i mange år, og en af mine klare yndlingsspillere på denne side af mesterskabet i 14'.

Jeg kan ikke lade være med at tænke hvordan ham og en Lucas Andersen i sin prime kunne have set ud sammen..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 17:42

jonas386 skrev:
3. sep 2023, 12:03
Meget enig med jer begge. Sousa er et af de bedre køb i mange år, og en af mine klare yndlingsspillere på denne side af mesterskabet i 14'.

Jeg kan ikke lade være med at tænke hvordan ham og en Lucas Andersen i sin prime kunne have set ud sammen..
Og suppler lige ovenstående duo med en Nicklas Helenius anno 2012 og 2013 - forfatning! Og tilsæt dertil en Iver Fossum, der havde udlevet det potentiale, der på forhånd var forventet (daværende AGF-træner David Nielsen lagde ikke skjul på, at han var dybt misundelig på AaB, da klubben hentede ham!).

Derfor kan AaBs nedrykning - der jo mest af alt skyldtes manglende offensiv brod, da ingen nedrykker i Superligaens historie har sluppet så få mål ind som AaB i fjor og i øvrigt heller ingen nedrykker har tabt så mange kampe med ét mål som selvsamme AaB - også stå i et for mange helt surrealistisk lys, når man påtænker offensivens potentielle kvalitet; der med rette timing ville have været en af Superligaens absolut fremmeste!

Sousa gjorde et godt stykke arbejde, og jeg havde hjertens gerne beholdt ham. Men som sagerne er, var et salg uundgåeligt - og her står vi så for en gangs skyld i en situation, hvor vi har hentet en spiller, der slog igennem sportsligt, og som indbragte et hæderligt beløb ved salg!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 18:01

raekkeettre skrev:
2. sep 2023, 18:04
Hovedet skrev:
2. sep 2023, 15:29
emenike skrev:
2. sep 2023, 14:40
9520AaB skrev:
2. sep 2023, 14:09
emenike skrev:Ripodsten og Nordjyskes dækning af AaB er efterhånden blevet mere og mere unuanceret og ligegyldigt. Deres journalister giver ikke indtryk af at have en finger på pulsen i hvad der rører sig omkring klubben overhovedet (medmindre de direkte får det fortalt af AaB), og bliver gang på gang slået i at breake nyheder af mediehuse der ligger helt ovre på Sjælland.

Har ærlig talt svært ved at tage deres ugentlige podcast og medvirkende seriøse ret meget længere, de kan selv få en solid 1/6 bolde.
Nu hører jeg ikke ridposten, men er deres unuancerethed et udtryk for at man ikke kan lide deres holdninger, eller at man er uenige med dem?
Nordjydske har aldrig før været kritiske overfor hvad der foregik på Hornevej, og folk herinde kaldte dem mikrofonholdere, nu er de åbenbart kritiske, og så kaldes de unuanceret.
Jeg er sgu forvirret Billede
Jeg lytter derimod Rød Aalborg, og der sidder jeg sgu ind imellem og krummer tæer over at panelet stort set altid er de samme selvudnævnte “superfans”, der skal være gæsterne.
Men sådan er vi alle forskellige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er jo intet galt i at være kritisk, tværtimod, men noget af den “kritik” der kommer af klubben bunder mest af alt i spekulationer og gætterier, som i stigende grad forekommer unuanceret ja. Det er sjældent at der faktisk kommer nogle konkrete ting på bordet, som man ellers kunne forvente at de som lokale sportsjournalister BURDE have en langt større indsigt i, eller i det mindste et nogenlunde udgangspunkt at diskutere ud fra.

