Ølkast

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ølkast

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. apr 2022, 09:45

Jeg er færdig med at stå på vesttribunen sålænge tingene er som de var idag med de absurd mange ølkast. Det er helt grotesk at der er folk der synes det er helt på sin plads at tyre øl i nakken af sine medfans og forklarer det med at det er en del af det at gå til fodbold. Sikke en neandertals-artig måde at opføre sig på. Vis mig bare ét andet sted hvor det betragtes som værende helt ok i det offentlige rum at fyre fadøl efter andre mennesker.

Kæft hvor er nogle folk bare retarderede.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Ølkast

Indlæg af sulakvelidze » 10. apr 2022, 12:02

Køllen I Møllen skrev:
9. apr 2022, 09:45
Jeg er færdig med at stå på vesttribunen sålænge tingene er som de var idag med de absurd mange ølkast. Det er helt grotesk at der er folk der synes det er helt på sin plads at tyre øl i nakken af sine medfans og forklarer det med at det er en del af det at gå til fodbold. Sikke en neandertals-artig måde at opføre sig på. Vis mig bare ét andet sted hvor det betragtes som værende helt ok i det offentlige rum at fyre fadøl efter andre mennesker.

Kæft hvor er nogle folk bare retarderede.
Enig. Og hvis det er så fedt, hvorfor ser man så aldrig nogen fejre en scoring med at vende ølkruset og tømme det ned i håret på sig selv?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Ølkast

Indlæg af sulakvelidze » 10. apr 2022, 12:06

RicoBR02 skrev:
7. apr 2022, 09:00
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 22:08
RicoBR02 skrev:
6. apr 2022, 21:39
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 16:13
Sanchez94 skrev:
6. apr 2022, 15:01
Fromthecradle skrev:
6. apr 2022, 13:41


Det har tilsyneladende ikke løst problemet.

De kunne sætte er net op foran Vest ala det i udebaneafsnittet.
Så er vi ude i den gode gamle om at de få ødelægger det for mængden, der er at skyde gråspurve med kanoner.
Måske, men et eller andet bør der ske.
Jeg kender ikke andre steder hvor det acccepteres, at nogle står og smider øl ud over andre, som de ikke kender. Personligt har jeg et par gange været endog meget tæt på at ryge i slagsmål fordi jeg bliver ramt af øl fra røvhullerne (men de så ud til at være stærkere end mig, så jeg trak mig).

Løsningsforslag:

1. "Udebanenet"
2. Stop for ølsalg på Vest
3. Registrering af tilskuere incl billede
4. Forbyd alle under 15 og over 30 adgang til Vest
5. AaB begynder at tage det alvorligt of uddeler lange karantæner
6. ...

Hvad siger SLO'en? Hvor mange, og hvor lange, karantæner er der udstedt fx i denne sæson for ølkast?
Det satme godtnok nogle sindssyge løsningsforslag!
AaB har alle dage uddelt karantæner for ølkast og alle andre slags kast mod banen. Kast med romerlys er blevet stoppet og for min skyld må ølkast gerne lidt samme skæbne. MEN, registrering af fans med billeder, stop for ølsalg osv er jo bare latterligt..
Det er jeg faktisk enig i, men hvordan kommer man det så til livs?
Som andre os nævner så er vejen frem at få skabt en fortælling om at ølkast er no go på stadion. Flokken bag mål lytter ikke til kontrollørerne, medierne eller andre, de lytter til fællesskabet bag mål. Så vejen frem vil være at de store grupper får kommunikeret ud at kast med øl ikke gør noget godt for stemning eller klubben. Capoen kunne eventuelt nævne det inden kampstart, man kunne få en spiller til at overtage megafonen inden kampstart og tage afstand fra ølkast. Det tror jeg ville virke bedre end andre ting. Personligt har jeg ikke noget forhold til det, og det bringer ikke mit pis i kog, jeg har stået på vest i mange år og nede foran røde slips i samsøgade i mange år og er altid blevet badet i øl ved scoringer. Der var en del af miljøet. Men går det ud over stemningen og folks lyst til at deltage, så skal det da stoppes..
Nu blev det forvirrende men håber det kan læses..
"Capoen kunne eventuelt nævne det inden kampstart"

