Hele stadion hopper

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Hele stadion hopper

Indlæg af Spritten » 1. nov 2021, 15:14

Jeg tillader mig lige at lave en ny tråd til det forslag som kom inde i tråden "Vesttribunen hopper", jeg synes ideen er fremragende og her er mit forslag til hvordan vi sammen skal få det til at lykkes.

Sangen går på samme som "vesttribunen hopper", dog med "hele stadion" i stedet for, da det er hele ideen:

Hele stadion hopper
Samler byens tropper
Og nordjylland er med på
At synge højt for Aalborg BK

Først synges ovenstående 3 gange, samtidigt med at folk hopper. 4 gang klapper folk mens der synges (Vi ved at det er hårdt både at hoppe og synge).
Og så køres der en 5. gang til slut med hoppe og synge. Slut.

Hvordan skal vi praktisk få så mange med som muligt og lykkes med dette:
Sangen skal køre én gang i løbet af ad kampen, lad os sige i det 60. minut, således det kan koordineres nemmest og alle kender tidspunktet.
Der skal bruges to "capoer/eller lign." på Nord, én på 3F, to på Enggard og én på Vest. Vi skal have hele stadion med, derfor på alle sider, go big og go home, det kan sagtens lykkes det her.

Storskærm: Hvis det er muligt at få lov til at bruge storskærmen, hvor teksten står på mens vi gør det, tror jeg det kunne hjælpe mange til at synge med. Det er ikke noget som skal gøres for evigt fremover, men bare til en start således folk de lærer det. Hvis det er muligt at låne skærmen i 3 minutter til dette, ville det være en kæmpe hjælp, ligesom med "som ramt af lynet".

Hvad kan man gøre op til kampen: På samme måde som med "Heya AaB, Forza de Røde", hvor der bliver kommunikeret ud på de sociale medier om initiativet, og evt. at der bliver lavet en lille demo, hvor folk synger og viser hvordan man gør.

Kampen hvor forsøget skal køre første gang er mod FCK d. 28 november, da jeg går ud fra der er godt fyldt her.

Vesttribunen synger for, det må være signalet.

Godt. Det her kan sagtens lykkes og det kan skabe en ny dimension i stadionoplevelsen, ikke mindst for dem på Nord, 3f og Sponsorsiden, noget som vil give en mere interaktiv oplevelse og følelsen af at være med. Hvis vi går all in på det her, så lykkes vi også med det.

Forza de røde

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Meelsen » 3. nov 2021, 10:04

Oi @Spritten

Dit forslag er set og noteret.

Umiddelbart tænker jeg at vi lige skal passe på med at gå for hurtigt frem - det er kun et par kampe siden at vi forsøgte os med call-back mellem Vest og Nord. Lad os få det op at køre ordentligt, så kan vi begynde at bygge på og få hele stadion til at hoppe i fremtiden.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Spritten » 3. nov 2021, 10:45

Meelsen skrev:
3. nov 2021, 10:04
Oi @Spritten

Dit forslag er set og noteret.

Umiddelbart tænker jeg at vi lige skal passe på med at gå for hurtigt frem - det er kun et par kampe siden at vi forsøgte os med call-back mellem Vest og Nord. Lad os få det op at køre ordentligt, så kan vi begynde at bygge på og få hele stadion til at hoppe i fremtiden.
Helt i orden, alting til sin tid :aabfan:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Mogens » 3. nov 2021, 13:47

Meelsen skrev:
3. nov 2021, 10:04
Oi @Spritten

Dit forslag er set og noteret.

Umiddelbart tænker jeg at vi lige skal passe på med at gå for hurtigt frem - det er kun et par kampe siden at vi forsøgte os med call-back mellem Vest og Nord. Lad os få det op at køre ordentligt, så kan vi begynde at bygge på og få hele stadion til at hoppe i fremtiden.
Respekt for det kæmpe arbejde der laves i forhold til stemning på stadion. Det er virkelig opadgående og en fornøjelse at se/høre.
Når det er sagt, så tror jeg muligvis, at det nye forslag kan motivere yderligere til at få et godt samspil mellem Vest og Nord. Lidt a la den følelse virkelig at være med i noget, selvom man er lidt på afstand af eks. pyro/røg og ølkast. Jeg tror godt på, at det snart kan forsøges implementeres.
Uanset outcome - fortsæt det gode arbejde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Meelsen » 3. nov 2021, 17:43

Mogens skrev:
3. nov 2021, 13:47
Meelsen skrev:
3. nov 2021, 10:04
Oi @Spritten

Dit forslag er set og noteret.

Umiddelbart tænker jeg at vi lige skal passe på med at gå for hurtigt frem - det er kun et par kampe siden at vi forsøgte os med call-back mellem Vest og Nord. Lad os få det op at køre ordentligt, så kan vi begynde at bygge på og få hele stadion til at hoppe i fremtiden.
Respekt for det kæmpe arbejde der laves i forhold til stemning på stadion. Det er virkelig opadgående og en fornøjelse at se/høre.
Når det er sagt, så tror jeg muligvis, at det nye forslag kan motivere yderligere til at få et godt samspil mellem Vest og Nord. Lidt a la den følelse virkelig at være med i noget, selvom man er lidt på afstand af eks. pyro/røg og ølkast. Jeg tror godt på, at det snart kan forsøges implementeres.
Uanset outcome - fortsæt det gode arbejde.
Tak for de fine ord, @Mogens. Det er dejligt at mange års arbejde med tribunen begynder at bære frugt.

Jeg tror helt sikkert også på at ''hoppe-initiativet'' sagtens vil kunne fungere og tænker da også at det er noget som vi skal forsøge os med i denne sæson. Op til vinterpausen har vi dog en del andre ting at se til i kulissen på fanscenen, som også vil bidrage positivt til stadionoplevelsen, hvorfor at jeg tænker vi ikke gør noget godt ved at forcere et initiativ som dette.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af RicoBR02 » 9. nov 2021, 00:20

Jo mere jeg tygger på den her idé jo mere looked bliver jeg på den.. Det ulmer altså på langsiden hvor jeg sidder (Jeg er blevet gammel og har taget min tørn bag mål ;-) ) og det virker efterhånden som om at det ville kunne fungere. Måske i en stor kamp som FCK hjemme. Kunne sgu være fedt at afprøve. Men ja meelsen, der sker mange ting og nordjyder har det med at slå bremsen i når det bliver for vildt..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Kasper » 9. nov 2021, 03:23

Der er flere og flere der hopper med på denne nye sang. Dog mest børn, men sådan er det vel på nord - de er ikke blevet gamle og bitre endnu ;)

Jeg har et spørgsmål til det nye stadion hit. Er det med vilje at den ikke kører længe og ofte kun få gange i løbet af en kamp?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af Lyngehoevdingen » 9. nov 2021, 12:02

Kasper skrev:
9. nov 2021, 03:23
Der er flere og flere der hopper med på denne nye sang. Dog mest børn, men sådan er det vel på nord - de er ikke blevet gamle og bitre endnu ;)

Jeg har et spørgsmål til det nye stadion hit. Er det med vilje at den ikke kører længe og ofte kun få gange i løbet af en kamp?
Altså, der er vel nærmest ikke nogen sange, der fylder så meget af tiden i øjeblikket som denne. Det kan man jo mene stadig er for kort tid, men jeg har dårligt oplevet før, at vi har en sang, der bliver fokuseret så meget på, som det sker med "vestribunen hopper" i dette efterår.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hele stadion hopper

Indlæg af dyhrmaN » 25. nov 2021, 11:12

Lyngehoevdingen skrev:
9. nov 2021, 12:02
Kasper skrev:
9. nov 2021, 03:23
Der er flere og flere der hopper med på denne nye sang. Dog mest børn, men sådan er det vel på nord - de er ikke blevet gamle og bitre endnu ;)

Jeg har et spørgsmål til det nye stadion hit. Er det med vilje at den ikke kører længe og ofte kun få gange i løbet af en kamp?
Altså, der er vel nærmest ikke nogen sange, der fylder så meget af tiden i øjeblikket som denne. Det kan man jo mene stadig er for kort tid, men jeg har dårligt oplevet før, at vi har en sang, der bliver fokuseret så meget på, som det sker med "vestribunen hopper" i dette efterår.
Det har vel også lidt at gøre med, at vi ikke alle sammen er marathonløbere, og derfor skal puste lidt, når man hopper for længe :cool:

Besvar