I tidligere afsnit har der blandt andet været totalt useriøse sammenligninger mellem vores nye medejere og en tidligere klubejer oppe i Pandrup på den præmis at, nå ja, de er jo alle tyskere, og så gik “kritikken” ligesom på det.
Jeg synes ikke, at der kan herske tvivl om, at tyskerne indtil videre har gjort et rigtigt godt stykke arbejde - under de forudsætninger, der nu engang eksisterer. Vi har ikke foretaget et brandudsalg af ren og skær nød, og vi står med en trup, der burde kunne rykke op i Superligaen. Vi kan heller ikke klage over en statistik, der hedder 5 sejre - 2 uafgjorte - 0 nederlag. Widell har utvivlsomt udgjort en forstærkning, Otada ser spændende ud, og den nye Toku er et absolut tilfredsstillende køb og skruet sammen på den helt rigtige måde med leje med forkøbsret.

Langt hovedparten af ovennævnte afgange er betydningsløse i forhold til det sportslige og udgør et helt nødvendigt led i en omfattende oprydning. Truppen er dog utvivlsomt for smal, og man kan diskutere salgene af Prip og ham den norske forsvarsspiller, jeg lige har glemt navnet på. Begge spillere - navnlig sidstnævnte - havde jeg gerne stadig set i truppen. Vi lider stadig under den lange og ekstremt dyre kontrakt med Lucas Andersen, men det kan tyskerne jo ikke gøre noget ved før i 2024.

Det er ligeledes korrekt, at man i grunden først kan vurdere et transfervindue i bakspejlet, men det er jo heller ikke helt rimeligt. Personligt syntes jeg f.eks., at Flores var et spændende indkøb. Det blev så aldrig en succes, men det kan man ikke klandre Gaarde. Intentioner var de rigtige. Ligeledes var jeg også begejstret for indkøbet af nævnte Lucas Andersen, der med blot en smule held kunne have været en guldhistorie for AaB og i stedet er endt som en gigantisk klods om benet. Igen ville det jo ikke være rimeligt at bebrejde Gaarde for dette.

Salget af en reservemålmand, der havde optrådt 5 gange på 3 år, til 8-9 millioner kr. til FCN, fandt jeg decideret genialt. I bakspejlet og ad snoede omveje kostede det potentielt en nedrykning; men altså hvem fanden kunne have forudset det, og hvem ville have sagt nej til det bud. Inge var jo blevet slagtet herinde i så fald.

FCK, f.eks., har jo også oplevet at hente stjernenavne til afsindige priser, uden at de har slået igennem. Ligeså lignede en Chanko i sin tid på papiret en rigtig god transfer, men endte med bare at være en alt for dyr spiller i truppen.
Helt enig! Med undtagelse af FCN, hvis de vil købe noget til 7-8 millioner stopper mand op og spørger sig selv..."Hvad ved de, som jeg ikke ved"...😉

Derudover helt enig...👍
Og så var det vist endda 8-9 millioner kroner :-) - bortset fra det, var der jo ingen, der betvivlede, at Carsten Hansen var en aldeles kompetent reservekeeper. Men det var Carsten Christensen og i sin tid Kenneth Stenild jo også. Ingen ville jo have undladt at sælge disse reservemålmand til en sådan pris og da slet ikke i en situation med stram økonomi. Det ville jo også have været synd for Carsten Hansen at frarøve ham den mulighed, ligesom manden jo i øvrigt oprindeligt var fra Sjælland.

Dette eksempel egentlig blot fremdraget for at vise, at det er taknemmeligt at se et transfervindue i retrospektiv, når livet nu engang leves forlæns. Det samme med tilfældene Lucas Andersen og Flores, hvor man i verden kun kunne bebrejde Gaarde de transfers, såfremt manden havde været udstyret med en krystalkugle. Min kritik af Gaarde er i øvrigt kun sjældent gået på hans køb og salg; snarere på hans manglende kommunikative evner, og at han i min verden var fejlcastet som sportsdirektør; men at han til gengæld kunne have været en glimrende direktør med et mere overordnet og administrativt ansvar. Hvis jeg skal pege på to dårlige indkøb af Gaarde, ville jeg fremhæve Blomquist og Safranko. Hvad angår førstnævnte, fattede jeg ikke, at når klubben på daværende tidspunkt endelig ville anvende midler til en transfer, at disse så skulle anvendes på en 23-årige svensk "udviklingsspiller", når man samtidig fremhævede sin egen talentudvikling. Safranko var et helt uovervejet - og hundedyrt - køb, hvilket allerede fremgik ved den mildest talt tågede præsentation af samme Safranko som en "snu spiller med målnæse".