Det forslag giver da i hvert fald mening og vil være et godt (og harmløst) sted at starte. Som du siger, handler det nok bare om at få kommunikeret, at der er federe måder at fejre en scoring end at ved hælde sin øl ud over andre. Og dem, der fejrer mål på den måde, lytter nok mere til capoen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ølkast

Indlæg af Klaus » 10. apr 2022, 20:07

Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ølkast

Indlæg af RicoBR02 » 10. apr 2022, 21:23

Klaus skrev:
10. apr 2022, 20:07
Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.
Det kommer ikke til at ske i Danmark de næste mange år. I England var det ikke pga ølkast men tilskueruroligheder at man forbød øl på stadion. Der er alt for mange penge i ølsalg for klubberne og DBU til at det kommer til at ske.
Nej vejen frem er at tie det ihjel i medierne og selvjustits på Tribunen. Alle ved hvem de toneangivende på tribumenerne er og det er dem der skal ud og tage afstand sammen med spillerne. Samtidig er det svært at gøre noget mindre attraktivt når der under en slutrunde vises billeder fra storskærmsarrangementer hvor øllet ryger i luften og kommentatorerne griner og roser det som god stemning.. Vi er ikke andet en primitive hulemænd og kvinder, vi lever af anerkendelse og forbilleder der viser os vej..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ølkast

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. apr 2022, 22:08

RicoBR02 skrev:
10. apr 2022, 21:23
Klaus skrev:
10. apr 2022, 20:07
Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.
Det kommer ikke til at ske i Danmark de næste mange år. I England var det ikke pga ølkast men tilskueruroligheder at man forbød øl på stadion. Der er alt for mange penge i ølsalg for klubberne og DBU til at det kommer til at ske.
Nej vejen frem er at tie det ihjel i medierne og selvjustits på Tribunen. Alle ved hvem de toneangivende på tribumenerne er og det er dem der skal ud og tage afstand sammen med spillerne. Samtidig er det svært at gøre noget mindre attraktivt når der under en slutrunde vises billeder fra storskærmsarrangementer hvor øllet ryger i luften og kommentatorerne griner og roser det som god stemning.. Vi er ikke andet en primitive hulemænd og kvinder, vi lever af anerkendelse og forbilleder der viser os vej..
Men er det ikke meget værre i Aalborg end samtlige andre stadions i DK? Jeg har ikke set eller hørt om det andre steder. Dermed ikke sagt at det ikke sker men mit indtryk umiddelbart er at det er ekstremt meget her i forhold til andre steder. Bøvet og bondsk er det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ølkast

Indlæg af Klaus » 10. apr 2022, 22:32

Køllen I Møllen skrev:
10. apr 2022, 22:08
RicoBR02 skrev:
10. apr 2022, 21:23
Klaus skrev:
10. apr 2022, 20:07
Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.
Det kommer ikke til at ske i Danmark de næste mange år. I England var det ikke pga ølkast men tilskueruroligheder at man forbød øl på stadion. Der er alt for mange penge i ølsalg for klubberne og DBU til at det kommer til at ske.
Nej vejen frem er at tie det ihjel i medierne og selvjustits på Tribunen. Alle ved hvem de toneangivende på tribumenerne er og det er dem der skal ud og tage afstand sammen med spillerne. Samtidig er det svært at gøre noget mindre attraktivt når der under en slutrunde vises billeder fra storskærmsarrangementer hvor øllet ryger i luften og kommentatorerne griner og roser det som god stemning.. Vi er ikke andet en primitive hulemænd og kvinder, vi lever af anerkendelse og forbilleder der viser os vej..
Men er det ikke meget værre i Aalborg end samtlige andre stadions i DK? Jeg har ikke set eller hørt om det andre steder. Dermed ikke sagt at det ikke sker men mit indtryk umiddelbart er at det er ekstremt meget her i forhold til andre steder. Bøvet og bondsk er det.
Jeg så FCK i aften og der blev også kastet med masser af øl, og i øvrigt også andre og mere farlige ting

