Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af secone79 » 19. sep 2023, 16:18

jonas386 skrev:
19. sep 2023, 11:58
Aalborg frederikshavner skrev:
19. sep 2023, 11:46
Indtil for ganske kort tid siden havde jeg sagt at jeg var ligeglad med om holdet bestod af 11 nordjyder eller 11 mexicanere men jeg indrømmer blankt at jeg nu virkelig har ændret holdning.

Jeg har været en fodbold nørd hele mit liv men der er sket noget, i takt med pengenes stigende indtog i fodbolden har jeg først mistet interessen for udenlandsk bold såsom Premier League og Champions League og nu kan jeg tydeligt mærke at det samme er ved at ske i forhold til dansk fodbold herunder AaB.
Jeg tager stadigvæk på stadion men jeg kan mærke at interessen er ved at forsvinde da jeg er så træt af pengenes kæmpe indtog og at det lokale islæt stille og roligt forsvinder. Dansk fodbold oversvømmes at tvivlsomme udenlandske spillere på gennemrejse mens de lokale spillere og kulturbærere bliver færre og færre.

Nuvel der satses på akademiet men det er langtfra givet af det bliver nibenitter eller skawboere der rykkes op i førsteholdstruppen da det lige så vel kan være danskere der er fisket rundt omkring i landet eller unge udlændinge som er hentet rundt omkring i verden.
Sker det at der er egne lokale talenter som slår til så er det alligevel ikke nogen der kan bygges en fremtid på da de i tilfælde af succes hurtigt er videre.

Jeg er ved at være der hvor jeg hellere vil en tur på eksempelvis Lindholm Høje Stadion eller Provstejorden for at se et lokalt forankret hold hvor det er fodbolden og fællesskabet der er i højsædet.

Beklager det lange skriv og at det er off topic
Jeg kan helt sikkert godt følge dine tanker. Og jeg vil da også hellere se klubbens egne spillere fremfor en stribe tilfældige lejesvende der er samlet fra hele verden', men jeg tror også der er et alvorligt behov for at genopbygge en ny kultur, som gør at de næste generationer af AaB-talenter faktisk udvikler sig til at være profiler for holdet, i stedet for at have en lovende start, og derefter blive den rene ligegyldighed, fordi man falder ned i den samme småapatiske kultur som efterhånden længe har været dominerende på Hornevej..
Er det så ikke på tide at DBU ændre ordlyden fra: "Danmarksmestre" til "Mestre i Danmark" nu hvor kamptrupperne består af 14 ulændinge ud af 25 spillere.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 19. sep 2023, 16:48

Arnorsson, Amankwah, Bomholt, Nicolaj Andersen, nikola Stojanovic og Nymann var med til træning i dag. Ingen Noshe, og jeg synes heller ikke jeg så Stahlfest. Noshe er meget ind og ud men jeg mener nu Stahlfest plejer at træne med 1. holdet.

Amankwah fik ros af Hiljemark da de lavede nogle spiløvelser med pres. Synes også han ser ret spændende ud med glimrende teknik og boldkontrol og en ok speed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 19. sep 2023, 17:22

Stegosaurus skrev:
19. sep 2023, 16:48
Arnorsson, Amankwah, Bomholt, Nicolaj Andersen, nikola Stojanovic og Nymann var med til træning i dag. Ingen Noshe, og jeg synes heller ikke jeg så Stahlfest. Noshe er meget ind og ud men jeg mener nu Stahlfest plejer at træne med 1. holdet.

Amankwah fik ros af Hiljemark da de lavede nogle spiløvelser med pres. Synes også han ser ret spændende ud med glimrende teknik og boldkontrol og en ok speed.
Jeg vil gerne høre om Toku, tak!
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 19. sep 2023, 17:40

R Rosenberg skrev:
19. sep 2023, 17:22
Stegosaurus skrev:
19. sep 2023, 16:48
Arnorsson, Amankwah, Bomholt, Nicolaj Andersen, nikola Stojanovic og Nymann var med til træning i dag. Ingen Noshe, og jeg synes heller ikke jeg så Stahlfest. Noshe er meget ind og ud men jeg mener nu Stahlfest plejer at træne med 1. holdet.