Tilsvarende var jeg skeptisk over for Inges (overdrevne) fisken rundt på Balkanområdet efter unge spillere, der jo ikke var bedre, end hvad vores egen ungdomsafdeling kunne præstere. Omvendt var jeg begejstret for Tim Prica; selvfølgelig var jeg jo også påvirket af efternavnet, men i højere grad de glimrende skudsmål, den unge mand fik med på vejen som "Skandinaviens største angrebstalent". I virkeligheden synes jeg temmelig hurtigt det fremgik, at han ganske enkelt manglede evnerne til at blive en profil i Superligaen, snarere end at han var ung. Der er udsving i helt unge spillere, men det fremgår i reglen hurtigt, om der er stort potentiale eller ej.

Nå, konklusionen må være, at sportsdirektørposten er en ualmindelig krævende og vanskelig post at besidde; og at jeg i hvert fald har været positiv over for tyskernes hidtidige gøren og laden i klubben. Jeg er ked af tabet af Sousa; ellers anerkender jeg en begyndende og nødvendig oprydning, uden at man sælger arvesølvet så at sige.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alexis » 3. sep 2023, 18:04

De seneste kampe og hele det sidste års tid viser virkelig hvor kæmpe stort et arbejde ledelsen stadigvæk har med at få ryddet op i det kæmpe roderi de har overtaget klubben i.

Det virker heldigvis til de er gode til at finde gode spillere til billige penge. For der skal stadig ryddes op og mange spillere sejler.
Og så en ting. Har den nye ledelse fundet diamanter ud af ingenting. Eller skal os fans bare justere vores selvbillede af hvad en god spiller er. For alle de nye folk virker som dem der er gode og dem som vi tidligere har snakket om var “for gode” til at rykke ned, har netop vist sig at være dårlige.

Posavec kommer ind - står bedre end Theo nogensinde gjorde og ligesom med mantl. Er det fordi Posavec er mega god? Nej vi har bare været vant til ringe niveau
Vi skriger alle på Otoa skal spille og når han er inde så spiller han på niveau med Thelander og Kramer. Er det fordi han er mega god eller fordi t og Kramer ikke er så gode som vi vil gøre dem til
Cabello kommer ind og på 2 kampe allerede vist hvor elendig vores venstre back har været med Ahlmann og Poulsen de næste år.
Odada kommer ind og viser en kæmpe forskel på at have en 6er med bold i modsat at vi har været vant til Pedro og højholt der ikke bidrager med noget som helst.
Widell kommer ind og bare på få kampe er det tydeligt hvor ringe spillere som Lucas og fossum faktisk var selvom vi troede de var gode.
Og oppe foran sejler det med både Helenius og Prica som nærmest ikke bidrager med noget som helst. Der er blevet ryddet meget op. Men der mangler stadig meget. Og det skal ske gennem transfer udefra og unge der hentes op.
Folk der som minimum burde være væk til sommer:
Lucas, Pedro, Prica, Ahlmann, Poulsen, Makaric
Spillere der ligeledes burde være væk til sommer:
Helenius, Thelander, Højholt,

Til oprykningen kan den hedde
Posavec
Jørgensen-Kramer/ny-Otoa-Cabello
Widell-Odada-Bakiz
Ny-Ross/ny-Ny

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 4. sep 2023, 07:42

Alexis skrev:
3. sep 2023, 18:04
De seneste kampe og hele det sidste års tid viser virkelig hvor kæmpe stort et arbejde ledelsen stadigvæk har med at få ryddet op i det kæmpe roderi de har overtaget klubben i.

Det virker heldigvis til de er gode til at finde gode spillere til billige penge. For der skal stadig ryddes op og mange spillere sejler.
Og så en ting. Har den nye ledelse fundet diamanter ud af ingenting. Eller skal os fans bare justere vores selvbillede af hvad en god spiller er. For alle de nye folk virker som dem der er gode og dem som vi tidligere har snakket om var “for gode” til at rykke ned, har netop vist sig at være dårlige.

Posavec kommer ind - står bedre end Theo nogensinde gjorde og ligesom med mantl. Er det fordi Posavec er mega god? Nej vi har bare været vant til ringe niveau
Vi skriger alle på Otoa skal spille og når han er inde så spiller han på niveau med Thelander og Kramer. Er det fordi han er mega god eller fordi t og Kramer ikke er så gode som vi vil gøre dem til
Cabello kommer ind og på 2 kampe allerede vist hvor elendig vores venstre back har været med Ahlmann og Poulsen de næste år.
Odada kommer ind og viser en kæmpe forskel på at have en 6er med bold i modsat at vi har været vant til Pedro og højholt der ikke bidrager med noget som helst.
Widell kommer ind og bare på få kampe er det tydeligt hvor ringe spillere som Lucas og fossum faktisk var selvom vi troede de var gode.
Og oppe foran sejler det med både Helenius og Prica som nærmest ikke bidrager med noget som helst. Der er blevet ryddet meget op. Men der mangler stadig meget. Og det skal ske gennem transfer udefra og unge der hentes op.
Folk der som minimum burde være væk til sommer:
Lucas, Pedro, Prica, Ahlmann, Poulsen, Makaric
Spillere der ligeledes burde være væk til sommer:
Helenius, Thelander, Højholt,

Til oprykningen kan den hedde
Posavec
Jørgensen-Kramer/ny-Otoa-Cabello
Widell-Odada-Bakiz
Ny-Ross/ny-Ny
Ja, noget er der om det. Højholt har endnu ikke scoret (har han en assist?) i sin senior karriere. Odada scorede i første kamp fra start. Otoa tror jeg simpelthen er god, og han kan sikkert udvikle sig yderligere. Helenius ved jeg altså ikke rigtig, hvad jeg skal tænke om. Han scorer i går og var meget tæt på at score yderligere (starten af kampen). Derudover giver han Bakiz straffe nr 2; det kan jeg godt lide. Lucas har vi talt meget om, og han er desværre ikke i stand til at forbedre holdet længere. Pedro svinger for meget og viser for lavt bundniveau, og Ahlmann er på sidste del af karrieren. Thelander kan jeg sagtens se bidrage noget tid endnu. Det afgørende for ham er, at fysikken kan holde og han får en makker med fart (Otoa). Kramer kan bedre sælges (end Thelander), og jeg synes ikke, at han i denne sæson har vist sig bedre. Posavec gør det bare glimrende og er en væsentlig grund til, at holdet kun har lukket 4 mål ind. Derudover forventer jeg mig noget af Bakiz (og Jeppe Pedersen), ligesom jeg glæder mig til at se Toku.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 4. sep 2023, 10:48

R Rosenberg skrev:
1. sep 2023, 20:42
Munken83 skrev:
1. sep 2023, 20:33
Der var en der snakkede om, at hvis Sousa røg, så ville der komme en ny Brasilianer ind. Er den så død?
@FIDEL så vidt, jeg erindrer.
Brasilianeren var Emerson Deocleciano fra Riga, men man valgte at gå med Toku, hvilket jeg godt kan forstå. Emerson ligner i højere grad en lottokupon, selvom han ser spændende ud.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 4. sep 2023, 13:26

FIDEL skrev:
4. sep 2023, 10:48
R Rosenberg skrev:
1. sep 2023, 20:42
Munken83 skrev:
1. sep 2023, 20:33
Der var en der snakkede om, at hvis Sousa røg, så ville der komme en ny Brasilianer ind. Er den så død?
@FIDEL så vidt, jeg erindrer.
Brasilianeren var Emerson Deocleciano fra Riga, men man valgte at gå med Toku, hvilket jeg godt kan forstå. Emerson ligner i højere grad en lottokupon, selvom han ser spændende ud.
Baseret på den altafgørende kilde, Youtube, er Emerson langt ringere end Toku. :aabfan: :thumbsup:

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Dunkel » 5. sep 2023, 07:49

Mon ikke tyskerne kigger efter ledige angribere? Især hvis der er hold i rygterne om, at vi har spurgt på Gymnasternes Jelle Duin.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 5. sep 2023, 09:27

Dunkel skrev:Mon ikke tyskerne kigger efter ledige angribere? Især hvis der er hold i rygterne om, at vi har spurgt på Gymnasternes Jelle Duin.
Har haft samme tanke, men intet bud på hvem. Måske en ung spiller der er blevet fritstillet fra en større klub tæt på vi duet. Jeg tror gudskelov tyskerne er alt for kloge til vi får et eller andet ringvrag med et CV.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 5. sep 2023, 10:45

Skal den Sousa handel ikke snart ekspederes? 😊

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 5. sep 2023, 10:52

Dunkel skrev:
5. sep 2023, 07:49
Mon ikke tyskerne kigger efter ledige angribere? Især hvis der er hold i rygterne om, at vi har spurgt på Gymnasternes Jelle Duin.
Hvis vi rykker op, så regner jeg 100% med en ny angriber. Det går ikke at stille til kamp med langsomme Helenius eller "Den nye Pølsemandens skræk" Tim Prica. Kæft, hvor kan han skovle en bold over mål.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Brodernumsi » 5. sep 2023, 14:04

Raptorr skrev:
5. sep 2023, 10:45
Skal den Sousa handel ikke snart ekspederes? 😊
Vinduet lukker først 20/9 i Saudi Arabien, så de har god tid.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 306
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af PonySlaystation » 5. sep 2023, 14:34

Brodernumsi skrev:
5. sep 2023, 14:04
Raptorr skrev:
5. sep 2023, 10:45
Skal den Sousa handel ikke snart ekspederes? 😊
Vinduet lukker først 20/9 i Saudi Arabien, så de har god tid.
De meldte ud at de havde ændret datoen til d. 7. september: https://bold.dk/fodbold/klubber/saudi-a ... -denne-uge

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Brodernumsi » 5. sep 2023, 16:02

PonySlaystation skrev:
5. sep 2023, 14:34
Brodernumsi skrev:
5. sep 2023, 14:04
Raptorr skrev:
5. sep 2023, 10:45
Skal den Sousa handel ikke snart ekspederes? 😊
Vinduet lukker først 20/9 i Saudi Arabien, så de har god tid.
De meldte ud at de havde ændret datoen til d. 7. september: https://bold.dk/fodbold/klubber/saudi-a ... -denne-uge
Nå for pokker, det havde jeg ikke set. Så kommer skiftet nok snart.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Halamadrid » 5. sep 2023, 22:56

Sousa var på vej til lægetjek Søndag - og så lidt papirarbejde med tilladelser. Burde præsenteres i morgen.

Ang. Andre salg her til vinter, så har det ikke kun været Sousa der har skabt splid. Prip var også slem og sur over et misset skifte både sidste sommer og i vinter. Har brugte mere tid på toilettet end på banen...

Nu kommer næste oprydning til vinter, og så er vi klar til oprykning med et sammenspillet hold - vi skal først være rigtigt klar til maj med oprykning og en pokalsejr

Besvar