Videotråden

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Videotråden

Indlæg af Rasmus » 11. nov 2008, 22:16

en lille video her :)

Gå ind på: http://rapidshare.com og sæt så /files/162862349/AaB-villarreal.wmv.html bagefter
/ Rasmus

Farmer
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 6. jul 2005, 20:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Videotråden

Indlæg af Farmer » 11. nov 2008, 23:39

http://www.youtube.com/watch?v=VzBDkhtU ... re=related

Slap nu af for en aggresiv stemning !!!! Lækkert at se :@, ærgeligt det aldrig bliver sådan i Aalborg..

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Videotråden

Indlæg af Kovacs » 11. nov 2008, 23:56

Yeah, de er syge nok, men de har altså misforstået noget!

I følge Allan hedder det altså BAD og ikke bastards, og Allan har altid ret!

Andreas
Superliga
Superliga
Indlæg: 613
Tilmeldt: 28. jun 2007, 11:20
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Videotråden

Indlæg af Andreas » 12. nov 2008, 00:06

Farmer skrev:http://www.youtube.com/watch?v=VzBDkhtU ... re=related

Slap nu af for en aggresiv stemning !!!! Lækkert at se :@, ærgeligt det aldrig bliver sådan i Aalborg..
Nice stemning.. der skal nok noget i øllene før folk heroppe kommer ligeså meget op at køre..

Den sidste chant i klippet er jo også mega fed.. fed effekt med at smide trøjerne op i luften!
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Videotråden

Indlæg af Meelsen » 12. nov 2008, 11:32

Syntes det er synd når i siger ''desværre bliver det aldrig sådan i Aalborg'' - det er med til at bygge en mentalitet op, hvor man ikke søger efter den højest mulige udnyttelse af af Vest-tribunen!

Et af de fedeste og mest velkoordinerede pyroshows jeg nogensinde har set - Basel vs. Inter:
http://www.youtube.com/watch?v=PYG9F17wIjI
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Farmer
1. div
1. div
Indlæg: 280
Tilmeldt: 6. jul 2005, 20:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Videotråden

Indlæg af Farmer » 12. nov 2008, 14:27

Problemet er at det bare ikke kan blive sådan :(
Der er ikke nogen i Danmark der når Rapid Wien i den aggresivitet og styring de har på tribunen, specielt i den Anderlecht udekamp. Brøndby er nok den eneste der kommer til at ligne dem, men jeg synes de har et stykke vej endnu.

For det første består deres fankultur af mange flere uofficielle grupperinger, som gør at man kan tillade sig at være lidt mere lidt mere umulige. Prøv dernæst at kigge efter kvinder på tribunen, du finder ikke en eneste. Hovedsagligt er 18-40 årige mænd der er på den tribune, den gruppe som oftest råber højest og er mest vilde. De fleste folk kigger jo heller ikke med milde øjne, når stemningen bliver for hadsk og effekter som romerlys bliver brugt. En anden ting er så også problemet at politiet + kontrol i Danmark er alt for offensive, så sådan ting som dette ikke kan lade sig gøre(der sidder INGEN nedenunder, hvis folk skulle blive forarget over det):
http://www.youtube.com/watch?v=YOOS4UPK ... re=related

En anden ting er deres sangvalg oftest består af ting der er lidt at skråle med på når promillen er kommet et godt stykke over 2, jeg ville ti gange hellere have mere volume fremfor sange, som ingen kan synge med på når de har drukket de første 10 fadøl. Det er noget jeg synes vi burde tænke over.

Når alt dette så er sagt, så kan vi heller ikke tillade os at sammenligne os selv med en by der har 10 gange så mange indbyggere som vores elskede Aalborg, men vi er fandme også lysår efter sådan en klub. Der er ikke så meget debatskabende over mit indlæg, men jeg er 100 % sikker på det er forklaringen på at vi ikke er stærkere her i Aalborg. Den bedste udebane stemning jeg kan huske de sidste to år må være have været i Odense i Marts 08, intet mærkeligt at der var 3 uofficielle busser afsted til den kamp :) Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..

og SÅ er det tid til angreb på det jeg har skrevet ;)

summer99
Drenge
Drenge
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. aug 2007, 00:38
Geografisk sted: 9000 Aalborg (Hasseris)

Re: Videotråden

Indlæg af summer99 » 12. nov 2008, 21:41

Jamen jeg giver Farmer ret i det han siger men det hjælper bare ikke på stemningen at vi bliver ved med at sige det aldrig kommer til at ske i Aalborg...Folk har altid en masse undskyldninger for hvorfor stemningen ikke er god i aalborg...Vi bliver nødt til at gøre noget ved det hvis vi vil have det forbedret...Synes det er rigtigt at vi skal have promoveret spar nord som en stemningstribune og så må vi rundt og sætte plakatter op eller hva vi nu kan finde på...Synes også at AaB må kunne gøre noget ved det....sætte aldersgrænse på tribunen eller få den almindelige fan informeret om at der bliver sunget, hoppet, flaget osv. og hvis man ikke vil finde sig i det må man søge til en af de andre tribuner.. Der var nogen der foreslog at dem der ville lave stemning skulle indhegnes, eller at spar nord skulle deles op på anden vis og hvis det kan hjælpe støtter jeg gerne op om det....og ja der var kanon stemning i odense i foråret men det var os fordi alle var indstillet på at synge....sådan skal det os være på hjemmebane.....

Vi skal have handling istedet for undskyldninger....
Vi skal have de gode gamle 90'er dage tilbage!!

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: Videotråden

Indlæg af Alando » 17. nov 2008, 18:34

AaB - AGF

http://www.youtube.com/watch?v=FkHyRt1L ... -fresh+div

En lidt mærkelig hån af Enevoldsen fra GF'ernes side. De synger at han ingen følelser har for AaB og han burde skifte til GF. Ved ikke helt hvad de er på dernede, men underligt er det

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Videotråden

Indlæg af Meelsen » 17. nov 2008, 19:26

Det skulle vist bunde i at han kender nogen af Aarhus-drengene personligt.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Videotråden

Indlæg af Bech » 17. nov 2008, 19:59

Farmer skrev:Problemet er at det bare ikke kan blive sådan :(
Der er ikke nogen i Danmark der når Rapid Wien i den aggresivitet og styring de har på tribunen, specielt i den Anderlecht udekamp. Brøndby er nok den eneste der kommer til at ligne dem, men jeg synes de har et stykke vej endnu.

For det første består deres fankultur af mange flere uofficielle grupperinger, som gør at man kan tillade sig at være lidt mere lidt mere umulige. Prøv dernæst at kigge efter kvinder på tribunen, du finder ikke en eneste. Hovedsagligt er 18-40 årige mænd der er på den tribune, den gruppe som oftest råber højest og er mest vilde. De fleste folk kigger jo heller ikke med milde øjne, når stemningen bliver for hadsk og effekter som romerlys bliver brugt. En anden ting er så også problemet at politiet + kontrol i Danmark er alt for offensive, så sådan ting som dette ikke kan lade sig gøre(der sidder INGEN nedenunder, hvis folk skulle blive forarget over det):
http://www.youtube.com/watch?v=YOOS4UPK ... re=related

En anden ting er deres sangvalg oftest består af ting der er lidt at skråle med på når promillen er kommet et godt stykke over 2, jeg ville ti gange hellere have mere volume fremfor sange, som ingen kan synge med på når de har drukket de første 10 fadøl. Det er noget jeg synes vi burde tænke over.

Når alt dette så er sagt, så kan vi heller ikke tillade os at sammenligne os selv med en by der har 10 gange så mange indbyggere som vores elskede Aalborg, men vi er fandme også lysår efter sådan en klub. Der er ikke så meget debatskabende over mit indlæg, men jeg er 100 % sikker på det er forklaringen på at vi ikke er stærkere her i Aalborg. Den bedste udebane stemning jeg kan huske de sidste to år må være have været i Odense i Marts 08, intet mærkeligt at der var 3 uofficielle busser afsted til den kamp :) Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..

og SÅ er det tid til angreb på det jeg har skrevet ;)
Vi er alle sammen enige i at stemningen i Aalborg er lort; det var erkendelsen, nu må vi jo bare til at få gjort noget ved det..

...Men der var lige det med at det var en stemningstribune, herre godt eksempel her:

En 14 årig bracefaced sminkedåse falder med hovedet først under lavinen uden at tage fra. Max løbende maskara og stort mærke på panden og næsen, så må man lade værre med at stille sig lige præcis hvor det sker, nemlig 2m bag nord indgangen på Spar Nord. Stort set det eneste sted på stadion hvor der overhovedet foregik noget som helst stemningsmæssigt igår.

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Videotråden

Indlæg af Nakken » 17. nov 2008, 23:04

Farmer skrev:Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..
Kan du uddybe dette? Det lyder da lidt foruroligende, synes jeg...
Altid AaB!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 11:51

Ja, hvordan skal fodbolden dog overleve uden...

Brugeravatar
Larsen9440
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 30. maj 2008, 23:47
Geografisk sted: En kælder nord for Limfjorden

Re: Videotråden

Indlæg af Larsen9440 » 18. nov 2008, 12:09

Nakken skrev:
Farmer skrev:Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..
Kan du uddybe dette? Det lyder da lidt foruroligende, synes jeg...
tjo, jeg kan give et bud.
ACY og AF er ikke stemningsfraktioner.
Og Boys er gone.. Vi tæger efter en ny
ultras/stemnings fraktion. Med al respekt for ATK, som gør et godt stykke
arbejde. Så skal de også ha backup.
Byen, klubben & gruppen

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 12:27

Larsen9440 skrev:
Nakken skrev:
Farmer skrev:Nu hvor der ikke er flere uofficielle tilbage næsten, så er stemningen gået temmelig meget død..
Kan du uddybe dette? Det lyder da lidt foruroligende, synes jeg...
tjo, jeg kan give et bud.
ACY og AF er ikke stemningsfraktioner.
Og Boys er gone.. Vi tæger efter en ny
ultras/stemnings fraktion. Med al respekt for ATK, som gør et godt stykke
arbejde. Så skal de også ha backup.
Så vil jeg gerne, med en langt større indsigt, give et bedre bud:

ACY og AF er stemningsskabere og især ACY udmærker sig ofte på stadion, med god aktivitet. AF udmærker sig klart mere på udebaneture og har, som regel, flest med her.

Boys er blevet langt mere dødt end for bare to-tre år siden, men efter min mening, så falder de uofficielle ofte med "de styrende" af de enkelte grupper og specielt da flere af de ældre forsvandt fra Boys, forsvandt stemningen.

Der var mange, som var stemningsudbredere, som nu mangler og ingen er rigtig trådt i karakter herefter.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Videotråden

Indlæg af Kovacs » 18. nov 2008, 12:34

Du har så evigt ret -Larsen, men Larsen9440 er også inde på lidt af det rigtige når han skriver at ACY og AF ikke er udbredte stemningsfraktioner, men stemningsskabere er vi da i hvert fald...

Larsen9440 skriver at vi mangler en ultras/stemningsfraktion, og det vil jeg også give ham ret i. Der er nogle gode unge drenge bag mål nede bag ATK, og det kunne være mere end optimalt, hvis de kunne vriste sig lidt fra af ATK, lege med noget pyro og sparke gang i stemningen. Hvem ved, måske det også ville kunne sparke gang i nogle af de gamle drenge igen?.
Poker-One-Kenobi skrev:Ja, hvordan skal fodbolden dog overleve uden...
Hvorfor den nedladende attitude?

Lindvang

Re: Videotråden

Indlæg af Lindvang » 18. nov 2008, 12:37

Poker-One-Kenobi skrev:Ja, hvordan skal fodbolden dog overleve uden...
Det er da i hvert fald ikke nemt! Hold nu op med dit pjat! Faktum er, at de gennem mange år har betydet ekstremt meget for stemningen i Aalborg!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 12:40

Ikke nedladende, bare dybt uenig i at uofficielle er lig med (god) stemning.

Lindvang, det er nu engang min holdning, synes jeg levner rigeligt plads til at andre kan være uenig med mig, og derfor forventer jeg osse at jeg kan have min holdning uden at det er "noget pjat". Men den er diskuteret så mange gange efterhånden, så jeg har valgt at konstaterer at det er forskelligt hvad folk kommer på stadion for.

Desuden troede jeg at de herlige stemningsskabende gutter fra odense havde fået dig til at se lyset, men der skal åbenbart mere til, hehe.

AalborgTilJegDoer
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. nov 2008, 15:34

Re: Videotråden

Indlæg af AalborgTilJegDoer » 18. nov 2008, 12:44

Det er sgu godt klaret når man tænke på der er i dk

http://www.youtube.com/watch?v=r2hNvPc_ ... re=related

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Videotråden

Indlæg af -Larsen » 18. nov 2008, 12:45

Poker-One-Kenobi skrev:Ikke nedladende, bare dybt uenig i at uofficielle er lig med (god) stemning.

Jeg er overhovedet ikke uenig i, at de uofficielle nærmest ikke bidrager til stemningen lige umiddelbart, men GENERELT er du fandeme helt ved siden af. Dig om det, du har det åbenbart meget svært, specielt med uofficielle.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Videotråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. nov 2008, 12:49

Som ovenfor, der er forskel på hvad for en stemning man går på stadion efter. Nogen er til klaphat, andre til en fin ulden sag fra Stone Island. Der skal være plads til det hele, bortset fra når det som nogen synes er sjovt rent faktisk ødelægger oplevelsen for andre.

Besvar