Amankwah fik ros af Hiljemark da de lavede nogle spiløvelser med pres. Synes også han ser ret spændende ud med glimrende teknik og boldkontrol og en ok speed.
Jeg vil gerne høre om Toku, tak!
Toku deltog. Jeg så ham ikke snyde i nogen af de fysiske øvelser. Han er megahurtig på de første meter og har god boldkontrol. De lavede nogle øvelser med lange sprint, og han er ikke lige så hurtig på lange distancer som på korte, hvilket dog også ville være nærmest naturstridigt. Jeg synes, han virker til at være i ok form, har ikke set nogen form for special konditionstræning for ham. Faktisk lidt utroligt han har kunnet sidde på bænken nede i Leuven så længe.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. sep 2023, 23:44

jonas386 skrev:
19. sep 2023, 11:58
Aalborg frederikshavner skrev:
19. sep 2023, 11:46
Indtil for ganske kort tid siden havde jeg sagt at jeg var ligeglad med om holdet bestod af 11 nordjyder eller 11 mexicanere men jeg indrømmer blankt at jeg nu virkelig har ændret holdning.

Jeg har været en fodbold nørd hele mit liv men der er sket noget, i takt med pengenes stigende indtog i fodbolden har jeg først mistet interessen for udenlandsk bold såsom Premier League og Champions League og nu kan jeg tydeligt mærke at det samme er ved at ske i forhold til dansk fodbold herunder AaB.
Jeg tager stadigvæk på stadion men jeg kan mærke at interessen er ved at forsvinde da jeg er så træt af pengenes kæmpe indtog og at det lokale islæt stille og roligt forsvinder. Dansk fodbold oversvømmes at tvivlsomme udenlandske spillere på gennemrejse mens de lokale spillere og kulturbærere bliver færre og færre.

Nuvel der satses på akademiet men det er langtfra givet af det bliver nibenitter eller skawboere der rykkes op i førsteholdstruppen da det lige så vel kan være danskere der er fisket rundt omkring i landet eller unge udlændinge som er hentet rundt omkring i verden.
Sker det at der er egne lokale talenter som slår til så er det alligevel ikke nogen der kan bygges en fremtid på da de i tilfælde af succes hurtigt er videre.

Jeg er ved at være der hvor jeg hellere vil en tur på eksempelvis Lindholm Høje Stadion eller Provstejorden for at se et lokalt forankret hold hvor det er fodbolden og fællesskabet der er i højsædet.

Beklager det lange skriv og at det er off topic
Jeg kan helt sikkert godt følge dine tanker. Og jeg vil da også hellere se klubbens egne spillere fremfor en stribe tilfældige lejesvende der er samlet fra hele verden', men jeg tror også der er et alvorligt behov for at genopbygge en ny kultur, som gør at de næste generationer af AaB-talenter faktisk udvikler sig til at være profiler for holdet, i stedet for at have en lovende start, og derefter blive den rene ligegyldighed, fordi man falder ned i den samme småapatiske kultur som efterhånden længe har været dominerende på Hornevej..
Jeg har altid indrettet kalenderen efter kampprogrammet og det siger derfor alt at jeg droppede pokalkampen mod VRI og formentlig også udebliver fra pokalkampen mod FC Fredericia trods en fri kalender. Det er uhørt men forklarer meget godt hvor jeg er.

Det er bare for at forklare min tilbagetrækning her fra sitet, jeg har ganske enkelt mistet interessen for professionel fodbold. Jeg har meget svært ved at støtte en sport hvor millioner flyver til højre og venstre og hvor klubberne bliver gradvist mere multikulturelle og det lokale islæt og forankring forsvinder.

