Tor hymne

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Tor hymne

Indlæg af Salle17 » 7. aug 2021, 19:44

I andre lande og specielt Tyskland er det for holdene et kendetegn, at have et såkaldt Tor-hymne. Musik, der afspilles kort efter holdet har scoret. I dansk regi er der flere af superliga holdene, der har en hymne, som afspilles efter et mål. Kunne det ikke være på sin plads, at AaB endelig får en Tor-Hymne, i stedet for det plattende "Måååååååååååååååååååål".

Mit eget forslag

Geordie af Gabry Ponte (En sang, som leder tankerne tilbage til den fremragende 2008 sæson).

Boneless af Steve Aoki - (For at skabe noget ramasjang og stemning blandt fans)

Maria af Scooter - (De bruger den i eksempelvis Borussia Mönchengladbach) - https://www.youtube.com/watch?v=xDSrPWIHm5Q

Alternativt kunne man skabe AaB's eget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tor hymne

Indlæg af Hanga » 7. aug 2021, 19:57

Nej tak! Den sødeste musik i ørerne ovenpå en scoring er tilskuernes jubel. Det andet er noget håndbold gøgl... at stadionspeakeren så gerne må skrue lidt ned for entusiasmen er noget andet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Tor hymne

Indlæg af Salle17 » 7. aug 2021, 20:13

Hanga skrev:
7. aug 2021, 19:57
Nej tak! Den sødeste musik i ørerne ovenpå en scoring er tilskuernes jubel. Det andet er noget håndbold gøgl... at stadionspeakeren så gerne må skrue lidt ned for entusiasmen er noget andet.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Torhymnen afspilles efter jublen.

Håndbold gøgl?? Da ikke når det er praktiseret i masservis af fodbold klubber.

I sidste ende er det smag og behag, men jeg synes det vil pynte gevaldigt i Aalborg.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Tor hymne

Indlæg af emenike » 8. aug 2021, 13:23

Er på linje med Hanga her, tilskuernes jubel ved en scoring og efterfølgende AaB-chant ser jeg som værende langt bedre stemningsmæssigt og mere organisk end noget, der påduttes og overdøver det fra højtalerne. I mange af de away ture jeg har været på i Superligaen med en målhymne har det decideret overdøvet jublen fra tilskuerne og givet en kunstig fornemelse på tilskuerpladserne efter en scoring fra hjemmeholdet, efter min mening.

Bedst eksemplificeret med den skrækkelige "SÅ ER DER MÅÅÅÅÅÅL TIL RANDERS FC!" Gjorde man noget lignende på Aalborg Stadion vil jeg seriøst tage mit sæsonkort til overvejelse.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Tor hymne

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 22:16

Og så ved alle spil stop kunne de spille volbeat med forevigt?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Tor hymne

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 08:45

Den de har i Silkeborg er rædselsfuld. Generelt bør den slags være så organisk som muligt - den der tivolisering af naturlig jubel dur ikke.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Tor hymne

Indlæg af Lyngehoevdingen » 9. aug 2021, 15:22

Jeg har aldrig forstået sange ved mål. Det er jubelbrølet, der er det fede. Der er masser af fodboldklubber, der bruger det, så på den måde kan man ikke affeje det som en håndboldting. Men jeg vil gerne affeje det, fordi det gør min stadionoplevelse dårligere.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tor hymne

Indlæg af Fabbe » 10. aug 2021, 10:01

Det bliver venligst et nej tak herfra.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Tor hymne

Indlæg af 2009aLYH » 10. aug 2021, 14:51

Nej. Bare Nej. Og det var et kæmpe NEJ hvis nogen var i tvivl

Jev
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26. jun 2008, 13:23

Re: Tor hymne

Indlæg af Jev » 12. aug 2021, 09:53

Salle17 skrev:
7. aug 2021, 19:44
I andre lande og specielt Tyskland er det for holdene et kendetegn, at have et såkaldt Tor-hymne. Musik, der afspilles kort efter holdet har scoret. I dansk regi er der flere af superliga holdene, der har en hymne, som afspilles efter et mål. Kunne det ikke være på sin plads, at AaB endelig får en Tor-Hymne, i stedet for det plattende "Måååååååååååååååååååål".

Mit eget forslag

Geordie af Gabry Ponte (En sang, som leder tankerne tilbage til den fremragende 2008 sæson).

Boneless af Steve Aoki - (For at skabe noget ramasjang og stemning blandt fans)

Maria af Scooter - (De bruger den i eksempelvis Borussia Mönchengladbach) - https://www.youtube.com/watch?v=xDSrPWIHm5Q

Alternativt kunne man skabe AaB's eget.
Men var der ikke en form for tudehorn imod AGF? Vi undrede sig ihvertfald over den lyd der kom ud ad højtalerne, da der blev scoret.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tor hymne

Indlæg af hje1980 » 12. aug 2021, 10:10

Den i Gladbach fungere faktisk rigtig godt… man lader den spontane jubel kører og starter musikken for at holde den kørende.