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Ølkast

Indlæg af RicoBR02 » 11. apr 2022, 08:14

Køllen I Møllen skrev:
10. apr 2022, 22:08
RicoBR02 skrev:
10. apr 2022, 21:23
Klaus skrev:
10. apr 2022, 20:07
Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.
Det kommer ikke til at ske i Danmark de næste mange år. I England var det ikke pga ølkast men tilskueruroligheder at man forbød øl på stadion. Der er alt for mange penge i ølsalg for klubberne og DBU til at det kommer til at ske.
Nej vejen frem er at tie det ihjel i medierne og selvjustits på Tribunen. Alle ved hvem de toneangivende på tribumenerne er og det er dem der skal ud og tage afstand sammen med spillerne. Samtidig er det svært at gøre noget mindre attraktivt når der under en slutrunde vises billeder fra storskærmsarrangementer hvor øllet ryger i luften og kommentatorerne griner og roser det som god stemning.. Vi er ikke andet en primitive hulemænd og kvinder, vi lever af anerkendelse og forbilleder der viser os vej..
Men er det ikke meget værre i Aalborg end samtlige andre stadions i DK? Jeg har ikke set eller hørt om det andre steder. Dermed ikke sagt at det ikke sker men mit indtryk umiddelbart er at det er ekstremt meget her i forhold til andre steder. Bøvet og bondsk er det.
Nej det tænker jeg ikke. Uden at vide der 100% selvfølgelig så er det et generelt problem. FCK (dobbeltmoralske sataner) smed alt de overhovedet kunne finde efter fcms målmand og dommeren og da de scorede røg der flere 100 øl op i luften. Landskampe har det samme problem. Brøndbys stemnings tribune, fcm, Århus osv har samme problem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ølkast

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. apr 2022, 15:31

RicoBR02 skrev:
11. apr 2022, 08:14
Køllen I Møllen skrev:
10. apr 2022, 22:08
RicoBR02 skrev:
10. apr 2022, 21:23
Klaus skrev:
10. apr 2022, 20:07
Der er jo kun en løsning. Hvis virkelig man vil have det væk, skal man forbyde øl inde på selve stadion ligesom man gør i England. Det bil være SÅ træls, men jeg tror desværre det kommer til at ske.
Det kommer ikke til at ske i Danmark de næste mange år. I England var det ikke pga ølkast men tilskueruroligheder at man forbød øl på stadion. Der er alt for mange penge i ølsalg for klubberne og DBU til at det kommer til at ske.
Nej vejen frem er at tie det ihjel i medierne og selvjustits på Tribunen. Alle ved hvem de toneangivende på tribumenerne er og det er dem der skal ud og tage afstand sammen med spillerne. Samtidig er det svært at gøre noget mindre attraktivt når der under en slutrunde vises billeder fra storskærmsarrangementer hvor øllet ryger i luften og kommentatorerne griner og roser det som god stemning.. Vi er ikke andet en primitive hulemænd og kvinder, vi lever af anerkendelse og forbilleder der viser os vej..
Men er det ikke meget værre i Aalborg end samtlige andre stadions i DK? Jeg har ikke set eller hørt om det andre steder. Dermed ikke sagt at det ikke sker men mit indtryk umiddelbart er at det er ekstremt meget her i forhold til andre steder. Bøvet og bondsk er det.
Nej det tænker jeg ikke. Uden at vide der 100% selvfølgelig så er det et generelt problem. FCK (dobbeltmoralske sataner) smed alt de overhovedet kunne finde efter fcms målmand og dommeren og da de scorede røg der flere 100 øl op i luften. Landskampe har det samme problem. Brøndbys stemnings tribune, fcm, Århus osv har samme problem.
Ok. På en eller anden åndssvag måde er det mig en trøst at det ikke kun er et AaB-problem og at alle de andre klubber også har disse idioter.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar