Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. aug 2019, 13:32

Sanchez94 skrev:
19. aug 2019, 08:28
Køllen I Møllen skrev:
18. aug 2019, 18:52
Sanchez94 skrev:
17. aug 2019, 11:23
hje1980 skrev:
17. aug 2019, 10:21
Sanchez94 skrev:
15. aug 2019, 10:21
hje1980 skrev:
15. aug 2019, 09:28
Nu ved jeg ikke om dette er den rigtige tråd at starte dette i, men så må den flyttes.

I forbindelse med FCK's kval kamp den anden mod Røde Stjerne, blev sangen Tsunami spillet i pausen lige inden spillerne går på banen.
Dette gav en vild stemning og fik alle tribunerne op i gear igen.

Kunne man overveje det samme på stadion, således man fra 2. halvleg også er klar med stemning hele vejen rundt?
Nej
Nej vi skulle nødig prøve noget nyt der kunne løfte stemningen op til 2. halvleg....
Det kunne f. eks være at folk sørgede for at ind finde sig på deres plads inden 2. halvlegs start.
Jeg er ikke fortaler for stadion skal omdannes til EDM fest. Hvad er der galt med den vokalelyd som tilskuere kan lave?
Den overdøves som regel af den enerverende stortromme som giver en “død” stemning.
Som du er blevet opfordret til utallige gange, så er du velkommen på vesttribunen og give dit bidrag med.

Man kan vel godt tage imod velment kritik?

Jeg har taget min tjans og er blevet for gammel til den slags.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Meelsen » 19. aug 2019, 22:15

boldspiller skrev:
19. aug 2019, 12:43
Lige et opråb fra tribunen i går, søndag i Brøndby.

Jeg er med på, at det er et utaknemmeligt job at være capo, og der har været en del nye omkring tjansen, siden tabet af Røde. Jeg må dog sige, at vi ramte et lavpunkt søndag.

Den nye capo - jeg kender ham ikke - udmærkede sig ved at ville have folks hænder op KONSTANT og især til sange med hurtigklap, som overhovedet ikke passer til at have hænderne op. Det medførte, at folks hænder dels hurtigt røg ned igen og dels ikke kom op næste gang, selvom han nærmest gennem især hele 2. halvleg råbte, at folk skulle tage hænderne op.

Jo, det er fedt, når hele flokken har hænderne oppe, men man kan ikke forlange det hele tiden og til sange, der ikke passer.

Måske det er en meget vanskelig opgave at finde en capo, men det må da være et minimumskrav, at manden med megafonen har været på stadion før? Han kendte tydeligvis ikke koreografierne i hvert fald.

Gennem mine 10 år på away var det noget af det tarveligste, jeg har prøvet. Jeg synes egentlig stemningen i BØF på en regnvåd søndag aften var helt udmærket, men det var IKKE capoens skyld. Beklager, hvis du læser med. Hjem og få læst lektier.
Næste gang du kommer med kritik behøver du så at insinuere at en mand der er blevet betroet rollen som capo ikke har været på stadion før? Vi har pt. en capo som går meget op i sin tjans og gerne tager imod saglig kritik, men jeg syntes at det er lavt at der altid skal tales ned til folk, på den måde du gør ovenfor, til folk der gør en ekstraordinær indsats for at fremme stemningen. Jeg var ikke selv på Brøndby Stadion grundet ferie i udlandet, men jeg syntes at Peter har gjort det fortrinligt i de første kampe i denne sæson og virkelig har formået at få store dele af både ude- og hjemmebaneafsnit med. Især kampen i Herning hvor han formåede at holde det meste af afsnittet i gang kampen igennem og var stærkt medvirkende til at vi leverede en af de bedste away-præstationer i flere år. At der måske har været et par missere ift synkronklap igår, kan sagtens være, men manden er som sagt relativ ny på capo-posten omend han har været en af de mest aktive stembingsskabere igennem de sidste 10 år. Jeg syntes som sagt at den måde du formulerer din kritik er under lavmålet og jeg vil gerne appellere til at vi taler med respekt omkring de folk der laver en frivillig indsats for at højne støtten til AaB. Det hvad enten det er manden på trommen, megafonen eller en busfrivillig fra ASC og hvis der skal være kritik, at den den i så fald er saglig.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Ala » 19. aug 2019, 22:29

Meelsen skrev:
19. aug 2019, 22:15
boldspiller skrev:
19. aug 2019, 12:43
Lige et opråb fra tribunen i går, søndag i Brøndby.

Jeg er med på, at det er et utaknemmeligt job at være capo, og der har været en del nye omkring tjansen, siden tabet af Røde. Jeg må dog sige, at vi ramte et lavpunkt søndag.

Den nye capo - jeg kender ham ikke - udmærkede sig ved at ville have folks hænder op KONSTANT og især til sange med hurtigklap, som overhovedet ikke passer til at have hænderne op. Det medførte, at folks hænder dels hurtigt røg ned igen og dels ikke kom op næste gang, selvom han nærmest gennem især hele 2. halvleg råbte, at folk skulle tage hænderne op.

Jo, det er fedt, når hele flokken har hænderne oppe, men man kan ikke forlange det hele tiden og til sange, der ikke passer.

Måske det er en meget vanskelig opgave at finde en capo, men det må da være et minimumskrav, at manden med megafonen har været på stadion før? Han kendte tydeligvis ikke koreografierne i hvert fald.

Gennem mine 10 år på away var det noget af det tarveligste, jeg har prøvet. Jeg synes egentlig stemningen i BØF på en regnvåd søndag aften var helt udmærket, men det var IKKE capoens skyld. Beklager, hvis du læser med. Hjem og få læst lektier.
Næste gang du kommer med kritik behøver du så at insinuere at en mand der er blevet betroet rollen som capo ikke har været på stadion før? Vi har pt. en capo som går meget op i sin tjans og gerne tager imod saglig kritik, men jeg syntes at det er lavt at der altid skal tales ned til folk, på den måde du gør ovenfor, til folk der gør en ekstraordinær indsats for at fremme stemningen. Jeg var ikke selv på Brøndby Stadion grundet ferie i udlandet, men jeg syntes at Peter har gjort det fortrinligt i de første kampe i denne sæson og virkelig har formået at få store dele af både ude- og hjemmebaneafsnit med. Især kampen i Herning hvor han formåede at holde det meste af afsnittet i gang kampen igennem og var stærkt medvirkende til at vi leverede en af de bedste away-præstationer i flere år. At der måske har været et par missere ift synkronklap igår, kan sagtens være, men manden er som sagt relativ ny på capo-posten omend han har været en af de mest aktive stembingsskabere igennem de sidste 10 år. Jeg syntes som sagt at den måde du formulerer din kritik er under lavmålet og jeg vil gerne appellere til at vi taler med respekt omkring de folk der laver en frivillig indsats for at højne støtten til AaB. Det hvad enten det er manden på trommen, megafonen eller en busfrivillig fra ASC og hvis der skal være kritik, at den den i så fald er saglig.
@Boldspiller

Var du en af de utallige og fuldstændig ugidelige Københavnere, der ikke kunne to AaB sange og som knapt magtede at synge og klappe, som ca. 80% af tribunen bestod af??

Den stemning der var, og jeg vil fandeme ikke kalde den god, netop pga. de førnævnte eksiljyder, skyldtes da mest af alt vores capo som utrætteligt forsøgte at få folk med.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af RicoBR02 » 1. maj 2021, 13:31

Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2021, 13:34

RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af RicoBR02 » 1. maj 2021, 21:00

jonas386 skrev:
1. maj 2021, 13:34
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
Uenig??

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2021, 22:30

RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 21:00
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 13:34
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
Uenig??
Jeg har ingen holdning, men vi har vel ikke spillet så mange kampe med tilskuere det sidste års tid. Derfor spørgsmålet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af RicoBR02 » 1. maj 2021, 23:34

jonas386 skrev:
1. maj 2021, 22:30
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 21:00
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 13:34
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
Uenig??
Jeg har ingen holdning, men vi har vel ikke spillet så mange kampe med tilskuere det sidste års tid. Derfor spørgsmålet
Jeg kunne også have sagt under corona. Det jeg mener er at efter der er blevet lukket op for tilskuere igen er stemningen gevaldigt forbedret. Dette kan være pga folks sult efter bold, det kan dog også være fordi restriktionerne tvinger folk til at købe billetter der er nummererede og dermed kan alle de stemnings skabende ikke stå ligeså tæt som før corona ramte. Dette breder i min optik stemningen ud over et større areal på vesttribunen og videre over på langsiden. Selv på 3f tribunen hang der fans i nettet der sang da kampen blev fløjtet af. Det har været en sjældenhed i Aalborg at stemningen har været så elektrisk med 3000 på tribunerne, men når en hel vesttribune synger med, så smitter det af og så er vi satme stærke!

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1462
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Stegosaurus » 2. maj 2021, 11:00

RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 23:34
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 22:30
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 21:00
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 13:34
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
Uenig??
Jeg har ingen holdning, men vi har vel ikke spillet så mange kampe med tilskuere det sidste års tid. Derfor spørgsmålet
Jeg kunne også have sagt under corona. Det jeg mener er at efter der er blevet lukket op for tilskuere igen er stemningen gevaldigt forbedret. Dette kan være pga folks sult efter bold, det kan dog også være fordi restriktionerne tvinger folk til at købe billetter der er nummererede og dermed kan alle de stemnings skabende ikke stå ligeså tæt som før corona ramte. Dette breder i min optik stemningen ud over et større areal på vesttribunen og videre over på langsiden. Selv på 3f tribunen hang der fans i nettet der sang da kampen blev fløjtet af. Det har været en sjældenhed i Aalborg at stemningen har været så elektrisk med 3000 på tribunerne, men når en hel vesttribune synger med, så smitter det af og så er vi satme stærke!
Helt enig. Både mod OB og Lyngby var der fremragende stemning. Selv over hos sponsorerne hvor jeg sad mod Lyngby, var der den bedste stemning jeg nogensinde har oplevet i den sektion. Tror primært folk har savnet at komme på stadion, og så har det jo været to forrygende kampe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2021, 12:14

RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 23:34
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 22:30
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 21:00
jonas386 skrev:
1. maj 2021, 13:34
RicoBR02 skrev:
1. maj 2021, 13:31
Har andre end mig lagt mærke til det enorme stemningsløft der er sket det sidste år? De aktive er spredt mere på stadion hvilket gør at stemningen bliver bredt ud og flere synger med. Det er bestemt en ting at have med i evalueringen af sæsonen. Stærkt drenge!!
Er det en joke?
Uenig??
Jeg har ingen holdning, men vi har vel ikke spillet så mange kampe med tilskuere det sidste års tid. Derfor spørgsmålet
Jeg kunne også have sagt under corona. Det jeg mener er at efter der er blevet lukket op for tilskuere igen er stemningen gevaldigt forbedret. Dette kan være pga folks sult efter bold, det kan dog også være fordi restriktionerne tvinger folk til at købe billetter der er nummererede og dermed kan alle de stemnings skabende ikke stå ligeså tæt som før corona ramte. Dette breder i min optik stemningen ud over et større areal på vesttribunen og videre over på langsiden. Selv på 3f tribunen hang der fans i nettet der sang da kampen blev fløjtet af. Det har været en sjældenhed i Aalborg at stemningen har været så elektrisk med 3000 på tribunerne, men når en hel vesttribune synger med, så smitter det af og så er vi satme stærke!
Fair nok. Synes at to kampe er lidt tidligt at snakke om en tendens så derfor spørgsmålet. Jeg synes dog også, at det rent visuelle med flag og bevægelse på hele vesttribunen, fik det til at se langt mere aktivt ud end andre kampe med langt flere tilskuere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af RicoBR02 » 2. maj 2021, 14:25

Jeg synes faktisk overhovedet ikke at 2 kampe er for lidt til at konkludere noget. Hvis man pludselig ændre totalt på folks måde at gå til fodbold på og der i kampene efter mærkes en kraftig forbedring i stemningen i forhold til før ændringerne, så kan man vel konkludere at ændringerne har haft en positiv effekt på det punkt. Hvis man siger at der står 500 syngende fans samlet på midten og man pludselig deler dem og i 4-5 grupper på hele vest. Så vil de grupper stadig synge med oh samtidig skabe en domino effekt hvor dem omkring begynder at synge med..

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Lyfe » 21. maj 2021, 20:55

Der blev sunget en sang med “hader Herning” i onsdags...
Har ikke været på vesttribunen længe så kunne ikke genkende den. Hvordan lyder den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Lasmas92
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. mar 2014, 17:13
Favoritspiller: Spillere der ikke skifter til FCK når de ikke slår til i udlandet

Re: Diskussion om sange, stemning, fangrupperinger, etc.

Indlæg af Lasmas92 » 22. maj 2021, 02:14

Mathias Ross får det til at ske
Melodi: Allez allez Napoli

Mathias Ross er knægten,
der får det til at ske
Forsvarer AaBs ære,
med møgbeskidte knæ
Han slår sig tit på brystet,
det kan vi li’ at seee
Han hader folk fra Herning,
men hvem gør ikke det
Allez allez allez

Besvar