Jeg er fan. JA TAK

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tor hymne

Indlæg af Sanchez94 » 12. aug 2021, 12:03

Ellers tak.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Tor hymne

Indlæg af 9520AaB » 14. aug 2021, 09:00

Den er godt nok svær. På den ene side et kæmpe nej tak til et eller andet tåkrummende mål musik, men på den anden side, så har vi i forvejen en tåkrummende stadionspeaker, der får mig til at tænke, det er sgu håndboldlyd det her.
Der er nok ligeså mange meninger som der er fans, lad mig blot sige, at Tina Turner, mååååååååååålscorer for AaB, ny stilling AaB 1 modstander NUL, og selv tak ikke lige er min kop te.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Tor hymne

Indlæg af Legum Magister » 18. aug 2021, 22:15

9520AaB skrev:
14. aug 2021, 09:00
Den er godt nok svær. På den ene side et kæmpe nej tak til et eller andet tåkrummende mål musik, men på den anden side, så har vi i forvejen en tåkrummende stadionspeaker, der får mig til at tænke, det er sgu håndboldlyd det her.
Der er nok ligeså mange meninger som der er fans, lad mig blot sige, at Tina Turner, mååååååååååålscorer for AaB, ny stilling AaB 1 modstander NUL, og selv tak ikke lige er min kop te.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den "tak-selv tak" pinagtighed er simpelthen også det mest bonderøvsagtige tiltag, der nogensinde er indført på stadion. Det er tåkrummende pinligt at overvære den påtagede "ping-pong" mellem publikum og stadionspeakeren. Jeg ville personligt til enhver tid foretrække, at "den knaldrøde gummibåd" blev udbasuneret for fuld hammer ved hvert evigt eneste spilstop, end at skulle høre på den gang bonderøvs "tø-hø" humor, der bedst hører hjemme i en udørk som Herning.

I forhold til en egentlig målhymne synes jeg egentlig, at det virker lidt fjollet, hvis publikums jubel ikke kan stå alene. AGF har i umindelige tider brugt Johan Strauss' "Radetzky March", og den er vel nærmest en (ironisk) institution i Aarhus; men ellers synes jeg ikke de eksempler der kendes virker synderligt velvalgte, og det smager, som andre har været inde på, lidt for meget af klappølser og håndbold. :thumbsdown:

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Tor hymne

Indlæg af JonasNNielsen » 29. aug 2021, 20:45

Jev skrev:
12. aug 2021, 09:53
Salle17 skrev:
7. aug 2021, 19:44
I andre lande og specielt Tyskland er det for holdene et kendetegn, at have et såkaldt Tor-hymne. Musik, der afspilles kort efter holdet har scoret. I dansk regi er der flere af superliga holdene, der har en hymne, som afspilles efter et mål. Kunne det ikke være på sin plads, at AaB endelig får en Tor-Hymne, i stedet for det plattende "Måååååååååååååååååååål".

Mit eget forslag

Geordie af Gabry Ponte (En sang, som leder tankerne tilbage til den fremragende 2008 sæson).

Boneless af Steve Aoki - (For at skabe noget ramasjang og stemning blandt fans)

Maria af Scooter - (De bruger den i eksempelvis Borussia Mönchengladbach) - https://www.youtube.com/watch?v=xDSrPWIHm5Q

Alternativt kunne man skabe AaB's eget.
Men var der ikke en form for tudehorn imod AGF? Vi undrede sig ihvertfald over den lyd der kom ud ad højtalerne, da der blev scoret.
Ja det var der, men jeg tror meget hurtigt at vores SLO fik sagt at det skulle stoppe igen, jeg hørte det ihvertfald ikke til kampen mod FCN
Studerende, Fan og Videomand

SLO AaB
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20. jul 2015, 10:45

Re: Tor hymne

Indlæg af SLO AaB » 30. aug 2021, 08:34

JonasNNielsen skrev:
29. aug 2021, 20:45
Jev skrev:
12. aug 2021, 09:53
Salle17 skrev:
7. aug 2021, 19:44
I andre lande og specielt Tyskland er det for holdene et kendetegn, at have et såkaldt Tor-hymne. Musik, der afspilles kort efter holdet har scoret. I dansk regi er der flere af superliga holdene, der har en hymne, som afspilles efter et mål. Kunne det ikke være på sin plads, at AaB endelig får en Tor-Hymne, i stedet for det plattende "Måååååååååååååååååååål".

Mit eget forslag

Geordie af Gabry Ponte (En sang, som leder tankerne tilbage til den fremragende 2008 sæson).

Boneless af Steve Aoki - (For at skabe noget ramasjang og stemning blandt fans)

Maria af Scooter - (De bruger den i eksempelvis Borussia Mönchengladbach) - https://www.youtube.com/watch?v=xDSrPWIHm5Q

Alternativt kunne man skabe AaB's eget.
Men var der ikke en form for tudehorn imod AGF? Vi undrede sig ihvertfald over den lyd der kom ud ad højtalerne, da der blev scoret.
Ja det var der, men jeg tror meget hurtigt at vores SLO fik sagt at det skulle stoppe igen, jeg hørte det ihvertfald ikke til kampen mod FCN
Det færgehorn, der var mod AGF er noget, der bliver ved med at hjemsøge os. Vi havde på et tidspunkt en udfordring med at, det gik i gang tæt på kampstart. De kyndige i speakerboksen, har fået taget livet af hornet nu.

Ift. målhymne, så er det ikke noget, der er på påtegne brættet eller ventes at komme. Ift. stadionspeaker, er det en diskussion med mange nuancer.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tor hymne

Indlæg af Fabbe » 1. sep 2021, 15:15

Fra 1991 og nogle få år frem, havde vi AaB-fanfaren, som var komponeret til AaB og indspillet af Aalborg Symfoniorkester.

Hvis foik altså kunne høre den i stadions sølle små plastictragter på stilke.

Hører man godt efter, så har TV 2-sporten her fanget fanfaren i et lydspor efter Erik Bo Andersens mål til 1-0. Det starter ved videotidspunktet 6:35: https://youtu.be/mvFv9n5QXL0?t=390

Lidt langsom og tung og lyder måske mere som en afslutning til Elverhøj, end det lyder som en målfanfare.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar