Videotråden

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 12:54

Poker-One-Kenobi skrev:Som ovenfor, der er forskel på hvad for en stemning man går på stadion efter. Nogen er til klaphat, andre til en fin ulden sag fra Stone Island. Der skal være plads til det hele, bortset fra når det som nogen synes er sjovt rent faktisk ødelægger oplevelsen for andre.
Det virker godt nok som om, at du har oplevet noget traumatisk i forbindelse med uofficielle. Du kører jo personlig vendetta, hver gang ordet uofficiel skrives på debatsiden.

Hvorfor er det HELT præcist, at du har så ondt i røven?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Videotråden

Indlæg af Meelsen » 18. nov 2008, 13:05

Desuden, hvad er det lige for et eksempel du opstiller - klaphat vs. stone island?! Er man ikke det ene er man åbenbart det andet i din verden eller hvad?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 13:13

Personlig vendetta? Overhovedet ikke. Min holdning er generel, ikke myntet på nogen enkelte personer, og heller ikke nogen enkelte grupperinger. Jeg forstår ikke hvorfor det provokerer dig sådan, hvorfor ikke bare konstatere at vi har forskelligt syn på hvad de uofficielle generelt, og her mener jeg ikke kun i AaB sammenhænge, bidrager med og så komme videre?

Og lad nu være med at springe så meget op, jeg har min holdning, men i er sgu osse sjove at drille!

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 13:23

Poker-One-Kenobi skrev:Personlig vendetta? Overhovedet ikke. Min holdning er generel, ikke myntet på nogen enkelte personer, og heller ikke nogen enkelte grupperinger. Jeg forstår ikke hvorfor det provokerer dig sådan, hvorfor ikke bare konstatere at vi har forskelligt syn på hvad de uofficielle generelt, og her mener jeg ikke kun i AaB sammenhænge, bidrager med og så komme videre?

Og lad nu være med at springe så meget op, jeg har min holdning, men i er sgu osse sjove at drille!
Okay, så du har ingen eksempler, du så bare helst dansk fodbold uden uofficielle fraktioner? Altså foretrækker du roligankulturen?

Det provokerer mig egentlig ikke, men det irriterer mig, at du ikke giver nogen yderligere begrundelse, end at vi ikke er enige.

Men jo, vi kan da godt komme videre.

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 13:40

Larsen9440 skrev:Kan du uddybe dette? Det lyder da lidt foruroligende, synes jeg...
tjo, jeg kan give et bud.
ACY og AF er ikke stemningsfraktioner.
Og Boys er gone.. Vi tæger efter en ny
ultras/stemnings fraktion. Med al respekt for ATK, som gør et godt stykke
arbejde. Så skal de også ha backup.[/quote]

Så vil jeg gerne, med en langt større indsigt, give et bedre bud:

ACY og AF er stemningsskabere og især ACY udmærker sig ofte på stadion, med god aktivitet. AF udmærker sig klart mere på udebaneture og har, som regel, flest med her.

Boys er blevet langt mere dødt end for bare to-tre år siden, men efter min mening, så falder de uofficielle ofte med "de styrende" af de enkelte grupper og specielt da flere af de ældre forsvandt fra Boys, forsvandt stemningen.

Der var mange, som var stemningsudbredere, som nu mangler og ingen er rigtig trådt i karakter herefter.[/quote]

Du har helt ret med ACY, de har fremmet sig en del til de sidste par kampe.
Og mht AF på aways skal jeg ikke kunne sige mig nærmere i denne sæson indtil videre,
da min bank konto ikke har det for godt ovenpå en røvfuld Champions League.
- Og så lige en kommentar til Poker-One-Kenobi;
Du er helt ved siden af i følge mit hovede, se en klub som PS&E. Hvad er de med deres nye away kort?
Nu hvor Urban Crew, osv. ikke er der mere? De er lort. Trods at S92 og Torcida er bukket under i kampen,
så bliver stemningen aldrig det samme.
Byen, klubben & gruppen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 13:45

Det er jo for det første den helt forkerte tråd, for det andet har diskussionen floreret herinde masser af gange. Jeg har da personlige oplevelser, det har de fleste som går på stadion vel, men det er mere en overordnet holdning til miljøet. Det kan jo heller ikke nytte noget at mene at aalborgs uofficielle er fantastiske, og så være super kritisk overfor f.eks brøndbys uofficielle miljø. Enten accepterer man det, eller osse gør man ikke.

Jeg har den dybeste respekt for FCK Away konceptet og ville til enhver tid tale for et lignende tiltag i sas-ligaens andre klubber.

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 14:29

Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo for det første den helt forkerte tråd, for det andet har diskussionen floreret herinde masser af gange. Jeg har da personlige oplevelser, det har de fleste som går på stadion vel, men det er mere en overordnet holdning til miljøet. Det kan jo heller ikke nytte noget at mene at aalborgs uofficielle er fantastiske, og så være super kritisk overfor f.eks brøndbys uofficielle miljø. Enten accepterer man det, eller osse gør man ikke.

Jeg har den dybeste respekt for FCK Away konceptet og ville til enhver tid tale for et lignende tiltag i sas-ligaens andre klubber.
... Har ingen kommentar, du er ganske enkelt bare langt væk fra min rækkevide.
Byen, klubben & gruppen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 14:40

Larsen9440 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo for det første den helt forkerte tråd, for det andet har diskussionen floreret herinde masser af gange. Jeg har da personlige oplevelser, det har de fleste som går på stadion vel, men det er mere en overordnet holdning til miljøet. Det kan jo heller ikke nytte noget at mene at aalborgs uofficielle er fantastiske, og så være super kritisk overfor f.eks brøndbys uofficielle miljø. Enten accepterer man det, eller osse gør man ikke.

Jeg har den dybeste respekt for FCK Away konceptet og ville til enhver tid tale for et lignende tiltag i sas-ligaens andre klubber.
... Har ingen kommentar, du er ganske enkelt bare langt væk fra min rækkevide.
Det sagde jeg jo til dig fra starten, ligesom jeg heller ikke regner med at kunne overbevise dig om noget som helst. Men er det ikke ligemeget, solen skinner og AaB vinder, Celtic taber og jeg gir en bajer.

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 14:51

Hehe, nu var det en anden Larsen der skrev end mig, men I har måske også kørt diskussionen?

Og jeg tager med al venlighed imod en bajer, men troede ikke du ville omgås de umulige uofficielle, som intet bidrager med?(her må man selv indsætte en blinkende smiley, er ikke meget for dem)

Lindvang

Re: Videotråden

Indlæg af Lindvang » 18. nov 2008, 14:55

Poker-One-Kenobi skrev:Ikke nedladende, bare dybt uenig i at uofficielle er lig med (god) stemning.

Lindvang, det er nu engang min holdning, synes jeg levner rigeligt plads til at andre kan være uenig med mig, og derfor forventer jeg osse at jeg kan have min holdning uden at det er "noget pjat". Men den er diskuteret så mange gange efterhånden, så jeg har valgt at konstaterer at det er forskelligt hvad folk kommer på stadion for.

Desuden troede jeg at de herlige stemningsskabende gutter fra odense havde fået dig til at se lyset, men der skal åbenbart mere til, hehe.
Jo, men hvad er det egentlig for stemning du gerne ser på stadion så? Og kan du - hånden på hjertet - sige, at de uofficielle ikke bidrager positivt med stemningen?

Det var altså dem, der trak læsset i flere år mens fx ASC var larmende tavse!

Desuden synes jeg at, hvad de gør udenfor stadion er en helt andet diskussion, som har nada med stemning at gøre, hvorfor jeg simpelthen finder det argument for plat!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 15:10

Så hvis White Pride holdt sig til at synge på stadion, og heile osv. udenfor, ville du gerne se dem til AaBs kampe og støtte dem som værende gode stemningsskabere?
Det er på ingen måde ligegyldigt hvad AaB bliver sat i forbindelse med, det være sig positive som negative tiltag på OG udenfor stadion. Jeg synes for eksempel at det må være utroligt pinligt som brøndby-fan igen og igen at læse om smadrede togvogne i forbindelse med udebaneture.
Om så de uofficielle var de eneste tilbage på stadion som sang, ville jeg ikke acceptere den form for opførsel, jeg er sikker på at fodbolden ville leve fint videre uden de dårlige oplevelser og negativ omtale som miljøet til tider skaber.
Som sagt tidligere, der skal være plads til alle på stadion, bortset fra dem som ødelægger oplevelsen for andre. FCK oplevede at der var en eller flere grupper som gentagne gange ødelagde oplevelsen for en del andre fans, og tog en modig beslutning om ikke at finde sig i det.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 15:37

-Larsen skrev:Hehe, nu var det en anden Larsen der skrev end mig, men I har måske også kørt diskussionen?

Og jeg tager med al venlighed imod en bajer, men troede ikke du ville omgås de umulige uofficielle, som intet bidrager med?(her må man selv indsætte en blinkende smiley, er ikke meget for dem)
Der er osse for mange Larsener herinde! Jeg er parat til at omgåes og drikke øl med alle indtil de giver mig en grund til andet, mener jeg har understreget flere gange at det er en holdning ikke til enkeltpersoner men til hvad miljøet bidrager og ikke bidrager med som jeg giver udtryk for.

For mig er det en principiel diskussion om hvad man vil og ikke vil finde sig i som fodboldfan. Jeg HADER at man ikke kan gå til bold uden at opleve ballade. Pyro som bliver kastet, folk som bliver væltet, slagsmål internt og med vagter, slagsmål med udebaneholdets supportere, øl kastet i nakken, ting bliver kastet på banen, racistiske råb, nazihilsener osv. osv.
Det er alt sammen noget som jeg ikke vil finde mig i til hverdag, hvorfor skulle jeg så gøre det fordi det er søndag og jeg er ude og se mit elskede hold? Kan det uofficielle miljø I DANMARK sige sig fri for mere end gennemsnitligt at være involverede i hændelser som disse?

Jimbo
Junior
Junior
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. okt 2007, 20:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Videotråden

Indlæg af Jimbo » 18. nov 2008, 16:17

hvor tit er det lige du ser nazi hilsner på aalborg stadion? hvor tit er det du bliver svinet til eller råbt af? er du blevet skamferet af et romerlys? ?
det er da en alt for tynd undskyldning at fordi man ikk har printet asc på brystet, at man så er hooligan casual eller lign.. når der er dårlig stemning er det fordi det kun er asc der synger.. når der er go stemning er alle de andre grupper med i det.. dem du gerne vil ha banlyst fra stadion... stadion ska ikk ende som resten af samfundet, som et sted hvor lene esbersens latterlige overvågning regerer alt.. det er folkets frirum...

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 16:17

Poker-One-Kenobi skrev:
-Larsen skrev:Hehe, nu var det en anden Larsen der skrev end mig, men I har måske også kørt diskussionen?

Og jeg tager med al venlighed imod en bajer, men troede ikke du ville omgås de umulige uofficielle, som intet bidrager med?(her må man selv indsætte en blinkende smiley, er ikke meget for dem)
Der er osse for mange Larsener herinde! Jeg er parat til at omgåes og drikke øl med alle indtil de giver mig en grund til andet, mener jeg har understreget flere gange at det er en holdning ikke til enkeltpersoner men til hvad miljøet bidrager og ikke bidrager med som jeg giver udtryk for.

For mig er det en principiel diskussion om hvad man vil og ikke vil finde sig i som fodboldfan. Jeg HADER at man ikke kan gå til bold uden at opleve ballade. Pyro som bliver kastet, folk som bliver væltet, slagsmål internt og med vagter, slagsmål med udebaneholdets supportere, øl kastet i nakken, ting bliver kastet på banen, racistiske råb, nazihilsener osv. osv.
Det er alt sammen noget som jeg ikke vil finde mig i til hverdag, hvorfor skulle jeg så gøre det fordi det er søndag og jeg er ude og se mit elskede hold? Kan det uofficielle miljø I DANMARK sige sig fri for mere end gennemsnitligt at være involverede i hændelser som disse?
jeg ændrer gerne navn, hvis det er så uffateligt problematisk ..
Vil sige at du generaliserer alt for meget i den besked, og du har kørt diskussionen ud på et sidespor.
'øl kastet i nakken' kan du opleve en 65'årige morfar gør ved et mål mod brøndby ikke. osv.
'Racistiske råb' der er der da 1000 andre mennesker end lige uofficielle der gør det. Diskussionen
Startet på en base med Aalborgs Uofficielle, og sjældent sker nogle af de ting du nævner i større omfang.
Byen, klubben & gruppen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 16:25

Læs nu hvad jeg skriver istedet for at holde fast i at være udsat for uretfærdig kritik. Jeg har HELE TIDEN understreget at jeg udtaler mig om det uofficielle miljø generelt, ikke i aalborg. Og jeg har kun uddybet min holdning fordi jeg blev bedt om det. Det er ikke mig som har kørt den ud på noget sidespor, det er altså en videotråd vi skriver i så alle indlæg som ikke indholder en video eller en kommentar til denne er vel "ude på et sidespor"?

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 16:31

Poker-One-Kenobi skrev:
-Larsen skrev:Hehe, nu var det en anden Larsen der skrev end mig, men I har måske også kørt diskussionen?

Og jeg tager med al venlighed imod en bajer, men troede ikke du ville omgås de umulige uofficielle, som intet bidrager med?(her må man selv indsætte en blinkende smiley, er ikke meget for dem)
Der er osse for mange Larsener herinde! Jeg er parat til at omgåes og drikke øl med alle indtil de giver mig en grund til andet, mener jeg har understreget flere gange at det er en holdning ikke til enkeltpersoner men til hvad miljøet bidrager og ikke bidrager med som jeg giver udtryk for.

For mig er det en principiel diskussion om hvad man vil og ikke vil finde sig i som fodboldfan. Jeg HADER at man ikke kan gå til bold uden at opleve ballade. Pyro som bliver kastet, folk som bliver væltet, slagsmål internt og med vagter, slagsmål med udebaneholdets supportere, øl kastet i nakken, ting bliver kastet på banen, racistiske råb, nazihilsener osv. osv.
Det er alt sammen noget som jeg ikke vil finde mig i til hverdag, hvorfor skulle jeg så gøre det fordi det er søndag og jeg er ude og se mit elskede hold? Kan det uofficielle miljø I DANMARK sige sig fri for mere end gennemsnitligt at være involverede i hændelser som disse?
Nu kom diskussionen så og jeg bliver simpelthen nødt til at svare dig. Som den "falske" Larsen skriver, så genereliserer du voldsomt i dit indlæg og ja, selvfølgelig er det dybt forkasteligt og pinligt, at nogle tilskuere heiler, råber abelyde og kaster med romerlys.

MÉN, fordi man er med i en uofficiel gruppe, så er man altså, generelt, sådan en type?! - Så er det for mig ufatteligt, at der ikke er flere der heiler, flere abelyde, flere der bliver ramt af romerlys osv., for alene i Aalborg er vi 75-125 på en god dag. Og når du siger generelt, så må du jo mene hovedparten, men jeg husker alligevel kun én episode for flere år tilbage, hvor en blev brændt lidt på benet af et romerlys. Dette var vel og mærke selv en uofficiel.

Du får det til at lyde som om, at det sker ALTID - at fordi Brøndbys engang har gjort det ene eller andet, så gør Aalborgs det garanteret også.

Ellers kan vi hurtigt tage debatten om hvor meget af det, der er medieskabt? Eller tror du også på ALT hvad de skriver om de faaaarlige hooligans? Politiet, sidst set i programmet "Forbryderjagt", er jo heller ikke ligefrem dårlige til gøre hooligans til et kæmpe problem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 16:48

Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.

Lindvang

Re: Videotråden

Indlæg af Lindvang » 18. nov 2008, 16:51

Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Har du prøvet at vende den om og se på, hvad det uofficielle miljø biddrager mere med af positive ting, end den gennemsnitlige fodboldfan også?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 16:57

Lindvang skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Har du prøvet at vende den om og se på, hvad det uofficielle miljø biddrager mere med af positive ting, end den gennemsnitlige fodboldfan også?
Ja, og min holdning er at det ikke på nogen måde undskylder eller forklarer det andet forhold.

Lindvang

Re: Videotråden

Indlæg af Lindvang » 18. nov 2008, 17:09

Poker-One-Kenobi skrev:
Lindvang skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Endnu engang, jeg skriver ikke om miljøet i aalborg men min mening om det uofficielle miljø I DANMARK. Hvis man kalder sig uofficiel er man en del af det uofficielle miljø, og det miljø medvirker altså MERE END DEN GENNEMSNITLIGE FODBOLDFAN til de "aktiviteter" som jeg beskrev før. Det er du vel ikke uenig i, selvom du sikkert ikke er en af dem som gør det?

Det kan, i min optik, ikke nytte noget at gradbøje ting som vold, racisme og det at udsætte andre for fare. Den dag det uofficielle miljø I DANMARK ikke kan sættes i forbindelse med dette, mere end den gennemsnitlige fodboldfan kan, vil jeg savne deres sang på stadion, men ikke en dag før.
Har du prøvet at vende den om og se på, hvad det uofficielle miljø biddrager mere med af positive ting, end den gennemsnitlige fodboldfan også?
Ja, og min holdning er at det ikke på nogen måde undskylder eller forklarer det andet forhold.
Du svarer da ikke på spørgsmålet...

Besvar