Jeg nærer et meget naivt håb om at fodbold i fremtiden vender tilbage til rødderne men inderst inde ved jeg godt at det ikke sker.
Det er også derfor at jeg fremover hellere vil se noget serie bold af tvivlsom kvalitet.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sauer » 20. sep 2023, 13:46

Sønderhof skrev:
18. sep 2023, 19:58
Var vi ikke godt nok tæt på at hente Alexander Lind i SIF for et par år siden. Det erindrer jeg, men kan sagtens være jeg forveksler ham.

Uanset fik vi Prica og var ovenud lykkelig. Der er løbet meget vand gennem åen sidenhen ;)

Ang Lucas så har jeg stadig et håbløs naivt håb om han relanceres som spilfordeler foran forsvaret. I ved Pirlo’ish, men håbet er efterhånden ved at være væk.
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget på, at vi skulle have været tæt på ham. Men imponerende udvikling han har været igennem. Særligt i betragtning af, at han var skadet i over et år frem til efteråret 2022.

Prica må gerne sørge for at kigge lidt YouTube-video af Lind og lure tricks.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3596
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2023, 19:23

Aalborg frederikshavner skrev:
19. sep 2023, 11:46
jonas386 skrev:
19. sep 2023, 10:22
Aalborg frederikshavner skrev:
19. sep 2023, 10:09
Mit bud er at klubben gerne vil forlænge med Andersen ud fra den betragtning at det er vigtigt at bibeholde en kulturbærer i en tid hvor der er stor udskiftning i spillertruppen og hvor antallet af udlændinge stiger ganske voldsomt.

Udviklingen går mod egne talenter fra akademiet samt en støt stigende andel udlændinge i truppen da danske spillere er ved at blive for dyre for en klub som AaB.
Jeg er sikker på, at Lucas Andersen er en super fyr, men jeg må da også indrømme at jeg meget gerne vil have den kultur ud af klubben som jeg fornemmer at spillere som Lucas, Ahlmann, Pallesen osv. bidrager med.

Jeg tror ikke der er tale om en giftig kultur eller sådan noget, men helt sikkert en selvtilfredshed og en "så længe man gør det så godt man kan" kultur.

Vi skal have spillere ind der stiller krav til sig selv og omgivelserne, og her har jeg en ide om, at de førnævnte spillere simpelthen er for flinke. Sekundært har de måske heller ikke (længere) et niveau hvor de øvrige spillere på holdet føler de skal leve op til deres standarder.

Der er ikke særlig meget at bygge ovenpå for tyskerne, så jeg ser hellere de får lagt deres eget fundament, og får etableret en helt ny kultur i klubben. Og her tror jeg bare ikke at spillere som Lucas, Ahlmann, Pallesen, Helenius eller Højholt (for den sags skyld) passer ind.

Jeg er dog også rimelig overbevist om, at kun Helenius af de nævnte, der rykker med op i superligaen.
Indtil for ganske kort tid siden havde jeg sagt at jeg var ligeglad med om holdet bestod af 11 nordjyder eller 11 mexicanere men jeg indrømmer blankt at jeg nu virkelig har ændret holdning.

Jeg har været en fodbold nørd hele mit liv men der er sket noget, i takt med pengenes stigende indtog i fodbolden har jeg først mistet interessen for udenlandsk bold såsom Premier League og Champions League og nu kan jeg tydeligt mærke at det samme er ved at ske i forhold til dansk fodbold herunder AaB.
Jeg tager stadigvæk på stadion men jeg kan mærke at interessen er ved at forsvinde da jeg er så træt af pengenes kæmpe indtog og at det lokale islæt stille og roligt forsvinder. Dansk fodbold oversvømmes at tvivlsomme udenlandske spillere på gennemrejse mens de lokale spillere og kulturbærere bliver færre og færre.

Nuvel der satses på akademiet men det er langtfra givet af det bliver nibenitter eller skawboere der rykkes op i førsteholdstruppen da det lige så vel kan være danskere der er fisket rundt omkring i landet eller unge udlændinge som er hentet rundt omkring i verden.
Sker det at der er egne lokale talenter som slår til så er det alligevel ikke nogen der kan bygges en fremtid på da de i tilfælde af succes hurtigt er videre.

Jeg er ved at være der hvor jeg hellere vil en tur på eksempelvis Lindholm Høje Stadion eller Provstejorden for at se et lokalt forankret hold hvor det er fodbolden og fællesskabet der er i højsædet.

Beklager det lange skriv og at det er off topic
Langt henad vejen kan jeg følge dine tanker. Personligt har AaBs degradering imidlertid haft den effekt på mig, at jeg i denne sæson følger endda markant mere med, end jeg har gjort de seneste 6-7 år, hvor mit engagement i AaB af forskellige årsager har været konstant dalende.

Champions League har forlængst mistet min interesse, da denne har udviklet sig til et anliggende, der i praksis kun angår en håndfuld klubber. Jeg følger meget med i Europa Cuppen i juli og august måned og finder f.eks. Klaksvig langt mere interessant og relevant end Manchester City.

Fodboldens destruktion tog for alvor fart med arbejdskraftens fri bevægelighed medio halvfemserne, der - måske - er relevant og gavnlig i nogle sammenhænge, men bestemt ikke i fodbold. Jeg så gerne en tilbagevenden til en tid, hvor der fandtes begrænsninger på, hvor mange udlændinge der måtte optræde på samme hold, så vi kunne undgå dette kontraproduktive virvar af tilfældige udenlandske spillere, der farer ind og ud af forskellige ligaer. Og ligeledes modvirke et monopollignende konglomerat af en snes storklubber, der på ryggen af gigantiske indtægtsstigninger i form af ikke mindst astronomiske TV-aftaler - og i stadig stigende omfang bakket op af indtoget af russiske oligarker og arabiske oliesheiker - fjerner sig længere og længere fra den virkelige verden. Den højt besungne "fri konkurrence" synes i praksis mere og mere at udmønte sig i "ingen konkurrence", hvis ultimative manifestation ville være den lukkede liga for særligt udvalgte klubber.

Jeg ønsker mig tilbage til en tid, hvor en udenlandske spillere alene hentes for udgøre en forstærkning og et inspirerende element af det lokale hold; og hvor en klub alene henter en spiller i udlandet af samme årsag, fordi man ikke blot kan hente et ubegrænset antal.

Jeg har ingen særlig forkærlighed for nordjyske spillere, der optræder på AaBs førstehold, alene fordi de er nordjyder. Men jeg kan ej heller forlige mig med klubhold, hvor der ikke eksisterer nogen form for lokal/regional/national forankring. Det har været herligt at stifte bekendtskab med spillere som Nomwethe, Ståle, Frank Strandli, Rade Prica, Andreas Johansson, Sousa for lige at nævne nogle stykker, fordi disse lige præcis har adskilt sig fra den grå mængde og bragt en masse energi og inspiration ind på holdet.

I år synes jeg ligeledes, at en Odada udgør et spændende bekendtskab, men hentes sådanne spillere ind i mængder på 5, 10 og 15, som det principielt er muligt - og i praksis også har en tendens til at ske for en klub ramt af nedtur og endt på udenlandske ejeres hænder og derfor mere sårbar - bliver det irrelevant og uvedkommende. Og fører i øvrigt sjældent til andet end gråd og tænders gnidsel. At vi i AaB er blevet forskånet for noget i denne dur, skyldes jo kun, at vores ejere virker fornuftige og netop har øje for ovenstående.

Europæerne har selv ødelagt fodbolden som følge af en ureflekteret og hæmningsløs liberalisme, der har samlet gigantiske formuer på få hænder og tilladt et indtog af mildest talt tvivlsomme eksistenser som russiske oligarker og arabiske oliesheiker. Dette har muliggjort en situation, hvor konkurrenceelementet i dag kun eksisterer som tom skal og illusion for andre end et par håndfulde af de allerrigeste klubber.

Noget tyder imidlertid, at ovenstående tilgang er i færd med at udvikle sig til en boomerang. For mig at se repræsenterer f.eks. saudiarabernes indtog blot endnu et af utallige lavpunkter i fodbolden gennem det sidste kvarte århundrede. For f.eks. AaB og dansk fodbold i det hele taget er dette komplet ligegyldigt. Til gengæld kan føromtalte indtog udvikle sig til et reelt mareridt for Konglomeratet i europæisk topfodbold, da ingen TV-kontrakter, sponsorater og entreindtægter plus det løse kan konkurrere med en oliestat!

I det totale sammenbrud ligger samtidig kimen til en genfødsel.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 21. sep 2023, 10:50

Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 21. sep 2023, 10:56

DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Fodbold er blevet et udvandet produkt - der vises 5.000 kampe på dansk tv om året. Dog er det godt at se, at mange klubber, herunder AaB, oplever stigende tilskuertal. Måske har flere erkendt, at det giver en anden oplevelse at se kampe live frem for på sit LG 42" hjemme i rækkehuset.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af R Rosenberg » 21. sep 2023, 11:15

DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Man kalkulerede vel med, at de evige 5. pladser gjorde, at man til alle tider kunne holde skindet på næsen.

Faktum er bare, at AaB 3 gange er røget med i mesterskabsspillet og 4 gange i nedrykningsspil, heraf 1 gange nedrykning.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DenSataniskeHest » 21. sep 2023, 11:35

R Rosenberg skrev:
21. sep 2023, 11:15
DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Man kalkulerede vel med, at de evige 5. pladser gjorde, at man til alle tider kunne holde skindet på næsen.

Faktum er bare, at AaB 3 gange er røget med i mesterskabsspillet og 4 gange i nedrykningsspil, heraf 1 gange nedrykning.
Mit bud er man havde en naiv ide om man kunne blive en fast del af toppen.. Men de glemmer at se på hvordan AaB typisk har peaket... med at opbygget i ro og mag, hvor man nogen lunde er sikke rpå ikke at ryge ud, og så stille og roligt bygge op, for så at peake..

Hele nedryknings spillet, gør jo man skal performe og der ikke kan være samme fokus på at lade et hold spille sig ind... Simpelthen naivt af Gaarde og Schors

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Brodernumsi » 21. sep 2023, 13:51

DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 11:35
R Rosenberg skrev:
21. sep 2023, 11:15
DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Man kalkulerede vel med, at de evige 5. pladser gjorde, at man til alle tider kunne holde skindet på næsen.

Faktum er bare, at AaB 3 gange er røget med i mesterskabsspillet og 4 gange i nedrykningsspil, heraf 1 gange nedrykning.
Mit bud er man havde en naiv ide om man kunne blive en fast del af toppen.. Men de glemmer at se på hvordan AaB typisk har peaket... med at opbygget i ro og mag, hvor man nogen lunde er sikke rpå ikke at ryge ud, og så stille og roligt bygge op, for så at peake..

Hele nedryknings spillet, gør jo man skal performe og der ikke kan være samme fokus på at lade et hold spille sig ind... Simpelthen naivt af Gaarde og Schors
Hvordan kan det være nemmere at rykke ned med et nedrykningsspil, end hvis man feks spiller 3 gange mod alle?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gnu » 21. sep 2023, 13:58

DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 11:35
R Rosenberg skrev:
21. sep 2023, 11:15
DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Man kalkulerede vel med, at de evige 5. pladser gjorde, at man til alle tider kunne holde skindet på næsen.

Faktum er bare, at AaB 3 gange er røget med i mesterskabsspillet og 4 gange i nedrykningsspil, heraf 1 gange nedrykning.
Mit bud er man havde en naiv ide om man kunne blive en fast del af toppen.. Men de glemmer at se på hvordan AaB typisk har peaket... med at opbygget i ro og mag, hvor man nogen lunde er sikke rpå ikke at ryge ud, og så stille og roligt bygge op, for så at peake..

Hele nedryknings spillet, gør jo man skal performe og der ikke kan være samme fokus på at lade et hold spille sig ind... Simpelthen naivt af Gaarde og Schors
Njah, vi har da adskillige gange set hold i nedrykningsspillet, herunder AaB, ikke have noget at spille for, fordi de lå meget langt fra stregen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 21. sep 2023, 14:20

Kunne vi iøvrigt ikke stoppe det hylen om hvor meget man ikke gider følge AaB mere? Det er fint at man har fundet andre ting at gå op i, nu ved vi hvorfor flere herinde kun bruger siden til negative indlæg, kunne vi så ikke komme videre og lade dem der stadig følger klubben gøre det?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Lyfe » 21. sep 2023, 14:23

RicoBR02 skrev:
21. sep 2023, 14:20
Kunne vi iøvrigt ikke stoppe det hylen om hvor meget man ikke gider følge AaB mere? Det er fint at man har fundet andre ting at gå op i, nu ved vi hvorfor flere herinde kun bruger siden til negative indlæg, kunne vi så ikke komme videre og lade dem der stadig følger klubben gøre det?
Ja tak.

Vi har frikøbsklasuler på både Odada og Toku.
Lad os lege med tanken om at vi køber begge to - hvilket prisleje forventer i så handlerne at være på?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 21. sep 2023, 14:29

Lyfe skrev:
21. sep 2023, 14:23
RicoBR02 skrev:
21. sep 2023, 14:20
Kunne vi iøvrigt ikke stoppe det hylen om hvor meget man ikke gider følge AaB mere? Det er fint at man har fundet andre ting at gå op i, nu ved vi hvorfor flere herinde kun bruger siden til negative indlæg, kunne vi så ikke komme videre og lade dem der stadig følger klubben gøre det?
Ja tak.

Vi har frikøbsklasuler på både Odada og Toku.
Lad os lege med tanken om at vi køber begge to - hvilket prisleje forventer i så handlerne at være på?
De er sgu svære at bedømme, men tror ikke vi slipper mere end 3-4 mio samlet

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gentleman Finn » 21. sep 2023, 14:49

Der er behov for mere optimisme omkring klubben, der mere eller mindre lige har fået en ny start til at bygge noget op. Det er en chance som klubben ikke må misse, hvorfor jeg også er mere aktiv igen. Konstruktiv kritik er fint, men enkelte brugere er jo som gyldesprede af sortsynethed og negativitet efter vores overpræstationer i 2014, det er er ret imponerende i sig selv. Og fik da mig til at stoppe med at besøge sitet et par år. Så det har en effekt på fanscene omkring AaB.

Med det sagt, så har fanscenen heldigvis udviklet sig de senere år, hvis man skal pege på noget positivt Bælum har foretaget sig, har det været det. Og nu må vi se hvordan det går med tyskerne fremadrettet, selvom det er startet godt på scoutingdelen, men det kan godt vise sig at være det andet gode han har haft en finger med i.

Personligt betyder det mindre for mig mig om vores talenter er fra Vodskov/Skagen eller Esbjerg, men det vil være fint hvis der er et par lokale knægte på holdet til at forankre det. Mere behøver det ikke være. Det vigtigste er stadigvæk om de har niveauet og talentet til at bryde igennem. Vi er nødt til at finde en strategi der virker fremadrettet, vi har været enormt forelskede i 2014 fortællingen, og vores scouting afdeling har været ret dårlig i årene siden Lynge stoppede.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Gentleman Finn » 21. sep 2023, 14:52

Lyfe skrev:
21. sep 2023, 14:23
RicoBR02 skrev:
21. sep 2023, 14:20
Kunne vi iøvrigt ikke stoppe det hylen om hvor meget man ikke gider følge AaB mere? Det er fint at man har fundet andre ting at gå op i, nu ved vi hvorfor flere herinde kun bruger siden til negative indlæg, kunne vi så ikke komme videre og lade dem der stadig følger klubben gøre det?
Ja tak.

