Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 22. dec 2023, 13:33

troelsh skrev:
22. dec 2023, 10:50
Et lille spørgsmål.
Hvem skulle Dalsgaard spille i stedet for? Thelander, Kramer eller Otoa? Eller vil han acceptere en bænkplads?
Og hvor stor er hans motivation reelt når han også skal acceptere en meget lav løn, da vi ikke skal sprænge banken på en 35 årig.

Jeg er noget lunken ved at hente Dalsgaard fordi jeg ikke ser meget mening i det.
Det giver absolut ingen mening at hente en Henrik Dalsgaard.

Når Dalsgaard var i stand til at komme til større klubber efter AaB, så var det først og fremmest takket være hans hurtighed. Den har han mistet i væsentlig grad og i hans alder, så falder niveauet hastigt.
Man skal vælge nogle løsninger der peger fremad og hvor der er en rimelig chance for det bliver en succes. Ingen af delene gør sig gældende ift. Henrik Dalsgaard.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af 634 » 22. dec 2023, 13:49

Patmand skrev:
22. dec 2023, 13:33
troelsh skrev:
22. dec 2023, 10:50
Et lille spørgsmål.
Hvem skulle Dalsgaard spille i stedet for? Thelander, Kramer eller Otoa? Eller vil han acceptere en bænkplads?
Og hvor stor er hans motivation reelt når han også skal acceptere en meget lav løn, da vi ikke skal sprænge banken på en 35 årig.

Jeg er noget lunken ved at hente Dalsgaard fordi jeg ikke ser meget mening i det.
Det giver absolut ingen mening at hente en Henrik Dalsgaard.

Når Dalsgaard var i stand til at komme til større klubber efter AaB, så var det først og fremmest takket være hans hurtighed. Den har han mistet i væsentlig grad og i hans alder, så falder niveauet hastigt.
Man skal vælge nogle løsninger der peger fremad og hvor der er en rimelig chance for det bliver en succes. Ingen af delene gør sig gældende ift. Henrik Dalsgaard.
Helt korrekt, og det giver kun mening at hente Dalsgaard, hvis Kasper Jørgensen sælges. Det ville ikke give Dalsgaard høj løn, men give ham det sidste med i hans karriere. AaB mangler godt nok spillere som kan spille bolden frem i præcise afleveringer, men kan de ikke findes med større fremtid og transfer værdi.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 364
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af bonanza » 23. dec 2023, 09:03

Dalsgaard passer på ingen måde ind i AaBs transferstrategi. Det er et decideret håbløst rygte der kun har sin gang på debatsiden.
Jeg tror godt vi kan forvente flere tilgange fra det svenske ligasystem og det er en glimrende ide som supplement til de nordjyder vi har i truppen.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 825
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 23. dec 2023, 10:08

bonanza skrev:
23. dec 2023, 09:03
Dalsgaard passer på ingen måde ind i AaBs transferstrategi. Det er et decideret håbløst rygte der kun har sin gang på debatsiden.
Jeg tror godt vi kan forvente flere tilgange fra det svenske ligasystem og det er en glimrende ide som supplement til de nordjyder vi har i truppen.
Ja, jeg tror heller ikke Dalsgaard står på nogen transfer liste på Hornevej. Slet ikke.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 23. dec 2023, 11:19

bonanza skrev:Dalsgaard passer på ingen måde ind i AaBs transferstrategi. Det er et decideret håbløst rygte der kun har sin gang på debatsiden.
Jeg tror godt vi kan forvente flere tilgange fra det svenske ligasystem og det er en glimrende ide som supplement til de nordjyder vi har i truppen.
Altså det er jo fint og rigtigt med en transferstrategi der indebærer unge spillere med transferpotentiale og der skal være en rød tråd der. Især hvad angår at de passer sammen på banen, men vi skal altså også have en solid erfaren backbone på holdet som vi bygger holdet op om. Ikke mindst med dem vi mister/har mistet. Af SSE22 transfers er det kun Ask der har en alder og profil der ligner ham kan være rygrad på holdet. Så enkelte rutinerede tilgange skal der altså også komme, men vi skal selvfølgelig primært hente ungt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 23. dec 2023, 13:11

Jakobsen skrev:
23. dec 2023, 11:19
bonanza skrev:Dalsgaard passer på ingen måde ind i AaBs transferstrategi. Det er et decideret håbløst rygte der kun har sin gang på debatsiden.
Jeg tror godt vi kan forvente flere tilgange fra det svenske ligasystem og det er en glimrende ide som supplement til de nordjyder vi har i truppen.
Altså det er jo fint og rigtigt med en transferstrategi der indebærer unge spillere med transferpotentiale og der skal være en rød tråd der. Især hvad angår at de passer sammen på banen, men vi skal altså også have en solid erfaren backbone på holdet som vi bygger holdet op om. Ikke mindst med dem vi mister/har mistet. Af SSE22 transfers er det kun Ask der har en alder og profil der ligner ham kan være rygrad på holdet. Så enkelte rutinerede tilgange skal der altså også komme, men vi skal selvfølgelig primært hente ungt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig. Men man skal altså ikke begynde at bygge backbone på 35-årige spillere. Det er det glade vanvid.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 486
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. dec 2023, 13:26

Givet ingen mening at hente Dalgaard med mindre der var et akut hul der skulle lukkes. Manden er 35 og man bygger altså ikke noget op om en spiller i den alder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 23. dec 2023, 14:11

DenSataniskeHest skrev:Givet ingen mening at hente Dalgaard med mindre der var et akut hul der skulle lukkes. Manden er 35 og man bygger altså ikke noget op om en spiller i den alder.
Vi har et akut hul på højre wing back, hvor vores mand er bund tre i nuværende liga


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af nj27 » 23. dec 2023, 15:55

Den der med st man er færdig når man kommer op i midt 30erne , den kan man vist godt pakke langt væk
Idag kan de fleste levere på højt niveau i langt længere tid end de kunne for 10 -15 år siden

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Forza » 23. dec 2023, 16:34

nj27 skrev:
23. dec 2023, 15:55
Den der med st man er færdig når man kommer op i midt 30erne , den kan man vist godt pakke langt væk
Idag kan de fleste levere på højt niveau i langt længere tid end de kunne for 10 -15 år siden
Kan de fleste det? Det er jeg slet ikke så sikker på. Fysiologien har ikke ændret sig. Hurtigheden forsvinder, kroppen bliver mere skrøbelig. Nogle kan holde ud længere end andre, men jeg ser ikke en gennemgående ændring for de fleste.

Uanset hvad er 35 ved at være sidste stop. I bedste tilfælde kan vi vel få 1-1,5 år. Jeg ser ikke det store perspektiv i det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af 9520AaB » 23. dec 2023, 17:01

I mit univers er Dalsgaard en no-brainer, han kan godt have et par gode år tilbage, men de skal fandeme ikke bruges hos os.
Han er kaw-kav-Kaav FCM spiller.
Nej Tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af le Cid » 23. dec 2023, 21:23

Dalsgaard er gammel, ja. Men for 20 år siden hentede vi en afdanket 33-årig angriber, og det gik egentlig meget godt :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Buzz Killington » 24. dec 2023, 00:17

Ja, "rygrad" eller ej, så er det en skør skør signing. Men heldigvis er der intet der tyder på at det er den type spiller klubben er ude efter.

Men selvfølgelig, hvis han vil løbe rundt gratis må han da gerne træne med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 107
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af sorenmoller95 » 24. dec 2023, 14:07

Jeg kan altså stadig godt se et perspektiv i at have Dalsgaard i et par i klubben. Han kan dække to nøgle positioner hvor vi pt har unge spillere på vej frem.

Hvis Otoa kommer i en dårlig periode og han kan dække backen til Noshe bliver god nok. Desuden har han kæmpe stor erfaring fra næstøverste række fra England som trods alt er højere niveau end AaB lige nu.

Og jeg tænker godt mam kan forhandle ham til en fornuftig løn.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Forza » 24. dec 2023, 14:47

sorenmoller95 skrev:
24. dec 2023, 14:07
Jeg kan altså stadig godt se et perspektiv i at have Dalsgaard i et par i klubben. Han kan dække to nøgle positioner hvor vi pt har unge spillere på vej frem.

Hvis Otoa kommer i en dårlig periode og han kan dække backen til Noshe bliver god nok. Desuden har han kæmpe stor erfaring fra næstøverste række fra England som trods alt er højere niveau end AaB lige nu.

Og jeg tænker godt mam kan forhandle ham til en fornuftig løn.
Hvem skal så på bænken til fordel for en 35 årig Dalsgaard? Eller skal han starte ude?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14815
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 24. dec 2023, 14:50

Forza skrev:
24. dec 2023, 14:47
sorenmoller95 skrev:
24. dec 2023, 14:07
Jeg kan altså stadig godt se et perspektiv i at have Dalsgaard i et par i klubben. Han kan dække to nøgle positioner hvor vi pt har unge spillere på vej frem.

Hvis Otoa kommer i en dårlig periode og han kan dække backen til Noshe bliver god nok. Desuden har han kæmpe stor erfaring fra næstøverste række fra England som trods alt er højere niveau end AaB lige nu.

Og jeg tænker godt mam kan forhandle ham til en fornuftig løn.
Hvem skal så på bænken til fordel for en 35 årig Dalsgaard? Eller skal han starte ude?
Vi skal jo bruge mere end 11 spillere.

Jeg er da enig i at hente 35årige sjældent giver mening men jeg må omvendt sige at vi virkelig er sårbare i forsvaret. Vi har ingen naturlig backup i hverken centerforsvar eller på højre back. Dalsgaard dækker begge pladser og vil bringe stor erfaring fra både ind- og udland.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil synes om det. Men jeg kan godt forstå hvis det bliver overvejet. Dog så jeg jo klart helst at man fandt en spiller med fremtid i sig, for pånær Arnorsson så er jeg ikke helt sikker på hvilke unge spillere på vej frem som det er Søren hentyder til. Det er umiddelbart længere ude i fremtiden at der skulle være nogen andre på vej. Nosche ligner for mig en kantspiller mere end en wingback.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af nj27 » 24. dec 2023, 16:15

Forza skrev:
24. dec 2023, 14:47
sorenmoller95 skrev:
24. dec 2023, 14:07
Jeg kan altså stadig godt se et perspektiv i at have Dalsgaard i et par i klubben. Han kan dække to nøgle positioner hvor vi pt har unge spillere på vej frem.

Hvis Otoa kommer i en dårlig periode og han kan dække backen til Noshe bliver god nok. Desuden har han kæmpe stor erfaring fra næstøverste række fra England som trods alt er højere niveau end AaB lige nu.

Og jeg tænker godt mam kan forhandle ham til en fornuftig løn.
Hvem skal så på bænken til fordel for en 35 årig Dalsgaard? Eller skal han starte ude?
Det vist ikke så svært at finde en han kan bytte med
Ham nr 20 Jørgensen ligger lige for

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af 9520AaB » 24. dec 2023, 16:40

nj27 skrev:
Forza skrev:
24. dec 2023, 14:47
sorenmoller95 skrev:
24. dec 2023, 14:07
Jeg kan altså stadig godt se et perspektiv i at have Dalsgaard i et par i klubben. Han kan dække to nøgle positioner hvor vi pt har unge spillere på vej frem.

Hvis Otoa kommer i en dårlig periode og han kan dække backen til Noshe bliver god nok. Desuden har han kæmpe stor erfaring fra næstøverste række fra England som trods alt er højere niveau end AaB lige nu.

Og jeg tænker godt mam kan forhandle ham til en fornuftig løn.
Hvem skal så på bænken til fordel for en 35 årig Dalsgaard? Eller skal han starte ude?
Det vist ikke så svært at finde en han kan bytte med
Ham nr 20 Jørgensen ligger lige for
Nu synes jeg stadig ikke at vi skal hente nogen som helst, der har FCM blod i årerne, men vil da gerne gå så langt som til at han er en upgrade i forhold til Jørgensen. Men han kunne også udfylde vores såkaldte kæmpetalent Ross’ rolle ligeså godt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 364
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af bonanza » 26. dec 2023, 12:13

Dalsgaard har ikke spillet back i mange år. Han kan på ingen måde erstatte Jørgensen på den wingback. Jeg forstår ikke hvordan man kan tænke sig ind i det scenarie.

Hvis vi får en skade på centerback, så spiller Jørgensen eller vi kører en 4 back kæde. Højreback kan både Jeppe p og Noshe dække. Jeg kan ikke se hvad Dalsgaard kan bidrage med udover at sluge lønbudgettet.
Vi har i forvejen ligaens stærkeste defensiv, så det er godt at det fortsat er offensiven vi forstærker på markedet. Vi har brug for spillere, det kan føres med op i superligaen og ikke spillere der får slidgigt og fibersprængninger til standerhejsning. Jeg er helt med på at vi ikke nødvendigvis skal hente danske spillere.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. dec 2023, 18:35

bonanza skrev:
26. dec 2023, 12:13
Dalsgaard har ikke spillet back i mange år. Han kan på ingen måde erstatte Jørgensen på den wingback. Jeg forstår ikke hvordan man kan tænke sig ind i det scenarie.

Hvis vi får en skade på centerback, så spiller Jørgensen eller vi kører en 4 back kæde. Højreback kan både Jeppe p og Noshe dække. Jeg kan ikke se hvad Dalsgaard kan bidrage med udover at sluge lønbudgettet.
Vi har i forvejen ligaens stærkeste defensiv, så det er godt at det fortsat er offensiven vi forstærker på markedet. Vi har brug for spillere, det kan føres med op i superligaen og ikke spillere der får slidgigt og fibersprængninger til standerhejsning. Jeg er helt med på at vi ikke nødvendigvis skal hente danske spillere.
Jeg har ikke rigtig nogen holdning til Dalsgaard, men han har nu spillet back det meste af 2023.
Ellers skal vi nok tilbage til hans sidste sæson i Brentford, har du ret i.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Låst