Vi har frikøbsklasuler på både Odada og Toku.
Lad os lege med tanken om at vi køber begge to - hvilket prisleje forventer i så handlerne at være på?
Det er spillere der ikke har opnået meget spilletid på højere niveau det sidste år, så forventer at prisen er relativt lav for begge.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Freddie » 21. sep 2023, 14:57

RicoBR02 skrev:
21. sep 2023, 14:20
Kunne vi iøvrigt ikke stoppe det hylen om hvor meget man ikke gider følge AaB mere? Det er fint at man har fundet andre ting at gå op i, nu ved vi hvorfor flere herinde kun bruger siden til negative indlæg, kunne vi så ikke komme videre og lade dem der stadig følger klubben gøre det?
Jeg begyndte at følge AaB for 60 år siden, og har fulgt klubben tæt siden. Jeg kunne aldrig finde på at skabe mig over spillet, og slet ikke når de vinder. Jeg har været med på tilskuerpladserne i alle årene, men har nu trukket mig, og ser kampene i lænestolen. Jeg har set AaB på Old Trafford, kørt i bus til Udine og set masser af kampe rundt omkring i verden. Jeg har været med i 3. division, hvor AaB næsten rykkede ud af rækken, hvis ikke en 16-årige Ole Bach Jensen havde scoret det livgivende sejrmål mod Rødovre 5 minutter før tid. Fodbold er underholdning, men ikke skønmaleri. Det er målene, der tæller. Uanset hvor godt holdet spiller, er det glemt dagen efter, men hvis man vinder 1-0 i en skæbnekamp foran 800 tilskuere.
AaBs store stjerne Jens Steffensen blev så fornærmet over en tilskuers råb til ham, at han forlod banen i raseri efter 20 minutters spil, og overlod det til unge ufærdige spillere, at redde livet for AaB. Jeg så selvfølgelig kampen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 21. sep 2023, 15:05

Brodernumsi skrev:
DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 11:35
R Rosenberg skrev:
21. sep 2023, 11:15
DenSataniskeHest skrev:
21. sep 2023, 10:50
Jeg begyndte faktisk at miste interessen for dansk fodbold, især i superliga med den nye turnerings form. Det er mig en gåde at AaB var dem der pressede mest for at få det igennem, da det aldrig vil være en turnerings form, der passede til den måde AaB drev sin virksomhed på.

Jeg har de sidste par år ikke haft seson kort mere til stadion, og jeg savner det ikke rigtigt. Til gengæld er jeg begyndt at komme lidt på provstejorden igen.. Gad godt se Chang tilbage i divisionerne.. syntes stadig det er en skandale at man straffede chang så hårdt i forhold til hvordan man har straffet andre klubber der gik konkurs.
Man kalkulerede vel med, at de evige 5. pladser gjorde, at man til alle tider kunne holde skindet på næsen.

Faktum er bare, at AaB 3 gange er røget med i mesterskabsspillet og 4 gange i nedrykningsspil, heraf 1 gange nedrykning.
Mit bud er man havde en naiv ide om man kunne blive en fast del af toppen.. Men de glemmer at se på hvordan AaB typisk har peaket... med at opbygget i ro og mag, hvor man nogen lunde er sikke rpå ikke at ryge ud, og så stille og roligt bygge op, for så at peake..

Hele nedryknings spillet, gør jo man skal performe og der ikke kan være samme fokus på at lade et hold spille sig ind... Simpelthen naivt af Gaarde og Schors
Hvordan kan det være nemmere at rykke ned med et nedrykningsspil, end hvis man feks spiller 3 gange mod alle?
Du spiller ca 1/3 af sæsonen i en turnering, hvor 1/3 af holdene rykker ud. Der er samtidig sekspoints kampe hele tiden så et forspring hurtigt kan ryge eller du hurtigt kan blive sat af hvis du taber nøglekampe.
Det er en lorte struktur for AaB når man ikke har gidet investere nok eller brugt de penge man har dygtigt nok til at blive et fast top seks hold. Man har vist sig sikker uden man gjorde sig klart, hvad det ville kræve at opretholde den sikre position.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar